Lucrecia Martel: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Lucrecia Martel: Filmy a seriály

  • Bažina
    Bažina (2001)
    Film
    67%
    1
  • Nińa santa, La
    Nińa santa, La (2004)
    Film
    Zima ve městě La Ciénaga. Ve středu dychtivé pozornosti dvou katolicky vychovávaných čtrnáctiletých dívek, Josefiny a Amalie, stojí velké otázky týkající se existence Boha a ďábla i tajený zájem o tělesnost a sex. Právě do této oblasti Amalii nečekaně zavede lékařská konference, konající se v městském hotelu, který vlastní její rodina a kde dívka bydlí s rozvedenou matkou Helenou a strýcem Freddym. Specialisté na ušní, nosní a krční problémy se zdají skutečně nudným tématem, ovšem jen do chvíle, kdy Amalii silně zaujme jeden z nich - doktor Jano. Objeví, že respektovaný specialista má zájem o její matku a že jde o známost staršího data. Už jako dospívající dívka ho totiž Helena obdivovala a on její zájem opětoval. Nyní nastala příležitost, jak dávnou fascinaci proměnit v čin. Helena však váhá: muž má závazky k vlastní rodině. Amalia do věci zasvětí Josefinu: mají před sebou úkol zachránit duši muže, kterému hrozí pád do hříchu.
    67%
    Zima ve městě La Ciénaga. Ve středu dychtivé pozornosti dvou katolicky vychovávaných čtrnáctiletých dívek, Josefiny a Amalie, stojí velké otázky týkající se existence Boha a ďábla i tajený zájem o tělesnost a sex. Právě do této oblasti Amalii nečekaně zavede lékařská konference, konající se v městském hotelu, který vlastní její rodina a kde dívka bydlí s rozvedenou matkou Helenou a strýcem Freddym. Specialisté na ušní, nosní a krční problémy se zdají skutečně nudným tématem, ovšem jen do chvíle, kdy Amalii silně zaujme jeden z nich - doktor Jano. Objeví, že respektovaný specialista má zájem o její matku a že jde o známost staršího data. Už jako dospívající dívka ho totiž Helena obdivovala a on její zájem opětoval. Nyní nastala příležitost, jak dávnou fascinaci proměnit v čin. Helena však váhá: muž má závazky k vlastní rodině. Amalia do věci zasvětí Josefinu: mají před sebou úkol zachránit duši muže, kterému hrozí pád do hříchu.
    2
  • Žena bez hlavy
    Žena bez hlavy (2008)
    Film
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    65%
    Verónica, žena z vyšší společenské vrstvy v současné Argentině, se při jízdě autem skloní pro zvonící telefon a ve stejném okamžiku její vůz narazí do čehosi na cestě. Žena odjede, ale později v ní začne sílit podezření, že při srážce někoho zabila. Zatím poslední snímek argentinské režisérky Lucrecie Martelové, autorky filmů Bažina (La ciénaga, 2001) a Svatoušek (La niña santa, 2004), představuje radikálně matoucí filmovou zkušenost. Točí se kolem události, která se mohla (ale také nemusela) stát ve chvíli nepozornosti a o níž si kvůli nedostatku informací nelze udělat srozumitelný celkový obrázek. Podobně zastřený a neproniknutelný je ovšem celý film, jímž nás provází Verónica coby titulní „žena bez hlavy“: odcizená a distancovaná od svého bezprostředního okolí. Rámování záběrů, libujících si v detailech, fragmentárních kompozicích a různých zrcadlících plochách, eliptické vyprávění, vrhající nás doprostřed situací, v nichž není snadné se zorientovat, i absence hudebního podkresu, jenž by dodal celému filmu jednotící náladu - to vše dohromady vytváří pocit dezorientace, odtrženosti od světa, do něhož skrze plátno nahlížíme. Zmatečný duševní stav hlavní hrdinky, odrážený ve stylu celého filmu, bývá interpretován také v souvislosti se současnou argentinskou společností. Samotná režisérka prohlásila, že snímek reflektuje neschopnost Argentiny vyrovnat se s narůstajícími rozdíly mezi sociálními vrstvami v zemi. Dobře situovaná žena tak mohla snadno přehlédnout neštěstí, které způsobila někomu z nižší společenské třídy. Veróničino nepotvrzené podezření a reakce jejího okolí lze také možné položit do souvislosti s historickou pamětí Argentiny jako země, jež se nedokáže vypořádat s vlastní zločinnou minulostí v období diktatury. Každopádně je Žena bez hlavy snímkem, který velmi naléhavě staví před diváka otázky a záhady a zároveň ho opatrně upozorňuje na nemožnost jejich řešení. (Letní filmová škola)
    3
  • Zama
    Zama (2017)
    Film
    Na sklonku 18. století, ve vzdáleném koutě státu, kterým by mohla být Paraguay, čeká důstojník španělské koruny narozený v Jižní Americe na dopis od krále, který by mu posvětil přesun z města, v němž uvízl, na lepší místo. Jeho situace je choulostivá. Musí se ujistit, že jeho přemístění nic nepokazí. Je nucen poslušně přijímat každý úkol od střídajících se guvernérů, kteří sem postupně přicházejí a zase mizí, zatímco on stále zůstává. Léta ubíhají a dopis od krále nepřichází. Když si Zama uvědomí, že je vše ztraceno, přidává se ke skupině vojáků, kteří jsou v patách nebezpečnému banditovi.
    Žánry:Drama
    64%
    Na sklonku 18. století, ve vzdáleném koutě státu, kterým by mohla být Paraguay, čeká důstojník španělské koruny narozený v Jižní Americe na dopis od krále, který by mu posvětil přesun z města, v němž uvízl, na lepší místo. Jeho situace je choulostivá. Musí se ujistit, že jeho přemístění nic nepokazí. Je nucen poslušně přijímat každý úkol od střídajících se guvernérů, kteří sem postupně přicházejí a zase mizí, zatímco on stále zůstává. Léta ubíhají a dopis od krále nepřichází. Když si Zama uvědomí, že je vše ztraceno, přidává se ke skupině vojáků, kteří jsou v patách nebezpečnému banditovi.
    Žánry:Drama
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.