Viktor Nejedlý: Nejlepší filmy a seriály

7.0

Viktor Nejedlý: Filmy a seriály

Viktor Nejedlý mladší se narodil 29. července 1911 v Praze do umělecké rodiny. Jeho otec, Viktor Nejedlý starší (1884–1955), byl známým hercem, a jeho strýcem byl významný skladatel, pedagog a politik Zdeněk Nejedlý (1878–1962). Toto rodinné prostředí mělo zásadní vliv na jeho budoucí kariéru v divadle a filmu.

Divadelní kariéra

Již před druhou světovou válkou nastoupil Viktor Nejedlý mladší do Divadla na Vinohradech v Praze. Během svého působení v tomto divadle zastával různé role, včetně hereckých statických postav. V Divadle na Vinohradech setrval přibližně čtyřicet let, až do svého odchodu do důchodu.

Filmový debut a počátky ve filmu

Svůj filmový debut zažil v roce 1968, kdy si zahrál roli dvořana ve známé pohádce "Šíleně smutná princezna". Tento počin odstartoval jeho filmovou kariéru, během níž ztvárnil řadu menších, ale výrazných rolí.

Významné filmové role

Mezi jeho nejvýznamnější filmové role patří postava Václavíka ve filmu "Skleněný dům" (1981), role Viktora ve snímku "Od vraždy jenom krok ke lži" (1982) a postava Kobese v "Antonyho šanci" (1986). Dále ztvárnil dědu Poldu v hořké komedii "Pravidla kruhu" (1987) a poštmistra ve filmu "Parta za milión" (1990).

Televizní tvorba a seriály

Kromě filmových rolí se Viktor Nejedlý mladší objevil i v několika televizních seriálech. Diváci si ho mohou pamatovat ze seriálů "Dobrodružství kriminalistiky" a "Arabela se vrací aneb Rumburak králem Říše pohádek". Také účinkoval v bakalářské povídce "Hodinář" (1985).

Poslední filmová role

Jeho poslední filmovou rolí byla postava vrátného ve filmu "Pasáž" z roku 1996. Tímto snímkem uzavřel svou bohatou hereckou kariéru, která trvala téměř tři desetiletí.

Úmrtí a odkaz

Viktor Nejedlý mladší zemřel 4. července 2001 v Turnově ve věku 89 let.


  • Obecná škola
    Obecná škola (1991)
    FilmRole: Porter
    • Netflix
    • HBO Max
    • Oneplay
    • +6
    Laskavá komedie Obecná škola je celovečerním debutem režiséra Jana Svěráka, který na sebe upozornil už absolventským filmem z FAMU, stylizovaným dokumentem Ropáci, za kterého získal studentského Oscara. Scénář k Obecné škole napsal režisérův otec Zdeněk Svěrák jako autobiografickou vzpomínku na dětství, prodchnutou úsměvností, moudrostí a pochopením pro lidské slabosti. Vytvořil také jednu z hlavních rolí, postavu podle svého vlastního tatínka. Děj se odehrává v jedné chlapecké školní třídě na pražském předměstí v prvním roce osvobozené vlasti. Tato třída přivede učitelku Maxovou k nervovému zhroucení a místo ní nastoupí přísný a záhadný učitel Igor Hnízdo, údajný hrdina vojenských akcí. Je to ovšem dost možná jen hochštapler, jehož účast v bitvách druhé světové války je sporná. Nesporné je však jeho vítězství v boji s pátou třídou. Chlapci ho obdivují a věří v jeho nevinu i při choulostivém obvinění. Klíčová postava příběhu, učitel Igor Hnízdo, byla slavným comebackem Jana Třísky po třináctiletém exilu. V dalších rolích se setkáte s Libuší Šafránkovou, Rudolfem Hrušínským, Ondřejem Vetchým, Danielou Kolářovou a Evou Holubovou. Ve filmu uvidíme i několik českých režisérů - Irenu Pavláskovou, Jiřího Menzela a Karla Kachyňu. K vyznění filmu přispěla i znamenitá kamera F. A. Brabce. V roce 1992 byl snímek nominován na cenu Americké filmové akademie, známého Oscara. (Česká televize)
    86%
    Laskavá komedie Obecná škola je celovečerním debutem režiséra Jana Svěráka, který na sebe upozornil už absolventským filmem z FAMU, stylizovaným dokumentem Ropáci, za kterého získal studentského Oscara. Scénář k Obecné škole napsal režisérův otec Zdeněk Svěrák jako autobiografickou vzpomínku na dětství, prodchnutou úsměvností, moudrostí a pochopením pro lidské slabosti. Vytvořil také jednu z hlavních rolí, postavu podle svého vlastního tatínka. Děj se odehrává v jedné chlapecké školní třídě na pražském předměstí v prvním roce osvobozené vlasti. Tato třída přivede učitelku Maxovou k nervovému zhroucení a místo ní nastoupí přísný a záhadný učitel Igor Hnízdo, údajný hrdina vojenských akcí. Je to ovšem dost možná jen hochštapler, jehož účast v bitvách druhé světové války je sporná. Nesporné je však jeho vítězství v boji s pátou třídou. Chlapci ho obdivují a věří v jeho nevinu i při choulostivém obvinění. Klíčová postava příběhu, učitel Igor Hnízdo, byla slavným comebackem Jana Třísky po třináctiletém exilu. V dalších rolích se setkáte s Libuší Šafránkovou, Rudolfem Hrušínským, Ondřejem Vetchým, Danielou Kolářovou a Evou Holubovou. Ve filmu uvidíme i několik českých režisérů - Irenu Pavláskovou, Jiřího Menzela a Karla Kachyňu. K vyznění filmu přispěla i znamenitá kamera F. A. Brabce. V roce 1992 byl snímek nominován na cenu Americké filmové akademie, známého Oscara. (Česká televize)
    1
  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    SeriálRole: člen komise (3/Pinkertonova detektivní kancelář)
    • iVysílání
    85%
    2
  • Anton Špelec, ostrostřelec
    Anton Špelec, ostrostřelec (1932)
    FilmRole: soudní úředník
    • Oneplay
    • iVysílání
    Anton Špelec je vášnivým ostrostřelcem, který se nemůže dočkat blížící se slavnosti, kde mají být ostrostřelci z malého městečka vyznamenáni medailemi od samotného císaře. Páni generálové se však spletou a jedna medaile jim chybí. A je to právě ta Špelcova. Zklamaný hrdina zapíjí žal v místním hostinci a svému zklamání dá průchod nejen písní, ale i urážkou císaře pána...
    Žánry:Komedie
    81%
    Anton Špelec je vášnivým ostrostřelcem, který se nemůže dočkat blížící se slavnosti, kde mají být ostrostřelci z malého městečka vyznamenáni medailemi od samotného císaře. Páni generálové se však spletou a jedna medaile jim chybí. A je to právě ta Špelcova. Zklamaný hrdina zapíjí žal v místním hostinci a svému zklamání dá průchod nejen písní, ale i urážkou císaře pána...
    Žánry:Komedie
    3
  • Šíleně smutná princezna
    Šíleně smutná princezna (1968)
    FilmRole: dvořan
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +1
    Princezna by se měla vdávat, a tak se radši dá na naříkání. Kdo její žal vyléčí? Česká filmová pohádka režiséra Bořivoje Zemana vypráví prostý příběh dvou mladičkých královských dětí, které jejich otcové již před lety zasnoubili, avšak které chtějí o svém osudu a životních partnerech rozhodovat ze své vlastní vůle. Tedy v podstatě známý pohádkový motiv, nebo chcete-li, milostný motiv v pohádkovém rouše. Režisér Zeman prohlásil, že vědomě navazuje na svou Pyšnou princeznu z roku 1952. Velkou popularitu této pohádce zajistilo i herecké obsazení: do rolí královských dětí vybral režisér Helenu Vondráčkovou a Václava Neckáře. I v dalších rolích se objevil výkvět českého herectví – například Jaroslav Marvan, Josef Kemr, Bohuš Záhorský a Stella Zázvorková. Hudbu složil Jan Hammer. (Česká televize)
    80%
    Princezna by se měla vdávat, a tak se radši dá na naříkání. Kdo její žal vyléčí? Česká filmová pohádka režiséra Bořivoje Zemana vypráví prostý příběh dvou mladičkých královských dětí, které jejich otcové již před lety zasnoubili, avšak které chtějí o svém osudu a životních partnerech rozhodovat ze své vlastní vůle. Tedy v podstatě známý pohádkový motiv, nebo chcete-li, milostný motiv v pohádkovém rouše. Režisér Zeman prohlásil, že vědomě navazuje na svou Pyšnou princeznu z roku 1952. Velkou popularitu této pohádce zajistilo i herecké obsazení: do rolí královských dětí vybral režisér Helenu Vondráčkovou a Václava Neckáře. I v dalších rolích se objevil výkvět českého herectví – například Jaroslav Marvan, Josef Kemr, Bohuš Záhorský a Stella Zázvorková. Hudbu složil Jan Hammer. (Česká televize)
    4
  • Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář
    Pytlákova schovanka aneb Šlechetný milionář (1949)
    FilmRole: komorník
    • Oneplay
    Dívka Elén, žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě, má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvních narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    79%
    Dívka Elén, žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě, má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvních narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
    5
  • To neznáte Hadimršku
    To neznáte Hadimršku (1931)
    FilmRole: zřízenec
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Třetí zvukový film Vlasty Buriana vznikl podle divadelní hry německých autorů Franze Roberta Arnolda a Ernsta Bacha. Původně šlo o jednu z nejúspěšnějších her, které měl Burian na repertoáru své scény. Upjatý bankovní revident Popelec Hadimrška zde přijde udělat pořádek v zadlužené gramofonové firmě zamilovaného majitele Jiřího Zlatníka, který se zapletl s kabaretní zpěvandulí Mici Angorou. Shodou okolností se však rázovitý starý mládenec ocitne v hledišti kabaretu a jeho jméno se dostane do refrénu lechtivého kupletu... Počestný maloměšťák Hadimrška se stal jednou z nejoblíbenějších Burianových postav. Král českých komiků v ní uplatnil mimořádně široký rejstřík svých komediálních schopností, jak ve slovním, tak v mimickém a situačním humoru. Film, který maximálně respektuje Burianův expresivní naturel a živočišný komický talent, natočili ve společné režii Karel Lamač a Martin Frič. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    77%
    Třetí zvukový film Vlasty Buriana vznikl podle divadelní hry německých autorů Franze Roberta Arnolda a Ernsta Bacha. Původně šlo o jednu z nejúspěšnějších her, které měl Burian na repertoáru své scény. Upjatý bankovní revident Popelec Hadimrška zde přijde udělat pořádek v zadlužené gramofonové firmě zamilovaného majitele Jiřího Zlatníka, který se zapletl s kabaretní zpěvandulí Mici Angorou. Shodou okolností se však rázovitý starý mládenec ocitne v hledišti kabaretu a jeho jméno se dostane do refrénu lechtivého kupletu... Počestný maloměšťák Hadimrška se stal jednou z nejoblíbenějších Burianových postav. Král českých komiků v ní uplatnil mimořádně široký rejstřík svých komediálních schopností, jak ve slovním, tak v mimickém a situačním humoru. Film, který maximálně respektuje Burianův expresivní naturel a živočišný komický talent, natočili ve společné režii Karel Lamač a Martin Frič. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    6
  • Tetička
    Tetička (1941)
    FilmRole: listonoš Dvořáček
    • Oneplay
    Trochu strašidelná komedie o staré dámě, věrném sluhovi a chamtivých příbuzných... Vtipnou situační veselohru Tetička podle úspěšné divadelní hry Jaroslava Tumlíře Strašidelná tetička natočil v roce 1941 režisér Martin Frič. Trochu strašidelný, trochu satirický příběh se odehrává ve starobylém zámku, kam se po zprávě o náhlé smrti tety Berty sjíždí chamtivé příbuzenstvo. Netuší, že tetička se těší výbornému zdraví a chtěla si jen vyzkoušet, co k ní její rodina cítí. Do hlavní role osamělé stárnoucí ženy, která čeká na návrat jediné životní lásky, obsadil Martin Frič Růženu Naskovou, na jejímž vyzrálém hereckém umění stojí celá veselohra. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    75%
    Trochu strašidelná komedie o staré dámě, věrném sluhovi a chamtivých příbuzných... Vtipnou situační veselohru Tetička podle úspěšné divadelní hry Jaroslava Tumlíře Strašidelná tetička natočil v roce 1941 režisér Martin Frič. Trochu strašidelný, trochu satirický příběh se odehrává ve starobylém zámku, kam se po zprávě o náhlé smrti tety Berty sjíždí chamtivé příbuzenstvo. Netuší, že tetička se těší výbornému zdraví a chtěla si jen vyzkoušet, co k ní její rodina cítí. Do hlavní role osamělé stárnoucí ženy, která čeká na návrat jediné životní lásky, obsadil Martin Frič Růženu Naskovou, na jejímž vyzrálém hereckém umění stojí celá veselohra. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    7
  • Proč?
    Proč? (1987)
    Film
    • Oneplay
    Ve své době - v druhé půli 80. let - mimořádně závažný film, věnovaný negativním dopadům fotbalového chuligánství. Režisér Karel Smyczek sugestivně ukazuje, jak lidé spojení primitivním sportovním fanděním snadno podléhají agresivním choutkám, jak vzájemné hecování vede k tragickým činům, jichž by se jedinec sám o sobě nedopustil. Příběh je inspirován skutečným případem, kdy skupina většinou mladistvých vlajkonošů zdemolovala nejen vlakovou soupravu, ve které cestovali na fotbalový zápas, ale ohrožovali navíc spolucestující i osamělou průvodčí. Stále působivá výpověď si všímá i mravní devastace, a rodiče pachatelů odmítají přijmout svůj díl odpovědnosti.
    Žánry:DramaSportovní
    75%
    Ve své době - v druhé půli 80. let - mimořádně závažný film, věnovaný negativním dopadům fotbalového chuligánství. Režisér Karel Smyczek sugestivně ukazuje, jak lidé spojení primitivním sportovním fanděním snadno podléhají agresivním choutkám, jak vzájemné hecování vede k tragickým činům, jichž by se jedinec sám o sobě nedopustil. Příběh je inspirován skutečným případem, kdy skupina většinou mladistvých vlajkonošů zdemolovala nejen vlakovou soupravu, ve které cestovali na fotbalový zápas, ale ohrožovali navíc spolucestující i osamělou průvodčí. Stále působivá výpověď si všímá i mravní devastace, a rodiče pachatelů odmítají přijmout svůj díl odpovědnosti.
    Žánry:DramaSportovní
    8
  • Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa
    Lelíček ve službách Sherlocka Holmesa (1932)
    FilmRole: dvořan
    • Oneplay
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnou, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    75%
    Hlavním hrdinou jedné z nejlepších komedií ve filmografii Vlasty Buriana je nepříliš úspěšný a věčně zadlužený František Lelíček, kterého navštíví legendární detektiv Sherlock Holmes a zaměstná ho jako dvojníka portorického krále Ferdinanda XXIII. Důvodem je nejen bojácná povaha krále, ale také skutečnost, že na něj někteří vysocí úředníci ve spojení s anarchisty chystají atentát. Svérázný Lelíček vtrhne do ospalého království jako čerstvý vítr a s burianovskou svérázností likviduje jednu překážku za druhou. Vymění hymnu, zlikviduje všechny pokusy o atentát a zvládne dokonce i velmi intimní setkání s královnou, která je nečekanou změnou manžela více než nadšena.
    Žánry:Komedie
    9
  • Muži v offsidu
    Muži v offsidu (1931)
    FilmRole: fanoušek Slávie
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    74%
    Majitel obchodu s konfekcí, pan Richard Načeradec ze Žižkova, je nadšeným fandou S.K. Slavie a přes odpor své ženy chodí každou neděli na fotbal. Krejčí Emanuel Habásko žije osaměle s dospělým synem Emanem. Krejčího nekonečně uhání vdova Ouholičková, ale otec Habásko statečně odolává. Hanýskové neuznávají jiný klub kromě S.K. Viktorie. Jednou na utkání Slavie-Viktorie se střetne Načeradec s Emanem. Jejich bouřlivou rozpravu ukončí až strážník a odsoudí oba k pořádkové pokutě. Eman, který je nezaměstnaný, nemá na pokutu peníze. Načeradec zaplatí i za něho a nabídne mu práci ve svém obchodě. V novém zaměstnání se Eman zamiluje do Emilky Šefelínové z Nuslí. Tuto známost chce otec Šefelín bez milosti ukončit. Ale oblíbí si otce Habáska pro jeho bodrou povahu. Proto může všechno skončit svatbou Emana s Emilkou v kostele svaté Ludmily.
    Žánry:Komedie
    10
  • Funebrák
    Funebrák (1932)
    FilmRole: majitel pohřebního ústavu "Lux"
    Volně propojovaný sled kabaretních skečů, původně předváděných na jevišti, představil Vlastu Buriana jako skutečného mistra humoru. Hraje tu zaměstnance pohřebního ústavu, jenž využije zvěsti o údajné vlakové nehodě a vydává se za její oběť. Scéna, kdy se belhá s košťaty coby berlemi v podpaží, patří k nejpověstnějším. Prokazuje, jak mistrně ovládá mluvu i gesta, jak si podmaňuje publikum, jehož nadšené reakce by také měly zaznít.
    Žánry:Komedie
    72%
    Volně propojovaný sled kabaretních skečů, původně předváděných na jevišti, představil Vlastu Buriana jako skutečného mistra humoru. Hraje tu zaměstnance pohřebního ústavu, jenž využije zvěsti o údajné vlakové nehodě a vydává se za její oběť. Scéna, kdy se belhá s košťaty coby berlemi v podpaží, patří k nejpověstnějším. Prokazuje, jak mistrně ovládá mluvu i gesta, jak si podmaňuje publikum, jehož nadšené reakce by také měly zaznít.
    Žánry:Komedie
    11
  • Městečko na dlani
    Městečko na dlani (1942)
    FilmRole: radní
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    70%
    Tragikomické dění v idylickém městečku Rukapáně odkrývá jak předsudky místních obyvatel, tak jejich solidaritu. Kronika městečka Rukapáně zachycuje úsměvné i tragické osudy jeho obyvatel na konci devatenáctého století. Pytlák Matěj zachrání radu Zimmerheiera v zasypaném dole, starosta Buzek je varován andělem, aby nechal pití, a další události tvoří mozaiku maloměsta. Mimopražská premiéra se uskutečnila již 4. 9. 1942 v Ronově nad Doubravou, kde se natáčely exteriéry. (Film Europe)
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • Před maturitou
    Před maturitou (1932)
    Film
    Oktaváni se chystají k maturitě, mají však napjatý vztah k třídnímu profesorovi Klečovi, vyučujícímu matematiku. Dobře naopak vycházejí s profesorem Donátem. Nadaný student Jan Šimon sdílí podnájem s Karlem Kafkou, který má problémy s matematikou. Jan má dost času na sport i schůzky se studentkou Minervy Martou, zatímco Karel vysedává nad učením. Na školním výletě se konflikt mezi studenty a Klečem vyhrotí a Karel se rozhodne pro sebevraždu.
    Žánry:Drama
    70%
    Oktaváni se chystají k maturitě, mají však napjatý vztah k třídnímu profesorovi Klečovi, vyučujícímu matematiku. Dobře naopak vycházejí s profesorem Donátem. Nadaný student Jan Šimon sdílí podnájem s Karlem Kafkou, který má problémy s matematikou. Jan má dost času na sport i schůzky se studentkou Minervy Martou, zatímco Karel vysedává nad učením. Na školním výletě se konflikt mezi studenty a Klečem vyhrotí a Karel se rozhodne pro sebevraždu.
    Žánry:Drama
    13
  • Haškovy povídky ze starého mocnářství
    Haškovy povídky ze starého mocnářství (1952)
    FilmRole: člen zastupitelstva
    69%
    14
  • Turbina
    Turbina (1941)
    FilmRole: zřízenec v Národním divadle
    69%
    15
  • Antonyho šance
    Antonyho šance (1986)
    FilmRole: Kobes
    • Oneplay
    Titulní postavou filmu Víta Olmera je mladý vdovec Antony, který je po návratu z psychiatrické léčebny posedlý představou spokojeného rodinného života. Hledá matku pro svou tříletou dcerku, o niž se zatím starají rodiče jeho ženy, která tragicky zahynula při autonehodě. Aby Barborku získal do péče, ožení se narychlo s náhodně vybranou partnerkou, aniž by ji připravil na její novou roli matky. Lehkomyslná Marta má ale jiné plány... (oficiální text distributora)
    Režie:Vít Olmer
    68%
    Titulní postavou filmu Víta Olmera je mladý vdovec Antony, který je po návratu z psychiatrické léčebny posedlý představou spokojeného rodinného života. Hledá matku pro svou tříletou dcerku, o niž se zatím starají rodiče jeho ženy, která tragicky zahynula při autonehodě. Aby Barborku získal do péče, ožení se narychlo s náhodně vybranou partnerkou, aniž by ji připravil na její novou roli matky. Lehkomyslná Marta má ale jiné plány... (oficiální text distributora)
    Režie:Vít Olmer
    16
  • Minulost Jany Kosinové
    Minulost Jany Kosinové (1940)
    FilmRole: návštěvník divadla

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. Jiří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    66%

    Student Jiří Sutnar se zranil, ale nikdo neví, jak k nehodě došlo. Uzdravující se Jiří řekne vše své matce. Před časem se zamiloval do herečky Jany Kosinové. Když ji viděl v divadle, napsal pro ni hru a doufal, že vzbudí její pozornost. Herečku jeho prvotina opravdu zaujala, neboť jí připomínala vlastní minulost. Je nyní slavná, ale má za sebou zlé zkušenosti. K divadlu ji pomohl Vilém, který ji stále pronásleduje a vydírá. Nešťastná žena podlehne čisté náklonnosti Jiřího a prožívá s ním chvíle štěstí. Vilém se však zúčastní premiéry Jiřího hry a žádá Janu, aby Jiřího opustila a odjela s ním do Ameriky. Následuje hádka, při které Vilém Janu zraní. Jiří se domnívá, že je mrtvá a obrátí proti sobě zbraň. Oba jsou nakonec zachráněni a hledají sílu v krátkém štěstí, jež spolu prožili.

    Žánry:Drama
    17
  • Hordubalové
    Hordubalové (1938)
    FilmRole: cestující ve vlaku
    Juraj Hordubal se po osmi letech vrací z Ameriky, kde vydělal dostatek peněz na zvelebení svého hospodářství. Dcerka Hafie ho však nepoznává a ani žena Polana nedává najevo žádnou radost z jeho návratu. Štěpán Manya byl po celá ta léta čeledínem na statku a lidé tvrdí, že se stal Polaniným milencem. Juraj nařčení odmítá a věří, že ženin odstup k němu je dán jen dlouhým odloučením.
    Žánry:Drama
    65%
    Juraj Hordubal se po osmi letech vrací z Ameriky, kde vydělal dostatek peněz na zvelebení svého hospodářství. Dcerka Hafie ho však nepoznává a ani žena Polana nedává najevo žádnou radost z jeho návratu. Štěpán Manya byl po celá ta léta čeledínem na statku a lidé tvrdí, že se stal Polaniným milencem. Juraj nařčení odmítá a věří, že ženin odstup k němu je dán jen dlouhým odloučením.
    Žánry:Drama
    18
  • Mladá léta
    Mladá léta (1953)
    FilmRole: koří do Litomyšle
    65%
    19
  • Páni Edisoni
    Páni Edisoni (1987)
    FilmRole: Jakubův děda Kůrka
    • Oneplay
    64%
    20
  • Skleněný dům
    Skleněný dům (1982)
    FilmRole: Václavík
    64%
    21
  • Volná noha
    Volná noha (1990)
    Film
    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze, a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami a se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.
    Žánry:Komedie
    64%
    V muzikantském prostředí se odehrává zpola směšný, zpola nahořklý příběh promarněných šancí, jak to prožívají jazzový trumpetista, původem Slovák, usazený v Praze, a jeho kamarád saxofonista. Oba mají rádi bláznivou legraci, čímž své okolí často šokují. Jsou to bohémové, kteří pohrdají posluchačskými úlitbami a se střídavými úspěchy čelí všelijakým nástrahám. Atraktivita filmu však tkví především v izolovaných recesistických výstupech, které jsou poskládány jako korálky na niti. Obsažnějšího satiristického průhledu do jedné umělecké oblasti se však nedočkáme.
    Žánry:Komedie
    22
  • Hlídač č. 47
    Hlídač č. 47 (1937)
    FilmRole: Doušův přítel
    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět... Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30. let mezi vlnu filmových adaptací české literatury. Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.
    Žánry:Drama
    64%
    Film Hlídač č. 47 začíná vlastně happy endem: železniční hlídač Douša se svou ženou zachrání na poslední chvíli vesnického kramáře Ferdu Zusku, který chce z nešťastné lásky skočit pod vlak. Pak se však příběh trochu komplikuje: Ferdovi otrne a začne dělat návrhy paní Doušové, zatímco Douša, který se při jeho zachraňování zranil, ohluchne. I když se mu po čase sluch vrací, nedává to Douša najevo - aby poznal, co si o něm lidé myslí. Jenže to je někdy lepší nevědět... Ve filmu Josefa Rovenského dostali příležitost herci Národního divadla Jaroslav Průša (Douša), Marie Glázrová (Anna Doušová), Ladislav Boháč (Ferda). Hlídač č. 47 byl natočen podle psychologického románu Josefa Kopty a zařadil se tak na konci 30. let mezi vlnu filmových adaptací české literatury. Byl to poslední film herce, scenáristy a režiséra Rovenského, který v pouhých 43 letech zemřel ještě před dokončením filmu (5. 11. 1937). Z jeho režií jmenujme například Řeku (1931) či Maryšu (1935) s Jiřinou Štěpničkovou.
    Žánry:Drama
    23
  • Takový je život
    Takový je život (1930)
    FilmRole: hospodský
    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie. Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)
    Žánry:Drama
    64%
    Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny žije prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Psychologické drama se sociálními motivy, jež námětově čerpá ze Zolova románu Zabiják, reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem s progresivními montážními postupy a důrazem na symbolickou funkci detailu vrcholnou éru němé kinematografie. Navzdory nástupu zvukového filmu koncem 20. let vznikl snímek, ovlivněný vlnou sociálního realismu v evropské kinematografii, jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přestože film prošel českými kiny v době svého premiérového uvedení takřka bez povšimnutí, patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně a byl oceněn v bruselské anketě filmových historiků v roce 1958. U příležitosti obnoveného uvedení v roce 1959 sestavil dochované filmové materiály Elmar Klos a hudbu „na míru“ filmu složil Zdeněk Liška. (NFA)
    Žánry:Drama
    24
  • Paličova dcera
    Paličova dcera (1941)
    FilmRole: vyšetřující soudce
    64%
    25
  • Jan Roháč z Dubé
    Jan Roháč z Dubé (1947)
    FilmRole: kněz Martin prostředek
    Hlavním hrdinou historického dramatu z dob husitských válek je hejtman Jan Roháč z Dubé, který se po prohrané bitvě u Lipan uchyluje na svůj hrad Sion, odkud hodlá pokračovat v odporu proti králi Zikmundovi Lucemburskému. Král něco takového nehodlá tolerovat a vysílá proti Sionu početné vojsko, aby hrad dobylo a odbojné husity potrestalo. Jeho činy však vedou k masové vzpouře lidu… První československý barevný film natočený podle divadelní hry Aloise Jiráska.
    61%
    Hlavním hrdinou historického dramatu z dob husitských válek je hejtman Jan Roháč z Dubé, který se po prohrané bitvě u Lipan uchyluje na svůj hrad Sion, odkud hodlá pokračovat v odporu proti králi Zikmundovi Lucemburskému. Král něco takového nehodlá tolerovat a vysílá proti Sionu početné vojsko, aby hrad dobylo a odbojné husity potrestalo. Jeho činy však vedou k masové vzpouře lidu… První československý barevný film natočený podle divadelní hry Aloise Jiráska.
    26
  • Andělské oči
    Andělské oči (1994)
    Film
    Příběh se odehrává v létě roku 1947, kdy narůstala hrozba likvidace drobných živností. Této situace využije parta falešných pojišťováků a začne ustrašeným řezníkům, holičům, drogistům či ševcům nabízet ve své Opoře ve stáří pomyslnou ochranu před neodvratitelnou společenskou katastrofou. A přestože se parádně a s patřičnou nadřazeností baví na účet důvěřivé slepoty svých klientů, nakonec se sami nechají stejně zaslepeně obelstít andělskýma očima někoho, kdo byl chytřejší a důvtipnější než oni.
    Žánry:Komedie
    61%
    Příběh se odehrává v létě roku 1947, kdy narůstala hrozba likvidace drobných živností. Této situace využije parta falešných pojišťováků a začne ustrašeným řezníkům, holičům, drogistům či ševcům nabízet ve své Opoře ve stáří pomyslnou ochranu před neodvratitelnou společenskou katastrofou. A přestože se parádně a s patřičnou nadřazeností baví na účet důvěřivé slepoty svých klientů, nakonec se sami nechají stejně zaslepeně obelstít andělskýma očima někoho, kdo byl chytřejší a důvtipnější než oni.
    Žánry:Komedie
    27
  • Kainovo znamení
    Kainovo znamení (1989)
    Film

    Podle scénáře Vladimíra Körnera vznikl sice příběh zasazený do konkrétních historických reálií (blížící se prusko-rakouská válka v roce 1866), avšak s výraznými přesahy k podobenství o zneužití lidí, kteří vyznávají revoluční ideály. Polský režisér Janusz Majewski dosti chladně a popisně přiblížil vyzvědačskou aféru, do níž jsou navzdory svému přesvědčení i vůli zavlečeni mladí radikálové. Přesto udavačství, do něhož je vmanipulován jeden z nich, ještě není odsudkem; spíše vzbuzuje soucit, jistě souznějící s poměry v komunistické společnosti.

    Žánry:DramaHistorický
    61%

    Podle scénáře Vladimíra Körnera vznikl sice příběh zasazený do konkrétních historických reálií (blížící se prusko-rakouská válka v roce 1866), avšak s výraznými přesahy k podobenství o zneužití lidí, kteří vyznávají revoluční ideály. Polský režisér Janusz Majewski dosti chladně a popisně přiblížil vyzvědačskou aféru, do níž jsou navzdory svému přesvědčení i vůli zavlečeni mladí radikálové. Přesto udavačství, do něhož je vmanipulován jeden z nich, ještě není odsudkem; spíše vzbuzuje soucit, jistě souznějící s poměry v komunistické společnosti.

    Žánry:DramaHistorický
    28
  • Lavina
    Lavina (1946)
    FilmRole: majitel továrny v likvidaci
    61%
    29
  • Páter Vojtěch
    Páter Vojtěch (1936)
    FilmRole: klíčník v semináři
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně.
    Žánry:Drama
    60%
    Vojtěchova milá Frantina odjíždí za prací do Prahy. Vojtěch slíbí své umírající matce, že se stane knězem. Jeho bratr Karel má zdědit mlýn. Při posvícení však napadne slabého Josífka a potom prchne ze vsi. S neznámým tulákem se skrývá v lomu. Při odstřelu kamene v lomu tulák zahyne a Karel vymění jeho doklady za své. Vojtěch v semináři stále myslí na Frantinu. Ta se po čase vrátí do rodné vsi a najde nový domov u Vojtěchova otce ve mlýně.
    Žánry:Drama
    30
  • Písničkář
    Písničkář (1932)
    FilmRole: přednosta poštovního oddělení
    59%
    31
  • Stav ztroskotání
    Stav ztroskotání (1984)
    Film

    Výchovně zacílený snímek šíří důvěru i k podezíraným menšinám, jako jsou Romové. Vodácká výprava, které se účastní starší děti, vesměs vzorní pionýři, probíhá poklidně do té doby, než se vyskytnou opakované krádeže. Podezírána je z nich nedaleká romská skupinka - ovšem jen do té doby, než je usvědčen skutečný pachatel. Pak se vztahy opět uklidní, neboť mladé hrdiny přestaly sužovat předsudky. Dosti naivní a proklamativní snímek určitě nepatří mezi nejzdařilejší díla Víta Olmera.

    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Vít Olmer
    58%

    Výchovně zacílený snímek šíří důvěru i k podezíraným menšinám, jako jsou Romové. Vodácká výprava, které se účastní starší děti, vesměs vzorní pionýři, probíhá poklidně do té doby, než se vyskytnou opakované krádeže. Podezírána je z nich nedaleká romská skupinka - ovšem jen do té doby, než je usvědčen skutečný pachatel. Pak se vztahy opět uklidní, neboť mladé hrdiny přestaly sužovat předsudky. Dosti naivní a proklamativní snímek určitě nepatří mezi nejzdařilejší díla Víta Olmera.

    Žánry:KomedieRodinný
    Režie:Vít Olmer
    32
  • Muzikantská Liduška
    Muzikantská Liduška (1940)
    FilmRole: venkovan
    Vše začalo, když se rodina bohatého sedláka Staňka přistěhovala do malé vesnice a dcera Liduška se tu zamilovala do chudého houslisty Toníka. Rodiče však její lásce nepřáli a rozhodli se ji provdat za syna statkářky Krejzové, přestože dívka nesympatického muže odmítla. Když rodiče neustoupili, byla Liduška rozhodnuta s Toníkem utéci, ale když se dozvěděla, že byl její milý povolán na vojnu, v zoufalství ustoupila nátlaku rodičů a ke svatbě svolila.
    Žánry:DramaRomantický
    58%
    Vše začalo, když se rodina bohatého sedláka Staňka přistěhovala do malé vesnice a dcera Liduška se tu zamilovala do chudého houslisty Toníka. Rodiče však její lásce nepřáli a rozhodli se ji provdat za syna statkářky Krejzové, přestože dívka nesympatického muže odmítla. Když rodiče neustoupili, byla Liduška rozhodnuta s Toníkem utéci, ale když se dozvěděla, že byl její milý povolán na vojnu, v zoufalství ustoupila nátlaku rodičů a ke svatbě svolila.
    Žánry:DramaRomantický
    33
  • Rukavička
    Rukavička (1941)
    FilmRole: kancelářský sluha
    58%
    34
  • On a jeho sestra
    On a jeho sestra (1931)
    FilmRole: listonoš
    Vlasta Burian v roli všetečného pošťáka vstoupí do této hudební komedie na scéně revuálního divadla. Omylem se ocitne v kočáru, kterým má na jeviště přijet hvězda připravované inscenace. Jeho sestra (Anny Ondráková) je komorná dotyčné primadony a touží po divadelní kariéře. Písničku Růžové psaníčko znamená randíčko nejdřív zazpívá na poštovní akademii, kde si jí všimne rozšafný ministr (Theodor Pištěk)... Parádní ukázkou Burianovy komiky je scéna, v níž listonoš vítá ministra a dopouští se legračních přebreptů. Vzápětí pohotově imituje různé hudební nástroje. Vynalézavý listonoš a jeho kolegové nakonec zachrání i premiéru, jež hrozí krachem...
    Žánry:Komedie
    57%
    Vlasta Burian v roli všetečného pošťáka vstoupí do této hudební komedie na scéně revuálního divadla. Omylem se ocitne v kočáru, kterým má na jeviště přijet hvězda připravované inscenace. Jeho sestra (Anny Ondráková) je komorná dotyčné primadony a touží po divadelní kariéře. Písničku Růžové psaníčko znamená randíčko nejdřív zazpívá na poštovní akademii, kde si jí všimne rozšafný ministr (Theodor Pištěk)... Parádní ukázkou Burianovy komiky je scéna, v níž listonoš vítá ministra a dopouští se legračních přebreptů. Vzápětí pohotově imituje různé hudební nástroje. Vynalézavý listonoš a jeho kolegové nakonec zachrání i premiéru, jež hrozí krachem...
    Žánry:Komedie
    35
  • Parta za milión
    Parta za milión (1991)
    Film
    I počátkem 90. let vznikaly filmy dnes zcela zapomenuté. Patří mezi ně i Parta za milión, která se snažila navázat na tradici dětských příběhů. Obohatila se kriminální zápletkou o poštovní loupeži, která se však udála jen z legrace - a tudíž se vlastně nic nestalo. Výchovné tendence jsou sice záměrně potlačeny, avšak mírně cynický náhled postrádá aspoň špetku nápaditosti a zábavnosti.
    Žánry:Rodinný
    56%
    I počátkem 90. let vznikaly filmy dnes zcela zapomenuté. Patří mezi ně i Parta za milión, která se snažila navázat na tradici dětských příběhů. Obohatila se kriminální zápletkou o poštovní loupeži, která se však udála jen z legrace - a tudíž se vlastně nic nestalo. Výchovné tendence jsou sice záměrně potlačeny, avšak mírně cynický náhled postrádá aspoň špetku nápaditosti a zábavnosti.
    Žánry:Rodinný
    36
  • Sextánka
    Sextánka (1936)
    FilmRole: profesor
    Titulní hrdinkou je Evička, kterou miluje lékař Pavel Heler, bratr její spolužačky a současně nejlepší kamarádky Marty. Její mysl trápí především různé srdeční záležitosti, pro které ovšem není v sextě dívčího gymnázia zrovna příznivé prostředí. Na škole totiž vládnou obzvláště přísné mravy, a to nejen zásluhou pana ředitele, ale téměř celého profesorského sboru, který se pokouší zkrotit bujný dívčí temperament a elán, což se jim ovšem ne vždy podaří. Všechno se změní v okamžiku, kdy se v sextě objeví mladý a pohledný profesor Jiří Hron, aby zastoupil nemocného kolegu. Evička se samozřejmě do nového profesora okamžitě zamiluje a jak se zdá, sympatie nechybí ani na druhé straně. Evičku však čeká s její novou láskou nejedno trápení. Nejprve se pokusí profesora okouzlit na školním výletě hrou na klavír, má sice úspěch, ale vzápětí je svědkem toho, jak její milovaný profesor vstoupí do pokoje své kolegyně, třídní profesorky Bruncvíkové. Netuší, že důvodem této návštěvy nebyl vůbec milostný, ale veskrze praktický důvod. Šlo totiž o projednání dalšího programu výletu. Neopětovaná a nešťastná láska k učiteli nezůstane bez neblahého vlivu na Evin studijní prospěch. Jakoby to nestačilo, přijde na ředitelství gymnázia udání, že navštívila Hrona v jeho bytě. A když je vzápětí profesor přistižen svým nepřejícím kolegou ve školní knihovně, kterak objímá Evičku (kterou se však snažil pouze utěšit), je proti němu zavedeno disciplinární řízení a Eva je z ústavu vyloučena. Když pro své bolavé srdíčko nenajde pochopení Eva ani u svých rodičů, obrátí se s prosbou o pomoc ke své přítelkyni Martě. Když ani ona přes veškerou snahu nedokáže Evičce pomoci a nepomůže její bratr Pavel, požije Eva v zoufalství jed. V poslední chvíli je samozřejmě zachráněna a vše končí happyendem.
    Žánry:DramaRomantický
    55%
    Titulní hrdinkou je Evička, kterou miluje lékař Pavel Heler, bratr její spolužačky a současně nejlepší kamarádky Marty. Její mysl trápí především různé srdeční záležitosti, pro které ovšem není v sextě dívčího gymnázia zrovna příznivé prostředí. Na škole totiž vládnou obzvláště přísné mravy, a to nejen zásluhou pana ředitele, ale téměř celého profesorského sboru, který se pokouší zkrotit bujný dívčí temperament a elán, což se jim ovšem ne vždy podaří. Všechno se změní v okamžiku, kdy se v sextě objeví mladý a pohledný profesor Jiří Hron, aby zastoupil nemocného kolegu. Evička se samozřejmě do nového profesora okamžitě zamiluje a jak se zdá, sympatie nechybí ani na druhé straně. Evičku však čeká s její novou láskou nejedno trápení. Nejprve se pokusí profesora okouzlit na školním výletě hrou na klavír, má sice úspěch, ale vzápětí je svědkem toho, jak její milovaný profesor vstoupí do pokoje své kolegyně, třídní profesorky Bruncvíkové. Netuší, že důvodem této návštěvy nebyl vůbec milostný, ale veskrze praktický důvod. Šlo totiž o projednání dalšího programu výletu. Neopětovaná a nešťastná láska k učiteli nezůstane bez neblahého vlivu na Evin studijní prospěch. Jakoby to nestačilo, přijde na ředitelství gymnázia udání, že navštívila Hrona v jeho bytě. A když je vzápětí profesor přistižen svým nepřejícím kolegou ve školní knihovně, kterak objímá Evičku (kterou se však snažil pouze utěšit), je proti němu zavedeno disciplinární řízení a Eva je z ústavu vyloučena. Když pro své bolavé srdíčko nenajde pochopení Eva ani u svých rodičů, obrátí se s prosbou o pomoc ke své přítelkyni Martě. Když ani ona přes veškerou snahu nedokáže Evičce pomoci a nepomůže její bratr Pavel, požije Eva v zoufalství jed. V poslední chvíli je samozřejmě zachráněna a vše končí happyendem.
    Žánry:DramaRomantický
    37
  • Poslední bohém
    Poslední bohém (1931)
    FilmRole: host na večírku u Pazderů
    55%
    38
  • Figurky ze šmantů
    Figurky ze šmantů (1988)
    Film
    53%
    39
  • Rozpustilá noc
    Rozpustilá noc (1934)
    FilmRole: cestující ve vlaku
    53%
    40
  • Miláček pluku
    Miláček pluku (1931)
    FilmRole: vojenský krejčí
    52%
    41
  • Passage
    Passage (1997)
    FilmRole: Old Porter
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíše fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Pannu a netvora či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik herzovsky laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely indexového spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci tohoto autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizarního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Vystudovaného loutkoherce, režiséra Juraje Herze, znají spíše fanoušci hororově laděných příběhů či pohádek - za oba žánry jmenujme vynikajícího Spalovače mrtvol s Rudolfem Hrušínským v hlavní roli, Morgianu s Ivou Janžurovou nebo Pannu a netvora či Deváté srdce. Koncem 80. let se však jeho jméno přestalo na obrazovkách i plátnech kin objevovat. Se svou manželkou, herečkou Terezou Pokornou, totiž emigrovali do Spolkové republiky Německo, kde společně natočili několik herzovsky laděných seriálů a pohádek, které se objevily i na obrazovkách televize. Po listopadu 1989 začíná Juraj Herz více spolupracovat s českými i slovenskými filmaři, největším jeho projektem však v té době je pouze režie několika dílů koprodukčního seriálu o Maigretovi. Až nyní, filmem Pasáž, se opět po takřka dvaceti letech vrací na stříbrná filmová plátna. Snímek vznikl podle novely indexového spisovatele Karla Pecky. Jde o již třetí adaptaci tohoto autora - zatímco Horečka ze 60. let byla tehdejšími mocnými zničena, Malostranské humoresky se staly zcela nedávno záležitostí mladých studentů režie a žel také posledním filmem, v němž se objevil Josef Kemr. Pasáž vypráví poněkud absurdně laděný příběh, podobenství o moderním světě a jeho tragičnosti i komičnosti. Mladému muži, Formanovi, se porouchá na dálnici auto. Čas do schůzky s klientem se proto snaží zaplnit v pasáži, kde se ukryje před deštěm. Postupně se však propadá do podivného, bizarního světa, z něhož není úniku. Nakonec se sám stává součástí obrovské mašinérie, která tolik připomíná zastávky a křižovatky lidského osudu. Scénáristé snímku si z novely Karla Pecky vybrali pouze výchozí situaci a charaktery některých postav. K hlavnímu hrdinovi připojili ženskou postavu nymfomanské květinářky Betty a obohatili tak děj o značnou dávku erotiky. Do hlavní role režisér obsadil polského herce Jacka Borkowského, který může potvrdit, že se někdy filmový příběh a skutečnost neuvěřitelně shodují. Jeho hlavní postava ve filmu končí tragicky. Stejně tak herec na natáčení doplatil, když se v pasáži Lucerna propadl do výkopu a zlomil si nohu. Přijměte pozvání do kafkovsky laděného světa pasáže, v níž žijí podivné existence, dějí se zvláštní věci a které tolik připomínají obyčejný svět.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Juraj Herz
    42
  • Pětistovka
    Pětistovka (1949)
    FilmRole: děda s fajfkou

    Mezi agitkami, které v hojném počtu vznikaly na přelomu 40. a 50. let, tento film kolísá mezi výrobním dramatem a optimistickou komedií. Zobrazuje totiž uvědomělý dělnický kolektiv, jenž se zaváže, že do výroby uvede převratně výkonný motocykl. Při jeho úctyhodné snaze jej však provází řada nedopatření a malérů. Dlužno dodat, že samotní filmaři hodlali svým dílkem vzdát hold komunistickému sjezdu, který vyzval ke zvýšení aktivity na pracovištích.

    Žánry:Drama
    51%

    Mezi agitkami, které v hojném počtu vznikaly na přelomu 40. a 50. let, tento film kolísá mezi výrobním dramatem a optimistickou komedií. Zobrazuje totiž uvědomělý dělnický kolektiv, jenž se zaváže, že do výroby uvede převratně výkonný motocykl. Při jeho úctyhodné snaze jej však provází řada nedopatření a malérů. Dlužno dodat, že samotní filmaři hodlali svým dílkem vzdát hold komunistickému sjezdu, který vyzval ke zvýšení aktivity na pracovištích.

    Žánry:Drama
    43
  • Racek má zpoždění
    Racek má zpoždění (1950)
    FilmRole: hráč karet
    50%
    44
  • Pražský flamendr
    Pražský flamendr (1942)
    FilmRole: zákazník u starožitníka
    49%
    45
  • Dnes o půl jedenácté
    Dnes o půl jedenácté (1949)
    FilmRole: vrátný Paroubek
    Zaměstnanec stavební firmy, inženýr Beránek, se prudce pohádá s polírem Klimešem. Krátce nato ho najdou těžce zraněného. Muž v nemocnici zemře a jeho smrt vyšetřují nezávisle na sobě dva detektivové. Vrchní inspektor Zouplna řeší případ jako vraždu, jeho kolega Šimák se zase zabývá podezřením z černých machinací. Podezřelí jsou všichni z Beránkova okolí: arogantní opilec Klimeš, profesionální vyděrač Bártl, jeho milenka Alena i hokynář Matuška. Skutečný vrah se však ukryl do nervového sanatoria, kde se ukrývají pováleční zbohatlíci. Kriminalistům nezbývá než nastražit léčku...
    Žánry:DramaKrimi
    49%
    Zaměstnanec stavební firmy, inženýr Beránek, se prudce pohádá s polírem Klimešem. Krátce nato ho najdou těžce zraněného. Muž v nemocnici zemře a jeho smrt vyšetřují nezávisle na sobě dva detektivové. Vrchní inspektor Zouplna řeší případ jako vraždu, jeho kolega Šimák se zase zabývá podezřením z černých machinací. Podezřelí jsou všichni z Beránkova okolí: arogantní opilec Klimeš, profesionální vyděrač Bártl, jeho milenka Alena i hokynář Matuška. Skutečný vrah se však ukryl do nervového sanatoria, kde se ukrývají pováleční zbohatlíci. Kriminalistům nezbývá než nastražit léčku...
    Žánry:DramaKrimi
    46
  • Od vraždy jenom krok ke lži
    Od vraždy jenom krok ke lži (1983)
    Film
    47%
    47
  • Velká přehrada
    Velká přehrada (1942)
    FilmRole: úředník u Berky
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    45%
    Mladý inženýr Petr Pavelec pracuje na plánu přehrady na řece Loučnici. Seznámí se s dcerou nesvědomitého stavebního podnikatele Berky, Irenou, a zamiluje se do ní. Když Petrův projekt vyhraje konkurz, Berka s Irenou ho získají jako společníka, a tak je firmě zadána stavba přehrady. Zamilovaný Petr nevidí, jak lajdácky jsou stavby prováděny. Prohlédne, až když se na stavbě zabije dělník...
    Žánry:Drama
    48
  • Skalní ševci
    Skalní ševci (1931)
    FilmRole: číšník
    37%
    49
  • Anna proletářka
    Anna proletářka (1953)
    FilmRole: starý dělník
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mimo jiné se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá „sociálního vědomí“. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděn na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín a další). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    36%
    Film se odehrává na rozhraní desátých a dvacátých let minulého století. Venkovská dívka Anna přijíždí sloužit do Prahy do rodiny bohatého stavitele Rubeše. Seznámí se zde mimo jiné se svým budoucím manželem, slévačem Toníkem, pod jehož vedením postupně nabývá „sociálního vědomí“. Jejich milostný vztah a samotný psychologický vývoj Anny je však poněkud upozaděn na úkor politické roviny vyprávění, týkající se rozkolu v sociální demokracii (ve filmu vystupují postavy jako Vlastimil Tusar, Karel Kramář, Alois Rašín a další). Demokratické období První republiky je vykresleno nelichotivě chaoticky s uplatňováním schematického vyobrazování příslušníků jednotlivých tříd. Závěrečná mohutná pouliční demonstrace dělníků v čele s Annou a Toníkem přitom signalizuje budoucí vítězství pracujících.
    Žánry:Drama
    50

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.