Jan S. Kolár: Nejlepší filmy a seriály

6.4

Jan S. Kolár: Filmy a seriály

Jan Stanislav Kolár se narodil 11. května 1896 v Praze jako Jan Nepomucký Josef Kohn. Jeho rodina konvertovala ke křesťanství a změnila příjmení na Kolár. Po absolvování gymnázia v Křemencově ulici v roce 1915 pokračoval ve studiu na Právnické fakultě Univerzity Karlovy, kde v roce 1921 získal titul doktora práv.

Začátky filmové kariéry

Již během studií se Kolár zajímal o film a v roce 1917 debutoval jako režisér krátkou komedií "Polykarpovo zimní dobrodružství". V následujících letech se podílel na tvorbě několika němých filmů, často ve spolupráci s Karlem Lamačem. Mezi jeho rané práce patří například "Dáma s malou nožkou" (1919) a "Akord smrti" (1919).

Významné režijní počiny

V roce 1921 Kolár režíroval film "Otrávené světlo", na kterém spolupracoval s Karlem Lamačem. Tento snímek je považován za jeden z prvních českých vědeckofantastických filmů. Dalším významným dílem je historický velkofilm "Svatý Václav" (1929), který byl prvním českým filmem s finanční podporou státu.

Herecká kariéra

Kromě režie se Kolár věnoval i herectví. Objevil se ve filmech jako "Kříž u potoka" (1921), "Řina" (1926) či "Osudné noci" (1928). Po druhé světové válce pokračoval v herecké kariéře v menších rolích ve filmech "Daleká cesta" (1948), "Císařův pekař – Pekařův císař" (1951) nebo "Ikarie XB 1" (1963).

Scenáristická činnost

Kolár byl také plodným scenáristou. Kromě vlastních režijních projektů psal scénáře i pro jiné režiséry. Jeho scenáristická tvorba zahrnuje filmy jako "Moderní Magdalena" (1921), "Maharadžovo potěšení" (1922) či "Dcery Eviny" (1928).

Práce v oblasti filmové historie

Po ukončení režijní kariéry v roce 1929 se Kolár věnoval filmové historii a působil jako filmový historik v Českém filmovém archivu. Jeho znalosti a zkušenosti přispěly k uchování a dokumentaci české filmové tvorby pro budoucí generace.

Odkaz a závěr života

Jan S. Kolár zemřel 30. října 1973 v Praze ve věku 77 let.


  • Císařův pekař - Pekařův císař
    Císařův pekař - Pekařův císař (1952)
    FilmRole: alchymista
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    První díl klasického filmu se skvostným hereckým obsazením, rozdělený na dvě poloviny, nazvaný Císařův pekař, líčí osudy pekařského tovaryše Matěje Kotrby, který rozdal chudému lidu rohlíčky (obzvláště vypečené), určené císaři Rudolfu II. Za tento svůj čin byl uvržen do hladomorny. Císař Rudolf na jedné své výpravě objevil bájného Golema, kterého chtěl oživit. Těmito plány se zaobíral i celý císařův dvůr, který chtěl Rudolfa svrhnout z trůnu a za pomoci Golema se zmocnit vlády nad celým světem. Druhý díl, nazvaný Pekařův císař, líčí další Matějovy osudy. Tomu se mezitím podařilo utéct z vězení a díky své podobě s císařem dokonce vystupuje v jeho úloze. Jeden z císařových odpůrců objevil tajemství oživení Golema - zázračný šém. Mezi spiklenci, kteří chtěli použít Golemovu sílu k ničení, a mezi Matějem, který chtěl použít jeho síly k pomoci prostému lidu, se tak o šém rozvine urputný boj...
    83%
    První díl klasického filmu se skvostným hereckým obsazením, rozdělený na dvě poloviny, nazvaný Císařův pekař, líčí osudy pekařského tovaryše Matěje Kotrby, který rozdal chudému lidu rohlíčky (obzvláště vypečené), určené císaři Rudolfu II. Za tento svůj čin byl uvržen do hladomorny. Císař Rudolf na jedné své výpravě objevil bájného Golema, kterého chtěl oživit. Těmito plány se zaobíral i celý císařův dvůr, který chtěl Rudolfa svrhnout z trůnu a za pomoci Golema se zmocnit vlády nad celým světem. Druhý díl, nazvaný Pekařův císař, líčí další Matějovy osudy. Tomu se mezitím podařilo utéct z vězení a díky své podobě s císařem dokonce vystupuje v jeho úloze. Jeden z císařových odpůrců objevil tajemství oživení Golema - zázračný šém. Mezi spiklenci, kteří chtěli použít Golemovu sílu k ničení, a mezi Matějem, který chtěl použít jeho síly k pomoci prostému lidu, se tak o šém rozvine urputný boj...
    1
  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1960)
    FilmRole: hospodský z Ouběnic
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha), protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele, může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    Žánry:KomediePohádka
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha), protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele, může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    Žánry:KomediePohádka
    2
  • Ikarie XB 1
    Ikarie XB 1 (1963)
    FilmRole: mrtvý muž
    • Oneplay
    • iTunes
    • KVIFF TV
    • +1
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    78%
    Je druhá polovina 22. století a kosmická loď Ikarie XB 1 putuje k Alfě Centauri za průzkumem mimozemských forem života. Její posádka, složená z vědeckých kapacit různých oborů, je daleko od sluneční soustavy vystavena neznámým, nepředstavitelným hrozbám. Ale veze si s sebou i řadu svých všedních lidských starostí a radostí. Kališovy černobílé obrazy v širokoúhlém formátu, Liškova novátorská elektronická hudba a přesvědčivé kulisy i kostýmy vytvářejí stylisticky vytříbený fikční svět daleké budoucnosti. Civilní výkony české herecké elity mu pak dodávají nečekanou přirozenost a psychologický rozměr. Autoři se při psaní scénáře volně inspirovali románem Stanisława Lema K mrakům Magellanovým. Za zmínku jistě stojí i skutečnost, že se ubránili prvoplánové a dobově poplatné politizaci, které žánr sci-fi často podléhal. Nepostavili proti sobě dva konkurenční systémy, žádný pomyslný východ a západ, nýbrž naději v lepší, morálně vyspělejší lidstvo a „sebranku“ 20. století, která po sobě zanechala jen samou zkázu. (Národní filmový archiv)
    3
  • Poslední mohykán
    Poslední mohykán (1947)
    FilmRole: účastník dražby
    • Prima Plus
    Majitel starožitnictví Bořivoj Kohout (J. Marvan) vládne své ženě, dvěma dcerám a synovi přísnou rukou. Je to v jádru hodný člověk, avšak přehlíží přání a touhy ostatních. Nevidí, že dcera Zdena si našla ženicha, že druhá dcera Helena se zamilovala a že vášní syna Jaroslava je plavání. Zdenčin vyvolený, inženýr Bečvář, se pokusí pana Kohouta v jeho výchovných metodách nalomit, a tak se mu vetře do přízně pod záminkou, že o něm chce napsat knihu. Skutečnou změnu však přinese Bořivojův bratr - dvojče Jaroslav, který je lesníkem a za kterého se Bořivoj v nouzi musí vydávat... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    78%
    Majitel starožitnictví Bořivoj Kohout (J. Marvan) vládne své ženě, dvěma dcerám a synovi přísnou rukou. Je to v jádru hodný člověk, avšak přehlíží přání a touhy ostatních. Nevidí, že dcera Zdena si našla ženicha, že druhá dcera Helena se zamilovala a že vášní syna Jaroslava je plavání. Zdenčin vyvolený, inženýr Bečvář, se pokusí pana Kohouta v jeho výchovných metodách nalomit, a tak se mu vetře do přízně pod záminkou, že o něm chce napsat knihu. Skutečnou změnu však přinese Bořivojův bratr - dvojče Jaroslav, který je lesníkem a za kterého se Bořivoj v nouzi musí vydávat... (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    4
  • Otrávené světlo
    Otrávené světlo (1921)
    FilmRole: Durkův společník Ferdinand Kardan
    Profesor Grant podepíše smlouvu s doktorem Selinem o prodeji svého vynálezu studeného světla, přičemž plány k vynálezu jsou uloženy v Grantově bytě. Jednání tajně vyslechne iluzionista Durk, který chce vynález získat. O několik dní později je Selín nalezen mrtvý, zabit žárovkou naplněnou jedovatým plynem. Durk vystupuje na narozeninové oslavě Grantovy dcery Anny a zmocní se plánů vynálezu.
    Žánry:DramaKrimi
    75%
    Profesor Grant podepíše smlouvu s doktorem Selinem o prodeji svého vynálezu studeného světla, přičemž plány k vynálezu jsou uloženy v Grantově bytě. Jednání tajně vyslechne iluzionista Durk, který chce vynález získat. O několik dní později je Selín nalezen mrtvý, zabit žárovkou naplněnou jedovatým plynem. Durk vystupuje na narozeninové oslavě Grantovy dcery Anny a zmocní se plánů vynálezu.
    Žánry:DramaKrimi
    5
  • Kdyby tisíc klarinetů
    Kdyby tisíc klarinetů (1965)
    FilmRole: generál
    • Oneplay
    • Canal+
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    74%
    Vojín Schulze (J. Menzel), smolař a klarinetista v jedné osobě, jednoho dne dezertuje před vojenským drilem. Na chvíli najde azyl ve škole nedalekého lázeňského města Alkalis. Tam právě přijede štáb nezávislé televizní společnosti Televis, vedený režisérkou Terezou (J. Brejchová). Ta má natočit reportáž o odhalení sochy J. S. Bacha. Mrtvý velikán však toho dne způsobí neobvyklý zázrak: zachrání klarinetistu Schulzeho před zastřelením, a to tak, že promění zbraně všech zdejších vojáků v hudební nástroje. Tereza tak místo původní nezáživné reportáže odvysílá senzační zprávy o zázraku. A protože vysílání má mimořádný divácký úspěch, dostane dívka za úkol uspořádat do druhého dne velkolepou televizní revui. Pomohou jí k tomu populární pěvecké hvězdy (K. Gott, H. Hegerová), členové televizního baletu, ale také někteří vojáci, kteří našli v hudbě zalíbení (W. Matuška, J. Šlitr, J. Suchý...). Nepřátelé z ministerstva války však nezahálejí. Kují různé diverzní plány a mimo jiné vysílají do kasáren elitní přepadový oddíl, ovládající balet... Slavný český muzikál z roku 1964 vznikl podle stejnojmenného divadelního "leporela" Jiřího Suchého, které mělo premiéru v prosinci 1958 v Divadle Na zábradlí. (Česká televize)
    6
  • Divá Bára
    Divá Bára (1949)
    Film
    Krásná dcera obecního pastýře Bára se líbí všem mládencům z vesnice. Proto si o ní pověrčivé tetky vyprávějí, že se narodila jako dítě polednice. Dívka má jen několik málo přátel: farářovu schovanku Elišku a samotného faráře, který se jí pokaždé zastane. Panský správce Sláma usiluje o Elišku, ale ta miluje pražského studenta. Bára se proto rozhodne odradit Slámu od námluv. Převlékne se za strašidlo a u hřbitova donutí vyděšeného Slámu, aby nechal Elišku na pokoji. Jenže je odhalena a rozlícení vesničané ji zavřou do márnice… Snímek, který ve své době dobyl též zahraniční trhy (zaznamenal výrazný úspěch v Sovětském svazu i Latinské Americe), natočil jako svůj debut režisér Vladimír Čech. Do hlavní role obsadil půvabnou a temperamentní členku Slezského národního divadla v Opavě Vlastu Fialovou, vybranou na základě konkurzu. I pro ni to byl první film.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    Krásná dcera obecního pastýře Bára se líbí všem mládencům z vesnice. Proto si o ní pověrčivé tetky vyprávějí, že se narodila jako dítě polednice. Dívka má jen několik málo přátel: farářovu schovanku Elišku a samotného faráře, který se jí pokaždé zastane. Panský správce Sláma usiluje o Elišku, ale ta miluje pražského studenta. Bára se proto rozhodne odradit Slámu od námluv. Převlékne se za strašidlo a u hřbitova donutí vyděšeného Slámu, aby nechal Elišku na pokoji. Jenže je odhalena a rozlícení vesničané ji zavřou do márnice… Snímek, který ve své době dobyl též zahraniční trhy (zaznamenal výrazný úspěch v Sovětském svazu i Latinské Americe), natočil jako svůj debut režisér Vladimír Čech. Do hlavní role obsadil půvabnou a temperamentní členku Slezského národního divadla v Opavě Vlastu Fialovou, vybranou na základě konkurzu. I pro ni to byl první film.
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1959)
    FilmRole: 3. Právní případ - advokát
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    73%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    8
  • Podobizna
    Podobizna (1948)
    FilmRole: rada Ryvola
    Polovina devatenáctého století. Mladý malíř Šimon (O. Krejča) portrétuje bohatého, zlou pověstí opředeného lichváře Chazaje (K. Dostal). Maluje obraz, z něhož na něj začínají hledět živé, uhrančivé lichvářovy oči. Šílený hrůzou a strachem spáchá malíř sebevraždu. Je první, komu obraz přinesl neštěstí. Chazaj je ztělesněné zlo a v podobizně žije dál. Obraz ničí stále více lidí. Chazajův přízrak přivádí k tragické smrti dalšího nadaného malíře. Je jasné, že podobizna musí být zničena... (Česká televize)
    72%
    Polovina devatenáctého století. Mladý malíř Šimon (O. Krejča) portrétuje bohatého, zlou pověstí opředeného lichváře Chazaje (K. Dostal). Maluje obraz, z něhož na něj začínají hledět živé, uhrančivé lichvářovy oči. Šílený hrůzou a strachem spáchá malíř sebevraždu. Je první, komu obraz přinesl neštěstí. Chazaj je ztělesněné zlo a v podobizně žije dál. Obraz ničí stále více lidí. Chazajův přízrak přivádí k tragické smrti dalšího nadaného malíře. Je jasné, že podobizna musí být zničena... (Česká televize)
    9
  • Čapkovy povídky
    Čapkovy povídky (1947)
    FilmRole: podplukovník Vrzal / soudce
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    72%
    V roce 1947 sáhli filmaři poprvé po Čapkových Povídkách z jedné a druhé kapsy. Režisér Martin Frič si ve spolupráci se scenáristy Františkem Vlčkem a Jaroslavem Žákem vybral pět povídek: Propuštěný, Případ s dítětem, Balada o Juraji Čupovi, Ukradený spis a Poslední soud. První je o podmínečně propuštěném trestanci, ve druhé policejní komisař hledá pachatele uneseného dítěte a poznává, jak těžké je mezi navlas si podobnými nemluvňaty najít to pravé. Třetí je sugestivním vyprávěním o náboženském fanatikovi, který z božího příkazu zabil a jde se ve sněhové vánici udat na četnickou stanici. Ve čtvrté pátrá inspektor Pištora po bytovém zloději, který omylem ukradl tajné spisy generálního štábu, a v poslední povídce se dozvíme, že je-li na některé hříšníky pozemská spravedlnost krátká, trestu stejně neujdou. Trvalou hodnotou filmu jsou herecké výkony hlavních protagonistů - byli to Jaroslav Marvan, Jaroslav Průcha, František Filipovský, Theodor Pištěk, František Kovářík a František Smolík. (Česká televize)
    10
  • Tajemství krve
    Tajemství krve (1953)
    FilmRole: profesor u zkoušek
    72%
    11
  • 12
  • Haškovy povídky ze starého mocnářství
    Haškovy povídky ze starého mocnářství (1952)
    FilmRole: porotce
    69%
    13
  • Past
    Past (1950)
    FilmRole: tajný
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer.
    Žánry:DramaVálečný
    68%
    Drama z doby nacistické okupace začíná na nádraží, kudy projíždí transport s německými vojáky. Vlak zůstane stát kvůli improvizované sabotáži jednoho z železničářů. Odbojářská spojka Růžena Kubínová (Vlasta Chramostová) je zatčena při náhodné razii. Cynický rada Dönnert (Miroslav Holub) odhalí její falešné doklady a nechá ji krutě vyslýchat. Tuší, že by mohla přispět k odhalení celé skupiny. Do její cely nasadí konfidentku Hertu (Majka Tomášová), jež se vydává za bezúhonnou Anču Novákovou. Německá agentka vzhledem ke svým hereckým schopnostem dočasně získá Růženinu důvěru. Klíčovou informaci se ale nedozví... Film měl původně točit režisér Václav Gajer.
    Žánry:DramaVálečný
    14
  • Dcery Eviny
    Dcery Eviny (1928)
    Film
    67%
    15
  • Svatý Václav
    Svatý Václav (1930)
    FilmRole: Bořivoj, český kníže
    V pohanské době přijal kníže Bořivoj se ženou Ludmilou křest od věrozvěsta Metoděje. Jejich syn Vratislav se seznámil na lovu s temperamentní Drahomírou, kterou zanedlouho představil na hradě jako svou ženu. Po čase se jim narodil syn Václav. Po letech, když se Václav vrátil z Budče, kde byl vychováván, zamilovala se do něho Skeřova dcera Radmila. Obnovená premiéra filmu se konala 28. 10. 2010 v pražském Rudolfinu za doprovodu Symfonického orchestru Českého rozhlasu s dirigentem Janem Kučerou.
    Žánry:DramaHistorický
    64%
    V pohanské době přijal kníže Bořivoj se ženou Ludmilou křest od věrozvěsta Metoděje. Jejich syn Vratislav se seznámil na lovu s temperamentní Drahomírou, kterou zanedlouho představil na hradě jako svou ženu. Po čase se jim narodil syn Václav. Po letech, když se Václav vrátil z Budče, kde byl vychováván, zamilovala se do něho Skeřova dcera Radmila. Obnovená premiéra filmu se konala 28. 10. 2010 v pražském Rudolfinu za doprovodu Symfonického orchestru Českého rozhlasu s dirigentem Janem Kučerou.
    Žánry:DramaHistorický
    16
  • Parohy
    Parohy (1947)
    FilmRole: majitel obchodu U města Paříže
    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin, a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový trefný dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    63%
    Novomanžel O. Nový se proti své vůli stane majitelem mohutného jeleního paroží.

    Oldřich Nový byl a navždy zůstane pro český film ztělesněním šarmu, elegance a osobního kouzla, kterému podléhaly všechny ženy bez rozdílu věku. Ve svých nezapomenutelných milovnických rolích byl nejen romantikem, který byl schopen se zamilovat do dívky z dávného obrazu, podlehnout čokoládově hnědým očím přítelkyně pana ministra, ale také svůdníkem, pro kterého byla nevěra pravidelně provozovaným sportem, nebo naopak novomanželem posedlým žárlivostí. Právě takový byl Viktorin, hlavní postava bláznivé secesní komedie, kde se vše točí kolem mohutného jeleního paroží. Jeho nedobrovolným majitelem se stane právě žárlivý Viktorin, a tak jistě není těžké uhodnout, co všechno takový trefný dar může způsobit.
     

    Žánry:Komedie
    17
  • Klapzubova XI.
    Klapzubova XI. (1938)
    FilmRole: kapitán fotbalové asociace
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář budoucí úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    63%
    Podle humoristické knihy Eduarda Basse natočil v roce 1938 Ladislav Brom sportovní komedii, k níž napsal scénář budoucí úspěšný režisér Karel Steklý. Podobně jako v knižní předloze, také ve filmu je hlavní atrakcí jedenáct talentovaných fotbalistů – synů majitele autodílny Klapzuby. Vedle pokušení v podobě profesionalizace (rozbíjející přirozenou rodinnou jednotu) se v oddechovém snímku řeší i milostné vzplanutí středního útočníka Pepíka Klapzuby (Jan Šebor) k půvabné Evě (Hana Vítová). V rolích rodičů mezinárodně úspěšného týmu se objevili Theodor Pištěk a Antonie Nedošinská a řada dalších oblíbených herců. Část fotbalistů představují neherci, skuteční sportovci. Film měl premiéru pouhé čtyři týdny před podpisem Mnichovské dohody. Snímek tak nezaujal jen populárním tématem, ale i vlasteneckým vyzněním. (NFA)
    18
  • Její lékař
    Její lékař (1933)
    FilmRole: žurnalista Pánek
    63%
    19
  • Mikoláš Aleš
    Mikoláš Aleš (1952)
    FilmRole: muž s úhledným knírem
    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků, se film soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.
    62%
    Na počátku 50. let vznikla řada životopisů, v nichž portrétovaní umělci (vědci, národní buditelé atd.) byli představeni jako předvoj dělnické třídy, jako mluvčí utlačovaných. Prosazovali se navzdory nepřející buržoazii a zpátečníkům všeho možného druhu. Přesně tak je vykreslen i Mikoláš Aleš, jenž zásluhou herce Karla Högera a režiséra Václava Kršky získal aspoň věrohodně polidštěné rysy. Jeho konání je uvěřitelné, dokáže získat soucit i obdiv. Civilisticky, bez přehnaných karikujících prvků, se film soustředí na období, kdy se účastnil soutěže na výzdobu Národního divadla.
    20
  • Vyděrač
    Vyděrač (1937)
    FilmRole: předseda koncernu

    Alfred Merhaut je generálním ředitelem textilních továren, kde vládne skutečně tvrdou rukou. Přišel na systém, jak převádět výtěžky z exportu na svá soukromá zahraniční konta. Prostě každého úředníka pracujícího v bilančním oddělení propustí dříve, než by podvody mohl odhalit. A na toto obávané místo je přeložen účetní Bašek, jenž nezná nic jiného než dřinu a nedostatek. Když je v bilančním oddělení svědkem propuštění staršího kolegy, má už všeho dost a své znechucení dá najevo. A tak je propuštěn i on, ale na odchodu zaslechne, jak se ředitel bojí nečekané kontroly. A Bašek kompromitující doklad ukradne, až doma zjistí, že doklad ztratil a zaměnil za neškodný. Toto ale Merhaut neví a Baškovi nabídne jak peníze, tak vysoké místo v továrně. Bašek si může užívat života, ale pouze do doby, než Merhaut zjistí, že doklad nemá. Přesto je ale zatčen a Bašek se vrací na místo účetního.

    Žánry:Drama
    62%

    Alfred Merhaut je generálním ředitelem textilních továren, kde vládne skutečně tvrdou rukou. Přišel na systém, jak převádět výtěžky z exportu na svá soukromá zahraniční konta. Prostě každého úředníka pracujícího v bilančním oddělení propustí dříve, než by podvody mohl odhalit. A na toto obávané místo je přeložen účetní Bašek, jenž nezná nic jiného než dřinu a nedostatek. Když je v bilančním oddělení svědkem propuštění staršího kolegy, má už všeho dost a své znechucení dá najevo. A tak je propuštěn i on, ale na odchodu zaslechne, jak se ředitel bojí nečekané kontroly. A Bašek kompromitující doklad ukradne, až doma zjistí, že doklad ztratil a zaměnil za neškodný. Toto ale Merhaut neví a Baškovi nabídne jak peníze, tak vysoké místo v továrně. Bašek si může užívat života, ale pouze do doby, než Merhaut zjistí, že doklad nemá. Přesto je ale zatčen a Bašek se vrací na místo účetního.

    Žánry:Drama
    21
  • Polykarpovo zimní dobrodružství
    Polykarpovo zimní dobrodružství (1917)
    FilmRole: Polykarúův přítel
    Polykarp flirtuje v tramvaji s dívkou. Přitom mu uletí klobouk. Běží za ním a seznámí se s Mimi. Doprovází ji zasněženým městem. Domluví si schůzku ve tři hodiny. Po rozchodu s Polykarpem dohoní Mimi její snoubenec Jarda a přemluví ji na odpolední sáňkování. Polykarp netrpělivě čeká na Mimi... Krátká groteska režiséra Jana S. Kolára s jedinou filmovou rolí Františka Nesvadby (když nepočítáme neuvedený snímek Polykarp aprovisuje).
    62%
    Polykarp flirtuje v tramvaji s dívkou. Přitom mu uletí klobouk. Běží za ním a seznámí se s Mimi. Doprovází ji zasněženým městem. Domluví si schůzku ve tři hodiny. Po rozchodu s Polykarpem dohoní Mimi její snoubenec Jarda a přemluví ji na odpolední sáňkování. Polykarp netrpělivě čeká na Mimi... Krátká groteska režiséra Jana S. Kolára s jedinou filmovou rolí Františka Nesvadby (když nepočítáme neuvedený snímek Polykarp aprovisuje).
    22
  • Psohlavci
    Psohlavci (1955)
    FilmRole: soudce
    61%
    23
  • Učitel orientálních jazyků
    Učitel orientálních jazyků (1918)
    FilmRole: Jiřího přítel Jan
    61%
    24
  • Znamení kotvy
    Znamení kotvy (1947)
    FilmRole: ředitel přístavu
    V temných zákoutích bratislavského přístavu se odehrává záhadný příběh mladé dívky Pavly, která před pěti lety záhadně zmizela své matce. Dívku unesl hypnotizér Lascani, který vystupuje ve varieté a právě se na svých cestách ocitl v Pavlině rodném městě. Svou oběť zcela ovládá a Pavla si na nic nepamatuje. Musí Lascanimu sloužit jako „médium“, a dokonce být i jeho milenkou. Do dívky se však zamiluje mladý převozník Franta a pokusí se ji osvobodit…
    60%
    V temných zákoutích bratislavského přístavu se odehrává záhadný příběh mladé dívky Pavly, která před pěti lety záhadně zmizela své matce. Dívku unesl hypnotizér Lascani, který vystupuje ve varieté a právě se na svých cestách ocitl v Pavlině rodném městě. Svou oběť zcela ovládá a Pavla si na nic nepamatuje. Musí Lascanimu sloužit jako „médium“, a dokonce být i jeho milenkou. Do dívky se však zamiluje mladý převozník Franta a pokusí se ji osvobodit…
    25
  • Příchozí z temnot
    Příchozí z temnot (1921)
    Film
    Statkář Dražický dostane od souseda Richarda Bora starou knihu, která ho zavede do tajemné Černé věže. Muž v ní nalezne alchymistickou laboratoř a mrtvolu neznámého muže. Ten má u sebe pergamen s návodem, podle kterého jej lze oživit. Dražický tak učiní a zjistí, že oživlý alchymista je jeho dávným předkem Ješkem Dražickým, který pracoval u dvora císaře Rudolfa II. Vítězství nad smrtí však přinese nečekané komplikace: probuzený návštěvník z dávných dob se totiž zamiluje do Dražického manželky Dagmar a chce ji získat pro sebe. O tu ostatně usiluje i soused Richard Bor.
    60%
    Statkář Dražický dostane od souseda Richarda Bora starou knihu, která ho zavede do tajemné Černé věže. Muž v ní nalezne alchymistickou laboratoř a mrtvolu neznámého muže. Ten má u sebe pergamen s návodem, podle kterého jej lze oživit. Dražický tak učiní a zjistí, že oživlý alchymista je jeho dávným předkem Ješkem Dražickým, který pracoval u dvora císaře Rudolfa II. Vítězství nad smrtí však přinese nečekané komplikace: probuzený návštěvník z dávných dob se totiž zamiluje do Dražického manželky Dagmar a chce ji získat pro sebe. O tu ostatně usiluje i soused Richard Bor.
    26
  • Revoluční rok 1848
    Revoluční rok 1848 (1949)
    FilmRole: dr. Vaněk
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    58%
    České obrozenecké hnutí je na konci první poloviny 19. století rozpolcené. Zatímco starší generace, např. František Palacký, nabádá ke zdrženlivosti, studenti se kloní k radikálním postojům. Zpráva o revolučních událostech v Paříži přiměje české Pražany k sepsání požadavků českého národa na sebeurčení a na vyhlášení konstituce. Napětí vyvrcholí během Všeslovanského sjezdu na pražském Žofíně. Vídeň české požadavky odmítne a sjezd je rakouskou policií brutálně rozehnán. Praha začne stavět barikády...
    Žánry:DramaHistorický
    27
  • Paní Morálka kráčí městem
    Paní Morálka kráčí městem (1939)
    FilmRole: redaktor
    58%
    28
  • Až se vrátíš
    Až se vrátíš (1948)
    FilmRole: muž v automatu
    56%
    29
  • Tři kamarádi
    Tři kamarádi (1947)
    FilmRole: komisař
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    55%
    Mladíci Štěpán, Ludvík a Karel se skamarádili v cizině, kde za druhé světové války bojovali. Teď se vrátili domů a přemýšlejí o další budoucnosti. Štěpán je konstruktérem, a tak si založí autodílnu. Najde se v ní práce i pro Ludvíka, zatímco Karel se zaměstná v automobilové továrně Omega. Mladí podnikatelé jsou však samé dluhy a jejich podnik neprosperuje. Štěpán sice vymyslí zplynovač do aut, ale nemá ani jak ho otestovat. V nouzi největší přijde zpráva, že Štěpán bude dědit po strýci z Jižní Ameriky...
    Žánry:Komedie
    30
  • 31
  • S vyloučením veřejnosti
    S vyloučením veřejnosti (1933)
    FilmRole: oddávající úředník
    55%
    32
  • V trestném území
    V trestném území (1951)
    FilmRole: Homolka
    54%
    33
  • Přiznání
    Přiznání (1950)
    FilmRole: advokát
    54%
    34
  • Útěk ze stínu
    Útěk ze stínu (1959)
    FilmRole: promotor

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení. Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá přijmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    50%

    Vzorové psychologické drama líčí, s jakými obtížemi se rodí nové socialistické smýšlení. Režisér Jiří Sequens varuje před neuváženými sňatky do rodin poražené buržoazie, protože někdejší honorace odmítá přijmout člověka z jiné společenské vrstvy. Přesvědčí se o tom i hrdinové tohoto filmu. Bývalý majitel lékárny se totiž nechce smířit s tím, že jeho dcera si vzala pouhého technického kreslíře. Otcovy nenávistné intriky ovšem zaviní, že citlivá žena se pokusí o sebevraždu. Žlučovitého starce ztělesnil František Smolík, který dokázal polidštit i výsostně zápornou postavu.

    35
  • Veselý souboj
    Veselý souboj (1951)
    Film
    50%
    36
  • Dnes o půl jedenácté
    Dnes o půl jedenácté (1949)
    FilmRole: továrník
    Zaměstnanec stavební firmy, inženýr Beránek, se prudce pohádá s polírem Klimešem. Krátce nato ho najdou těžce zraněného. Muž v nemocnici zemře a jeho smrt vyšetřují nezávisle na sobě dva detektivové. Vrchní inspektor Zouplna řeší případ jako vraždu, jeho kolega Šimák se zase zabývá podezřením z černých machinací. Podezřelí jsou všichni z Beránkova okolí: arogantní opilec Klimeš, profesionální vyděrač Bártl, jeho milenka Alena i hokynář Matuška. Skutečný vrah se však ukryl do nervového sanatoria, kde se ukrývají pováleční zbohatlíci. Kriminalistům nezbývá než nastražit léčku...
    Žánry:DramaKrimi
    49%
    Zaměstnanec stavební firmy, inženýr Beránek, se prudce pohádá s polírem Klimešem. Krátce nato ho najdou těžce zraněného. Muž v nemocnici zemře a jeho smrt vyšetřují nezávisle na sobě dva detektivové. Vrchní inspektor Zouplna řeší případ jako vraždu, jeho kolega Šimák se zase zabývá podezřením z černých machinací. Podezřelí jsou všichni z Beránkova okolí: arogantní opilec Klimeš, profesionální vyděrač Bártl, jeho milenka Alena i hokynář Matuška. Skutečný vrah se však ukryl do nervového sanatoria, kde se ukrývají pováleční zbohatlíci. Kriminalistům nezbývá než nastražit léčku...
    Žánry:DramaKrimi
    37
  • Ještě svatba nebyla
    Ještě svatba nebyla (1954)
    Film
    Na každoroční slavnosti ve Strážnici se setkali dávní soupeři - družstevníci ze sousedních obcí Dubnice a Bojanova. Dubničtí hrají tentokrát prim jak v prodeji klobás, tak i na uměleckém fóru. Přes protesty účetního družstva Ambrože mládež z Bojanova založí pěvecký a taneční soubor, jsouc vedena učitelem Bartošem, jehož miluje Ambrožova dcera Eva. Chodí však cvičit až do Dubnice, aby o tom popudlivý Ambrož nevěděl. To je důvod roztržky mezi Evou a Bartošem. Smířili se teprve po porážce bojanovského souboru v krajském kole soutěže. Ukáže se totiž, že samotný Bojanov ani samotná Dubnice nedokáží postavit umělecky silný soubor, spojí-li se však, mají naději na úspěch i v příštím ročníku Strážnice.
    Žánry:Komedie
    48%
    Na každoroční slavnosti ve Strážnici se setkali dávní soupeři - družstevníci ze sousedních obcí Dubnice a Bojanova. Dubničtí hrají tentokrát prim jak v prodeji klobás, tak i na uměleckém fóru. Přes protesty účetního družstva Ambrože mládež z Bojanova založí pěvecký a taneční soubor, jsouc vedena učitelem Bartošem, jehož miluje Ambrožova dcera Eva. Chodí však cvičit až do Dubnice, aby o tom popudlivý Ambrož nevěděl. To je důvod roztržky mezi Evou a Bartošem. Smířili se teprve po porážce bojanovského souboru v krajském kole soutěže. Ukáže se totiž, že samotný Bojanov ani samotná Dubnice nedokáží postavit umělecky silný soubor, spojí-li se však, mají naději na úspěch i v příštím ročníku Strážnice.
    Žánry:Komedie
    38
  • DS-70 nevyjíždí
    DS-70 nevyjíždí (1951)
    FilmRole: člen komise
    Proslavený tvůrce společenských komedií Vladimír Slavínský se i v komunistickém režimu pokusil sloužit novým pánům a zvolil si látku přímo budovatelskou. Nadšeným horníkům na povrchovém dolu stále kdosi narušuje pracovní aktivitu, záškodníci dokonce poškodí velkobagr, aby nebylo možné splnit plán těžby. Slavínský se zoufale potýká s obskurní látkou, během natáčení zemře. Film byl dokončen a uveden do kin až dva roky po jeho smrti.
    Žánry:Drama
    43%
    Proslavený tvůrce společenských komedií Vladimír Slavínský se i v komunistickém režimu pokusil sloužit novým pánům a zvolil si látku přímo budovatelskou. Nadšeným horníkům na povrchovém dolu stále kdosi narušuje pracovní aktivitu, záškodníci dokonce poškodí velkobagr, aby nebylo možné splnit plán těžby. Slavínský se zoufale potýká s obskurní látkou, během natáčení zemře. Film byl dokončen a uveden do kin až dva roky po jeho smrti.
    Žánry:Drama
    39
  • Štika v rybníce
    Štika v rybníce (1952)
    FilmRole: inženýr
    Mladí zedníci Franta Doubrava a jeho přítel Béla se při návratu z kamarádovy svatby náhodou seznámí se dvěma děvčaty, Mařkou a Vlastou, kterým však stihnou zavolat jen své jméno a staveniště, na němž zrovna pracují. Jaké je pak jejich překvapení, když zjistí, že Mařka je vyučenou zednicí, která se dostala do pracovní čety Frantova otce, kde navrhne nový způsob práce, jenž má pomoci dohnat zpoždění stavby. Jako mladá dívka se však musí nejprve vypořádat s nedůvěrou starších a zkušenějších zedníků.
    Žánry:Komedie
    39%
    Mladí zedníci Franta Doubrava a jeho přítel Béla se při návratu z kamarádovy svatby náhodou seznámí se dvěma děvčaty, Mařkou a Vlastou, kterým však stihnou zavolat jen své jméno a staveniště, na němž zrovna pracují. Jaké je pak jejich překvapení, když zjistí, že Mařka je vyučenou zednicí, která se dostala do pracovní čety Frantova otce, kde navrhne nový způsob práce, jenž má pomoci dohnat zpoždění stavby. Jako mladá dívka se však musí nejprve vypořádat s nedůvěrou starších a zkušenějších zedníků.
    Žánry:Komedie
    40
  • Karhanova parta
    Karhanova parta (1951)
    Film
    38%
    41
  • Rudá záře nad Kladnem
    Rudá záře nad Kladnem (1956)
    FilmRole: ředitel velkostatku
    Rok 1918. Toník se vrací domů z fronty. Na Kladně, kam přijíždí, to vře nespokojeností. Sociální demokraté jsou sice ve vládě, ale nic se nezměnilo. Socializace provedena nebyla, je hlad a s potravinami se dále keťasuje. Z Ruska přicházejí první zprávy o socialistickém státě. Na 1. máje manifestuje dělnické Kladno svou věrnost ideálům Velké říjnové socialistické revoluce. V prosinci 1920 je i na Kladně vyhlášena generální stávka. Dělníci se ozbrojují, dělnické rady přejímají do svých rukou správu města a ustavují se i v okolních obcích. Je připravováno ozbrojené povstání. Pravicové vedení soc. demokratické strany vpadlo však dělníkům do zad. Do Kladna je posláno vojsko...
    Žánry:DramaHistorický
    24%
    Rok 1918. Toník se vrací domů z fronty. Na Kladně, kam přijíždí, to vře nespokojeností. Sociální demokraté jsou sice ve vládě, ale nic se nezměnilo. Socializace provedena nebyla, je hlad a s potravinami se dále keťasuje. Z Ruska přicházejí první zprávy o socialistickém státě. Na 1. máje manifestuje dělnické Kladno svou věrnost ideálům Velké říjnové socialistické revoluce. V prosinci 1920 je i na Kladně vyhlášena generální stávka. Dělníci se ozbrojují, dělnické rady přejímají do svých rukou správu města a ustavují se i v okolních obcích. Je připravováno ozbrojené povstání. Pravicové vedení soc. demokratické strany vpadlo však dělníkům do zad. Do Kladna je posláno vojsko...
    Žánry:DramaHistorický
    42

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.