Otto Hanisch

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Otto Hanisch se narodil 11. ledna 1927 v Berlíně a zemřel 13. prosince 2021. Byl německým kameramanem, který se stal jedním z nejvýznamnějších představitelů své profese ve studiu DEFA. Po notabituře v roce 1943 byl povolán do válečného námořnictva a válku jen těsně přežil. Po válečném zajetí na severním Uralu se vrátil v roce 1947 do Berlína. Před vlastní filmovou kariérou se učil v kopírně, stal se filmovým fotografem a absolvoval praxi ve filmové továrně Wolfen. Začátky kariéry a specializace na žánrové filmy Hanisch začal svou činnost ve filmu v užším smyslu jako kameraasistent v raných 50. letech. Kameraman Otto Hanisch byl mistrem žánrového filmu. Kromě mnoha dalších děl fotografoval během své téměř čtyřicetileté činnosti u DEFA s oblibou komedie, westerny a historicko-biografické filmy. Poté začala pro Otto Hanische úspěšná dráha jako kameraman publikumsky účinných zábavních filmů. Fyzické námahy na venkovních natáčeních v zahraničí, které byly spojeny s indiánskými filmy jako Chingachgook: The Great Snake (1967), Trail of the Falcon (1968), Blauvogel (1979) a Der Scout (1982), zvládal s bravurou. Mistrovství v práci s 70mm kamerou Jako zvláštní výzvu pociťoval práci s 70mm kamerou. Se Signals: A Space Adventure a Orpheus in der Unterwelt natočil dva vynikající, také mezinárodně velmi uznávané 70mm produkce. Vysoká divácká hodnota filmu Signals: A Space Adventure byla úzce spojena s výkonem kameramana Otto Hanische (1927–2021), který v průběhu natáčení s 70mm technikou stál před řadou výzev. Kvůli tomu bylo osvětlení často zdlouhavé, na některé záběry potřebovali až čtyři hodiny, vyprávěl Hanisch, který od té doby nesl ve studiu přezdívku „Lampen-Otto". Po filmu Signals: A Space Adventure (1970) obsluhoval Hanisch, který kvůli svému intenzivnímu používání dodatečných světelných zdrojů při natáčení nesl také přezdívku „Lampen-Otto", již podruhé 70mm kameru. Konec kariéry a návrat k malířství S koncem DEFA na začátku 90. let se Hanisch věnoval malířství a ukončil svou práci jako kameraman. Dospěl k závěru: „Došel jsem k závěru, že za dnešních podmínek už není poptávka po čisté a promyšlené filmové práci a už jsem nemohl pochopit radost z procesu natáčení. Mé rozhodnutí bylo pevné: Vrátím se ke své malbě. Tak se kruh uzavřel a bylo to dobře tak." Svou dobu u DEFA shrnul v rozhovoru: „Jsem rád, že DEFA existovala, protože to byla nejlepší doba v mém životě".


Otto Hanisch: Filmy a pořady 26


Dodatečné informace

Narození:
11. 1. 1927

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.