Alexander Hegarth: Nejlepší filmy a seriály

4.1

Alexander Hegarth: Filmy a seriály

  • Monaco Franze - Der ewige Stenz
    Monaco Franze - Der ewige Stenz (1983)
    Seriál
    83%
    1
  • Seltsamen Methoden des Franz Josef Wanninger, Die
    Seltsamen Methoden des Franz Josef Wanninger, Die (1965)
    Seriál
    81%
    2
  • Es muß nicht immer Kaviar sein
    Es muß nicht immer Kaviar sein (1977)
    Seriál
    Ne vždycky musí být kaviár je televizní adaptace stejnojmenného románu rakouského autora Johannese Maria Simmela. V režii Thomase Engela kráčí Siegfried Rauch ve stopách O. W. Fischera, který ztvárnil hlavního hrdinu "Thomase Lievena" již v roce 1961, pouhý rok po vydání bestselleru. Seriál je jedinečný tím, že na konci každé epizody nabízí malou kuchařskou show. Kniha také obsahuje recepty, protože "Thomas Lieven" je zkušený amatérský kuchař.
    80%
    Ne vždycky musí být kaviár je televizní adaptace stejnojmenného románu rakouského autora Johannese Maria Simmela. V režii Thomase Engela kráčí Siegfried Rauch ve stopách O. W. Fischera, který ztvárnil hlavního hrdinu "Thomase Lievena" již v roce 1961, pouhý rok po vydání bestselleru. Seriál je jedinečný tím, že na konci každé epizody nabízí malou kuchařskou show. Kniha také obsahuje recepty, protože "Thomas Lieven" je zkušený amatérský kuchař.
    3
  • Raumpatrouille - Die phantastischen Abenteuer des Raumschiffes Orion
    Raumpatrouille - Die phantastischen Abenteuer des Raumschiffes Orion (1966)
    Seriál
    Raumpatrouille – Fantastická dobrodružství kosmické lodi Orion, známá také jako Raumpatrouille Orion nebo v angličtině Space Patrol Orion, byla první německá sci-fi televizní série. Sedm epizod odvysílala ARD poprvé 17. září 1966, šest let předtím, než se Star Trek poprvé objevil v západním Německu. Seriál zaznamenal obrovský úspěch s několika reprízami a sledovanost dosahovala až 56 %. V průběhu let si série v Německu získala výrazný kultovní status.
    Žánry:Sci-fi
    77%
    Raumpatrouille – Fantastická dobrodružství kosmické lodi Orion, známá také jako Raumpatrouille Orion nebo v angličtině Space Patrol Orion, byla první německá sci-fi televizní série. Sedm epizod odvysílala ARD poprvé 17. září 1966, šest let předtím, než se Star Trek poprvé objevil v západním Německu. Seriál zaznamenal obrovský úspěch s několika reprízami a sledovanost dosahovala až 56 %. V průběhu let si série v Německu získala výrazný kultovní status.
    Žánry:Sci-fi
    4
  • Dobrodružství Arséna Lupina
    Dobrodružství Arséna Lupina (1971)
    Seriál
    Arsène Lupin je francouzský televizní seriál, který byl koprodukován s německými, kanadskými, belgickými, nizozemskými, švýcarskými, italskými a rakouskými televizními stanicemi. Jen volně vycházel z románů Maurice Leblanca. Ztvárnění Arsèna Lupina Georgem Descrièresem se více podobalo postavě Grafa Yostera než původnímu předobrazu od Maurice Leblanca. Choval se především jako dokonalý gentleman, který se nikdy nerozčiloval. Byl vždy uvolněný, protože vše, co by ho v každodenním životě mohlo obtěžovat, zařizoval jeho komorník. Nikdo se neptal, jak získal svou finanční nezávislost, ačkoli seriál někdy diskrétně naznačoval, že je profesionálním zločincem. Kromě záchrany dam v nesnázích se Lupin také pouštěl do soubojů s dalšími zločinci, kde soutěžil v důvtipu a inteligenci. Buď kradl obrazy od bohatých lidí, kteří byli považováni za bílé límečky s kriminální minulostí, nebo vystupoval jako detektiv, který narušoval zločinecké plány. Pokud byl napaden, dokázal se bez námahy bránit elegantními technikami jujutsu. Mezi hostujícími hvězdami byli němečtí herci jako Günter Strack a Sky du Mont. Jean-Paul Salomé ve svém komentáři k DVD verzi svého filmu Arsène Lupin uvedl, že jako dítě tento seriál miloval. Německá televize, jeden z investorů, vysílala seriál nakonec mezi 18:00 a 20:00 hodinou, protože reklamy mohly být zobrazovány pouze v tomto časovém slotu. Aby dosáhli finanční návratnosti investice, musel být seriál vhodný pro rodiny i pro děti, které by ho sledovaly samy. Následně bylo logické požádat o zmírnění a zjednodušení některých Leblancových zápletek, aby se předešlo případným stížnostem, které by mohly donutit stanici vysílat seriál mimo „předvečerní program“.
    75%
    Arsène Lupin je francouzský televizní seriál, který byl koprodukován s německými, kanadskými, belgickými, nizozemskými, švýcarskými, italskými a rakouskými televizními stanicemi. Jen volně vycházel z románů Maurice Leblanca. Ztvárnění Arsèna Lupina Georgem Descrièresem se více podobalo postavě Grafa Yostera než původnímu předobrazu od Maurice Leblanca. Choval se především jako dokonalý gentleman, který se nikdy nerozčiloval. Byl vždy uvolněný, protože vše, co by ho v každodenním životě mohlo obtěžovat, zařizoval jeho komorník. Nikdo se neptal, jak získal svou finanční nezávislost, ačkoli seriál někdy diskrétně naznačoval, že je profesionálním zločincem. Kromě záchrany dam v nesnázích se Lupin také pouštěl do soubojů s dalšími zločinci, kde soutěžil v důvtipu a inteligenci. Buď kradl obrazy od bohatých lidí, kteří byli považováni za bílé límečky s kriminální minulostí, nebo vystupoval jako detektiv, který narušoval zločinecké plány. Pokud byl napaden, dokázal se bez námahy bránit elegantními technikami jujutsu. Mezi hostujícími hvězdami byli němečtí herci jako Günter Strack a Sky du Mont. Jean-Paul Salomé ve svém komentáři k DVD verzi svého filmu Arsène Lupin uvedl, že jako dítě tento seriál miloval. Německá televize, jeden z investorů, vysílala seriál nakonec mezi 18:00 a 20:00 hodinou, protože reklamy mohly být zobrazovány pouze v tomto časovém slotu. Aby dosáhli finanční návratnosti investice, musel být seriál vhodný pro rodiny i pro děti, které by ho sledovaly samy. Následně bylo logické požádat o zmírnění a zjednodušení některých Leblancových zápletek, aby se předešlo případným stížnostem, které by mohly donutit stanici vysílat seriál mimo „předvečerní program“.
    5
  • Graf Yoster gibt sich die Ehre
    Graf Yoster gibt sich die Ehre (1967)
    Seriál
    72%
    6
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Liebe ist nur ein Wort
    Liebe ist nur ein Wort (1971)
    FilmRole: Oliver Mansfeld sr. (hlas)
    54%
    8
  • Jack of Diamonds
    Jack of Diamonds (1967)
    FilmRole: Brügger
    51%
    9
  • Zwillinge vom Immenhof, Die
    Zwillinge vom Immenhof, Die (1973)
    FilmRole: Chef von Brigitte Voss
    42%
    10
  • Případ pro dva
    Případ pro dva (1981)
    Seriál
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    35%
    Takmer bez výnimky európske kriminálne seriály vychádzajú z tradičnej schémy, ich hlavnými hrdinami sú policajní vyšetrovatelia, ktorí pátrajú po zločincoch. Tvorcovia obľúbeného nemeckého kriminálneho seriálu televízie ZDF si však zvolili odlišný model. V centre pozornosti totiž nestoja štátni zamestnanci, ale nezvyčajná dvojica súkromného detektíva a právnika. A možno aj preto si seriál získal vysokú sledovanosť, najmä v nemecky hovoriacich krajinách. Aj keď detektív Josef Matula (CLAUS THEO GÄRTNER) a právnik dr. Johannes Voss (MATHIAS HERRMANN) sú veľmi rozdielne osobnosti, ich spolupráca je mimoriadne plodná, podnetná a pokojná. Vzájomne sa dopĺňajú a poháňajú vpred v záujme svojich klientov. Za každú cenu, často aj ohrozenia vlastnej bezpečnosti, sa chcú dopátrať pravdy. To ich v mnohých prípadoch stavia na opačnú stranu, ako je polícia, pretože ich klientmi sú vždy podozriví a obvinení.
    Žánry:KrimiThriller
    11
  • Starej
    Starej (1977)
    Seriál
    27%
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.