6.7

László Szabó: Filmy a seriály

  • Doznání
    Doznání (1970)
    FilmRole: Secret police man
    Slávny, u nás roky zakázaný film, vznikol podľa rovnomennej knihy Artura Londona ako autentické svedectvo jedného z protagonistov vykonštruovaného procesu so spikleneckým centrom R. Slánského v r. 1952. Presvedčený komunista, interbrigadista, pred zatknutím námestník ministra zahraničia, účtuje s minulosťou svojej strany. Je iróniou osudu, že rukopis knihy priviezol do Prahy v deň, keď tam vošli sovietske tanky. Sugestívna, hoci trochu chladná analýza obludných mechanizmov moci zachytáva kruté výsluchy, manipuláciu s obžalovanými, nátlak vedúci k falošnému priznaniu. V druhom pláne sa odvíja osud Londonovej rodiny i história vzniku knihy. Film o tragédii slepej viery, schopnej zmeniť sa a prispôsobiť akýmkoľvek podmienkam.
    79%
    Slávny, u nás roky zakázaný film, vznikol podľa rovnomennej knihy Artura Londona ako autentické svedectvo jedného z protagonistov vykonštruovaného procesu so spikleneckým centrom R. Slánského v r. 1952. Presvedčený komunista, interbrigadista, pred zatknutím námestník ministra zahraničia, účtuje s minulosťou svojej strany. Je iróniou osudu, že rukopis knihy priviezol do Prahy v deň, keď tam vošli sovietske tanky. Sugestívna, hoci trochu chladná analýza obludných mechanizmov moci zachytáva kruté výsluchy, manipuláciu s obžalovanými, nátlak vedúci k falošnému priznaniu. V druhom pláne sa odvíja osud Londonovej rodiny i história vzniku knihy. Film o tragédii slepej viery, schopnej zmeniť sa a prispôsobiť akýmkoľvek podmienkam.
    1
  • Tous les garçons et les filles de leur âge
    Tous les garçons et les filles de leur âge (1994)
    Seriál
    79%
    2
  • Žít svůj život
    Žít svůj život (1962)
    FilmRole: Injured Man (uncredited)
    74%
    3
  • Poslední metro
    Poslední metro (1980)
    FilmRole: Lieutnant Bergen
    Retrofilm z divadelného prostredia sa odohráva počas nemeckej okupácie Francúzska za 2. svetovej vojny. Majiteľ parížskeho divadla Montmartre, Lucas Steiner, musí kvôli židovskému pôvodu zmiznúť. Vedenie divadla po ňom preberie jeho manželka a prvá dáma scény Marion. V neľahkých časoch okupácie, vojny a antisemitských nálad pripravuje novú hru podľa manželových režijných poznámok. Hra má názov Stratená a Marion v hlavnej úlohe sekunduje nenapraviteľný sukničkár Bernard Granger. V kritickom období sa divadlo viac ako kedykoľvek predtým stáva obrazom života: každý niečo predstiera, hrá svoju úlohu a nikto nemôže nikomu veriť. Napriek všeobecnému ovzdušiu ohrozenia a nedôvery sa však počas skúšok začne medzi Bernardom a Marion vyvíjať vzťah. Film získal 10 Cézarov - francúzskych národných filmových cien. V hlavných úlohách účinkujú ikony francúzskeho filmu Catherine Deneuveová a Gérard Depardieu.
    73%
    Retrofilm z divadelného prostredia sa odohráva počas nemeckej okupácie Francúzska za 2. svetovej vojny. Majiteľ parížskeho divadla Montmartre, Lucas Steiner, musí kvôli židovskému pôvodu zmiznúť. Vedenie divadla po ňom preberie jeho manželka a prvá dáma scény Marion. V neľahkých časoch okupácie, vojny a antisemitských nálad pripravuje novú hru podľa manželových režijných poznámok. Hra má názov Stratená a Marion v hlavnej úlohe sekunduje nenapraviteľný sukničkár Bernard Granger. V kritickom období sa divadlo viac ako kedykoľvek predtým stáva obrazom života: každý niečo predstiera, hrá svoju úlohu a nikto nemôže nikomu veriť. Napriek všeobecnému ovzdušiu ohrozenia a nedôvery sa však počas skúšok začne medzi Bernardom a Marion vyvíjať vzťah. Film získal 10 Cézarov - francúzskych národných filmových cien. V hlavných úlohách účinkujú ikony francúzskeho filmu Catherine Deneuveová a Gérard Depardieu.
    4
  • Bratranci
    Bratranci (1959)
    Film
    Film, který jako jeden z prvních odstartoval novou vlnu ve Francii, dominuje dvěma ostře protikladnými charaktery. Venkovan Charles je plachý introvertní typ a horlivý student, zatímco jeho pařížský bratranec Paul je rozený bonviván, který myslí jen na večírky a dráždivé milostné avantýry. Studiem se vůbec nezatěžuje, a přesto úspěšně složí zkoušku, zatímco dříč Charles propadne. Když v úvodní scéně přijíždí do Paříže, vnímá okouzlenýma očima barvitost města, stejně jako později bohémsky vedenou domácnost i život Paula a celé jeho společnosti. Atmosféra líčení se však postupně mění, přibývá úzkostných tónů, Charlesova vyhlídka na lásku, přátelství a právnický diplom se převrací v sérii zraňujících proher. Paulův byt, jenž se nejprve zdá nadějeplným útočištěm, se nakonec stane děsivou pastí, z níž není úniku.
    Žánry:Drama
    73%
    Film, který jako jeden z prvních odstartoval novou vlnu ve Francii, dominuje dvěma ostře protikladnými charaktery. Venkovan Charles je plachý introvertní typ a horlivý student, zatímco jeho pařížský bratranec Paul je rozený bonviván, který myslí jen na večírky a dráždivé milostné avantýry. Studiem se vůbec nezatěžuje, a přesto úspěšně složí zkoušku, zatímco dříč Charles propadne. Když v úvodní scéně přijíždí do Paříže, vnímá okouzlenýma očima barvitost města, stejně jako později bohémsky vedenou domácnost i život Paula a celé jeho společnosti. Atmosféra líčení se však postupně mění, přibývá úzkostných tónů, Charlesova vyhlídka na lásku, přátelství a právnický diplom se převrací v sérii zraňujících proher. Paulův byt, jenž se nejprve zdá nadějeplným útočištěm, se nakonec stane děsivou pastí, z níž není úniku.
    Žánry:Drama
    5
  • Noci v úplňku
    Noci v úplňku (1984)
    FilmRole: Painter at Cafe
    V čtvrtém snímku z cyklu „Komedie a přísloví“ přivádí jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny Eric Rohmer na scénu drobnou mladou Louise, ženu s posmutnělým pohledem, kterou ztělesnila předčasně tragicky zesnulá francouzská herečka Pascale Ogierová. Přičemž onen smutek v jejích očích pramení mimo jiné i z toho, že se Louise už delší dobu nudí ve vztahu se svým poslušným, možná až příliš disciplinovaným přítelem, architektem Remim. Zároveň se však žena stále nedokáže odhodlat k rozchodu. Proto také nakonec opustí jejich společné hnízdo v Marne-la-Vallée a pod záminkou, že chce být chvíli sama, se nastěhuje do nevelkého bytu v srdci Paříže. Pravda je ale především taková, že si chce znovu začít užívat večírků a ztracené svobody. A také na nic nečeká a přes neustálé pronásledování svým kamarádem, prostopášným, nicméně ženatým Octavem, začne vymetat večírky jak na běžícím páse. Naneštěstí jen máloco se dále odehrává podle jejích představ. A Louise již brzy pochopí pravý význam pořekadla, že „nikdy nevíme, co máme, dokud to neztratíme“. Ve vedlejších rolích komediálního dramatu, za nějž Pascale Ogierová získala cenu na filmovém festivalu v Benátkách, se představí Tchéky Karyo a Fabrice Luchini.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    V čtvrtém snímku z cyklu „Komedie a přísloví“ přivádí jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny Eric Rohmer na scénu drobnou mladou Louise, ženu s posmutnělým pohledem, kterou ztělesnila předčasně tragicky zesnulá francouzská herečka Pascale Ogierová. Přičemž onen smutek v jejích očích pramení mimo jiné i z toho, že se Louise už delší dobu nudí ve vztahu se svým poslušným, možná až příliš disciplinovaným přítelem, architektem Remim. Zároveň se však žena stále nedokáže odhodlat k rozchodu. Proto také nakonec opustí jejich společné hnízdo v Marne-la-Vallée a pod záminkou, že chce být chvíli sama, se nastěhuje do nevelkého bytu v srdci Paříže. Pravda je ale především taková, že si chce znovu začít užívat večírků a ztracené svobody. A také na nic nečeká a přes neustálé pronásledování svým kamarádem, prostopášným, nicméně ženatým Octavem, začne vymetat večírky jak na běžícím páse. Naneštěstí jen máloco se dále odehrává podle jejích představ. A Louise již brzy pochopí pravý význam pořekadla, že „nikdy nevíme, co máme, dokud to neztratíme“. Ve vedlejších rolích komediálního dramatu, za nějž Pascale Ogierová získala cenu na filmovém festivalu v Benátkách, se představí Tchéky Karyo a Fabrice Luchini.
    Žánry:DramaRomantický
    6
  • Vojáček
    Vojáček (1963)
    FilmRole: Laszlo
    72%
    7
  • Haut bas fragile
    Haut bas fragile (1995)
    FilmRole: Le père de Louise (voice)
    Film vypráví o osudech několika postav v Paříži mezi 14. červencem a 15. srpnem 1994. Konkrétně sledujeme příběh tří mladých žen, Louise, Ninon a Idy, a jejich letní dobrodružství v pulzujícím velkoměstě. Na ulicích, v zahradách, tanečních sálech, knihovnách a opuštěných podkrovních bytech, které zejí prázdnotou v době prázdnin a letních veder, se Louise, Ninon a Ida vydávají na tajemné cesty.
    Žánry:DramaKomedieMuzikál
    72%
    Film vypráví o osudech několika postav v Paříži mezi 14. červencem a 15. srpnem 1994. Konkrétně sledujeme příběh tří mladých žen, Louise, Ninon a Idy, a jejich letní dobrodružství v pulzujícím velkoměstě. Na ulicích, v zahradách, tanečních sálech, knihovnách a opuštěných podkrovních bytech, které zejí prázdnotou v době prázdnin a letních veder, se Louise, Ninon a Ida vydávají na tajemné cesty.
    Žánry:DramaKomedieMuzikál
    8
  • Sup
    Sup (1982)
    FilmRole: Kovács százados
    71%
    9
  • Lehké ublížení na těle
    Lehké ublížení na těle (1983)
    Film
    V této směsici černé komedie a drsného dramatu se muž a žena rozvedou, ale i tak musí sdílet své obydlí, přestože se žena znovu vdala – sehnat bydlení je v Budapešti opravdu těžké. Csaba (Karoly Eperjes) se právě vrátil z vězení, kam se dostal za to, že v opilosti někoho pobodal, a když se vrátí domů, zjistí, že jeho žena (Mariann Erdos) nyní žije v jejich bytě s někým jiným. Csaba se s manželkou rychle rozvede, ale i tak se musí nastěhovat a sdílet kuchyň a koupelnu s ní a jejím novým partnerem, což ho trápí, protože ji stále miluje. Tuto neudržitelnou situaci komplikují návštěvy Csabovy matky, různé ženy, se kterými se začne vídat, a také všetečná sousedka. Tři hlavní role Csaby, jeho ženy a jejího milence (Peter Andorai) jsou výborně ztvárněny v této satiře na společenské mravy a ekonomickou realitu.
    Žánry:Drama
    71%
    V této směsici černé komedie a drsného dramatu se muž a žena rozvedou, ale i tak musí sdílet své obydlí, přestože se žena znovu vdala – sehnat bydlení je v Budapešti opravdu těžké. Csaba (Karoly Eperjes) se právě vrátil z vězení, kam se dostal za to, že v opilosti někoho pobodal, a když se vrátí domů, zjistí, že jeho žena (Mariann Erdos) nyní žije v jejich bytě s někým jiným. Csaba se s manželkou rychle rozvede, ale i tak se musí nastěhovat a sdílet kuchyň a koupelnu s ní a jejím novým partnerem, což ho trápí, protože ji stále miluje. Tuto neudržitelnou situaci komplikují návštěvy Csabovy matky, různé ženy, se kterými se začne vídat, a také všetečná sousedka. Tři hlavní role Csaby, jeho ženy a jejího milence (Peter Andorai) jsou výborně ztvárněny v této satiře na společenské mravy a ekonomickou realitu.
    Žánry:Drama
    10
  • Liberté, la nuit
    Liberté, la nuit (1984)
    FilmRole: Le marionnettiste
    70%
    11
  • Week End
    Week End (1967)
    FilmRole: L'Arabe (uncredited)
    70%
    12
  • Bláznivý Petříček
    Bláznivý Petříček (1965)
    FilmRole: L'Exilé Politique (uncredited)
    69%
    13
  • Bonnes femmes, Les
    Bonnes femmes, Les (1960)
    Film
    • Netflix
    69%
    14
  • Adopce
    Adopce (1975)
    FilmRole: Jóska
    69%
    15
  • Konečně jsem doma
    Konečně jsem doma (1978)
    Film
    Po návratu z Ameriky András nemůže najít své místo: ztratil ženu, přátele i práci a nedokáže se vrátit ani ke své bývalé velké lásce. Nakonec se ujme role náhradního otce a vezme k sobě divokou mladou dívku (Zsuzsa Czinkóczi). Mezi těmito dvěma lidmi bez kořenů se vytvoří obzvlášť silné pouto. Pozoruhodný film Márty Mészárosové s Janem Nowickým a Annou Karinou v hlavních rolích je o vykořenění, osamělosti a citové vazbě.
    69%
    Po návratu z Ameriky András nemůže najít své místo: ztratil ženu, přátele i práci a nedokáže se vrátit ani ke své bývalé velké lásce. Nakonec se ujme role náhradního otce a vezme k sobě divokou mladou dívku (Zsuzsa Czinkóczi). Mezi těmito dvěma lidmi bez kořenů se vytvoří obzvlášť silné pouto. Pozoruhodný film Márty Mészárosové s Janem Nowickým a Annou Karinou v hlavních rolích je o vykořenění, osamělosti a citové vazbě.
    16
  • Talpuk alatt fütyül a szél
    Talpuk alatt fütyül a szél (1976)
    Film
    První celovečerní film György Szomjase, který vznikl po deseti letech natáčení krátkých dokumentů, je odvážným pokusem o gulášový western zasazený do pusty neboli Velké uherské nížiny v roce 1837. Tato baladická sága, která mísí obrazy Miklóse Jancsóa a vyprávění Sergia Leoneho, začíná záběrem osamělého jezdce na prázdné pláni, který projíždí kolem hrubé šibenice. Film se zabývá pomstychtivým návratem legendárního "betyára" (zbojníka), který se krátce stává hrdinou místních pastevců, kteří se staví proti státu budujícímu kanál přes jejich pastviny. Ačkoli Szomjas pracuje s etnografickými záznamy a archivními materiály, není divu, že tento násilný, primitivistní film byl u maďarského publika populárnější než u kritiků. Tento širokoúhlý film, plný mladých pistolníků, zkorumpovaných šerifů, hospodských rváčů a zapřisáhlých rváčů, je pozoruhodně natočen Elémerem Ragályim (kameramanem většiny filmů Gyuly Gazdaga) – pastva pro oči plná zemitých, podzimních barev.
    Žánry:Drama
    68%
    První celovečerní film György Szomjase, který vznikl po deseti letech natáčení krátkých dokumentů, je odvážným pokusem o gulášový western zasazený do pusty neboli Velké uherské nížiny v roce 1837. Tato baladická sága, která mísí obrazy Miklóse Jancsóa a vyprávění Sergia Leoneho, začíná záběrem osamělého jezdce na prázdné pláni, který projíždí kolem hrubé šibenice. Film se zabývá pomstychtivým návratem legendárního "betyára" (zbojníka), který se krátce stává hrdinou místních pastevců, kteří se staví proti státu budujícímu kanál přes jejich pastviny. Ačkoli Szomjas pracuje s etnografickými záznamy a archivními materiály, není divu, že tento násilný, primitivistní film byl u maďarského publika populárnější než u kritiků. Tento širokoúhlý film, plný mladých pistolníků, zkorumpovaných šerifů, hospodských rváčů a zapřisáhlých rváčů, je pozoruhodně natočen Elémerem Ragályim (kameramanem většiny filmů Gyuly Gazdaga) – pastva pro oči plná zemitých, podzimních barev.
    Žánry:Drama
    17
  • Zlosynové
    Zlosynové (1979)
    FilmRole: Írnok
    Zástupce velitele tlupy zbojníků, posledních bojovníků za svobodu v Uhrách konce 17. století, má ženu, která si přeje, aby se vrátil domů a přestal se potulovat po krajině. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je informovat úřady o skupině co nejméně škodlivým způsobem. Bohužel, tyto zrady způsobí, že skupina ztratí mnoho mužů a zrádce začne mít strach z úřadů. Úředníkům poskytne každou informaci, kterou má, výměnou za plné odpuštění a vrátí se domů. Jeho žena, když se o těchto událostech dozví, je rozzuřená. Taková zrada je daleko za hranicí toho, co může tolerovat, a zabije ho.
    Žánry:Drama
    68%
    Zástupce velitele tlupy zbojníků, posledních bojovníků za svobodu v Uhrách konce 17. století, má ženu, která si přeje, aby se vrátil domů a přestal se potulovat po krajině. Jediný způsob, jak toho dosáhnout, je informovat úřady o skupině co nejméně škodlivým způsobem. Bohužel, tyto zrady způsobí, že skupina ztratí mnoho mužů a zrádce začne mít strach z úřadů. Úředníkům poskytne každou informaci, kterou má, výměnou za plné odpuštění a vrátí se domů. Jeho žena, když se o těchto událostech dozví, je rozzuřená. Taková zrada je daleko za hranicí toho, co může tolerovat, a zabije ho.
    Žánry:Drama
    18
  • Odešlo slunce
    Odešlo slunce (1968)
    FilmRole: Francia autós (uncredited)
    68%
    19
  • Eau froide, L'
    Eau froide, L' (1994)
    FilmRole: Le père de Gilles
    Pařížské předměstí, rok 1972. Gilles a Christine, oba šestnáctiletí, jsou spolužáci a milenci, kteří jsou frustrovaní odměřeností svých rodin a celkovou monotónností života. Když je dvojice přistižena při krádeži v obchodě, Christinin otec ji posílá do ústavu pro citově narušené děti, čímž dočasně vytváří mezeru mezi ní a Gillesem. Naštěstí pro ně však Christine uteče a pár uvažuje o společném útěku.
    Žánry:Drama
    68%
    Pařížské předměstí, rok 1972. Gilles a Christine, oba šestnáctiletí, jsou spolužáci a milenci, kteří jsou frustrovaní odměřeností svých rodin a celkovou monotónností života. Když je dvojice přistižena při krádeži v obchodě, Christinin otec ji posílá do ústavu pro citově narušené děti, čímž dočasně vytváří mezeru mezi ní a Gillesem. Naštěstí pro ně však Christine uteče a pár uvažuje o společném útěku.
    Žánry:Drama
    20
  • Alphaville
    Alphaville (1965)
    FilmRole: Chief Engineer (uncredited)
    Tajný agent Lemmy Caution přijíždí do města Alphaville a vydává se za reportéra. Alphaville je národ řízený počítačem Alpha 60. Ve městě mohou existovat pouze jedinci prokazující logické jednání. Agent se například setká s mužem, jehož manželka byla odsouzena k smrti za nelogické jednání. Ve městě jsou také zakázána abstraktní slova a obyvatelé města se nesmějí ptát proč. Lemmy Caution je pověřen misí zničit toto město a zároveň se pokusí zachránit Natašu - dceru profesora von Brauna. Godard sám se v 70. letech odstěhoval mimo město, protože ho začal nenávidět. V tomto filmu myslí konkrétně na Paříž, když chce ukázat, jak tato metropole ztrácí své kouzlo a přitažlivost i pro filmaře. Do hlavních rolí obsadil své oblíbené herce - Eddieho Constantina (Lemmy Caution) a Annu Karinu (Nataša).
    67%
    Tajný agent Lemmy Caution přijíždí do města Alphaville a vydává se za reportéra. Alphaville je národ řízený počítačem Alpha 60. Ve městě mohou existovat pouze jedinci prokazující logické jednání. Agent se například setká s mužem, jehož manželka byla odsouzena k smrti za nelogické jednání. Ve městě jsou také zakázána abstraktní slova a obyvatelé města se nesmějí ptát proč. Lemmy Caution je pověřen misí zničit toto město a zároveň se pokusí zachránit Natašu - dceru profesora von Brauna. Godard sám se v 70. letech odstěhoval mimo město, protože ho začal nenávidět. V tomto filmu myslí konkrétně na Paříž, když chce ukázat, jak tato metropole ztrácí své kouzlo a přitažlivost i pro filmaře. Do hlavních rolí obsadil své oblíbené herce - Eddieho Constantina (Lemmy Caution) a Annu Karinu (Nataša).
    21
  • Na dva západy
    Na dva západy (1959)
    FilmRole: Vlado
    Příběh nerovného manželství, svázanosti s majetkem a touhy po svobodě a lásce se odehrává uprostřed léta v jižní Francii. Díky svým penězům ovládá chladná Thérèse svého manžela, svou neústupnou povahou a výchovou bez lásky poznamenala svého syna a dcery. Nelze se divit, že její manžel Henri touží opustit dům prolezlý přetvářkou a odejít se svou milenkou, krásnou svobodnou umělkyní. Ve chvíli, kdy se konečně odhodlá skočit do neznáma a opustit manželku i její peníze, stane se tragédie... Snímek Na dva západy je třetím filmem mistra kriminálních psychologických příběhů Claudea Chabrola a sedmým celovečerním filmem Jean-Paula Belmonda. Film soutěžil na Benátském festivalu v roce 1959, herečka Madeleine Robinsonová tam získala Cenu za ženský herecký výkon.
    Žánry:DramaKrimiSatira
    67%
    Příběh nerovného manželství, svázanosti s majetkem a touhy po svobodě a lásce se odehrává uprostřed léta v jižní Francii. Díky svým penězům ovládá chladná Thérèse svého manžela, svou neústupnou povahou a výchovou bez lásky poznamenala svého syna a dcery. Nelze se divit, že její manžel Henri touží opustit dům prolezlý přetvářkou a odejít se svou milenkou, krásnou svobodnou umělkyní. Ve chvíli, kdy se konečně odhodlá skočit do neznáma a opustit manželku i její peníze, stane se tragédie... Snímek Na dva západy je třetím filmem mistra kriminálních psychologických příběhů Claudea Chabrola a sedmým celovečerním filmem Jean-Paula Belmonda. Film soutěžil na Benátském festivalu v roce 1959, herečka Madeleine Robinsonová tam získala Cenu za ženský herecký výkon.
    Žánry:DramaKrimiSatira
    22
  • Dossier 51, Le
    Dossier 51, Le (1978)
    FilmRole: Le contact de Sarah Robski
    67%
    23
  • Hanussen
    Hanussen (1988)
    Film
    Příběh muže, který se odehrává souběžně s Hitlerovým vzestupem. Rakušan Klaus Schneider, zraněný v první světové válce, se zotavuje v péči doktora Emila Bettleheima. Bettleheim zjistí, že Schneider má schopnosti empatie a jasnovidectví, které by mohly pomoci pacientům se sebevražednými sklony. Po válce si Schneider, s jedním přítelem jako manažerem a druhým jako milencem, změní jméno na Erik Jan Hanussen a odchází do Berlína, kde vystupuje jako hypnotizér a jasnovidec v sálech a divadlech. Vždy mluví pravdu, což ho přivede do pozornosti mocných nacistů. Předpovídá jejich vzestup (což je pro ně dobrá propaganda) a jejich násilí (což už tak dobré není). Je v ohrožení a trpí. Jaká je Hanussenova budoucnost?
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    66%
    Příběh muže, který se odehrává souběžně s Hitlerovým vzestupem. Rakušan Klaus Schneider, zraněný v první světové válce, se zotavuje v péči doktora Emila Bettleheima. Bettleheim zjistí, že Schneider má schopnosti empatie a jasnovidectví, které by mohly pomoci pacientům se sebevražednými sklony. Po válce si Schneider, s jedním přítelem jako manažerem a druhým jako milencem, změní jméno na Erik Jan Hanussen a odchází do Berlína, kde vystupuje jako hypnotizér a jasnovidec v sálech a divadlech. Vždy mluví pravdu, což ho přivede do pozornosti mocných nacistů. Předpovídá jejich vzestup (což je pro ně dobrá propaganda) a jejich násilí (což už tak dobré není). Je v ohrožení a trpí. Jaká je Hanussenova budoucnost?
    Žánry:DramaHistorickýRetro
    24
  • 25
  • Ticho a křik
    Ticho a křik (1968)
    FilmRole: Detective
    Snímek Ticho a křik tvoří v Jancsóově tvorbě společně s předcházejícími tituly Beznadějní a Hvězdy na čepicích pomyslnou trilogii, někdy také nazývanou triptych o utrpení. Na scénáři režisér opět spolupracoval s Gyulou Hernádim, tentokrát však tvůrci nezkoumají, jak mechanismus moci působí na společenské vrstvy, ale soustředili se na osudy jednotlivců. V centru jejich zájmu stojí hrdina, který si je vědom nutnosti bojovat za své ideály, pro něž je ochoten položit život. Děj se odehrává v roce 1919, kdy po porážce proletářské Maďarské republiky rad zavládlo kruté období bílého teroru Hortyho vlády. V dusivé atmosféře všudypřítomné tyranie dochází k popravám bývalých maďarských příslušníků Rudé armády a celá země je pohlcena strachem. V symbolickém prostoru maďarské vesnice pak tvůrci nabízejí střet jednotlivých hrdinů, kteří se s hrůzami vyrovnávají různým způsobem. Divák si z minima dialogů a řady výtvarně koncipovaných scén musí domýšlet jejich skutečné vztahy, které jsou často zahalené tajemstvím. Jancsó nabízí dokonalou jednotu obsahu a formy, systematická obrazová stylizace, vycházející ze hry kontrapunktů mezi pohybem kamery a vnitřním pohybem obrazu, dodává atmosféře filmu tajemnou, kultovní obřadnost. Tvůrcům se podařilo ve svébytné umělecké stylizaci ztvárnit důležité téma evropského filmu 60. let: odcizení, které chápou jako důsledek nejvyššího lidského utrpení, ponížení a útlaku.
    Žánry:Drama
    66%
    Snímek Ticho a křik tvoří v Jancsóově tvorbě společně s předcházejícími tituly Beznadějní a Hvězdy na čepicích pomyslnou trilogii, někdy také nazývanou triptych o utrpení. Na scénáři režisér opět spolupracoval s Gyulou Hernádim, tentokrát však tvůrci nezkoumají, jak mechanismus moci působí na společenské vrstvy, ale soustředili se na osudy jednotlivců. V centru jejich zájmu stojí hrdina, který si je vědom nutnosti bojovat za své ideály, pro něž je ochoten položit život. Děj se odehrává v roce 1919, kdy po porážce proletářské Maďarské republiky rad zavládlo kruté období bílého teroru Hortyho vlády. V dusivé atmosféře všudypřítomné tyranie dochází k popravám bývalých maďarských příslušníků Rudé armády a celá země je pohlcena strachem. V symbolickém prostoru maďarské vesnice pak tvůrci nabízejí střet jednotlivých hrdinů, kteří se s hrůzami vyrovnávají různým způsobem. Divák si z minima dialogů a řady výtvarně koncipovaných scén musí domýšlet jejich skutečné vztahy, které jsou často zahalené tajemstvím. Jancsó nabízí dokonalou jednotu obsahu a formy, systematická obrazová stylizace, vycházející ze hry kontrapunktů mezi pohybem kamery a vnitřním pohybem obrazu, dodává atmosféře filmu tajemnou, kultovní obřadnost. Tvůrcům se podařilo ve svébytné umělecké stylizaci ztvárnit důležité téma evropského filmu 60. let: odcizení, které chápou jako důsledek nejvyššího lidského utrpení, ponížení a útlaku.
    Žánry:Drama
    26
  • Měsíční dvůr
    Měsíční dvůr (1969)
    FilmRole: Szõlõsgazda
    66%
    27
  • Nesnesitelná lehkost bytí
    Nesnesitelná lehkost bytí (1988)
    FilmRole: Russian Interrogator
    • iTunes
    Nesnesitelná lehkost bytí je milostný příběh, začínající během Pražského jara - omračující liberalizace komunismu, která byla rozdrcena ruskou invazí v srpnu 1968. Tomáš, slibný mladý neurochirurg, je svobodný mládenec a chronický sukničkář, který v milostných záležitostech vyznává takovou filozofii, že z jeho života musí být vyloučena veškerá láska. Se svými dlouhodobými milenkami se setkává pouze občas a nikdy nestráví celou noc se ženou. Proti všem svým milostným zásadám se Tomáš ožení s Terezou, ale pokračuje v předchozím milostném vztahu se Sabinou, neovlivněn závazkem lásky...
    65%
    Nesnesitelná lehkost bytí je milostný příběh, začínající během Pražského jara - omračující liberalizace komunismu, která byla rozdrcena ruskou invazí v srpnu 1968. Tomáš, slibný mladý neurochirurg, je svobodný mládenec a chronický sukničkář, který v milostných záležitostech vyznává takovou filozofii, že z jeho života musí být vyloučena veškerá láska. Se svými dlouhodobými milenkami se setkává pouze občas a nikdy nestráví celou noc se ženou. Proti všem svým milostným zásadám se Tomáš ožení s Terezou, ale pokračuje v předchozím milostném vztahu se Sabinou, neovlivněn závazkem lásky...
    28
  • Káťa
    Káťa (1959)
    Film
    Při návštěvě dívčího penzionátu poznává ruský car Alexandr II. mladou princeznu Káťu Dolgorukou. Je to láska na první pohled. Přestože je car ženatý, rozhodne se vzít Káťu na svůj dvůr. Jejich blízké přátelství je však mnohým solí v očích, dvorem se začínají šířit pomluvy a car je tak nucen poslat Káťu do Francie. O dva roky později je car pozván francouzským císařem Napoleonem III. do Paříže. Opět se tak shledává s Káťou. Dvouleté odloučení nic na jejich blízkém přátelství nezměnilo. Šťastné chvíle opětovného shledání jsou však záhy narušeny neúspěšným atentátem. Oba si uvědomují, jak hluboce se milují. (Česká televize)
    Žánry:Drama
    65%
    Při návštěvě dívčího penzionátu poznává ruský car Alexandr II. mladou princeznu Káťu Dolgorukou. Je to láska na první pohled. Přestože je car ženatý, rozhodne se vzít Káťu na svůj dvůr. Jejich blízké přátelství je však mnohým solí v očích, dvorem se začínají šířit pomluvy a car je tak nucen poslat Káťu do Francie. O dva roky později je car pozván francouzským císařem Napoleonem III. do Paříže. Opět se tak shledává s Káťou. Dvouleté odloučení nic na jejich blízkém přátelství nezměnilo. Šťastné chvíle opětovného shledání jsou však záhy narušeny neúspěšným atentátem. Oba si uvědomují, jak hluboce se milují. (Česká televize)
    Žánry:Drama
    29
  • Ophélia
    Ophélia (1963)
    Film
    65%
    30
  • Navrtávač děr
    Navrtávač děr (1986)
    Film
    64%
    31
  • Favoris de la lune, Les
    Favoris de la lune, Les (1985)
    FilmRole: Terrorist
    64%
    32
  • Hlídka
    Hlídka (1992)
    FilmRole: Pamiat
    64%
    33
  • Arséne Lupin kontra Arséne Lupin
    Arséne Lupin kontra Arséne Lupin (1962)
    Film
    Průmyslník André Laroche právě zemřel. Anne de Vierne, manželka soudce, stojí u jeho hrobu a svému synovi Françoisovi se svěřuje, že Laroche byl ve skutečnosti Lupin a on je jeho nemanželský syn. Ale není jediným potomkem slavného zloděje! Lupin měl ještě jednoho syna s pokojskou, Gérarda Dagmara, tanečníka, kouzelníka a občasného zlodějíčka. To komplikuje Françoisovi úkol, který se, aby splnil poslední přání zesnulého, vydal hledat poklad Poldávie. Gérard mu totiž neustále stojí v cestě a jeho úsilí maří nevlastní bratr. Zabráni Gérard Françoisovi stát se důstojným nástupcem svého otce, nebo se oba mladí muži rozhodnou spojit síly? To je otázka.
    63%
    Průmyslník André Laroche právě zemřel. Anne de Vierne, manželka soudce, stojí u jeho hrobu a svému synovi Françoisovi se svěřuje, že Laroche byl ve skutečnosti Lupin a on je jeho nemanželský syn. Ale není jediným potomkem slavného zloděje! Lupin měl ještě jednoho syna s pokojskou, Gérarda Dagmara, tanečníka, kouzelníka a občasného zlodějíčka. To komplikuje Françoisovi úkol, který se, aby splnil poslední přání zesnulého, vydal hledat poklad Poldávie. Gérard mu totiž neustále stojí v cestě a jeho úsilí maří nevlastní bratr. Zabráni Gérard Françoisovi stát se důstojným nástupcem svého otce, nebo se oba mladí muži rozhodnou spojit síly? To je otázka.
    34
  • Sirokkó
    Sirokkó (1969)
    FilmRole: Allied Translator
    63%
    35
  • Fils de Gascogne, Le
    Fils de Gascogne, Le (1995)
    FilmRole: Sám sebe
    Jsi kluk z venkova v Paříži a najednou jsi středem pozornosti. Filmové hvězdy, slavní režiséři a sexy ženy tě zahrnují přízní, protože si všichni myslí, že jsi syn jejich dávno mrtvého legendárního přítele. Nikdy jsi svého otce nepoznal, ale fakta ze života tohoto slavného muže naznačují, že by mohl být tvůj otec. Tvoje máma ti nic neřekne. Ten rozruch ti je zpočátku nepříjemný, ale brzy zjistíš, že je docela zábavné být synem slavného Gascogne. A uprostřed toho všeho se zamiluješ. Koneckonců, je jaro v Paříži.
    Žánry:Komedie
    63%
    Jsi kluk z venkova v Paříži a najednou jsi středem pozornosti. Filmové hvězdy, slavní režiséři a sexy ženy tě zahrnují přízní, protože si všichni myslí, že jsi syn jejich dávno mrtvého legendárního přítele. Nikdy jsi svého otce nepoznal, ale fakta ze života tohoto slavného muže naznačují, že by mohl být tvůj otec. Tvoje máma ti nic neřekne. Ten rozruch ti je zpočátku nepříjemný, ale brzy zjistíš, že je docela zábavné být synem slavného Gascogne. A uprostřed toho všeho se zamiluješ. Koneckonců, je jaro v Paříži.
    Žánry:Komedie
    36
  • Esther Kahn
    Esther Kahn (2000)
    FilmRole: Jicchok Kahn
    Židovská dívka Esther (Summer Phoenix) sní o tom, že bude herečkou. V realitě Británie osmnáctého století je to dost pošetilé přání, ale silná vůle jít za svým snem mladé ženě nechybí. Poté, co dosud netečná až autistická Esther propadne vášni k divadlu, se přes rodinný despekt a svoji duševní uzavřenost začne připoutávat k onomu zvláštnímu světu jeviště natolik, až se její život začne prolínat s nereálným divadelním.

    Summer Phoenixová, sestra Joaquina a Rivera Phoenixových, vytvořila strhující portrét ženy, jejíž posedlost divadlem ji zároveň vynáší nahoru a zároveň vtahuje do velmi nejistého a nebezpečného světa. Zajímavou roli jejího učitele a rádce ztvárnil Ian Holm. Film byl zařazen do hlavní soutěže v Cannes a kritiky časopisu Cahiers du Cinéma byl tento snímek zvolen nejlepším francouzským filmem roku 2000.
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Židovská dívka Esther (Summer Phoenix) sní o tom, že bude herečkou. V realitě Británie osmnáctého století je to dost pošetilé přání, ale silná vůle jít za svým snem mladé ženě nechybí. Poté, co dosud netečná až autistická Esther propadne vášni k divadlu, se přes rodinný despekt a svoji duševní uzavřenost začne připoutávat k onomu zvláštnímu světu jeviště natolik, až se její život začne prolínat s nereálným divadelním.

    Summer Phoenixová, sestra Joaquina a Rivera Phoenixových, vytvořila strhující portrét ženy, jejíž posedlost divadlem ji zároveň vynáší nahoru a zároveň vtahuje do velmi nejistého a nebezpečného světa. Zajímavou roli jejího učitele a rádce ztvárnil Ian Holm. Film byl zařazen do hlavní soutěže v Cannes a kritiky časopisu Cahiers du Cinéma byl tento snímek zvolen nejlepším francouzským filmem roku 2000.
    Žánry:DramaRomantický
    37
  • Nejkrásnější podvody světa
    Nejkrásnější podvody světa (1964)
    FilmRole: Police Inspector (segment "Le Grand escroc")
    60%
    38
  • Červený plakát
    Červený plakát (1976)
    FilmRole: Joseph Boczov
    60%
    39
  • 40
  • Podzimní zahrady
    Podzimní zahrady (2006)
    Film
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    59%
    Vincent je ministrem, ale šlapou mu na paty. Nikoho tedy příliš nepřekvapí, když musí z úřadu odejít a ponořit se zpátky do obyčejného života. Tam se na něj sesypou staré známosti a matka. Přesto Vincent pomalu začíná zjišťovat, že život „tam dole“ je vlastně krásný. Ioseliani natočil břitkou politickou satiru, kdy se mu výborně daří dramatizovat takové věci jako korupci, touhu po penězích a maloměšťáctví, a to prostřednictvím situačních gagů. Mezi ty nejdůslednější pak patří obsazení Michela Piccoliho do role Vincentovy matky. S takovou chutí zahranou stařenku v současném filmu tak snadno nenalezneme. Za kameru se postavil spolupracovník slavných (J. Rivette, A. Varda, F. Truffaut) William Lubtchansky. (FEBIOFEST 2007)
    Žánry:Komedie
    41
  • En jouant 'Dans la compagnie des hommes'
    En jouant 'Dans la compagnie des hommes' (2003)
    FilmRole: Claude Doniol
    59%
    42
  • Place Vendome - Svět diamantů
    Place Vendome - Svět diamantů (1998)
    FilmRole: Charlie Rosen
    • Netflix
    58%
    43
  • Made in U.S.A.
    Made in U.S.A. (1967)
    FilmRole: Paul Widmark
    • Netflix
    58%
    44
  • To nám ještě scházelo!
    To nám ještě scházelo! (2002)
    FilmRole: Le gardien
    Catherine a Raphael se zdají být poměrně šťastným pařížským párem. Jednoho rána však Catherine omylem zavolá bývalý přítel Emmanuel, což vede ke sporu manželů s nečekanými následky. Zatímco naštvaný Raphael urazí svého šéfa a je na hodinu propuštěn, Emmanuel pošle kytici s omluvou. A protože Catherine není doma, převezmou ji vlezlí sousedé Antoine a Alice. Ti si ji ovšem mylně vysvětlí a odstraní Emmanuelův vzkaz, aby Raphael nepoznal, od koho kytka je. Situaci tím ještě víc zamotají, a pak už jde kytka z ruky do ruky a spouští lavinu všemožných nedorozumění a omylů.
    Žánry:Komedie
    56%
    Catherine a Raphael se zdají být poměrně šťastným pařížským párem. Jednoho rána však Catherine omylem zavolá bývalý přítel Emmanuel, což vede ke sporu manželů s nečekanými následky. Zatímco naštvaný Raphael urazí svého šéfa a je na hodinu propuštěn, Emmanuel pošle kytici s omluvou. A protože Catherine není doma, převezmou ji vlezlí sousedé Antoine a Alice. Ti si ji ovšem mylně vysvětlí a odstraní Emmanuelův vzkaz, aby Raphael nepoznal, od koho kytka je. Situaci tím ještě víc zamotají, a pak už jde kytka z ruky do ruky a spouští lavinu všemožných nedorozumění a omylů.
    Žánry:Komedie
    45
  • V záři reflektorů
    V záři reflektorů (1984)
    FilmRole: Alain
    Když Peter, americký manžel Margaux, který je spisovatel, odjede z Paříže v depresi zpět domů, ocitne se sama s dvěma dospívajícími dětmi. V práci dostane nový úkol: najít, podepsat smlouvu a propagovat nové rockové zpěváky. Objeví duo Jeremyho a Michela a nastartuje jejich hudební kariéru. Jeremyho přitahuje starší Margaux, začne se jí dvořit, spřátelí se s jejími dětmi a zanedbává Michela a jejich hudbu. Děti odjedou do New Yorku za otcem Peterem, což Margaux uvolní ruce, aby mohla reagovat na Jeremyho. Má tento vztah budoucnost? A co hudební duo?
    Žánry:Drama
    55%
    Když Peter, americký manžel Margaux, který je spisovatel, odjede z Paříže v depresi zpět domů, ocitne se sama s dvěma dospívajícími dětmi. V práci dostane nový úkol: najít, podepsat smlouvu a propagovat nové rockové zpěváky. Objeví duo Jeremyho a Michela a nastartuje jejich hudební kariéru. Jeremyho přitahuje starší Margaux, začne se jí dvořit, spřátelí se s jejími dětmi a zanedbává Michela a jejich hudbu. Děti odjedou do New Yorku za otcem Peterem, což Margaux uvolní ruce, aby mohla reagovat na Jeremyho. Má tento vztah budoucnost? A co hudební duo?
    Žánry:Drama
    46
  • Ismaelovy přízraky
    Ismaelovy přízraky (2017)
    FilmRole: Henri Bloom
    • Edison

    Ismael je filmový režisér, který sám o sobě prohlašuje, že je vdovec. Oženil se s dvacetiletou Carlottou, která však několik let na to záhadně beze stopy zmizela. Nic nenasvědčuje tomu, že by se stala obětí zločinu. Ismaela od té doby pronásledují noční můry, které zahání alkoholem a prášky. Je si velmi blízký s Carlottiným otcem Henrim, také filmařem. Dvacet let poté, co jeho žena zmizela, potkává Ismael na večírku astrofyzičku Sylvii, s níž se po letech samoty sblíží a naváže harmonický vztah. Ale zatímco spolu tráví klidné dny v domě na pláži, osud si přichystá zlomyslnou zápletku. Náhle se totiž objeví žena, která prohlašuje, že je Ismaelovou zmizelou ženou. Začíná se odvíjet velmi turbulentní a naprosto nepředvídatelný příběh (nebo snad příběh v příběhu?), ve kterém se pro režiséra typicky prolíná thriller, milostné i špionážní drama, v němž sledujeme osudy Ismaelova bratra Ivana. Nic není jisté a neměnné. (Filmeurope)

    55%

    Ismael je filmový režisér, který sám o sobě prohlašuje, že je vdovec. Oženil se s dvacetiletou Carlottou, která však několik let na to záhadně beze stopy zmizela. Nic nenasvědčuje tomu, že by se stala obětí zločinu. Ismaela od té doby pronásledují noční můry, které zahání alkoholem a prášky. Je si velmi blízký s Carlottiným otcem Henrim, také filmařem. Dvacet let poté, co jeho žena zmizela, potkává Ismael na večírku astrofyzičku Sylvii, s níž se po letech samoty sblíží a naváže harmonický vztah. Ale zatímco spolu tráví klidné dny v domě na pláži, osud si přichystá zlomyslnou zápletku. Náhle se totiž objeví žena, která prohlašuje, že je Ismaelovou zmizelou ženou. Začíná se odvíjet velmi turbulentní a naprosto nepředvídatelný příběh (nebo snad příběh v příběhu?), ve kterém se pro režiséra typicky prolíná thriller, milostné i špionážní drama, v němž sledujeme osudy Ismaelova bratra Ivana. Nic není jisté a neměnné. (Filmeurope)

    47
  • Laissé inachevé à Tokyo
    Laissé inachevé à Tokyo (1982)
    Film
    54%
    48
  • Modré z nebe
    Modré z nebe (1997)
    Film
    52%
    49
  • Chanson de Roland, La
    Chanson de Roland, La (1978)
    FilmRole: Duc Naimes / Chevalier hongrois
    Roland z Roncevaux je legendární rytíř z dob rytířství ve Francii. V eposu Píseň o Rolandovi z 11. století je líčen jako klíčová postava při zastavení postupu Arabů do Francie. V tomto příběhu je legenda z 10. století inscenována skupinou poutníků z 12. století pomocí básně z 11. století. Jejich herecké vystoupení je přerušeno násilným rolnickým povstáním, které zabije mnoho poutníků. Jeden z přeživších se však obrátí k rolnickému hnutí a později se zasazuje o spravedlivější zacházení s utlačovanými.
    52%
    Roland z Roncevaux je legendární rytíř z dob rytířství ve Francii. V eposu Píseň o Rolandovi z 11. století je líčen jako klíčová postava při zastavení postupu Arabů do Francie. V tomto příběhu je legenda z 10. století inscenována skupinou poutníků z 12. století pomocí básně z 11. století. Jejich herecké vystoupení je přerušeno násilným rolnickým povstáním, které zabije mnoho poutníků. Jeden z přeživších se však obrátí k rolnickému hnutí a později se zasazuje o spravedlivější zacházení s utlačovanými.
    50
  • Zig zig
    Zig zig (1975)
    Film
    52%
    51
  • Girls
    Girls (1980)
    Film
    Tři dívky – Zuzana, Anička a Kateřina – právě dokončily střední školu a každý večer se scházejí, aby se dobře bavily na diskotékách a v barech s často se měnícími přáteli. Zuzanina mladší sestra Betty se k nim často přidává a kopíruje jejich chování, věří všemu, co říkají. Takže brzy skončí s promítačem Georgem – i když ještě nebere pilulky.
    Žánry:Drama
    51%
    Tři dívky – Zuzana, Anička a Kateřina – právě dokončily střední školu a každý večer se scházejí, aby se dobře bavily na diskotékách a v barech s často se měnícími přáteli. Zuzanina mladší sestra Betty se k nim často přidává a kopíruje jejich chování, věří všemu, co říkají. Takže brzy skončí s promítačem Georgem – i když ještě nebere pilulky.
    Žánry:Drama
    52
  • Parc
    Parc (2009)
    FilmRole: Balthazar Rutuola
    Jiří Hřebík žije na novém předměstí. Je ženatý, miluje svou ženu, syna a psa. Pavel Kladivo je pohledný, bohatý a inteligentní. Ale trápí ho jeho přísný pohled na svět a touha být jeho součástí. Jednoho dne se jejich cesty zkříží. Hřebík vnímá toto setkání jako příležitost k navázání nového přátelství. Kladivo v tom vidí nový důvod k životu: ukřižovat dokonalý obraz šťastného západního muže a jeho ztělesnění v osobě Jiřího Hřebíka. Hřebík je dokonalá oběť pro kladivo.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    46%
    Jiří Hřebík žije na novém předměstí. Je ženatý, miluje svou ženu, syna a psa. Pavel Kladivo je pohledný, bohatý a inteligentní. Ale trápí ho jeho přísný pohled na svět a touha být jeho součástí. Jednoho dne se jejich cesty zkříží. Hřebík vnímá toto setkání jako příležitost k navázání nového přátelství. Kladivo v tom vidí nový důvod k životu: ukřižovat dokonalý obraz šťastného západního muže a jeho ztělesnění v osobě Jiřího Hřebíka. Hřebík je dokonalá oběť pro kladivo.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    53
  • Julie Lescautová
    Julie Lescautová (1992)
    Seriál
    • Prima Plus
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    45%
    Sympatická policajná komisárka je rusovlasé tornádo! Musí totiž zvládnuť nielen parížske zločinecké podsvetie, chlapský tím podriadených policajtov, ale aj výchovu svojich vlastných detí! Napriek tomu zostáva vždy elegantnou a rozvážnou ženou a so šarmom rieši aj zložité kriminálne prípady. Francúzsky kriminálny seriál Julie Lescautová, ktorý tohto roku oslávi už jedenásť rokov od začiatku nakrúcania, dôkladne narušil zaužívané tradície seriálovej tvorby z policajného prostredia. Jeho ústrednou hrdinkou je totiž žena šéfka jedného z parížskych policajných obvodov. Na dôvažok je krásna, príťažlivá, inteligentná a samostatná. Inak by totiž nemohla zvládnuť svoju náročnú úlohu na pracovisku i doma. Keďže je rozvedená, starostlivosť o výchovu oboch dcér je viac-menej na jej útlych ramenách. Po nástupe na miesto komisárky v parížskom predmestskom obvode Clairiéres, osídlenom spolovice Francúzmi, spolovice prisťahovalcami, Julie musí dokázať nadriadeným, že zvládne akúkoľvek situáciu. Zladiť prácu s rodinou je skutočný zázrak! Hneď v pilotnej časti seriálu jej pridelili únos dieťaťa. Horšie to už ani nemôže byť, veď sa s dcérkami ešte ani nestihli presťahovať do nového domu. Mnohým podriadeným sa spočiatku nepozdáva, že im má veliť žena. Kto to kedy videl! Julie Lescautová (VÉRONIQUE GENESTOVÁ) však nedôveru ostrieľaných policajtov prelomí, keď dokáže, že jej vždy ide o vysokú profesionálnu prácu, ale nechýba jej ani zmysel pre sociálnu spravodlivosť a humor. Inak by totiž nemohla zvládnuť ani svoje dcéry Sarah (JENNIFER LAURETOVÁ) a Babou (JOSÉPHINE SERREOVÁ), z ktorých najmä staršia Sarah pred spolužiakmi nerada priznáva, že mama je policajtka. Deti nechápu, prečo sa ich rodičia rozišli, keď na každom kroku vidia, že sa stále majú veľmi radi. Skutočnou príčinou ich rozporov a rozchodu je predovšetkým to, že obaja stoja na opačnej strane barikády. Julie je policajtka, bývalý manžel Paul (FRANÇOIS MARTHOURET) zase obhajca. Hoci Julie pôvodne vyštudovala právo, vstúpila do radov polície, pretože nechcela sedieť za stolom a prekladať papiere z jednej strany na druhú. Vždy chcela pracovať s ľuďmi, zaujímala sa o ich problémy, súčasne chcela slúžiť právu v dennodennom živote. Všetci jej podriadení, či už ide o zatrpknutého rozvedeného Davida Kaplana (RENAUD MARX), černocha Mottu (ALEXIS DESSAUX), citlivého Leveila (JEAN-PAUL ROUVE) alebo mladú príťažlivú Zoru (SAMIA SASSIOVÁ), si ju vážia nielen pre profesionálne, ale aj vysoké ľudské a morálne kvality. Francúzsky kriminálny seriál čerpal z dlhoročnej tradície psychologicky prepracovaných postáv tohto typu seriálov, ktorým nikdy nechýbalo úsilie o pravdivé zobrazenie spoločnosti so všetkými jej neduhmi a poukázanie na to, že mnohé zločiny vznikajú na základe sociálnej nerovnosti.
    Žánry:AkčníDramaKrimi
    54
  • Debout les crabes, la mer monte!
    Debout les crabes, la mer monte! (1983)
    FilmRole: Le directeur
    • Netflix
    39%
    55

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.