Stela Freitas: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Stela Freitas: Filmy a seriály

  • Hlavní nádraží
    Hlavní nádraží (1998)
    FilmRole: Yolanda
    Bývalá učitelka Dora si přivydělává jako příležitostná písařka na hlavním nádraží v Riu de Janeiru. Jejíma rukama projdou denně desítky dopisů, o jejichž napsání ji žádají lidé, kteří neumějí psát. Jednoho dne ji jedna zákaznice požádá, aby napsala dopis jejímu manželovi a otci chlapce, jehož má s sebou. Chvíli poté se stane Dora svědkem nehody: tuto ženu srazí auto a její synek zůstane na ulici sám. Chlapec se několik dní potuluje po nádraží, až se ho Dora nakonec ujme. Hodlá si přivydělat tím, že ho postoupí pokoutní agentuře obstarávající děti k adopci. Později však pocítí výčitky svědomí, unese chlapce z bytu překupníků a podstoupí s ním cestu za jeho pravým otcem. Ani Dora, ani chlapec nejsou zpočátku nadšeni jeden druhým, ale dlouhé a náročné putování postupně odbourává jejich předsudky a mezi oběma se začíná vytvářet pevné citové pouto.
    79%
    Bývalá učitelka Dora si přivydělává jako příležitostná písařka na hlavním nádraží v Riu de Janeiru. Jejíma rukama projdou denně desítky dopisů, o jejichž napsání ji žádají lidé, kteří neumějí psát. Jednoho dne ji jedna zákaznice požádá, aby napsala dopis jejímu manželovi a otci chlapce, jehož má s sebou. Chvíli poté se stane Dora svědkem nehody: tuto ženu srazí auto a její synek zůstane na ulici sám. Chlapec se několik dní potuluje po nádraží, až se ho Dora nakonec ujme. Hodlá si přivydělat tím, že ho postoupí pokoutní agentuře obstarávající děti k adopci. Později však pocítí výčitky svědomí, unese chlapce z bytu překupníků a podstoupí s ním cestu za jeho pravým otcem. Ani Dora, ani chlapec nejsou zpočátku nadšeni jeden druhým, ale dlouhé a náročné putování postupně odbourává jejich předsudky a mezi oběma se začíná vytvářet pevné citové pouto.
    1
  • Celebridade
    Celebridade (2003)
    Seriál
    75%
    2
  • Paměti z vězení
    Paměti z vězení (1984)
    Film
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    75%
    V roce 1935 došlo v Brazílii k vojenskému povstání a antikomunistickým represím. Spisovatel Graciliano Ramos byl již dlouho trnem v oku fašistickým skupinám, které nyní využívají situace, jež jim umožňuje jeho uvěznění. Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu autora Vyprahlých životů.

    Premiéra filmu v roce 1984 znamenala velký úspěch pro Nelsona Pereira dos Santose. Návrat k formální vytříbenosti je ve Vzpomínkách z vězení doveden k dokonalosti. Kamera vyniká citlivým navozením autentické atmosféry a silnou expresivitou. Už jen nápad použít v úvodu a na závěr hudební variaci na národní hymnu je pro domácí obecenstvo strhujícím zážitkem. Tehdy již klasik brazilské kinematografie se vrací k svému tématu nejvlastnějšímu – obrazu země a jejího vývoje. Vzpomínky z vězení mají v sobě trochu ze všeho: obrazy z chudinských předměstí, ze života mulatů, migrujících dělníků nebo indiánů. Nicméně zatímco ve svých filmech z 50. a 60. let chtěl být režisér pozorovatelem, tudíž také vkládal do děje zcizující prvky, aby zabránil nežádoucí identifikaci diváka s individuálním hrdinou, zde je hlavní hrdina zřejmý – novinář Graciliano Ramos. Po třiceti letech ve svém čtrnáctém celovečerním filmu má režisér poprvé jasného mluvčího svých myšlenek. Nejde o autorovo alter ego, ale souhlas s postoji. Děj (v knize rozprostřen na pět set padesát stran) je citlivě zhuštěn, aby se uspokojivě vešel do „pouhých“ tří hodin a čtvrt. První hodina (první část knihy) je popisem cesty do vězení, druhá hodina se odehrává ve věznici v hlavním městě (odpovídá druhé a čtvrté části knihy) a třetí hodina (třetí část knihy) je vyplněna událostmi z vězení Ilha Grande, kde byli političtí vězni. Tyto změny oproti literární předloze prospěly dramatičtějšímu spádu. Graciliano Ramos sepsal vzpomínky v roce 1946, tedy deset let po svém zatčení. Poznámky si dělal již během věznění. Bohužel zemřel, aniž by napsal poslední kapitolu o propuštění na svobodu. Avšak Nelson Pereira dos Santos se rozhodl příběh dokončit. V kontextu jeho díla zaznamenal tento rozsáhlý opus nečekaně kladnou odezvu. Byl uveden na festivalu v Cannes, kde sklidil dlouhotrvající potlesk a cenu mezinárodní kritiky spolu s Paříž, Texas Wima Wenderse. Pro brazilského režiséra to znamenalo návrat do doby slávy Vyprahlých životů. Nyní byly opět okolnosti příznivě nakloněny a jejich výsledkem je silný film po stránce obsahové, ale i díky své okouzlující obrazové výmluvnosti.

    (David Čeněk, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    3
  • Senhora do Destino
    Senhora do Destino (2004)
    SeriálRole: Cícera Vieira
    74%
    4
  • Era Uma Vez...
    Era Uma Vez... (1998)
    SeriálRole: Quitéria
    66%
    5
  • Sonho de Valsa
    Sonho de Valsa (1987)
    Film
    66%
    6
  • O Vendedor de Sonhos
    O Vendedor de Sonhos (2016)
    Film
    65%
    7
  • Romance da Empregada
    Romance da Empregada (1988)
    Film
    Fausta, služka, žije se svým manželem Joãem, opilcem a násilníkem, ve slumu. V práci musí snášet požadavky svého šéfa a doma si její manžel zlomí nohu a podvádí ji se sousedkou Coizinhou. Jednoho dne Fausta potká Zé da Placa a navzdory věkovému rozdílu mezi nimi se mezi nimi začne rozvíjet hluboká náklonnost a vybudují si krásné přátelství.
    Žánry:Drama
    64%
    Fausta, služka, žije se svým manželem Joãem, opilcem a násilníkem, ve slumu. V práci musí snášet požadavky svého šéfa a doma si její manžel zlomí nohu a podvádí ji se sousedkou Coizinhou. Jednoho dne Fausta potká Zé da Placa a navzdory věkovému rozdílu mezi nimi se mezi nimi začne rozvíjet hluboká náklonnost a vybudují si krásné přátelství.
    Žánry:Drama
    8
  • Das Tripas Coração
    Das Tripas Coração (1982)
    FilmRole: Penha
    64%
    9
  • Matčiny šaty
    Matčiny šaty (2004)
    FilmRole: Tia Zilá
    60%
    10
  • 11
  • Explode Coração
    Explode Coração (1995)
    SeriálRole: Pattia
    Explode Coração, brazilská telenovela, kterou produkovala Rede Globo, se vysílala od 6. listopadu 1995 do 4. května 1996 a měla celkem 155 dílů. Napsala ji Glória Perez a režírovali Ary Coslov, Gracie a Carlos Araújo Júnior. Hlavním režisérem byl Dennis Carvalho. Jednalo se o 51. telenovelu stanice. Ricardo Macchi, Edson Celulari a Teresa Seiblitz hrají hlavní role v příběhu, který se točí kolem milostného trojúhelníku a zabývá se kulturou Romů v Brazílii.
    Režie:Ary Coslov
    56%
    Explode Coração, brazilská telenovela, kterou produkovala Rede Globo, se vysílala od 6. listopadu 1995 do 4. května 1996 a měla celkem 155 dílů. Napsala ji Glória Perez a režírovali Ary Coslov, Gracie a Carlos Araújo Júnior. Hlavním režisérem byl Dennis Carvalho. Jednalo se o 51. telenovelu stanice. Ricardo Macchi, Edson Celulari a Teresa Seiblitz hrají hlavní role v příběhu, který se točí kolem milostného trojúhelníku a zabývá se kulturou Romů v Brazílii.
    Režie:Ary Coslov
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.