John Beard: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

John Beard: Filmy a seriály

  • Svět podle Prota
    Svět podle Prota (2001)
    Film
    V hale nádraží se objeví podivný muž, provokující svým klidem a jakousi tajemnou bezbranností. Nemá u sebe vůbec žádné doklady. Policii a všem ostatním lidem tvrdí, že se jmenuje Prot, pochází z planety K-PAX a na Zemi je jen na návštěvě. Vlastně není vůbec zvláštní, že takto "podezřelý" člověk skončí na jediném vhodném místě: na oddělení psychiatrie ve státní nemocnici. Podivného a tajemného muže se ujímá životem a prací unavený dr. Mark Powell, který u "vesmírného" pacienta nachází řadu nezvyklých projevů a navíc dokonalou odolnost vůči běžným léčebným prostředkům. Ale kdo vlastně tajemný a neznámý pacient skutečně je? (iVysílání)
    84%
    V hale nádraží se objeví podivný muž, provokující svým klidem a jakousi tajemnou bezbranností. Nemá u sebe vůbec žádné doklady. Policii a všem ostatním lidem tvrdí, že se jmenuje Prot, pochází z planety K-PAX a na Zemi je jen na návštěvě. Vlastně není vůbec zvláštní, že takto "podezřelý" člověk skončí na jediném vhodném místě: na oddělení psychiatrie ve státní nemocnici. Podivného a tajemného muže se ujímá životem a prací unavený dr. Mark Powell, který u "vesmírného" pacienta nachází řadu nezvyklých projevů a navíc dokonalou odolnost vůči běžným léčebným prostředkům. Ale kdo vlastně tajemný a neznámý pacient skutečně je? (iVysílání)
    1
  • Crimson Permanent Assurance, The
    Crimson Permanent Assurance, The (1983)
    Film
    80%
    2
  • Monty Pythonův smysl života
    Monty Pythonův smysl života (1983)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu. Je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml, že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    79%
    Snímek Monty Python: Smysl života postrádá hlavního hrdinu. Je to přece svět viděný rybami skrz sklo akvária a v rozbitém světě pro něj není práce. Není se s kým ztotožnit, s kým a pro co trpět. Z lidskosti zbyly jen okamžiky, kdy smolaři jednotlivých miniosudů stojí tváří v tvář své opuštěnosti. Z hlavního hrdiny minulých filmů zbyla jen tvář Briana na kříži. Je to podobné, jako když se Gogolovu Revizorovi vyčítalo, že postrádá kladného hrdinu, a on si v dopisu příteli smutně postěžoval, že tam byl, jen si ho nikdo nevšiml, že jím je přece smích. Zde jako poslední naděje lidstva.
    3
  • Brazil
    Brazil (1985)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Podobně jako ve DVANÁCTI OPICÍCH, i zde Gilliam umístil svůj příběh do těžko definovatelného období kolem Vánoc "někdy ve 20. století", kdy armády bezejmenných úředníčků striktně dodržujících kancelářskou etiku jak z 30. let na každém kroku doprovází fantaskní přístroje moderní doby. Groteskní prostředí doplňují stejně groteskní postavy - hlavní hrdina Sam (Jonathan Pryce), jež se postupně sbližuje s naivní Jill (Kim Griest), pro kterou největší potěšení představuje sauna a filmy bratrů Marxových; Samova matka posedlá plastickou chirurgií; Jack v podání Michaela Palina, jemuž byla tato role napsána na tělo a jehož postava prochází ve filmu proměnou z příjemného chlapíka až k typickému produktu zrůdného systému, který např. svou ženu oslovuje Barbaro jen proto, že jeho šéf si není schopen zapamatovat její pravé jméno.
    75%
    Podobně jako ve DVANÁCTI OPICÍCH, i zde Gilliam umístil svůj příběh do těžko definovatelného období kolem Vánoc "někdy ve 20. století", kdy armády bezejmenných úředníčků striktně dodržujících kancelářskou etiku jak z 30. let na každém kroku doprovází fantaskní přístroje moderní doby. Groteskní prostředí doplňují stejně groteskní postavy - hlavní hrdina Sam (Jonathan Pryce), jež se postupně sbližuje s naivní Jill (Kim Griest), pro kterou největší potěšení představuje sauna a filmy bratrů Marxových; Samova matka posedlá plastickou chirurgií; Jack v podání Michaela Palina, jemuž byla tato role napsána na tělo a jehož postava prochází ve filmu proměnou z příjemného chlapíka až k typickému produktu zrůdného systému, který např. svou ženu oslovuje Barbaro jen proto, že jeho šéf si není schopen zapamatovat její pravé jméno.
    4
  • Poslední pokušení Krista
    Poslední pokušení Krista (1988)
    Film

    Amerického režiséra Martina Scorceseho oslovila kniha natolik, že s nemalými obtížemi prosadil její filmový přepis u společnosti Universal za neuvěřitelně nízkou sumu šest a půl milionů dolarů. Distribuce filmu pak vyvolala nepokoje náboženského rázu a hrozby bombových atentátů na kina. Potíže se projevily nejen v USA, ale i ve světě. Čeští duchovní protestovali proti uvedení snímku v televizi. Poslední pokušení Krista pojednává o duševně rozpolceném člověku, hledajícím životní poslání, což je časté téma Scorseseho hrdinů (Taxikář, Zuřící býk, Alice tu už nebydlí...). Ježíš pochybuje o sobě samém a vzpírá se úkolu, k němuž je předurčen Bohem. Nechce být vyvoleným, a když se rozhodne přece jen naplnit svůj osud, dopustí se řady omylů a chyb. Ani na kříži není bývalý tesař zcela přesvědčen, že zvolil správnou cestu; musí ve snu prožít zbytek života jako obyčejný člověk, aby se s konečnou platností přesvědčil, že je a že chce být Mesiášem. Navíc pochopí, že sebeobětování bude mít smysl, jen pokud bude dobrovolné. Představitel Ježíše Willem Dafoe dokonale vystihl rozporuplnost postavy: jeho tvář se přízemně rozkošnicky usmívá a vzápětí má mystický výraz, bojovné chování se střídá s křehkou, takřka dětskou zranitelností a bezbranností. Z postavy tryská nadpozemská síla a hned ji obcházejí mdloby z vyčerpání. Scorseseho snímek skutečně může provokovat věřící, je však neobyčejně působivým a obohacujícím dílem.

    75%

    Amerického režiséra Martina Scorceseho oslovila kniha natolik, že s nemalými obtížemi prosadil její filmový přepis u společnosti Universal za neuvěřitelně nízkou sumu šest a půl milionů dolarů. Distribuce filmu pak vyvolala nepokoje náboženského rázu a hrozby bombových atentátů na kina. Potíže se projevily nejen v USA, ale i ve světě. Čeští duchovní protestovali proti uvedení snímku v televizi. Poslední pokušení Krista pojednává o duševně rozpolceném člověku, hledajícím životní poslání, což je časté téma Scorseseho hrdinů (Taxikář, Zuřící býk, Alice tu už nebydlí...). Ježíš pochybuje o sobě samém a vzpírá se úkolu, k němuž je předurčen Bohem. Nechce být vyvoleným, a když se rozhodne přece jen naplnit svůj osud, dopustí se řady omylů a chyb. Ani na kříži není bývalý tesař zcela přesvědčen, že zvolil správnou cestu; musí ve snu prožít zbytek života jako obyčejný člověk, aby se s konečnou platností přesvědčil, že je a že chce být Mesiášem. Navíc pochopí, že sebeobětování bude mít smysl, jen pokud bude dobrovolné. Představitel Ježíše Willem Dafoe dokonale vystihl rozporuplnost postavy: jeho tvář se přízemně rozkošnicky usmívá a vzápětí má mystický výraz, bojovné chování se střídá s křehkou, takřka dětskou zranitelností a bezbranností. Z postavy tryská nadpozemská síla a hned ji obcházejí mdloby z vyčerpání. Scorseseho snímek skutečně může provokovat věřící, je však neobyčejně působivým a obohacujícím dílem.

    5
  • Křídla vášně
    Křídla vášně (1997)
    Film
    • iTunes
    69%
    6
  • Nevhodná práce pro ženu
    Nevhodná práce pro ženu (1982)
    Film
    59%
    7
  • Cena moci
    Cena moci (1983)
    Film
    57%
    8
  • Wildcats of St. Trinian's, The
    Wildcats of St. Trinian's, The (1980)
    Film
    36%
    9

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.