Paul Cambo, narozen 3. července 1908 v Bort-les-Orgues ve Francii jako Paul-Marius-Raymond Mignonat, byl francouzský divadelní a filmový herec, jehož kariéra se rozprostírala přes pět desetiletí francouzské kinematografie.
Počátky kariéry a předválečné období
Svůj filmový debut učinil v roce 1932 ve snímku Chair ardent (Burning Flesh) režiséra Reného Plaissettyho, kde hrál po boku Jeana Marchata. Koncem 30. let získal svou první hlavní roli ve filmu Ramuntcho (1938) režiséra Reného Barberisa, kde vystupoval společně s divadelní legendou Louisem Jouvetem. Tento film, natočený podle románu Pierra Lotiho z roku 1897, vypráví příběh mladého muže, který se zaplete s pašeráky a zamiluje se do dívky, jejíž matka ho nemá v lásce kvůli jeho nemanželskému původu. Ve stejném roce se objevil jako syn herce Raimu ve válečném dramatu Le héros de la Marne (Heroes of the Marne) režiséra Andrého Hugona a ztvárnil ruského prince v adaptaci Le joueur d'échecs (The Chess Player) režiséra Jeana Drévillea, kde hrála Françoise Rosay v roli Kateřiny II. Veliké.
Poválečné období a mexická zkušenost
Po druhé světové válce pracoval Paul Cambo nějaký čas v Mexiku, kde se objevil v několika produkcích, včetně El jagüey de las ruinas (1945) režiséra Gilberta Martíneze Solarese, komedie Ocho hombres y una mujer (Eight Men and One Woman, 1946) režiséra Juliána Solera a El último amor de Goya (Goya's Last Love, 1946) režiséra Jaimeho Salvadora. V roce 1947 se vrátil do Francie a hrál ve filmu Le village de la colère (The Village of Wrath) režiséra Raoula Andrého, kde jeho partnerkou byla Louise Carletti.
Divadelní kariéra a návrat k filmu
Během následujícího desetiletí se Cambo soustředil především na divadelní práci. V roce 1956 účinkoval pod vedením Raymonda Rouleaua v divadelní hře Edmonda Rostanda Cyrano de Bergerac v divadle Sarah Bernhardt. V tomto období se ve filmech objevoval jen příležitostně. Koncem 50. let se však pravidelně vracel na filmové plátno. Hrál po boku Dory Doll v dramatu o prostituci Mlle. Pigalle (1958) režiséra Maurice Cama. V zábavném dobrodružném filmu Le Bossu (The Hunchback of Paris, 1959) režiséra Andrého Hunebella podpořil Jeana Maraise a Bourvila. Film vypráví příběh šlechtice Lagardèra, který se stává přítelem vévody z Nevers a po jeho zavraždění se stará o jeho dceru a plánuje pomstu.
Televizní tvorba a pozdní kariéra
Na počátku 60. let pokračoval v hraní vedlejších rolí v dobrodružných filmech s Jeanem Maraisem, jako například Les mystères de Paris (Devil of Paris, 1962) režiséra Andrého Hunebella. V televizi se objevil v Madame Sans Gêne (1963) režiséra Clauda Barmy, adaptaci divadelní hry Victoriena Sardoua s Sophie Desmaretsovou. Od té doby byly jeho výstupy na obrazovce převážně televizní, včetně populárního seriálu Belphégor (1965) režiséra Clauda Barmy, v němž hráli Juliette Greco a René Dary. Hlavní roli ztvárnil v televizním dramatu Tout pour le mieux (Everything for the best, 1969) režisérky Jeannette Hubertové, založeném na hře Luigiho Pirandella.
Závěr kariéry
V roce 1973 se znovu spojil s Jeanem Maraisem a režisérem Andrém Hunebellem pro minisérii Joseph Balsamo, založenou na románu Alexandra Dumase staršího. Téhož roku se také objevil v televizní verzi Molièrovy hry L'école des femmes (The School of Women) režiséra Raymonda Rouleaua, v níž hrál Bernard Blier a v menší roli mladá Isabelle Adjani. V kinematografii hrál s Brigitte Bardot ve filmu Don Juan (1973) režiséra Rogera Vadima, který byl jejím posledním hlavním filmem, kde ztvárnila ženu, která věří, že je reinkarnací Dona Juana. Jeho poslední malou filmovou rolí byla komedie La course à l'échalote (The Wild Goose Chase, 1975) režiséra Clauda Zidiho, v níž hráli Pierre Richard a Jane Birkin. O tři roky později, 19. února 1978, Paul Cambo zemřel v Maisons-Laffitte ve Francii ve věku 69 let.