Masakazu Kuwayama: Nejlepší filmy a seriály

7.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Masakazu Kuwayama: Filmy a seriály

  • Lovec medvědů
    Lovec medvědů (1982)
    Film
    83%
    1
  • Kwaidan
    Kwaidan (1965)
    FilmRole: (segment "Hoichi the Earless") (uncredited)
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    77%
    Dvoudílný japonský barevný širokoúhlý film Kwaidan režiséra M. Kobajašiho obsahuje čtyři strašidelné povídky. První dvě povídky Černé vlasy a Sněhový královna jsou uváděny pod názvem Kwaidan Černé vlasy (Filmový přehled 16/1967), druhá dvojice Muž bez uší a Šálek pod názvem Kwaidan Muž bez uší Kwaidan patří podobně jako Rašomon, k těm nemnoha filmům japonské produkce, které přibližují západní mentalitě vzdálený duševní svět, aniž ho zkreslují a přílišně zjednodušují. U Rašomonu je to dáno evropskou orientací autora literární předlohy Akuragawwy a samozřejmě i Kurosawovým tlumočením. V případě Kwaidanu postavil podobný most mezi námi a starobylým světem japonských bájí anglický spisovatel Lafcadio Hearn (1850-1904). Byl řeckého původu a po rušném životě zakotvil v Japonsku, přišel tam v roce 1891 jako dopisovatel amerického časopisu Harper´sMagazine.Sžil se s novým prostředím, stal se profesorem anglické literatury na tokijské universitě a přijal japonské jméno Jakumo Koizumi. Z hlubokého proniknutí do japonské civilizace vznikl velký počet povídek, románů i esejí, jejichž seroózností vzdálenou jakékoliv laciné exotičnosti se Lafcadio Hearn brzo proslevil v Evropě i Americe (již v roce 1911 vydalo Ottovo nakladatelství český výbor z jeho díla pod názvem Průhledy v neznámý Japan). Masaki Kobajaši dotváří literární předlohu s citem a kázní, doplňuje ji o velmi zajímavou kompozici barev, jeho filmová řeč se vyznačuje zdrženlivostí. Režisér pracuje s nenápadnými efekty a jejich pomocí dává v souladu s Hearnovu spisovatelskou metodou tím působivěji vyniknout fantasknosti, v každé epizodě jinak laděné hrůzostrašnosti a prolínání reality se světem nadskutečna. Kwaidan je příkladem vynikající stylové jednoty jak v barevné kompozici, tak i ve střihové skladbě a v hereckých projevech.S nenásilnou jednotící myšlenkou obdobou orfeovského motivu a zlými následky násilného narušování světa zemřelých se dobře slučuje to hlavní, co pro západního diváka Kwaidan přináší, totiž zasvěcené, kultivované uvedení do staré a vzdálené kultury, jako se dochovala v lidových bájích.
    2
  • Dode's-Ka Den
    Dode's-Ka Den (1970)
    FilmRole: Western-style restaurant owner
    Kurosawa tentokrát opouští středověká dějiště i své typické hrdiny - samuraje - a odkrývá bezútěšnost existence na dně společnosti prostřednictvím série tragikomických příběhů ze života obyvatel slumu v poválečném Tokiu. Dějově propletené miniatury načrtávají osudy lidí z nejnižších vrstev, kteří z tíživé reality, jež se stává každodenním bojem o přežití, utíkají do svých vlastních vysněných světů, existujících pouze v jejich hlavách...
    Tragikomické epizódy zo života obyvateľov žobráckej štvrte v povojnovom Tokiu sú smutnokrásnym vyjadrením lásky a obdivu k ľuďom, ktorým sny pomáhajú v každodennom boji o prežitie v nehostinnom svete. Príbeh posplietaný z osudov viacerých obyvateľov slumu zachytáva retardovaného chlapca, ktorý celé dni riadi imaginárnu električku, deti, ktoré kradnú, aby priniesli rodičom peniaz
    Žánry:DramaFantasy
    74%
    Kurosawa tentokrát opouští středověká dějiště i své typické hrdiny - samuraje - a odkrývá bezútěšnost existence na dně společnosti prostřednictvím série tragikomických příběhů ze života obyvatel slumu v poválečném Tokiu. Dějově propletené miniatury načrtávají osudy lidí z nejnižších vrstev, kteří z tíživé reality, jež se stává každodenním bojem o přežití, utíkají do svých vlastních vysněných světů, existujících pouze v jejich hlavách...
    Tragikomické epizódy zo života obyvateľov žobráckej štvrte v povojnovom Tokiu sú smutnokrásnym vyjadrením lásky a obdivu k ľuďom, ktorým sny pomáhajú v každodennom boji o prežitie v nehostinnom svete. Príbeh posplietaný z osudov viacerých obyvateľov slumu zachytáva retardovaného chlapca, ktorý celé dni riadi imaginárnu električku, deti, ktoré kradnú, aby priniesli rodičom peniaz
    Žánry:DramaFantasy
    3
  • Kiri no hata
    Kiri no hata (1965)
    FilmRole: Okumura
    Když je její jediný příbuzný, starší bratr, obviněn z loupeže a vraždy staré lichvářky, půvabná mladá Kiriko cestuje ze svého domova v Kjúšú do Tokia, aby sehnala nejlepšího japonského právníka, který by bratra obhajoval. Její naivní idealismus se však rozplyne, když právník odmítne případ převzít kvůli nedostatku finančních prostředků. Následuje dlouhý a odhodlaný plán pomsty, v němž se hrdinka stává tokijskou hosteskou a dělá i horší věci, aby právníka potrestala. Zápletka se komplikuje další vraždou a detektivním pátráním reportéra.
    74%
    Když je její jediný příbuzný, starší bratr, obviněn z loupeže a vraždy staré lichvářky, půvabná mladá Kiriko cestuje ze svého domova v Kjúšú do Tokia, aby sehnala nejlepšího japonského právníka, který by bratra obhajoval. Její naivní idealismus se však rozplyne, když právník odmítne případ převzít kvůli nedostatku finančních prostředků. Následuje dlouhý a odhodlaný plán pomsty, v němž se hrdinka stává tokijskou hosteskou a dělá i horší věci, aby právníka potrestala. Zápletka se komplikuje další vraždou a detektivním pátráním reportéra.
    4
  • Záznam o japonském hmyzu
    Záznam o japonském hmyzu (1963)
    FilmRole: Owagawa En's Lover
    74%
    5
  • Opuštěná dívka Orin
    Opuštěná dívka Orin (1977)
    FilmRole: Manzaburo Imanishi
    73%
    6
  • Kanojo to kare
    Kanojo to kare (1963)
    Film
    73%
    7
  • Mizu de kakareta monogatari
    Mizu de kakareta monogatari (1965)
    FilmRole: Yamazaki
    72%
    8
  • Kawachi Karumen
    Kawachi Karumen (1966)
    FilmRole: Head Priest
    69%
    9
  • Port Arthur
    Port Arthur (1980)
    Film
    Krvavé obléhání strategického přístavu v Tichomoří posloužilo japonským tvůrcům k vytvoření velkolepého tříhodinového válečného eposu. Přístav Port Arthur byl v době rusko-japonské války hlavní ruskou námořní základnou na Dálném východě a stal se tak logicky jedním z válečných cílů japonského císařství. Celá rozsáhlá operace začala 5. května 1904, kdy se japonská 2. armáda generála Ókua vylodila u Pi-c-wo. Po těžkých bojích přešli japonští vojáci k dlouhodobému obléhání Port Arthuru. Závěrečný drtivý úder uštědřili Japonci na začátku prosince a Rusové se z něj již nevzpamatovali. Výsledkem kruté války bylo obsazení námořní základny Japonskem a potopení téměř celé ruské Tichomořské flotily. A bohužel také bezmála 150 tisíc padlých na obou stranách.
    62%
    Krvavé obléhání strategického přístavu v Tichomoří posloužilo japonským tvůrcům k vytvoření velkolepého tříhodinového válečného eposu. Přístav Port Arthur byl v době rusko-japonské války hlavní ruskou námořní základnou na Dálném východě a stal se tak logicky jedním z válečných cílů japonského císařství. Celá rozsáhlá operace začala 5. května 1904, kdy se japonská 2. armáda generála Ókua vylodila u Pi-c-wo. Po těžkých bojích přešli japonští vojáci k dlouhodobému obléhání Port Arthuru. Závěrečný drtivý úder uštědřili Japonci na začátku prosince a Rusové se z něj již nevzpamatovali. Výsledkem kruté války bylo obsazení námořní základny Japonskem a potopení téměř celé ruské Tichomořské flotily. A bohužel také bezmála 150 tisíc padlých na obou stranách.
    10
  • Yumeno Kyusaku no shoujo jigoku
    Yumeno Kyusaku no shoujo jigoku (1977)
    FilmRole: Principal
    57%
    11
  • Watashi no sex-hakusho
    Watashi no sex-hakusho (1976)
    Film
    Akemi pracuje jako laboratorní technička a večery tráví špehováním svého gangsterského souseda, jak se miluje se svou přítelkyní striptérkou. Předmět Akemiiných voyeuristických zájmů se o jejích sklonech dozví a navrhne, že by z ní mohla být skvělá prostitutka. Překvapivě Akemi souhlasí a své zájmy přesměruje do této výnosnější profese.
    Žánry:Drama
    44%
    Akemi pracuje jako laboratorní technička a večery tráví špehováním svého gangsterského souseda, jak se miluje se svou přítelkyní striptérkou. Předmět Akemiiných voyeuristických zájmů se o jejích sklonech dozví a navrhne, že by z ní mohla být skvělá prostitutka. Překvapivě Akemi souhlasí a své zájmy přesměruje do této výnosnější profese.
    Žánry:Drama
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.