5.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Franz Rodenkirchen: Filmy a seriály

  • Snijeg
    Snijeg (2008)
    Film
    Rok 1997, válkou polozbořené, jen nahrubo opravené domy v zapadlé vesnici na východě Bosny. Pět vdov, opuštěné děti, podzimní úroda švestek… Trauma těchto pozůstalých z nedávno skončené bosensko-srbské války je jako neviditelná esence smutku přidáváno do sklenic zavařovaných marmelád a povidel, které ženy chtějí prodat a s jejichž pomocí chtějí přežít blížící se zimu. Dorazí k nim ale srbští spekulanti, kteří se snaží jejich zoufalé situace využít a připravit je, tentokrát nenásilně, o jejich domov, a tím i o duši a vzpomínky... Precizní režie mladé debutantky Aidy Begićové a přirozené herecké výkony, spolu se symbolickými podtexty příběhu, evokují neutěšenou bosenskou situaci podobně jako Grbavica Jasmily Žbanićové, uvedená na Febiofestu 2007. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    71%
    Rok 1997, válkou polozbořené, jen nahrubo opravené domy v zapadlé vesnici na východě Bosny. Pět vdov, opuštěné děti, podzimní úroda švestek… Trauma těchto pozůstalých z nedávno skončené bosensko-srbské války je jako neviditelná esence smutku přidáváno do sklenic zavařovaných marmelád a povidel, které ženy chtějí prodat a s jejichž pomocí chtějí přežít blížící se zimu. Dorazí k nim ale srbští spekulanti, kteří se snaží jejich zoufalé situace využít a připravit je, tentokrát nenásilně, o jejich domov, a tím i o duši a vzpomínky... Precizní režie mladé debutantky Aidy Begićové a přirozené herecké výkony, spolu se symbolickými podtexty příběhu, evokují neutěšenou bosenskou situaci podobně jako Grbavica Jasmily Žbanićové, uvedená na Febiofestu 2007. [FebioFest 2009]
    Žánry:Drama
    1
  • Smrti král
    Smrti král (1990)
    Film
    V době, kdy u nás Troška rozdával radost smrtící estrádou Slunce, seno a pár facek, v Německu začal panovat Smrti král a dávat políčky veškerým cenzurním předpisům. Punker Buttgereit díky nechvalně známému filmu získal nejen nesmazatelný zářez ve vředovitých análech světové kinematografie. Dostalo se mu v Německu také uznání od státních orgánů v podobě soudních tahanic za hanobení všeho možného – vkus a nácky a mrtvoly nevyjímaje. Jak již název napovídá, při tvorbě majstrštyku nebylo Buttgereitovi zrovna hej, neboť mu během natáčení zesnula maminka. Trudnou událost přetavil do svého dojáku natolik jemnocitně, že se i zasmrádlý Goethe v hrobě obrací. Veškeré anatomické rysy, jež proslavily Nekromantika, Buttgereit v Smrti králi ještě více zušlechťuje do nekro-plesnivé estetiky, místy upomínající na zvrácenou verzi melancholických výjevů Alaina Resnaise. Smrti král je oproti Nekromantikům osudovější, výpravnější, více syrový a gumová těla nebožtíků nahrazuje nefalšovanou lidskou tkání. Pečlivě stylizovaná chlívárna z různých úhlů pohledu rozpitvává činy (sebe)vrahů, kteří způsobem smrti vdechují práchnivému životu vlastní smysl. Na rozdíl od vytuhlých hrdinů Buttgereitovo melodrama nenechá diváka chladným; šnuptychl a sáček na zvracení jsou do sálu povinností. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororExtrémní
    63%
    V době, kdy u nás Troška rozdával radost smrtící estrádou Slunce, seno a pár facek, v Německu začal panovat Smrti král a dávat políčky veškerým cenzurním předpisům. Punker Buttgereit díky nechvalně známému filmu získal nejen nesmazatelný zářez ve vředovitých análech světové kinematografie. Dostalo se mu v Německu také uznání od státních orgánů v podobě soudních tahanic za hanobení všeho možného – vkus a nácky a mrtvoly nevyjímaje. Jak již název napovídá, při tvorbě majstrštyku nebylo Buttgereitovi zrovna hej, neboť mu během natáčení zesnula maminka. Trudnou událost přetavil do svého dojáku natolik jemnocitně, že se i zasmrádlý Goethe v hrobě obrací. Veškeré anatomické rysy, jež proslavily Nekromantika, Buttgereit v Smrti králi ještě více zušlechťuje do nekro-plesnivé estetiky, místy upomínající na zvrácenou verzi melancholických výjevů Alaina Resnaise. Smrti král je oproti Nekromantikům osudovější, výpravnější, více syrový a gumová těla nebožtíků nahrazuje nefalšovanou lidskou tkání. Pečlivě stylizovaná chlívárna z různých úhlů pohledu rozpitvává činy (sebe)vrahů, kteří způsobem smrti vdechují práchnivému životu vlastní smysl. Na rozdíl od vytuhlých hrdinů Buttgereitovo melodrama nenechá diváka chladným; šnuptychl a sáček na zvracení jsou do sálu povinností. (Festival otrlého diváka)
    Žánry:DramaHororExtrémní
    2
  • Nahrani me z besedami
    Nahrani me z besedami (2012)
    Film
    56%
    3
  • Hot Love
    Hot Love (1985)
    Film
    54%
    4
  • NEKRomantik
    NEKRomantik (1988)
    FilmRole: Pornokiller
    Zpočátku romantický příběh o lásce Roba a Betty se postupně stává začátkem konce mužského protagonisty, když ze zaměstnání přinese celou mrtvolu (zatím nosil jen části lidského těla) a společně ji pomilují. Nicméně ani pak není Betty spokojená a svého snoubence opustí. Tento poloamatérský snímek německého režiséra Jörga Buttgereita si získal svou proslulost během let, kdy se obaloval do hávu nepodložených legend. Je skvělým důkazem, jak se může film proslavit jen na základě orální reklamy. Bez jakékoliv kampaně se stal Nekromantik vyhledávaným kouskem pro všechny zvrhlíky i obdivovatele neoficiální kinematografie (to už dnes o Buttgereitovi neplatí, o čemž svědčí i podpora Goethe institutu). Režisér vsadil na atraktivní téma erotické náklonnosti k nebožtíkům, protože obecenstvo dychtí po nechutnostech. Nekromantik 1 i 2 měl neuvěřitelný úspěch. První díl byl do konce 90. let zakázán v polovině evropských zemí. U druhého dílu chtěla německá cenzura zničit i negativ filmu. Nakonec se z něho stal předmět seriózního zájmu, a tak se dnes setkáváme s výklady, že jde o metaforu neschopnosti komunikace nebo že jsme svědky podobenství o nebezpečí AIDS a důležitosti bezpečného sexu, anebo také že Nekromantik je podobenstvím o rozděleném Německu.
    49%
    Zpočátku romantický příběh o lásce Roba a Betty se postupně stává začátkem konce mužského protagonisty, když ze zaměstnání přinese celou mrtvolu (zatím nosil jen části lidského těla) a společně ji pomilují. Nicméně ani pak není Betty spokojená a svého snoubence opustí. Tento poloamatérský snímek německého režiséra Jörga Buttgereita si získal svou proslulost během let, kdy se obaloval do hávu nepodložených legend. Je skvělým důkazem, jak se může film proslavit jen na základě orální reklamy. Bez jakékoliv kampaně se stal Nekromantik vyhledávaným kouskem pro všechny zvrhlíky i obdivovatele neoficiální kinematografie (to už dnes o Buttgereitovi neplatí, o čemž svědčí i podpora Goethe institutu). Režisér vsadil na atraktivní téma erotické náklonnosti k nebožtíkům, protože obecenstvo dychtí po nechutnostech. Nekromantik 1 i 2 měl neuvěřitelný úspěch. První díl byl do konce 90. let zakázán v polovině evropských zemí. U druhého dílu chtěla německá cenzura zničit i negativ filmu. Nakonec se z něho stal předmět seriózního zájmu, a tak se dnes setkáváme s výklady, že jde o metaforu neschopnosti komunikace nebo že jsme svědky podobenství o nebezpečí AIDS a důležitosti bezpečného sexu, anebo také že Nekromantik je podobenstvím o rozděleném Německu.
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.