Ganjiro Nakamura: Nejlepší filmy a seriály

7.5

Ganjiro Nakamura: Filmy a seriály

  • Onna ga kaidan o agaru toki
    Onna ga kaidan o agaru toki (1960)
    Film
    79%
    1
  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    Film
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    2
  • Kohayagawa-ke no aki
    Kohayagawa-ke no aki (1961)
    Film
    77%
    3
  • Ukigusa
    Ukigusa (1959)
    Film
    76%
    4
  • Na dně
    Na dně (1957)
    Film
    V 19. století v Japonsku žijí obyvatelé zchátralého penzionu, mezi nimi záhadný starý muž a stárnoucí herec, kteří se zapletou do milostného trojúhelníku, jenž se zvrtne v násilí. Když bezcharakterní zloděj Sutekichi ukončí svůj poměr s majitelkou penzionu Osugi, aby se dvořil její mladší sestře Okayo, Osugi se pomstí tím, že odhalí svou nevěru žárlivému manželovi.
    Žánry:Drama
    75%
    V 19. století v Japonsku žijí obyvatelé zchátralého penzionu, mezi nimi záhadný starý muž a stárnoucí herec, kteří se zapletou do milostného trojúhelníku, jenž se zvrtne v násilí. Když bezcharakterní zloděj Sutekichi ukončí svůj poměr s majitelkou penzionu Osugi, aby se dvořil její mladší sestře Okayo, Osugi se pomstí tím, že odhalí svou nevěru žárlivému manželovi.
    Žánry:Drama
    5
  • Chûshingura
    Chûshingura (1958)
    Film
    74%
    6
  • Iwashigumo
    Iwashigumo (1958)
    Film
    Vdova s malým synem hospodaří na statku s dominantní tchyní. Když přijede reportér, aby s ní udělal rozhovor, začnou spolu mít poměr. Ukáže se, že je ženatý a nechce opustit manželku. Její starší bratr se snaží provdat a oženit své děti a udržet si/rozšířit své hospodářství výhodným sňatkem tváří v tvář hrozící konfiskaci půdy a touze jeho dětí získat pohodlnou městskou práci namísto těžké práce na rýžových polích pod rodičovskou kontrolou.
    Žánry:Drama
    73%
    Vdova s malým synem hospodaří na statku s dominantní tchyní. Když přijede reportér, aby s ní udělal rozhovor, začnou spolu mít poměr. Ukáže se, že je ženatý a nechce opustit manželku. Její starší bratr se snaží provdat a oženit své děti a udržet si/rozšířit své hospodářství výhodným sňatkem tváří v tvář hrozící konfiskaci půdy a touze jeho dětí získat pohodlnou městskou práci namísto těžké práce na rýžových polích pod rodičovskou kontrolou.
    Žánry:Drama
    7
  • Úvod do antropologie
    Úvod do antropologie (1966)
    Film
    Subu natáčí pornografické filmy a nevidí na tom nic špatného. Považuje je za pomocnou ruku pro potlačovanou společnost a peníze používá na podporu své bytné Haru a její rodiny. Čas od času Haru sdílí postel se Subem, i když věří, že její mrtvý manžel, reinkarnovaný jako kapr, s tím nesouhlasí. Režisér Šóhei Imamura se vždy těšil z zvrhlých kousků spodiny a v této klasice z roku 1966 nachází podvratný humor v bizarní dynamice Haru, jejího oidipovského syna a její dcery, skutečného objektu posedlosti jejího přítele-pornografů. Imamurův komický přístup k takovým tabu, jako je voyeurismus a incest, vyvolal po uvedení filmu kontroverzi, ale snímek *Erogotachi no boken* přežil své kritiky a dnes se zdá být upřímně řečeno nadčasový.
    Žánry:DramaKomedie
    72%
    Subu natáčí pornografické filmy a nevidí na tom nic špatného. Považuje je za pomocnou ruku pro potlačovanou společnost a peníze používá na podporu své bytné Haru a její rodiny. Čas od času Haru sdílí postel se Subem, i když věří, že její mrtvý manžel, reinkarnovaný jako kapr, s tím nesouhlasí. Režisér Šóhei Imamura se vždy těšil z zvrhlých kousků spodiny a v této klasice z roku 1966 nachází podvratný humor v bizarní dynamice Haru, jejího oidipovského syna a její dcery, skutečného objektu posedlosti jejího přítele-pornografů. Imamurův komický přístup k takovým tabu, jako je voyeurismus a incest, vyvolal po uvedení filmu kontroverzi, ale snímek *Erogotachi no boken* přežil své kritiky a dnes se zdá být upřímně řečeno nadčasový.
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Echizen take-ningyo
    Echizen take-ningyo (1963)
    Film
    72%
    9
  • Tateshi Danpei
    Tateshi Danpei (1962)
    Film
    Šermířský mistr vypráví příběh muže, který se snaží přežít ve světě, který zná, ale který se stává čím dál tím irelevantnějším. Danpei Ichikawa žije pro šerm – kdysi byl proslulým choreografem šermířských scén kabuki a jako předseda Nové národní divadelní společnosti si nepřeje nic jiného, než aby mohl choreografovat šermířské scény pro moderní hry uváděné touto společností.
    70%
    Šermířský mistr vypráví příběh muže, který se snaží přežít ve světě, který zná, ale který se stává čím dál tím irelevantnějším. Danpei Ichikawa žije pro šerm – kdysi byl proslulým choreografem šermířských scén kabuki a jako předseda Nové národní divadelní společnosti si nepřeje nic jiného, než aby mohl choreografovat šermířské scény pro moderní hry uváděné touto společností.
    10
  • Enjo
    Enjo (1958)
    Film
    70%
    11
  • Yukinojo henge
    Yukinojo henge (1963)
    Film
    69%
    12
  • Ooe-yama Shuten-dôji
    Ooe-yama Shuten-dôji (1960)
    Film
    68%
    13
  • Shaka
    Shaka (1961)
    Film
    Indický princ opouští svůj pohodlný a bohatý svět, aby šest let putoval a meditoval v hledání duchovního osvícení. Siddhárta (Cojoin Hong) se odvrací od starého náboženství, když lidé zbytečně hladoví a posvátné rituály zahrnují lidské oběti. Během svých meditací je pokoušen eroticky tančícími ženami, démony a zlomyslnými intrikami svého zločinného bratrance. Zoufalý dosáhnout duchovní dokonalosti a stát se Buddhou. Cestuje, aby obrátil následovníky svou laskavostí a moudrostí, a získává množství věřících, když zabrání slonovi rozdrtit místního kněze. Buddha se samozřejmě stává jedním z největších náboženských vůdců světa.
    Žánry:Drama
    67%
    Indický princ opouští svůj pohodlný a bohatý svět, aby šest let putoval a meditoval v hledání duchovního osvícení. Siddhárta (Cojoin Hong) se odvrací od starého náboženství, když lidé zbytečně hladoví a posvátné rituály zahrnují lidské oběti. Během svých meditací je pokoušen eroticky tančícími ženami, démony a zlomyslnými intrikami svého zločinného bratrance. Zoufalý dosáhnout duchovní dokonalosti a stát se Buddhou. Cestuje, aby obrátil následovníky svou laskavostí a moudrostí, a získává množství věřících, když zabrání slonovi rozdrtit místního kněze. Buddha se samozřejmě stává jedním z největších náboženských vůdců světa.
    Žánry:Drama
    14
  • Oginsama
    Oginsama (1962)
    Film
    67%
    15
  • Shinobi no mono: Kirigakure Saizo
    Shinobi no mono: Kirigakure Saizo (1964)
    Film
    [Období pokryté: 1614-1615] Čtvrtý film v sérii Shinobi no Mono. Tokugawa Iejasu se nyní stal vládcem celého Japonska. Ale před úplným upevněním jeho moci zbývá vyřešit poslední volný konec - zničení klanu Toyotomi, který je nyní obklíčen v Osackém hradu. Iejasovy ninjové jsou jediní, kdo mohou proniknout do pevnosti, ale bohužel pro Iejasu mohou Kirigakure Saizo a další ninjové Toyotomi stejně snadno uniknout. Jak se armády samurajů připravují na bitvu, osud národa bude určen zoufalým bojem ve tmě!
    Žánry:Drama
    67%
    [Období pokryté: 1614-1615] Čtvrtý film v sérii Shinobi no Mono. Tokugawa Iejasu se nyní stal vládcem celého Japonska. Ale před úplným upevněním jeho moci zbývá vyřešit poslední volný konec - zničení klanu Toyotomi, který je nyní obklíčen v Osackém hradu. Iejasovy ninjové jsou jediní, kdo mohou proniknout do pevnosti, ale bohužel pro Iejasu mohou Kirigakure Saizo a další ninjové Toyotomi stejně snadno uniknout. Jak se armády samurajů připravují na bitvu, osud národa bude určen zoufalým bojem ve tmě!
    Žánry:Drama
    16
  • Jokyo
    Jokyo (1960)
    Film
    66%
    17
  • Nippon tanjo
    Nippon tanjo (1959)
    Film
    Legenda o zrodu šintoismu. V Japonsku čtvrtého století očekává císařův syn Ouso, že po otci převezme trůn. Otomo, císařův vazal, však upřednostňuje Ousova nevlastního bratra a spikne se, aby Ouso zemřel na nebezpečné misi, kterou vymyslel. Ouso v misi zvítězí a vrací se na otcův hrad pod novým jménem, princ Jamato Takeru. Otomo intrikuje, aby byl princ poslán do ještě většího nebezpečí, ale netuší, že bohové princi přejí a výsledek je daleko od toho, co by kdo z nich čekal.
    66%
    Legenda o zrodu šintoismu. V Japonsku čtvrtého století očekává císařův syn Ouso, že po otci převezme trůn. Otomo, císařův vazal, však upřednostňuje Ousova nevlastního bratra a spikne se, aby Ouso zemřel na nebezpečné misi, kterou vymyslel. Ouso v misi zvítězí a vrací se na otcův hrad pod novým jménem, princ Jamato Takeru. Otomo intrikuje, aby byl princ poslán do ještě většího nebezpečí, ale netuší, že bohové princi přejí a výsledek je daleko od toho, co by kdo z nich čekal.
    18
  • Koshoku ichidai otoko
    Koshoku ichidai otoko (1961)
    Film
    Jonosuke byl ženami fascinován od útlého věku a svou první sexuální zkušenost zažil už v sedmi letech. Od toho dne se bezhlavě a bezostyšně pouští do dobývání žen, čímž sytí svou fascinaci a sbírá zkušenosti. Jonosukovo lascivní chování přináší rodině mnoho ostudy, až s ním otec nakonec přeruší vztahy. Devatenáctiletý Jonosuke, vyhnaný z rodiny, se vydává na pouť chtíče, cestuje široko daleko, aby se seznámil se ženami ze všech společenských vrstev.
    Žánry:DramaKomedie
    65%
    Jonosuke byl ženami fascinován od útlého věku a svou první sexuální zkušenost zažil už v sedmi letech. Od toho dne se bezhlavě a bezostyšně pouští do dobývání žen, čímž sytí svou fascinaci a sbírá zkušenosti. Jonosukovo lascivní chování přináší rodině mnoho ostudy, až s ním otec nakonec přeruší vztahy. Devatenáctiletý Jonosuke, vyhnaný z rodiny, se vydává na pouť chtíče, cestuje široko daleko, aby se seznámil se ženami ze všech společenských vrstev.
    Žánry:DramaKomedie
    19
  • Kagi
    Kagi (1959)
    Film
    65%
    20

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.