5.2

Milena Svobodová: Filmy a seriály

  • Božská Ema
    Božská Ema (1979)
    FilmRole: komorná
    • Oneplay
    72%
    1
  • Pavučina
    Pavučina (1987)
    FilmRole: Helena

    Zdeněk Zaoral začal tento snímek natáčet v poloamatérských podmínkách, ale posléze byl dokončen ve zlínském studiu a uveden do kin. Ve své době, v druhé polovině 80. let, se jednalo o první, zcela otevřenou a také nebývale syrovou výpověď o průběhu a následcích drogové závislosti. Příběh osmnáctileté dívky, která se pokouší uniknout návyku, vykazuje až dokumentární hodnoty - jak v inscenačním ztvárnění, tak v mluvě jednotlivých postav, v autenticitě narkomanského prostředí.

    Žánry:Drama
    64%

    Zdeněk Zaoral začal tento snímek natáčet v poloamatérských podmínkách, ale posléze byl dokončen ve zlínském studiu a uveden do kin. Ve své době, v druhé polovině 80. let, se jednalo o první, zcela otevřenou a také nebývale syrovou výpověď o průběhu a následcích drogové závislosti. Příběh osmnáctileté dívky, která se pokouší uniknout návyku, vykazuje až dokumentární hodnoty - jak v inscenačním ztvárnění, tak v mluvě jednotlivých postav, v autenticitě narkomanského prostředí.

    Žánry:Drama
    2
  • Motiv pro vraždu
    Motiv pro vraždu (1975)
    FilmRole: (segment "Rukojmí")
    • Oneplay
    62%
    3
  • Tam, kde hnízdí čápi
    Tam, kde hnízdí čápi (1976)
    FilmRole: Lenka
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    36%
    Režisér Karel Steklý se v 70. letech zařadil mezi ty umělce, kteří urputně, byť málo přesvědčivě hájili normalizační režim. V tomto na vesnici zasazeném snímku, který se odehrává ve dvou časových rovinách, ukazuje, jak čestní komunisté, jejichž přesvědčení bylo upřímné, to vždy měli těžké. V éře stalinismu je ohrožovaly přehmaty, v krizovém období o patnáct let později se stali terčem pravicových sil. A režisér zdůrazňuje, že není náhodné, že právě ti největší dogmatici z 50. let se později stali stejně zákeřnými obroditeli. Do dneška zůstal z celého propagandistického eposu, realizačně velice toporného, jen hluše proklamativní výkřik.
    4

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.