Manfred Krug: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Manfred Krug: Filmy a seriály

  • Boxer a smrť
    Boxer a smrť (1963)
    FilmRole: Kraft
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Velitel koncentračního tábora Walter Kraft (M. Krug) je amatérským boxerem. Kondici si udržuje v dobře zařízené posilovně, zatímco podvyživení vězni musejí celý den tvrdě pracovat. Pokusy o útěk se zde trestají okamžitou smrtí. Jedním ze skupiny dopadených uprchlíků je i Slovák Ján Komínek (Š. Kvietik). Kraft jen náhodou zjistí, že vychrtlý mladík je také amatérským boxerem. Jelikož velitel potřebuje k tréninku sparingpartnera, ušetří Komínka smrti i povinnosti pracovat a pověří svého asistenta Williho (E. Marian), aby vězně vykrmil. Zesláblý Komínek se zpočátku veliteli nemůže v ringu rovnat, avšak zanedlouho se ukáže, že Kraft je mizerným sportovcem a že Komínek je schopen jej poslat k zemi. Jenže tady nejde o vítězství v boxu a už vůbec ne o pravidla fair play. Komínek dobře ví, že bojuje o život – a to nejen o svůj... (Česká televize)
    Žánry:DramaSportovní
    73%
    Velitel koncentračního tábora Walter Kraft (M. Krug) je amatérským boxerem. Kondici si udržuje v dobře zařízené posilovně, zatímco podvyživení vězni musejí celý den tvrdě pracovat. Pokusy o útěk se zde trestají okamžitou smrtí. Jedním ze skupiny dopadených uprchlíků je i Slovák Ján Komínek (Š. Kvietik). Kraft jen náhodou zjistí, že vychrtlý mladík je také amatérským boxerem. Jelikož velitel potřebuje k tréninku sparingpartnera, ušetří Komínka smrti i povinnosti pracovat a pověří svého asistenta Williho (E. Marian), aby vězně vykrmil. Zesláblý Komínek se zpočátku veliteli nemůže v ringu rovnat, avšak zanedlouho se ukáže, že Kraft je mizerným sportovcem a že Komínek je schopen jej poslat k zemi. Jenže tady nejde o vítězství v boxu a už vůbec ne o pravidla fair play. Komínek dobře ví, že bojuje o život – a to nejen o svůj... (Česká televize)
    Žánry:DramaSportovní
    1
  • Liebling Kreuzberg
    Liebling Kreuzberg (1986)
    SeriálRole: Robert Liebling, Rechtsanwalt
    Liebling Kreuzberg byl televizní seriál vysílaný na ARD, který byl poprvé uveden v pěti sériích s celkem 58 epizodami v letech 1986 až 1998. Scénáře prvních tří a páté série napsal Jurek, jeho přítel Manfred Krug napsal roli svérázného berlínského právníka Roberta Lieblinga na tělo, čtvrtou sérii napsal Ulrich Plenzdorf. Režie se ujali Heinz Schirk, Werner Masten a Vera Loebner. Producenty seriálu byly SFB, NDR a WDR. Hudbu k první sérii složil Hans-Martin Majewski, v pozdějších sériích Klaus Doldinger.
    72%
    Liebling Kreuzberg byl televizní seriál vysílaný na ARD, který byl poprvé uveden v pěti sériích s celkem 58 epizodami v letech 1986 až 1998. Scénáře prvních tří a páté série napsal Jurek, jeho přítel Manfred Krug napsal roli svérázného berlínského právníka Roberta Lieblinga na tělo, čtvrtou sérii napsal Ulrich Plenzdorf. Režie se ujali Heinz Schirk, Werner Masten a Vera Loebner. Producenty seriálu byly SFB, NDR a WDR. Hudbu k první sérii složil Hans-Martin Majewski, v pozdějších sériích Klaus Doldinger.
    2
  • Auf Achse
    Auf Achse (1980)
    SeriálRole: Franz Meersdonk
    68%
    3
  • Sesamstraße
    Sesamstraße (1975)
    Seriál
    68%
    4
  • König Drosselbart
    König Drosselbart (1965)
    FilmRole: König Drosselbart
    67%
    5
  • Pět nábojnic
    Pět nábojnic (1960)
    FilmRole: Oleg der Pole
    Je rok 1936 a ve Španělsku zuří občanská válka. Když je německý velitel mezinárodní brigády vážně zraněn, svěří svým pěti soudruhům poselství, které rozdělí a ukryje do pěti nábojů. Všech pět nábojů se musí dostat k praporu, aby mohla být zpráva předána dál. Jenže Francouz Pierre nesnese horko v Sieře. Když opustí úkryt, aby se napil ze studny, zasáhne ho nepřátelská kulka.
    Žánry:Válečný
    65%
    Je rok 1936 a ve Španělsku zuří občanská válka. Když je německý velitel mezinárodní brigády vážně zraněn, svěří svým pěti soudruhům poselství, které rozdělí a ukryje do pěti nábojů. Všech pět nábojů se musí dostat k praporu, aby mohla být zpráva předána dál. Jenže Francouz Pierre nesnese horko v Sieře. Když opustí úkryt, aby se napil ze studny, zasáhne ho nepřátelská kulka.
    Žánry:Válečný
    6
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • Kit a spol.
    Kit a spol. (1974)
    FilmRole: Wild Water Bill
    62%
    8
  • Ukradená bitva
    Ukradená bitva (1972)
    FilmRole: Käsebier
    • Oneplay
    59%
    9
  • Das Traumschiff
    Das Traumschiff (1981)
    Seriál
    30%
    10
  • Kessel Buntes, Ein
    Kessel Buntes, Ein (1972)
    SeriálRole: Self - Musician
    Pořad měl konkurovat programům ze západoněmecké televize. V tomto ohledu byl poměrně úspěšný a získal si oblibu i v částech západního Německa, které mohly přijímat východní televizi. Jeho produkční hodnoty byly vysoké. Kromě hudebních a tanečních čísel a vystoupení východoněmeckých celebrit se v téměř každém vysílání objevovaly známé hvězdy ze západu, často poté, co jejich popularita v jejich domovských zemích dosáhla vrcholu.
    26%
    Pořad měl konkurovat programům ze západoněmecké televize. V tomto ohledu byl poměrně úspěšný a získal si oblibu i v částech západního Německa, které mohly přijímat východní televizi. Jeho produkční hodnoty byly vysoké. Kromě hudebních a tanečních čísel a vystoupení východoněmeckých celebrit se v téměř každém vysílání objevovaly známé hvězdy ze západu, často poté, co jejich popularita v jejich domovských zemích dosáhla vrcholu.
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.