?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Josef Ouzký: Filmy a seriály

  • Světáci
    Světáci (1969)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +2
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kdy velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kdy velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  • Baron Prášil
    Baron Prášil (1962)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +2
    Tento film inspirovaný knihou R. E. Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják tvrdící o sobě, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády.
    82%
    Tento film inspirovaný knihou R. E. Raspeho z roku 1785 je skutečnou pastvou pro oči, uši a mysl. Příběh začíná v 18. století v malém městečku, které je neustále okupováno Turky, a kde hraje malá herecká společnost na zakázku pro ministra války a jeho přátele hru o fiktivních dobrodružstvích Barona Prášila. Během představení však do sálu vstoupí starý voják tvrdící o sobě, že je pravým Baronem Prášilem. Tento Baron Prášil pak začne předváděnou hru uvádět na správnou míru. Vyprávění Barona Prášila tak spojuje jednotlivá pozoruhodná dobrodružství, která Baron prožil společně se svými kamarády.
    2
  • Marketa Lazarová
    Marketa Lazarová (1967)
    Film
    • iTunes
    • KVIFF TV
    Proslulá historická balada Františka Vláčila dodnes fascinuje zemitostí, s jakou je postižen život ve středověku. Titulní hrdinkou je ctná dívka, předurčená klášteru, ale přinucená stát se milenkou násilnického mladíka. Brutální boje i bizarní postavičky ploužící se zdivočelou zemí jsou postiženy s mimořádnou výmluvností i obrazovou podmanivostí. Režisér chystal tento podmanivý projekt několik let, nachystal si podrobně rozkreslené koncepty záběrů, pečlivě studoval dobové reálie, oblečení a způsob bydlení. Snažil se co nejvěrohodněji postihnout mentalitu středověkého člověka (ale zase ne natolik, aby postavy nechal rozmlouvat staročeštinou). Ve snaze zachytit jakoby v průřezu celé společenské spektrum do příběhu ještě zařadil výjevy odehrávající se na královském dvoře, ale ty již nemohl realizovat. Jednak by výsledná délka příběhu kvůli tomu přesáhla únosnou projekční dobu, jednak by se ještě o mnoho zvýšily finanční náklady - ostatně i tak Markéta Lazarová zůstává nejdražším filmem 60. let.
    81%
    Proslulá historická balada Františka Vláčila dodnes fascinuje zemitostí, s jakou je postižen život ve středověku. Titulní hrdinkou je ctná dívka, předurčená klášteru, ale přinucená stát se milenkou násilnického mladíka. Brutální boje i bizarní postavičky ploužící se zdivočelou zemí jsou postiženy s mimořádnou výmluvností i obrazovou podmanivostí. Režisér chystal tento podmanivý projekt několik let, nachystal si podrobně rozkreslené koncepty záběrů, pečlivě studoval dobové reálie, oblečení a způsob bydlení. Snažil se co nejvěrohodněji postihnout mentalitu středověkého člověka (ale zase ne natolik, aby postavy nechal rozmlouvat staročeštinou). Ve snaze zachytit jakoby v průřezu celé společenské spektrum do příběhu ještě zařadil výjevy odehrávající se na královském dvoře, ale ty již nemohl realizovat. Jednak by výsledná délka příběhu kvůli tomu přesáhla únosnou projekční dobu, jednak by se ještě o mnoho zvýšily finanční náklady - ostatně i tak Markéta Lazarová zůstává nejdražším filmem 60. let.
    3
  • Noc na Karlštejně
    Noc na Karlštejně (1974)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Canal+
    • +3
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    76%
    Jeden z nejznámějších a nejoblíbenějších českých filmových muzikálů vypráví o císaři Karlu IV. a jeho hradu Karlštejn, na němž kvůli jeho zákazu nesměly přebývat ženy. Tento zákaz měl posloužit k tomu, aby se panovník mohl věnovat mužským záležitostem. Jedné noci byl ale porušen hned dvakrát... Na Karlštejně se tedy objeví nejen Karel IV. a dva nezvaní hosté, cyperský král Petr a bavorský vévoda Štěpán, ale také dvě ženy v mužském přestrojení. Jednou z nich je císařova manželka Eliška Pomořanská, která z lásky a ze stesku porušila zákaz, aby mohla císaře alespoň zahlédnout, tou druhou je neteř purkrabího Alena, která se vsadila s otcem, že dokáže strávit noc na hradě v mužském přestrojení... Český filmový muzikál natočil režisér Zdeněk Podskalský podle stejnojmenné divadelní hry Jaroslava Vrchlického. V hlavních rolích uvidíte Vlastimila Brodského (Karel IV.) a Janu Brejchovou (Eliška Pomořanská). Eliščina ochránce, arcibiskupa Arnošta z Pardubic, hraje Karel Höger a odvážnou a tvrdohlavou Alenu Daniela Kolářová. (Česká televize)
    4
  • Bláznova kronika
    Bláznova kronika (1964)
    Film
    Příběh se odehrává v Čechách v době třicetileté války. V rukou vojenských verbířů skončí i vesnický mládenec Petr, který sice dostane vojenský kabát, ale vzápětí se mu podaří utéct. Spolu s královským verbířem Matějem však padne do zajetí nepřátelského vojska… Karel Zeman použil v tomto snímku technik animovaného i hraného filmu, které ve specifickém spojení vytvořily novou kvalitu, rukopis, který je nezaměnitelný a který okouzluje diváky dodnes. (oficiální text distributora)
    75%
    Příběh se odehrává v Čechách v době třicetileté války. V rukou vojenských verbířů skončí i vesnický mládenec Petr, který sice dostane vojenský kabát, ale vzápětí se mu podaří utéct. Spolu s královským verbířem Matějem však padne do zajetí nepřátelského vojska… Karel Zeman použil v tomto snímku technik animovaného i hraného filmu, které ve specifickém spojení vytvořily novou kvalitu, rukopis, který je nezaměnitelný a který okouzluje diváky dodnes. (oficiální text distributora)
    5
  • Smrt si říká Engelchen
    Smrt si říká Engelchen (1963)
    Film
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrášloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakterů na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Román slovenského prozaika a novináře Ladislava Mňačka Smrt si říká Engelchen vyšel poprvé v roce 1959 a ihned zaujal čtenáře i kritiku nevšedním pohledem na tehdy už zprofanovanou partyzánskou tematiku. Mňačko svůj příběh líčí na základě autentických prožitků. Aniž by glorifikoval, přikrášloval, aniž by se přidržoval schematického dělení charakterů na černé a bílé, dává velký prostor psychologické kresbě postav, šokuje netradičním pojetím literárních i lidských konvencí, v každém případě však čtenářům poskytuje do té doby nevídaně otevřený obraz jedné stránky partyzánského odboje. Téměř filmová stavba románu zaujala scenáristickou a režisérskou dvojici Jána Kadára a Elmara Klose, tvůrce, kteří zásadním způsobem obohatili naši kinematografii (Obžalovaný, Tři přání, Tam na konečné, později Obchod na korze). Film Smrt si říká Engelchen měl premiéru v roce 1963, v době, kdy neopakovatelná generace našich filmařů vykročila do světa a začala oslňovat svými úspěchy. Kadár a Klos, přestože byli o generaci starší, nezůstali za svými mladšími kolegy nijak pozadu, v dokonalé tvůrčí symbióze přijali postupy i poetiku nové vlny ve svůj vlastní svébytný výraz podložený samozřejmou profesionalitou a letitou zkušeností a vznikl tak jeden z nejpozoruhodnějších filmů 60. let. Dvojí časová rovina filmu i psychologicky složitá kresba hrdiny příběhu Pavla daly mimořádnou příležitost Janu Kačerovi, jehož citlivé civilní herectví obohatilo postavu mladého, těžce zraněného partyzána, o nové a netušené duševní dimenze. Jednu ze svých největších filmových rolí (zde postava Marty) dostala slovenská herečka Eva Poláková, jejíž předčasný skon v roce 1973 byl pro slovenské divadlo opravdu těžkou ztrátou. (Česká televize)
    Žánry:DramaVálečný
    6
  • Kam čert nemůže
    Kam čert nemůže (1960)
    Film
    • Oneplay
    Ve své době slavná komedie, která si pohrávala s duchařskými, ne-li přímo ďábelskými náznaky. Před domem i v bytě přepracovaného vědce se zjevuje tajemná dívka, která by se jako před jeho očima právě zhmotnila. Někdejší Faustův dům, jehož dávného obyvatele si měl pekelník odnést stropem, umocňuje roztomile strašidelné zakotvení. Dívka zmateného muže odveze na výlet, ocitnou se na vesnici i nedalekém zámku, kde způsobí mnohé zmatky. I když nejvíce pozornosti získala ústřední dvojice vtipně zahraná Miroslavem Horníčkem a Janou Hlaváčovou, mimořádné obliby dosáhla i rázovitá dvojice vesnických brumlalů (Vlastimil Brodský, Jiří Sovák).
    Žánry:Komedie
    74%
    Ve své době slavná komedie, která si pohrávala s duchařskými, ne-li přímo ďábelskými náznaky. Před domem i v bytě přepracovaného vědce se zjevuje tajemná dívka, která by se jako před jeho očima právě zhmotnila. Někdejší Faustův dům, jehož dávného obyvatele si měl pekelník odnést stropem, umocňuje roztomile strašidelné zakotvení. Dívka zmateného muže odveze na výlet, ocitnou se na vesnici i nedalekém zámku, kde způsobí mnohé zmatky. I když nejvíce pozornosti získala ústřední dvojice vtipně zahraná Miroslavem Horníčkem a Janou Hlaváčovou, mimořádné obliby dosáhla i rázovitá dvojice vesnických brumlalů (Vlastimil Brodský, Jiří Sovák).
    Žánry:Komedie
    7
  • Tři přání
    Tři přání (1963)
    Film
    Rodina právníka Petra Holečka žije nespokojeně. Jednou uvolní Holeček v tramvaji místo starému dědečkovi, který mu za odměnu věnuje kouzelný zvoneček, jenž mu pomůže všestranně zlepšit vlastní neutěšený stav. V závěru však Petr stojí před zásadním rozhodnutím: zastat se veřejně nepohodlného kamaráda a ztratit tím získaný blahobyt, anebo zůstat materiálně založeným pokrytcem... TŘI PŘÁNÍ satiricky útočí na některé společenské jevy padesátých let, jako byrokratizace či proklamované rovnostářství, ale i na záporné lidské vlastnosti obecně. Kadár s Klosem byli na konferenci v Banské Bystrici v roce 1959 odsouzeni dobovou politickou kritikou. Jejich snímek směl být veřejně promítán až po roce 1963.
    Žánry:KomedieSatira
    74%
    Rodina právníka Petra Holečka žije nespokojeně. Jednou uvolní Holeček v tramvaji místo starému dědečkovi, který mu za odměnu věnuje kouzelný zvoneček, jenž mu pomůže všestranně zlepšit vlastní neutěšený stav. V závěru však Petr stojí před zásadním rozhodnutím: zastat se veřejně nepohodlného kamaráda a ztratit tím získaný blahobyt, anebo zůstat materiálně založeným pokrytcem... TŘI PŘÁNÍ satiricky útočí na některé společenské jevy padesátých let, jako byrokratizace či proklamované rovnostářství, ale i na záporné lidské vlastnosti obecně. Kadár s Klosem byli na konferenci v Banské Bystrici v roce 1959 odsouzeni dobovou politickou kritikou. Jejich snímek směl být veřejně promítán až po roce 1963.
    Žánry:KomedieSatira
    8
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1959)
    Film
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    73%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    9
  • Kde alibi nestačí
    Kde alibi nestačí (1961)
    Film
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali švýcarský lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták, policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    72%
    Vše začíná v okamžiku, kdy je zjištěno, že řada lidí se srdeční chorobou zemřela, neboť místo léčby doporučované lékaři užívali švýcarský lék Cordofilin. Netušili totiž, že v tubách je obyčejný B-komplex. Pátrání po těch, kdo pro svůj zisk neštítili zneužít ani nemocné a tím je vlastně zabíjet, vede kapitán Tůma se svým pomocníkem, poručíkem Líbalem. První stopa vede k magistru Jelínkovi, který však unikne zatčení sebevraždou. Také další z podezřelých, zloděj Josef Šesták, policii unikne. Jeho stopa vede do Karlových Varů a tam se také oba kriminalisté vydají, aby pokračovali v pátrání. Okruh podezřelých se rozšiřuje, ale všichni mají alibi. Před kriminalisty stojí nelehký úkol, zjistit, které z těch alibi kryje pachatele... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    10
  • Konec jasnovidce
    Konec jasnovidce (1957)
    Film
    Už v druhé polovině 50. let vzniklo několik filmů, které s kritickou výsměšností glosovaly soudobou socialistickou realitu. Ač z dnešního pohledu neškodné, tehdy si okamžitě vykoledovaly zákaz. Nejznámější z těchto děl je satirická pohádka Tři přání. Také krátkometrážní satira Konec jasnovidce se uchyluje k pohádkové nadsázce: zcela vážně pojednává o tom, jak v socialismu je i soukromá věštírna zařazena do komunálních služeb, podřízena byrokracii a svázána jednotným ceníkem. Jenže zákazníci nejsou úplně spokojeni, takže zespolečenštělý věštec se nakonec věnuje melouchům, aby po mechanicky vykonávaném zaměstnání každého uspokojil zaručeným nahlédnutím do budoucnosti.
    71%
    Už v druhé polovině 50. let vzniklo několik filmů, které s kritickou výsměšností glosovaly soudobou socialistickou realitu. Ač z dnešního pohledu neškodné, tehdy si okamžitě vykoledovaly zákaz. Nejznámější z těchto děl je satirická pohádka Tři přání. Také krátkometrážní satira Konec jasnovidce se uchyluje k pohádkové nadsázce: zcela vážně pojednává o tom, jak v socialismu je i soukromá věštírna zařazena do komunálních služeb, podřízena byrokracii a svázána jednotným ceníkem. Jenže zákazníci nejsou úplně spokojeni, takže zespolečenštělý věštec se nakonec věnuje melouchům, aby po mechanicky vykonávaném zaměstnání každého uspokojil zaručeným nahlédnutím do budoucnosti.
    11
  • Ďábelské líbánky
    Ďábelské líbánky (1970)
    Film
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:KomedieKrimi
    70%
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:KomedieKrimi
    12
  • Vzorný kinematograf Haška Jaroslava
    Vzorný kinematograf Haška Jaroslava (1956)
    Film
    Povídky Jaroslava Haška tvořily spolehlivou zásobárnu námětů, do níž i v 50. letech filmaři rádi sahali. Ve čtyřech inscenačně zveličených příbězích, zarámovaných projekcí pouťového biografu, si Oldřich Lipský liboval v secesních kostýmech a neškodné satiře na pokrytectví mezi lepšími lidmi. Pozdější hvězdu Formanových filmů Vladimíra Pucholta tu zastihneme jako odmlouvajícího žáka, jenž odmítá opustit školní záchodek. Jako komentátora rozpoznáme Jana Wericha.
    70%
    Povídky Jaroslava Haška tvořily spolehlivou zásobárnu námětů, do níž i v 50. letech filmaři rádi sahali. Ve čtyřech inscenačně zveličených příbězích, zarámovaných projekcí pouťového biografu, si Oldřich Lipský liboval v secesních kostýmech a neškodné satiře na pokrytectví mezi lepšími lidmi. Pozdější hvězdu Formanových filmů Vladimíra Pucholta tu zastihneme jako odmlouvajícího žáka, jenž odmítá opustit školní záchodek. Jako komentátora rozpoznáme Jana Wericha.
    13
  • Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1968)
    Film
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, který se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jehož cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, který se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jehož cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    14
  • Hry a sny
    Hry a sny (1959)
    Film
    67%
    15
  • Údolí krásných žab
    Údolí krásných žab (1974)
    Film
    Janě je patnáct let a přihlásila se na letní tábor. Těší se na něj, dokud nepotkala Ondru. Je úplně jiný než kluci od nich ze třídy a moc si s ním rozumí. Za pár dní se ale musí odloučit, protože je přihlášená na onen tábor. Vůbec se jí tam nechce a nepomůže ani, když předstírá, že je nemocná. Soutěže ji nebaví, hlídku má v dešti, sedne si do mraveniště, svému družstvu znemožní vyhrát... Polepší se? Problémy dospívající patnáctileté Jany. Po prvním citovém vzplanutí, které ještě nedokáže pojmenovat a které si ve své dívčí představivosti povýšila na lásku, se dostává do rozporu sama se sebou. Cítí se již dospělou, a přitom je ještě všemi považována za dítě, patří do dětského kolektivu, ale vzpírá se mu. Když ji rodiče víceméně přinutí, aby jela na tábor, dělá všechno proto, aby nezapadla mezi partu, aby se jí v táboře nelíbilo, aby se ostatním dětem zprotivila. Ale všechno nakonec samozřejmě dopadne úplně jinak, než si dívka naplánovala... (zdroj: TV Barrandov)
    Žánry:Rodinný
    65%
    Janě je patnáct let a přihlásila se na letní tábor. Těší se na něj, dokud nepotkala Ondru. Je úplně jiný než kluci od nich ze třídy a moc si s ním rozumí. Za pár dní se ale musí odloučit, protože je přihlášená na onen tábor. Vůbec se jí tam nechce a nepomůže ani, když předstírá, že je nemocná. Soutěže ji nebaví, hlídku má v dešti, sedne si do mraveniště, svému družstvu znemožní vyhrát... Polepší se? Problémy dospívající patnáctileté Jany. Po prvním citovém vzplanutí, které ještě nedokáže pojmenovat a které si ve své dívčí představivosti povýšila na lásku, se dostává do rozporu sama se sebou. Cítí se již dospělou, a přitom je ještě všemi považována za dítě, patří do dětského kolektivu, ale vzpírá se mu. Když ji rodiče víceméně přinutí, aby jela na tábor, dělá všechno proto, aby nezapadla mezi partu, aby se jí v táboře nelíbilo, aby se ostatním dětem zprotivila. Ale všechno nakonec samozřejmě dopadne úplně jinak, než si dívka naplánovala... (zdroj: TV Barrandov)
    Žánry:Rodinný
    16
  • Každý den odvahu
    Každý den odvahu (1965)
    Film
    • Oneplay
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl na schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stávají předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak švejkování a ležérnost se stávají bezděčným životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    65%
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl na schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stávají předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak švejkování a ležérnost se stávají bezděčným životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    17
  • Kasaři
    Kasaři (1958)
    Film

    Starý kasař musí najít pachatele drzé loupeže, aby od sebe odvrátil podezření.

    Bývalý specialista na vylupování nedobytných pokladen Fiala se definitivně rozloučil se svou zločineckou minulostí a pokouší se žít poctivě. Jedné noci však v továrně, kde pracuje, někdo vyloupí trezor a všechno nasvědčuje tomu, že to byl právě on.

    Žánry:Komedie
    64%

    Starý kasař musí najít pachatele drzé loupeže, aby od sebe odvrátil podezření.

    Bývalý specialista na vylupování nedobytných pokladen Fiala se definitivně rozloučil se svou zločineckou minulostí a pokouší se žít poctivě. Jedné noci však v továrně, kde pracuje, někdo vyloupí trezor a všechno nasvědčuje tomu, že to byl právě on.

    Žánry:Komedie
    18
  • Hra o život
    Hra o život (1956)
    Film
    64%
    19
  • Ženu ani květinou neuhodíš
    Ženu ani květinou neuhodíš (1967)
    Film
    • Oneplay
    Když se muž nedokáže rázně rozejít s žádnou ženou, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jana Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    64%
    Když se muž nedokáže rázně rozejít s žádnou ženou, zadělává si na nemalé potíže. Přesně to postihne nesmělého a poněkud nekňubovitého flétnistu, jehož ostýchavá povaha ženy nebývale vzrušuje, takže se na něho stále dotěrněji lepí. Nebohý muž se před nimi dokonce dává na útěk. Podle vtipného scénáře Jaroslava Dietla, jenž nepromarnil smysl pro nadsázku, natočil tuto veselohru Zdeněk Podskalský a do hlavních rolí obsadil stálice českého filmu: Vlastimila Brodského, Janu Brejchovou, Jiřinu Bohdalovou, Květu Fialovou, Jana Libíčka... Přes nahromadění oblíbených hvězd však výsledku schází jak odpovídající spád, tak realizační nápaditost.
    Žánry:Komedie
    20
  • Smrt mouchy
    Smrt mouchy (1977)
    Film
    61%
    21
  • Snadný život
    Snadný život (1957)
    Film
    60%
    22
  • 23
  • Bylo čtvrt a bude půl
    Bylo čtvrt a bude půl (1968)
    Film
    59%
    24
  • Ta naše písnička česká
    Ta naše písnička česká (1967)
    Film
    • Oneplay
    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světě znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám. (oficiální text distributora)
    59%
    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světě znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám. (oficiální text distributora)
    25
  • Kohout plaší smrt
    Kohout plaší smrt (1962)
    Film

    Protistátní diverzanti strašili stále, i v tomto pokusu heroizovat třídní boj v raných 50. letech. Statečný agent Státní bezpečnosti pronikne do záškodnické skupiny, která chystá teroristické akce proti zakládání zemědělských družstev. Paradoxně právě v tomto neuvěřitelném filmu si po návratu z vězení, kam se dostala po neúspěšném pokusu přejít hranice, svou první roli zahrála Jiřina Štěpničková.

    Žánry:Drama
    58%

    Protistátní diverzanti strašili stále, i v tomto pokusu heroizovat třídní boj v raných 50. letech. Statečný agent Státní bezpečnosti pronikne do záškodnické skupiny, která chystá teroristické akce proti zakládání zemědělských družstev. Paradoxně právě v tomto neuvěřitelném filmu si po návratu z vězení, kam se dostala po neúspěšném pokusu přejít hranice, svou první roli zahrála Jiřina Štěpničková.

    Žánry:Drama
    26
  • Sedm havranů
    Sedm havranů (1967)
    Film
    V 60. letech dochází k přehodnocování partyzánského tématu: vnáší se nejen věrohodný náhled na strádání a psychický tlak, ale také na tolik opěvovanou statečnost. I mezi partyzány se mohl vyskytovat zrádce, který ohrožoval všechny ostatní. Tak je tomu i v nadbytečně překombinovaném dramatu odehrávajícím se v drsném prostředí beskydských hor. I když se režisér Vladimír Čech, ještě nedávno přikyvující stalinistické poetice, snaží chytit takříkajíc druhý dech, z celého vyprávění čiší módní, vypočítavá spekulace, neobratně si pohrávající s obtížně zjistitelnou pravdou. Partyzáni totiž nedokážou odhalit, kdo je zrazuje, před nacisty ustupují s vědomím, že jeden z jejich řad je chce vydat nepříteli.
    58%
    V 60. letech dochází k přehodnocování partyzánského tématu: vnáší se nejen věrohodný náhled na strádání a psychický tlak, ale také na tolik opěvovanou statečnost. I mezi partyzány se mohl vyskytovat zrádce, který ohrožoval všechny ostatní. Tak je tomu i v nadbytečně překombinovaném dramatu odehrávajícím se v drsném prostředí beskydských hor. I když se režisér Vladimír Čech, ještě nedávno přikyvující stalinistické poetice, snaží chytit takříkajíc druhý dech, z celého vyprávění čiší módní, vypočítavá spekulace, neobratně si pohrávající s obtížně zjistitelnou pravdou. Partyzáni totiž nedokážou odhalit, kdo je zrazuje, před nacisty ustupují s vědomím, že jeden z jejich řad je chce vydat nepříteli.
    27
  • Spadla s měsíce
    Spadla s měsíce (1961)
    Film
    58%
    28
  • Okurkový hrdina
    Okurkový hrdina (1963)
    Film
    58%
    29
  • Zlatý pavouk
    Zlatý pavouk (1957)
    Film
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první dospělou roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    55%
    Od poloviny 50. let začaly vznikat zprvu ještě nesmělé pokusy o běžný kriminální film, který by se nehemžil nepřátelskými agenty. V tomto případě, ještě hodně toporném a proklamativním, se však tvůrci dostali jen do půli cesty: někdejší příslušník hrabivých revolučních gard, profesí zubař, se na samém konci války zmocní zlatého pokladu, který pocházel od vězňů z německých koncentračních táborů. Avšak zlato vykoupené krví nevinných obětí ani novému majiteli, jenž zpychne a vede zhýralý život, nepřinese štěstí, po letech jej čeká krušné odhalení. Za zmínku stojí, že svou první dospělou roli zde ještě nepříliš poutavě vytvořila Jana Brejchová.
    Žánry:Krimi
    30
  • Velké trápení
    Velké trápení (1975)
    Film
    55%
    31
  • Pochodně
    Pochodně (1961)
    Film
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živí matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    54%
    Praha v sedmdesátých letech 19. století. Práce ve Smolíkově sirkárně je těžká a zdraví nebezpečná. Špatně placení dělníci připomínají pochodně, protože jejich oděvy jsou nasáklé jedovatým fosforem. Mladý Josef Rezler také pracuje v sirkárně a ze svého výdělku živí matku i malé sestry. Věčně opilého otce vyhodí z domu. Starší dělník Brož přiměje Josefa, aby se naučil číst a psát. V Praze vypukne epidemie cholery a Josef jako jediný z rodiny přežije onemocnění...
    Žánry:DramaHistorický
    32
  • Panter čeká v 17,30
    Panter čeká v 17,30 (1972)
    Film
    Dětské filmy bývaly mnohdy využívány k natáčení nezastřeně moralistních příběhů, které nabádaly k žádoucímu jednání a naopak varovaly před špatnými cestami. V tomto případě se jedná o pochybné klukovské party, jejichž samozvaní vůdcové strhávají všechny účastníky k asociální činnosti - je velice obtížné pro čestné hochy takovému tlaku vzdorovat. Vykreslení motivací i podoby takových událostí je však v mnohém naivní, ani herecké ztvárnění nepřispívá k potřebné věrohodnosti.
    53%
    Dětské filmy bývaly mnohdy využívány k natáčení nezastřeně moralistních příběhů, které nabádaly k žádoucímu jednání a naopak varovaly před špatnými cestami. V tomto případě se jedná o pochybné klukovské party, jejichž samozvaní vůdcové strhávají všechny účastníky k asociální činnosti - je velice obtížné pro čestné hochy takovému tlaku vzdorovat. Vykreslení motivací i podoby takových událostí je však v mnohém naivní, ani herecké ztvárnění nepřispívá k potřebné věrohodnosti.
    33
  • Svatá hříšnice
    Svatá hříšnice (1970)
    Film
    53%
    34
  • Profesoři za školou
    Profesoři za školou (1976)
    Film
    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spokojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.
    Žánry:Drama
    52%
    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spokojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.
    Žánry:Drama
    35
  • Dva z onoho světa
    Dva z onoho světa (1962)
    Film
    50%
    36
  • Zkouška pokračuje
    Zkouška pokračuje (1960)
    Film
    Mladý herec František Lukávec a jeho učitel Vladimír Tůma se stali nepřáteli. František trval na tom, aby byl Tůma propuštěn ze školy jako reakcionář a nepřítel nové vlády. Uplynulo mnoho let a potkali se znovu na jevišti divadla. František má hrát roli Julia Fučíka, Tůma hraje v téže hře gestapáka. Během představení gestapák Fučíka bije. Tůma využije této příležitosti a během generálky zbije svého starého nepřítele. Františkovi teče krev z obličeje, ale i tak bude hrát. Zkouška pokračuje...
    50%
    Mladý herec František Lukávec a jeho učitel Vladimír Tůma se stali nepřáteli. František trval na tom, aby byl Tůma propuštěn ze školy jako reakcionář a nepřítel nové vlády. Uplynulo mnoho let a potkali se znovu na jevišti divadla. František má hrát roli Julia Fučíka, Tůma hraje v téže hře gestapáka. Během představení gestapák Fučíka bije. Tůma využije této příležitosti a během generálky zbije svého starého nepřítele. Františkovi teče krev z obličeje, ale i tak bude hrát. Zkouška pokračuje...
    37
  • Akce v Istanbulu
    Akce v Istanbulu (1975)
    Film
    46%
    38
  • Přicházejí z tmy
    Přicházejí z tmy (1954)
    Film
    33%
    39

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.