?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Andrzej Baranski: Filmy a seriály

  • Dwa ksiezyce
    Dwa ksiezyce (1993)
    Film
    66%
    1
  • U řeky, která už není
    U řeky, která už není (1991)
    Film
    65%
    2
  • Pare osób, maly czas
    Pare osób, maly czas (2007)
    Film
    Varšava, přelom 70. a 80. let 20. století. Nevlídné poměry a „literární úterky“ básníka Mirona Białoszewského vymezují čas vnitřního dramatu slepé Jadwigy Stańczakové. Stárnoucí dáma, uzurpovaná dominantním otcem, nabídne své služby sebestřednému Mironovi. Přepisuje z magnetofonu jeho texty, organizuje mu čas a vycházky. Fascinuje ho pragmatismem i způsobem vnímání tvářnosti světa, jež je jí odepřena. Muž, deptaný malostí doby, ale i svou odlišnou sexuální orientací, soustředěný na úvahy o síle a kráse slov, podnítí Jadwigu k psaní a stává se nemilosrdným kritikem její poezie. Právě ona však posléze v Deníku ve dvou s nevšedním taktem vystihne obrodný smysl bytí v naprosté odevzdanosti tvorbě. Z této výpovědi o duchovním souznění psychologicky nesouměřitelných bytostí vychází film, jemuž dominuje herecká kreace Krystyny Jandové. Český název filmu je citací z básně Mirona Białoszewského, která u nás byla přeložena.
    Žánry:Drama
    65%
    Varšava, přelom 70. a 80. let 20. století. Nevlídné poměry a „literární úterky“ básníka Mirona Białoszewského vymezují čas vnitřního dramatu slepé Jadwigy Stańczakové. Stárnoucí dáma, uzurpovaná dominantním otcem, nabídne své služby sebestřednému Mironovi. Přepisuje z magnetofonu jeho texty, organizuje mu čas a vycházky. Fascinuje ho pragmatismem i způsobem vnímání tvářnosti světa, jež je jí odepřena. Muž, deptaný malostí doby, ale i svou odlišnou sexuální orientací, soustředěný na úvahy o síle a kráse slov, podnítí Jadwigu k psaní a stává se nemilosrdným kritikem její poezie. Právě ona však posléze v Deníku ve dvou s nevšedním taktem vystihne obrodný smysl bytí v naprosté odevzdanosti tvorbě. Z této výpovědi o duchovním souznění psychologicky nesouměřitelných bytostí vychází film, jemuž dominuje herecká kreace Krystyny Jandové. Český název filmu je citací z básně Mirona Białoszewského, která u nás byla přeložena.
    Žánry:Drama
    3
  • Tabu
    Tabu (1988)
    Film
    58%
    4
  • Potomek knížat
    Potomek knížat (2011)
    Film
    Zbyszek je mladík, jemuž otec, samorostlý filozof, od mládí vštěpoval, že se může vymanit ze svazujících vesnických poměrů a že by měl usilovat o dosažení harmonie. Zbyszkovi se ale nedaří, ze studií práv ve městě je vyloučen a zoufale se mu nedostává peněz, protože matka jen stěží sama splácí dluhy otce, jenž svoje ideály nakonec utopil v alkoholu. V širším plánu je film obrazem chudého východopolského venkova, kde panuje vysoká nezaměstnanost, bují alkoholismus a zároveň životy lidí ovlivňuje bigotní katolicismus. Nejednoznačný a zvláštním způsobem fascinující Zbyszek, toužící udělat něco se svým životem, avšak neschopný činu, je jednou z nejzajímavějších postav, jaké se v polské kinematografii v posledních letech objevily. Uměřené černobílé obrazy zkušeného kameramana Jacka Petryckého dokonale souznějí s vyprávěným příběhem a zesilují jeho filozofické vyznění. (47th KVIFF)
    Žánry:Drama
    56%
    Zbyszek je mladík, jemuž otec, samorostlý filozof, od mládí vštěpoval, že se může vymanit ze svazujících vesnických poměrů a že by měl usilovat o dosažení harmonie. Zbyszkovi se ale nedaří, ze studií práv ve městě je vyloučen a zoufale se mu nedostává peněz, protože matka jen stěží sama splácí dluhy otce, jenž svoje ideály nakonec utopil v alkoholu. V širším plánu je film obrazem chudého východopolského venkova, kde panuje vysoká nezaměstnanost, bují alkoholismus a zároveň životy lidí ovlivňuje bigotní katolicismus. Nejednoznačný a zvláštním způsobem fascinující Zbyszek, toužící udělat něco se svým životem, avšak neschopný činu, je jednou z nejzajímavějších postav, jaké se v polské kinematografii v posledních letech objevily. Uměřené černobílé obrazy zkušeného kameramana Jacka Petryckého dokonale souznějí s vyprávěným příběhem a zesilují jeho filozofické vyznění. (47th KVIFF)
    Žánry:Drama
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.