Frank Powolny: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Frank Powolny: Filmy a seriály

  • Kid
    Kid (1921)
    Film
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    83%
    Příběh začíná ve chvíli, kdy se mladá a chudá žena rozhodne vzdát svého narozeného syna a vloží jej na sedadlo cizího auta, aby mu zajistila lepší život. Zhroucená z místa odchází, a když přemýšlí nad svým činem, až příliš pozdě si uvědomí, jakou udělala chybu. Mezitím je auto ukradeno dvojicí zlodějů, kteří si po chvíli neví rady se svým nechtěným pasažérem, a tak jej nechají u popelnic v chudinské čtvrti. Zde jej nachází tulák (Charlie Chaplin), který se ho snaží někomu dát, ale brzy k němu přilne a ujímá se ho. Pět let poté je z tuláka a malého Johna (Jackie Coogan) vykutálená dvojice, která si vydělává tím, že jeden rozbíjí okna, aby se za rohem objevil druhý, který je může ihned spravit. Po uplynulých pěti letech se z matky malého Johna stane úspěšná zpěvačka, ale také aktivní podporovatelka charity, která se neustále snaží odčinit svou vinu. Jednoho dne se nevědomky se synem i jeho „otcem“ setkává, když nemocného Johna přináší do domu tuláka. Přivolaný lékař ale zjistí, že tulák není jeho otcem, a tak je nucen mu dítě odebrat. Tulák se však nehodlá chlapce vzdát jen tak snadno... Druhý celovečerní snímek Charlieho Chaplina z roku 1921 (první byl Chaplin honí dolary z roku 1914) zaznamenal ve své době obrovský úspěch. Chaplin do něj vložil vzpomínky na své vlastní dětství a byl zde již patrný Chaplinův záměr rozvíjet vedle groteskních scének také melodramatické a melancholické příběhy, točící se kolem jeho postavy tuláka. Tím se znatelně lišil od svých konkurentů a dalších hvězd grotesek jako Harolda Lloyda či Bustera Keatona. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedieRodinný
    1
  • Čtyři ďáblové
    Čtyři ďáblové (1928)
    Film
    Cirkus slouží jako kulisy pro tento melodramatický příběh, který mapuje životy čtyř dětí vyrůstajících pod velkým stanem. Filmový historik a sběratel William K. Everson uvedl, že jediná dochovaná kopie filmu byla ztracena herečkou Mary Duncan, která si ji půjčila od studií Fox. V prosincovém čísle časopisu "Films in Review" z roku 1974 vysvětlil, že Mary Duncan, jedna z hvězd filmu, si chtěla kopii půjčit, aby ji ukázala skupině přátel na Floridě. Herečka si byla vědoma, že se jedná o nebezpečnou nitrátovou kopii, a předpokládala, že Fox má další kopie. Jedinou existující kopii však hodila do oceánu, což Everson označil jako "monumentální přehmat, který se řadí k Balaklavě, Sarajevu a pádu Babylónu jako jeden z nejtemnějších okamžiků historie."
    Žánry:Drama
    78%
    Cirkus slouží jako kulisy pro tento melodramatický příběh, který mapuje životy čtyř dětí vyrůstajících pod velkým stanem. Filmový historik a sběratel William K. Everson uvedl, že jediná dochovaná kopie filmu byla ztracena herečkou Mary Duncan, která si ji půjčila od studií Fox. V prosincovém čísle časopisu "Films in Review" z roku 1974 vysvětlil, že Mary Duncan, jedna z hvězd filmu, si chtěla kopii půjčit, aby ji ukázala skupině přátel na Floridě. Herečka si byla vědoma, že se jedná o nebezpečnou nitrátovou kopii, a předpokládala, že Fox má další kopie. Jedinou existující kopii však hodila do oceánu, což Everson označil jako "monumentální přehmat, který se řadí k Balaklavě, Sarajevu a pádu Babylónu jako jeden z nejtemnějších okamžiků historie."
    Žánry:Drama
    2
  • Chléb náš vezdejší
    Chléb náš vezdejší (1930)
    Film
    78%
    3
  • Ocelový oř
    Ocelový oř (1925)
    Film
    V roce 1924 filmové studio Williama Foxe uvedlo do kin celovečerní hraný němý film, jehož děj se z větší části odehrává na Divokém západě. Hrdinou je Davy Brandon, jenž jako dítě přihlíží tragické smrti svého otce, který je zabit Indiány. Naštěstí se mu podaří z této těžké situace uniknout do bezpečí. Později hledá vrahy a uchází se o ruku přítelkyně z dětství Miriam Marshové, jejíž otec je jedním z hlavních stavebních inženýrů transkontinentální železnice. K její realizaci napomohla hlavně smlouva, v níž v roce 1862 americký prezident Abraham Lincoln potvrdil podmínky, za nichž Union Pacific a Central Pacific mohou dráhu postavit. Cesta železnice je dlouhá a její tvůrci musejí při tak náročné stavbě překonat takřka nekončící řadu překážek. Davy Brandon při tom pomáhá prosadit původní projekt svého otce... Režisér a producent John Ford se při natáčení tohoto westernu pokusil vyhnout zbytečné velkoleposti a spíše nalézt jakýsi pocit autentičnosti: proto při natáčení bylo vybudováno několik kilometrů železniční trati, na obou stranách vznikla místa připomínající někdejší první osídlení bělochů v Nevadě i město. Na filmu sice spolupracovalo více než 5000 statistů, ale zůstala zdůrazněna důležitost lidské pomoci a spolupráce v okamžicích nebezpečí, při zdolávání Skalistých hor i pouště. Dramatické okamžiky a napětí důmyslně střídají chvíle plné sentimentu, nechybí bouřlivé masové scény i působivé záběry jezdců na koních na pozadí nebe. V řadě filmových pasáží Ocelový oř zaujme svou vizuální nápaditostí, využitím současného natáčení několika kamer (například při útoku Indiánů nebo různými pohledy na jedoucí parní lokomotivu). Film, který u nás dosud nebyl uveden na televizní obrazovce, vysíláme ve virážované verzi (v jemném barevném tónování) a s hudbou Williama P. Perryho, jež byla Pražskými filharmoniky natočena v Praze.
    70%
    V roce 1924 filmové studio Williama Foxe uvedlo do kin celovečerní hraný němý film, jehož děj se z větší části odehrává na Divokém západě. Hrdinou je Davy Brandon, jenž jako dítě přihlíží tragické smrti svého otce, který je zabit Indiány. Naštěstí se mu podaří z této těžké situace uniknout do bezpečí. Později hledá vrahy a uchází se o ruku přítelkyně z dětství Miriam Marshové, jejíž otec je jedním z hlavních stavebních inženýrů transkontinentální železnice. K její realizaci napomohla hlavně smlouva, v níž v roce 1862 americký prezident Abraham Lincoln potvrdil podmínky, za nichž Union Pacific a Central Pacific mohou dráhu postavit. Cesta železnice je dlouhá a její tvůrci musejí při tak náročné stavbě překonat takřka nekončící řadu překážek. Davy Brandon při tom pomáhá prosadit původní projekt svého otce... Režisér a producent John Ford se při natáčení tohoto westernu pokusil vyhnout zbytečné velkoleposti a spíše nalézt jakýsi pocit autentičnosti: proto při natáčení bylo vybudováno několik kilometrů železniční trati, na obou stranách vznikla místa připomínající někdejší první osídlení bělochů v Nevadě i město. Na filmu sice spolupracovalo více než 5000 statistů, ale zůstala zdůrazněna důležitost lidské pomoci a spolupráce v okamžicích nebezpečí, při zdolávání Skalistých hor i pouště. Dramatické okamžiky a napětí důmyslně střídají chvíle plné sentimentu, nechybí bouřlivé masové scény i působivé záběry jezdců na koních na pozadí nebe. V řadě filmových pasáží Ocelový oř zaujme svou vizuální nápaditostí, využitím současného natáčení několika kamer (například při útoku Indiánů nebo různými pohledy na jedoucí parní lokomotivu). Film, který u nás dosud nebyl uveden na televizní obrazovce, vysíláme ve virážované verzi (v jemném barevném tónování) a s hudbou Williama P. Perryho, jež byla Pražskými filharmoniky natočena v Praze.
    4
  • In Old Arizona
    In Old Arizona (1928)
    Film
    Seržant Mickey Dunn se vydává po stopách Cisco Kida, nechvalně proslulého, i když dobrosrdečného a charismatického bandity Divokého západu. Kid utrácí velkou část své kořisti za Toniu, ženu, kterou miluje, aniž by tušil, že mu je v jeho nepřítomnosti nevěrná. Netrvá dlouho a Tonia se, zatímco je její nic netušící milenec pryč, zaplete s Dunnem, kterého láká vidina tučné odměny za Kidovo dopadení – živého, nebo mrtvého. Společně vymyslí plán, jak Cisco Kida jednou provždy přepadnout a zlikvidovat.
    53%
    Seržant Mickey Dunn se vydává po stopách Cisco Kida, nechvalně proslulého, i když dobrosrdečného a charismatického bandity Divokého západu. Kid utrácí velkou část své kořisti za Toniu, ženu, kterou miluje, aniž by tušil, že mu je v jeho nepřítomnosti nevěrná. Netrvá dlouho a Tonia se, zatímco je její nic netušící milenec pryč, zaplete s Dunnem, kterého láká vidina tučné odměny za Kidovo dopadení – živého, nebo mrtvého. Společně vymyslí plán, jak Cisco Kida jednou provždy přepadnout a zlikvidovat.
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.