Eduardo Passarelli: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Eduardo Passarelli: Filmy a seriály

  • Rocco a jeho bratři
    Rocco a jeho bratři (1960)
    Film
    • KVIFF TV
    Italský film vynikajícího režiséra Luchina Viscontiho Rocco a jeho bratři patří k stěžejním dílům současné světové kinematografie. Je to film hluboce lidský. Vypráví o osudech pěti bratří, kteří přicházejí z venkova do velkého města hledat obživu. Visconti mistrovsky vykreslil jednotlivé charaktery. Dobrý až neskutečně dobrý Rocco nelituje ani největší oběti pro svého bezcharakterního bratra Simona: vzdá se lásky, přijme na sebe téměř neúnosné finanční závazky a nakonec se pokouší krýt Simona před policií, třebaže ví, že je vrahem dívky, kterou miloval. Je někdy až těžké pochopit takovou bratrskou lásku. Proto je divákům nejbližší z bratří mladý Ciro, jdoucí cílevědomě za správnou představou poctivého života. V jeho závěrečných slovech vidíme poslání filmu: lidé musí znát a plnit své povinnosti. Kdo se jim zpronevěří, sám se vyloučí z lidské společnosti, jako právě Simon. A poctiví lidé nemohou ztratit víru, že nový svět bude lepší. Porota benátského bienále 1960 jej vyznamenala Zvláštní cenou a současně získal cenu FIPRESCI. Na XII. FFP 1961 byl film poctěn cenou v kategorii filmů bojujících za sociální pokrok.
    Žánry:DramaKrimiSportovní
    81%
    Italský film vynikajícího režiséra Luchina Viscontiho Rocco a jeho bratři patří k stěžejním dílům současné světové kinematografie. Je to film hluboce lidský. Vypráví o osudech pěti bratří, kteří přicházejí z venkova do velkého města hledat obživu. Visconti mistrovsky vykreslil jednotlivé charaktery. Dobrý až neskutečně dobrý Rocco nelituje ani největší oběti pro svého bezcharakterního bratra Simona: vzdá se lásky, přijme na sebe téměř neúnosné finanční závazky a nakonec se pokouší krýt Simona před policií, třebaže ví, že je vrahem dívky, kterou miloval. Je někdy až těžké pochopit takovou bratrskou lásku. Proto je divákům nejbližší z bratří mladý Ciro, jdoucí cílevědomě za správnou představou poctivého života. V jeho závěrečných slovech vidíme poslání filmu: lidé musí znát a plnit své povinnosti. Kdo se jim zpronevěří, sám se vyloučí z lidské společnosti, jako právě Simon. A poctiví lidé nemohou ztratit víru, že nový svět bude lepší. Porota benátského bienále 1960 jej vyznamenala Zvláštní cenou a současně získal cenu FIPRESCI. Na XII. FFP 1961 byl film poctěn cenou v kategorii filmů bojujících za sociální pokrok.
    Žánry:DramaKrimiSportovní
    1
  • Řím, otevřené město
    Řím, otevřené město (1945)
    FilmRole: Neighborhood Police Sergeant
    Několik měsíců před válkou doslovně diktoval Rossellinimu a Sergiovi Amideovi jeden z vůdců partyzánského odboje jak den po dni probíhaly boje připravující osvobození Římu. Zanedlouho potom se filmaři rozhodli v troskách rozbombardovaného města natočit jeho příběh - Řím, otevřené město (1945). Ataliéry byly zničené, tak se natáčelo na autentických místech a na ukořistěný materiál od Němců. Centrem příběhu se stal osud kněze Dona Pietra, který financuje protifašistickou buňku v době, kdy nacisté svrhli Mussolliniho režim. Dalšími členy jsou komunista Manfredi a typograf Francesco. Manfrediho snoubenka Marina jejich činnost vyzradí gestapu a začíná dramatický souboj vrcholící obětí kněze i komunisty. Roberto Rossellini (1906-1977) využil svých zkušeností z dokumentaristické tvorby a vytvořil klíčové dílo italského filmového směru zvaného neorelismus. Napjatá atmosféra německé okupace a přiblížení sociální mizérie obyvatel činžáků v Otevřeném městu nezapře genialitu tvůrce specializujícího se na zachycení člověka v jeho přirozeném prostředí. (Martin Jiroušek)
    78%
    Několik měsíců před válkou doslovně diktoval Rossellinimu a Sergiovi Amideovi jeden z vůdců partyzánského odboje jak den po dni probíhaly boje připravující osvobození Římu. Zanedlouho potom se filmaři rozhodli v troskách rozbombardovaného města natočit jeho příběh - Řím, otevřené město (1945). Ataliéry byly zničené, tak se natáčelo na autentických místech a na ukořistěný materiál od Němců. Centrem příběhu se stal osud kněze Dona Pietra, který financuje protifašistickou buňku v době, kdy nacisté svrhli Mussolliniho režim. Dalšími členy jsou komunista Manfredi a typograf Francesco. Manfrediho snoubenka Marina jejich činnost vyzradí gestapu a začíná dramatický souboj vrcholící obětí kněze i komunisty. Roberto Rossellini (1906-1977) využil svých zkušeností z dokumentaristické tvorby a vytvořil klíčové dílo italského filmového směru zvaného neorelismus. Napjatá atmosféra německé okupace a přiblížení sociální mizérie obyvatel činžáků v Otevřeném městu nezapře genialitu tvůrce specializujícího se na zachycení člověka v jeho přirozeném prostředí. (Martin Jiroušek)
    2
  • Vita da cani
    Vita da cani (1950)
    Film
    72%
    3
  • 47 morto che parla
    47 morto che parla (1950)
    FilmRole: Il farmacista
    67%
    4
  • Totò e i re di Roma
    Totò e i re di Roma (1952)
    FilmRole: maestro esaminatore
    66%
    5
  • La cambiale
    La cambiale (1959)
    FilmRole: Brigadiere
    65%
    6
  • Totò al giro d'Italia
    Totò al giro d'Italia (1948)
    FilmRole: Carlo
    64%
    7
  • San Giovanni decollato
    San Giovanni decollato (1940)
    FilmRole: Orazio, the lamp-lighter
    64%
    8
  • Sette ore di guai
    Sette ore di guai (1951)
    FilmRole: Avvocato Spinaci
    62%
    9
  • Neapolský kolotoč
    Neapolský kolotoč (1954)
    FilmRole: Attilio
    61%
    10
  • Le sei mogli di Barbablù
    Le sei mogli di Barbablù (1950)
    Film
    57%
    11
  • Domenica della buona gente, La
    Domenica della buona gente, La (1953)
    Film
    57%
    12
  • Totò Tarzan
    Totò Tarzan (1950)
    Film
    Antonio della Buffas, záhadný muž přezdívaný domorodci "bílý opičák", se potuluje rozlehlými konžskými džunglemi se svým nejlepším přítelem, gorilou Bongem. Vůbec netuší, že je dávno ztraceným synem bohatého cestovatele. Pak se třem oportunistům podaří tohoto divocha zajmout a přivést do civilizace, protože se chtějí zmocnit jeho obrovského majetku.
    Žánry:Komedie
    56%
    Antonio della Buffas, záhadný muž přezdívaný domorodci "bílý opičák", se potuluje rozlehlými konžskými džunglemi se svým nejlepším přítelem, gorilou Bongem. Vůbec netuší, že je dávno ztraceným synem bohatého cestovatele. Pak se třem oportunistům podaří tohoto divocha zajmout a přivést do civilizace, protože se chtějí zmocnit jeho obrovského majetku.
    Žánry:Komedie
    13
  • Římské povídky
    Římské povídky (1955)
    FilmRole: Brigadiere at the Open-Air Market (uncredited)
    Italský barevný širokoúhlý film podle stejnojmenné knihy Alberta Moravia. Veseloherní formou vypráví několik příhod ze života čtyř dnešních italských mladíků, jejichž morálka je narušena válkou a ještě více poválečnou nezaměstnaností. Tři z nich jsou sice ochotni pracovat a žít řádným životem, ale příliš podléhají čtvrtému, lehkomyslnému a bezcharakternímu Alvarovi, který více než na poctivou práci myslí na nejrůznější způsoby, jak vydělat peníze bez práce – třeba nečestným nebo dokonce nezákonným způsobem. Žádný z jeho plánů, k nimž svede i své tři kamarády, se však nepodaří: ani „černý prodej“ vstupenek na fotbalový zápas, ani rafinovaná akce prosebných dopisů bohatým lidem, ani snaha rozměnit padělané bankovky. Při posledním triku, který Alvaro vymyslel – vydávat se za mravnostní policii a vydírat milenecké páry v nočních parcích – jsou jeho tři společníci dopadeni skutečnou policií. Noc strávená ve vyšetřovací vazbě, a zejména strach před dlouholetým vězením, je definitivně odtrhne od Alvara a vrátí k řádnému životu. Alvaro si sice také najde poctivé zaměstnání, ale přitom hledá nové společníky, kteří by byli ochotni dále provádět jeho divoké plány na snadné zbohatnutí. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    55%
    Italský barevný širokoúhlý film podle stejnojmenné knihy Alberta Moravia. Veseloherní formou vypráví několik příhod ze života čtyř dnešních italských mladíků, jejichž morálka je narušena válkou a ještě více poválečnou nezaměstnaností. Tři z nich jsou sice ochotni pracovat a žít řádným životem, ale příliš podléhají čtvrtému, lehkomyslnému a bezcharakternímu Alvarovi, který více než na poctivou práci myslí na nejrůznější způsoby, jak vydělat peníze bez práce – třeba nečestným nebo dokonce nezákonným způsobem. Žádný z jeho plánů, k nimž svede i své tři kamarády, se však nepodaří: ani „černý prodej“ vstupenek na fotbalový zápas, ani rafinovaná akce prosebných dopisů bohatým lidem, ani snaha rozměnit padělané bankovky. Při posledním triku, který Alvaro vymyslel – vydávat se za mravnostní policii a vydírat milenecké páry v nočních parcích – jsou jeho tři společníci dopadeni skutečnou policií. Noc strávená ve vyšetřovací vazbě, a zejména strach před dlouholetým vězením, je definitivně odtrhne od Alvara a vrátí k řádnému životu. Alvaro si sice také najde poctivé zaměstnání, ale přitom hledá nové společníky, kteří by byli ochotni dále provádět jeho divoké plány na snadné zbohatnutí. (FILMOVÝ PŘEHLED 35 / 1957)
    Žánry:Komedie
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.