?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Zsuzsa Csákány: Filmy a seriály

  • Mefisto
    Mefisto (1981)
    Film
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Höfgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Höfgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu ve třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klaus Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mefisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    77%
    Filmem MEFISTO, natočeným podle stejnojmenného románu Klause Manna, dosáhl maďarský režisér István Szabó vrcholu své dosavadní tvorby. Je to příběh talentovaného herce Hendrika Höfgena, podléhajícího bezmezné ctižádosti, jíž obětuje své morální zásady, politické přesvědčení, umělecké ambice, osobní život. Přitom klame sám sebe iluzí, že ve zvráceném totalitním světě by mohl kolem sebe vytvořit klidný ostrov umění. Na vrcholu společenského vzestupu je Höfgen osamoceným a vnitřně rozpolceným mužem, vydaným na milost a nemilost nacistické moci, které sloužil. Jeho závěrečná slova ve filmu nejsou jen poznáním vlastní tragédie, ale i přiznáním zrady, beznaděje a viny. Snímek vykresluje především obraz kariéristického umělce, který je ochoten spojit svůj osud s nacisty, ale také zachycuje v širokém záběru politické události v Německu ve třicátých letech. Z velkého počtu výborných interpretů vystupuje do popředí představitel titulní role, vídeňský herec Klaus Maria Brandauer, strhující svým vynikajícím a přesvědčivým výkonem. Na XXXIV. MFF v Cannes 1981 získal Mefisto Cenu za nejlepší scénář a Cenu FIPRESCI.
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    1
  • Plukovník Redl
    Plukovník Redl (1985)
    Film
    V 80. letech minulého století se István Szabó proslavil volnou trilogií psychologicko-historických filmů, v nichž zkoumal vztah jedince a moci v soukolí zásadních dějinných událostí 20. století. Mezi snímky Mefisto a Hanussen (1988), které se dotýkají nástupu fašismu, nacistické ideologie a jejího vlivu na člověka a jeho ambice, pak natočil titul Plukovník Redl, v němž se vrací na počátek 20. století, do období doznívající slávy Rakousko-Uherska a sleduje jeho pád. Kromě zázemí velkých mezinárodních koprodukcí tyto snímky spojuje také osobnost rakouského herce Klause Marii Brandauera, pro kterého se stala spolupráce s Istvánem Szabó výrazným mezníkem v jeho filmové kariéře. Brandauer bravurně ztvárnil všechny tři titulní hrdiny, jejichž předobrazem jsou většinou skutečné historické postavy. Každá z těchto rozporuplných osobností podřídila život kariéře a pro získání úspěchu byla ochotna obětovat téměř vše včetně morálky. Hrdinové zároveň mají i své temné stránky, které se jim stávají osudnými. Ukázkový portrét kariéristické touhy po moci a napínavé konspirační drama Plukovník Redl se v zásadě neopírá o historické dokumenty, ale inspiruje se především provokativní divadelní hrou britského dramatika Johna Osborna A Patriot for Me (Můj vlastenec, 1965). Ta sice vychází ze skutečného příběhu ambiciózního vojáka rakousko-uherské armády Alfréda Redla, ale více než historickým faktům věnuje pozornost proměně člověka, který touží po vzestupu a společenském uplatnění. Skandál, který se strhl, když bylo odhaleno, že tento přední vlastenec a vysoký vojenský činitel je zároveň ruským špehem, byl jednou z bezprostředních příčin vypuknutí 1. světové války. Scénář psal Szabó společně s Péterem Dobaiem přímo na tělo Brandauerovi: „Mefisto chtěl zůstat takový, jaký byl. Redl se snaží být jiný, než byl dřív. A mě zajímá dvojtvářnost lidí a změny, které se s nimi stanou během jejich života. Snad právě proto jsme psali scénář pro Klause Mariu Brandauera, který se přerodí z Mefista v Redla, aby vytvořil druhou podobu charakteru a lidského typu," komentuje volbu herce režisér. Na barvitém pozadí rakouského dvora, nevěstinců, kaváren a kasáren sledujeme Redlovu závratnou armádní kariéru i jeho soukromý život, plný milostných zklamání a frustrace. Redl je zde vykreslen jako nejednoznačná postava, neustále svádějící boj s nepřejícím světem i sebou samým. Zapírá svou chudou rodinu, tají svou - pro danou dobu nepřípustnou - homosexualitu, milostný poměr s vdanou ženou i částečný židovský původ. Ovšem vinou vlastních komplexů se nemůže stát ničím víc než obětí dějinných událostí. Nutno dodat, že Brandauer neměl lehkou úlohu: musel se vypořádat s omezením, které s sebou přinášela důstojnická uniforma a vojenské chování a převážnou část svého projevu soustředil do mimiky obličeje. (Letní filmová škola)
    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    74%
    V 80. letech minulého století se István Szabó proslavil volnou trilogií psychologicko-historických filmů, v nichž zkoumal vztah jedince a moci v soukolí zásadních dějinných událostí 20. století. Mezi snímky Mefisto a Hanussen (1988), které se dotýkají nástupu fašismu, nacistické ideologie a jejího vlivu na člověka a jeho ambice, pak natočil titul Plukovník Redl, v němž se vrací na počátek 20. století, do období doznívající slávy Rakousko-Uherska a sleduje jeho pád. Kromě zázemí velkých mezinárodních koprodukcí tyto snímky spojuje také osobnost rakouského herce Klause Marii Brandauera, pro kterého se stala spolupráce s Istvánem Szabó výrazným mezníkem v jeho filmové kariéře. Brandauer bravurně ztvárnil všechny tři titulní hrdiny, jejichž předobrazem jsou většinou skutečné historické postavy. Každá z těchto rozporuplných osobností podřídila život kariéře a pro získání úspěchu byla ochotna obětovat téměř vše včetně morálky. Hrdinové zároveň mají i své temné stránky, které se jim stávají osudnými. Ukázkový portrét kariéristické touhy po moci a napínavé konspirační drama Plukovník Redl se v zásadě neopírá o historické dokumenty, ale inspiruje se především provokativní divadelní hrou britského dramatika Johna Osborna A Patriot for Me (Můj vlastenec, 1965). Ta sice vychází ze skutečného příběhu ambiciózního vojáka rakousko-uherské armády Alfréda Redla, ale více než historickým faktům věnuje pozornost proměně člověka, který touží po vzestupu a společenském uplatnění. Skandál, který se strhl, když bylo odhaleno, že tento přední vlastenec a vysoký vojenský činitel je zároveň ruským špehem, byl jednou z bezprostředních příčin vypuknutí 1. světové války. Scénář psal Szabó společně s Péterem Dobaiem přímo na tělo Brandauerovi: „Mefisto chtěl zůstat takový, jaký byl. Redl se snaží být jiný, než byl dřív. A mě zajímá dvojtvářnost lidí a změny, které se s nimi stanou během jejich života. Snad právě proto jsme psali scénář pro Klause Mariu Brandauera, který se přerodí z Mefista v Redla, aby vytvořil druhou podobu charakteru a lidského typu," komentuje volbu herce režisér. Na barvitém pozadí rakouského dvora, nevěstinců, kaváren a kasáren sledujeme Redlovu závratnou armádní kariéru i jeho soukromý život, plný milostných zklamání a frustrace. Redl je zde vykreslen jako nejednoznačná postava, neustále svádějící boj s nepřejícím světem i sebou samým. Zapírá svou chudou rodinu, tají svou - pro danou dobu nepřípustnou - homosexualitu, milostný poměr s vdanou ženou i částečný židovský původ. Ovšem vinou vlastních komplexů se nemůže stát ničím víc než obětí dějinných událostí. Nutno dodat, že Brandauer neměl lehkou úlohu: musel se vypořádat s omezením, které s sebou přinášela důstojnická uniforma a vojenské chování a převážnou část svého projevu soustředil do mimiky obličeje. (Letní filmová škola)
    Žánry:DramaLGBTQ+Retro
    2
  • Vypůjčený domov
    Vypůjčený domov (1980)
    Film
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    74%
    Psychologické, komorně laděné drama, oceněné za režii Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně 1980, líčí zvláštní nedobrovolný vztah dvou cizích lidí na sklonku 2. světové války. János a Kata se setkávají v pronajatém bytě a v zájmu podzemního hnutí předstírají, že jsou manželé, ačkoliv oba mají své vlastní rodiny. Kata netušila nic o manželově odbojové činnosti. Snímek postihuje vnitřní kolize a nejistoty muže a ženy, jejichž vzájemný vztah i citové vzplanutí byly podmíněny a ovlivňovány vyhrocenou situací válečného provizoria. Dramatizujícím momentem je ochromující strach mužského hrdiny, jehož bytostná nedůvěra je znásobena rizikem ilegální činnosti.
    Žánry:Drama
    3
  • Allegro barbaro
    Allegro barbaro (1979)
    Film
    Zsadányi prchá před úřady se svou kmotřenkou Mari Bankósovou a uchylují se do lesů. Film poté přeskočí o třicet let: ze Zsadányiho a Mari se stali milenci a zvuk války v pozadí jejich romanci narušuje. Staří přátelé Zsadányiho se přidali k nacistům a statkář, který žije se svými sedláky v socialistické komunitě, se od nich odcizuje. Zsadányi je činěn zodpovědným za politické problémy v zemi a má za to zaplatit životem.
    Žánry:DramaHistorický
    69%
    Zsadányi prchá před úřady se svou kmotřenkou Mari Bankósovou a uchylují se do lesů. Film poté přeskočí o třicet let: ze Zsadányiho a Mari se stali milenci a zvuk války v pozadí jejich romanci narušuje. Staří přátelé Zsadányiho se přidali k nacistům a statkář, který žije se svými sedláky v socialistické komunitě, se od nich odcizuje. Zsadányi je činěn zodpovědným za politické problémy v zemi a má za to zaplatit životem.
    Žánry:DramaHistorický
    4
  • Maďarská rapsódie
    Maďarská rapsódie (1979)
    Film
    68%
    5
  • Tyranovo srdce anebo Boccaccio v Uhrách
    Tyranovo srdce anebo Boccaccio v Uhrách (1981)
    Film
    67%
    6
  • Hanussen
    Hanussen (1988)
    Film
    Příběh muže, který se odehrává souběžně s Hitlerovým vzestupem. Rakušan Klaus Schneider, zraněný v první světové válce, se zotavuje v péči doktora Emila Bettleheima. Bettleheim zjistí, že Schneider má schopnosti empatie a jasnovidectví, které by mohly pomoci pacientům se sebevražednými sklony. Po válce si Schneider, s jedním přítelem jako manažerem a druhým jako milencem, změní jméno na Erik Jan Hanussen a odchází do Berlína, kde vystupuje jako hypnotizér a jasnovidec v sálech a divadlech. Vždy mluví pravdu, což ho přivede do pozornosti mocných nacistů. Předpovídá jejich vzestup (což je pro ně dobrá propaganda) a jejich násilí (což už tak dobré není). Je v ohrožení a trpí. Jaká je Hanussenova budoucnost?
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    66%
    Příběh muže, který se odehrává souběžně s Hitlerovým vzestupem. Rakušan Klaus Schneider, zraněný v první světové válce, se zotavuje v péči doktora Emila Bettleheima. Bettleheim zjistí, že Schneider má schopnosti empatie a jasnovidectví, které by mohly pomoci pacientům se sebevražednými sklony. Po válce si Schneider, s jedním přítelem jako manažerem a druhým jako milencem, změní jméno na Erik Jan Hanussen a odchází do Berlína, kde vystupuje jako hypnotizér a jasnovidec v sálech a divadlech. Vždy mluví pravdu, což ho přivede do pozornosti mocných nacistů. Předpovídá jejich vzestup (což je pro ně dobrá propaganda) a jejich násilí (což už tak dobré není). Je v ohrožení a trpí. Jaká je Hanussenova budoucnost?
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    7
  • Kurva! Komáři
    Kurva! Komáři (2000)
    Film
    Kápa, Pepe a Mesi chtějí koupit vrakoviště vlaků, aby mohli zprovoznit nostalgický vlak a vydělat spoustu peněz. Počáteční kapitál chtějí získat od dědečka, který se vrátil z Ameriky s kufrem plným peněz. Všichni chtějí, aby se s dědou bavila Mesi, protože s nikým jiným by se nebavil. Mesi ale spíš trápí myšlenka, že chce dítě, klidně s kýmkoliv, zatímco Pepe žárlí. Objeví se Kápův údajný syn, za kterým stojí mafie: i ta má spadeno na dědečkovy peníze. Po výhrůžkách a vydírání přicházejí otrávená jablka, jedovatá jen z jedné strany. Mrtvé mimochodem vzkřísí zvuk písně. Nakonec se nikomu nepodaří peníze získat, ale stejně by to nemělo smysl: jsou falešné. Socha Svobody je ale slepá.
    Žánry:Komedie
    60%
    Kápa, Pepe a Mesi chtějí koupit vrakoviště vlaků, aby mohli zprovoznit nostalgický vlak a vydělat spoustu peněz. Počáteční kapitál chtějí získat od dědečka, který se vrátil z Ameriky s kufrem plným peněz. Všichni chtějí, aby se s dědou bavila Mesi, protože s nikým jiným by se nebavil. Mesi ale spíš trápí myšlenka, že chce dítě, klidně s kýmkoliv, zatímco Pepe žárlí. Objeví se Kápův údajný syn, za kterým stojí mafie: i ta má spadeno na dědečkovy peníze. Po výhrůžkách a vydírání přicházejí otrávená jablka, jedovatá jen z jedné strany. Mrtvé mimochodem vzkřísí zvuk písně. Nakonec se nikomu nepodaří peníze získat, ale stejně by to nemělo smysl: jsou falešné. Socha Svobody je ale slepá.
    Žánry:Komedie
    8
  • Poslední večeře u arabského šedáka
    Poslední večeře u arabského šedáka (2001)
    Film
    Číšnická soutěž na Hősök tere koncem třicátých let. Kapa a Pepe, oblečení jako číšníci, se probouzejí v bronzovém voze miléniového sousoší. Jedou po dunajské promenádě a na betonové výztuži zbouraného hotelu Budapest rondella se zapletou do politického střetu. Ve vyhořelé sportovní hale číšníci trénují na poslední večeři, Pepe a Kapa běhají kolem velkého prostřeného stolu s tácy v rukou. Přitom Pepe neustále vykřikuje: "Jsem nejlepší, jsem nejkrásnější, jsem král, jsem bůh..." Sedí v lodi na Dunaji, kolem nich projíždí loď a v uších jim zní majestátní a dechberoucí Niagarské vodopády. S každým odchodem něco nového ožije – jak rapuje Sub Bass Monster.
    Žánry:Komedie
    59%
    Číšnická soutěž na Hősök tere koncem třicátých let. Kapa a Pepe, oblečení jako číšníci, se probouzejí v bronzovém voze miléniového sousoší. Jedou po dunajské promenádě a na betonové výztuži zbouraného hotelu Budapest rondella se zapletou do politického střetu. Ve vyhořelé sportovní hale číšníci trénují na poslední večeři, Pepe a Kapa běhají kolem velkého prostřeného stolu s tácy v rukou. Přitom Pepe neustále vykřikuje: "Jsem nejlepší, jsem nejkrásnější, jsem král, jsem bůh..." Sedí v lodi na Dunaji, kolem nich projíždí loď a v uších jim zní majestátní a dechberoucí Niagarské vodopády. S každým odchodem něco nového ožije – jak rapuje Sub Bass Monster.
    Žánry:Komedie
    9
  • Kelj fel, komám, ne aludjál
    Kelj fel, komám, ne aludjál (2003)
    Film
    Tentokrát jsou Kapa a Pepe především váleční zajatci – a odsouzení k nuceným pracím, Židé, maďarští vojáci, němečtí vojáci. Jednou mají být popraveni, pak zase vykonávají popravy. Film ve velkolepých epizodách vypráví o tom, že jsme v minulosti více než století a půl pochodovali od války k válce; okupace a osvobození se ukázaly být lhostejné, a proč Židé nemohli popravit esesáky? Naši hrdinové se potulují po zchátralých kasárnách, pak zase na mostech hlavního města hádají, čí satelity nebo věční přátelé pro všechny časy bychom zrovna mohli být. Ve skříni, mezi láhvemi s kompotem, se stále skrývá Stalin. Autoři filmu jsou předvoláni před soud, pak v ukázkové nemocnici čekají, až přijde konec. Sovětská vojákyně-pokojská uzavírá film citátem z Pétra Nádase.
    Žánry:DramaKomedie
    58%
    Tentokrát jsou Kapa a Pepe především váleční zajatci – a odsouzení k nuceným pracím, Židé, maďarští vojáci, němečtí vojáci. Jednou mají být popraveni, pak zase vykonávají popravy. Film ve velkolepých epizodách vypráví o tom, že jsme v minulosti více než století a půl pochodovali od války k válce; okupace a osvobození se ukázaly být lhostejné, a proč Židé nemohli popravit esesáky? Naši hrdinové se potulují po zchátralých kasárnách, pak zase na mostech hlavního města hádají, čí satelity nebo věční přátelé pro všechny časy bychom zrovna mohli být. Ve skříni, mezi láhvemi s kompotem, se stále skrývá Stalin. Autoři filmu jsou předvoláni před soud, pak v ukázkové nemocnici čekají, až přijde konec. Sovětská vojákyně-pokojská uzavírá film citátem z Pétra Nádase.
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Horoskop Ježíše Krista
    Horoskop Ježíše Krista (1989)
    Film
    Film se zaměřuje na utrápené životy intelektuálů, kteří neprotestovali proti nedávným problémům ve své vlasti. Jancsó klade důraz na silně evokující a nejednoznačné obrazy namísto dialogů nebo expozic, a skrze vizuálně fascinující zobrazení líčí bolestné, zakrnělé životy maďarských intelektuálů, kteří zůstali mlčet a byli neúčinní během různých politických krizí.
    Žánry:Drama
    57%
    Film se zaměřuje na utrápené životy intelektuálů, kteří neprotestovali proti nedávným problémům ve své vlasti. Jancsó klade důraz na silně evokující a nejednoznačné obrazy namísto dialogů nebo expozic, a skrze vizuálně fascinující zobrazení líčí bolestné, zakrnělé životy maďarských intelektuálů, kteří zůstali mlčet a byli neúčinní během různých politických krizí.
    Žánry:Drama
    11
  • Rokonok
    Rokonok (2006)
    Film
    56%
    12
  • Ede megevé ebédem
    Ede megevé ebédem (2006)
    Film
    Jancsóova fraška, podobná těm předchozím, pojednává o naší době a o smrti. Pepe se přižení do mafiánské rodiny, kde tchán doslova plave v penězích. Společně založí první maďarskou vězeňskou společnost s ručením omezeným, kde mají vězni jídelní lístek, jsou rezidenty a zařizují popraviště pro ty, kteří se dobrovolně rozhodnou popravit. Ukáže se, že první dobrovolná oběšená demonstrace by měla být předvedena na Pepem. V roce 180 n. l. umírá v Carnuntu císař Marcus Aurelius, kterého strýček Miki osobně krmí stébly sena, a jeho synem je Kornél Mundruczó. Kapa zajišťuje komunikaci: trvá na tom, že bude říkat lži, lži a zase lži. Navíc je zde několik těch, kteří zemřou a vstanou z mrtvých, vyhrají a prohrají, a Melancholy Béla je stále naživu.
    Žánry:Komedie
    54%
    Jancsóova fraška, podobná těm předchozím, pojednává o naší době a o smrti. Pepe se přižení do mafiánské rodiny, kde tchán doslova plave v penězích. Společně založí první maďarskou vězeňskou společnost s ručením omezeným, kde mají vězni jídelní lístek, jsou rezidenty a zařizují popraviště pro ty, kteří se dobrovolně rozhodnou popravit. Ukáže se, že první dobrovolná oběšená demonstrace by měla být předvedena na Pepem. V roce 180 n. l. umírá v Carnuntu císař Marcus Aurelius, kterého strýček Miki osobně krmí stébly sena, a jeho synem je Kornél Mundruczó. Kapa zajišťuje komunikaci: trvá na tom, že bude říkat lži, lži a zase lži. Navíc je zde několik těch, kteří zemřou a vstanou z mrtvých, vyhrají a prohrají, a Melancholy Béla je stále naživu.
    Žánry:Komedie
    13
  • Sezóna příšer
    Sezóna příšer (1987)
    Film
    54%
    14
  • Polštář Jadvigy
    Polštář Jadvigy (2000)
    Film
    Maďarsko v prvních dvou desetiletích 20. století: Na světě není šťastnější muž než Ondris, který se rozloučil s kamarády z mládí, aby si vzal svou velkou lásku, Jadvigu. Na manželství však rychle padne stín: Jadviga poruší slib manželské věrnosti s nejlepším přítelem svého muže, Francim. Ondris obdrží povolávací rozkaz a na krátkou dobu musí odcestovat. Vrátí se jako tajný agent, špehující slovenskou menšinu v zemi...
    Žánry:Drama
    53%
    Maďarsko v prvních dvou desetiletích 20. století: Na světě není šťastnější muž než Ondris, který se rozloučil s kamarády z mládí, aby si vzal svou velkou lásku, Jadvigu. Na manželství však rychle padne stín: Jadviga poruší slib manželské věrnosti s nejlepším přítelem svého muže, Francim. Ondris obdrží povolávací rozkaz a na krátkou dobu musí odcestovat. Vrátí se jako tajný agent, špehující slovenskou menšinu v zemi...
    Žánry:Drama
    15
  • Mohácsi vész, A
    Mohácsi vész, A (2004)
    Film
    Podle poznámek Fiátha Pompeiusze, někdejšího přítele Kapy a Pepeho, profesor Szirtes rozluštil tajemství stroje času a uvědomuje si, že vynález spoléhá na "speciální" H2O. Kapa a Pepe se s ním mají vrátit do minulosti, aby napravili čas, který je vymknutý z kloubů, tedy napravili historii, zachránili krále Ludvíka II. a zabránili moháčské katastrofě. Pepe podlehne ne zrovna něžnému přesvědčování, aby se vydal na velkou cestu časem, zemře a oživne a včas dorazí na moháčské bojiště. Kapa natáčí události. Turci vyhrají a useknou králi i Pepemu hlavu, přesto Maďaři diktují mírovou smlouvu. Kapa a Pepe se chtějí vrátit, naplní stroj času vodou ze studny, ale ten nechce naskočit. I tak se Kapa a Pepe vznášejí nad Budapeští a hádají se.
    Žánry:Komedie
    51%
    Podle poznámek Fiátha Pompeiusze, někdejšího přítele Kapy a Pepeho, profesor Szirtes rozluštil tajemství stroje času a uvědomuje si, že vynález spoléhá na "speciální" H2O. Kapa a Pepe se s ním mají vrátit do minulosti, aby napravili čas, který je vymknutý z kloubů, tedy napravili historii, zachránili krále Ludvíka II. a zabránili moháčské katastrofě. Pepe podlehne ne zrovna něžnému přesvědčování, aby se vydal na velkou cestu časem, zemře a oživne a včas dorazí na moháčské bojiště. Kapa natáčí události. Turci vyhrají a useknou králi i Pepemu hlavu, přesto Maďaři diktují mírovou smlouvu. Kapa a Pepe se chtějí vrátit, naplní stroj času vodou ze studny, ale ten nechce naskočit. I tak se Kapa a Pepe vznášejí nad Budapeští a hádají se.
    Žánry:Komedie
    16
  • Oda az igazság
    Oda az igazság (2010)
    Film
    45%
    17

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.