Hermann Lause: Nejlepší filmy a seriály

6.0

Hermann Lause: Filmy a seriály

  • Berlín, Alexandrovo náměstí
    Berlín, Alexandrovo náměstí (1980)
    Seriál

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    80%

    Velkolepý projekt slavného německého režiséra Rainera Wernera Fassbindera vznikal v koprodukci společnosti Bavaria s italskou televizí od léta 1979 do jara 1980. Během rekordních 154 natáčecích dnů vzniklo celkem 930 minut, rozdělených a sestříhaných posléze do 13 dílů a epilogu pro potřeby televize, i když sám Fassbinder jej chtěl původně uvádět vcelku! Režisér pro svůj scénář použil ojedinělý román Alfréda Döblina, který je sám o sobě mnohovrstevnou koláží o podobách našeho světa a postavení jednoho obyčejného člověka uprostřed sociální mašinérie. Vše se odehrává v reáliích Alexandrova náměstí a jeho okolí v ponurém přelomu dvacátých a třicátých let. Hrdina Franz Biberkopf se roku 1927 ocitá před branami tegelské věznice, kde si odseděl čtyři roky, protože zabil svou přítelkyni Idu. Nyní chce začít řádný život, ale je špatná doba a nouze o práci. Prostý a důvěřivý Franz hledá něhu i lásku, je však stále znovu zrazován, mrzačen a téměř zabit. To je živná půda pro projevy temné stránky jeho bytosti, jako jsou sklony ke vzteku a násilnostem, alkohol a touha po otupení smyslů. Alfred Döblin (1878-1957) vydal svůj román roku 1927. Okamžitě se dočkal za své dílo světového uznání. Posléze z něj vytvořil i rozhlasovou hru a podílel se na scénáři k filmu o osudech Franze a jeho přátel, jež popisuje především druhá část knihy. Scénář natočil v roce 1931 Phel Jutzi. Fassbinder následně využil pro své zpracování celou látku románu od propuštění Franze z vězení až k jeho smutnému odosobněnému konci. Velkou oporou v práci byl Fassbinderovi kameraman Xaver Schwarzenberger. Jako vždy se režisér opíral i o své pečlivě vybrané herce, kteří museli být s režisérem na stejné tvůrčí vlně. Byl to především Günter Lamprecht v roli Franze, ale i osvědčená herečka Hanna Schygulla, Barbara Sukowa či Gottfried John. Tento unikátní nestárnoucí kulturní počin, který dosud nebyl na naší obrazovce vysílán, bude nyní uveden ve zcela nové remasterované podobě. Rainer Werner Fassbinder (1945-1982) patřil k nejosobitějším filmovým tvůrcům sedmdesátých let. Patřil k nastupující německé generaci filmařů jako byl např. Wim Wenders, Werner Herzog či Volker Schlöndorff. V jejich filmech se odráží ztráta iluzí z poválečného vývoje i pocit morálního úpadku společnosti a s tím spojená ztráta identity jednotlivce, který z této mašinérie utíká. Fassbinder si celý svůj krátký život nesl v sobě tragické osudy a předurčení všech svých smutných antihrdinů. Zemřel předčasně v roce 1982 po požití většího množství barbiturátů. Bylo mu přesně 37 let a deset dní.

    1
  • Proti zdi
    Proti zdi (2004)
    FilmRole: Dr. Schiller

    Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Fatih Akin
    75%

    Cahil Tomruk žije v Hamburku ze dne na den. Když jednoho dne narazí autem do zdi a málem se přitom zabije, ocitne se na psychiatrické klinice a jeho lékař se snaží najít cestu z bludného kruhu pacientovy existence. A právě tady, na nemocniční chodbě, se Cahil seznámí s tureckou dívkou Sibel, která se pokusila o sebevraždu. Její rodina se řídí těmi nejortodoxnějšími představami o postavení ženy ve společnosti, ale Sibel zoufale touží po volnosti, kterou Evropanky považují za samozřejmost. Za jediné východisko považuje formální sňatek s mužem tureckého původu, a proto požádá Cahila o pomoc. Jenže vymknout se z rodinných pout není tak snadné, jak si dívka představuje, protože nikdo se nedokáže zcela vytrhnout z kořenů, z nichž vyrostl. A Sibel si v sobě nese nejen horoucí přání získat svobodu a překročit hranice národnosti a náboženství, ale také touhu po lásce. Režisér Fatih Akin, který má zažitou osobní zkušenost potomka tureckých rodičů, vyrůstajícího v Německu, tomuto trpkému milostnému příběhu vdechl výjimečnou autenticitu a věrohodnost.

    Žánry:DramaRomantický
    Režie:Fatih Akin
    2
  • Wilsberg
    Wilsberg (1995)
    Seriál
    75%
    3
  • Der Laden
    Der Laden (1998)
    Minisérie
    75%
    4
  • Solino
    Solino (2002)
    FilmRole: Herr Klasen
    Stejná krev je spojovala, stejná žena je rozdělila! Německý film o bratrství a síle odpuštění.
    Film režiséra tureckého původu Fatiha Akina nás tentokrát přenese z půvabného italského venkova do průmyslového Německa.
    V šedesátých letech se Romano Amato, jeho žena Rosa a synové Giancarlo a Gigi rozhodnou odejít z italského městečka Solino do Duisburgu. V nepůvabné průmyslové oblasti otevírají první pizzerii. Podnik začíná vzkvétat a oba synové si zvyknou na pohodlný život v Německu. Uběhne deset let. Matka Rosa nehledí na své zdraví při dřině v pizzerii. Otec Romano se stará o společenské kontakty a z chlapců vyrostou mladí muži. Oba jsou naprosto jiní, a přesto se zamilují do stejné dívky. Křehký umělecky nadaný Gigi těžce nese, když mu protřelejší Giancarlo sebere lásku doslova před očima. Rodina se rozděluje, Gigi se vrací s nemocnou matkou zpět do rodného města. Zamiluje si italský venkov, začne nový život. Natočí první film a potká svou tmavovlasou kamarádku z dětství. Tak uplyne dalších deset let. Setkání bratrů po dlouhé době vyplaví staré bolesti a rány. Všechno má však již příchuť zralosti, moudrosti a odpuštění.
    Režisér Fatih Akin, který se našim divákům představil např. komerčně úspěšným snímkem V červenci (2000), tu řeší své věčné téma emigrantství do jiné kultury spíše okrajově. Je to spíše film o dozrávání, soudržnosti rodiny a bratrské lásce.
    Žánry:Drama
    Režie:Fatih Akin
    74%
    Stejná krev je spojovala, stejná žena je rozdělila! Německý film o bratrství a síle odpuštění.
    Film režiséra tureckého původu Fatiha Akina nás tentokrát přenese z půvabného italského venkova do průmyslového Německa.
    V šedesátých letech se Romano Amato, jeho žena Rosa a synové Giancarlo a Gigi rozhodnou odejít z italského městečka Solino do Duisburgu. V nepůvabné průmyslové oblasti otevírají první pizzerii. Podnik začíná vzkvétat a oba synové si zvyknou na pohodlný život v Německu. Uběhne deset let. Matka Rosa nehledí na své zdraví při dřině v pizzerii. Otec Romano se stará o společenské kontakty a z chlapců vyrostou mladí muži. Oba jsou naprosto jiní, a přesto se zamilují do stejné dívky. Křehký umělecky nadaný Gigi těžce nese, když mu protřelejší Giancarlo sebere lásku doslova před očima. Rodina se rozděluje, Gigi se vrací s nemocnou matkou zpět do rodného města. Zamiluje si italský venkov, začne nový život. Natočí první film a potká svou tmavovlasou kamarádku z dětství. Tak uplyne dalších deset let. Setkání bratrů po dlouhé době vyplaví staré bolesti a rány. Všechno má však již příchuť zralosti, moudrosti a odpuštění.
    Režisér Fatih Akin, který se našim divákům představil např. komerčně úspěšným snímkem V červenci (2000), tu řeší své věčné téma emigrantství do jiné kultury spíše okrajově. Je to spíše film o dozrávání, soudržnosti rodiny a bratrské lásce.
    Žánry:Drama
    Režie:Fatih Akin
    5
  • Schtonk!
    Schtonk! (1992)
    FilmRole: Kurt Glück
    Schtonk! je fraška o skutečných událostech z roku 1983, kdy německý časopis Stern s velkou pompou zveřejnil 60 svazků údajných deníků Adolfa Hitlera – které se o dva týdny později ukázaly být naprosto falešné. Fritz Knobel (inspirovaný skutečným padělatelem Konradem Kujauem) se živí paděláním a prodejem nacistických memorabilií. Když Knobel napíše a prodá svazek Hitlerových (neexistujících) deníků, myslí si, že je to jen další zakázka. Když se však slizký novinář Hermann Willié o denících dozví, rychle si uvědomí jejich potenciální hodnotu... a Knobel se rázem ocitne v problémech. Jak tlak narůstá a Knobel je nucen dodávat stále více svazků falešných deníků, zjišťuje, že se chová stále více jako muž, jehož život přepisuje. Film je temperamentní a veselá satira, která si utahuje nejen z událostí a postav zapojených do podvodu (které jsou ve filmu jen slabě zamaskované), ale i z nepříjemností, které Německo má se svou složitou minulostí.
    Žánry:AkčníKomedie
    70%
    Schtonk! je fraška o skutečných událostech z roku 1983, kdy německý časopis Stern s velkou pompou zveřejnil 60 svazků údajných deníků Adolfa Hitlera – které se o dva týdny později ukázaly být naprosto falešné. Fritz Knobel (inspirovaný skutečným padělatelem Konradem Kujauem) se živí paděláním a prodejem nacistických memorabilií. Když Knobel napíše a prodá svazek Hitlerových (neexistujících) deníků, myslí si, že je to jen další zakázka. Když se však slizký novinář Hermann Willié o denících dozví, rychle si uvědomí jejich potenciální hodnotu... a Knobel se rázem ocitne v problémech. Jak tlak narůstá a Knobel je nucen dodávat stále více svazků falešných deníků, zjišťuje, že se chová stále více jako muž, jehož život přepisuje. Film je temperamentní a veselá satira, která si utahuje nejen z událostí a postav zapojených do podvodu (které jsou ve filmu jen slabě zamaskované), ale i z nepříjemností, které Německo má se svou složitou minulostí.
    Žánry:AkčníKomedie
    6
  • Ausreißer
    Ausreißer (2004)
    FilmRole: Benthin
    **Uprchlík** je německý krátkometrážní film z roku 2004 režisérky Ulrike Grote s Peterem Jordanem a Maximilianem Wernerem v hlavních rolích. Snímek sleduje Waltera, nezaměstnaného architekta, který se chystá na pracovní pohovor. V momentě, kdy má opustit byt, se u jeho dveří objeví osmiletý chlapec Yuri a tvrdí, že je jeho syn. Film byl nominován na Oscara za nejlepší krátkometrážní film.
    67%
    **Uprchlík** je německý krátkometrážní film z roku 2004 režisérky Ulrike Grote s Peterem Jordanem a Maximilianem Wernerem v hlavních rolích. Snímek sleduje Waltera, nezaměstnaného architekta, který se chystá na pracovní pohovor. V momentě, kdy má opustit byt, se u jeho dveří objeví osmiletý chlapec Yuri a tvrdí, že je jeho syn. Film byl nominován na Oscara za nejlepší krátkometrážní film.
    7
  • Schimanski
    Schimanski (1997)
    Seriál
    Horst Schimanski žije v Belgii na hausbótu se svou přítelkyní Marie-Claire. Od duisburské kriminálky odešel před lety během interního vyšetřování jeho případu a nyní se živí jako trenér boxu. V prvním díle se na něj z doporučení obrátí státní zastupitelství, aby jako nezávislý vyšetřovatel pomohl objasnit vraždu jeho bývalého kolegy a blízkého přítele Christiana Thannera. Na tomto konceptu, že Schimanského z poklidu jeho důchodové existence vytáhne státní zastupitelství v souhře s něčím z hrdinovy minulosti, byly postaveny i mnohé nadcházející epizody. Fakt, že Schimanski již není u policie, umožnil tvůrcům ještě více rozehrát jeho nekonformnost a cílené obcházení služebních postupů s ohledem na výsledky.
    Žánry:Krimi
    66%
    Horst Schimanski žije v Belgii na hausbótu se svou přítelkyní Marie-Claire. Od duisburské kriminálky odešel před lety během interního vyšetřování jeho případu a nyní se živí jako trenér boxu. V prvním díle se na něj z doporučení obrátí státní zastupitelství, aby jako nezávislý vyšetřovatel pomohl objasnit vraždu jeho bývalého kolegy a blízkého přítele Christiana Thannera. Na tomto konceptu, že Schimanského z poklidu jeho důchodové existence vytáhne státní zastupitelství v souhře s něčím z hrdinovy minulosti, byly postaveny i mnohé nadcházející epizody. Fakt, že Schimanski již není u policie, umožnil tvůrcům ještě více rozehrát jeho nekonformnost a cílené obcházení služebních postupů s ohledem na výsledky.
    Žánry:Krimi
    8
  • Jede Menge Kohle
    Jede Menge Kohle (1981)
    FilmRole: Hermann Grueten
    65%
    9
  • Křídla slávy
    Křídla slávy (1990)
    Film
    Světská sláva, polní tráva… O pomíjivosti popularity hovoří příběh spisovatele (Colin Firth), který píše knihu o herecké hvězdě – arogantním a samolibém Cesarovi Valentinovi (Peter O'Toole). Když se autor marně snaží Valentina kontaktovat, nakonec ho v afektu zabije. Sám přitom umírá a oba se společně odeberou na „onen svět“, který má podobu luxusního hotelu obývaného někdejšími celebritami. Umělci, politici, vědci, ti všichni se tu potkávají a stěhují se z patra do patra podle míry své momentální pozemské popularity.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    64%
    Světská sláva, polní tráva… O pomíjivosti popularity hovoří příběh spisovatele (Colin Firth), který píše knihu o herecké hvězdě – arogantním a samolibém Cesarovi Valentinovi (Peter O'Toole). Když se autor marně snaží Valentina kontaktovat, nakonec ho v afektu zabije. Sám přitom umírá a oba se společně odeberou na „onen svět“, který má podobu luxusního hotelu obývaného někdejšími celebritami. Umělci, politici, vědci, ti všichni se tu potkávají a stěhují se z patra do patra podle míry své momentální pozemské popularity.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    10
  • Die Abfahrer
    Die Abfahrer (1978)
    FilmRole: Hermann
    Atze, Lutz a Sulli jsou bez práce. Den co den tráví čas povalováním se na dvorku. Atzeho vyhodili z práce jako kvalifikovaného dělníka, Lutz právě dokončil učení a jeho firma ho nezaměstnala, Sulli je Řek, cizinec, a učňovské místo stejně nedostane. Sousedé jsou podezřívaví, bývalí kolegové se jim posmívají, nicnedělání je nudí a všichni tři toho mají plné zuby. Atze, Lutz a Sulli ukradnou plně naloženou dodávku s nábytkem a odjedou. Krátká zkušební jízda se promění v dobrodružství, únik z reality, kousek vypůjčené svobody. Ale kdo utíká, je pronásledován. Sousedé to věděli odjakživa, policie je na pozoru a horlivci se vydávají chytit vyvrhele...
    Žánry:KomedieKultovní
    64%
    Atze, Lutz a Sulli jsou bez práce. Den co den tráví čas povalováním se na dvorku. Atzeho vyhodili z práce jako kvalifikovaného dělníka, Lutz právě dokončil učení a jeho firma ho nezaměstnala, Sulli je Řek, cizinec, a učňovské místo stejně nedostane. Sousedé jsou podezřívaví, bývalí kolegové se jim posmívají, nicnedělání je nudí a všichni tři toho mají plné zuby. Atze, Lutz a Sulli ukradnou plně naloženou dodávku s nábytkem a odjedou. Krátká zkušební jízda se promění v dobrodružství, únik z reality, kousek vypůjčené svobody. Ale kdo utíká, je pronásledován. Sousedé to věděli odjakživa, policie je na pozoru a horlivci se vydávají chytit vyvrhele...
    Žánry:KomedieKultovní
    11
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    12
  • Polizeiruf 110
    Polizeiruf 110 (1971)
    Seriál
    62%
    13
  • Großstadtrevier
    Großstadtrevier (1986)
    Seriál
    62%
    14
  • Nordkurve
    Nordkurve (1993)
    FilmRole: Heinz Niebisch
    Pití, rvačky, sex a fotbalové zápasy – v sobotu mají lidé na severní tribuně jen radost v hlavě. Jde o chtíč za každou cenu, boj všemi prostředky, intriky, podvody a vydírání. Odpoledne se totiž koná nejdůležitější zápas a chce u něj být 40 000 lidí. Každý se na to připravuje po svém, každý chce udělat obchod svého života. Náhradník Niebitsch se dychtivě dožaduje svého nástupu. Hráčský agent Roland F. Beyer se snaží dotáhnout opravdu velký obchod. Klub je na pokraji finanční zkázy. Prezident Vischering myslí jen na pozvání do pořadu „Aktuelle Sportstudio“. A Gottschalk se začíná systematicky opíjet. Nakonec je jasné: Herbergerova moudrost „Hra trvá 90 minut“ je mylná. Hra trvá celý den, každou sobotu…
    Žánry:DramaKomedie
    61%
    Pití, rvačky, sex a fotbalové zápasy – v sobotu mají lidé na severní tribuně jen radost v hlavě. Jde o chtíč za každou cenu, boj všemi prostředky, intriky, podvody a vydírání. Odpoledne se totiž koná nejdůležitější zápas a chce u něj být 40 000 lidí. Každý se na to připravuje po svém, každý chce udělat obchod svého života. Náhradník Niebitsch se dychtivě dožaduje svého nástupu. Hráčský agent Roland F. Beyer se snaží dotáhnout opravdu velký obchod. Klub je na pokraji finanční zkázy. Prezident Vischering myslí jen na pozvání do pořadu „Aktuelle Sportstudio“. A Gottschalk se začíná systematicky opíjet. Nakonec je jasné: Herbergerova moudrost „Hra trvá 90 minut“ je mylná. Hra trvá celý den, každou sobotu…
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Fabian
    Fabian (1980)
    FilmRole: Labude
    60%
    16
  • Hamlet_X
    Hamlet_X (2003)
    FilmRole: Claudius 4
    60%
    17
  • Der Zimmerspringbrunnen
    Der Zimmerspringbrunnen (2001)
    FilmRole: Firmenchef Dr. Boldinger
    Nezaměstnaný Hinrich Lobek tráví dny doma v Berlíně a vidí se jako oběť sjednocení. Jeho žena, která pracuje jako architektka na Postupimském náměstí, ztrácí časem trpělivost. Po nějaké době se rozhodne jít na úřad práce, kde mu nabídnou místo obchodního zástupce pro firmu Panta Rhei. První den v práci doprovází loajálního zaměstnance Uweho Strüwera po fádním panelovém sídlišti. Dvojici se nedaří prodat model interiérové fontány "Jona".
    Žánry:Komedie
    Režie:Peter Timm
    59%
    Nezaměstnaný Hinrich Lobek tráví dny doma v Berlíně a vidí se jako oběť sjednocení. Jeho žena, která pracuje jako architektka na Postupimském náměstí, ztrácí časem trpělivost. Po nějaké době se rozhodne jít na úřad práce, kde mu nabídnou místo obchodního zástupce pro firmu Panta Rhei. První den v práci doprovází loajálního zaměstnance Uweho Strüwera po fádním panelovém sídlišti. Dvojici se nedaří prodat model interiérové fontány "Jona".
    Žánry:Komedie
    Režie:Peter Timm
    18
  • Peng! Du bist tot!
    Peng! Du bist tot! (1987)
    FilmRole: Herbert Wilhelm Peters
    Americká učitelka němčiny Andrea Flaneganová a vývojář počítačových her Kai Westerburg se zapletou do záhady ukradeného počítačového čipu a počítačových vražd, které s jeho pomocí zjevně páchá Westerburgův šéf Herbert Wilhelm Peters. Pátrání po Petersovi se promění v divokou honičku ve společnosti, která považuje počítačové vraždy za nemyslitelné, a stává se také existenční hrozbou pro Westerburga a Flaneganovou...
    Žánry:KomedieKrimi
    59%
    Americká učitelka němčiny Andrea Flaneganová a vývojář počítačových her Kai Westerburg se zapletou do záhady ukradeného počítačového čipu a počítačových vražd, které s jeho pomocí zjevně páchá Westerburgův šéf Herbert Wilhelm Peters. Pátrání po Petersovi se promění v divokou honičku ve společnosti, která považuje počítačové vraždy za nemyslitelné, a stává se také existenční hrozbou pro Westerburga a Flaneganovou...
    Žánry:KomedieKrimi
    19
  • Wilden Fünfziger, Die
    Wilden Fünfziger, Die (1983)
    FilmRole: Mario Schreiber
    52%
    20
  • Campus, Der
    Campus, Der (1998)
    FilmRole: Professor Köbele
    51%
    21
  • Derrick
    Derrick (1974)
    Seriál
    45%
    22
  • Inspektor Balko
    Inspektor Balko (1995)
    Seriál
    Balko je německý televizní seriál vysílaný v hlavním vysílacím čase na soukromé televizní stanici RTL. Jedná se o detektivní příběh s komickými prvky, který sleduje dva inspektory dortmundské policie, Balka a jeho kolegu Klause Krappa. Balko je známý svou chladnokrevností a neustále ležérním vystupováním, zatímco "Krappi" je typický maminčin mazánek a nešika. Seriál začal v roce 1995 a získal několik televizních ocenění.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    36%
    Balko je německý televizní seriál vysílaný v hlavním vysílacím čase na soukromé televizní stanici RTL. Jedná se o detektivní příběh s komickými prvky, který sleduje dva inspektory dortmundské policie, Balka a jeho kolegu Klause Krappa. Balko je známý svou chladnokrevností a neustále ležérním vystupováním, zatímco "Krappi" je typický maminčin mazánek a nešika. Seriál začal v roce 1995 a získal několik televizních ocenění.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    23
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    35%
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    24
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    27%
    25
  • Siska
    Siska (1998)
    Seriál

    Peter Siska byl právě jmenován šéfem oddělení vražd na mnichovském policejním ředitelství, kde se pokusí navázat na tradici šéfinspektora Derricka, který mistrovsky řešil složité případy takřka čtvrt století. Peter Kremer v roli Petera Sisky je rázný sympaťák nenápadné elegance, nepodléhající módě. Po boku mu stojí dva ostřílení seriáloví policisté Werner Schnitzer jako inspektor Jacob Hahne a Matthias Freihof jako detektiv Lorenz Wiegand. Vytvořili spolu skvělé trio, jež si rychle získalo srdce televizních diváků. V první epizodě se seznámíte se životními osudy a charaktery všech tří hlavních hrdinů seriálu. Siska nastupuje na místo velitele mordparty a od samého začátku je zřejmé, že používá značně osobité vyšetřovací metody a je připraven je na novém působišti okamžitě začít uplatňovat. Napínavé příběhy pátrání po mnichovských vrazích se samozřejmě neobejdou bez tvrdých ran, rychlých honiček a pořádné dávky napětí.

    Žánry:Krimi
    24%

    Peter Siska byl právě jmenován šéfem oddělení vražd na mnichovském policejním ředitelství, kde se pokusí navázat na tradici šéfinspektora Derricka, který mistrovsky řešil složité případy takřka čtvrt století. Peter Kremer v roli Petera Sisky je rázný sympaťák nenápadné elegance, nepodléhající módě. Po boku mu stojí dva ostřílení seriáloví policisté Werner Schnitzer jako inspektor Jacob Hahne a Matthias Freihof jako detektiv Lorenz Wiegand. Vytvořili spolu skvělé trio, jež si rychle získalo srdce televizních diváků. V první epizodě se seznámíte se životními osudy a charaktery všech tří hlavních hrdinů seriálu. Siska nastupuje na místo velitele mordparty a od samého začátku je zřejmé, že používá značně osobité vyšetřovací metody a je připraven je na novém působišti okamžitě začít uplatňovat. Napínavé příběhy pátrání po mnichovských vrazích se samozřejmě neobejdou bez tvrdých ran, rychlých honiček a pořádné dávky napětí.

    Žánry:Krimi
    26

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.