?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Miguel Markin: Filmy a seriály

  • Boží zásah
    Boží zásah (2002)
    Film
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman, zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci strážiaci akýsi diaľničný priechod sú bizarne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatova tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky à la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájanie významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    66%
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman, zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci strážiaci akýsi diaľničný priechod sú bizarne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatova tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky à la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájanie významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    1
  • Kadosh
    Kadosh (1999)
    Film

    Pozoruhodný film renomovaného režiséra Amose Gitaie byl s ohlasem uveden na MFF v Cannes. Jeho příběh dovoluje divákům nahlédnout do života jeruzalémské čtvrti Mea Shearim, kde žijí ortodoxní Židé. O cestě jejich osudů rozhoduje s boží prozřetelností a rozhodností místní rabín. Je mu jedno, že manželé Meir a Rivka se milují - protože během deseti let svého manželství nepočali dítě, měl by se Meir oženit s jinou dívkou a zplodit syna. Ani Malka, sestra Rivky, nemá na růžích ustláno. Miluje sympatického Yaakova, který je ovšem kvůli službě v armádě vykázán z komunity. Podle rabínova nekompromisního rozhodnutí by si měla Malka vzít vzorného věřícího Yossefa. Sestry tak stojí před osudovým rozhodnutím. Podřídí se rabínovi a tím i tisíciletým židovským tradicím, nebo vezmou odpovědnost za svůj život do vlastních rukou?

    Režie:Amos Gitai
    62%

    Pozoruhodný film renomovaného režiséra Amose Gitaie byl s ohlasem uveden na MFF v Cannes. Jeho příběh dovoluje divákům nahlédnout do života jeruzalémské čtvrti Mea Shearim, kde žijí ortodoxní Židé. O cestě jejich osudů rozhoduje s boží prozřetelností a rozhodností místní rabín. Je mu jedno, že manželé Meir a Rivka se milují - protože během deseti let svého manželství nepočali dítě, měl by se Meir oženit s jinou dívkou a zplodit syna. Ani Malka, sestra Rivky, nemá na růžích ustláno. Miluje sympatického Yaakova, který je ovšem kvůli službě v armádě vykázán z komunity. Podle rabínova nekompromisního rozhodnutí by si měla Malka vzít vzorného věřícího Yossefa. Sestry tak stojí před osudovým rozhodnutím. Podřídí se rabínovi a tím i tisíciletým židovským tradicím, nebo vezmou odpovědnost za svůj život do vlastních rukou?

    Režie:Amos Gitai
    2
  • Zápletka
    Zápletka (2003)
    Film

    Něco je spojuje a něco zase rozděluje. Je to dvanáct lidí, kteří se mnohdy ani neznají jmény, dvanáct osudů, dvanáct příběhů. Žijí a pracují v jednom obytném komplexu v Tel Avivu, potkávají se a zase míjejí, aniž by jeden o druhém něco věděli. A přesto si jsou všichni občas tak podobní. Autorem a tvůrcem izraelského dramatu je mezinárodně uznávaný a ceněný režisér Amos Gitai, snímek byl v roce 2003 nominován na valiadolidský Zlatý hřeb a na Zlatého lva v Benátkách.

    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Amos Gitai
    61%

    Něco je spojuje a něco zase rozděluje. Je to dvanáct lidí, kteří se mnohdy ani neznají jmény, dvanáct osudů, dvanáct příběhů. Žijí a pracují v jednom obytném komplexu v Tel Avivu, potkávají se a zase míjejí, aniž by jeden o druhém něco věděli. A přesto si jsou všichni občas tak podobní. Autorem a tvůrcem izraelského dramatu je mezinárodně uznávaný a ceněný režisér Amos Gitai, snímek byl v roce 2003 nominován na valiadolidský Zlatý hřeb a na Zlatého lva v Benátkách.

    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Amos Gitai
    3
  • Free Zone
    Free Zone (2005)
    Film

    Divácky nejvděčnější Gitaiův film o soužití lidí ze Západu, Izraelců a Palestinců se opírá o herecký koncert tří žen. Američanka Rebecca se rozešla se snoubencem, protože nedokáže žít v Izraeli. Izraelská taxikářka Hanna jede vymoci manželův dluh. A Palestinka Leila je dlužníkova přítelkyně. Všechny tři se setkají v bezcelní zóně v severovýchodním Jordánsku, kde spolu lidé všech vyznání bez problémů a zášti obchodují s auty. Hrdinky nemají na konfliktu na Středním východě nejmenší zájem - ale všechny tři bolestně řeší jeho důsledky. Film navazuje na linii danou snímkem Kaddosh (Svatý), kde Gitai poprvé zdůraznil to, co opakuje dodnes: „Klid do regionu může přinést jen obrat v politice - moc by měly dostat ženy.“ (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaRoad Movie
    Režie:Amos Gitai
    57%

    Divácky nejvděčnější Gitaiův film o soužití lidí ze Západu, Izraelců a Palestinců se opírá o herecký koncert tří žen. Američanka Rebecca se rozešla se snoubencem, protože nedokáže žít v Izraeli. Izraelská taxikářka Hanna jede vymoci manželův dluh. A Palestinka Leila je dlužníkova přítelkyně. Všechny tři se setkají v bezcelní zóně v severovýchodním Jordánsku, kde spolu lidé všech vyznání bez problémů a zášti obchodují s auty. Hrdinky nemají na konfliktu na Středním východě nejmenší zájem - ale všechny tři bolestně řeší jeho důsledky. Film navazuje na linii danou snímkem Kaddosh (Svatý), kde Gitai poprvé zdůraznil to, co opakuje dodnes: „Klid do regionu může přinést jen obrat v politice - moc by měly dostat ženy.“ (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaRoad Movie
    Režie:Amos Gitai
    4
  • Kippur
    Kippur (2000)
    Film
    Děj filmu se odehrává v roce 1973 během Jomkipurské války, kdy Egypt a Sýrie zahájily útoky na Sinaji a Golanských výšinách. Příběh je vyprávěn z pohledu izraelských vojáků. Jsme vedeni Weinraubem a jeho přítelem Rusem v den, který začíná klidnými ulicemi města, ale končí smrtí, destrukcí a devastací těla i mysli. Různé scény jsou ponořeny do surreálna, například když Weinraubova hlava visí z otevřených dveří záchranného vrtulníku a on s klidnou beznadějí sleduje, jak pod ním míjí země, přičemž ohlušující víření vrtulí vytváří hypnotický stav. Nejde o tradiční film plný krve, vnitřností a slávy. Nejsou tu žádní muži v bitvě, pouze záchranná posádka, která se snaží posbírat rozbité kousky.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    Režie:Amos Gitai
    55%
    Děj filmu se odehrává v roce 1973 během Jomkipurské války, kdy Egypt a Sýrie zahájily útoky na Sinaji a Golanských výšinách. Příběh je vyprávěn z pohledu izraelských vojáků. Jsme vedeni Weinraubem a jeho přítelem Rusem v den, který začíná klidnými ulicemi města, ale končí smrtí, destrukcí a devastací těla i mysli. Různé scény jsou ponořeny do surreálna, například když Weinraubova hlava visí z otevřených dveří záchranného vrtulníku a on s klidnou beznadějí sleduje, jak pod ním míjí země, přičemž ohlušující víření vrtulí vytváří hypnotický stav. Nejde o tradiční film plný krve, vnitřností a slávy. Nejsou tu žádní muži v bitvě, pouze záchranná posádka, která se snaží posbírat rozbité kousky.
    Žánry:DramaVálečnýRetro
    Režie:Amos Gitai
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.