Louiguy : Nejlepší filmy a seriály

5.4

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Louiguy: Filmy a seriály

  • Meč a váhy
    Meč a váhy (1963)
    Film
    V luxusní vile na Riviéře žije bohatá paní Winterová se svým desetiletým synem. V jejím okolí se vyskytují tři muži, neúspěšný americký malíř John Parsons, majitel realitní kanceláře Jean-Philippe Prévost a instruktor ve vodním lyžování François Cordier. Jednoho dne je syn paní Winterové unesen a zavražděn dvěma muži. Rozjíždí se policejní vyšetřování, na pláži jsou ale nalezeni tři muži, John, Jean-Philippe a François. Všichni jsou podezřelí, každý z nich však vypoví odlišnou verzi příběhu a vinu svádí na druhé dva. Teprve dramatický soudní proces vyloučí jednoho nevinného a určí dva viníky...
    Žánry:DramaKrimi
    76%
    V luxusní vile na Riviéře žije bohatá paní Winterová se svým desetiletým synem. V jejím okolí se vyskytují tři muži, neúspěšný americký malíř John Parsons, majitel realitní kanceláře Jean-Philippe Prévost a instruktor ve vodním lyžování François Cordier. Jednoho dne je syn paní Winterové unesen a zavražděn dvěma muži. Rozjíždí se policejní vyšetřování, na pláži jsou ale nalezeni tři muži, John, Jean-Philippe a François. Všichni jsou podezřelí, každý z nich však vypoví odlišnou verzi příběhu a vinu svádí na druhé dva. Teprve dramatický soudní proces vyloučí jednoho nevinného a určí dva viníky...
    Žánry:DramaKrimi
    1
  • U konce s dechem
    U konce s dechem (1960)
    Film
    • iTunes
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    72%
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    2
  • Verdikt
    Verdikt (1974)
    Film
    71%
    3
  • Jean-Marc ou La vie conjugale
    Jean-Marc ou La vie conjugale (1964)
    Film
    71%
    4
  • Past na Popelku
    Past na Popelku (1965)
    Film
    70%
    5
  • Francoise aneb Život v manželství
    Francoise aneb Život v manželství (1964)
    Film
    Françoise je mladá studentka práv plná chuti do života, plná naděje a elánu, která v osudovou chvíli potkává Jean-Marca, také ambiciózního studenta práv, který žije se svou poněkud labilní matkou. Naráz se do sebe zamilují a okamžitě opouštějí své dosavadní protějšky. Všechno je příliš rychlé: svatba, dítě, konec studia. A jeden z nich musí ustoupit. Kolik zkoušek dokáže vydržet takové manželství...
    Žánry:Drama
    70%
    Françoise je mladá studentka práv plná chuti do života, plná naděje a elánu, která v osudovou chvíli potkává Jean-Marca, také ambiciózního studenta práv, který žije se svou poněkud labilní matkou. Naráz se do sebe zamilují a okamžitě opouštějí své dosavadní protějšky. Všechno je příliš rychlé: svatba, dítě, konec studia. A jeden z nich musí ustoupit. Kolik zkoušek dokáže vydržet takové manželství...
    Žánry:Drama
    6
  • Oeil pour oeil
    Oeil pour oeil (1957)
    Film
    69%
    7
  • Dossier noir, Le
    Dossier noir, Le (1955)
    Film
    68%
    8
  • Sám v noci
    Sám v noci (1945)
    Film
    Celá Paříž je stísněna strachem. Tučné titulky v ranních vydáních ohlásily vraždu tak záhadnou, že rozvířila hladinu veřejného mínění. Předešlého večera byla nalezena mladá švadlenka uškrcena v záhybu úzké uličky. Policie nenašla žádné stopy, které by jí usnadnily pátrání. Byla to čistá práce, která ukazovala na neobyčejnou chladnokrevnost vraha. Avšak náhodný pozdní chodec Amadéé Tolu se vychloubal, že potkal vraha, elegantního muže, který si příjemným hlasem prozpěvoval oblíbenou píseň Sám v noci; nemohl však rozeznat jeho rysy, které stínila střecha klobouku...
    Žánry:Krimi
    68%
    Celá Paříž je stísněna strachem. Tučné titulky v ranních vydáních ohlásily vraždu tak záhadnou, že rozvířila hladinu veřejného mínění. Předešlého večera byla nalezena mladá švadlenka uškrcena v záhybu úzké uličky. Policie nenašla žádné stopy, které by jí usnadnily pátrání. Byla to čistá práce, která ukazovala na neobyčejnou chladnokrevnost vraha. Avšak náhodný pozdní chodec Amadéé Tolu se vychloubal, že potkal vraha, elegantního muže, který si příjemným hlasem prozpěvoval oblíbenou píseň Sám v noci; nemohl však rozeznat jeho rysy, které stínila střecha klobouku...
    Žánry:Krimi
    9
  • Passage du Rhin, Le
    Passage du Rhin, Le (1960)
    Film
    67%
    10
  • Aux deux colombes
    Aux deux colombes (1949)
    FilmRole: Self - Composer (in prologue)
    67%
    11
  • La vie d'un honnête homme
    La vie d'un honnête homme (1953)
    FilmRole: Self (uncredited)
    66%
    12
  • Le Miroir à deux faces
    Le Miroir à deux faces (1958)
    Film
    66%
    13
  • Tortillards, Les
    Tortillards, Les (1960)
    Film
    Émile Durand, výrobce insekticidů, je zděšen, když zjistí, že se jeho syn Gérard zamiloval do Suzy, dcery kočovné divadelní společnosti. Gérard si uvědomuje, že jeho otec tomuto vztahu nikdy nebude přát, a tak se k souboru připojí na jejich dalším turné. Ve snaze zahladit roztržku se za Gérardem vydává Durandova manželka a nakonec hraje v jejich další hře…
    Žánry:Komedie
    63%
    Émile Durand, výrobce insekticidů, je zděšen, když zjistí, že se jeho syn Gérard zamiloval do Suzy, dcery kočovné divadelní společnosti. Gérard si uvědomuje, že jeho otec tomuto vztahu nikdy nebude přát, a tak se k souboru připojí na jejich dalším turné. Ve snaze zahladit roztržku se za Gérardem vydává Durandova manželka a nakonec hraje v jejich další hře…
    Žánry:Komedie
    14
  • Table aux crevés, La
    Table aux crevés, La (1951)
    Film
    62%
    15
  • Je l'ai été trois fois
    Je l'ai été trois fois (1952)
    Film
    62%
    16
  • Tu m'as sauvé la vie
    Tu m'as sauvé la vie (1950)
    Film
    59%
    17
  • Frou-Frou
    Frou-Frou (1955)
    Film
    59%
    18
  • Boniface Somnambule
    Boniface Somnambule (1951)
    Film
    Život Victora Bonifáce není zrovna lázeňská procházka. Jen si to představte: Victor je zároveň detektivem v obchodním domě a... zlodějem (jen když chodí ve spánku, samozřejmě!). A zamilovat se při náměsíčnosti taky není žádná selanka, protože ten dobrosrdečný chlapík po probuzení prostě všechno zapomene. Naštěstí láska nakonec zvítězí. Znamená to, že život bude hračka? To určitě ne: malí Bonifácové budou náměsíční po tatínkovi!
    Žánry:Komedie
    56%
    Život Victora Bonifáce není zrovna lázeňská procházka. Jen si to představte: Victor je zároveň detektivem v obchodním domě a... zlodějem (jen když chodí ve spánku, samozřejmě!). A zamilovat se při náměsíčnosti taky není žádná selanka, protože ten dobrosrdečný chlapík po probuzení prostě všechno zapomene. Naštěstí láska nakonec zvítězí. Znamená to, že život bude hračka? To určitě ne: malí Bonifácové budou náměsíční po tatínkovi!
    Žánry:Komedie
    19
  • Héroïque Monsieur Boniface, L'
    Héroïque Monsieur Boniface, L' (1949)
    Film
    54%
    20
  • Adhémar ou le jouet de la fatalité
    Adhémar ou le jouet de la fatalité (1951)
    Film
    Je to proto, že jeho otec byl kočí, má Adhémar Pomme dlouhou koňskou hlavu a úsměv s koňskými zuby? Možná, ale faktem je, že jeho hlava vždycky vyvolávala smích, ať už byly okolnosti jakékoliv, což je tragédie jeho života. Poté, co pracoval jako pohřebák, nápověda v divadle, vyhazovač v kasinu a tak dále a v každé práci selhal, se z naprosté beznaděje uchýlí do ústavu, kde se mohou skrýt a žít spolu ti, kteří byli odmítnuti z fyzických důvodů. Adhémar se jim ale okamžitě začne... smát, a proto je vyhozen! Nakonec si ale najde cestu jako cirkusový umělec.
    Žánry:Komedie
    Režie:Fernandel
    52%
    Je to proto, že jeho otec byl kočí, má Adhémar Pomme dlouhou koňskou hlavu a úsměv s koňskými zuby? Možná, ale faktem je, že jeho hlava vždycky vyvolávala smích, ať už byly okolnosti jakékoliv, což je tragédie jeho života. Poté, co pracoval jako pohřebák, nápověda v divadle, vyhazovač v kasinu a tak dále a v každé práci selhal, se z naprosté beznaděje uchýlí do ústavu, kde se mohou skrýt a žít spolu ti, kteří byli odmítnuti z fyzických důvodů. Adhémar se jim ale okamžitě začne... smát, a proto je vyhozen! Nakonec si ale najde cestu jako cirkusový umělec.
    Žánry:Komedie
    Režie:Fernandel
    21
  • Pamětnice
    Pamětnice (2009)
    Film
    Snímek je určen pro téměř všechny věkové kategorie. Především pro střední generaci a seniory. Příběh sám o sobě poukazuje na život současných osmdesátníků. Všichni prožívají stejný věk, přesto ho každý prožívá zcela jinak. Každý je jinak psychicky a fyzicky svěží, prožívají jinak přítomnost a přesto mají něco společného - minulost. Bývalí spolužáci se scházejí po šedesáti letech na školním sraze, nepochybně posledním, v tváří tvář spolužačce Milušce Bínové. Bínová, kdysi nejoblíbenější spolužačka, dnes přijíždí po letech do rodného města, rozhodnutá zjistit, který z jejich spolužáků ji kdysi zničil život. Bínová se ovšem nevrací pouze po letech do rodného města a ke spolužákům, ale musí si také najít cestu ke své rodině a k vnukovi, který se pokouší sraz zorganizovat. Přesto film není o pomstě, ale o životě dnešních seniorů, o jejich vztazích s rodinou, se společností a vzájemných vztazích mezi generacemi. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    44%
    Snímek je určen pro téměř všechny věkové kategorie. Především pro střední generaci a seniory. Příběh sám o sobě poukazuje na život současných osmdesátníků. Všichni prožívají stejný věk, přesto ho každý prožívá zcela jinak. Každý je jinak psychicky a fyzicky svěží, prožívají jinak přítomnost a přesto mají něco společného - minulost. Bývalí spolužáci se scházejí po šedesáti letech na školním sraze, nepochybně posledním, v tváří tvář spolužačce Milušce Bínové. Bínová, kdysi nejoblíbenější spolužačka, dnes přijíždí po letech do rodného města, rozhodnutá zjistit, který z jejich spolužáků ji kdysi zničil život. Bínová se ovšem nevrací pouze po letech do rodného města a ke spolužákům, ale musí si také najít cestu ke své rodině a k vnukovi, který se pokouší sraz zorganizovat. Přesto film není o pomstě, ale o životě dnešních seniorů, o jejich vztazích s rodinou, se společností a vzájemných vztazích mezi generacemi. (oficiální text distributora)
    Žánry:Komedie
    22

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.