Bertolt Brecht: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bertolt Brecht: Filmy a seriály

  • Great Performances
    Great Performances (1971)
    Seriál
    77%
    1
  • Unser Sandmännchen
    Unser Sandmännchen (1959)
    Seriál
    74%
    2
  • Žebrácká opera
    Žebrácká opera (1931)
    FilmRole: divadelní hra "Třígrošová opera" (1928)
    72%
    3
  • Ubiytsy vykhodyat na dorogu
    Ubiytsy vykhodyat na dorogu (1942)
    Film
    71%
    4
  • Play of the Month
    Play of the Month (1965)
    Seriál
    69%
    5
  • I katové umírají!
    I katové umírají! (1943)
    Film
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    69%
    Vídeňský rodák Fritz Lang byl spolu se svou ženou a scenáristkou jeho filmů Theou von Harbou jednou z vůdčích postav německé meziválečné kinematografie. Některé z jeho filmů, především monumentální eposy Metropolis (Metropolis, 1927) a Nibelungové (Die Nibelungen: Siegfrieds Tod, Kriemhilds Rache, 1924), vyhovovaly svou koncepcí nacistické straně. Lang však nepatřil mezi stoupence této ideologie, což dokázal snímkem Závěť doktora Mabuse (Das Testament des Dr. Mabuse, 1933), když vložil autentické výroky nacistických pohlavárů do úst hlavní postavy šíleného zločince.
    Paralela mezi vývojem v Německu a vyzněním tohoto snímku byla tak zjevná, že byl v Německu ihned po premiéře zakázán. Lang však překvapivě nebyl nacisty perzekvován, naopak mu říšský ministr propagandy Josef Goebbels osobně nabídl místo vedoucího činovníka německého filmového průmyslu. Lang si vzal čas na rozmyšlenou, ale ještě týž den z Německa uprchl do Francie a odtud později emigroval do USA.
    Zatímco Fritz Lang v Hollywoodu patřil k zakladatelům Protinacistické ligy, jeho tehdy již bývalá žena a členka NSDAP Thea von Harbou se aktivně zapojila do služeb nacistické propagandy. Po válce skončila v internačním táboře a k filmu se mohla vrátit až po několikaleté nucené pauze.
    Lang se stal jedním z evropských režisérů, kteří byli po vstupu Spojených států amerických do 2. světové války vybráni k natočení propagandistických filmů, přibližujících německý teror v okupované Evropě. Lang se tomuto tématu věnoval ve třech filmech - Hon na člověka (Man Hunt, 1941), I katové umírají! a Ministerstvo strachu (Ministry of Fear, 1944).
    Prostřední film této série, snímek I katové umírají!, velmi volně interpretuje útok na Reinharda Heydricha. Na scénáři spolupracoval se známým divadelníkem Bertoldem Brechtem. Autoři vědomě rezignovali na jakoukoliv historickou věrohodnost, takže místo parašutistů vyslaných z Londýna útok úspěšně provede člen domácího odboje doktor Svoboda. Tomu se podaří nacistům opakovaně uprchnout, takže i za cenu obětí několika desítek rukojmí může pokračovat v odbojové činnosti.
    Tento Langův snímek je především napínavý film noir a režisér v něm používá oblíbený motiv osamělého člověka, jenž musí čelit mnohonásobnému nebezpečí. Fritz Lang ho přizpůsobil potřebám amerického publika. Role nacistů obsadil evropskými herci, naopak kladné role českých odbojářů zastali výhradně američtí herci. To mělo zajistit jeho snadnější přijetí i jednodušší identifikaci diváků s hlavními hrdiny. Tímto krokem však ještě snížil věrohodnost filmu pro evropské publikum. Přesto je cenný nejen jako jedna z prvních uměleckých reflexí atentátu na Heydricha, ale především je hollywoodským uznáním významu československého odboje. (oficiální text distributora)

    Režie:Fritz Lang
    6
  • Kuhle Wampe neboli Komu patří svět
    Kuhle Wampe neboli Komu patří svět (1932)
    Film
    Kuhle Wampe se odehrává v Berlíně na počátku 30. let. Film začíná montáží novinových titulků, které popisují neustále rostoucí čísla nezaměstnanosti. Následují scény mladého muže hledajícího práci ve městě a rodiny, která diskutuje o nezaplaceném nájemném. Mladík, bratr hlavní hrdinky Anni, si sundá hodinky a v zoufalství skočí z okna. Krátce nato je jeho rodina vystěhována z bytu. Nyní bez domova se rodina stěhuje do zahrádkářské kolonie s názvem „Kuhle Wampe“.
    Žánry:Drama
    67%
    Kuhle Wampe se odehrává v Berlíně na počátku 30. let. Film začíná montáží novinových titulků, které popisují neustále rostoucí čísla nezaměstnanosti. Následují scény mladého muže hledajícího práci ve městě a rodiny, která diskutuje o nezaplaceném nájemném. Mladík, bratr hlavní hrdinky Anni, si sundá hodinky a v zoufalství skočí z okna. Krátce nato je jeho rodina vystěhována z bytu. Nyní bez domova se rodina stěhuje do zahrádkářské kolonie s názvem „Kuhle Wampe“.
    Žánry:Drama
    7
  • Die Antigone des Sophokles nach der Hölderlinschen Übertragung für die Bühne bearbeitet von Brecht 1948
    Die Antigone des Sophokles nach der Hölderlinschen Übertragung für die Bühne bearbeitet von Brecht 1948 (1992)
    Film
    66%
    8
  • Geschichtsunterricht
    Geschichtsunterricht (1972)
    Film
    65%
    9
  • Mysterien eines Frisiersalons
    Mysterien eines Frisiersalons (1923)
    Film
    63%
    10
  • Mackie Messer
    Mackie Messer (1989)
    FilmRole: divadelní hra "Třígrošová opera" (1928)

    Filmová adaptace muzikálu Žebrácká opera líčí zasnoubení gangstera a nevinné dívky v časech viktoriánského Londýna. Rodina dívky se ale jejich svatbu pokusí překazit, chytí totiž zloděje při činu…
    Slavný muzikál o temných tužbách vychází z proslulé Žebrácké opery… přetéká všemi barvami a náladami Dickensova Londýna z roku 1837… zobrazuje místo, kde se v pouličních zákoutích potlouká zdánlivě okouzlující postava… Mack The Knife. Všem známý jako bezohledný Casanova, Raul Julia hraje notorického kriminálníka Macka, který je zvyklý žít podle svých vlastních pravidel. No a co, že je bigamista? Naposledy ho poblouznila kráska Polly Peachum, kterou si ke zděšení jejích rodičů vzal za ženu. Její rodina však tajně spřádá záludné plány, jak jejich manželství překazit. Jejich cílem je chytit Macka při činu. Ve filmu se to jen hemží živelnými postavami… v písních jsou velebeny jejich turbulentní a odvážné životy… Toto je robustní příběh o životě, lásce a také chudobě v dobách viktoriánské Anglie. (oficiální text distributora)

    57%

    Filmová adaptace muzikálu Žebrácká opera líčí zasnoubení gangstera a nevinné dívky v časech viktoriánského Londýna. Rodina dívky se ale jejich svatbu pokusí překazit, chytí totiž zloděje při činu…
    Slavný muzikál o temných tužbách vychází z proslulé Žebrácké opery… přetéká všemi barvami a náladami Dickensova Londýna z roku 1837… zobrazuje místo, kde se v pouličních zákoutích potlouká zdánlivě okouzlující postava… Mack The Knife. Všem známý jako bezohledný Casanova, Raul Julia hraje notorického kriminálníka Macka, který je zvyklý žít podle svých vlastních pravidel. No a co, že je bigamista? Naposledy ho poblouznila kráska Polly Peachum, kterou si ke zděšení jejích rodičů vzal za ženu. Její rodina však tajně spřádá záludné plány, jak jejich manželství překazit. Jejich cílem je chytit Macka při činu. Ve filmu se to jen hemží živelnými postavami… v písních jsou velebeny jejich turbulentní a odvážné životy… Toto je robustní příběh o životě, lásce a také chudobě v dobách viktoriánské Anglie. (oficiální text distributora)

    11
  • Dreigroschenoper, Die
    Dreigroschenoper, Die (1963)
    FilmRole: divadelní hra "Třígrošová opera" (1928)
    52%
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.