King Lockwood: Nejlepší filmy a seriály

7.3

King Lockwood: Filmy a seriály

  • Někdo to rád horké
    Někdo to rád horké (1959)
    FilmRole: Gangster at Convention (uncredited)
    • Amazon Prime Video
    Ve slavné hudební komedii Někdo to rád horké (v originále Some Like It Hot) sledujeme duo chicagských muzikantů, Joeho (Tony Curtis) a Jerryho (Jack Lemon), které pronásleduje banda gangsterů, neboť se nechtěně stali svědky jedné z jejich akcí, při níž byl pobit konkurenční gang. Aby si Joe a Jerry zachránili holý život, rozhodnou se realizovat naprosto bláznivý nápad. Převléknou se do dámských šatů a jako hudebnice Josefína (Joe) a Dafné (Jerry) se vetřou do dívčího orchestru, který právě odjíždí na Floridu. Brzy se však ukazuje, že jejich plán může skrývat více problémů, než očekávali. Nedlouho po odjezdu se totiž Joe alias Josefína zamiluje do své nové kolegyně Sugar (Marilyn Monroe). Jerryho alias Dafné začne pro změnu krátce po příjezdu obtěžovat postarší boháč Osgood Fielding (Joe E. Brown). Pro oba je to však pouze začátek neuvěřitelné řady záměn, omylů a dvojsmyslů, během které si ani jeden z nich občas nebude jistý, jestli je zrovna mužem či ženou. A aby toho všeho nebylo málo, do hotelu, kde se Joe a Jerry zrovna skrývají, míří i gangsteři, kteří jim jdou po krku… Legendární snímek Billyho Wildera byl v roce 1960 oceněn třemi Zlatými glóby a dodnes je pravidelně zařazován do čela žebříčků nejlepších komedií všech dob.
    85%
    Ve slavné hudební komedii Někdo to rád horké (v originále Some Like It Hot) sledujeme duo chicagských muzikantů, Joeho (Tony Curtis) a Jerryho (Jack Lemon), které pronásleduje banda gangsterů, neboť se nechtěně stali svědky jedné z jejich akcí, při níž byl pobit konkurenční gang. Aby si Joe a Jerry zachránili holý život, rozhodnou se realizovat naprosto bláznivý nápad. Převléknou se do dámských šatů a jako hudebnice Josefína (Joe) a Dafné (Jerry) se vetřou do dívčího orchestru, který právě odjíždí na Floridu. Brzy se však ukazuje, že jejich plán může skrývat více problémů, než očekávali. Nedlouho po odjezdu se totiž Joe alias Josefína zamiluje do své nové kolegyně Sugar (Marilyn Monroe). Jerryho alias Dafné začne pro změnu krátce po příjezdu obtěžovat postarší boháč Osgood Fielding (Joe E. Brown). Pro oba je to však pouze začátek neuvěřitelné řady záměn, omylů a dvojsmyslů, během které si ani jeden z nich občas nebude jistý, jestli je zrovna mužem či ženou. A aby toho všeho nebylo málo, do hotelu, kde se Joe a Jerry zrovna skrývají, míří i gangsteři, kteří jim jdou po krku… Legendární snímek Billyho Wildera byl v roce 1960 oceněn třemi Zlatými glóby a dodnes je pravidelně zařazován do čela žebříčků nejlepších komedií všech dob.
    1
  • Zabíjení
    Zabíjení (1956)
    Film
    • Amazon Prime Video
    • iTunes
    Notorický kriminálník Johnny Clay je po pěti letech propuštěn z vězení. Než pověsí svou zločineckou kariéru na hřebík a vezme si za ženu snoubenku Fay, má v plánu udělat ještě jeden poslední kšeft. Musí to ale být tutovka. Spolu s dalšími čtyřmi „profesionály“ se Johnny rozhodne vyloupit dostihovou pokladnu. I dokonale naplánovaný zločin však může zhatit nečekaná shoda okolností. Film Zabíjení je kanonické loupežné krimi (heist film) a první mistrovské dílo režiséra Stanleyho Kubricka.
    79%
    Notorický kriminálník Johnny Clay je po pěti letech propuštěn z vězení. Než pověsí svou zločineckou kariéru na hřebík a vezme si za ženu snoubenku Fay, má v plánu udělat ještě jeden poslední kšeft. Musí to ale být tutovka. Spolu s dalšími čtyřmi „profesionály“ se Johnny rozhodne vyloupit dostihovou pokladnu. I dokonale naplánovaný zločin však může zhatit nečekaná shoda okolností. Film Zabíjení je kanonické loupežné krimi (heist film) a první mistrovské dílo režiséra Stanleyho Kubricka.
    2
  • Muž v šedém flanelovém obleku
    Muž v šedém flanelovém obleku (1956)
    Film
    Tom Rath (Gregory Peck) je otec a manžel z předměstí, kterého pronásledují vzpomínky na druhou světovou válku, včetně válečného románku s italskou vesničankou Marií (Marisa Pavan), z něhož vzešel nemanželský syn, kterého nikdy neviděl. Na nátlak své nešťastné manželky (Jennifer Jones), aby si našel lépe placenou práci, začne Rath pracovat jako pracovník pro styk s veřejností pro prezidenta televizní sítě Ralpha Hopkinse (Fredric March). Tom je vtažen do jedovaté kancelářské politiky a zjistí, že si musí vybrat mezi kariérou a rodinou.
    71%
    Tom Rath (Gregory Peck) je otec a manžel z předměstí, kterého pronásledují vzpomínky na druhou světovou válku, včetně válečného románku s italskou vesničankou Marií (Marisa Pavan), z něhož vzešel nemanželský syn, kterého nikdy neviděl. Na nátlak své nešťastné manželky (Jennifer Jones), aby si našel lépe placenou práci, začne Rath pracovat jako pracovník pro styk s veřejností pro prezidenta televizní sítě Ralpha Hopkinse (Fredric March). Tom je vtažen do jedovaté kancelářské politiky a zjistí, že si musí vybrat mezi kariérou a rodinou.
    3
  • Humoreska
    Humoreska (1947)
    FilmRole: Party Guest (uncredited)
    • iTunes
    Poslední rolí Johna Garfielda spadající do sedmileté exkluzivní smlouvy s Warner Bros. byl ďábelsky nadaný houslový virtuos z chudých poměrů Paul Boray. V rafinovaně zkomponovaném melodramatu mistra rozmáchlých emocí Jeana Negulesca míří temně romantický drobnohled především na Paulův komplikovaný milostný vztah se zámožnou mecenáškou umění Helen Wright (hvězdná Joan Crawford, krátce po Oscaru za Mildred Pierce). A stejně jako ta nejslavnější z Dvořákových Humoresek, ta sedmá, jež propůjčila filmu jméno, je i Negulescovo jímavé drama brilantní kombinací kontrastů, hravého a lehkonohého šarmantního motivu s čarokrásným a srdce svírajícím emočním tsunami. (KVIFF)
    71%
    Poslední rolí Johna Garfielda spadající do sedmileté exkluzivní smlouvy s Warner Bros. byl ďábelsky nadaný houslový virtuos z chudých poměrů Paul Boray. V rafinovaně zkomponovaném melodramatu mistra rozmáchlých emocí Jeana Negulesca míří temně romantický drobnohled především na Paulův komplikovaný milostný vztah se zámožnou mecenáškou umění Helen Wright (hvězdná Joan Crawford, krátce po Oscaru za Mildred Pierce). A stejně jako ta nejslavnější z Dvořákových Humoresek, ta sedmá, jež propůjčila filmu jméno, je i Negulescovo jímavé drama brilantní kombinací kontrastů, hravého a lehkonohého šarmantního motivu s čarokrásným a srdce svírajícím emočním tsunami. (KVIFF)
    4
  • Bílé vánoce
    Bílé vánoce (1954)
    Film
    • iTunes
    70%
    5
  • Poslední uzávěrka
    Poslední uzávěrka (1952)
    Film
    Ed Hutcheson je šéfredaktor novin The Day. Je neochvějně loajální k vydavatelce Margaret Garrison, vdově po zakladateli, ale paní Garrison kvůli poklesu prodeje novin uvažuje prodat vydavatelsví konkurenci, která hodlá jejich činnost definitivně ukončit. Hutcheson pověřuje své reportéry prací na případu vraždy mladé ženy a zapojení vyděrače Tomase Rienziho, což by mohlo zvýšit náklad, který udrží noviny v chodu, anebo jako poslední velký příběh, o kterém kdy psaly.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    70%
    Ed Hutcheson je šéfredaktor novin The Day. Je neochvějně loajální k vydavatelce Margaret Garrison, vdově po zakladateli, ale paní Garrison kvůli poklesu prodeje novin uvažuje prodat vydavatelsví konkurenci, která hodlá jejich činnost definitivně ukončit. Hutcheson pověřuje své reportéry prací na případu vraždy mladé ženy a zapojení vyděrače Tomase Rienziho, což by mohlo zvýšit náklad, který udrží noviny v chodu, anebo jako poslední velký příběh, o kterém kdy psaly.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    6
  • Cesta kolem světa za 80 dní
    Cesta kolem světa za 80 dní (1956)
    Film
    • iTunes
    69%
    7
  • The Tattered Dress
    The Tattered Dress (1957)
    FilmRole: Steward (uncredited)
    Po divoké noci se Charleen, nevěrná manželka bohatého Michaela Restona, vrací domů s mladistvým tělem sotva zahaleným v roztrhaných šatech; následuje vražda. Přední newyorský obhájce J.G. Blane, jehož vlastní manželství existuje jen formálně, přijíždí do Desert View v Nevadě a zjišťuje, že místní obyvatelé a politicky vlivný šerif Hoak jsou k Restonovým vysloveně nepřátelští. Blane brzy zjistí, že byl "napálen" a že tiché pouštní komunity mohou být smrtelné.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    63%
    Po divoké noci se Charleen, nevěrná manželka bohatého Michaela Restona, vrací domů s mladistvým tělem sotva zahaleným v roztrhaných šatech; následuje vražda. Přední newyorský obhájce J.G. Blane, jehož vlastní manželství existuje jen formálně, přijíždí do Desert View v Nevadě a zjišťuje, že místní obyvatelé a politicky vlivný šerif Hoak jsou k Restonovým vysloveně nepřátelští. Blane brzy zjistí, že byl "napálen" a že tiché pouštní komunity mohou být smrtelné.
    Žánry:DramaKrimiFilm Noir
    8
  • Donovanův útes
    Donovanův útes (1963)
    Film

    Když do mužského světa vstoupí žena, vždycky nastanou problémy. Hrdiny jednoduchého příběhu jsou bývalí mariňáci Donovan a Gilhooley, kteří se po druhé světové válce usadili na rajském tichomořském ostrově. Do jejich poklidného života ovšem nečekaně vtrhne dcera místního lékaře Amelie, která po letech hledá svého otce jen proto, aby mu sdělila, že díky svému nevázanému životu bude vyloučen z rodinného dědictví. Jeho kamarádi Donovan a Gilhooley to samozřejmě nemohou dopustit a i málo zkušený divák rychle pochopí, že se schyluje k neodvratnému happy endu.

    63%

    Když do mužského světa vstoupí žena, vždycky nastanou problémy. Hrdiny jednoduchého příběhu jsou bývalí mariňáci Donovan a Gilhooley, kteří se po druhé světové válce usadili na rajském tichomořském ostrově. Do jejich poklidného života ovšem nečekaně vtrhne dcera místního lékaře Amelie, která po letech hledá svého otce jen proto, aby mu sdělila, že díky svému nevázanému životu bude vyloučen z rodinného dědictví. Jeho kamarádi Donovan a Gilhooley to samozřejmě nemohou dopustit a i málo zkušený divák rychle pochopí, že se schyluje k neodvratnému happy endu.

    9
  • Beginning or the End, The
    Beginning or the End, The (1947)
    Film
    63%
    10
  • Pop Always Pays
    Pop Always Pays (1940)
    FilmRole: Real Estate Salesman
    55%
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.