Jerzy Lipman: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Jerzy Lipman: Filmy a seriály

  • Kanály
    Kanály (1957)
    Film
    78%
    1
  • Pan Wolodyjowski
    Pan Wolodyjowski (1969)
    Film
    Poslední film historické trilogie podle románů Henrika Sienkiewicze Ohněm a mečem, Potopa a Pan Wolodyjowski, která se odehrává v 17. století, se postupně věnuje třem velkým válkám, které Poláci vedli proti Ukrajincům, Kozákům a Tatarům v době povstání Bohdana Chmelnického (Ohněm a mečem), válce proti neporaženým Švédům (Potopa) a válce proti Turkům a Tatarům, o které pojednává tento film, jehož hlavním hrdinou je plukovník Michal Wolodyjowski, nejlepší šavle Polska.
    74%
    Poslední film historické trilogie podle románů Henrika Sienkiewicze Ohněm a mečem, Potopa a Pan Wolodyjowski, která se odehrává v 17. století, se postupně věnuje třem velkým válkám, které Poláci vedli proti Ukrajincům, Kozákům a Tatarům v době povstání Bohdana Chmelnického (Ohněm a mečem), válce proti neporaženým Švédům (Potopa) a válce proti Turkům a Tatarům, o které pojednává tento film, jehož hlavním hrdinou je plukovník Michal Wolodyjowski, nejlepší šavle Polska.
    2
  • Nůž ve vodě
    Nůž ve vodě (1962)
    Film
    Sólo pro dva muže, jednu ženu a plachetnici. Filmový debut režiséra Romana Polańského se stal po uvedení v roce 1962 pro polskou kinematografii významnou událostí. Psychologické drama z prostředí Mazurských jezer, ve kterém se představí pouze tři postavy, předvádí mužskou ješitnost i morální úpadek, konflikt sobectví finančně zajištěného novináře a pozérství bezejmenného studenta za přihlížení cynické manželky. Příběh začíná v autě během cesty Andrzeje a Krystyny k jezeru, když náhle porazí mladého muže stopujícího uprostřed silnice. Andrzej muži navrhne, aby s nimi jel kus cesty. Později, místo rozloučení, mladíka pozve na společnou jednodenní projížďku na plachetnici. Mladý muž nabídku přijímá, přestože nemá žádné znalosti o plachtění.... Dobře vystavěný scénář, děj situovaný na omezeném prostoru automobilu a lodi, atmosféra, herecké výkony a vynikající kamera (kterou vedl Jerzy Lipman), zůstávají přednostmi filmu. Jeho název odkazuje na důležitou scénu, v níž Andrzej v náznacích popichuje mladíka kapesním nožem, který následně úmyslně upustí do vody. Snímek měl v době svého vzniku silný mezinárodní ohlas, o čemž svědčí nominace na Oscara a řada dalších ocenění. (Česká televize)
    Žánry:Drama
    74%
    Sólo pro dva muže, jednu ženu a plachetnici. Filmový debut režiséra Romana Polańského se stal po uvedení v roce 1962 pro polskou kinematografii významnou událostí. Psychologické drama z prostředí Mazurských jezer, ve kterém se představí pouze tři postavy, předvádí mužskou ješitnost i morální úpadek, konflikt sobectví finančně zajištěného novináře a pozérství bezejmenného studenta za přihlížení cynické manželky. Příběh začíná v autě během cesty Andrzeje a Krystyny k jezeru, když náhle porazí mladého muže stopujícího uprostřed silnice. Andrzej muži navrhne, aby s nimi jel kus cesty. Později, místo rozloučení, mladíka pozve na společnou jednodenní projížďku na plachetnici. Mladý muž nabídku přijímá, přestože nemá žádné znalosti o plachtění.... Dobře vystavěný scénář, děj situovaný na omezeném prostoru automobilu a lodi, atmosféra, herecké výkony a vynikající kamera (kterou vedl Jerzy Lipman), zůstávají přednostmi filmu. Jeho název odkazuje na důležitou scénu, v níž Andrzej v náznacích popichuje mladíka kapesním nožem, který následně úmyslně upustí do vody. Snímek měl v době svého vzniku silný mezinárodní ohlas, o čemž svědčí nominace na Oscara a řada dalších ocenění. (Česká televize)
    Žánry:Drama
    3
  • 4
  • Gangsteři a filantropové
    Gangsteři a filantropové (1963)
    Film
    73%
    5
  • Popely
    Popely (1965)
    Film
    71%
    6
  • Pravdivý konec velké války
    Pravdivý konec velké války (1957)
    Film
    Róza se provdá za Julia, mladého a nadějného architekta. Poté ale vypukne druhá světová válka a Julia během několika týdnů deportují do koncentračního tábora. Měsíce a roky ubíhají a Róza ztrácí veškerou naději, že by se její manžel mohl vrátit. Potkává jiného muže, zamiluje se a snaží se dát svůj život zpět dohromady. Jednoho dne se ale Julius nečekaně vrací – zlomený stín své bývalé osobnosti, fyzicky postižený a trýzněný vzpomínkami na tábory. Róza se o něj začne starat, nejprve z povinnosti, pak ze soucitu, ale její city se pomalu mění v odpor.
    Žánry:Drama
    70%
    Róza se provdá za Julia, mladého a nadějného architekta. Poté ale vypukne druhá světová válka a Julia během několika týdnů deportují do koncentračního tábora. Měsíce a roky ubíhají a Róza ztrácí veškerou naději, že by se její manžel mohl vrátit. Potkává jiného muže, zamiluje se a snaží se dát svůj život zpět dohromady. Jednoho dne se ale Julius nečekaně vrací – zlomený stín své bývalé osobnosti, fyzicky postižený a trýzněný vzpomínkami na tábory. Róza se o něj začne starat, nejprve z povinnosti, pak ze soucitu, ale její city se pomalu mění v odpor.
    Žánry:Drama
    7
  • Zosja
    Zosja (1967)
    Film
    70%
    8
  • Zamach
    Zamach (1959)
    Film
    66%
    9
  • Nezvaní hosté
    Nezvaní hosté (1955)
    Film
    66%
    10
  • A déšť smyje každou stopu
    A déšť smyje každou stopu (1972)
    Film
    64%
    11
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    12
  • Kdo zrazuje
    Kdo zrazuje (1956)
    Film
    Polský dobrodružný film. — Dvojice mladých lidí se stane svědkem tragédie a zároveň rozuzlení tří příběhů, které se odehrály v posledních několika letech. Dobrodruh Biskupik měl za války na svědomí několik lidských životů, když vyprovokoval srážku dvou ilegálních skupin. V roce 1946 jako okresní tajemník podporoval Biskupik diverzantskou skupinu a pomáhal zrádcům dostat se do bezpečnostních orgánů. Nakonec je však Biskupik odhalen mladým Mikulou, když ve spojení s diverzanty způsobil výbuch v dole. Biskupik, prchající ve vlaku, se chtěl svědka svých zločinů — Mikuly — zbavit, nakonec však našel on sám na kolejích zaslouženou smrt. (FILMOVÝ PŘEHLED 45 / 1956)
    63%
    Polský dobrodružný film. — Dvojice mladých lidí se stane svědkem tragédie a zároveň rozuzlení tří příběhů, které se odehrály v posledních několika letech. Dobrodruh Biskupik měl za války na svědomí několik lidských životů, když vyprovokoval srážku dvou ilegálních skupin. V roce 1946 jako okresní tajemník podporoval Biskupik diverzantskou skupinu a pomáhal zrádcům dostat se do bezpečnostních orgánů. Nakonec je však Biskupik odhalen mladým Mikulou, když ve spojení s diverzanty způsobil výbuch v dole. Biskupik, prchající ve vlaku, se chtěl svědka svých zločinů — Mikuly — zbavit, nakonec však našel on sám na kolejích zaslouženou smrt. (FILMOVÝ PŘEHLED 45 / 1956)
    13
  • Lotna
    Lotna (1959)
    Film
    61%
    14
  • Nejkrásnější podvody světa
    Nejkrásnější podvody světa (1964)
    Film
    60%
    15

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.