Ema Skálová: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Ema Skálová: Filmy a seriály

Ema Skálová se narodila 2. října 1915 v Holešově, kde získala první divadelní zkušenosti jako ochotnice. Původně studovala obor zubní laborantka, ale na doporučení brněnského režiséra Aleše Podhorského se rozhodla pro hereckou dráhu. Vystudovala Státní konzervatoř v Brně, kterou absolvovala v roce 1940.

Divadelní kariéra

Po studiích nastoupila do Východočeského divadla v Pardubicích (1940–1941) a následně působila v Českém divadle v Olomouci (1941–1945). V roce 1945 se stala zakládající členkou Realistického divadla Zdeňka Nejedlého v Praze, kde setrvala až do odchodu do důchodu v roce 1972. Na jevišti excelovala v různorodých rolích, například v inscenacích "Strakonický dudák", "Lucerna" či "Stříbrný vítr".

Filmová kariéra

Ema Skálová debutovala ve filmu "Průlom" (1946) jako služebná Anežka. Během své kariéry se objevila ve více než dvaceti filmech, převážně ve vedlejších rolích. Významnější postavu ztvárnila ve filmu "Kruh" (1959) jako Fanynka, přítelkyně hlavního hrdiny. Dále hrála ve snímcích "Žižkovská romance" (1958) a "105 % alibi" (1959).

Televizní a rozhlasová tvorba

Kromě divadla a filmu se Ema Skálová věnovala také televizní a rozhlasové tvorbě. Spolupracovala s brněnským rozhlasem a objevila se v několika televizních inscenacích a seriálech. Její hlas byl známý z rozhlasových her a dabingu.

Ocenění a závěr života

V roce 1993 obdržela cenu Senior Prix za dlouholetou činnost v oblasti záznamu uměleckých výkonů. Ema Skálová zemřela 29. listopadu 2012 v Praze ve věku 97 let.


  • Škola otců
    Škola otců (1957)
    Film
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    76%
    Jindřich Pelikán přijíždí vyučovat z Brna do malého města. Zde se díky svému odlišnému a poctivému kantorskému přístupu dostává do konfliktu s vedením školy a některými kolegy a dokonce i s dětmi a jejich rodiči. Přesto si přísný učitel u dětí postupně získá oblibu a důvěru. Občané města však proti němu uspořádají štvavou kampaň a i když se za něj nakonec postaví i sám předseda ONV Janouch, Pelikán se zklamaný vrací zpět domů. Snímek se zabývá nekonvenčním aktuálním tématem a přitom se vyhýbá jednostrannému a schematickému pohledu na přítomnou realitu. ŠKOLA OTCŮ se řadí mezi přední zástupce filmů tzv. občanského konceptu.
    1
  • O věcech nadpřirozených
    O věcech nadpřirozených (1959)
    FilmRole: 2. Tajemství písma - žena u soudu
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    73%
    Karel Čapek s oblibou přemýšlel nad jevy, jejichž průběh byl tak trošku mimo naše chápání, a vyvozoval z nich pozoruhodné závěry, úzce se dotýkající lidského duševna. Zájem o jasnovidce, grafology a další víceméně podobné šarlatány najdeme v jeho povídkách i netradičních kratičkých detektivkách s nečekaným řešením. Režiséři Jiří Krejčík, Jaroslav Mach a Miloš Makovec si z množství Čapkových povídek vybrali tři k filmovému přepisu. V prosinci 1958 se konala premiéra filmu O věcech nadpřirozených. Povídka Glorie ale jako jediná plně odpovídá názvu. Vypráví totiž o svatozáři, která se náhle objevila nad hlavou andělsky hodného bankovního úředníka (Ladislav Pešek). Druhá povídka Tajemství písma popisuje všední manželský trojúhelník a jediným nadpřirozeným jevem je v ní pouze grafolog Jensen (Miloš Kopecký). V povídce Právní případ není nadpřirozeného vůbec nic - zdánlivě mrtvý děda ožije při automobilové nehodě (zde hraje Jan Pelikán a opět Miloš Kopecký). Originály povídek naleznete ve sbírce Bajky a podpovídky (první a třetí příběh) a v Povídkách z jedné kapsy (druhý příběh). Film O věcech nadpřirozených zaujal nejen české diváky, ale i mezinárodní festivalové publikum. Povídka Glorie získala na XII. MFF v Locarnu druhou cenu, z MFF v Mar del Plata si v témže roce odnesla Zvláštní cenu poroty. (Česká televize)
    2
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    72%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    3
  • Zlatá reneta
    Zlatá reneta (1965)
    FilmRole: Milena
    Od poloviny 60. let, možná i pod vlivem svých nedávných studentů z FAMU, prožívá Otakar Vávra mimořádnou obrodu svého talentu. Dokázal se totiž zařadit po bok generace o mnoho mladší a veřejnost uchvátit jak křehce lyrickým pohledem, tak zvážnělým zamyšlením nad nenadálými zvraty obyčejných lidských osudů, zvláště marněným životem. Hrdinou tohoto filmu, natočeného podle Hrubínovy předlohy, je knihovník, ušlápnutý človíček, jenž na prahu stárnutí podnikne cestu do vesnice, kde kdysi prožil mládí. Pokouší se oživit dávné vzpomínky, ale záhy zjišťuje marnost takového počínání. Vávra natočil mimořádně působivý ponor do lidské psychiky, jen stěží se smiřující s poznáním, že minulost nelze vrátit. Vynikající je i tlumená herecká kreace jako vždy uměřeného Karla Högera.
    71%
    Od poloviny 60. let, možná i pod vlivem svých nedávných studentů z FAMU, prožívá Otakar Vávra mimořádnou obrodu svého talentu. Dokázal se totiž zařadit po bok generace o mnoho mladší a veřejnost uchvátit jak křehce lyrickým pohledem, tak zvážnělým zamyšlením nad nenadálými zvraty obyčejných lidských osudů, zvláště marněným životem. Hrdinou tohoto filmu, natočeného podle Hrubínovy předlohy, je knihovník, ušlápnutý človíček, jenž na prahu stárnutí podnikne cestu do vesnice, kde kdysi prožil mládí. Pokouší se oživit dávné vzpomínky, ale záhy zjišťuje marnost takového počínání. Vávra natočil mimořádně působivý ponor do lidské psychiky, jen stěží se smiřující s poznáním, že minulost nelze vrátit. Vynikající je i tlumená herecká kreace jako vždy uměřeného Karla Högera.
    4
  • 105% alibi
    105% alibi (1959)
    FilmRole: Batystová
    • Oneplay
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    70%
    Kdo z postav tohoto filmu je oním vrahem? Vedoucí hotelu Černá růže Alfréd Batysta, který se snaží zakrýt manko v podniku, nebo Karel Antoš a jeho kamarád Jirka Brož, kteří ukradli vyhrávající los? Vrahem však může být i dcera jedné z obětí, která svou pracovní nepřítomnost omlouvá otcovou nemocí, ale za otcem nepřijela. I syn paní Majky, který z vkladní knížky obětí vybírá dvanáct tisíc, jím může být. O komplikovanosti případu svědčí i to, že vybraná částka se shoduje s mankem v hotelu, a že manko bylo vlastně číšníka Kiciho, který měl právě v té době celou částku vrátit... (CS Film)
    Žánry:KrimiDrama
    5
  • Poslední růže od Casanovy
    Poslední růže od Casanovy (1966)
    Film
    • Oneplay
    69%
    6
  • Pan Tau
    Pan Tau (1970)
    SeriálRole: Šímáková, učitelka (2. série)
    Jednotlivé díly mají své vlastní karty, seriál má tři nezávislé řady. Pan Tau měl vždycky laskavý výraz, přátelský úsměv a zdvořilé chování. Vždy elegantně oblečený ve fraku anglického typu, s deštníkem a bílým karafiátem v klopě. Nemluvil, ale gesty dokázal vyjádřit vše podstatné. Jeho kouzelná buřinka jej po speciálním poklepání a pohlazení proměnila v loutku, případně uměla přemístit nebo vykouzlit různé předměty. Pan Tau pomáhal hlavně dětem, ale později i dospělým, před kterými se obvykle dokázal úspěšně schovat.
    68%
    Jednotlivé díly mají své vlastní karty, seriál má tři nezávislé řady. Pan Tau měl vždycky laskavý výraz, přátelský úsměv a zdvořilé chování. Vždy elegantně oblečený ve fraku anglického typu, s deštníkem a bílým karafiátem v klopě. Nemluvil, ale gesty dokázal vyjádřit vše podstatné. Jeho kouzelná buřinka jej po speciálním poklepání a pohlazení proměnila v loutku, případně uměla přemístit nebo vykouzlit různé předměty. Pan Tau pomáhal hlavně dětem, ale později i dospělým, před kterými se obvykle dokázal úspěšně schovat.
    7
  • Dáma na kolejích
    Dáma na kolejích (1966)
    FilmRole: konferenciérka
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Když tramvajačka Marie odhalí manželovu nevěru, rozhodne se mu pomstít velmi ženským způsobem. Vybere peníze z vkladních knížek a změní kompletně šatník i vizáž. Dva roky po premiéře prvního českého muzikálu Starci na chmelu se na plátnech našich kin objevilo další společné dílo scenáristy Vratislava Blažka a režiséra Ladislava Rychmana. Byl to opět hudební film – tentokrát však veselohra – Dáma na kolejích. Na rozdíl od Starců, kteří oslovovali především mladší publikum, se děj Dámy na kolejích obracel spíše ke střední generaci a především k ženám. Autoři zde představili typickou českou pracující ženu 60. let. Tak trochu ušlápnutá tramvajačka Marie spatří jednou na ulici svého manžela, jak se líbá s půvabnou ženou. Šokovaná Marie odejde jako v mrákotách, vybere z vkladních knížek všechny úspory a začne od základu měnit jak svůj vzhled, tak svůj život...
    Žánry:KomedieMuzikál
    68%
    Když tramvajačka Marie odhalí manželovu nevěru, rozhodne se mu pomstít velmi ženským způsobem. Vybere peníze z vkladních knížek a změní kompletně šatník i vizáž. Dva roky po premiéře prvního českého muzikálu Starci na chmelu se na plátnech našich kin objevilo další společné dílo scenáristy Vratislava Blažka a režiséra Ladislava Rychmana. Byl to opět hudební film – tentokrát však veselohra – Dáma na kolejích. Na rozdíl od Starců, kteří oslovovali především mladší publikum, se děj Dámy na kolejích obracel spíše ke střední generaci a především k ženám. Autoři zde představili typickou českou pracující ženu 60. let. Tak trochu ušlápnutá tramvajačka Marie spatří jednou na ulici svého manžela, jak se líbá s půvabnou ženou. Šokovaná Marie odejde jako v mrákotách, vybere z vkladních knížek všechny úspory a začne od základu měnit jak svůj vzhled, tak svůj život...
    Žánry:KomedieMuzikál
    8
  • Smrt v sedle
    Smrt v sedle (1959)
    FilmRole: Mikotová
    • Oneplay
    Tomáš se ve státním hřebčíně připravuje s dalšími chlapci na povolání žokeje. Rád čte kovbojky a rodokapsy a je pro tuto svou vášeň terčem posměchu svých druhů i hezké Věry, dcery trenéra Mikoty. Tomáš hledá útočiště u stárnoucího žokeje Kosiny, s obdivem naslouchá jeho vyprávění o staré slávě žokejů. Netuší, že Kosina musel opustit závodní dráhu pro podvody a že i nyní hledá cesty, jak lehce přijít k penězům.
    68%
    Tomáš se ve státním hřebčíně připravuje s dalšími chlapci na povolání žokeje. Rád čte kovbojky a rodokapsy a je pro tuto svou vášeň terčem posměchu svých druhů i hezké Věry, dcery trenéra Mikoty. Tomáš hledá útočiště u stárnoucího žokeje Kosiny, s obdivem naslouchá jeho vyprávění o staré slávě žokejů. Netuší, že Kosina musel opustit závodní dráhu pro podvody a že i nyní hledá cesty, jak lehce přijít k penězům.
    9
  • Žižkovská romance
    Žižkovská romance (1958)
    FilmRole: Poláčková
    Na sklonku 50. let se vynořilo několik filmů, které se snažily ve věrohodnějších obrysech postihnout dobové reálie a osudy úplně všedních lidí. Režisér Zbyněk Brynych si povšiml nejen zavržené dlažby ulic a oprýskaných domovních fasád ve staré žižkovské zástavbě, ale také nahlédl, jakkoli poplatný melodramatu, do soukromí jednotlivých hrdinů. Posuďte sami: hlavní hrdinové se do sebe zahledí, ale ona si přesto udržuje zřetelný odstup. Muž dlouho netuší, že skutečnou příčinou je stud: žena tají, že za svobodna porodila dítě. Pro věrohodné postižení reálií i nevtíravé vypravěčství, poučené soudobými evropskými trendy, rádi odpustíme i notně kýčovitou milostnou zápletku.
    Žánry:DramaRomantický
    68%
    Na sklonku 50. let se vynořilo několik filmů, které se snažily ve věrohodnějších obrysech postihnout dobové reálie a osudy úplně všedních lidí. Režisér Zbyněk Brynych si povšiml nejen zavržené dlažby ulic a oprýskaných domovních fasád ve staré žižkovské zástavbě, ale také nahlédl, jakkoli poplatný melodramatu, do soukromí jednotlivých hrdinů. Posuďte sami: hlavní hrdinové se do sebe zahledí, ale ona si přesto udržuje zřetelný odstup. Muž dlouho netuší, že skutečnou příčinou je stud: žena tají, že za svobodna porodila dítě. Pro věrohodné postižení reálií i nevtíravé vypravěčství, poučené soudobými evropskými trendy, rádi odpustíme i notně kýčovitou milostnou zápletku.
    Žánry:DramaRomantický
    10
  • 11
  • Byli jsme to my?
    Byli jsme to my? (1991)
    Film
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    64%
    Divadelní režisér naráží na nezájem a nezodpovědnost hereckého souboru, jehož členové intrikují a shánějí se po vedlejších příjmech. Unavený a nemocný umělec chce svou práci dokončit za každou cenu. Aktualizovaný přepis divadelní hry, kterou na počátku 80. let inscenoval Evald Schorm. V autorské interpretaci A. M. se z působivé výpovědi o mravním úpadku v letech normalizace stala plochá postrevoluční agitka. Tvůrci se dostalo poct na festivalu v Karlových Varech, kvůli jehož termínu byly uspěchány dokončovací práce. Kritika ráda předvedla svou nezaujatost a byla jednohlasně nemilosrdná.
    Žánry:Drama
    12
  • Kruh
    Kruh (1959)
    FilmRole: Fanynka
    62%
    13
  • Průlom
    Průlom (1946)
    FilmRole: služebná Anežka
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    62%
    Malé české město v šedesátých letech 19. století. Měšťané kdysi zbohatli z výnosu zlatých dolů, které jsou nyní zatopeny. Do jejich odvodnění nechtějí ale investovat, neboť jsou přesvědčeni, že se to nevyplatí. Zastavení těžby však uvrhlo do bídy havířské rodiny. Horníci se po marných žádostech o pomoc ve městě i na místodržitelství rozhodnou k vlastnímu činu...
    Žánry:Drama
    14
  • Znamení raka
    Znamení raka (1967)
    FilmRole: vrchní sestra
    • Oneplay
    V dosti bizarním prostředí jedné nemocnice se odehrává kriminální zápletka - dojde tam k vraždě. Jedna z lékařek odhalí skutečný důvod zločinu, zjistí i jeho pachatele. Avšak film více než o vyšetřování vypovídá o lidech, kteří v nemocnici žijí, zvolené prostředí zaplnil figurami dosti svéráznými až bizarními. Režisér Juraj Herz se pokusil experimentovat i se zvukovou stránkou - i známé tváře předaboval jinými hlasy.
    Režie:Juraj Herz
    61%
    V dosti bizarním prostředí jedné nemocnice se odehrává kriminální zápletka - dojde tam k vraždě. Jedna z lékařek odhalí skutečný důvod zločinu, zjistí i jeho pachatele. Avšak film více než o vyšetřování vypovídá o lidech, kteří v nemocnici žijí, zvolené prostředí zaplnil figurami dosti svéráznými až bizarními. Režisér Juraj Herz se pokusil experimentovat i se zvukovou stránkou - i známé tváře předaboval jinými hlasy.
    Režie:Juraj Herz
    15
  • Sardinky aneb Zivot jedné rodinky
    Sardinky aneb Zivot jedné rodinky (1986)
    Film
    Studentka vysoké školy Marta se rozhodne zpečetit svůj vztah se Zdeňkem tajnou svatbou. Zbývá jen oznámit tento fakt oběma rodičům. Rodiče nevěsty jsou velmi zajímavá dvojice – přísná maminka učitelka je velký pedant na pořádek, tatínek, jehož láskyplně oslovuje něžná polovička „tatíčku“, si zase neláme s ničím hlavu a svůj čas tráví skládáním básniček. Rodiče ženicha momentálně nejvíce zaměstnává, jak co nejvýhodněji provdat dceru Marcelu (D. Veškrnová), jejímž životním idolem je zpěvák Jiří Korn.
    Žánry:Komedie
    61%
    Studentka vysoké školy Marta se rozhodne zpečetit svůj vztah se Zdeňkem tajnou svatbou. Zbývá jen oznámit tento fakt oběma rodičům. Rodiče nevěsty jsou velmi zajímavá dvojice – přísná maminka učitelka je velký pedant na pořádek, tatínek, jehož láskyplně oslovuje něžná polovička „tatíčku“, si zase neláme s ničím hlavu a svůj čas tráví skládáním básniček. Rodiče ženicha momentálně nejvíce zaměstnává, jak co nejvýhodněji provdat dceru Marcelu (D. Veškrnová), jejímž životním idolem je zpěvák Jiří Korn.
    Žánry:Komedie
    16
  • Malý pitaval z velkého města
    Malý pitaval z velkého města (1983)
    SeriálRole: vedoucí galanterie (4 - Včelař)
    • iVysílání
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    60%
    Na televizní obrazovku se vrací detektivní seriál Malý pitaval z velkého města podle scénáře Jaroslava Dietla v režii Jaroslava Dudka se známými a populárními herci. Opět se budete moci setkávat s partou pražských kriminalistů, kteří pátrají po pachatelích drobných i těch nejzávažnějších zločinů. U některých případů jim jde vše s úsměvem, u jiných do smíchu není nikomu, ani těm nejotrlejším. Skvělé herecké obsazení zajistí příjemnou zábavu i po letech. Vedoucím kriminalistického týmu je náčelník Břetislav Kubát (Ladislav Frej) a jeho podřízenými Rudolf Pekař (Vlastimil Hašek), Libor Krejcárek (Jiří Krampol), Kamil Hamřík (Pavel Zedníček) a nejmladší vyšetřovatel Jiří Otradovec (Michal Pešek). (oficiální text distributora)
    Žánry:Krimi
    17
  • Punťa a čtyřlístek
    Punťa a čtyřlístek (1955)
    FilmRole: tetička
    60%
    18
  • Tereza
    Tereza (1961)
    FilmRole: Koulová
    59%
    19
  • Čas pracuje pro vraha
    Čas pracuje pro vraha (1980)
    FilmRole: šatnářka
    • Oneplay
    58%
    20
  • Poprask na silnici E 4
    Poprask na silnici E 4 (1980)
    Film
    57%
    21
  • Hlavní výhra
    Hlavní výhra (1959)
    FilmRole: žena v Kovošrotu
    56%
    22
  • Expres z Norimberka
    Expres z Norimberka (1954)
    FilmRole: trafikantka
    53%
    23
  • Zářijové noci
    Zářijové noci (1957)
    FilmRole: pacientka

    Už v padesátých letech probleskly názory, že by vojáci neměli jen nehnutě bránit státní hranice a socialismus. Jeden z mladých důstojníků se ocitne v konfliktu s nadřízenými, když tajně opustí kasárna, aby své ženě, jíž se blíží porod, byl nablízku. Naštěstí otcovsky moudrý důstojník pochopí situaci a zabrání přísnému trestu. Kritika vojenského systému je ovšem ještě krotká a bezbarvá.

    Žánry:Drama
    53%

    Už v padesátých letech probleskly názory, že by vojáci neměli jen nehnutě bránit státní hranice a socialismus. Jeden z mladých důstojníků se ocitne v konfliktu s nadřízenými, když tajně opustí kasárna, aby své ženě, jíž se blíží porod, byl nablízku. Naštěstí otcovsky moudrý důstojník pochopí situaci a zabrání přísnému trestu. Kritika vojenského systému je ovšem ještě krotká a bezbarvá.

    Žánry:Drama
    24
  • Nevěra
    Nevěra (1956)
    FilmRole: sekretářka
    43%
    25
  • Botostroj
    Botostroj (1954)
    FilmRole: dělnice
    Příběh je situován do třicátých let, do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s černobílým nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    42%
    Příběh je situován do třicátých let, do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s černobílým nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    26

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.