6.8

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Glória de Matos: Filmy a seriály

  • Abrahámovo údolí
    Abrahámovo údolí (1993)
    FilmRole: Maria do Loreto
    Proslulý venkovský lékař je okouzlen dospívající dcerou majitele panství Emou, zdánlivě křehkou, avšak záhadně zkázonosnou, a později se s ní ožení. Zápletka, volně vycházející z Flaubertova románu Paní Bovaryová, však není jen studií nevěry: je to příběh dospívání ženy v bigotním a konzervativním prostředí portugalské provincie, která se po provdání za nemilovaného muže ocitá v citovém prázdnu. Jedinou útěchu jí dává vnitřní souznění s hluchoněmou služkou - jejíma očima sledujeme události na starém venkovském sídle. Oliveirovy obrazy prostředí a krajiny (malebné údolí řeky Douro s vinicemi na svazích) zvýrazňují vztahy mezi charaktery a okolím. Zdánlivě archaické prostředky (mimo obraz čtené úryvky románu, povlovné záběry statické kamery s malířským rámováním obrazů či frontální záběry připomínající divadelní inscenaci) dávají jeho poetice nenapodobitelný ráz. Z překrásných dlouhých záběrů vyzařuje zvláštní hypnotická síla.
    70%
    Proslulý venkovský lékař je okouzlen dospívající dcerou majitele panství Emou, zdánlivě křehkou, avšak záhadně zkázonosnou, a později se s ní ožení. Zápletka, volně vycházející z Flaubertova románu Paní Bovaryová, však není jen studií nevěry: je to příběh dospívání ženy v bigotním a konzervativním prostředí portugalské provincie, která se po provdání za nemilovaného muže ocitá v citovém prázdnu. Jedinou útěchu jí dává vnitřní souznění s hluchoněmou služkou - jejíma očima sledujeme události na starém venkovském sídle. Oliveirovy obrazy prostředí a krajiny (malebné údolí řeky Douro s vinicemi na svazích) zvýrazňují vztahy mezi charaktery a okolím. Zdánlivě archaické prostředky (mimo obraz čtené úryvky románu, povlovné záběry statické kamery s malířským rámováním obrazů či frontální záběry připomínající divadelní inscenaci) dávají jeho poetice nenapodobitelný ráz. Z překrásných dlouhých záběrů vyzařuje zvláštní hypnotická síla.
    1
  • Madigan
    Madigan (1972)
    Seriál
    70%
    2
  • Francisca
    Francisca (1981)
    FilmRole: Rita Owen
    67%
    3
  • Espelho Mágico
    Espelho Mágico (2006)
    FilmRole: Nurse Hilda

    Luciano se právě vrací z vězení, kde si odseděl trest za zločin, jenž nikdy nespáchal. Najde si práci v honosném domě, jehož majitelka má velmi bizarní přání. Ještě před svou smrtí by ráda promluvila s Pannou Marií. Luciano spolu s profesorem Heschlem (Michel Piccoli) ji na cestě k magickému zjevení doprovází. Sedmadevadesátiletý režisér Oliveira patří mezi legendy evropského filmu. Jeho zatím poslední film je adaptací románu Augustiny Bessa-Luisy A Alma Dos Ricos a pojednává o hranici života a smrti, o věcech, které nás čekají na „druhé straně“. Oliveira pečlivě, s výrazným odstupem zkoumá pošetilost lidí, kterým nestačí luxus, a vracejí se na cestu víry. Promyšlený film s fascinující atmosférou. (FebioFest 2006)

    64%

    Luciano se právě vrací z vězení, kde si odseděl trest za zločin, jenž nikdy nespáchal. Najde si práci v honosném domě, jehož majitelka má velmi bizarní přání. Ještě před svou smrtí by ráda promluvila s Pannou Marií. Luciano spolu s profesorem Heschlem (Michel Piccoli) ji na cestě k magickému zjevení doprovází. Sedmadevadesátiletý režisér Oliveira patří mezi legendy evropského filmu. Jeho zatím poslední film je adaptací románu Augustiny Bessa-Luisy A Alma Dos Ricos a pojednává o hranici života a smrti, o věcech, které nás čekají na „druhé straně“. Oliveira pečlivě, s výrazným odstupem zkoumá pošetilost lidí, kterým nestačí luxus, a vracejí se na cestu víry. Promyšlený film s fascinující atmosférou. (FebioFest 2006)

    4
  • Canibais, Os
    Canibais, Os (1988)
    FilmRole: Glória Matos
    Tento zvláštní film je významným zástupcem ještě podivnějšího filmového žánru: opera rovnou na celuloid. Portugalský mistr stylu, režisér Manoel de Oliveira, si jej objednal u skladatele Joãa Paese. Hudebně se pohybuje od romantismu 19. století přes populární, modernistické a dokonce i "postmodernistické" styly. V zpočátku krotkém příběhu hostitel-vypravěč vypráví o svatbě mezi dvěma hrdličkami: vikomtem d'Aveledou a krásnou Marguerite. To, co se však stane ve svatební komnatě, je neuvěřitelně bizarní. Události, které následují, jsou ještě podivnější a svatební hosté a rodina se oddávají mimo jiné kanibalismu.
    64%
    Tento zvláštní film je významným zástupcem ještě podivnějšího filmového žánru: opera rovnou na celuloid. Portugalský mistr stylu, režisér Manoel de Oliveira, si jej objednal u skladatele Joãa Paese. Hudebně se pohybuje od romantismu 19. století přes populární, modernistické a dokonce i "postmodernistické" styly. V zpočátku krotkém příběhu hostitel-vypravěč vypráví o svatbě mezi dvěma hrdličkami: vikomtem d'Aveledou a krásnou Marguerite. To, co se však stane ve svatební komnatě, je neuvěřitelně bizarní. Události, které následují, jsou ještě podivnější a svatební hosté a rodina se oddávají mimo jiné kanibalismu.
    5
  • Quinto Império - Ontem Como Hoje, O
    Quinto Império - Ontem Como Hoje, O (2004)
    FilmRole: Rainha D. Catarina
    63%
    6
  • Man Could Get Killed, A
    Man Could Get Killed, A (1966)
    Film
    58%
    7
  • Singularidades de uma Rapariga Loira
    Singularidades de uma Rapariga Loira (2009)
    FilmRole: D. Sande
    • iTunes
    Macário stráví dlouhou jízdu vlakem do Algarve hovorem s neznámou cestující, které se svěřuje s bolestným příběhem životní lásky: sotva nastoupil ke svému strýci do prvního zaměstnání jako účetní, bláznivě se zamiloval do dívky z domu přes ulici. Její živý portrét v rámu okna a rozhodnutí se s ní oženit odstartovaly bolestné peripetie, jejichž nejsmutnějším rozměrem byl falešný happy end... Stoletý Oliveira patrně na protest proti cenám za „celoživotní dílo“, které převzal na festivalech v Benátkách a v Berlíně již před čtvrtstoletím, tvoří čím dál intenzivněji. Když roku 2003 natočil snímek s provokativním názvem Mluvený film, chtěl tím jistě sdělit, že má stále co říci, a od té doby vkládá do své filmografie dva nové tituly ročně. Jejich délka už dávno nedosahuje čtyř set minut jako u Saténového střevíčku (1985), ale i tento snímek s hodinovou stopáží dokazuje kultivovanost svého vzdělaného a sečtělého tvůrce. Přestože režisér začal tvořit ještě v éře němého filmu, stále vyniká obdivuhodnou schopností udržet krok s moderní dobou. [44. MFFKV 2009]
    58%
    Macário stráví dlouhou jízdu vlakem do Algarve hovorem s neznámou cestující, které se svěřuje s bolestným příběhem životní lásky: sotva nastoupil ke svému strýci do prvního zaměstnání jako účetní, bláznivě se zamiloval do dívky z domu přes ulici. Její živý portrét v rámu okna a rozhodnutí se s ní oženit odstartovaly bolestné peripetie, jejichž nejsmutnějším rozměrem byl falešný happy end... Stoletý Oliveira patrně na protest proti cenám za „celoživotní dílo“, které převzal na festivalech v Benátkách a v Berlíně již před čtvrtstoletím, tvoří čím dál intenzivněji. Když roku 2003 natočil snímek s provokativním názvem Mluvený film, chtěl tím jistě sdělit, že má stále co říci, a od té doby vkládá do své filmografie dva nové tituly ročně. Jejich délka už dávno nedosahuje čtyř set minut jako u Saténového střevíčku (1985), ale i tento snímek s hodinovou stopáží dokazuje kultivovanost svého vzdělaného a sečtělého tvůrce. Přestože režisér začal tvořit ještě v éře němého filmu, stále vyniká obdivuhodnou schopností udržet krok s moderní dobou. [44. MFFKV 2009]
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.