?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Milan K. Némethy: Filmy a seriály

  • Karel a já
    Karel a já (1942)
    Film
    Lucie očekává svého ženicha, ale ten se bohužel nedostaví. Předsvatební noc ho stála mnoho sil a díky veselé náladě zapomněl nejen na to, kde bydlí, ale i na svou vlastní svatbu. Lucie považuje jeho chování za neomluvitelné a svatbu chce zrušit. Oldřich, jehož mužská ješitnost tímto velice utrpěla, se rozhodl oženit se s první dívkou, kterou potká. Sám však zjišťuje, že to není tak jednoduché, i když dívek je mnoho. (Filmexport)
    Žánry:Komedie
    70%
    Lucie očekává svého ženicha, ale ten se bohužel nedostaví. Předsvatební noc ho stála mnoho sil a díky veselé náladě zapomněl nejen na to, kde bydlí, ale i na svou vlastní svatbu. Lucie považuje jeho chování za neomluvitelné a svatbu chce zrušit. Oldřich, jehož mužská ješitnost tímto velice utrpěla, se rozhodl oženit se s první dívkou, kterou potká. Sám však zjišťuje, že to není tak jednoduché, i když dívek je mnoho. (Filmexport)
    Žánry:Komedie
    1
  • Pásla kone na betóne
    Pásla kone na betóne (1983)
    Film
    • Netflix
    • iTunes
    • DaFilms
    Děj slovenského filmu se odehrává v zapadlé vesnici a líčí život činorodé matky a její dospívající dcery, poznamenaný trpkými zkušenostmi s mužskou bezohledností. Zápletka vzdáleně připomíná Feničův debut Džusový román: sedmnáctiletá Pavla (v podání Veroniky Jeníkové) - pocházející z dávné nemanželské známosti - otěhotní s nezodpovědným vojákem z Čech, který se musí ženit s jinou dívkou...
    Žánry:Komedie
    67%
    Děj slovenského filmu se odehrává v zapadlé vesnici a líčí život činorodé matky a její dospívající dcery, poznamenaný trpkými zkušenostmi s mužskou bezohledností. Zápletka vzdáleně připomíná Feničův debut Džusový román: sedmnáctiletá Pavla (v podání Veroniky Jeníkové) - pocházející z dávné nemanželské známosti - otěhotní s nezodpovědným vojákem z Čech, který se musí ženit s jinou dívkou...
    Žánry:Komedie
    2
  • Panna zázračnica
    Panna zázračnica (1967)
    Film
    • DaFilms
    Snímek Štefana Uhera je pro mě osobně sice méně strhující než rodinné drama Tři sestry, nicméně svým ústředním tématem a hledáním podstaty umění ve společnosti ve mně i tak zanechal silný zážitek. I tady se režisér velmi nevybíravě vyjadřuje k socialistickému režimu, což ho se zmíněným dramatem pojí. Sledujeme formující se osobnosti mladých umělců, kteří však musí absolvovat povinný vojenský výcvik. Předmětem jejich tužeb a zdrojem nevyčerpatelné inspirace se stane mladé děvče Annabell, které žije s řemeslníkem, jenž slouží k imaginací okouzleným mladíkům jako kontrast. Idealizace její osoby, vtisknutí úlohy múzy a především její objektivizace vede k tomu, že mládenci nevidí dívčiny pocity a reálný život, který se řítí vstříc tragické události. Snímek nechává otevřený prostor mnohovrstevnatým interpretacím a opatřuje vizuální stránku surrealismem oplývající mizanscénou, stejně tak i precizně inscenovaným pohybem kamery a rámováním, které se diametrálně liší od nesvázaného observačního snímání ruční kamerou, kterou razili jiní novovlnní autoři.
    65%
    Snímek Štefana Uhera je pro mě osobně sice méně strhující než rodinné drama Tři sestry, nicméně svým ústředním tématem a hledáním podstaty umění ve společnosti ve mně i tak zanechal silný zážitek. I tady se režisér velmi nevybíravě vyjadřuje k socialistickému režimu, což ho se zmíněným dramatem pojí. Sledujeme formující se osobnosti mladých umělců, kteří však musí absolvovat povinný vojenský výcvik. Předmětem jejich tužeb a zdrojem nevyčerpatelné inspirace se stane mladé děvče Annabell, které žije s řemeslníkem, jenž slouží k imaginací okouzleným mladíkům jako kontrast. Idealizace její osoby, vtisknutí úlohy múzy a především její objektivizace vede k tomu, že mládenci nevidí dívčiny pocity a reálný život, který se řítí vstříc tragické události. Snímek nechává otevřený prostor mnohovrstevnatým interpretacím a opatřuje vizuální stránku surrealismem oplývající mizanscénou, stejně tak i precizně inscenovaným pohybem kamery a rámováním, které se diametrálně liší od nesvázaného observačního snímání ruční kamerou, kterou razili jiní novovlnní autoři.
    3
  • Čarbanice
    Čarbanice (1982)
    Film
    Sedmiletý chlapec se spolu s rodiči přistěhoval na bratislavské sídliště. Ještě tu nikoho nezná, dokonce mezi domy zabloudí. I ve škole jej pronásledují problémy: spolužáci je odmítají přijmout mezi sebe. Hoch proto přestane do školy chodit, vymýšlí si onemocnění a do svých lží se stále silněji zaplétá. Únik hledá v kresbách: uniká potom do svého kresleného světa. Předností snímku, do češtiny přeložitelného jako Čmáranice, je snaha o neotřelé zachycení dětských problémů bez zbytečného ponaučování nebo idealizace.
    Žánry:Rodinný
    65%
    Sedmiletý chlapec se spolu s rodiči přistěhoval na bratislavské sídliště. Ještě tu nikoho nezná, dokonce mezi domy zabloudí. I ve škole jej pronásledují problémy: spolužáci je odmítají přijmout mezi sebe. Hoch proto přestane do školy chodit, vymýšlí si onemocnění a do svých lží se stále silněji zaplétá. Únik hledá v kresbách: uniká potom do svého kresleného světa. Předností snímku, do češtiny přeložitelného jako Čmáranice, je snaha o neotřelé zachycení dětských problémů bez zbytečného ponaučování nebo idealizace.
    Žánry:Rodinný
    4
  • Javor a Juliana
    Javor a Juliana (1973)
    Film
    Je taková legenda o třech hudcích, kteří táhli krajem a spatřili javorový strom. Strom byl krásný, dobře rostlý, na housličky dobrý, a tak ťali, nic nedbajíce, že dřevo zavzdychalo a i krev prýštila, a houslí nadělali. To se však nemělo stát. Dívka, svou matkou v dřevo zakletá, od té doby provází svým tichým hlasem hudbu jejich houslí a všude, kam přijdou, rozsévají zlo a zanechávají jen zkázu. Dívka uvězněná v nástrojích je mnohokrát prosí, aby ji už nechali na pokoji a pohřbili ji tam u té studánky, kde strom potkali. Trvá ale ještě dlouho, než je kouzlo zažehnáno.
    64%
    Je taková legenda o třech hudcích, kteří táhli krajem a spatřili javorový strom. Strom byl krásný, dobře rostlý, na housličky dobrý, a tak ťali, nic nedbajíce, že dřevo zavzdychalo a i krev prýštila, a houslí nadělali. To se však nemělo stát. Dívka, svou matkou v dřevo zakletá, od té doby provází svým tichým hlasem hudbu jejich houslí a všude, kam přijdou, rozsévají zlo a zanechávají jen zkázu. Dívka uvězněná v nástrojích je mnohokrát prosí, aby ji už nechali na pokoji a pohřbili ji tam u té studánky, kde strom potkali. Trvá ale ještě dlouho, než je kouzlo zažehnáno.
    5
  • Organ
    Organ (1965)
    Film
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    64%
    6
  • Tri dcéry
    Tri dcéry (1968)
    Film
    • DaFilms
    Do krušných 50. let, která se rovněž podílejí na lámání lidských osudů, je zasazen příběh zestárlého otce, jenž dlouho marně hledá útočiště u svých tří dcer, naráží u nich na nezájem, zazlívají mu, že je kdysi poslal do kláštera, aby udržel celistvý majetek, o který však během násilné kolektivizace stejně přichází. Inspirace Shakespearovým Králem Learem, ale též pohádkou Sůl nad zlato, je jasně zřetelná, avšak režisér Štefan Uher dokázal její dějový půdorys upravit pro své záměry, směřuje k obrazově strohé baladě. Otevřeně zpodobnil hmotnou i duchovní bídu, ovládající značnou část slovenské společnosti.
    Žánry:Drama
    63%
    Do krušných 50. let, která se rovněž podílejí na lámání lidských osudů, je zasazen příběh zestárlého otce, jenž dlouho marně hledá útočiště u svých tří dcer, naráží u nich na nezájem, zazlívají mu, že je kdysi poslal do kláštera, aby udržel celistvý majetek, o který však během násilné kolektivizace stejně přichází. Inspirace Shakespearovým Králem Learem, ale též pohádkou Sůl nad zlato, je jasně zřetelná, avšak režisér Štefan Uher dokázal její dějový půdorys upravit pro své záměry, směřuje k obrazově strohé baladě. Otevřeně zpodobnil hmotnou i duchovní bídu, ovládající značnou část slovenské společnosti.
    Žánry:Drama
    7
  • Keby som mal pušku
    Keby som mal pušku (1971)
    Film
    62%
    8
  • Správca skanzenu
    Správca skanzenu (1989)
    Film
    Posledný film otca československej novej vlny Štefana Uhera. Príbeh muža, ktorý sa rozhodne opustiť svoje zamestnanie, vrátiť sa do rodného kraja a stať sa správcom skanzenu. Tento krok je predovšetkým jeho osobnou vzburou proti zneužívaniu vedeckej práce. On sám cíti potrebu vrátiť sa k niečomu čistému, nájsť sám seba. Mravnú očistu a návrat k stratenej psychickej rovnováhe mu prináša osobná spoveď v rozhovore so svojou dospievajúcou dcérou. V hlavnej úlohe doktora Harmatu sa zaskvel Pavol Mikulík, ktorý získal za svoj výkon na 27. Festivale československého filmu Mladá Boleslav v roku 1989 Cenu za mužský herecký výkon.
    Žánry:Drama
    62%
    Posledný film otca československej novej vlny Štefana Uhera. Príbeh muža, ktorý sa rozhodne opustiť svoje zamestnanie, vrátiť sa do rodného kraja a stať sa správcom skanzenu. Tento krok je predovšetkým jeho osobnou vzburou proti zneužívaniu vedeckej práce. On sám cíti potrebu vrátiť sa k niečomu čistému, nájsť sám seba. Mravnú očistu a návrat k stratenej psychickej rovnováhe mu prináša osobná spoveď v rozhovore so svojou dospievajúcou dcérou. V hlavnej úlohe doktora Harmatu sa zaskvel Pavol Mikulík, ktorý získal za svoj výkon na 27. Festivale československého filmu Mladá Boleslav v roku 1989 Cenu za mužský herecký výkon.
    Žánry:Drama
    9
  • Kosenie Jastrabej lúky
    Kosenie Jastrabej lúky (1982)
    Film
    • DaFilms

    Počas jedného víkendu sa odohrá návšteva troch synov v rodičovskom dome. Otec ich zavolal pre "neodkladnú záležitosť", z ktorej sa vykľuje obyčajné kosenie lúky. Pre každého - otca i jeho synov je však kosenie Jastrabej lúky aj akýmsi symbolom rodiny, mladosti, spoločných zaužívaných rituálov. Počas tohto rodinného stretnutia sa teda rozvíja úvaha o kvalite medziľudských vzťahov, ktorá je založená na konfrontácii rozličných životných názorov a postojov.

    Žánry:Drama
    62%

    Počas jedného víkendu sa odohrá návšteva troch synov v rodičovskom dome. Otec ich zavolal pre "neodkladnú záležitosť", z ktorej sa vykľuje obyčajné kosenie lúky. Pre každého - otca i jeho synov je však kosenie Jastrabej lúky aj akýmsi symbolom rodiny, mladosti, spoločných zaužívaných rituálov. Počas tohto rodinného stretnutia sa teda rozvíja úvaha o kvalite medziľudských vzťahov, ktorá je založená na konfrontácii rozličných životných názorov a postojov.

    Žánry:Drama
    10
  • Pán si neželal nič
    Pán si neželal nič (1971)
    Film
    61%
    11
  • Dolina
    Dolina (1973)
    Film
    60%
    12
  • Penelopa
    Penelopa (1978)
    Film
    60%
    13
  • Život na úteku
    Život na úteku (1976)
    Film
    Film zobrazuje dramatický a strastiplný úsek života letce Ľudovíta Kukorelliho (1914-1944). Kukorelli po okupaci Československa organizuje útěk skupiny letců do Jugoslávie, po přepadení SSSR pomáhá vlastencům přejít do Maďarska a dále na Balkán. Za svou činnost byl několikrát souzen, vždy se mu podařilo za dramatických okolností z vězení utéci, až se po posledním útěku dostal na východní Slovensko, kde se stal partyzánským velitelem.
    Žánry:DramaVálečný
    59%
    Film zobrazuje dramatický a strastiplný úsek života letce Ľudovíta Kukorelliho (1914-1944). Kukorelli po okupaci Československa organizuje útěk skupiny letců do Jugoslávie, po přepadení SSSR pomáhá vlastencům přejít do Maďarska a dále na Balkán. Za svou činnost byl několikrát souzen, vždy se mu podařilo za dramatických okolností z vězení utéci, až se po posledním útěku dostal na východní Slovensko, kde se stal partyzánským velitelem.
    Žánry:DramaVálečný
    14
  • Sojky v hlave
    Sojky v hlave (1984)
    Film
    56%
    15
  • Zlaté časy
    Zlaté časy (1979)
    Film
    V daném kontextu ironicky zamýšlený název skrývá příběh, který se odehrává na samém sklonku druhé světové války. Složitou situaci, která tenkrát panovala, se však režisér Štefan Uher snaží ozvláštnit tím, že často nepřehledné události sleduje očima malých dětí, zejména pak osudy jejich velkého dospělého kamaráda, jehož všichni oslovují strýčku. Tragika válečného běsnění však dolehne i na zdánlivě poklidný venkov.
    Žánry:DramaVálečný
    56%
    V daném kontextu ironicky zamýšlený název skrývá příběh, který se odehrává na samém sklonku druhé světové války. Složitou situaci, která tenkrát panovala, se však režisér Štefan Uher snaží ozvláštnit tím, že často nepřehledné události sleduje očima malých dětí, zejména pak osudy jejich velkého dospělého kamaráda, jehož všichni oslovují strýčku. Tragika válečného běsnění však dolehne i na zdánlivě poklidný venkov.
    Žánry:DramaVálečný
    16
  • Vždy možno začať
    Vždy možno začať (1962)
    Film
    Psychologická sonda do života uměleckého dorostu, posluchačů divadelní fakulty, se vyznačuje prvoplánovým děním i nepříliš obratným inscenačním ztvárněním. Líčí početné hrdiny jako budoucí umělce ještě naplněné chutí a nadšením, kteří věří v ideální sebeuplatnění. Také však zachycuje nesnáze, jaké vyvstanou po jejich odchodu do praxe, dotýká se i soukromých potíží, které na ně rovněž číhají. Do popředí vystupuje budoucí herečka, která začne - i po neomalených slovech svého spolužáka - pochybovat o svém talentu. Scénář k filmu dnes již pozapomenutému napsala česká autorka Nataša Tanská.
    Režie:Ján Lacko
    55%
    Psychologická sonda do života uměleckého dorostu, posluchačů divadelní fakulty, se vyznačuje prvoplánovým děním i nepříliš obratným inscenačním ztvárněním. Líčí početné hrdiny jako budoucí umělce ještě naplněné chutí a nadšením, kteří věří v ideální sebeuplatnění. Také však zachycuje nesnáze, jaké vyvstanou po jejich odchodu do praxe, dotýká se i soukromých potíží, které na ně rovněž číhají. Do popředí vystupuje budoucí herečka, která začne - i po neomalených slovech svého spolužáka - pochybovat o svém talentu. Scénář k filmu dnes již pozapomenutému napsala česká autorka Nataša Tanská.
    Režie:Ján Lacko
    17
  • Pozor, ide Jozefína...
    Pozor, ide Jozefína... (1977)
    Film
    53%
    18
  • Kamarátky
    Kamarátky (1979)
    Film
    Bezproblémové přátelství zpravidla trvá tak dlouho, dokud je neprověří zátěžová situace. Přesvědčí se o tom i hrdinka tohoto příběhu, která se v těžké životní situaci obrátí na své kamarádky, když odhalí manželovu nevěru, ale s překvapením zjišťuje, že je obtěžuje už jen vyslechnout ji, natož pomoci. Režisér Štefan Uher však nedospěl dál než ke zjednodušující, zbanalizované historce, která není s to postihnout niterná dilemata, nepomohlo mu ani obsazení dvou oblíbených českých hereček.
    53%
    Bezproblémové přátelství zpravidla trvá tak dlouho, dokud je neprověří zátěžová situace. Přesvědčí se o tom i hrdinka tohoto příběhu, která se v těžké životní situaci obrátí na své kamarádky, když odhalí manželovu nevěru, ale s překvapením zjišťuje, že je obtěžuje už jen vyslechnout ji, natož pomoci. Režisér Štefan Uher však nedospěl dál než ke zjednodušující, zbanalizované historce, která není s to postihnout niterná dilemata, nepomohlo mu ani obsazení dvou oblíbených českých hereček.
    19
  • Čierna minúta
    Čierna minúta (1970)
    Film
    Dospívající chlapec má problémy nejen s vlastními rodiči, jimž manželská věrnost nic neříká, navíc se potýká se svým ještě neobratným milostným vzplanutím jak k útlé dívence ze sousedství, tak k vyzývavé modelce. Postupně zjišťuje, že svět dospělých ovládá přetvářka, a své bouřlivě nesouhlasné reakce přestává ovládat. Snímek se snaží načrtnout průřez soudobou slovenskou společností a současně upozornit na příznaky vážné morální krize.
    53%
    Dospívající chlapec má problémy nejen s vlastními rodiči, jimž manželská věrnost nic neříká, navíc se potýká se svým ještě neobratným milostným vzplanutím jak k útlé dívence ze sousedství, tak k vyzývavé modelce. Postupně zjišťuje, že svět dospělých ovládá přetvářka, a své bouřlivě nesouhlasné reakce přestává ovládat. Snímek se snaží načrtnout průřez soudobou slovenskou společností a současně upozornit na příznaky vážné morální krize.
    20
  • Choď a nelúč sa
    Choď a nelúč sa (1979)
    Film
    50%
    21
  • Do posledného dychu
    Do posledného dychu (1976)
    Film
    50%
    22
  • Keby som mal dievča
    Keby som mal dievča (1976)
    Film
    49%
    23
  • Vel'ká noc a vel'ký deň
    Vel'ká noc a vel'ký deň (1975)
    Film

    Poslední den druhé světové války na jedné slovenské dědině nepřináší úlevu, ale naopak zauzlení nejistoty a obav. Tvůrci zamýšleli zvnitřnit rázovité postavy, přiblížit, jak prožívají tyto vypjaté okamžiky, ale přesto zůstávají v půli cesty. Příběh o vesničanech, partyzánech, kolaborantech i německých vojácích rozbíjejí do spleti tezovitých, oficiálnímu dějinnému výkladu poplatných epizod. Nevyhnuli se ani ploše osvětářským tendencím, kdy diváci musí být poučováni, jak si jednotlivé události mají vykládat.

    46%

    Poslední den druhé světové války na jedné slovenské dědině nepřináší úlevu, ale naopak zauzlení nejistoty a obav. Tvůrci zamýšleli zvnitřnit rázovité postavy, přiblížit, jak prožívají tyto vypjaté okamžiky, ale přesto zůstávají v půli cesty. Příběh o vesničanech, partyzánech, kolaborantech i německých vojácích rozbíjejí do spleti tezovitých, oficiálnímu dějinnému výkladu poplatných epizod. Nevyhnuli se ani ploše osvětářským tendencím, kdy diváci musí být poučováni, jak si jednotlivé události mají vykládat.

    24
  • V bludisku pamäti
    V bludisku pamäti (1985)
    Film
    45%
    25
  • Víkend za milión
    Víkend za milión (1988)
    Film
    Odlehlá chata se stane dějištěm napínavého dramatu: dvojice kriminálníků, kteří přepadli vůz převážející peníze na výplaty, vnikne do víkendového obydlí. Tamní obyvatele zajmou a drží je jako rukojmí, kteří je mají chránit před dotírajícím policejním obklíčením. Režiséru Dušanu Trančíkovi však více než o napínavý kriminální příběh s dvojnásobnou vraždou jde o portrét společenských neduhů, zvláště bezohlednosti a maloměšťáctví.
    Žánry:Krimi
    44%
    Odlehlá chata se stane dějištěm napínavého dramatu: dvojice kriminálníků, kteří přepadli vůz převážející peníze na výplaty, vnikne do víkendového obydlí. Tamní obyvatele zajmou a drží je jako rukojmí, kteří je mají chránit před dotírajícím policejním obklíčením. Režiséru Dušanu Trančíkovi však více než o napínavý kriminální příběh s dvojnásobnou vraždou jde o portrét společenských neduhů, zvláště bezohlednosti a maloměšťáctví.
    Žánry:Krimi
    26
  • Cesta ženy
    Cesta ženy (1975)
    Film
    I v socialistické společnosti mívaly ženy problémy, zvláště když se provdaly bez vědomí rodičů. Avšak tento motiv se stává vlastně jen zarámováním samotného příběhu - dívčina matka začne sama vzpomínat na své životní osudy. Vidíme, jak ji na konci války zachránila sovětská armáda a ona sama se pustila do nadšeného budování spravedlivější společnosti. Když jsou zakládána zemědělská družstva, prosazuje jejich rozvoj, zprvu netušíc, že do přízně se jí chtějí vlichotit i zakuklení nepřátelé. Nynější mladí lidé, někdy jednající příliš emancipovaně, často ani nedomýšlejí, jaké oběti museli podstoupit jejich rodiče, aby oni mohli spokojeně žít a studovat. Cesta ženy patří mezi nenápadná normalizační díla, která chtějí zdůraznit, že teprve nyní si lidé mohou vychutnávat přednosti, které s obtížemi prosazovaly předcházející generace. Plakátovitost zpracování připomíná schémata 50. let nejen černobílými společenskými protiklady, ale také ilustrativním vyprávěním.
    43%
    I v socialistické společnosti mívaly ženy problémy, zvláště když se provdaly bez vědomí rodičů. Avšak tento motiv se stává vlastně jen zarámováním samotného příběhu - dívčina matka začne sama vzpomínat na své životní osudy. Vidíme, jak ji na konci války zachránila sovětská armáda a ona sama se pustila do nadšeného budování spravedlivější společnosti. Když jsou zakládána zemědělská družstva, prosazuje jejich rozvoj, zprvu netušíc, že do přízně se jí chtějí vlichotit i zakuklení nepřátelé. Nynější mladí lidé, někdy jednající příliš emancipovaně, často ani nedomýšlejí, jaké oběti museli podstoupit jejich rodiče, aby oni mohli spokojeně žít a studovat. Cesta ženy patří mezi nenápadná normalizační díla, která chtějí zdůraznit, že teprve nyní si lidé mohou vychutnávat přednosti, které s obtížemi prosazovaly předcházející generace. Plakátovitost zpracování připomíná schémata 50. let nejen černobílými společenskými protiklady, ale také ilustrativním vyprávěním.
    27
  • Odhalenie Alžbety Báthoryčky
    Odhalenie Alžbety Báthoryčky (1965)
    Film
    42%
    28
  • Horúčka
    Horúčka (1975)
    Film
    41%
    29

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.