William Shakespeare: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

William Shakespeare: Filmy a seriály

  • Masterpiece Theatre
    Masterpiece Theatre (2017)
    Seriál
    87%
    1
  • Live From Lincoln Center
    Live From Lincoln Center (1976)
    Seriál
    85%
    2
  • Hamlet
    Hamlet (2015)
    Film
    Zatímco se země připravuje na válku, její vládnoucí rodina se rozpadá. Princ Hamlet je nucen pomstít smrt svého otce, tento úkol ho však ochromuje. Jeho běsnění proti nemožnosti složité situace, v níž se nachází, ohrožuje jeho zdravý rozum i bezpečnost státu. V hlavní roli exceluje Benedict Cumberbatch. Režie se chopila Lyndsey Turner, držitelka ceny Olivier za režii dramatu Chimerica. Záznam představení v produkci Sonia Friedman Productions byl pořízen pro cyklus NT Live z jeviště londýnského kulturního centra Barbican 15. října 2015. (Aerofilms)
    83%
    Zatímco se země připravuje na válku, její vládnoucí rodina se rozpadá. Princ Hamlet je nucen pomstít smrt svého otce, tento úkol ho však ochromuje. Jeho běsnění proti nemožnosti složité situace, v níž se nachází, ohrožuje jeho zdravý rozum i bezpečnost státu. V hlavní roli exceluje Benedict Cumberbatch. Režie se chopila Lyndsey Turner, držitelka ceny Olivier za režii dramatu Chimerica. Záznam představení v produkci Sonia Friedman Productions byl pořízen pro cyklus NT Live z jeviště londýnského kulturního centra Barbican 15. října 2015. (Aerofilms)
    3
  • Černá zmije
    Černá zmije (1983)
    Seriál
    • Magenta TV
    81%
    4
  • National Theatre Live: Julius Caesar
    National Theatre Live: Julius Caesar (2018)
    Film
    Caesar se v triumfu vrací do Říma a lidé se hrnou z domovů, aby ho oslavili. Vzdělaná elita je znepokojena autokratovou popularitou a spikne se s cílem ho svrhnout. Po jeho zavraždění propukne na ulicích hlavního města občanská válka. Inscenace Nicholase Hytnera vtáhne diváky do pouliční oslavy Caesarova návratu, do kongresu, který je svědkem jeho vraždy, do shromáždění, které se koná u jeho pohřbu, a do chaosu, který po něm následuje.
    Žánry:Biografický
    81%
    Caesar se v triumfu vrací do Říma a lidé se hrnou z domovů, aby ho oslavili. Vzdělaná elita je znepokojena autokratovou popularitou a spikne se s cílem ho svrhnout. Po jeho zavraždění propukne na ulicích hlavního města občanská válka. Inscenace Nicholase Hytnera vtáhne diváky do pouliční oslavy Caesarova návratu, do kongresu, který je svědkem jeho vraždy, do shromáždění, které se koná u jeho pohřbu, a do chaosu, který po něm následuje.
    Žánry:Biografický
    5
  • Omnibus
    Omnibus (1952)
    Seriál
    81%
    6
  • Král Lear
    Král Lear (1970)
    Film
    Adaptace Shakespearovy tragédie vypráví o králi, který rozdá království dvěma úlisným a krutým dcerám a zapudí třetí, jejíž lásku pochopí, až když se sám dostane na dno lidské bídy. Kozincev zde předestírá apokalyptický obraz světa, který se vymkl mravnímu řádu a řítí se do propasti.

    Jedna z nejznámějších Shakespearových „královských“ tragédií vyrůstá z pohádkového půdorysu, u nás třeba známé ve variantách Soli nad zlato (např. ve filmu Byl jednou jeden král). Pošetilý král totiž nepochopí cenu pravdy, podlehne pochlebování, a proto vydědí svou dosud nejoblíbenější dceru Kordelii, která neodpoví podle jeho představ na otázku, jak jej má ráda. Shakespeare ovšem toto téma povýšil na úroveň podobenství o pošetilém stáří i bezohlednosti, jaká může panovat i v nejužší rodině, zvláště přistupují-li do hry (vel)mocenské aspekty.

    Král Lear rozdělí zemi i vládu mezi dvě dcery, které mu dokázaly zalichotit – jenže vděku se nedočká. Nakonec je potupně vyhnán a bloudí, provázen věrným šaškem, po širé zemi. Končí mezi chudáky v bědných chatrčích, nucen poslouchat trpké šaškovy výčitky. Pozvolna se k němu přidávají další nešťastníci, vyštváni svými bezohlednými příbuznými. Zcela se stírá rozdíl mezi někdejšími urozenci a žebráky, všichni ztratili jakákoli práva. Jedině Kordelie svého nešťastného otce nezatratí a tiše se připojí po jeho bok, i když tuší, že ve střetu s arogantní mocí mají bezbranní sotva nějaké vyhlídky.

    Ruský režisér Grigorij Kozincev pojednal svůj černobíle, avšak na širokoúhlý formát natočený přepis jako působivou souhru potemnělých scenerií s pustotou lidských duší. Protagonisté se jakoby ztrácejí uprostřed pustoty, v šedavých odstínech studených příbytků, natáčených na skutečných tvrzích, nikoli v ateliéru, i nehostinných končin – třeba dramaticky důležitá scéna bouře vznikala na Sibiři a v dagestánských stepích. Kozincev, jenž cenné zkušenosti načerpal již ve svém předchozím shakespearovském projektu Hamlet, se sice přidržuje výchozí dějové osnovy, ale nenechává se jí spoutávat. Chce především vyhmátnout ponuré vyznění, proto takový důraz pokládá na obraz, který vynalézavě a s majestátní tragikou nasnímal Jonas Gricjus, proto omezuje verbální složku, pro potřeby filmového vyprávění příliš košatou a proklamativní.

    Král Lear (Korol Lir, 1970) se opírá o vynikající práci všech, kteří se na něm podíleli – počínaje mistrným překladem Shakespearova textu z pera dosud proskribovaného Borise Pasternaka, šaškovy písně přebásnil Samuil Maršak, hudbu složil Dmitrij Šostakovič. V titulní roli exceluje estonský herec Juri Järvet, jenž svému nešťastnému starci vtiskl monumentalizující vzryv, aniž by upadl do zneživotňující sošnosti. Kordelii ztělesnila začínající leningradská herečka Valentina Šendrikovová. V tuzemské distribuci byl Král Lear uveden v roce 1971 a opatřen českým dabingem, který režíroval K. M. Walló.

    (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    81%
    Adaptace Shakespearovy tragédie vypráví o králi, který rozdá království dvěma úlisným a krutým dcerám a zapudí třetí, jejíž lásku pochopí, až když se sám dostane na dno lidské bídy. Kozincev zde předestírá apokalyptický obraz světa, který se vymkl mravnímu řádu a řítí se do propasti.

    Jedna z nejznámějších Shakespearových „královských“ tragédií vyrůstá z pohádkového půdorysu, u nás třeba známé ve variantách Soli nad zlato (např. ve filmu Byl jednou jeden král). Pošetilý král totiž nepochopí cenu pravdy, podlehne pochlebování, a proto vydědí svou dosud nejoblíbenější dceru Kordelii, která neodpoví podle jeho představ na otázku, jak jej má ráda. Shakespeare ovšem toto téma povýšil na úroveň podobenství o pošetilém stáří i bezohlednosti, jaká může panovat i v nejužší rodině, zvláště přistupují-li do hry (vel)mocenské aspekty.

    Král Lear rozdělí zemi i vládu mezi dvě dcery, které mu dokázaly zalichotit – jenže vděku se nedočká. Nakonec je potupně vyhnán a bloudí, provázen věrným šaškem, po širé zemi. Končí mezi chudáky v bědných chatrčích, nucen poslouchat trpké šaškovy výčitky. Pozvolna se k němu přidávají další nešťastníci, vyštváni svými bezohlednými příbuznými. Zcela se stírá rozdíl mezi někdejšími urozenci a žebráky, všichni ztratili jakákoli práva. Jedině Kordelie svého nešťastného otce nezatratí a tiše se připojí po jeho bok, i když tuší, že ve střetu s arogantní mocí mají bezbranní sotva nějaké vyhlídky.

    Ruský režisér Grigorij Kozincev pojednal svůj černobíle, avšak na širokoúhlý formát natočený přepis jako působivou souhru potemnělých scenerií s pustotou lidských duší. Protagonisté se jakoby ztrácejí uprostřed pustoty, v šedavých odstínech studených příbytků, natáčených na skutečných tvrzích, nikoli v ateliéru, i nehostinných končin – třeba dramaticky důležitá scéna bouře vznikala na Sibiři a v dagestánských stepích. Kozincev, jenž cenné zkušenosti načerpal již ve svém předchozím shakespearovském projektu Hamlet, se sice přidržuje výchozí dějové osnovy, ale nenechává se jí spoutávat. Chce především vyhmátnout ponuré vyznění, proto takový důraz pokládá na obraz, který vynalézavě a s majestátní tragikou nasnímal Jonas Gricjus, proto omezuje verbální složku, pro potřeby filmového vyprávění příliš košatou a proklamativní.

    Král Lear (Korol Lir, 1970) se opírá o vynikající práci všech, kteří se na něm podíleli – počínaje mistrným překladem Shakespearova textu z pera dosud proskribovaného Borise Pasternaka, šaškovy písně přebásnil Samuil Maršak, hudbu složil Dmitrij Šostakovič. V titulní roli exceluje estonský herec Juri Järvet, jenž svému nešťastnému starci vtiskl monumentalizující vzryv, aniž by upadl do zneživotňující sošnosti. Kordelii ztělesnila začínající leningradská herečka Valentina Šendrikovová. V tuzemské distribuci byl Král Lear uveden v roce 1971 a opatřen českým dabingem, který režíroval K. M. Walló.

    (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    7
  • Krvavý trůn
    Krvavý trůn (1957)
    Film
    79%
    8
  • Macbeth
    Macbeth (2024)
    Film
    79%
    9
  • Kraft Television Theatre
    Kraft Television Theatre (1947)
    Seriál
    79%
    10
  • Král Lear
    Král Lear (2018)
    Film
    Záznam z londýnského West Endu ukáže mimořádně dojemný portrét krále Leara v podání známého herce Iana McKellena. Současné, podle deníku The Times vybalancované a silné, převyprávění Shakespearovy něžné, násilné, dojemné i šokující hry zrežíroval Jonathan Munby. Inscenace získala pětihvězdičkové recenze a byla beznadějně vyprodaná. Podle mnohých nejlepší tragédie historie vypráví o dvou stárnoucích otcích. Jeden je král, druhý jeho dvořan, oba zavrhli své děti, které je opravdu milovaly. Jejich slepota rozpoutá tornádo nelítostných ambicí a zrady, které jejich rodinu i zemi uvrhne do agresivního boje o moc s hořkým koncem. (Aerofilms)
    79%
    Záznam z londýnského West Endu ukáže mimořádně dojemný portrét krále Leara v podání známého herce Iana McKellena. Současné, podle deníku The Times vybalancované a silné, převyprávění Shakespearovy něžné, násilné, dojemné i šokující hry zrežíroval Jonathan Munby. Inscenace získala pětihvězdičkové recenze a byla beznadějně vyprodaná. Podle mnohých nejlepší tragédie historie vypráví o dvou stárnoucích otcích. Jeden je král, druhý jeho dvořan, oba zavrhli své děti, které je opravdu milovaly. Jejich slepota rozpoutá tornádo nelítostných ambicí a zrady, které jejich rodinu i zemi uvrhne do agresivního boje o moc s hořkým koncem. (Aerofilms)
    11
  • Romeo a Julie
    Romeo a Julie (1968)
    FilmRole: divadelní hra "Romeo a Julie" (1595)
    • iTunes
    Nejslavnější filmová verze nejslavnějšího milostného příběhu všech dob. Romeo a Julie. Nejslavnější milenci světa, rozděleni za života nesmiřitelnou nenávistí svých rodů, navždy spojeni ve smrti, kterou vykoupili budoucí smír. Ze všech filmových i televizních verzí, které byly v průběhu mnoha desetiletí natočeny, je Zeffirelliho film nepochybně nejslavnější a nejlepší. Poprvé se v něm - proti zažité tradici, ale tak, jak to Shakespeare napsal - v titulních rolích objevili mladičcí představitelé, skoro ještě děti.
    78%
    Nejslavnější filmová verze nejslavnějšího milostného příběhu všech dob. Romeo a Julie. Nejslavnější milenci světa, rozděleni za života nesmiřitelnou nenávistí svých rodů, navždy spojeni ve smrti, kterou vykoupili budoucí smír. Ze všech filmových i televizních verzí, které byly v průběhu mnoha desetiletí natočeny, je Zeffirelliho film nepochybně nejslavnější a nejlepší. Poprvé se v něm - proti zažité tradici, ale tak, jak to Shakespeare napsal - v titulních rolích objevili mladičcí představitelé, skoro ještě děti.
    12
  • Othello
    Othello (1965)
    Film
    78%
    13
  • Great Performances
    Great Performances (1971)
    Seriál
    77%
    14
  • Philco Television Playhouse, The
    Philco Television Playhouse, The (1948)
    Seriál
    77%
    15
  • Tragedy of Othello: The Moor of Venice, The
    Tragedy of Othello: The Moor of Venice, The (1951)
    Film
    Když je naplánována tajná svatba mezi Othellem, maurským generálem, a Desdemonou, dcerou senátora Brabantia, její starý nápadník Roderigo to těžce nese. Spojí se s Iagem, který má s Othellem nevyřízené účty, a oba se spiknou, aby Othella zničili. Když jejich první plán, obvinit ho z čarodějnictví, selže, podstrčí důkazy, které mají Othella přimět uvěřit, že je mu Desdemona nevěrná.
    Žánry:Drama
    77%
    Když je naplánována tajná svatba mezi Othellem, maurským generálem, a Desdemonou, dcerou senátora Brabantia, její starý nápadník Roderigo to těžce nese. Spojí se s Iagem, který má s Othellem nevyřízené účty, a oba se spiknou, aby Othella zničili. Když jejich první plán, obvinit ho z čarodějnictví, selže, podstrčí důkazy, které mají Othella přimět uvěřit, že je mu Desdemona nevěrná.
    Žánry:Drama
    16
  • Richard III.
    Richard III. (1955)
    Film
    Příběh Anglie, jako jiných zemí, tvoří historie a legendy. Zbaveny svých legend by dějiny světa byly suchopárné jako slova bez poezie, květy bez vůně, mysl bez imaginace. Děj této legendy, jedné z nejslavnějších i nejhanebnějších zároveň, vážících se k anglické koruně, zavádí svého diváka do druhé poloviny 15. století. Do doby, které předcházela stoletá válka mezi dvěma nejmocnějšími feudálními rody, usilujícími o získání dědičného práva na anglický trůn. V bojích mezi přívrženci Lancasterů (kteří měli ve znaku červenou růži) a Yorků (bílá růže) se stará nejvyšší šlechta Anglie téměř zlikvidovala. Zvítězil Edward IV. (1461-83) z rodu Yorků. Opíral se v duchu raného kapitalismu o města a snažil se vybudovat moc po vzoru renesančních vládců. Po jeho smrti se však na scéně objevuje jeho bratr Richard, muž s duší znetvořenou stejně jako jeho tělo, který se neštítil k dosažení osobních cílů nejodpornějších zločinů...
    77%
    Příběh Anglie, jako jiných zemí, tvoří historie a legendy. Zbaveny svých legend by dějiny světa byly suchopárné jako slova bez poezie, květy bez vůně, mysl bez imaginace. Děj této legendy, jedné z nejslavnějších i nejhanebnějších zároveň, vážících se k anglické koruně, zavádí svého diváka do druhé poloviny 15. století. Do doby, které předcházela stoletá válka mezi dvěma nejmocnějšími feudálními rody, usilujícími o získání dědičného práva na anglický trůn. V bojích mezi přívrženci Lancasterů (kteří měli ve znaku červenou růži) a Yorků (bílá růže) se stará nejvyšší šlechta Anglie téměř zlikvidovala. Zvítězil Edward IV. (1461-83) z rodu Yorků. Opíral se v duchu raného kapitalismu o města a snažil se vybudovat moc po vzoru renesančních vládců. Po jeho smrti se však na scéně objevuje jeho bratr Richard, muž s duší znetvořenou stejně jako jeho tělo, který se neštítil k dosažení osobních cílů nejodpornějších zločinů...
    17
  • Studio One
    Studio One (1948)
    Seriál
    77%
    18
  • Otello
    Otello (1986)
    Film
    Verdiho opera, inspirovaná Shakespearovou hrou, zobrazuje zničující dopady žárlivosti, toho "...zelenookého monstra, jež si pochutnává na tom, co trýzní". Jago, přesvědčený, že Otello upřednostnil rychle stoupajícího Cassia před ním, kuje pikle s cílem zničit Cassia i Otella. Jago přesvědčí žárlivého Otella, že jeho krásná žena Desdemona je nevěrná a že Cassio je jejím milencem. Po žárlivosti následuje tragédie a poté odplata: "Copak nebesa nemají více hromů?"
    Žánry:DramaHudební
    76%
    Verdiho opera, inspirovaná Shakespearovou hrou, zobrazuje zničující dopady žárlivosti, toho "...zelenookého monstra, jež si pochutnává na tom, co trýzní". Jago, přesvědčený, že Otello upřednostnil rychle stoupajícího Cassia před ním, kuje pikle s cílem zničit Cassia i Otella. Jago přesvědčí žárlivého Otella, že jeho krásná žena Desdemona je nevěrná a že Cassio je jejím milencem. Po žárlivosti následuje tragédie a poté odplata: "Copak nebesa nemají více hromů?"
    Žánry:DramaHudební
    19
  • Ran
    Ran (1985)
    FilmRole: divadelní hra "Král Lear" (1606)
    Zámožný pan Hidetora se na oslavě svých 70. narozenin rozhodne rozdělit panství mezi tři syny. Nejmladší Saburo se ho pokouší odradit od ukvapeného rozhodnutí, ale pyšný a tvrdohlavý vládce se ho zřekne. Když se starší synové ujmou vlády, rychle se obrátí proti svému vlastnímu otci a začnou usilovat o úplnou kontrolu nad celým územím. Hidetora musí nakonec v krvavé bitvě opustit své vlastní království a vyrovnat se s důsledky násilné a kruté minulosti.
    75%
    Zámožný pan Hidetora se na oslavě svých 70. narozenin rozhodne rozdělit panství mezi tři syny. Nejmladší Saburo se ho pokouší odradit od ukvapeného rozhodnutí, ale pyšný a tvrdohlavý vládce se ho zřekne. Když se starší synové ujmou vlády, rychle se obrátí proti svému vlastnímu otci a začnou usilovat o úplnou kontrolu nad celým územím. Hidetora musí nakonec v krvavé bitvě opustit své vlastní království a vyrovnat se s důsledky násilné a kruté minulosti.
    20
  • Falstaff
    Falstaff (1965)
    Film
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    75%
    V postavě Falstaffa Welles skvěle spojil bujarý komediální pohled s trudnomyslným dumáním o zvratech osudu. Falstaff spolu s princem Halem, ochotným se účastnit každé výtržnosti, vymetá krčmy a prožívá napínavá dobrodružství, aby byl hořce odmrštěn v okamžiku, kdy mladík nastoupí na královský trůn. Orson Welles nalezl své alter-ego: při povrchním pohledu bychom mohli konstatovat, že se ve Falstaffovi převtělil do žokovitě tlustého vychloubačného mluvky, jenž malichernou a směšnou zbabělost svých skutků později zakrývá vodopády slov, v nichž hájí své udatenství. Avšak kresba Falstaffa není zdaleka jednoznačná: je to poživačný přítel dobrého pití, laškování s děvčaty, člověk odmítající si připustit své neduhy, ochotný se rozdělit, ale hlavně je to za všech okolností optimistická bytost. Je jistě směšný, dojemný, ale důvěra, jakou vkládá do přátelství, si zasluhuje uznání – i proto vyvolává soucit, když je posléze odmrštěn jako nejen nepotřebná, ale přímo zhoubná připomínka minulosti. Falstaffovým věrným druhem a mnohdy dokonce iniciátorem divokých kousků (mezi nimiž nechybí oloupení zbožných pocestných) je totiž princ Jindra, následník trůnu. Když se ujme vlády, své někdejší nevázanosti i přátel se zříká. Falstaff pak záhy umírá nejen na své neduhy, ale především kvůli opovržlivé přezíravosti svého někdejšího druha, od něhož si sliboval (nejen pro sebe) výhodné místo u dvora... Welles si všímá společenského zázemí, důležitý je smysl pro detailní rozkreslení tehdejších sociálních podmínek, ať již společenské spodiny (výmluvná je zejména ošuntělá hospoda s příbytky podobnými spíše brlohům) či nejvyšší aristokracie (zde jsou příznačné záběry ze vznosných katedrál). Zapojuje do komparsu postavy s výraznou obličejovou fyziognomií, souznívá tak s postupy Pasoliniho. Včleňuje drobné epizody snad až groteskního dopadu, např. výjevy, jak těžkotonážní obrnění rytíři musí být na koně vytahováni kladkostrojem. Zatímco dialogové pasáže (a zejména všechny dvorské) ještě prozrazují vliv výchozího divadelního půdorysu, líčení Falstaffových nepravostí vykazuje více filmařských nápadů – ovšem nesporým inscenačním vrcholem je scéna krvavé bitvy, kdy proti Jindřichovi povstali odbojní šlechtici. Tato sekvence je natočena kamerou těkající často v detailech po bojišti, po probodávaných tělech, zběsilost dění umocňuje i střihová skladba, hraničící až s jakousi horečnatou vizí, jíž se proplétá zmateně pobíhající Falstaff. Pokus vypreparovat Falstaffa z několika Shakespearových her, v nichž se objevuje (zejména z Jindřicha IV., ale také Jindřicha V. a Veselých paniček windsorských), akcentuje nejen tragikomické pojetí titulní postavy jako středověkého bohéma a výtržníka, ale také zevšeobecňující úvahu o bezohledné, necitelné zodpovědnosti, která ve jménu čisté pověsti razantně zavrhuje včerejší hříchy mládí. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    21
  • Zakázaná planeta
    Zakázaná planeta (1956)
    Film
    • iTunes
    Kapitán Adams (Leslie Nielsen) se svým kosmickým křižníkem pátrá po trosečnících z průzkumné výpravy před dvaceti lety. Na nepříliš pohostinné planetě v systému Altair nalezne dva z nich. Doktor Morbius a jeho dcera Altaira žijí v umělém ráji, k jehož vybudování použil doktor znalosti vymřelé mimozemské rasy Krellů. Jejich stroje stále pracují v podzemí planety. Morbius se k Adamsovi chová velmi rezervovaně, naopak jeho dcera, která se na planetě narodila, je zmatená pozorností posádky, zvláště pak Adamse. V noci přepadne loď neviditelný netvor. Morbius pod nátlakem svolí k prohlídce tajemných podzemních strojoven.
    75%
    Kapitán Adams (Leslie Nielsen) se svým kosmickým křižníkem pátrá po trosečnících z průzkumné výpravy před dvaceti lety. Na nepříliš pohostinné planetě v systému Altair nalezne dva z nich. Doktor Morbius a jeho dcera Altaira žijí v umělém ráji, k jehož vybudování použil doktor znalosti vymřelé mimozemské rasy Krellů. Jejich stroje stále pracují v podzemí planety. Morbius se k Adamsovi chová velmi rezervovaně, naopak jeho dcera, která se na planetě narodila, je zmatená pozorností posádky, zvláště pak Adamse. V noci přepadne loď neviditelný netvor. Morbius pod nátlakem svolí k prohlídce tajemných podzemních strojoven.
    22
  • Večer tříkrálový
    Večer tříkrálový (1996)
    FilmRole: stejnojmenná hra
    Závěrečná část první řady Shakespearových komedií. Plná převleků, náhod, lehkovážných piklů, zvratů, záměn i rozuzlení. Příběh dvojčat, která se ztratí v bouři a která se po různých peripetiích na konci šťastně setkají, vznikl na oslavu vyvrcholení tradičního dvanáctidenního vánočního veselí, končícího na Tři krále, a byl poprvé vydán v roce 1623. Mýtická země, zvaná Illyria, v níž se jeho děj odehrává, se ovšem v adaptaci uznávaného divadelního režiséra Trevora Nunna nápadně podobá viktoriánské Anglii s její melancholickou podzimní náladou. Hvězdnému obsazení dominuje Helena Bonham Carterová coby krásná Olivie a Imogen Stubbsová ve dvojroli Violy a Cesaria, v jedné z posledních hereckých kreací tu můžeme obdivovat i Nigela Hawthornea, nezapomenutelného sira Humphreyho ze seriálu Jistě, pane ministře...
    75%
    Závěrečná část první řady Shakespearových komedií. Plná převleků, náhod, lehkovážných piklů, zvratů, záměn i rozuzlení. Příběh dvojčat, která se ztratí v bouři a která se po různých peripetiích na konci šťastně setkají, vznikl na oslavu vyvrcholení tradičního dvanáctidenního vánočního veselí, končícího na Tři krále, a byl poprvé vydán v roce 1623. Mýtická země, zvaná Illyria, v níž se jeho děj odehrává, se ovšem v adaptaci uznávaného divadelního režiséra Trevora Nunna nápadně podobá viktoriánské Anglii s její melancholickou podzimní náladou. Hvězdnému obsazení dominuje Helena Bonham Carterová coby krásná Olivie a Imogen Stubbsová ve dvojroli Violy a Cesaria, v jedné z posledních hereckých kreací tu můžeme obdivovat i Nigela Hawthornea, nezapomenutelného sira Humphreyho ze seriálu Jistě, pane ministře...
    23
  • ShakespeaRe-Told
    ShakespeaRe-Told (2005)
    Seriál
    75%
    24
  • Wishbone
    Wishbone (1995)
    Seriál
    Wishbone je dětský televizní pořad. Hlavní postavou je Jack Russell Terrier stejného jména. Wishbone žije se svým majitelem Joem Talbotem ve fiktivním moderním městě Oakdale v Texasu. Sní o tom, že je hlavní postavou příběhů z klasické literatury. Byl známý jako "malý pes s velkou fantazií". Jen diváci a postavy v jeho snech slyší Wishbonea mluvit. Postavy z jeho snů vidí Wishbonea jako slavnou postavu, kterou zrovna ztvárňuje, a ne jako psa.
    75%
    Wishbone je dětský televizní pořad. Hlavní postavou je Jack Russell Terrier stejného jména. Wishbone žije se svým majitelem Joem Talbotem ve fiktivním moderním městě Oakdale v Texasu. Sní o tom, že je hlavní postavou příběhů z klasické literatury. Byl známý jako "malý pes s velkou fantazií". Jen diváci a postavy v jeho snech slyší Wishbonea mluvit. Postavy z jeho snů vidí Wishbonea jako slavnou postavu, kterou zrovna ztvárňuje, a ne jako psa.
    25
  • Zkrocení zlé ženy
    Zkrocení zlé ženy (1967)
    Film
    • iTunes
    Baptista, bohatý kupec v Padovy oznámí, že se jeho mladší dcera Bianca vdá pouze v případě, že se najde ženich i pro její straší sestru Kateřinu. Probém je, že Kateřina je známá v celém městě jako lítá saň. Lucentio, student a syn bohatého obchodníka ze Pisy se do Biancy zamiluje a rozhodne se v jejím domě vystupovat jako učitel, aby k ní měl blíže. Další dva nápadníci Biancy Hortencio a Gremio uzavřou mír a dohodnou se, že zkusí pro Kateřinu najít ženicha. Tím se nakonec stává Petrucio z Verony, který ji chce jen díky bohatému věnu. A kdo ví, třeba tímto manželstvím získá více než čekal...
    74%
    Baptista, bohatý kupec v Padovy oznámí, že se jeho mladší dcera Bianca vdá pouze v případě, že se najde ženich i pro její straší sestru Kateřinu. Probém je, že Kateřina je známá v celém městě jako lítá saň. Lucentio, student a syn bohatého obchodníka ze Pisy se do Biancy zamiluje a rozhodne se v jejím domě vystupovat jako učitel, aby k ní měl blíže. Další dva nápadníci Biancy Hortencio a Gremio uzavřou mír a dohodnou se, že zkusí pro Kateřinu najít ženicha. Tím se nakonec stává Petrucio z Verony, který ji chce jen díky bohatému věnu. A kdo ví, třeba tímto manželstvím získá více než čekal...
    26
  • Měsíční svit
    Měsíční svit (1985)
    Seriál
    Modelka Madlin Hayesová po návratu z cest zjistí, že její banka zkrachovala, a ona tak přišla o všechny peníze. Advokát ji přesvědčuje, aby se zbavila i svých investic do dalších podniků, protože žádný z nich neprosperuje. Jedním z těch podniků je i detektivní agentura, a tak Maddy agenturu navštíví, aby ukončila její činnost. Vedoucí agentury David Edison se projevuje jako suverénní kecka Maddy jeho chování nesmírně irituje a při odchodu mu dokonce vlepí facku. Zanedlouho se s ním však opět setká v luxusní losangeleské restauraci a marně se ho snaží zbavit. Ve výtahu jedou pak společně se skupinou lidí, když náhle jeden z nich pankáč Mohowck padne k zemi s nožem v zádech. Po vyšetřování na policejní stanici se s ní Dave koonečně domluví a protože musí odevzdat i služební vůz, veze ho Maddy domů. Tam jsou však přepadeni záhadnými muži
    74%
    Modelka Madlin Hayesová po návratu z cest zjistí, že její banka zkrachovala, a ona tak přišla o všechny peníze. Advokát ji přesvědčuje, aby se zbavila i svých investic do dalších podniků, protože žádný z nich neprosperuje. Jedním z těch podniků je i detektivní agentura, a tak Maddy agenturu navštíví, aby ukončila její činnost. Vedoucí agentury David Edison se projevuje jako suverénní kecka Maddy jeho chování nesmírně irituje a při odchodu mu dokonce vlepí facku. Zanedlouho se s ním však opět setká v luxusní losangeleské restauraci a marně se ho snaží zbavit. Ve výtahu jedou pak společně se skupinou lidí, když náhle jeden z nich pankáč Mohowck padne k zemi s nožem v zádech. Po vyšetřování na policejní stanici se s ní Dave koonečně domluví a protože musí odevzdat i služební vůz, veze ho Maddy domů. Tam jsou však přepadeni záhadnými muži
    27
  • Kupec benátský
    Kupec benátský (2004)
    Film
    • Filmbox+
    Benátky, 16. století. Hrabivý židovský lichvář Shylock je ještě horší než jeho špatná pověst. Nevynechá jedinou příležitost, aby si vychutnal potíže křesťanských šlechticů, které nouze zavádí do jeho domu. Jednoho dne požádá lichváře o půjčku vážený kupec Antonio, jehož mladý přítel Bassanio zoufale potřebuje peníze, aby získal ruku milované Porcie. Když ovšem Antonio nemůže peníze včas vrátit, má Shylock volnou ruku k tomu, aby si léta ponižování a pohrdání na nenáviděném světě vybral i s úroky. Cena, kterou má Antonio zaplatit, má být skutečně bolestná. Klasická divadelní hra Williama Shakespeara s novou naléhavostí ožila v rukou režiséra Michaela Radforda. Nadčasový příběh vypráví nejen o náhodě a osudu, vládnoucích lidským životům, ale také o antisemitismu. Radford, využívající špičkového hereckého obsazení a zdůrazňující vizuální krásu svých filmových obrazů, se vydal cestou klasické adaptace. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:DramaKomedie
    74%
    Benátky, 16. století. Hrabivý židovský lichvář Shylock je ještě horší než jeho špatná pověst. Nevynechá jedinou příležitost, aby si vychutnal potíže křesťanských šlechticů, které nouze zavádí do jeho domu. Jednoho dne požádá lichváře o půjčku vážený kupec Antonio, jehož mladý přítel Bassanio zoufale potřebuje peníze, aby získal ruku milované Porcie. Když ovšem Antonio nemůže peníze včas vrátit, má Shylock volnou ruku k tomu, aby si léta ponižování a pohrdání na nenáviděném světě vybral i s úroky. Cena, kterou má Antonio zaplatit, má být skutečně bolestná. Klasická divadelní hra Williama Shakespeara s novou naléhavostí ožila v rukou režiséra Michaela Radforda. Nadčasový příběh vypráví nejen o náhodě a osudu, vládnoucích lidským životům, ale také o antisemitismu. Radford, využívající špičkového hereckého obsazení a zdůrazňující vizuální krásu svých filmových obrazů, se vydal cestou klasické adaptace. (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:DramaKomedie
    28
  • Jindřich V.
    Jindřich V. (1989)
    FilmRole: divadelní hra
    Druhá filmová verze hry W. Shakespeara (poprvé ji zfilmoval v roce 1944 L. Olivier) je režijním debutem irského shakespearovského herce a dnes již známého režiséra K. Branagha, který se pokusil příběh mladého anglického krále aktualizovat a oprostit ho od tradičního pojetí: jeho králem zmítají pochybnosti a trpí pocitem osamělosti, i když se stává vítězem a přebírá francouzský trůn. Vedle dynamických a realistických bitevních scén upoutá ve filmu především K. Branagh ve zpsychologizované roli Jindřicha V. Film získal Oscara za kostýmy. Mladý irský shakespearovský herec ve svém režisérském debutu aktualizoval známou hru - příběh mladého anglického krále, který se na radu arcibiskupa z Canterbury rozhodne vymáhat své dědické právo na francouzskou korunu (vládne tam tehdy starý král Karel VI.) a o všem se rozhoduje v boji u Azincourtu. Jindřichem V. tu zmítají pochybnosti ještě při dobývání cizích území a trpí pocitem osamělosti, i když už je vítězem a přebírá francouzský trůn. Vedle trochu zdlouhavých dialogových scén zaujmou dynamické a realistické bojové výjevy. Především však upoutá Kenneth Branagh-herec v zpsychologizované úloze Jindřicha V., kterého hraje s racionální odhodlaností a výbušnou citovostí. Kuriozitou je, že Branagh se tu představuje jako scenárista, debutující režisér a hlavní představitel - tedy navlas stejně jako Laurence Olivier, který hru v r. 1944 s velkým úspěchem zfilmoval jako první, jenže s důrazem na divadelnost předlohy a pojímajíc bojové scény jako velká malířská plátna.
    74%
    Druhá filmová verze hry W. Shakespeara (poprvé ji zfilmoval v roce 1944 L. Olivier) je režijním debutem irského shakespearovského herce a dnes již známého režiséra K. Branagha, který se pokusil příběh mladého anglického krále aktualizovat a oprostit ho od tradičního pojetí: jeho králem zmítají pochybnosti a trpí pocitem osamělosti, i když se stává vítězem a přebírá francouzský trůn. Vedle dynamických a realistických bitevních scén upoutá ve filmu především K. Branagh ve zpsychologizované roli Jindřicha V. Film získal Oscara za kostýmy. Mladý irský shakespearovský herec ve svém režisérském debutu aktualizoval známou hru - příběh mladého anglického krále, který se na radu arcibiskupa z Canterbury rozhodne vymáhat své dědické právo na francouzskou korunu (vládne tam tehdy starý král Karel VI.) a o všem se rozhoduje v boji u Azincourtu. Jindřichem V. tu zmítají pochybnosti ještě při dobývání cizích území a trpí pocitem osamělosti, i když už je vítězem a přebírá francouzský trůn. Vedle trochu zdlouhavých dialogových scén zaujmou dynamické a realistické bojové výjevy. Především však upoutá Kenneth Branagh-herec v zpsychologizované úloze Jindřicha V., kterého hraje s racionální odhodlaností a výbušnou citovostí. Kuriozitou je, že Branagh se tu představuje jako scenárista, debutující režisér a hlavní představitel - tedy navlas stejně jako Laurence Olivier, který hru v r. 1944 s velkým úspěchem zfilmoval jako první, jenže s důrazem na divadelnost předlohy a pojímajíc bojové scény jako velká malířská plátna.
    29
  • The Hollow Crown
    The Hollow Crown (2012)
    Minisérie
    • SkyShowtime
    74%
    30
  • Hamlet
    Hamlet (1921)
    Film
    74%
    31
  • Dilbert
    Dilbert (1999)
    Seriál
    74%
    32
  • Večer tříkrálový
    Večer tříkrálový (1955)
    Film
    Sovětský celovečerní barevný film byl natočen podle slavné stejnojmenné komedie Williama Shakespeara. Komický konflikt je založen na dokonalé podobě sourozenců, bratra a sestry, kteří o sobě nevědí, a je vystupňován tím, že sestra je převlečena do mužského oděvu. Vévoda Orsino je beznadějně zamilován do Olivie. Ta jej však odmítá. Viola, milující Orsina, vstoupí v mužském převlečení do jeho služeb. Stane se Orsinovým prostředníkem, tlumočí Olivii jeho city. Olivie se zamiluje do domnělého Cesaria. V pravé chvíli se objeví na scéně Violin bratr Sebastian, Violou dosud považovaný za mrtvého. Olivie, vidíc v něm Cesaria, s ním uzavře slib věčné lásky. Po rozuzlení Orsino snadno oželí ztracenou Olivii a vezme si Violu, kterou si v Cesariově podobě dávno oblíbil. (Svátkem Tří králů se konalo v Shakespearově době dvanáctidenní období vánočních slavností s tradičním bujným veselím. Odtud název komedie.) (FILMOVÝ PŘEHLED 18 / 1956)
    Žánry:Komedie
    73%
    Sovětský celovečerní barevný film byl natočen podle slavné stejnojmenné komedie Williama Shakespeara. Komický konflikt je založen na dokonalé podobě sourozenců, bratra a sestry, kteří o sobě nevědí, a je vystupňován tím, že sestra je převlečena do mužského oděvu. Vévoda Orsino je beznadějně zamilován do Olivie. Ta jej však odmítá. Viola, milující Orsina, vstoupí v mužském převlečení do jeho služeb. Stane se Orsinovým prostředníkem, tlumočí Olivii jeho city. Olivie se zamiluje do domnělého Cesaria. V pravé chvíli se objeví na scéně Violin bratr Sebastian, Violou dosud považovaný za mrtvého. Olivie, vidíc v něm Cesaria, s ním uzavře slib věčné lásky. Po rozuzlení Orsino snadno oželí ztracenou Olivii a vezme si Violu, kterou si v Cesariově podobě dávno oblíbil. (Svátkem Tří králů se konalo v Shakespearově době dvanáctidenní období vánočních slavností s tradičním bujným veselím. Odtud název komedie.) (FILMOVÝ PŘEHLED 18 / 1956)
    Žánry:Komedie
    33
  • Lady Macbeth z Mcenského Újezdu
    Lady Macbeth z Mcenského Újezdu (1962)
    Film
    72%
    34
  • Romeo & Juliet
    Romeo & Juliet (2021)
    Film
    72%
    35
  • Hamlet
    Hamlet (1969)
    Film
    71%
    36
  • BBC Sunday Night Theatre
    BBC Sunday Night Theatre (1950)
    Seriál
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    71%
    Nedělní divadlo byl dlouhodobý seriál televizních živých her, který vysílala BBC Television od počátku roku 1950 do roku 1959. Představení z prvních pěti let se živě opakovala následující čtvrtek, částečně kvůli technickým omezením té doby a divadelnímu základu raného televizního dramatu. Některé z prvních spoluprací mezi Rudolphem Cartierem a Nigelem Nealem byly produkovány pro tuto sérii, včetně "Šíp do srdce" a "Devatenáct osmdesát čtyři". Nedělní dramatický slot byl následně přejmenován na "Nedělní hru", která běžela čtyři sezóny mezi lety 1960 a 1963. ITV vysílala svou vlastní nesouvisející sérii "Nedělního divadla" mezi lety 1971 a 1974.
    Žánry:Drama
    37
  • Alcoa Hour, The
    Alcoa Hour, The (1955)
    Seriál
    71%
    38
  • Romeo-Juliet
    Romeo-Juliet (1990)
    FilmRole: divadelní hra "Romeo a Julie" (1595)
    Příběh se točí kolem výstřední bezdomovkyně, která zachraňuje toulavé kočky v Benátkách a nakládá je na loď, aby se vydaly do nového světa. Pro domácí video trh nebyl znovu vydán. Tato nedostupnost, která byla popsána tak, že je "vzácnější než dinosaurus", z něj udělala vyhledávaný kousek v některých kruzích.
    71%
    Příběh se točí kolem výstřední bezdomovkyně, která zachraňuje toulavé kočky v Benátkách a nakládá je na loď, aby se vydaly do nového světa. Pro domácí video trh nebyl znovu vydán. Tato nedostupnost, která byla popsána tak, že je "vzácnější než dinosaurus", z něj udělala vyhledávaný kousek v některých kruzích.
    39
  • Krvavé divadlo
    Krvavé divadlo (1973)
    Film
    70%
    40
  • Prosperovy knihy
    Prosperovy knihy (1991)
    FilmRole: hra Bouře
    Děj je sledován přímo z pohledu Prospera, který přežívá se svou dcerou na pustém ostrově. S sebou má dohromady čtyřiadvacet knih od svého dvořana Gonzala. Zde Prospero vystupuje jako bůh a díky těmto kouzelným knihám, ve kterých se nacházejí odhalení potřeb a života člověka, dokáže vytvořit kouzelnou říši a ovládnout všechny nadpřirozené bytosti.
    Žánry:DramaFantasy
    70%
    Děj je sledován přímo z pohledu Prospera, který přežívá se svou dcerou na pustém ostrově. S sebou má dohromady čtyřiadvacet knih od svého dvořana Gonzala. Zde Prospero vystupuje jako bůh a díky těmto kouzelným knihám, ve kterých se nacházejí odhalení potřeb a života člověka, dokáže vytvořit kouzelnou říši a ovládnout všechny nadpřirozené bytosti.
    Žánry:DramaFantasy
    41
  • Líbej mě Katko
    Líbej mě Katko (1953)
    Film
    • iTunes
    70%
    42
  • Matinee Theatre
    Matinee Theatre (1955)
    Seriál
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    70%
    Matinee Theater byl americký antologický seriál vysílaný na NBC v Zlaté éře televize, v letech 1955 až 1958. Seriál, který se vysílal denně odpoledne, byl často živý. Produkovali jej Albert McCleery, Darrell Ross, George Cahan a Frank Price, výkonným producentem byl George Lowther. McCleery dříve produkoval živý seriál Cameo Theatre, který do televize zavedl koncept divadla v kruhu, televizní hry inscenované s minimálními kulisami. Jim Buckley z Pewter Plough Playhouse vzpomínal: Když se Al McCleery vrátil do Států, vytvořil pro NBC velmi ambiciózní divadelní televizní seriál nazvaný Matinee Theater: živě vysílat pět různých divadelních her týdně, vysílaných kolem poledne, aby se americké ženě v domácnosti propagovala barevná televize, zatímco se trápila s žehlením. Al byl producentem. Najal pět režisérů a pět scénografů. Richard Bennett, jeden z našich prvních prezidentů Pewter Plough Corporation, byl jedním z režisérů a já jsem byl jedním ze scénografů, a jakmile jsme skončili s natáčením jedné hry, šli jsme na oběd a pak jsme se sešli, abychom naplánovali příští týdenní představení. To bylo před více než 50 lety a snažím se vzpomenout; myslím, že televizní scénograf je zároveň dekoratérem kulis – ano, samozřejmě! Muselo to tak být, protože jedním z hlavních důvodů, proč McCleery získal přízeň producentů, byla jeho eliminace samotného prostředí a prosté zdobení scény s minimem rekvizit. Vyžadovalo to trochu vynalézavosti.
    43
  • DuPont Show of the Month, The
    DuPont Show of the Month, The (1957)
    Seriál
    DuPont Show of the Month byl uznávaný 90minutový televizní cyklus, který se vysílal měsíčně na CBS v letech 1957 až 1961. Společnost DuPont také sponzorovala týdenní půlhodinovou dramatickou sérii uváděnou June Allysonovou, nazvanou The DuPont Show with June Allyson. V Zlaté éře televize byl DuPont Show of the Month jednou z mnoha antologických sérií vysílaných mezi lety 1949 a 1962. Na první pohled se podobal pořadu Playhouse 90 a dalším antologiím, ale DuPont Show of the Month se méně zaměřoval na současná dramata a více na adaptace literárních klasik, jako jsou Oliver Twist, Princ a chuďas, Billy Budd, Vězeň na Zendě, Příběh dvou měst a Hrabě Monte Cristo.
    Žánry:Drama
    70%
    DuPont Show of the Month byl uznávaný 90minutový televizní cyklus, který se vysílal měsíčně na CBS v letech 1957 až 1961. Společnost DuPont také sponzorovala týdenní půlhodinovou dramatickou sérii uváděnou June Allysonovou, nazvanou The DuPont Show with June Allyson. V Zlaté éře televize byl DuPont Show of the Month jednou z mnoha antologických sérií vysílaných mezi lety 1949 a 1962. Na první pohled se podobal pořadu Playhouse 90 a dalším antologiím, ale DuPont Show of the Month se méně zaměřoval na současná dramata a více na adaptace literárních klasik, jako jsou Oliver Twist, Princ a chuďas, Billy Budd, Vězeň na Zendě, Příběh dvou měst a Hrabě Monte Cristo.
    Žánry:Drama
    44
  • Romeo a Julie
    Romeo a Julie (1954)
    FilmRole: divadelní hra "Romeo a Julie" (1595)
    Barevný anglo-italský film, italského režiséra s anglickými herci, je natočen podle nejslavnější tragédie Williama Shakespeara. Dva staré šlechtické rody veronské, Montekové a Kapuletové, žijí v odvěkém nepřátelství. Děti znepřátelených rodičů, Romeo a Julie, se na plese vášnivě zamilují a dají se tajně oddat. Záhy po sňatku však musí Romeo opustit Veronu, protože zabil v souboji Tybalta z rodu Kapuletů. Juliini rodiče chtějí dceru provdat za hraběte Parise. Julie, toužíc sňatek znemožnit, požije prostředek, který ji učiní na čtyřiadvacet hodin zdánlivě mrtvou. Romeo neví, že smrt Julie je jen zdánlivá, a v zoufalství nad ztracenou láskou si vezme život. Stejně i Julie, když procitne z tvrdého spánku a vidí mrtvého Romea, nechce již žít. Nad mrtvými těly dětí dochází – pozdě – k usmíření obou rodů. (FILMOVÝ PŘEHLED 13 / 1957)
    Žánry:DramaRomantický
    70%
    Barevný anglo-italský film, italského režiséra s anglickými herci, je natočen podle nejslavnější tragédie Williama Shakespeara. Dva staré šlechtické rody veronské, Montekové a Kapuletové, žijí v odvěkém nepřátelství. Děti znepřátelených rodičů, Romeo a Julie, se na plese vášnivě zamilují a dají se tajně oddat. Záhy po sňatku však musí Romeo opustit Veronu, protože zabil v souboji Tybalta z rodu Kapuletů. Juliini rodiče chtějí dceru provdat za hraběte Parise. Julie, toužíc sňatek znemožnit, požije prostředek, který ji učiní na čtyřiadvacet hodin zdánlivě mrtvou. Romeo neví, že smrt Julie je jen zdánlivá, a v zoufalství nad ztracenou láskou si vezme život. Stejně i Julie, když procitne z tvrdého spánku a vidí mrtvého Romea, nechce již žít. Nad mrtvými těly dětí dochází – pozdě – k usmíření obou rodů. (FILMOVÝ PŘEHLED 13 / 1957)
    Žánry:DramaRomantický
    45
  • Play of the Week
    Play of the Week (1959)
    Seriál
    70%
    46
  • Romeo a Julie
    Romeo a Julie (1996)
    FilmRole: stejnojmenná hra
    • Netflix
    • Disney+
    • iTunes
    • +2
    Jaký by byl Romeo, kdyby se narodil v dnešní přetechnizované době? A co na to panensky čistá láska Julie ve světě neřestí a násilí? Mohl by jejich vztah vůbec přetrvat věky, jak o tom vypráví William Shakespeare? Podívejte se na dávný příběh, který scénárista posunul o pár set let blíže atomovému věku. Nenechte se zaskočit, že místo romantických altánů, majestátních rób a ušlechtilých kordů jsou kulisami benzínové pumpy, kožené bundy a plné zásobníky pistolí. Skvělé výkony herců, nádherná hudba a ohňostroj světel vás přimrazí ke křeslu a zanechá tam někde uvnitř nesmazatelnou stopu.
    69%
    Jaký by byl Romeo, kdyby se narodil v dnešní přetechnizované době? A co na to panensky čistá láska Julie ve světě neřestí a násilí? Mohl by jejich vztah vůbec přetrvat věky, jak o tom vypráví William Shakespeare? Podívejte se na dávný příběh, který scénárista posunul o pár set let blíže atomovému věku. Nenechte se zaskočit, že místo romantických altánů, majestátních rób a ušlechtilých kordů jsou kulisami benzínové pumpy, kožené bundy a plné zásobníky pistolí. Skvělé výkony herců, nádherná hudba a ohňostroj světel vás přimrazí ke křeslu a zanechá tam někde uvnitř nesmazatelnou stopu.
    47
  • Mé soukromé Idaho
    Mé soukromé Idaho (1991)
    FilmRole: hra Jindřich IV.
    Scott (Keanu Reeves) se živí, na protest proti svému původu z vyšších vrstev, prostitucí. Jednoho dne potkává Mikea (River Phoenix), mladíka, kterého k prostituci přivedla naopak potřeba vůbec nějak přežít. Jeho život komplikuje narkolepsie, nervové onemocnění způsobující naprosto nečekané kolapsy v těch nejnemožnějších situacích. Spříznění pocitem vyděděnosti mezi nimi roste přátelství, které je trochu jinak vnímáno homosexuálně zaměřeným Mikem. Jejich vztah je to jediné, co jim pomáhá najít sílu k vyrovnání se se svou minulostí a odvahu postavit se tváří v tvář realitě...
    69%
    Scott (Keanu Reeves) se živí, na protest proti svému původu z vyšších vrstev, prostitucí. Jednoho dne potkává Mikea (River Phoenix), mladíka, kterého k prostituci přivedla naopak potřeba vůbec nějak přežít. Jeho život komplikuje narkolepsie, nervové onemocnění způsobující naprosto nečekané kolapsy v těch nejnemožnějších situacích. Spříznění pocitem vyděděnosti mezi nimi roste přátelství, které je trochu jinak vnímáno homosexuálně zaměřeným Mikem. Jejich vztah je to jediné, co jim pomáhá najít sílu k vyrovnání se se svou minulostí a odvahu postavit se tváří v tvář realitě...
    48
  • Caesar musí zemřít
    Caesar musí zemřít (2012)
    Film
    V římské věznici Rebibbia předstupuje před publikum skupina vězňů, aby zde odehrála klasickou tragédii Williama Shakespeara Julius Caesar. Aplaus publika zní jako otevírání brány, ale tito herci se po stažení opony musí vrátit do svých cel odpykat své mimořádné tresty. Bratři Tavianiové, matadoři světové kinematografie (Padre padrone, Noc svatého Vavřince), strávili šest měsíců v jedné z nejtvrdších italských věznic, aby zaznamenali, jak se několik mužů pokouší proniknout do zdánlivě vzdálených rolí a skrze ně alespoň částečně překročit stín věznice. Film Caesar musí zemřít není jen filmovým záznamem divadelní inscenace. V autentickém prostředí věznice – v tmavých celách, v úzkých chodbách a mezi dobře střeženými zdmi – se díky univerzálnímu Shakespearovu jazyku prolínají dávné intriky, výhodné koalice i opravdová přátelství s životem místních vězňů, kteří si v mnoha případech zadali se samotnou italskou mafií. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVězeňský
    69%
    V římské věznici Rebibbia předstupuje před publikum skupina vězňů, aby zde odehrála klasickou tragédii Williama Shakespeara Julius Caesar. Aplaus publika zní jako otevírání brány, ale tito herci se po stažení opony musí vrátit do svých cel odpykat své mimořádné tresty. Bratři Tavianiové, matadoři světové kinematografie (Padre padrone, Noc svatého Vavřince), strávili šest měsíců v jedné z nejtvrdších italských věznic, aby zaznamenali, jak se několik mužů pokouší proniknout do zdánlivě vzdálených rolí a skrze ně alespoň částečně překročit stín věznice. Film Caesar musí zemřít není jen filmovým záznamem divadelní inscenace. V autentickém prostředí věznice – v tmavých celách, v úzkých chodbách a mezi dobře střeženými zdmi – se díky univerzálnímu Shakespearovu jazyku prolínají dávné intriky, výhodné koalice i opravdová přátelství s životem místních vězňů, kteří si v mnoha případech zadali se samotnou italskou mafií. (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaVězeňský
    49
  • Sen noci svatojánské
    Sen noci svatojánské (1999)
    FilmRole: divadelní hra "Sen noci svatojánské" (1596)
    • iTunes
    • Rakuten

    Zatímco o Hermínu soupeří hned dva nápadníci, Helena trpí při pohledu na muže, kterého miluje a jenž její lásku neopětuje. Jenže díky vílím kouzlům i ten největší cit během okamžiku zmizí a naopak - kde nebyla ani jiskřička, rozhoří se nezvladatelná vášeň...

    Klasická Shakespearova komedie o lásce a soupeření, tentokrát plná nadpřirozených bytostí. Král Oberon a královna Titanie vás zvou do svého čarovného lesa...

    68%

    Zatímco o Hermínu soupeří hned dva nápadníci, Helena trpí při pohledu na muže, kterého miluje a jenž její lásku neopětuje. Jenže díky vílím kouzlům i ten největší cit během okamžiku zmizí a naopak - kde nebyla ani jiskřička, rozhoří se nezvladatelná vášeň...

    Klasická Shakespearova komedie o lásce a soupeření, tentokrát plná nadpřirozených bytostí. Král Oberon a královna Titanie vás zvou do svého čarovného lesa...

    50
  • Sen noci svatojanské
    Sen noci svatojanské (1959)
    Film
    • KVIFF TV
    Loutková féerická adaptace slavné Shakespearovy hry. Jedno z vrcholných děl českého výtvarníka, animátora a loutkaře Jiřího Trnky je situováno do červnové noci, kdy se poblíž Atén odehraje příběh dvou nešťastně zamilovaných párů, divadlem posedlých řemeslníků a nadpřirozených bytostí. Tyto odlišné světy se střetnou v lese plném kouzel a všechny postavy tu prožijí svá snová dobrodružství. Mimořádný projekt, realizovaný po dobu dvou roků, vyvolává i po letech úctu a obdiv.
    68%
    Loutková féerická adaptace slavné Shakespearovy hry. Jedno z vrcholných děl českého výtvarníka, animátora a loutkaře Jiřího Trnky je situováno do červnové noci, kdy se poblíž Atén odehraje příběh dvou nešťastně zamilovaných párů, divadlem posedlých řemeslníků a nadpřirozených bytostí. Tyto odlišné světy se střetnou v lese plném kouzel a všechny postavy tu prožijí svá snová dobrodružství. Mimořádný projekt, realizovaný po dobu dvou roků, vyvolává i po letech úctu a obdiv.
    51
  • Richard III.
    Richard III. (1995)
    FilmRole: autor předlohy
    V Anglii třicátých let 20. století zuří občanská válka, která končí zavražděním krále. Země, vyčerpaná léty bojů, nutně potřebuje klid a mír. Naštěstí nový panovník Edward má se svou americkou manželkou tři děti, takže se zdá, že o trůn bude na řadu dalších generací postaráno. Je tu však ještě Edwardův mladší bratr, charismatický a po moci prahnoucí Richard, vévoda z Gloucesteru. Richard, jemuž příroda odepřela fyzickou krásu a zdraví, jehož však místo toho obdařila odzbrojujícím šarmem, odvahou, vtipem a podlostí, vlastnostmi, které mu dokáží získat přízeň žen a oddanost mužů. A ten si budoucnost země představuje úplně jinak.
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    V Anglii třicátých let 20. století zuří občanská válka, která končí zavražděním krále. Země, vyčerpaná léty bojů, nutně potřebuje klid a mír. Naštěstí nový panovník Edward má se svou americkou manželkou tři děti, takže se zdá, že o trůn bude na řadu dalších generací postaráno. Je tu však ještě Edwardův mladší bratr, charismatický a po moci prahnoucí Richard, vévoda z Gloucesteru. Richard, jemuž příroda odepřela fyzickou krásu a zdraví, jehož však místo toho obdařila odzbrojujícím šarmem, odvahou, vtipem a podlostí, vlastnostmi, které mu dokáží získat přízeň žen a oddanost mužů. A ten si budoucnost země představuje úplně jinak.
    Žánry:DramaVálečný
    52
  • Othello
    Othello (1995)
    FilmRole: stejnojmenná hra
    • iTunes
    Herec Oliver Parker se ujal režie další filmové verze slavného klasického dramatu Williama Shakespeara o lásce a žárlivosti. Ocitáme se v Benátkách roku 1570, kam se jako hrdina vrací maurský generál Othello z vítězného tažení proti turecké armádě na Kypru. Čeká ho milovaná Desdemona, dcera benátského šlechtice Brabantia, s níž se tajně ožení. Dvojici v odlehlé kapli však zpovzdálí sleduje Othellův pobočník Jago. Muž žárlí na postup svého rivala Cassia, zatímco on zůstal navzdory věrným službám bez odměny, a začne spřádat hanebnou intriku, která vyústí v tragédii - probudí v Othellovi žárlivost a podezření, že Desdemona má s Cassiem milostný poměr...
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Herec Oliver Parker se ujal režie další filmové verze slavného klasického dramatu Williama Shakespeara o lásce a žárlivosti. Ocitáme se v Benátkách roku 1570, kam se jako hrdina vrací maurský generál Othello z vítězného tažení proti turecké armádě na Kypru. Čeká ho milovaná Desdemona, dcera benátského šlechtice Brabantia, s níž se tajně ožení. Dvojici v odlehlé kapli však zpovzdálí sleduje Othellův pobočník Jago. Muž žárlí na postup svého rivala Cassia, zatímco on zůstal navzdory věrným službám bez odměny, a začne spřádat hanebnou intriku, která vyústí v tragédii - probudí v Othellovi žárlivost a podezření, že Desdemona má s Cassiem milostný poměr...
    Žánry:DramaRomantický
    53
  • Julius Caesar
    Julius Caesar (1950)
    Film
    68%
    54
  • Titus
    Titus (1999)
    Film
    Drama Titus Andronicus, které patří k raným dílům slavného alžbětínského divadelního autora a zároveň je jeho první tragédií, inspirovalo debutující režisérku Julii Taymorovou k neobvyklému tvůrčímu zpracování. Příběh římského vojevůdce, který se vrací z války proti Gótům a jako zajatkyni si přivádí gótskou královnu Tamoru a její syny (nejstaršího z nich však nechá zabít, aby uctil památku vlastních synů, kteří v boji padli), je příběhem o krvavé pomstě. Režisérka jej zasadila do pozoruhodného stylového rámce, v němž se mísí nejrůznější estetické a kulturní vlivy, a do hlavních rolí obsadila dva skvělé herce - Anthonyho Hopkinse a Jessiku Langeovou.
    67%
    Drama Titus Andronicus, které patří k raným dílům slavného alžbětínského divadelního autora a zároveň je jeho první tragédií, inspirovalo debutující režisérku Julii Taymorovou k neobvyklému tvůrčímu zpracování. Příběh římského vojevůdce, který se vrací z války proti Gótům a jako zajatkyni si přivádí gótskou královnu Tamoru a její syny (nejstaršího z nich však nechá zabít, aby uctil památku vlastních synů, kteří v boji padli), je příběhem o krvavé pomstě. Režisérka jej zasadila do pozoruhodného stylového rámce, v němž se mísí nejrůznější estetické a kulturní vlivy, a do hlavních rolí obsadila dva skvělé herce - Anthonyho Hopkinse a Jessiku Langeovou.
    55
  • Julius Caesar
    Julius Caesar (1970)
    Film
    • iTunes
    Velkolepá historická adaptace Shakespearovy hry Julius Caesar, ve které jsme svědky posledních dnů muže, který se chtěl stát imperátorem římským. Caesar se však císařem nikdy nestal. Roku 44 př. n. l., o březnových idách, ho na schodech senátu zavraždili republikáni, vedeni Brutem (Jason Robards), Cassiem a Cascou. Nejmocnější Caesarův stoupenec a přítel, Marcus Antonius (Charlton Heston), však při smuteční řeči nad Caesarovým tělem přísahá vrahům pomstu a vyžene je z města. Společně s Caesarovým dědicem Octavianem (Richard Chamberlain) vyhlásí vrahům válku.
    Žánry:DramaHistorický
    67%
    Velkolepá historická adaptace Shakespearovy hry Julius Caesar, ve které jsme svědky posledních dnů muže, který se chtěl stát imperátorem římským. Caesar se však císařem nikdy nestal. Roku 44 př. n. l., o březnových idách, ho na schodech senátu zavraždili republikáni, vedeni Brutem (Jason Robards), Cassiem a Cascou. Nejmocnější Caesarův stoupenec a přítel, Marcus Antonius (Charlton Heston), však při smuteční řeči nad Caesarovým tělem přísahá vrahům pomstu a vyžene je z města. Společně s Caesarovým dědicem Octavianem (Richard Chamberlain) vyhlásí vrahům válku.
    Žánry:DramaHistorický
    56
  • Rosaline
    Rosaline (2022)
    Film
    • iTunes
    • Rakuten
    Rosaline ví, že ona a Romeo si jsou souzeni. Čeká několik let na jejich první polibek - a když to konečně přijde, je to perfektní. Jenže v tom se do města vrátí Julie. Julie, která byla její nejlepší kamarádka. Julie, která ji z nevysvětlitelných důvodů nenávidí. Julie, která je nádherná, mstivá a trochu blázen... a která se zaměřila na Romea, který nemá šanci uniknout.
    Žánry:Komedie
    66%
    Rosaline ví, že ona a Romeo si jsou souzeni. Čeká několik let na jejich první polibek - a když to konečně přijde, je to perfektní. Jenže v tom se do města vrátí Julie. Julie, která byla její nejlepší kamarádka. Julie, která ji z nevysvětlitelných důvodů nenávidí. Julie, která je nádherná, mstivá a trochu blázen... a která se zaměřila na Romea, který nemá šanci uniknout.
    Žánry:Komedie
    57
  • Kebab Connection
    Kebab Connection (2004)
    Film
    V Hamburku chce Ibrahim "Ibo" Secmez, tureckého původu, režírovat první německý kung-fu film. Prozatím natáčí reklamy pro strýčkovu kebabárnu. Titzie, ctižádostivá herečka a Ibova německá přítelkyně, zjistí, že je těhotná. Ibo si není otcovstvím jistý – a ještě se k tomu přidá otcovo zavržení za to, že si nabrnkl Němku – takže ho Titzie vykopne. Snaží se to napravit, ale jak se blíží porod, stále není připraven. V pozadí se pohybují tři rváči, kteří hledají dobrou dršťkovou polévku, a zuří spor mezi kebabárnou a řeckou tavernou přes ulici ve stylu Romea a Julie. Dokáže Ibo vzít život do vlastních rukou?
    Režie:Anno Saul
    66%
    V Hamburku chce Ibrahim "Ibo" Secmez, tureckého původu, režírovat první německý kung-fu film. Prozatím natáčí reklamy pro strýčkovu kebabárnu. Titzie, ctižádostivá herečka a Ibova německá přítelkyně, zjistí, že je těhotná. Ibo si není otcovstvím jistý – a ještě se k tomu přidá otcovo zavržení za to, že si nabrnkl Němku – takže ho Titzie vykopne. Snaží se to napravit, ale jak se blíží porod, stále není připraven. V pozadí se pohybují tři rváči, kteří hledají dobrou dršťkovou polévku, a zuří spor mezi kebabárnou a řeckou tavernou přes ulici ve stylu Romea a Julie. Dokáže Ibo vzít život do vlastních rukou?
    Režie:Anno Saul
    58
  • Performance
    Performance (1991)
    Seriál
    66%
    59
  • Romeo and Juliet
    Romeo and Juliet (2014)
    Seriál
    64%
    60
  • Romeo and Juliet
    Romeo and Juliet (2013)
    Film
    • iTunes
    63%
    61
  • Dvojí život
    Dvojí život (1947)
    Film
    63%
    62
  • Ofélie
    Ofélie (2019)
    Film
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Královna Gertruda si oblíbí vzpurnou dívku Ofélii, pozve ji na hrad Elsinore a učiní ji jednou ze svých dvorních dam. Ofélie brzy najde zalíbení v Gertrudině synovi, princi Hamletovi, milostné a politické intriky dospělých však zhatí šance na bezproblémovou lásku dvou mladých lidí. Hamletův otec je nalezen mrtvý, následník trůnu pojme podezření, že nezemřel přirozenou smrtí, a Ofélie jako jediná ví, že Gertruda byla králi nevěrná. Film Ofélie převypráví slavné shakespearovské drama Hamlet z perspektivy titulní hrdinky.
    62%
    Královna Gertruda si oblíbí vzpurnou dívku Ofélii, pozve ji na hrad Elsinore a učiní ji jednou ze svých dvorních dam. Ofélie brzy najde zalíbení v Gertrudině synovi, princi Hamletovi, milostné a politické intriky dospělých však zhatí šance na bezproblémovou lásku dvou mladých lidí. Hamletův otec je nalezen mrtvý, následník trůnu pojme podezření, že nezemřel přirozenou smrtí, a Ofélie jako jediná ví, že Gertruda byla králi nevěrná. Film Ofélie převypráví slavné shakespearovské drama Hamlet z perspektivy titulní hrdinky.
    63
  • Tromeo & Juliet
    Tromeo & Juliet (1996)
    FilmRole: divadelní hra "Romeo a Julie" (1595)

    Produkční společnost Troma si získala srdce nonkonformních filmových fandů rozjařilými a přemrštěnými braky, které v záplavě tělesných tekutin oslavují vše přízemní a humusné a kterým není nic svaté. Ačkoli si Troma bere na paškál především modly amerického životního stylu jako jsou superhrdinové, fastfoody či střední školy, v polovině devadesátek svou pozornost obrátila k největší klasice romantické literatury. Zatímco staromilci bijí na poplach, přední dramatik alžbětinské Anglie překvapivě nemá moc důvodů rotovat v hrobě. Tromeo a Julie totiž je až nečekaně funkční a promyšlenou interpretací nehynoucího příběhu dvou zahynulých milenců. Jistě, z překrásné Verony se děj přesunul na zaflusaný Manhattan, znesvářené rody nejsou v žádném případě vznešené, spíše prohnilé, vyšinuté a zvrácené a té krve, co znovu beznadějně smáčí krev dříve prolitou, je tentokráte trochu více. Ale to jsou jen prostředky adaptace, které umožňují, aby příběh ožil novou energií a promluvil k divákům, které by kostýmní recitace veršovánek odrazovaly. Právě ve zdejším karnevalovém reji tromáckých bizarních naturščiků, bláznivých úchyláren, pukajících hlav, hysterického pitvoření a fekálního humoru o to více vynikne křehkost i síla osudové lásky. Dodejme, že zde sbíral zkušenosti a poznával, co je opravdový odvaz, James Gunn, režisér o poznání tuctovějšího odvazu Strážci galaxie. Aby lákavých jmen nebylo málo, s jiskrou v srdci a touhou v měšci se do filmu položí dabérské duo Samantha Bifidus a Josef Vokurka. (Festival otrlého diváka 2017)

    62%

    Produkční společnost Troma si získala srdce nonkonformních filmových fandů rozjařilými a přemrštěnými braky, které v záplavě tělesných tekutin oslavují vše přízemní a humusné a kterým není nic svaté. Ačkoli si Troma bere na paškál především modly amerického životního stylu jako jsou superhrdinové, fastfoody či střední školy, v polovině devadesátek svou pozornost obrátila k největší klasice romantické literatury. Zatímco staromilci bijí na poplach, přední dramatik alžbětinské Anglie překvapivě nemá moc důvodů rotovat v hrobě. Tromeo a Julie totiž je až nečekaně funkční a promyšlenou interpretací nehynoucího příběhu dvou zahynulých milenců. Jistě, z překrásné Verony se děj přesunul na zaflusaný Manhattan, znesvářené rody nejsou v žádném případě vznešené, spíše prohnilé, vyšinuté a zvrácené a té krve, co znovu beznadějně smáčí krev dříve prolitou, je tentokráte trochu více. Ale to jsou jen prostředky adaptace, které umožňují, aby příběh ožil novou energií a promluvil k divákům, které by kostýmní recitace veršovánek odrazovaly. Právě ve zdejším karnevalovém reji tromáckých bizarních naturščiků, bláznivých úchyláren, pukajících hlav, hysterického pitvoření a fekálního humoru o to více vynikne křehkost i síla osudové lásky. Dodejme, že zde sbíral zkušenosti a poznával, co je opravdový odvaz, James Gunn, režisér o poznání tuctovějšího odvazu Strážci galaxie. Aby lákavých jmen nebylo málo, s jiskrou v srdci a touhou v měšci se do filmu položí dabérské duo Samantha Bifidus a Josef Vokurka. (Festival otrlého diváka 2017)

    64
  • "O" (Othello)
    "O" (Othello) (2001)
    Film
    • iTunes
    Moderní shakespearovský příběh o vášni, žárlivosti, zradě a basketbalu. Odin je jediný černý student na jižanské škole a nejlepší hráč basketbalového týmu, který si vysloužil přezdívku Oiz. Chodí s nejhezčí dívkou na škole, Desi, a má partu dobrých přátel, alespoň si to myslí. Neví, že jeho nejlepší přítel Hugo na něj dlouho žárlí a potají připravuje plán své pomsty. Jeho součástí jsou i Roger, který šíleně miluje Desi, Michael, kterého Hugo svými intrikami vyžene z týmu, a Emily, Hugova dívka a Desina nejlepší kamarádka. Hugo se nezastaví opravdu před ničím, aby naplnil svůj hrůzný plán, na konci kterého bude vražda.
    62%
    Moderní shakespearovský příběh o vášni, žárlivosti, zradě a basketbalu. Odin je jediný černý student na jižanské škole a nejlepší hráč basketbalového týmu, který si vysloužil přezdívku Oiz. Chodí s nejhezčí dívkou na škole, Desi, a má partu dobrých přátel, alespoň si to myslí. Neví, že jeho nejlepší přítel Hugo na něj dlouho žárlí a potají připravuje plán své pomsty. Jeho součástí jsou i Roger, který šíleně miluje Desi, Michael, kterého Hugo svými intrikami vyžene z týmu, a Emily, Hugova dívka a Desina nejlepší kamarádka. Hugo se nezastaví opravdu před ničím, aby naplnil svůj hrůzný plán, na konci kterého bude vražda.
    65
  • Hamlet A.D.D.
    Hamlet A.D.D. (2014)
    Film
    62%
    66
  • Verona
    Verona (2010)
    Film
    61%
    67
  • Marná lásky snaha
    Marná lásky snaha (2000)
    FilmRole: stejnojmenná hra
    Král navarský a jeho tři přátelé se za účelem pilného studia rozhodli zříci se světských radovánek a ženské společnosti, a toho, kdo selže první, čeká tvrdý trest. Jako naschvál ale tehdy přijíždí na návštěvu francouzská princezna se třemi sličnými dvorními dámami. Po setkání s nimi začnou mladíci hledat skulinky ve svém ukvapeném slibu a za zády kamarádů píší milostná psaníčka vyvoleným dámám svého srdce. Vrtkavý osud a jeden popletený sluha ale zařídí, že se psaníčka dostanou do nepravých rukou, a začíná komedie plná omylů, citů a písniček, která potěší všechny, kteří ještě věří na sílu lásky, poezie a přátelství.

    Zmodernizovaná muzikálová adaptace shakespearovské komedie z dílny Kennetha Branagha.
    60%
    Král navarský a jeho tři přátelé se za účelem pilného studia rozhodli zříci se světských radovánek a ženské společnosti, a toho, kdo selže první, čeká tvrdý trest. Jako naschvál ale tehdy přijíždí na návštěvu francouzská princezna se třemi sličnými dvorními dámami. Po setkání s nimi začnou mladíci hledat skulinky ve svém ukvapeném slibu a za zády kamarádů píší milostná psaníčka vyvoleným dámám svého srdce. Vrtkavý osud a jeden popletený sluha ale zařídí, že se psaníčka dostanou do nepravých rukou, a začíná komedie plná omylů, citů a písniček, která potěší všechny, kteří ještě věří na sílu lásky, poezie a přátelství.

    Zmodernizovaná muzikálová adaptace shakespearovské komedie z dílny Kennetha Branagha.
    68
  • Gnomeo & Julie
    Gnomeo & Julie (2011)
    FilmRole: divadelní hra "Romeo a Julie" (1595)
    59%
    69
  • Bouře
    Bouře (1982)
    Film
    • iTunes
    58%
    70
  • 71
  • Richard III
    Richard III (1912)
    Film
    55%
    72
  • Hamlet: Ian McKellen
    Hamlet: Ian McKellen (2024)
    Film
    • HBO Max
    Nesmrtelný příběh pomsty a tragédie je pojat jako psychologický thriller pro dnešní dobu. Režisér Sean Mathias vychází ze své oceňované divadelní inscenace pro Theatre Royal ve Windsoru a v tomto filmovém pojetí inovativně překračuje hranice jeviště. Využívá skoro každou místnost tohoto divadla, které se od sklepního vězení až po střešní cimbuří mění ve slavný hrad Elsinor. (Pannonia Entertainment)
    Žánry:DramaThriller
    52%
    Nesmrtelný příběh pomsty a tragédie je pojat jako psychologický thriller pro dnešní dobu. Režisér Sean Mathias vychází ze své oceňované divadelní inscenace pro Theatre Royal ve Windsoru a v tomto filmovém pojetí inovativně překračuje hranice jeviště. Využívá skoro každou místnost tohoto divadla, které se od sklepního vězení až po střešní cimbuří mění ve slavný hrad Elsinor. (Pannonia Entertainment)
    Žánry:DramaThriller
    73
  • As You Like It
    As You Like It (1992)
    Film
    52%
    74
  • Midsummer Night's Rave, A
    Midsummer Night's Rave, A (2002)
    FilmRole: divadelní hra "Sen noci svatojánské" (1596)
    Život začíná se západem slunce pro skupinu přátel, kteří rádi chodí na večírky a účastní se rave party v Los Angeles. Hudba začíná hrát a sen se stává skutečností, když party boy Puck nabídne každému z nich vzorek svého "lektvaru lásky". Tato zářivě zelená tekutina podněcuje jejich vnitřní touhy a umožňuje přátelům spojit se se svými dlouho skrývanými láskami během této noci plné tance, světel a nespoutané zábavy. Počasí je horké, hudba duní, nálada je elektrizující a sázky jsou vysoké v této moderní adaptaci Shakespearovy nejoblíbenější komedie.
    49%
    Život začíná se západem slunce pro skupinu přátel, kteří rádi chodí na večírky a účastní se rave party v Los Angeles. Hudba začíná hrát a sen se stává skutečností, když party boy Puck nabídne každému z nich vzorek svého "lektvaru lásky". Tato zářivě zelená tekutina podněcuje jejich vnitřní touhy a umožňuje přátelům spojit se se svými dlouho skrývanými láskami během této noci plné tance, světel a nespoutané zábavy. Počasí je horké, hudba duní, nálada je elektrizující a sázky jsou vysoké v této moderní adaptaci Shakespearovy nejoblíbenější komedie.
    75
  • Doctors
    Doctors (2000)
    Seriál
    46%
    76
  • Sen noci svatojánské
    Sen noci svatojánské (2005)
    FilmRole: divadelní hra "Sen noci svatojánské" (1596)
    Magický příběh nás zve do pohádkového světa zázračných víl, skřítků a kouzel. Půvabná mladá dívka Helen nevěří na pohádky. Její otec, vévoda Theseus, je velmi nemocný a Helen je připravená udělat cokoliv, aby se opět uzdravil. Stará legenda vypráví, že jednou za rok mohou lidé vstoupit do magického světa víl a skřítků, kteří jim splní jejich sny. Helen se vydává hledat královnu víl Titanii, aby ji požádala o pomoc. Jejími společníky na nebezpečné cestě se stávají dva rivalové Demetrius a Lysander, kteří bojují o její lásku. Jenže pohádkový svět se během staletí hodně změnil. Čarovná zákoutí, líné víly, vypočítavé čarodějnice a královna, kterou je velmi těžké najít...
    46%
    Magický příběh nás zve do pohádkového světa zázračných víl, skřítků a kouzel. Půvabná mladá dívka Helen nevěří na pohádky. Její otec, vévoda Theseus, je velmi nemocný a Helen je připravená udělat cokoliv, aby se opět uzdravil. Stará legenda vypráví, že jednou za rok mohou lidé vstoupit do magického světa víl a skřítků, kteří jim splní jejich sny. Helen se vydává hledat královnu víl Titanii, aby ji požádala o pomoc. Jejími společníky na nebezpečné cestě se stávají dva rivalové Demetrius a Lysander, kteří bojují o její lásku. Jenže pohádkový svět se během staletí hodně změnil. Čarovná zákoutí, líné víly, vypočítavé čarodějnice a královna, kterou je velmi těžké najít...
    77
  • Macbeth
    Macbeth (2006)
    FilmRole: divadelní hra
    46%
    78
  • Secret Sex Lives of Romeo and Juliet, The
    Secret Sex Lives of Romeo and Juliet, The (1969)
    Film
    44%
    79
  • Macbeth
    Macbeth (2018)
    Film
    Shakespearův Macbeth byl kompletně natočený na zeleném pozadí a režisér Kit Monkman (Ten nůž, který mě zabil) ho nově představuje v novém a strhujícím filmovém zpracování. V hlavní roli se představí Mark Rowley (Poslední království, Luther). Monkmanova jedinečná adaptace úspěšně překlenuje propast mezi divadlem a filmem a vytváří zcela nový typ imaginativního prostoru. Tato radikální adaptace staví do centra pozornosti divákovo vnímání příběhu, umocňuje divadelní kontext originálu a vytváří skutečně inovativní a strhující filmové scenérie, přičemž zachovává jazyk a témata Shakespearovy původní hry. Pomocí matte paintingu a počítačového modelování k vytvoření světa, ve kterém se akce odehrává, umožňuje zelené pozadí Monkmanovi vytvořit jeho vizi vícevrstvého světa, ve kterém postavy hrají své rozličné osudy.
    Žánry:Drama
    44%
    Shakespearův Macbeth byl kompletně natočený na zeleném pozadí a režisér Kit Monkman (Ten nůž, který mě zabil) ho nově představuje v novém a strhujícím filmovém zpracování. V hlavní roli se představí Mark Rowley (Poslední království, Luther). Monkmanova jedinečná adaptace úspěšně překlenuje propast mezi divadlem a filmem a vytváří zcela nový typ imaginativního prostoru. Tato radikální adaptace staví do centra pozornosti divákovo vnímání příběhu, umocňuje divadelní kontext originálu a vytváří skutečně inovativní a strhující filmové scenérie, přičemž zachovává jazyk a témata Shakespearovy původní hry. Pomocí matte paintingu a počítačového modelování k vytvoření světa, ve kterém se akce odehrává, umožňuje zelené pozadí Monkmanovi vytvořit jeho vizi vícevrstvého světa, ve kterém postavy hrají své rozličné osudy.
    Žánry:Drama
    80
  • Bollywood Queen
    Bollywood Queen (2002)
    Film
    Film vypráví o devatenáctileté Indce Geeně (Preeya Kalidas), která ale žije od narození v Londýně. Její rodiče nechtějí vystupovat za hranice indické komunity ani podnikat nic neslučitelného s tradicemi, tak Geeně domluví sňatek s dalším Indem. To ale netuší, že jejich dcera před nimi pár věcí tají - například vokální R&B skupinu nebo lásku s mladým bílým Londýňanem Jayem (James McAvoy). (Morien)
    43%
    Film vypráví o devatenáctileté Indce Geeně (Preeya Kalidas), která ale žije od narození v Londýně. Její rodiče nechtějí vystupovat za hranice indické komunity ani podnikat nic neslučitelného s tradicemi, tak Geeně domluví sňatek s dalším Indem. To ale netuší, že jejich dcera před nimi pár věcí tají - například vokální R&B skupinu nebo lásku s mladým bílým Londýňanem Jayem (James McAvoy). (Morien)
    81

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.