Hana Houbová: Nejlepší filmy a seriály

6.0

Hana Houbová: Filmy a seriály

Hana Houbová, česká herečka, se narodila 14. května 1935 v Loumíně nedaleko Berouna, Československo (dnes Česká republika). Po absolvování herectví na pražské DAMU v roce 1958 se začala věnovat divadelní a filmové kariéře.

Začátky filmové kariéry

Již během studií na DAMU debutovala ve filmu "Snadný život" (1957), kde ztvárnila postavu studentky Zdeny. Tento film režírovaný Milošem Makovcem se zaměřuje na životní peripetie mladé generace v poválečném Československu.

Významné filmové role v 60. letech

V roce 1960 se objevila ve válečném dramatu "Práče", kde ztvárnila roli desátnice. Film režírovaný Karlem Kachyňou sleduje osudy malého chlapce během druhé světové války. V roce 1969 si zahrála ve sci-fi komedii "Zabil jsem Einsteina, pánové...", kde ztvárnila dámu ve společnosti. Tento film režírovaný Oldřichem Lipským kombinuje prvky sci-fi a satiry.

Role v 70. letech

V roce 1971 ztvárnila spisovatelku George Sandovou ve filmu "Tajemství velikého vypravěče". Tento snímek se zaměřuje na život a dílo spisovatele Hanse Christiana Andersena. V roce 1973 se objevila ve filmu "Láska" jako učitelka Myšková. Film režírovaný Karlem Kachyňou se zabývá komplikovanými mezilidskými vztahy. Téhož roku si zahrála zdravotní sestru ve filmu "Milenci v roce jedna", který se odehrává v poválečném období a sleduje osudy mladých lidí hledajících své místo ve společnosti.

Televizní tvorba a pozdější kariéra

Kromě filmových rolí se Hana Houbová objevila i v televizních inscenacích a seriálech. V roce 1978 ztvárnila postavu Kmoníčkové v televizním filmu "Hejkal". V roce 1998 se objevila v populárním seriálu "Ranč U Zelené sedmy", kde ztvárnila roli v několika epizodách. Její poslední filmovou rolí byla postava v krátkém studentském filmu "Bo Hai" z roku 2017, kde ztvárnila chůvu.


  • F. L. Věk
    F. L. Věk (1971)
    Seriál
    • iVysílání
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    80%
    Televizní ztvárnění rozsáhlého románu Aloise Jiráska z období našeho národního obrození je dílem autora Otto Zelenky, režiséra Františka Filipa a dlouhé řady dalších významných umělců. Historie pokořeného a ujařmeného národa, který hledá a nalézá svou ztracenou tvář, získala po vstupu armád Varšavské smlouvy v nových politických souvislostech nový smysl. Divák v ní právem nacházel podobenství s tím, co právě prožíval. A tak se staly pro schvalovatele jakékoliv zmínky o národním sebevědomí a duchovní síle víry nepřípustné. Při premiéře v roce 1971 nesměl být poslední díl F. L. Věka uveden. Teprve po roce 1989 bylo poprvé možné uvést seriál v jeho původní podobě. (zdroj: Česká televize)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Zabil jsem Einsteina, pánové...
    Zabil jsem Einsteina, pánové... (1970)
    FilmRole: dáma ve společnosti
    • Oneplay
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí stroje času do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává v budoucnosti, konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    78%
    Fantastický příběh, jehož děj se odehrává střídavě v Americe, někdy na přelomu druhého a třetího tisíciletí, a v Praze roku 1911, je založen na myšlence, zda a do jaké míry by předčasná smrt zakladatele moderní fyziky, Alberta Einsteina, ovlivnila vývoj naší civilizace. Na rozdíl od většiny děl tohoto žánru, která posunují příběh do daleké budoucnosti, se zde děj naopak vrací pomocí stroje času do minulosti. Jako historický fakt autoři označili skutečnost, že profesor Einstein mohl přijít v Praze roku 1911 o život - na této myšlence je postaven celý děj filmu. Příběh se odehrává v budoucnosti, konkrétně v roce 1999. Skupinka bojovně naladěných fanatiků si pohrává s nebezpečným vynálezem - takzvanou bombou G, kvůli které ženy obrůstají plnovousem a nerodí děti. Při hledání viníka toho všeho dojde lidstvo k názoru, že všechno má na svědomí zakladatel moderní fyziky. Do minulosti proto odlétá výprava profesora Moora s jediným cílem - zabít mladého Alberta Einsteina... (Česká televize)
    Žánry:KomedieSci-fi
    2
  • Práče
    Práče (1960)
    FilmRole: desátnice
    • Oneplay
    Československá jednotka v součinnosti s Rudou armádou stojí před Duklou. Sovětská armáda osvobodila koncentrační tábor Osvětim a malý chlapec František Bureš, který tam byl nalezen, je poslán k československé jednotce. Františka umístili hluboko do týlu mezi vojáky, kteří pracovali v polní prádelně. Byli to především tatíci pokročilého věku a ti se Františka ujali se starostlivostí zcela otcovskou. A tak malý chlapec pomaličku zapomínal na koncentrační tábor a pozvolna se z něj stával bezstarostný desetiletý chlapec. Jenže náš malý František začal tropit všelijaké nezbednosti, kterými sice trápil své tatínky, ale ti ze soucitu mu všechno odpustili. (Kino CS)
    74%
    Československá jednotka v součinnosti s Rudou armádou stojí před Duklou. Sovětská armáda osvobodila koncentrační tábor Osvětim a malý chlapec František Bureš, který tam byl nalezen, je poslán k československé jednotce. Františka umístili hluboko do týlu mezi vojáky, kteří pracovali v polní prádelně. Byli to především tatíci pokročilého věku a ti se Františka ujali se starostlivostí zcela otcovskou. A tak malý chlapec pomaličku zapomínal na koncentrační tábor a pozvolna se z něj stával bezstarostný desetiletý chlapec. Jenže náš malý František začal tropit všelijaké nezbednosti, kterými sice trápil své tatínky, ale ti ze soucitu mu všechno odpustili. (Kino CS)
    3
  • Milenci v roce jedna
    Milenci v roce jedna (1974)
    Film
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    70%
    Krátce po skončení druhé světové války se student práv Pavel Krouza (V. Preiss) těší na budoucnost stejně jako jeho spolužáci z fakulty. S osmimilimetrovou kamerou bloumá po Praze a zachycuje atmosféru prvních mírových týdnů. Jednou na nábřeží potká posmutnělou dívku Helenu Polákovou (M. Vančurová), která jej zaujme jak krásou, tak plachostí a nepřístupností. Pavel ji začne vyhledávat a podaří se mu s ní natočit několik záběrů. Jen pomalu přitom odhaluje Helenino tajemství: dívka strávila většinu války v koncentračním táboře, stejně jako její starší sestra Olga (L. Švormová). Ta po ztrátě rodičů na sestru přísně dohlíží. Protože Pavel přežil válku bez větších starostí, je jeho sbližování s Helenou pomalé a složité. Tím spíš, že Olga sestřina nápadníka přímo nesnáší. Společná budoucnost mladého páru je proto nejistá a může ji zachránit jedině opravdová láska... (Česká televize)
    4
  • Bo Hai
    Bo Hai (2017)
    FilmRole: Nanny
    • iVysílání
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Myslí jako Češi, mluví jako Češi, ale vypadají jako Vietnamci. Film Bo Hai je o vztahu starší generace Vietnamců s jejich dětmi. Jejich rodiče se přestěhovali do České republiky a začali zde podnikat a rozhodli se obětovat celý svůj život, aby mohli finančně zajistit svou rodinu. Vietnamci, kteří se tady narodili nebo se sem přestěhovali ve velmi útlém věku, se zcela integrovali – vychovaly je české chůvy, vystudovali české školy, používají česká jména, ale zato přišli o své kulturní kořeny. Rodiče hovoří velmi špatně česky, jejich děti zas špatně vietnamsky a často neumí ani psát nebo číst v řeči svých rodičů. Jak chcete předat kulturu, když nemáte společný jazyk? (oficiální text distributora)
    67%
    Myslí jako Češi, mluví jako Češi, ale vypadají jako Vietnamci. Film Bo Hai je o vztahu starší generace Vietnamců s jejich dětmi. Jejich rodiče se přestěhovali do České republiky a začali zde podnikat a rozhodli se obětovat celý svůj život, aby mohli finančně zajistit svou rodinu. Vietnamci, kteří se tady narodili nebo se sem přestěhovali ve velmi útlém věku, se zcela integrovali – vychovaly je české chůvy, vystudovali české školy, používají česká jména, ale zato přišli o své kulturní kořeny. Rodiče hovoří velmi špatně česky, jejich děti zas špatně vietnamsky a často neumí ani psát nebo číst v řeči svých rodičů. Jak chcete předat kulturu, když nemáte společný jazyk? (oficiální text distributora)
    5
  • Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1977)
    Film
    63%
    6
  • Láska
    Láska (1973)
    FilmRole: Mysková
    62%
    7
  • Snadný život
    Snadný život (1957)
    FilmRole: Zdena
    60%
    8
  • Mrkáček Čiko
    Mrkáček Čiko (1983)
    FilmRole: Zuzi
    • Oneplay
    Lyrický příběh o přátelství dvou chlapců a psa. Renomovaná autorka filmů pro děti Věra Plívová-Šimková spojila ve svém snímku Mrkáček Čiko dvě závažná témata: vztah člověka a přírody a problematiku nesprávné výchovy, jež má neblahý vliv na dětskou psychiku. Desetiletý Roman žil několik let s rodiči v Latinské Americe, kde byl jeho otec diplomatem. V zahraničí ho učila afektovaná matka a její přehnané nároky zasáhly chlapcovu sebedůvěru. V Čechách se Roman velmi obtížně zapojuje do kolektivu a získává přezdívku Mrkáček. Vše se ale začne měnit na neplánovaném pobytu v přírodě s dětským oddílem. (oficiální text distributora)
    59%
    Lyrický příběh o přátelství dvou chlapců a psa. Renomovaná autorka filmů pro děti Věra Plívová-Šimková spojila ve svém snímku Mrkáček Čiko dvě závažná témata: vztah člověka a přírody a problematiku nesprávné výchovy, jež má neblahý vliv na dětskou psychiku. Desetiletý Roman žil několik let s rodiči v Latinské Americe, kde byl jeho otec diplomatem. V zahraničí ho učila afektovaná matka a její přehnané nároky zasáhly chlapcovu sebedůvěru. V Čechách se Roman velmi obtížně zapojuje do kolektivu a získává přezdívku Mrkáček. Vše se ale začne měnit na neplánovaném pobytu v přírodě s dětským oddílem. (oficiální text distributora)
    9
  • Tajemství velikého vypravěče
    Tajemství velikého vypravěče (1972)
    FilmRole: George Sandová
    59%
    10
  • Smrt v kruhu
    Smrt v kruhu (1990)
    FilmRole: Hedina matka
    • iVysílání
    Malé moravské městečko poblíž Brna dvacátých let minulého století. Na lesní mýtině objeví mentálně postižený Fricek těla tří mladých lidi. Devatenáctiletou dceru místního velkouzenáře Růženku, řeznického pomocníka Hrnčíře a Hrnčířova kamaráda Roubala. Kdo střílel a proč, to je úkol pro kriminálního vyšetřovatele Vrbu, jehož všetečná dcera vidí příležitost, jak ulovit sólokapra pro časopis.
    Žánry:Krimi
    56%
    Malé moravské městečko poblíž Brna dvacátých let minulého století. Na lesní mýtině objeví mentálně postižený Fricek těla tří mladých lidi. Devatenáctiletou dceru místního velkouzenáře Růženku, řeznického pomocníka Hrnčíře a Hrnčířova kamaráda Roubala. Kdo střílel a proč, to je úkol pro kriminálního vyšetřovatele Vrbu, jehož všetečná dcera vidí příležitost, jak ulovit sólokapra pro časopis.
    Žánry:Krimi
    11
  • Na startu je delfín
    Na startu je delfín (1975)
    FilmRole: matka
    56%
    12
  • Začátek dlouhého podzimu
    Začátek dlouhého podzimu (1990)
    Film
    52%
    13
  • Kulhavý ďábel
    Kulhavý ďábel (1968)
    Film
    Velice volně podle francouzské pitoreskní předlohy Alaina René Lesage vznikla hudební komedie o ďábelském pokoušení. Pekelník Asmodej se tu pokouší zamilovaného jinocha přesvědčit o pošetilosti lásky, ale navzdory vynaloženému úsilí síla citu pokaždé zvítězí. Erotické motivy jsou velice krotké a propojení jednotlivých dějových segmentů podléhá chatrnosti. Nepomohlo ani obsazení zpívajícího Václava Neckáře do ústřední kladné role, postavu úlisně vlezlého ďábla si zahrál režisér filmu Juraj Herz. I když vznikla podívaná se záměrem diváka upoutat výtvarnými nápady a poněkud cynickou nadsázkou, nakonec vyšuměla spíše do ztracena. Herz se teprve chystal na své životní dílo Spalovač mrtvol.
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Velice volně podle francouzské pitoreskní předlohy Alaina René Lesage vznikla hudební komedie o ďábelském pokoušení. Pekelník Asmodej se tu pokouší zamilovaného jinocha přesvědčit o pošetilosti lásky, ale navzdory vynaloženému úsilí síla citu pokaždé zvítězí. Erotické motivy jsou velice krotké a propojení jednotlivých dějových segmentů podléhá chatrnosti. Nepomohlo ani obsazení zpívajícího Václava Neckáře do ústřední kladné role, postavu úlisně vlezlého ďábla si zahrál režisér filmu Juraj Herz. I když vznikla podívaná se záměrem diváka upoutat výtvarnými nápady a poněkud cynickou nadsázkou, nakonec vyšuměla spíše do ztracena. Herz se teprve chystal na své životní dílo Spalovač mrtvol.
    Režie:Juraj Herz
    14
  • Poslední ples na rožnovské plovárně
    Poslední ples na rožnovské plovárně (1975)
    Film
    48%
    15
  • Ordinace v růžové zahradě
    Ordinace v růžové zahradě (2005)
    Seriál
    • Oneplay
    18%
    16

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.