Pavel Zajíček: Nejlepší filmy a seriály

6.3

Pavel Zajíček: Filmy a seriály

Pavel Zajíček, český básník, hudebník, výtvarník a příležitostný herec, se narodil 15. dubna 1951 v Praze. Byl jedním z nejvýznamnějších představitelů českého undergroundu a zakladatelem hudební skupiny DG 307. Ačkoli byl znám především pro svou literární a hudební tvorbu, objevil se také v několika filmových projektech.

Film "Knoflíkáři"

V roce 1997 ztvárnil roli rozhlasového moderátora ve filmu "Knoflíkáři" režiséra Petra Zelenky. Tento snímek, složený z několika provázaných příběhů, získal značnou popularitu a ocenění. Zajíčkova postava přispěla k celkové atmosféře filmu svým specifickým projevem.

Film "Anděl Exit"

V roce 2000 se objevil ve filmu "Anděl Exit", adaptaci románu Jáchyma Topola. Zde ztvárnil postavu Lurii, která se pohybuje v temném prostředí pražského podsvětí. Jeho herecký výkon dodal filmu autentičnost a hloubku.

Další filmové projekty

Kromě výše zmíněných filmů se Zajíček objevil také ve snímcích "Cabriolet" (2001) a "Čert ví proč" (2003). I když jeho role nebyly hlavní, jeho přítomnost na plátně byla vždy výrazná a zapamatovatelná.

Dokumentární tvorba

Pavel Zajíček byl také součástí několika dokumentárních projektů mapujících český underground a jeho osobní tvorbu. Jeho život a dílo byly zachyceny v různých dokumentech, které přibližují jeho přínos české kultuře.


  • Knoflíkáři
    Knoflíkáři (1997)
    FilmRole: moderátor Rádia 1
    80%
    1
  • Vyprávěj
    Vyprávěj (2009)
    Seriál
    • iVysílání
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu let, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    72%
    Druhá polovina 20. století v rodině Dvořákových. Retro seriál je pohledem do naší nedávné historie prostřednictvím osudů rodiny Dvořákových. Díky vzpomínkám vypravěče Honzy se před diváky odvíjí sága rodiny v průběhu let, rozplétá se poutavá mozaika lidských osudů a vztahů tří generací. Hlavní akcent ve vyprávění je kladen na příběh rodiny, na všední problémy jednotlivých členů, ne na politiku či „velkou“ historii. Jako když listujete rodinným fotoalbem. Není záměrem analyzovat nebo nějak hodnotit historické události, jde spíše o to, jak zachytit co nejvěrněji dobu a pocity účastníků v konkrétních situacích. V prvním díle se ocitáme v roce 1964 a sledujeme především Honzovy rodiče, kteří jsou na vysoké škole. Seriál mapuje historii ve čtyřech vypravěčsky uzavřenějších cyklech přibližně po desetiletích: (1964-1975), (1975-1985), (1985-1995), (1995-2005).
    2
  • ...a bude hůř
    ...a bude hůř (2007)
    FilmRole: Josef
    Tři hlasy nad knihou A bude hůř: Ivan Sviták: Pozoruhodné je právě to, že autoři těchto vulgárností jsou nejen hrdí na svou vlastní stupiditu a jsou pyšní na absenci kultury, ale že povyšují svůj plevel na kulturní hodnotu. Rio Preisner: Manichejský pansexualismus Dětí ráje bych v té souvislosti definoval jako pasivní antipolitičnost (sebe)zotročených mas v konfrontaci s aktivní antipolitičností otrokářské nomenklatury. Egon Bondy: Rio Preisner a snad i jiní nedovedou v Pelcových Dětech ráje asi číst nic jiného než ty partie o šoustání. Věru není v nich jádro tohoto textu. (...) Je to umělecky zvládnutá výpověď o životě nepoměrně těžším, než si kdy dovedli představit všichni Kerouakové, Ginsbergové, Burroughsové a Bukowští. (oficiální text distributora)
    68%
    Tři hlasy nad knihou A bude hůř: Ivan Sviták: Pozoruhodné je právě to, že autoři těchto vulgárností jsou nejen hrdí na svou vlastní stupiditu a jsou pyšní na absenci kultury, ale že povyšují svůj plevel na kulturní hodnotu. Rio Preisner: Manichejský pansexualismus Dětí ráje bych v té souvislosti definoval jako pasivní antipolitičnost (sebe)zotročených mas v konfrontaci s aktivní antipolitičností otrokářské nomenklatury. Egon Bondy: Rio Preisner a snad i jiní nedovedou v Pelcových Dětech ráje asi číst nic jiného než ty partie o šoustání. Věru není v nich jádro tohoto textu. (...) Je to umělecky zvládnutá výpověď o životě nepoměrně těžším, než si kdy dovedli představit všichni Kerouakové, Ginsbergové, Burroughsové a Bukowští. (oficiální text distributora)
    3
  • Čert ví proč
    Čert ví proč (2003)
    Film
    V zemi krále Dobromila se přestala cenit poctivá práce, slušnost, čestnost a úcta mezi lidmi. Do krajiny se místo toho postupně vkrádá moc pekla, a tak ti, ve kterých zůstal ještě zbytek slušnosti, raději prchají pryč. Trochu popletená bylinářka Apolena má svůj sen, že krajinu zachrání jen neznámý spasitel, který přijde s oslem a vezme si královu dceru Aničku za ženu. Kdo by však věřil bláznivé bylinářce, která svými zázračnými bylinami vždy natropí víc zmatků než užitku? (ČT)
    60%
    V zemi krále Dobromila se přestala cenit poctivá práce, slušnost, čestnost a úcta mezi lidmi. Do krajiny se místo toho postupně vkrádá moc pekla, a tak ti, ve kterých zůstal ještě zbytek slušnosti, raději prchají pryč. Trochu popletená bylinářka Apolena má svůj sen, že krajinu zachrání jen neznámý spasitel, který přijde s oslem a vezme si královu dceru Aničku za ženu. Kdo by však věřil bláznivé bylinářce, která svými zázračnými bylinami vždy natropí víc zmatků než užitku? (ČT)
    4
  • Anděl Exit
    Anděl Exit (2000)
    FilmRole: Lurija
    • Oneplay
    • DaFilms
    57%
    5
  • Cabriolet
    Cabriolet (2001)
    FilmRole: Pavlin otec
    Tobiáš je bubeníkem u Ivana Krále. Také je profesionálním vynašečem odpadků. Žije mezi odpadkovými koši a skládkou. Tam také doslova najde Pavlu - křehké, zlatovlasé stvoření s podřezanými zápěstími, v bezvědomí... Láska mezi Tobiášem a Pavlou je silná, živelná - chaos. Pavla v nočním klubu zkolabuje. Během písničky ji vynášejí na nosítkách. Primář v nemocnici Tobiášovi řekne o nevyléčitelné nemoci Pavly, o blížící se smrti. Tobiáš shání peníze na záchranu života pomocí dobročinných koncertů. Po marném snažení se naskytne příležitost k podvodu. Ani to jim nepomůže. Přesto v této situaci najdou něco mnohem podstatnějšího...
    Žánry:Romantický
    46%
    Tobiáš je bubeníkem u Ivana Krále. Také je profesionálním vynašečem odpadků. Žije mezi odpadkovými koši a skládkou. Tam také doslova najde Pavlu - křehké, zlatovlasé stvoření s podřezanými zápěstími, v bezvědomí... Láska mezi Tobiášem a Pavlou je silná, živelná - chaos. Pavla v nočním klubu zkolabuje. Během písničky ji vynášejí na nosítkách. Primář v nemocnici Tobiášovi řekne o nevyléčitelné nemoci Pavly, o blížící se smrti. Tobiáš shání peníze na záchranu života pomocí dobročinných koncertů. Po marném snažení se naskytne příležitost k podvodu. Ani to jim nepomůže. Přesto v této situaci najdou něco mnohem podstatnějšího...
    Žánry:Romantický
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.