Akiko Koyama: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Akiko Koyama: Filmy a seriály

  • Koshikei
    Koshikei (1968)
    FilmRole: Woman
    77%
    1
  • Shônen
    Shônen (1969)
    FilmRole: Stepmother
    75%
    2
  • Kozure satsujin ken
    Kozure satsujin ken (1976)
    FilmRole: Yumi
    74%
    3
  • Obřad
    Obřad (1971)
    FilmRole: Setsuko
    72%
    4
  • Nihon no yoru to kiri
    Nihon no yoru to kiri (1960)
    FilmRole: Misako Nakagawa
    68%
    5
  • Nihon shunka-ko
    Nihon shunka-ko (1967)
    FilmRole: Takako Tanigawa
    66%
    6
  • Gincho wataridori
    Gincho wataridori (1972)
    FilmRole: Kayo
    Nami, vůdkyně gangu a legenda kultovních filmů (Meiko Kaji), zabije člena skupiny jakuzy a jde do vězení. Po propuštění o tři roky později je z ní zostuzená žena, odsouzená k životu ve stinném světě sex klubů a pouličních gangů. Vrací se do města, aby žila se svým strýcem, majitelem kulečníkové herny, a poté, co se spřátelí s pasákem a nezdarem Ryujim (Tsunehiko Watase), získá práci v hosteském klubu v elegantní čtvrti Ginza, kde drahé obchody a neonová světla skrývají temný svět zločinu a sexuálního otroctví. Když se ale konkurenční gang pokusí proniknout do klubu, Nami se zaplete do násilného boje, který ji donutí použít dovedné tágo k obraně strýcova podniku a nakonec i krátký meč, aby se krvavě pomstila svým nepřátelům.
    66%
    Nami, vůdkyně gangu a legenda kultovních filmů (Meiko Kaji), zabije člena skupiny jakuzy a jde do vězení. Po propuštění o tři roky později je z ní zostuzená žena, odsouzená k životu ve stinném světě sex klubů a pouličních gangů. Vrací se do města, aby žila se svým strýcem, majitelem kulečníkové herny, a poté, co se spřátelí s pasákem a nezdarem Ryujim (Tsunehiko Watase), získá práci v hosteském klubu v elegantní čtvrti Ginza, kde drahé obchody a neonová světla skrývají temný svět zločinu a sexuálního otroctví. Když se ale konkurenční gang pokusí proniknout do klubu, Nami se zaplete do násilného boje, který ji donutí použít dovedné tágo k obraně strýcova podniku a nakonec i krátký meč, aby se krvavě pomstila svým nepřátelům.
    7
  • Hakachu no torima
    Hakachu no torima (1966)
    FilmRole: Matsuko Koura, wife of Eisuke, teacher
    66%
    8
  • Ai no borei
    Ai no borei (1978)
    FilmRole: Mother of Landowner
    • MUBI
    66%
    9
  • Natsu no imoto
    Natsu no imoto (1972)
    FilmRole: Tsuru Ômura
    Čtrnáctiletá Sunaoko cestuje z Tokia do Naha na Okinawě s mladou snoubenkou svého otce, Momoko, aby našla svého nevlastního bratra, kterého nikdy nepotkala. Jejich průvodce, pivo popíjející bývalý voják, je vezme na místní turistické atrakce a rychle se ponoří do skrytých jizev válečné historie ostrova.
    63%
    Čtrnáctiletá Sunaoko cestuje z Tokia do Naha na Okinawě s mladou snoubenkou svého otce, Momoko, aby našla svého nevlastního bratra, kterého nikdy nepotkala. Jejich průvodce, pivo popíjející bývalý voják, je vezme na místní turistické atrakce a rychle se ponoří do skrytých jizev válečné historie ostrova.
    10
  • Korida lásky
    Korida lásky (1976)
    FilmRole: Mansaki Geisha
    • MUBI
    Pověstný snímek nonkonformního japonského tvůrce Nagisy Ošimy KORIDA LÁSKY patří k filmovým titulům, jež v sedmdesátých letech prolamovaly různá sexuální tabu. Avšak i z pohledu současnosti, v níž zřejmě padly téměř všechny sexuální zábrany a intimní sféra se stala veřejnou, působí Ošimovo dílo značně nekonvenčně. Tvůrce se inspiroval autentickým příběhem, jenž se odehrál v Japonsku v roce 1936 a jehož protagonistka získala mezi Japonci jistou popularitu. Děj líčí vývoj vztahu mezi mladou ženou Sadou, která začala pracovat v jednom hostinci jako služka a která se stala milenkou majitele podniku Kičiho. Zprvu pasivní žena postupně podléhá své sexuální touze a strhává zkušeného muže svou smyslností a nenasytností. Dvojice se oddává zničující vášni a stále hlouběji propadá do jejích osidel. Stupňující se posedlost nakonec vede k tomu, že milenka muže z vášně uškrtí a po smrti mu uřízne pohlavní orgán. Ošima se koncentruje pouze na vztah milenců, odvíjející se v typických japonských interiérech před očima služebných či přizvaných gejš. V jednotlivých epizodách jsou zachyceny různé sexuální praktiky včetně sadomasochistických. Ve snaze postihnout destruktivní hloubku pudového vztahu neváhá tvůrce sáhnout i k jednoznačně naturalistickým scénám. Snímek tak jistě naplňuje vágní definici pornografie (již jen zobrazením genitálií a různých kopulačních technik), současně však postrádá její primitivnost a samoúčelnost. V Koridě lásky je naopak přítomen ozvláštnující prvek estetizace, projevující se způsobem snímání a svícení i použitím hudby či kostýmů. Dílo vychází z určité japonské tradice a spojuje ji s moderní dobou. Odkazuje k různým významům a rozhodně přesahuje žánr erotického filmu. Nabízí různé úvahy o voyeurství, o lásce a smrti, o stáří i o vztahu mezi mužem a ženou. Snímek mohl vzniknout jen díky iniciátorovi celého projektu, francouzskému producentu Anatolu Daumanovi. V Japonsku byl zakázán a jeho tvůrce byl postaven dokonce před soud. Při uvedení na berlínském festivalu byl film zabaven a s podobnými obtížemi se setkával při uvedení všude ve světě. Nagisa Ošima natočil o dva roky později podobný snímek V říši vášní, tentokrát s duchařským námětem. V roce 1997 rekonstruoval událost z roku 1936 režisér Nobuhiko Obajaši ve snímku s názvem SADA.
    59%
    Pověstný snímek nonkonformního japonského tvůrce Nagisy Ošimy KORIDA LÁSKY patří k filmovým titulům, jež v sedmdesátých letech prolamovaly různá sexuální tabu. Avšak i z pohledu současnosti, v níž zřejmě padly téměř všechny sexuální zábrany a intimní sféra se stala veřejnou, působí Ošimovo dílo značně nekonvenčně. Tvůrce se inspiroval autentickým příběhem, jenž se odehrál v Japonsku v roce 1936 a jehož protagonistka získala mezi Japonci jistou popularitu. Děj líčí vývoj vztahu mezi mladou ženou Sadou, která začala pracovat v jednom hostinci jako služka a která se stala milenkou majitele podniku Kičiho. Zprvu pasivní žena postupně podléhá své sexuální touze a strhává zkušeného muže svou smyslností a nenasytností. Dvojice se oddává zničující vášni a stále hlouběji propadá do jejích osidel. Stupňující se posedlost nakonec vede k tomu, že milenka muže z vášně uškrtí a po smrti mu uřízne pohlavní orgán. Ošima se koncentruje pouze na vztah milenců, odvíjející se v typických japonských interiérech před očima služebných či přizvaných gejš. V jednotlivých epizodách jsou zachyceny různé sexuální praktiky včetně sadomasochistických. Ve snaze postihnout destruktivní hloubku pudového vztahu neváhá tvůrce sáhnout i k jednoznačně naturalistickým scénám. Snímek tak jistě naplňuje vágní definici pornografie (již jen zobrazením genitálií a různých kopulačních technik), současně však postrádá její primitivnost a samoúčelnost. V Koridě lásky je naopak přítomen ozvláštnující prvek estetizace, projevující se způsobem snímání a svícení i použitím hudby či kostýmů. Dílo vychází z určité japonské tradice a spojuje ji s moderní dobou. Odkazuje k různým významům a rozhodně přesahuje žánr erotického filmu. Nabízí různé úvahy o voyeurství, o lásce a smrti, o stáří i o vztahu mezi mužem a ženou. Snímek mohl vzniknout jen díky iniciátorovi celého projektu, francouzskému producentu Anatolu Daumanovi. V Japonsku byl zakázán a jeho tvůrce byl postaven dokonce před soud. Při uvedení na berlínském festivalu byl film zabaven a s podobnými obtížemi se setkával při uvedení všude ve světě. Nagisa Ošima natočil o dva roky později podobný snímek V říši vášní, tentokrát s duchařským námětem. V roce 1997 rekonstruoval událost z roku 1936 režisér Nobuhiko Obajaši ve snímku s názvem SADA.
    11
  • Mesubachi no chosen
    Mesubachi no chosen (1972)
    Film
    Když se dvě dominantní šéfky perou o území, jejich nepřátelství se těžko řeší – jsou si rovny vzhledem, silou, odhodláním i mocí svých dívčích gangů. To otevírá cestu zlomyslnému bossovi Jakuzzy, který je pozve k mírovému rozhodnutí jejich sporu: sexuální výzvě, aby rozhodl, která z nich je lepší šéfka. Obě jsou uvězněny a vystaveny mužově chtíči a sadistickým útokům. Utečou spojením sil proti yakuzskému gangu, i když to jednu z mladých žen stojí život – v době, kdy už se se svou bývalou nepřítelkyní spřátelila.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    59%
    Když se dvě dominantní šéfky perou o území, jejich nepřátelství se těžko řeší – jsou si rovny vzhledem, silou, odhodláním i mocí svých dívčích gangů. To otevírá cestu zlomyslnému bossovi Jakuzzy, který je pozve k mírovému rozhodnutí jejich sporu: sexuální výzvě, aby rozhodl, která z nich je lepší šéfka. Obě jsou uvězněny a vystaveny mužově chtíči a sadistickým útokům. Utečou spojením sil proti yakuzskému gangu, i když to jednu z mladých žen stojí život – v době, kdy už se se svou bývalou nepřítelkyní spřátelila.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    12
  • Ninja bugei-cho
    Ninja bugei-cho (1967)
    FilmRole: Akemi
    58%
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.