Brigid Berlin: Nejlepší filmy a seriály

5.9

Brigid Berlin: Filmy a seriály

  • Bike Boy
    Bike Boy (1967)
    FilmRole: Woman with husband
    Filmový experiment režírovaný Paulem Morrisseyem. Kronika komických setkání dobře stavěného mladíka s různými, vesměs sexuálně strádajícími nápadnicemi. Film byl natočen za jediný den a vznikl na objednávku jednoho manažera kina zklamaného komerčním neúspěchem filmu Já, muž. Protože si v té době dobře vedly motorkářské filmy, byl náhodně osloven mladík sedící na motorce před jednou restaurací v East Village a byl požádán, jestli by neměl čas vzít motorku a přijít druhý den na natáčení. Přes noc se několika telefonáty doplnil štáb a vznikl film, který list New York Times po premiéře doporučoval namísto promítání v kině Hudson utopit ve stejnojmenné řece. Jak je vidět, marně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaNezávislý
    64%
    Filmový experiment režírovaný Paulem Morrisseyem. Kronika komických setkání dobře stavěného mladíka s různými, vesměs sexuálně strádajícími nápadnicemi. Film byl natočen za jediný den a vznikl na objednávku jednoho manažera kina zklamaného komerčním neúspěchem filmu Já, muž. Protože si v té době dobře vedly motorkářské filmy, byl náhodně osloven mladík sedící na motorce před jednou restaurací v East Village a byl požádán, jestli by neměl čas vzít motorku a přijít druhý den na natáčení. Přes noc se několika telefonáty doplnil štáb a vznikl film, který list New York Times po premiéře doporučoval namísto promítání v kině Hudson utopit ve stejnojmenné řece. Jak je vidět, marně. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaNezávislý
    1
  • Warholka
    Warholka (2006)
    Film
    Slíbil jí, že z ní udělá hvězdu, jakou vždy chtěla být. Svůj slib splnil beze zbytku. Zaujala ho okamžitě, jakmile poprvé přišla do jeho ateliéru v bývalé továrně na klobouky. Díky své neobyčejné kráse a nepřehlédnutelnému charismatu, se mladá Edie Sedgwick stala takřka přes noc ikonou pro tisíce lidí. V polovině šedesátých let plnila titulní stránky prestižních módních časopisů, plátna kin a byla samozřejmě také ozdobou snad všech večírků. Konec její kariéry i života přišel ale stejně rychle a brzy, jako její závratný vstup do světel reflektorů. Ocitla se ve společnosti nejhorší spodiny. Věčně opilá, věčně zfetovaná, věčně bez peněz. Nedokázala se o sebe postarat a všichni se k ní obrátili zády. Přestože zemřela v pouhých 28ti letech, svět na ni nezapomněl. Nejméně dvě písně Boba Dylana jsou prý právě o ní, skupina The Cult pro ni také složila píseň a ve videoklipu dokonce použili originální Ediiny fotografie... George Hickenlooper si vybral do hlavní role nádhernou Siennu Miller (Po krk v extázi/Layer Cake, Casanova). Světoznámého Andyho Warhola zde ztvárnil vynikající Guy Pearce (Memento, Proposition) a v postavě Ediiny velké lásky poznáme mladého Haydena Christensena (Star Wars II, III). Film se před příchodem do kin potýkal se spoustou problémů. Například Bob Dylan chtěl zabránit promítání tohoto snímku. Film podle něho prý naznačuje, že múza Andyho Warhola zemřela právě kvůli němu...
    62%
    Slíbil jí, že z ní udělá hvězdu, jakou vždy chtěla být. Svůj slib splnil beze zbytku. Zaujala ho okamžitě, jakmile poprvé přišla do jeho ateliéru v bývalé továrně na klobouky. Díky své neobyčejné kráse a nepřehlédnutelnému charismatu, se mladá Edie Sedgwick stala takřka přes noc ikonou pro tisíce lidí. V polovině šedesátých let plnila titulní stránky prestižních módních časopisů, plátna kin a byla samozřejmě také ozdobou snad všech večírků. Konec její kariéry i života přišel ale stejně rychle a brzy, jako její závratný vstup do světel reflektorů. Ocitla se ve společnosti nejhorší spodiny. Věčně opilá, věčně zfetovaná, věčně bez peněz. Nedokázala se o sebe postarat a všichni se k ní obrátili zády. Přestože zemřela v pouhých 28ti letech, svět na ni nezapomněl. Nejméně dvě písně Boba Dylana jsou prý právě o ní, skupina The Cult pro ni také složila píseň a ve videoklipu dokonce použili originální Ediiny fotografie... George Hickenlooper si vybral do hlavní role nádhernou Siennu Miller (Po krk v extázi/Layer Cake, Casanova). Světoznámého Andyho Warhola zde ztvárnil vynikající Guy Pearce (Memento, Proposition) a v postavě Ediiny velké lásky poznáme mladého Haydena Christensena (Star Wars II, III). Film se před příchodem do kin potýkal se spoustou problémů. Například Bob Dylan chtěl zabránit promítání tohoto snímku. Film podle něho prý naznačuje, že múza Andyho Warhola zemřela právě kvůli němu...
    2
  • Šest vražd stačí, maminko!
    Šest vražd stačí, maminko! (1994)
    FilmRole: Mean Lady
    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zaměstnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí. Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou obětí se stane synův netolerantní učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti, kteří zahlédli Beverly při práci. Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. O výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí (!), kritizuje pokrytectví společnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními senzacemi. Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavě odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně exemplárních ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.
    61%
    Beverly Sutphinová je dokonalou hospodyňkou a vzornou manželkou zaměstnaného zubaře Eugena a chápavou matkou dvou dospívajících dětí. Nikdo však netuší, že si život tajně zpestřuje obscénními provokacemi neurotické sousedky, čtením morbidních paperbacků a sbíráním výstřižků o hromadných vrazích. Je jen otázkou času, kdy Beverly ztratí trpělivost a dá průchod svému pohoršení. První ženinou obětí se stane synův netolerantní učitel, dalším mrtvým pak nevěrný přítel její obtloustlé dcery. Na světě jsou i lidé, kteří ubližují ptáčkům a kteří nepřevíjejí videokazety na začátek, případně i ti, kteří zahlédli Beverly při práci. Důkazy se množí a usměvavá hospodyňka je zatčena. Veřejnost však Beverly nebere jako zločince, ale jako populární osobnost. O výsledku soudního procesu, během něhož se žena sama hájí, je rozhodnuto předem. John Waters ve svém snímku, natočeném na základě skutečných událostí (!), kritizuje pokrytectví společnosti, v níž za úhlednou fasádou bují lež a zvrácenost a v níž masmédia ovládají hodnotový žebříček konzumentů bizarními senzacemi. Reklamně idylické obrázky zde prudce kontrastují s křiklavě odpuzujícími detaily; pro svůj výsměšně negativistický pohled na temnou stránku světa však tvůrce nenašel zcela adekvátní výraz. Podobně jako všechny novější režisérovy snímky, natočené už mimo sféru podzemní kinematografie, postrádá film naléhavost a vybíjí se většinou v samoúčelných zábavných skečích, využívajících kontrastu přívětivého povrchu a brutálního jednání hlavní hrdinky. Popuzená kritika masmédií (včetně exemplárních ukázek z filmů od idylické Annie po krvavé horory a porno) poněkud připomíná přehnané reakce samotné Beverly; ani nedotaženost finále a místy křečovitý výkon Kathleen Turnerové nepřispívají k vyváženosti snímku, jenž je však pro svou nezvyklost zajímavým zpestřením programové nabídky.
    3
  • Pecker
    Pecker (1998)
    FilmRole: Super Market Rich Lady

    Pecker je teenager žijící v americkém městečku Hampden. Pracuje v ospalém bistru a společně se svým šéfem nabízí hamburgery nevalného vzhledu a chuti. Jeho největším koníčkem je jeho fotoaparát a touha stát se fotografem. Fotí vše, co kde vidí: připálené hamburgery, kamaráda, jak krade v obchodě, tajnou striptérskou show, obscénní akce v gay klubu a také mnoho dalších více či méně bizarních situací. Jeho fotky jsou skvělé a osud tomu chce, že se Pecker setká s člověkem pracujícím pro slavnou agenturu. Věci mají rychlý spád a on se přes noc stává hvězdou.

    61%

    Pecker je teenager žijící v americkém městečku Hampden. Pracuje v ospalém bistru a společně se svým šéfem nabízí hamburgery nevalného vzhledu a chuti. Jeho největším koníčkem je jeho fotoaparát a touha stát se fotografem. Fotí vše, co kde vidí: připálené hamburgery, kamaráda, jak krade v obchodě, tajnou striptérskou show, obscénní akce v gay klubu a také mnoho dalších více či méně bizarních situací. Jeho fotky jsou skvělé a osud tomu chce, že se Pecker setká s člověkem pracujícím pro slavnou agenturu. Věci mají rychlý spád a on se přes noc stává hvězdou.

    4
  • Ciao Manhattan
    Ciao Manhattan (1973)
    FilmRole: Brigid
    59%
    5
  • Chelsea Girls
    Chelsea Girls (1966)
    FilmRole: Self - The Duchess
    Filmový experiment režírovaný Paulem Morrisseyem. Dvanáct nesestříhaných filmových cívek, to se rovná třem a půl hodinám filmového běsnění. Na rozděleném plátně se odehrávají nejrůznější a na sobě nezávislé děje a synchronicita promítání ani volba zvukové stopy nejsou pevně předepsány. Nezbývá než (na vlastní nebezpečí!) konečně přivítat Chelsea Girls v Čechách. Jonas Mekas o tomto filmu prohlásil: „Je to epický filmový román, který se komplexností a překrýváním svých struktur, simultaneitou příběhů, jež se odvíjejí před našimi zraky, nejvíce blíží Joyceovi.“ První velký finanční úspěch Warholovy skupiny – film stál něco mezi 1 500 až 3 000 dolary a vydělal za prvních devatenáct týdnů promítání v New Yorku 130 000 dolarů. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    59%
    Filmový experiment režírovaný Paulem Morrisseyem. Dvanáct nesestříhaných filmových cívek, to se rovná třem a půl hodinám filmového běsnění. Na rozděleném plátně se odehrávají nejrůznější a na sobě nezávislé děje a synchronicita promítání ani volba zvukové stopy nejsou pevně předepsány. Nezbývá než (na vlastní nebezpečí!) konečně přivítat Chelsea Girls v Čechách. Jonas Mekas o tomto filmu prohlásil: „Je to epický filmový román, který se komplexností a překrýváním svých struktur, simultaneitou příběhů, jež se odvíjejí před našimi zraky, nejvíce blíží Joyceovi.“ První velký finanční úspěch Warholovy skupiny – film stál něco mezi 1 500 až 3 000 dolary a vydělal za prvních devatenáct týdnů promítání v New Yorku 130 000 dolarů. (FebioFest 2006)
    Žánry:DramaLGBTQ+
    6
  • Bad
    Bad (1977)
    FilmRole: Estelle
    Hazel provozuje kosmetický salon ve svém domě, ale přivydělává si tím, že poskytuje bezohledným ženám příležitost k nájemným vraždám. L.T. je parazit a kontaktuje Hazel, když mu dojdou peníze, a hledá práci. Zdráhá se ho použít pro zakázku, protože dává přednost ženám, ale rozhodne se ho vyzkoušet. Mezitím policajt, kterého uplácí, chce někoho zatknout, aby to vypadalo, že dělá svou práci, ale Hazel nechce obětovat žádnou ze svých "spolupracovnic". V tomto rozkošně temném a odměřeném filmu je prozkoumána špinavá stránka života.
    58%
    Hazel provozuje kosmetický salon ve svém domě, ale přivydělává si tím, že poskytuje bezohledným ženám příležitost k nájemným vraždám. L.T. je parazit a kontaktuje Hazel, když mu dojdou peníze, a hledá práci. Zdráhá se ho použít pro zakázku, protože dává přednost ženám, ale rozhodne se ho vyzkoušet. Mezitím policajt, kterého uplácí, chce někoho zatknout, aby to vypadalo, že dělá svou práci, ale Hazel nechce obětovat žádnou ze svých "spolupracovnic". V tomto rozkošně temném a odměřeném filmu je prozkoumána špinavá stránka života.
    7
  • ****
    **** (1967)
    FilmRole: Ondines Frau
    Čtyři hvězdy, natočené kompletně barevně, byly ve své plné délce téměř 25 hodin promítnuty pouze jednou, a to v newyorské Film-Makers' Cinematheque. Obraz je hustý, únavný a krásný, ale nakonec těžko rozluštitelný, protože na rozdíl od jeho dřívějšího a slavnějšího filmu Chelsea Girls z roku 1966 Warhol trval na tom, aby byly dva kotouče promítány současně přes sebe na jedné obrazovce, a ne vedle sebe. Název filmu je slovní hříčka s hodnocením používaným kritiky k hodnocení filmů, přičemž "čtyři hvězdy" jsou nejvyšším hodnocením.
    58%
    Čtyři hvězdy, natočené kompletně barevně, byly ve své plné délce téměř 25 hodin promítnuty pouze jednou, a to v newyorské Film-Makers' Cinematheque. Obraz je hustý, únavný a krásný, ale nakonec těžko rozluštitelný, protože na rozdíl od jeho dřívějšího a slavnějšího filmu Chelsea Girls z roku 1966 Warhol trval na tom, aby byly dva kotouče promítány současně přes sebe na jedné obrazovce, a ne vedle sebe. Název filmu je slovní hříčka s hodnocením používaným kritiky k hodnocení filmů, přičemž "čtyři hvězdy" jsou nejvyšším hodnocením.
    8
  • Women in Revolt
    Women in Revolt (1971)
    FilmRole: Bar Owner

    Herec Jackie Curtis v ženské roli staré panny z Bayonne ve státě New Jersey. Paní učitelku nutí osud/scénář orálně uspokojit Mr. Americu a vrhá ji tak do fatálního rozčarování a zmatení. Pravděpodobně nejen ji. Tři hlavní ženské role ztvárňují v této antifeministické komedii tři muži: Holly Woodlawn, Candy Darling a Jackie Curtis. Hrají ženy různého stupně a různého projevu „emancipace“ sdružené ve skupině P.I.G.S. (Politically Involved Girls – Politicky angažované dívky). (FebioFest 2006)

    58%

    Herec Jackie Curtis v ženské roli staré panny z Bayonne ve státě New Jersey. Paní učitelku nutí osud/scénář orálně uspokojit Mr. Americu a vrhá ji tak do fatálního rozčarování a zmatení. Pravděpodobně nejen ji. Tři hlavní ženské role ztvárňují v této antifeministické komedii tři muži: Holly Woodlawn, Candy Darling a Jackie Curtis. Hrají ženy různého stupně a různého projevu „emancipace“ sdružené ve skupině P.I.G.S. (Politically Involved Girls – Politicky angažované dívky). (FebioFest 2006)

    9
  • The Nude Restaurant
    The Nude Restaurant (1967)
    FilmRole: Girl in tub
    53%
    10

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.