?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Lucélia Maquiavelli: Filmy a seriály

  • Marvada Carne, A
    Marvada Carne, A (1985)
    FilmRole: Nhá Tomasa
    Nhô Quim opouští rodný venkov, aby si splnil dvě přání: najít si ženu a najíst se hovězího. Mladá venkovanka se dozví o těchto přáních a namluví mu, že její otec má býka, kterého chce porazit během její svatby. Hrdina si tedy myslí, že spojí příjemné s užitečným, ale ještě netuší, jak těžkou zkoušku mu připravil budoucí tchán.

    V roce premiéry filmu Zkažené maso zaznamenala brazilská kinematografie několik zásadních událostí: novým ředitelem Embrafilme (nejvýznamnější produkční a distribuční společnost suplující zároveň státní filmový institut) byl jmenován Carlos Augusto Calil; pod patronací stejné instituce je organizována retrospektiva, výstava a je publikována kniha Roteiros do Terceiro Mundo Glaubera Rochy; Polibek pavoučí ženy byl oceněn na festivalu v Cannes; koná se první festival brazilského filmu Rio-Cine; mistři hnutí udigrudi Julio Bressane a Rogério Sganzerla přicházejí s novými filmy a má premiéru snímek André Klotzela. Ten není možná tak známý a citovaný jako díla harcovníků cinema novo, ale i přesto patří mezi nejzdařilejší díla odrážející přeměny let sedmdesátých a osmdesátých. Těchto dvacet let „trpí“ odchodem cinema novo. Nakrátko se prosazuje proud udigrudi (úmyslně zdeformované slovo underground) – označovaný za okrajovou kinematografii. Za jeho předchůdce jsou často považováni José Mojica Marins, jehož dvě klíčová díla Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly a O půlnoci odnesu tvou duši (oba filmy jsou v programu letošní přehlídky brazilského filmu) se stala do značné míry estetickou inspirací. Tím druhým je Ozualdo Candeias. Jedním z vrcholných děl udigrudi je Meteorango Kid, mezigalaktický hrdina (také bude uveden v rámci přehlídky). Kinematografie je zavalena pornochanchadas, jež vyhovují pouze tomu nejzvrhlejšímu vkusu. Stát mění systém cenzurní kontroly a zavádí poměrně důsledný protekcionismus. Podporována jsou díla reflektující zásadní události v dějinách Brazílie, proto v této době vzniká dosud nevídaný počet historických filmů. Ale přeci jen lze vystopovat menší skupinu filmů, která navazuje na cinema novo. I když toto tvrzení je třeba brát s nadhledem. Kromě zavedených režisérů jako Carlos Diegues, Ruy Guerra, Leon Hirszman nebo Nelson Pereira dos Santos mají možnost natáčet i poměrně neznámí filmaři. U nich se projevuje spojování nejrůznějších oblíbených žánrů (to je zpočátku motivováno především komerčními důvody) s tématy rozvíjenými v rámci cinema novo. Sem patří ruralismus, který se neujal ani v klasických hraných filmech ani v dokumentární tvorbě 70. a 80. let, ale našel novou živnou půdu ve filmech typu Zkažené maso, jež spojují surreálný humor Macunaímy a klišé tzv. caipiras komedií z Mazzaropi. Jde o objevování nových hranic – zde spojení ekologie s mytologií.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    70%
    Nhô Quim opouští rodný venkov, aby si splnil dvě přání: najít si ženu a najíst se hovězího. Mladá venkovanka se dozví o těchto přáních a namluví mu, že její otec má býka, kterého chce porazit během její svatby. Hrdina si tedy myslí, že spojí příjemné s užitečným, ale ještě netuší, jak těžkou zkoušku mu připravil budoucí tchán.

    V roce premiéry filmu Zkažené maso zaznamenala brazilská kinematografie několik zásadních událostí: novým ředitelem Embrafilme (nejvýznamnější produkční a distribuční společnost suplující zároveň státní filmový institut) byl jmenován Carlos Augusto Calil; pod patronací stejné instituce je organizována retrospektiva, výstava a je publikována kniha Roteiros do Terceiro Mundo Glaubera Rochy; Polibek pavoučí ženy byl oceněn na festivalu v Cannes; koná se první festival brazilského filmu Rio-Cine; mistři hnutí udigrudi Julio Bressane a Rogério Sganzerla přicházejí s novými filmy a má premiéru snímek André Klotzela. Ten není možná tak známý a citovaný jako díla harcovníků cinema novo, ale i přesto patří mezi nejzdařilejší díla odrážející přeměny let sedmdesátých a osmdesátých. Těchto dvacet let „trpí“ odchodem cinema novo. Nakrátko se prosazuje proud udigrudi (úmyslně zdeformované slovo underground) – označovaný za okrajovou kinematografii. Za jeho předchůdce jsou často považováni José Mojica Marins, jehož dvě klíčová díla Dnes v noci se vtělím do tvé mrtvoly a O půlnoci odnesu tvou duši (oba filmy jsou v programu letošní přehlídky brazilského filmu) se stala do značné míry estetickou inspirací. Tím druhým je Ozualdo Candeias. Jedním z vrcholných děl udigrudi je Meteorango Kid, mezigalaktický hrdina (také bude uveden v rámci přehlídky). Kinematografie je zavalena pornochanchadas, jež vyhovují pouze tomu nejzvrhlejšímu vkusu. Stát mění systém cenzurní kontroly a zavádí poměrně důsledný protekcionismus. Podporována jsou díla reflektující zásadní události v dějinách Brazílie, proto v této době vzniká dosud nevídaný počet historických filmů. Ale přeci jen lze vystopovat menší skupinu filmů, která navazuje na cinema novo. I když toto tvrzení je třeba brát s nadhledem. Kromě zavedených režisérů jako Carlos Diegues, Ruy Guerra, Leon Hirszman nebo Nelson Pereira dos Santos mají možnost natáčet i poměrně neznámí filmaři. U nich se projevuje spojování nejrůznějších oblíbených žánrů (to je zpočátku motivováno především komerčními důvody) s tématy rozvíjenými v rámci cinema novo. Sem patří ruralismus, který se neujal ani v klasických hraných filmech ani v dokumentární tvorbě 70. a 80. let, ale našel novou živnou půdu ve filmech typu Zkažené maso, jež spojují surreálný humor Macunaímy a klišé tzv. caipiras komedií z Mazzaropi. Jde o objevování nových hranic – zde spojení ekologie s mytologií.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Komedie
    1
  • Sinfonia da Necrópole
    Sinfonia da Necrópole (2014)
    FilmRole: Dona Giovana (as Lucelia Machiaveli)
    68%
    2
  • Trabalhar Cansa
    Trabalhar Cansa (2011)
    FilmRole: Adelaide
    65%
    3
  • Das Tripas Coração
    Das Tripas Coração (1982)
    Film
    64%
    4
  • Homem do Pau-Brasil, O
    Homem do Pau-Brasil, O (1982)
    FilmRole: Mãe de Dorothéia
    62%
    5
  • 6
  • V sukni a v právu
    V sukni a v právu (2025)
    FilmRole: Dona Nena
    • Netflix
    Ve filmu hraje herec Leandro Hassum právníka Michelle Barbieri, kterému se přezdívá Mike. Společnost, ve které pracuje, je odkoupena firmou, která se rozhodne ponechat ve vedoucích pozicích pouze ženy. Mike však není propuštěn, protože personální oddělení se domnívá, že je žena, a to kvůli jeho jménu. Postava se tedy začne oblékat do dámských šatů, aby si udržela práci.
    Žánry:Komedie
    43%
    Ve filmu hraje herec Leandro Hassum právníka Michelle Barbieri, kterému se přezdívá Mike. Společnost, ve které pracuje, je odkoupena firmou, která se rozhodne ponechat ve vedoucích pozicích pouze ženy. Mike však není propuštěn, protože personální oddělení se domnívá, že je žena, a to kvůli jeho jménu. Postava se tedy začne oblékat do dámských šatů, aby si udržela práci.
    Žánry:Komedie
    7
  • Rei do Gado, O
    Rei do Gado, O (1996)
    Seriál
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrico a Giovanna, ako to už v živote býva, zasiahol Amorov šíp. Z tohto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život a na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    40%
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrico a Giovanna, ako to už v živote býva, zasiahol Amorov šíp. Z tohto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život a na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.