Karen Sharpe: Nejlepší filmy a seriály

6.1

Karen Sharpe: Filmy a seriály

  • Hallmark Hall of Fame
    Hallmark Hall of Fame (1951)
    Seriál
    84%
    1
  • Playhouse 90
    Playhouse 90 (1956)
    Seriál
    Playhouse 90 byl americký televizní seriál, který CBS vysílala v letech 1956 až 1960. Celkem vzniklo 133 epizod. Seriál pocházel z CBS Television City v Los Angeles v Kalifornii. Vzhledem k tomu, že živé dramatické seriály z poloviny 50. let minulého století měly obvykle hodinové epizody, název zdůrazňoval záměr stanice představit něco neobvyklého, týdenní seriál devadesátiminutových dramat, nikoli šedesátiminutových her. Playhouse 90 začal jako nápad Franka Stantona, schopného a pokrokového muže po boku předsedy CBS Williama S. Paleyho, během brainstormingu programových nápadů. Projekt nakonec vyvinul Hubbell Robinson, viceprezident CBS, který nebyl v Playhouse 90 uveden v titulcích, ale často je označován jako jeho tvůrce.
    Žánry:Drama
    82%
    Playhouse 90 byl americký televizní seriál, který CBS vysílala v letech 1956 až 1960. Celkem vzniklo 133 epizod. Seriál pocházel z CBS Television City v Los Angeles v Kalifornii. Vzhledem k tomu, že živé dramatické seriály z poloviny 50. let minulého století měly obvykle hodinové epizody, název zdůrazňoval záměr stanice představit něco neobvyklého, týdenní seriál devadesátiminutových dramat, nikoli šedesátiminutových her. Playhouse 90 začal jako nápad Franka Stantona, schopného a pokrokového muže po boku předsedy CBS Williama S. Paleyho, během brainstormingu programových nápadů. Projekt nakonec vyvinul Hubbell Robinson, viceprezident CBS, který nebyl v Playhouse 90 uveden v titulcích, ale často je označován jako jeho tvůrce.
    Žánry:Drama
    2
  • Rawhide
    Rawhide (1959)
    Seriál
    77%
    3
  • 77 Sunset Strip
    77 Sunset Strip (1958)
    Seriál
    76%
    4
  • Letter to Loretta
    Letter to Loretta (1953)
    Seriál
    76%
    5
  • Overland Trail
    Overland Trail (1960)
    Seriál
    75%
    6
  • Lux Video Theatre
    Lux Video Theatre (1950)
    Seriál
    74%
    7
  • The Ford Television Theatre
    The Ford Television Theatre (1952)
    Seriál
    74%
    8
  • I Dream of Jeannie
    I Dream of Jeannie (1965)
    Seriál
    73%
    9
  • West Point
    West Point (1956)
    Seriál
    Příběhy z West Pointu je dramatický televizní seriál, který v letech 1956-57 vysílala v USA společnost Columbia Broadcasting System a v letech 1957-58 společnost ABC. Seriál, produkovaný za plné spolupráce Ministerstva obrany USA a Vojenské akademie Spojených států, vycházel ze skutečných záznamů dokumentujících dramatické události, které se na West Pointu v průběhu let odehrály. Jména a data byla změněna, aby bylo chráněno soukromí skutečných osob. Pořad nejprve uváděl fiktivní kadet Charles C. Thompson, ale od tohoto konceptu bylo ještě koncem roku 1956 upuštěno. Během druhé sezóny na ABC Příběhy z West Pointu konkurovaly seriálu Kalifornie na NBC, odehrávajícímu se v San Franciscu během zlaté horečky v 50. letech 19. století, a vědomostní soutěži Otázka za 64 000 dolarů na CBS. V létě roku 1958 byl seriál nahrazen pořadem Jacka Wyatta Zpověď, který se vysílal i v první polovině sezóny 1958-1959 v úterním vysílacím čase ve 22:00. V době, kdy se Příběhy z West Pointu vysílaly, běžely buď v syndikaci, nebo na velkých televizních stanicích další čtyři vojenské dramatické seriály: Přístavní komando, Z deníku námořnictva, Tichá služba a Muži z Annapolis.
    Žánry:Drama
    Režie:Ted Post
    72%
    Příběhy z West Pointu je dramatický televizní seriál, který v letech 1956-57 vysílala v USA společnost Columbia Broadcasting System a v letech 1957-58 společnost ABC. Seriál, produkovaný za plné spolupráce Ministerstva obrany USA a Vojenské akademie Spojených států, vycházel ze skutečných záznamů dokumentujících dramatické události, které se na West Pointu v průběhu let odehrály. Jména a data byla změněna, aby bylo chráněno soukromí skutečných osob. Pořad nejprve uváděl fiktivní kadet Charles C. Thompson, ale od tohoto konceptu bylo ještě koncem roku 1956 upuštěno. Během druhé sezóny na ABC Příběhy z West Pointu konkurovaly seriálu Kalifornie na NBC, odehrávajícímu se v San Franciscu během zlaté horečky v 50. letech 19. století, a vědomostní soutěži Otázka za 64 000 dolarů na CBS. V létě roku 1958 byl seriál nahrazen pořadem Jacka Wyatta Zpověď, který se vysílal i v první polovině sezóny 1958-1959 v úterním vysílacím čase ve 22:00. V době, kdy se Příběhy z West Pointu vysílaly, běžely buď v syndikaci, nebo na velkých televizních stanicích další čtyři vojenské dramatické seriály: Přístavní komando, Z deníku námořnictva, Tichá služba a Muži z Annapolis.
    Žánry:Drama
    Režie:Ted Post
    10
  • Gunsmoke
    Gunsmoke (1955)
    Seriál
    71%
    11
  • Matinee Theatre
    Matinee Theatre (1955)
    Seriál
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    70%
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    12
  • Johnny Ringo
    Johnny Ringo (1959)
    Seriál
    69%
    13
  • Sniper, The
    Sniper, The (1952)
    FilmRole: Millie (uncredited)
    66%
    14
  • Man with the Gun
    Man with the Gun (1955)
    FilmRole: Stella Atkins
    Cizinec přijíždí do města hledat svou odcizenou manželku. Zjistí, že vede místní dívky. Také zjistí, že město a šerif se bojí vlastního stínu, mají strach z majitele půdy, kterého nikdy neviděli, jenž vládne skrze své hlučné kumpány. Cizinec je živitel měst a přijímá provizi 500 dolarů, aby dal věci do pořádku.
    Žánry:WesternFilm Noir
    66%
    Cizinec přijíždí do města hledat svou odcizenou manželku. Zjistí, že vede místní dívky. Také zjistí, že město a šerif se bojí vlastního stínu, mají strach z majitele půdy, kterého nikdy neviděli, jenž vládne skrze své hlučné kumpány. Cizinec je živitel měst a přijímá provizi 500 dolarů, aby dal věci do pořádku.
    Žánry:WesternFilm Noir
    15
  • Climax!
    Climax! (1954)
    Seriál
    Pro milovníky agenta 007 je zde nepříliš známá kuriozita - úplně první účinkování postavy Jamese Bonda na obrazovce! Ztvárnil ho americký herec Barry Nelson, říkali mu Jimmy Bond a nepracoval pro britskou královnu, nýbrž pro CIA! Samozřejmě ale bojoval proti nemilosrdnému ruskému padouchovi jménem Le Chiffre, kterého si s chutí zahrál Peter Lorre. Casino Royale byla vůbec první bondovka spisovatele Iana Fleminga, která vyšla v roce 1952. Fleming sice měl zájem o filmové zpracování, ale dosud neznámé téma filmové producenty příliš nelákalo, a tak bylo Casino Royale poprvé natočeno v USA jako 3. epizoda televizního seriálu Climax! o dva roky později. Zpracování předlohy je sice uzpůsobeno pro tehdejšího amerického diváka, nicméně žádný fanoušek slavného agenta by tuto raritu neměl propásnout.
    Žánry:Drama
    62%
    Pro milovníky agenta 007 je zde nepříliš známá kuriozita - úplně první účinkování postavy Jamese Bonda na obrazovce! Ztvárnil ho americký herec Barry Nelson, říkali mu Jimmy Bond a nepracoval pro britskou královnu, nýbrž pro CIA! Samozřejmě ale bojoval proti nemilosrdnému ruskému padouchovi jménem Le Chiffre, kterého si s chutí zahrál Peter Lorre. Casino Royale byla vůbec první bondovka spisovatele Iana Fleminga, která vyšla v roce 1952. Fleming sice měl zájem o filmové zpracování, ale dosud neznámé téma filmové producenty příliš nelákalo, a tak bylo Casino Royale poprvé natočeno v USA jako 3. epizoda televizního seriálu Climax! o dva roky později. Zpracování předlohy je sice uzpůsobeno pro tehdejšího amerického diváka, nicméně žádný fanoušek slavného agenta by tuto raritu neměl propásnout.
    Žánry:Drama
    16
  • Rozbouřené nebe
    Rozbouřené nebe (1954)
    FilmRole: Nell Buck

    Populární americký snímek Letiště, jenž vznikl podle bestselleru Arthura Haileyho, oživil na počátku 70. let zájem o katastrofické filmy. Následovala nejen volná pokračování (Letiště 75, Letiště 77 apod.), ale i obdobné snímky, v nichž bylo letadlo v nesnázích nahrazeno jiným dopravním prostředkem či situací (např. Dobrodružství Poseidonu, Skleněné peklo, Zemětřesení). Katastrofická dramata patřila k divácky nejoblíbenějším a většinou pečlivě dodržovala zavedená pravidla žánru (skupina lidí, jejichž soukromé problémy jsou nám na začátku ve zkratce představeny, se po barvitě vylíčené katastrofě nebo během ní snaží zachránit holé životy). Málokdo si v 70. letech uvědomoval, že podobná schémata byla ve filmu použita už mnohem dřív. Jedním z prvních katastrofických filmů bylo Rozbouřené moře (1954), natočené režisérem Williamem A. Wellmanem podle stejnojmenné knihy Ernesta K. Ganna. Děj se odehrává na palubě letadla, letícího z Honolulu do San Francisca, jež se po ztrátě jednoho z motorů dostane do problémů. Mezi pasažéry najdeme obvyklou pestrou směsici postav (rozvádějící se manželé, chvástavý divadelní producent, bázlivý playboy, výčitkami stíhaný atomový vědec, žena pochybné pověsti apod.) a v kokpitu letadla vedle sebe sedí nezkušený kapitán (Robert Stack) a jeho životem ošlehaný zástupce (John Wayne v typické chlapácké roli). Snímek Rozbouřené moře vznikl před 55 lety a je to na něm vidět. Nevyvaroval se několika technických nesmyslů (otevírání dveří za letu), ale i po tak dlouhé době zaujme. Spíš než napínavostí svého děje, která byla v době jeho vzniku určitě hlavní devízou, dnes upoutá zajímavým pohledem na počátky komerční aviatiky a hereckou účastí předních hollywoodských představitelů. Postavu malého chlapce, který bouřlivý let spokojeně prospí, vytvořil režisérův syn Michael Wellman. Skladatel Dimitri Tiomkin získal za svůj hudební doprovod Oscara.

    62%

    Populární americký snímek Letiště, jenž vznikl podle bestselleru Arthura Haileyho, oživil na počátku 70. let zájem o katastrofické filmy. Následovala nejen volná pokračování (Letiště 75, Letiště 77 apod.), ale i obdobné snímky, v nichž bylo letadlo v nesnázích nahrazeno jiným dopravním prostředkem či situací (např. Dobrodružství Poseidonu, Skleněné peklo, Zemětřesení). Katastrofická dramata patřila k divácky nejoblíbenějším a většinou pečlivě dodržovala zavedená pravidla žánru (skupina lidí, jejichž soukromé problémy jsou nám na začátku ve zkratce představeny, se po barvitě vylíčené katastrofě nebo během ní snaží zachránit holé životy). Málokdo si v 70. letech uvědomoval, že podobná schémata byla ve filmu použita už mnohem dřív. Jedním z prvních katastrofických filmů bylo Rozbouřené moře (1954), natočené režisérem Williamem A. Wellmanem podle stejnojmenné knihy Ernesta K. Ganna. Děj se odehrává na palubě letadla, letícího z Honolulu do San Francisca, jež se po ztrátě jednoho z motorů dostane do problémů. Mezi pasažéry najdeme obvyklou pestrou směsici postav (rozvádějící se manželé, chvástavý divadelní producent, bázlivý playboy, výčitkami stíhaný atomový vědec, žena pochybné pověsti apod.) a v kokpitu letadla vedle sebe sedí nezkušený kapitán (Robert Stack) a jeho životem ošlehaný zástupce (John Wayne v typické chlapácké roli). Snímek Rozbouřené moře vznikl před 55 lety a je to na něm vidět. Nevyvaroval se několika technických nesmyslů (otevírání dveří za letu), ale i po tak dlouhé době zaujme. Spíš než napínavostí svého děje, která byla v době jeho vzniku určitě hlavní devízou, dnes upoutá zajímavým pohledem na počátky komerční aviatiky a hereckou účastí předních hollywoodských představitelů. Postavu malého chlapce, který bouřlivý let spokojeně prospí, vytvořil režisérův syn Michael Wellman. Skladatel Dimitri Tiomkin získal za svůj hudební doprovod Oscara.

    17
  • Disorderly Orderly, The
    Disorderly Orderly, The (1964)
    FilmRole: Julie Blair
    61%
    18
  • Tarawa Beachhead
    Tarawa Beachhead (1958)
    FilmRole: Paula Nelson
    60%
    19
  • Man in the Vault
    Man in the Vault (1956)
    FilmRole: Betty Turner
    58%
    20
  • Strange Fascination
    Strange Fascination (1952)
    FilmRole: June Fowler
    Klavírní virtuos českého původu Paul Marvan (Hugo Haas) je vysoce uznávaným interpretem všude v Evropě, avšak v Americe jej prakticky nikdo nezná. Díky nové sponzorce, bohaté paní Dianě Fowlerové (Mona Barrieová), se mu však podaří podniknout úspěšné americké turné. Je na vrcholu slávy a bydlí v luxusním newyorském bytě, když se mu telefonem ozve jeho oddaná fanynka, půvabná tanečnice Margo (Cleo Mooreová), kterou krátce potkal v jednom z amerických měst. Dívka nemá v New Yorku kde bydlet, a tak jí muž u sebe poskytne dočasný azyl. Navzdory věkovému rozdílu se oba do sebe zamilují a po čase se vezmou. Tím však začne Paulův pozvolný, avšak neodvratný pád. Muž totiž není schopen uhlídat rodinné výdaje a především svou žárlivost…
    Režie:Hugo Haas
    57%
    Klavírní virtuos českého původu Paul Marvan (Hugo Haas) je vysoce uznávaným interpretem všude v Evropě, avšak v Americe jej prakticky nikdo nezná. Díky nové sponzorce, bohaté paní Dianě Fowlerové (Mona Barrieová), se mu však podaří podniknout úspěšné americké turné. Je na vrcholu slávy a bydlí v luxusním newyorském bytě, když se mu telefonem ozve jeho oddaná fanynka, půvabná tanečnice Margo (Cleo Mooreová), kterou krátce potkal v jednom z amerických měst. Dívka nemá v New Yorku kde bydlet, a tak jí muž u sebe poskytne dočasný azyl. Navzdory věkovému rozdílu se oba do sebe zamilují a po čase se vezmou. Tím však začne Paulův pozvolný, avšak neodvratný pád. Muž totiž není schopen uhlídat rodinné výdaje a především svou žárlivost…
    Režie:Hugo Haas
    21
  • Holiday for Sinners
    Holiday for Sinners (1952)
    Film
    57%
    22
  • The Vanquished
    The Vanquished (1953)
    Film
    56%
    23

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.