Jaroslav Drbohlav: Nejlepší filmy a seriály

6.2

Jaroslav Drbohlav: Filmy a seriály

Jaroslav Drbohlav se narodil 13. ledna 1947 v Praze. Již od útlého věku projevoval herecký talent a stal se členem Dismanova dětského rozhlasového souboru. Své první herecké zkušenosti získal v dětských rolích, což předznamenalo jeho budoucí kariéru.

Studium na DAMU

Po absolvování základního a středního vzdělání pokračoval ve studiu herectví na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze (DAMU). Během studia se aktivně zapojoval do různých divadelních projektů a prohluboval své herecké dovednosti.

Divadelní angažmá

Po ukončení studia na DAMU nastoupil do angažmá v libereckém Divadle F. X. Šaldy, kde působil v letech 1969 až 1974. Během tohoto období ztvárnil řadu významných rolí v klasických i současných hrách, což mu přineslo uznání na divadelní scéně.

Filmová a televizní kariéra

Jaroslav Drbohlav se objevil v několika filmech a televizních inscenacích. Mezi jeho významné role patří postava Vítka v pohádce "Tři oříšky pro Popelku" z roku 1973. Dále hrál v seriálu "Malý pitaval z velkého města" a ve filmu "Setkání v červenci" z roku 1978.

Osobní život

V osobním životě byl Jaroslav Drbohlav znám svou skromností a oddaností hereckému řemeslu. I přes rostoucí popularitu si udržoval soukromí a soustředil se na svou práci.

Zdravotní problémy a předčasné úmrtí

V 80. letech začal trpět vážnými zdravotními problémy spojenými s cukrovkou. Nemoc postupovala a vedla k postupné ztrátě zraku. Navzdory lékařským zákrokům, včetně transplantace ledvin a slinivky, jeho zdravotní stav se zhoršoval. Jaroslav Drbohlav zemřel 28. dubna 1985 v Praze ve věku 38 let.


  • Tři oříšky pro Popelku
    Tři oříšky pro Popelku (1973)
    FilmRole: pobočník Vítek
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • iTunes
    • +3
    Jako každý rok se velký statek chystá na vzácnou návštěvu. Král a jeho družina se tudy budou vracet na svůj královský zámek. Přestože se majitelka statku se svou dcerou Dorou nedočkají prince, který se svými přáteli Kamilem a Vítkem utekli lovit do lesů, dokáže se ctižádostivá žena i s Dorou pozvat na královský ples. Jejich nevlastní dcera, které nikdo neřekne jinak než Popelka, má sice zakázáno se přivítání krále zúčastnit, vůbec jí to však nevadí. Raději se vypraví na projížďku lesem na svém koni Juráškovi. V lese se střetne s princem, kterému překazí lov, a poté mu hravě uteče na jeho vlastním koni. Macecha s Dorou se chystají na ples a pošlou čeledína Vincka na nákupy do města, ten slíbí Popelce, že jí přiveze to, co mu cestou zavadí o klobouk. Jsou to tři oříšky, které ukrývají nečekané tajemství. V prvním najde Popelka myslivecký oblek i s kuší. Vydá se do lesa, kde opět narazí na prince. Tentokrát mu předvede své střelecké umění a získá prsten určený pro krále lovu. Než však princ stačí zjistit, kdo je tím mladým čarostřelcem, Popelka se vytratí. Ve druhém oříšku najde Popelka plesové šaty a může se tak navzdory zákazu vypravit na ples. Tam okouzlí prince, který ji požádá o ruku. Popelka však jeho nabídku přijme pouze pod podmínkou, že princ uhodne její hádanku, potom z plesu uteče. Princ se ji s Vítkem a Kamilem vydá hledat a cesta ho dovede až na statek. Tady však opět narazí na vypočítavou macechu, která chce princi lstí vnutit svou dceru Doru...
    83%
    Jako každý rok se velký statek chystá na vzácnou návštěvu. Král a jeho družina se tudy budou vracet na svůj královský zámek. Přestože se majitelka statku se svou dcerou Dorou nedočkají prince, který se svými přáteli Kamilem a Vítkem utekli lovit do lesů, dokáže se ctižádostivá žena i s Dorou pozvat na královský ples. Jejich nevlastní dcera, které nikdo neřekne jinak než Popelka, má sice zakázáno se přivítání krále zúčastnit, vůbec jí to však nevadí. Raději se vypraví na projížďku lesem na svém koni Juráškovi. V lese se střetne s princem, kterému překazí lov, a poté mu hravě uteče na jeho vlastním koni. Macecha s Dorou se chystají na ples a pošlou čeledína Vincka na nákupy do města, ten slíbí Popelce, že jí přiveze to, co mu cestou zavadí o klobouk. Jsou to tři oříšky, které ukrývají nečekané tajemství. V prvním najde Popelka myslivecký oblek i s kuší. Vydá se do lesa, kde opět narazí na prince. Tentokrát mu předvede své střelecké umění a získá prsten určený pro krále lovu. Než však princ stačí zjistit, kdo je tím mladým čarostřelcem, Popelka se vytratí. Ve druhém oříšku najde Popelka plesové šaty a může se tak navzdory zákazu vypravit na ples. Tam okouzlí prince, který ji požádá o ruku. Popelka však jeho nabídku přijme pouze pod podmínkou, že princ uhodne její hádanku, potom z plesu uteče. Princ se ji s Vítkem a Kamilem vydá hledat a cesta ho dovede až na statek. Tady však opět narazí na vypočítavou macechu, která chce princi lstí vnutit svou dceru Doru...
    1
  • Arabela
    Arabela (1980)
    Seriál
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    2
  • Což takhle dát si špenát
    Což takhle dát si špenát (1977)
    FilmRole: příslušník VB
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Magenta TV
    Hrdinové komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    78%
    Hrdinové komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu v hotelu Imperial, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Chce, aby získali přesnou kopii přístroje, která však má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kůru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje...
    Žánry:KomedieSci-fi
    3
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    72%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    4
  • Setkání v červenci
    Setkání v červenci (1978)
    FilmRole: učitel ruštiny
    • Oneplay
    Jakub na střední škole těžce bojuje s angličtinou. Má ovšem movité rodiče a ti pro synka nelitují peněz. Zaplatí mu prázdninový pobyt v jazykovém táboře, kde se má připravit na reparát. Když mladík dorazí na místo, zažije otřes: jeho lektorkou je nenáviděná profesorka Klára Fišerová, právě ta, která ho nechala propadnout! Navíc má s sebou pětiletého synka Davida a ten je pěkné kvítko. Jakub je znechucen vývojem událostí a rozhoduje se pro rafinovaný protitah. Celá věc se mu ale vymkne z ruky i ze srdce... (CS Film)
    70%
    Jakub na střední škole těžce bojuje s angličtinou. Má ovšem movité rodiče a ti pro synka nelitují peněz. Zaplatí mu prázdninový pobyt v jazykovém táboře, kde se má připravit na reparát. Když mladík dorazí na místo, zažije otřes: jeho lektorkou je nenáviděná profesorka Klára Fišerová, právě ta, která ho nechala propadnout! Navíc má s sebou pětiletého synka Davida a ten je pěkné kvítko. Jakub je znechucen vývojem událostí a rozhoduje se pro rafinovaný protitah. Celá věc se mu ale vymkne z ruky i ze srdce... (CS Film)
    5
  • Ta chvíle, ten okamžik
    Ta chvíle, ten okamžik (1981)
    FilmRole: Honza
    69%
    6
  • Spanilá jízda
    Spanilá jízda (1963)
    Film
    • Oneplay
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husité chystají na výpad do Norimberka, aby tam obhájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemítá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutnictvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    68%
    V husitských dobách se náboženská pravda šířila i na hrotech zbraní. Když se husité chystají na výpad do Norimberka, aby tam obhájili své učení, mladý velitel jízdní výpravy, jemuž zlotřilý křižák kdysi unesl nevěstu, to chápe jako příležitost k osobní mstě. Oldřich Daněk se sice snažil nastolit osobitý výklad historických událostí, přemítá o tom, kam vede zaslepená touha trestat zlý skutek dalším ukrutnictvím, avšak jeho verze působí příliš tezovitě a neživotně, nepovznesla se nad popisně ilustrované výjevy ze starých letopisů českých.
    7
  • Osvobození Prahy
    Osvobození Prahy (1977)
    Film
    63%
    8
  • Operation: Daybreak
    Operation: Daybreak (1975)
    FilmRole: Josef Bublík
    63%
    9
  • Noc klavíristy
    Noc klavíristy (1977)
    FilmRole: Jiří Fousek, zeť Mráčkové
    • Oneplay
    62%
    10
  • Škola hříšníků
    Škola hříšníků (1966)
    FilmRole: chovanec
    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání. Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem propustil. Moralizující tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.
    62%
    Dodnes zůstává otázkou, zda narušená mládež, která projde polepšovnami, se skutečně napraví. Tvůrci si ovšem hlavního hrdinu idealizují: dospívající mládenec, byť vybavený předsevzetími žít řádně, se nedokáže smířit s nečestným a nepoctivým jednáním dospělých, jak je poznává v rodině i v zaměstnání. Po nějakém čase opět skončí v převýchovném ústavu, odkud jej novátorsky uvažující ředitel před časem propustil. Moralizující tón výpovědi a polovičaté upozorňování na celospolečenský úpadek mravů nevynesly tento snímek mezi přední tituly 60. let.
    11
  • Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun
    Boj o Moskvu - Agrese, Tajfun (1985)
    SeriálRole: sovětský důstojník - dělostřelecký kapitán
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k žádoucímu pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízenému požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    61%
    Ruský režisér Jurij Ozerov se proslavil několika válečnými epopejemi (např. Osvobození), vydatně přispěl k žádoucímu pohledu na děje druhé světové války, zcela podřízenému požadavkům komunistického režimu. První část velkofilmu Boj o Moskvu zachycuje grandiózní boje o ruské hlavní město, končící - jak známe z dějin - porážkou hitlerovských vojsk. Film samozřejmě ohromuje výpravnými scénami, avšak omezuje se na popisné, proklamativní podání. Z české strany bylo poskytnuto toliko technické zázemí, pomocným režisérem byl Otakar Fuka, jenž pořídil i český dabing. Film se zčásti natáčel ve starém Mostě, odsouzeném k demolici.
    12
  • Černá dynastie
    Černá dynastie (1962)
    Film
    Rodina je spjata s pražskou "Kolbenkou", tedy lokomotivkou ČKD. Děda Antonín je už v důchodu, syn Rudolf pracuje jako mistr v montážní hale lokomotiv a vnuk Antonín je nadějný fotbalista. Film vypráví i o Rudolfově dceři Věře – každá generace má o životě vlastní představy a nedokáže se ztotožnit s těmi ostatními. Film propojují retrospektivní záběry ze života staršího Antonína a Rudolfa, zejména z válečných let. Jedná se o realistické ztvárnění života dělnické třídy, nezatížené ideologií (navzdory úvodnímu věnování), s osvědčenými herci v převážně mužských rolích.
    Žánry:DramaVálečný
    61%
    Rodina je spjata s pražskou "Kolbenkou", tedy lokomotivkou ČKD. Děda Antonín je už v důchodu, syn Rudolf pracuje jako mistr v montážní hale lokomotiv a vnuk Antonín je nadějný fotbalista. Film vypráví i o Rudolfově dceři Věře – každá generace má o životě vlastní představy a nedokáže se ztotožnit s těmi ostatními. Film propojují retrospektivní záběry ze života staršího Antonína a Rudolfa, zejména z válečných let. Jedná se o realistické ztvárnění života dělnické třídy, nezatížené ideologií (navzdory úvodnímu věnování), s osvědčenými herci v převážně mužských rolích.
    Žánry:DramaVálečný
    13
  • Malý pitaval z velkého města
    Malý pitaval z velkého města (1983)
    SeriálRole: příslušník VB (6 - Jupiter)
    • iVysílání
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    60%
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    14
  • Samorost
    Samorost (1984)
    FilmRole: Michal
    • Oneplay
    60%
    15
  • Dny zrady
    Dny zrady (1973)
    FilmRole: Soldier
    • Oneplay
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucích k přijetí osudné, ponižující smlouvy. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu, byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    60%
    I. Tento velkofilm předkládá podrobný záznam událostí, vedoucích k přijetí osudné, ponižující smlouvy. Rozmluvy státních představitelů prý vycházejí ze zachovaných stenografických záznamů. Avšak zdánlivě objektivní pojetí je zcela poplatné ideologickým požadavkům - jedinou silou, která odmítala podřízení nacistickému Německu, byli českoslovenští a sovětští komunisté. II. Dopad mnichovských událostí je sledován jak ve vládních kruzích, tak v osudech dělnických rodin a také u vojenských jednotek v příhraničních oblastech. Lid vedený komunistickou stranou se chtěl bránit, ale ničemná buržoazie jej zradila. Postižení vzhledu historických postav je přesvědčivé, stejně jako napodobení způsobu mluvy, v gestech i chůzi, jen jazyková rovina není zcela domyšlena: zatímco Hitler vyřvává německy, francouzští a angličtí diplomaté mluví česky.
    16
  • Boty plné vody
    Boty plné vody (1976)
    FilmRole: 1. Zelenáči - Čechura
    59%
    17
  • Smrt si vybírá
    Smrt si vybírá (1973)
    FilmRole: Míra
    • Oneplay
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelné trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    58%
    Kriminální příběh režiséra Václava Vorlíčka, natočený podle scénáře Jaroslava Kořána, vypráví o mladém muži, který na vlastní pěst vede pátrání po vrahovi svého kamaráda, řidiče poštovního vozu. Řidič Radek Šimek je zavražděn na své pravidelné trase mezi Radotínem a Prahou. Jelikož měl toho večera u sebe jen málo peněz, vyloučí policie loupežný motiv. Radkův kolega a kamarád Honza Marek nedokáže vyšetřovatelům říci nic bližšího. Oba se totiž střídali na směny a neměli přehled o tom, jak ten druhý tráví volný čas. Honza usoudí, že vražda nějak souvisí s Radkovým osobním životem. Zapojí do akce ostatní poštovní řidiče a s jejich pomocí se pokusí najít dívku z fotografie, nalezené v Radkových věcech…
    Žánry:Krimi
    18
  • Čas pracuje pro vraha
    Čas pracuje pro vraha (1980)
    FilmRole: poručík Filipec
    • Oneplay
    58%
    19
  • Putování Jana Amose
    Putování Jana Amose (1983)
    FilmRole: pacholek
    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho vyzmizíkována náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.
    58%
    Výpravný, dvojdílný přepis zachycuje strastiplné osudy českého velikána Jana Amose Komenského, po bělohorské katastrofě donuceného opustit vlast. Líčí jeho setkání s různými evropskými osobnostmi 17. století - se švédskou královnou, s umělci i vědci. Zdůrazňuje hrdinovu ušlechtilost, ale také vnitřní odolnost, která mu dovoluje překonat řadu soukromých i pracovních tragédií. Součástí příběhu se stává zhmotněné podobenství Labyrint světa a ráj srdce. Pojetí Komenského je však sošně neživotné a zejména je z něho vyzmizíkována náboženská rovina. Zjednodušující životopis se proto neubránil školometské suchopárnosti.
    20
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    SeriálRole: Kamil "Modrák" Moudrý (29/Mimikry)
    • iVysílání
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    57%
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    21
  • Jurášek
    Jurášek (1957)
    FilmRole: Mirek, syn Dražilových
    Český celovečerní hraný film, natočený podle stejnojmenné knížky J. Sosnara-Gazdy, se zaměřuje na dospívající mládež. Hrdinou filmu je chlapec Jurášek z moravského Slovácka, který za války pomáhal partyzánům. Potvrdil si, že jeho otec je u partyzánů, a vydal se za ním v noci do lesa, když partyzáni čekali seskok sovětských parašutistů. Jurášek najde parašutistu, kterého vítr zanesl stranou, a najde pro něj i vhodný úkryt, kde by si mohl vyléčit zraněnou nohu. I dále Jurášek partyzánům vydatně pomáhá. Zpraví je o chystané šťáře v obci a zachrání tak sovětského parašutistu před dopadením. Když pak provází parašutistu do lesa na místo, odkud by mohl bezpečně vysílat, a když se s ním loučí, dostane se společně s ním do přestřelky s Němci a jeho srdnatost v ní dobře obstojí.
    57%
    Český celovečerní hraný film, natočený podle stejnojmenné knížky J. Sosnara-Gazdy, se zaměřuje na dospívající mládež. Hrdinou filmu je chlapec Jurášek z moravského Slovácka, který za války pomáhal partyzánům. Potvrdil si, že jeho otec je u partyzánů, a vydal se za ním v noci do lesa, když partyzáni čekali seskok sovětských parašutistů. Jurášek najde parašutistu, kterého vítr zanesl stranou, a najde pro něj i vhodný úkryt, kde by si mohl vyléčit zraněnou nohu. I dále Jurášek partyzánům vydatně pomáhá. Zpraví je o chystané šťáře v obci a zachrání tak sovětského parašutistu před dopadením. Když pak provází parašutistu do lesa na místo, odkud by mohl bezpečně vysílat, a když se s ním loučí, dostane se společně s ním do přestřelky s Němci a jeho srdnatost v ní dobře obstojí.
    22
  • Kuřata na cestách
    Kuřata na cestách (1962)
    FilmRole: Tonda
    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato neplecha v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně) a v mnoha případech je předvídatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku, že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci, a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné. Postřehy: -okres ví nejlépe, co mladí chtějí, a mladí to taky dělají.
    57%
    Příběh pionýrů z vesnice, kteří se během pionýrské soutěže o poklad omylem dostanou do vyřazené líhně místního družstva a nenapadne je nic jiného, než že seženou vejce a nechají si vylíhnout svá vlastní kuřátka. Tato neplecha v pionýrském duchu a její ukrývání před rodiči i funkcionáři tvoří jedinou dějovou osu filmu. Film je plný mnoha klišé (skupina dětí je doplněna nejmladším outsiderem, charakter předsedy a podobně) a v mnoha případech je předvídatelný (okresní funkcionář radí předsedovi statku, že pionýři nechtějí jen sport, ale i činorodou práci, a to v době, kdy jsou již vejce v líhni). Plakátové postavy dospělých jsou vyváženy strukturovanými vztahy mezi dětmi, jejichž jednání je opodstatněné a čitelné. Film je i přes herecké obsazení postaven výhradně na výkonech dětí, které jsou ve většině dobré a celé vyprávění tak zdaleka není nudné. Postřehy: -okres ví nejlépe, co mladí chtějí, a mladí to taky dělají.
    23
  • Osud jménem Kamila
    Osud jménem Kamila (1974)
    FilmRole: zedník Pavel Gross, Tomášův bratr
    • Oneplay
    56%
    24
  • Dva muži hlásí příchod
    Dva muži hlásí příchod (1975)
    FilmRole: Lukáš
    • Oneplay
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze, stává první příležitostí okusit problémy skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce, jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen, když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí, že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl, co dál.
    55%
    Jmenuje se Jiří Valenta a jako jedináček starších rodičů vyrůstal nejen zahrnován jejich všemožnou péčí, ale také poněkud odtržen od života svých vrstevníků. A tak se skutečnost, že byl odvelen a nastupuje základní vojenskou službu v Praze, stává první příležitostí okusit problémy skutečného života, což ovšem poněkud naivnímu a nesmělému mládenci činí víc problémů než potěšení. V kasárnách si vyslouží přezdívku Švadlenka, protože ve chvílích volna vyšívá koberečky a na vycházky ho velitel musí posílat téměř rozkazem. Hned na první mu kolega ve zbrani podstrčí Julku Vávrovou, které se sám chtěl zbavit. Protřelé dívce samozřejmě neunikne jeho naivita a rozhodne se ho využít k vyřešení svých osobních problémů. Je totiž svobodnou matkou malého chlapce, jehož utajovaný otec, ženatý řidič Valeš, jí neustále slibuje, že se rozvede a vezme si ji. Švadlenka Valenta sice časem pochopí, že ho dívka pouze využívá, ale není schopen se účinně bránit. A tak jde z průšvihu do průšvihu, které naštěstí díky chápavému veliteli nekončí basou, ale než se naděje, je Julčou vmanipulován do situace, kdy si ji jako správný chlap musí vzít a jejího syna Martínka přijmout za vlastního. Postupně se otrkává, stává se chlapem a dokonce je pochválen, když při cvičení zvládne odvahou a rozhodností obtížnou situaci. Jenže, když se vojna nachýlí ke konci, zjistí, že ho Julča znovu podvedla. Opustila totiž syna a utekla s Valešem. Je na Valentovi, aby se rozhodl, co dál.
    25
  • Králíci ve vysoké trávě
    Králíci ve vysoké trávě (1962)
    Film
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministrantství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s ostatními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé, začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    54%
    Desetiletý Martin (Michal Koblic) navštěvuje ve škole hodiny náboženství, v místním kostele pokaždé ministruje a je k ruce panu faráři (Václav Lohniský). Martin ví moc dobře, že jeho ministrantství dělá velkou radost jeho mamince Anči (Antonie Hegerlíková), zapálené katoličce, která má zdravotní problémy a upíná své uzdravení také v dobré víře v Boha. Martin je v hodinách náboženství snaživý, což je samozřejmě trnem v oku jeho výrazně flegmatičtějších spolužáků, kteří si ho kvůli tomu dobírají. Když ve škole probíhají nábory do dětského pionýra, chce Martin pochopitelně trávit také čas s ostatními dětmi. Jeho máma je ale výrazně proti a staví ho do pozice, ať si vybere, zda dá přednost kostelu nebo pionýru. Martin je přemýšlivý chlapec, má moc rád své králíky, které si doma chová a snaží se být svědomitý, jenže jeho otec (Elo Romančík) ho bez důvodu obviní z krádeže peněz, které však krade jeho starší bratr, aby měl na lístky do kina, s mámou se dostává do konfliktu kvůli pionýru a když doma nalezne své králíky mrtvé, začíná pochybovat o existenci Boha.
    Žánry:Drama
    26
  • Jsem nebe
    Jsem nebe (1971)
    Film

    Přecitlivělá hrdinka se jen obtížně vyrovnává se zklamáním: setkání s chlapcem, jenž jí nebyl lhostejným, nedopadlo podle jejích představ. Jan Kačer, jenž hereckou kariéru dočasně vyměnil za režisérskou taktovku, však v nové roli příliš neuspěl. Film tápe v inscenačním i vypravěčském uchopení, potýká se s věrohodností, pokus navázat na poetiku všedního dne, rozvedeného hlavně v 60. letech, je hodně povrchní. (zdroj: CS Film)

    Žánry:Drama
    Režie:Jan Kačer
    53%

    Přecitlivělá hrdinka se jen obtížně vyrovnává se zklamáním: setkání s chlapcem, jenž jí nebyl lhostejným, nedopadlo podle jejích představ. Jan Kačer, jenž hereckou kariéru dočasně vyměnil za režisérskou taktovku, však v nové roli příliš neuspěl. Film tápe v inscenačním i vypravěčském uchopení, potýká se s věrohodností, pokus navázat na poetiku všedního dne, rozvedeného hlavně v 60. letech, je hodně povrchní. (zdroj: CS Film)

    Žánry:Drama
    Režie:Jan Kačer
    27
  • My, ztracený holky
    My, ztracený holky (1972)
    FilmRole: Vašek
    52%
    28
  • Profesoři za školou
    Profesoři za školou (1976)
    FilmRole: 2. Láska - Honza
    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spokojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.
    Žánry:Drama
    52%
    V 70. letech se musela řada začínajících i zkušenějších režisérů spokojit s debutováním v povídkových filmech. Trojice příběhů se vesměs dotýká školního prostředí, tentokrát vesměs z pohledu učitelů. V prvním příběhu spatříme zbytečně přísného pedagoga, v prostředním se glosuje sportovní kariéra, kvůli níž mladý učitel opustí své místo. V závěrečné povídce naopak odchází zkušený středoškolský pedagog učit na venkovskou školu, aby tak načerpal vnitřní klid. Předkládané historky jsou však značně nevěrohodné jak ve scenáristickém nárysu, tak ve výsledném zpracování.
    Žánry:Drama
    29
  • Sneh pod nohami
    Sneh pod nohami (1979)
    FilmRole: Zdeněk
    Je špatné, když ctižádostiví rodiče a koneckonců i někteří učitelé ve sportovní střední škole chtějí z dospívajících dětí za každou cenu vychovat ambiciózní sportovce. Snímek, odehrávající se v lyžařském prostředí, odsuzuje tvrdý dril i vytváření iluze vlastní výjimečnosti - až náročné závody juniorů prokážou, který trenérský přístup je optimální. Sníh pod nohama předkládá ilustrativní, nabádavou osvětu o nesnadném modelování všespasitelné socialistické morálky - i odvaze dospělých přiznat případnou chybu.
    Žánry:Drama
    46%
    Je špatné, když ctižádostiví rodiče a koneckonců i někteří učitelé ve sportovní střední škole chtějí z dospívajících dětí za každou cenu vychovat ambiciózní sportovce. Snímek, odehrávající se v lyžařském prostředí, odsuzuje tvrdý dril i vytváření iluze vlastní výjimečnosti - až náročné závody juniorů prokážou, který trenérský přístup je optimální. Sníh pod nohama předkládá ilustrativní, nabádavou osvětu o nesnadném modelování všespasitelné socialistické morálky - i odvaze dospělých přiznat případnou chybu.
    Žánry:Drama
    30
  • Jezdec formule risk
    Jezdec formule risk (1973)
    Film
    45%
    31
  • Kluci z bronzu
    Kluci z bronzu (1981)
    FilmRole: Rais
    35%
    32
  • Dvacátý devátý
    Dvacátý devátý (1975)
    FilmRole: Mirek

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    28%

    V éře normalizace vznikla řada (pseudo)historických filmů, dokonce označovaných za rekonstrukce, které velebily světodějné poslání komunistické strany a přisuzovaly jí výhradně lidumilné úmysly. V roce 1929, kdy se sešel její pátý sjezd, totiž do čela komunistů nastoupil Klement Gottwald, jenž se přiklonil k linii ruských bolševiků. Zjevná poplatnost ideologickým schématům i realizační selhání zavinily, že dnes tento film působí jako nezamýšlená parodie.

    33

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.