Kikue Môri: Nejlepší filmy a seriály

7.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Kikue Môri: Filmy a seriály

  • Správce Sanšo
    Správce Sanšo (1954)
    FilmRole: Priestess
    81%
    1
  • Povídky o bledé luně po dešti
    Povídky o bledé luně po dešti (1953)
    FilmRole: Ukon
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    80%
    Povídky o bledé luně po dešti (1953) volně obměňuje dvě povídky ze stejnojmenné klasické knihy, jejíž autor Akinari Ueda žil v letech 1734 1809 a inspiroval se příběhy, tradovanými po staletí. Venkovský hrnčíř Gendžuro trpí bídou uprostřed zmatku válečných sporů mezí mocnými rody, jež pustoší zemi, rozsévají hrůzu a smrt. S manželkou a dítětem, se svou sestrou a švagrem hledají útočiště ve městě, Gendžurova žena se cestou odpojí a zabijí ji vojáci. Nic netušící hrnčíř dorazí do města sám a podlehne kouzlu krásné ženy, ve skutečnosti démona. Prohlédne, vrátí se domů a tam ho přivítá manželka nyní už také duch. Hrnčířův švagr si vyslouží zásluhy a vysokou hodnost na válečném poli, ale když se v nevěstinci setká s manželkou, kterou za jeho dlouhé nepřítomnosti znásilnili vojáci, odloží skvělou zbroj a oba se vracejí do vesnice Stručný záznam hlavní dějové linie pochopitelně nevystihuje vztahy ani psychologické motivace; jenom pramálo napoví o skutečném tématu, o myšlence a naprosto nic o ztvárnění. Tento film s mimořádnou přesvědčivostí potvrzuje, že Mizoguči nehledal zpravidla v minulosti záminku pro únik před naléhavou problematikou dneška, ani příležitost, jak se oddávat virtuózním, leč samoúčelným a chladným etudám. Naopak: podobně jako Kurosawa, Kobajaši a další, také on křísil minulé doby a životy k obrazu dneška, vytyčoval paralely, navozoval obecně platné konflikty a dilemata. Bylo jen k prospěchu věci, jestliže tak nečinil tezovitě, nýbrž s mistrným zvládnutím výrazových prostředků filmové řeči. Tvůrci podobných filmů neoslavují hrdinné činy a nádheru feudálů, na jejichž mocenské spory vždy doplácí prostý člověk. Ubohý vesničan nebo městský chuďas, jeho nejistý život vydaný napospas kopytům válečných ořů, napjatým luků, vytaseným mečům a namířeným kopím. Pláč nad mrtvolami žen a dětí uprostřed rozvalin domova a popleněná, spálená úroda Takže toto stanovisko není pokaždé tak jednoznačné jako v Povídkách o bledé luně po dešti.
    2
  • Shito no densetsu
    Shito no densetsu (1963)
    FilmRole: Umeno Sonobe
    76%
    3
  • Amakusa shiro tokisada
    Amakusa shiro tokisada (1962)
    Film
    73%
    4
  • Gion bayashi
    Gion bayashi (1953)
    FilmRole: Arts Teacher
    73%
    5
  • Yoru no tsuzumi
    Yoru no tsuzumi (1958)
    Film
    Po roční službě u šóguna v Edu se samuraj Hikokuro vrací domů ke své milující ženě Dane. Zpočátku je vítán s nadšením, ale brzy se k němu donesou i zlé zvěsti o cizoložném poměru, který měla jeho žena v době jeho nepřítomnosti s proslulým bubeníkem. Pověsti ohrožují Hikokurovu čest, a tak rodina trvá na formálním vyšetřování pravdivosti klepů. Prostřednictvím svědectví mnoha svědků se rozplétá příběh o návštěvách potulného hudebníka, najatého jako učitele rodinného dědice, o odmítnuté pozornosti muže, který fámy rozšířil, a o konečné pravdě, která se skrývá za obviněními. Závěr událostí se ukáže být obžalobou bušidó stejně jako neochotných účastníků. Adaptace hry Čikamacu Monzaemona z roku 1706, založená na skutečném případu.
    Žánry:Drama
    72%
    Po roční službě u šóguna v Edu se samuraj Hikokuro vrací domů ke své milující ženě Dane. Zpočátku je vítán s nadšením, ale brzy se k němu donesou i zlé zvěsti o cizoložném poměru, který měla jeho žena v době jeho nepřítomnosti s proslulým bubeníkem. Pověsti ohrožují Hikokurovu čest, a tak rodina trvá na formálním vyšetřování pravdivosti klepů. Prostřednictvím svědectví mnoha svědků se rozplétá příběh o návštěvách potulného hudebníka, najatého jako učitele rodinného dědice, o odmítnuté pozornosti muže, který fámy rozšířil, a o konečné pravdě, která se skrývá za obviněními. Závěr událostí se ukáže být obžalobou bušidó stejně jako neochotných účastníků. Adaptace hry Čikamacu Monzaemona z roku 1706, založená na skutečném případu.
    Žánry:Drama
    6
  • Brána pekel
    Brána pekel (1953)
    FilmRole: Sawa
    Japonský barevný film „Brána pekel“ zachycuje historickou událost z dávných japonských dějin, která byla již mnohokrát v různých podobách zpracována v japonské literatuře. Je to vzpoura z roku 1159, kdy zrádní náčelníci rodů Minamoto a Fudžiwara přepadli císařský palác. V boji o záchranu císaře a jeho sestry poznal válečník Morito dvorní dámu císařovy sestry, krásnou Kesu. Zamiloval se do ní a když byla vzpoura potlačena, vyžádal si ji jako odměnu za svou věrnost císaři za manželku. Kesa však již byla vdaná za jiného důstojníka. Milovala svého manžela a chtěla mu zůstat věrná. Morito, jehož rozum byl zakalen vášní, pohrozil Kese, že vyvraždí celou její rodinu, jestliže nebude jeho. Touto pohrůžkou od ní vynutil slib, že mu pomůže při zavraždění manžela. Před okamžikem, stanoveným pro vraždu, si však Kesa vyměnila s manželem lůžko a svým životem jej zachránila. Morito pozdě poznal, že lásku si nelze vynutit násilím. Když jej bolestí zlomený Kesin manžel odmítl potrestat smrtí, zřekl se života a uchýlil se do kláštera, aby ve víře hledal vykoupení ze svého činu. (Film byl natočen barevným systémem Eastmancolor.) (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1956)
    Žánry:DramaOscarový
    70%
    Japonský barevný film „Brána pekel“ zachycuje historickou událost z dávných japonských dějin, která byla již mnohokrát v různých podobách zpracována v japonské literatuře. Je to vzpoura z roku 1159, kdy zrádní náčelníci rodů Minamoto a Fudžiwara přepadli císařský palác. V boji o záchranu císaře a jeho sestry poznal válečník Morito dvorní dámu císařovy sestry, krásnou Kesu. Zamiloval se do ní a když byla vzpoura potlačena, vyžádal si ji jako odměnu za svou věrnost císaři za manželku. Kesa však již byla vdaná za jiného důstojníka. Milovala svého manžela a chtěla mu zůstat věrná. Morito, jehož rozum byl zakalen vášní, pohrozil Kese, že vyvraždí celou její rodinu, jestliže nebude jeho. Touto pohrůžkou od ní vynutil slib, že mu pomůže při zavraždění manžela. Před okamžikem, stanoveným pro vraždu, si však Kesa vyměnila s manželem lůžko a svým životem jej zachránila. Morito pozdě poznal, že lásku si nelze vynutit násilím. Když jej bolestí zlomený Kesin manžel odmítl potrestat smrtí, zřekl se života a uchýlil se do kláštera, aby ve víře hledal vykoupení ze svého činu. (Film byl natočen barevným systémem Eastmancolor.) (FILMOVÝ PŘEHLED 51 / 1956)
    Žánry:DramaOscarový
    7
  • The Love of Sumako The Actress
    The Love of Sumako The Actress (1947)
    Film
    69%
    8
  • Yukinojo henge
    Yukinojo henge (1963)
    FilmRole: Cruel Old Woman
    69%
    9
  • Onna no sono
    Onna no sono (1954)
    Film
    69%
    10
  • Dívky noci
    Dívky noci (1948)
    Film
    68%
    11
  • Bonchi
    Bonchi (1960)
    FilmRole: Kino
    Kikudži pochází z rodiny bohatých obchodníků z Osaky, kde se moc tradičně dědí po ženské linii. Matka s babičkou mu nařídí, aby jim zajistil dědičku pro rodinný podnik. Kikudži tak bezmocně přihlíží, jak je jeho manželka vyhozena z domu jen proto, že mu porodila syna. To ho dožene k životu plnému rozmařilosti – ani jeho milenky mu nedokážou dát dceru. Nakonec je už příliš unavený na to, aby se o cokoliv staral.
    67%
    Kikudži pochází z rodiny bohatých obchodníků z Osaky, kde se moc tradičně dědí po ženské linii. Matka s babičkou mu nařídí, aby jim zajistil dědičku pro rodinný podnik. Kikudži tak bezmocně přihlíží, jak je jeho manželka vyhozena z domu jen proto, že mu porodila syna. To ho dožene k životu plnému rozmařilosti – ani jeho milenky mu nedokážou dát dceru. Nakonec je už příliš unavený na to, aby se o cokoliv staral.
    12
  • Smrtonosný mrak
    Smrtonosný mrak (1959)
    Film
    Stárnoucí rybářská loď Dai-go Fukuryu Maru, známá také jako „Šťastný drak č. 5“, vyplouvá z přístavu Jaizu v prefektuře Šizuoka. Plaví se po Tichém oceánu a loví ryby na dlouhé lovné šňůry. Poblíž atolu Bikini lodní navigátor spatří záblesk. Celá posádka se shromáždí, aby se podívala. Uvědomí si, že jde o atomový výbuch, ale nejdříve se postarají o své rybářské vybavení. Krátce poté začne na loď padat šedý popel. Když se loď vrátí do přístavu, námořníci jsou hnědě popáleni. Vyloží ryby, které jsou odvezeny pryč. Navštíví místního lékaře a poté odjedou do Tokia na vyšetření. Ukáže se, že jsou všichni silně radioaktivní. Jejich příznaky se zhoršují a kontaminované ryby způsobí paniku.
    Žánry:Drama
    66%
    Stárnoucí rybářská loď Dai-go Fukuryu Maru, známá také jako „Šťastný drak č. 5“, vyplouvá z přístavu Jaizu v prefektuře Šizuoka. Plaví se po Tichém oceánu a loví ryby na dlouhé lovné šňůry. Poblíž atolu Bikini lodní navigátor spatří záblesk. Celá posádka se shromáždí, aby se podívala. Uvědomí si, že jde o atomový výbuch, ale nejdříve se postarají o své rybářské vybavení. Krátce poté začne na loď padat šedý popel. Když se loď vrátí do přístavu, námořníci jsou hnědě popáleni. Vyloží ryby, které jsou odvezeny pryč. Navštíví místního lékaře a poté odjedou do Tokia na vyšetření. Ukáže se, že jsou všichni silně radioaktivní. Jejich příznaky se zhoršují a kontaminované ryby způsobí paniku.
    Žánry:Drama
    13
  • Jigoku
    Jigoku (1979)
    Film
    63%
    14

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.