Hana Talpová: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Hana Talpová: Filmy a seriály

Hana Talpová se narodila 5. května 1938 v Olomouci. Již od mládí projevovala výrazný hudební talent, který ji přivedl ke studiu zpěvu. V letech 1953 až 1959 studovala na brněnské konzervatoři, poté pokračovala na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, kde v roce 1963 absolvovala obor zpěv a herectví.

Začátky kariéry v Liberci

Po ukončení studií nastoupila do Divadla F. X. Šaldy v Liberci, kde v letech 1963 až 1965 působila jako sólistka opery. Zde se uvedla mimo jiné v titulní roli opery "Carmen", která jí přinesla první významný úspěch na operní scéně.

Působení v Hudebním divadle Karlín

V roce 1966 se stala členkou Hudebního divadla v Karlíně, kde působila až do roku 2005. Během tohoto období ztvárnila přes 60 rolí v operetách a muzikálech. Mezi její nejvýznamnější role patří Dolly Leviová v muzikálu "Hello, Dolly!", Kateřina ve "Zvonokosech" či Sally Bowlesová v "Cabaretu".

Mezinárodní zkušenosti

V roce 1966 se zúčastnila festivalu moderní opery v Benátkách, což jí otevřelo dveře k mezinárodnímu publiku. Následující rok absolvovala koncertní turné po Itálii, kde představila svůj široký repertoár zahrnující operní árie i šansony.

Filmová a televizní kariéra

Kromě divadelní činnosti se Hana Talpová objevila i ve filmu a televizi. Debutovala ve filmu "Florenc 13,30" (1957) a následně se objevila v snímcích jako "Křik" (1963), "Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky" (1967) či "Skrivánci na niti" (1969). V televizi účinkovala v seriálech "Třicet případů majora Zemana" (1974) a "Arabela" (1980).

Hudební kariéra a ocenění

Jako zpěvačka se věnovala šansonu a protestsongům. Účastnila se hudebních festivalů jako Bratislavská lyra či Děčínská kotva. V roce 1973 získala ocenění Zlatý štít od hudebního vydavatelství Panton za své pěvecké úspěchy.

Dabing a pedagogická činnost

Hana Talpová se také věnovala dabingu a propůjčila svůj hlas mnoha postavám v zahraničních filmech a seriálech. Kromě toho vyučovala zpěv a hlasovou interpretaci na Lidové škole umění a na Konzervatoři Jaroslava Ježka, kde předávala své bohaté zkušenosti mladým talentům. I po odchodu do důchodu v roce 2005 zůstala Hana Talpová aktivní na kulturní scéně. Hostovala v divadelní společnosti Háta a příležitostně se vracela na jeviště Hudebního divadla v Karlíně.


  • Světáci
    Světáci (1969)
    FilmRole: servírka v Diplomat Grillu
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • KVIFF TV
    • +2
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kdy velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    85%
    Tři venkovští fasádníci (Sovák-Brodský-Libíček), kteří pracují na obnově starých pražských domů, se vždy jednou za měsíc vydají do nejdražších barů. Zde jsou však, ke své nelibosti, považováni za nevzdělané šašky. A tak se tito pánové rozhodnou se svou hloupostí skončit a stát se konečně opravdovými světáky. Najmou si učitele slušného chování (O. Nový) a promění se vzhledem i duchem ve 'vzdělance'. Také kvůli své hýřivosti penězi, kdy velkou část své výplaty utratí v barech, se stanou terčem tří podvodnic (Bohdalová-Jirásková-Janžurová), které se je pokusí okrást. Nejdříve se však i tyto 'lehké děvy' musí proměnit v dámy, aby novopečené gentlemany naoko 'sbalily'. Tuto trojici slečen učí slušnému chování stará kuplířka (J. Šejbalová), která využívá svého bytu k okrádání vytipovaných pánů. Avšak konec jejího 'podnikání' se blíží.
    Žánry:Komedie
    1
  • Hříšní lidé města pražského
    Hříšní lidé města pražského (1969)
    SeriálRole: Doriana "Dóra" (8/Telegram z Neapole)
    • iVysílání
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:KrimiDrama
    85%
    Třináctidílný seriál starých kriminálních případů podle povídek Jiřího Marka ze sbírky Panoptikum starých kriminálních příběhů, která byla inspirována skutečnými případy policejních radů pražské kriminálky Knotka a Vaňáska z let 1925-1930. Názvy epizod: 1) Přísaha 2) Malý a velký vrah 3) Lady Macbeth z Vinohrad 4) Otisky prstů 5) Černé rukavice 6) Případ lichého střevíce 7) Lodní uzel 8) Telegram z Neapole 9) Turecké náušnice 10) Kaprova smrt 11) Hra 12) Špion přijede v sedm 13) Svědomí
    Žánry:KrimiDrama
    2
  • Arabela
    Arabela (1980)
    SeriálRole: jako dospělá Mařenka
    • iVysílání
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    81%
    Někdy stačí zazvonit zvonečkem a pohádky je konec. Jenže někdy je to právě naopak... V říši lidí se setkáváme s rodinou Majerových, kde se pan Majer živí jako vypravěč pohádek na dobrou noc. Jednoho dne najde pan Majer kouzelný zvoneček, který jeho rodinu spojí s Říší pohádek, kde vládne hodný král Hyacint se dvěma dcerami - Arabelou a Xénií. Je zde i zlý kouzelník II. kategorie Rumburak, který chce celou Říši pohádek získat jen a jen pro sebe, a hodlá pro to udělat vše. Ale nebyl by to správný pohádkový seriál, kdyby vše dobře nedopadlo.
    3
  • Dařbuján a Pandrhola
    Dařbuján a Pandrhola (1960)
    FilmRole: děvečka od pláteníkových
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha), protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele, může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    Žánry:KomediePohádka
    81%
    Hrdinou pohádky Dařbuján a Pandrhola je chudý havíř Kuba Dařbuján, který se stará o svou Markýtku a jedenáct dětí. Není divu, že se jen málokdy nají dosyta. A to jim vrána právě nese další. Když se narodí, vydá se Kuba hledat kmotra. Odmítne stařečka (Pánaboha), protože je dobrý jen k bohatým, myslivce (čerta), rád však přijme nabídku sekáče (Smrti), který jediný je stejně spravedlivý ke všem bez rozdílu. Smrťák mu nabídne úmluvu a Kuba se stane doktorem. Pokud bude stát Smrťák u nohou postele, může pacienta uzdravit, pokud však u hlavy, není již nemocnému pomoci. Kuba souhlasí a hned druhý den se dá do léčení. Nakonec po dlouhém zdráhání pomůže i bohatému a lakomému sládkovi Pandrholovi, přestože tím poruší danou úmluvu. Pandrhola navíc nechá Smrťáka zatlouct do velkého sudu, aby se jej zbavil jednou provždy. Od té chvíle však nikdo a nic nemůže zemřít. Ani člověk, ani zvíře. A to je věru nepříjemné...
    Žánry:KomediePohádka
    4
  • Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky
    Konec agenta W4C prostřednictvím psa pana Foustky (1967)
    Film
    • Oneplay
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    78%
    Jednu z nejzdařilejších špionážních parodií sice nemohli diváci v druhé půli 60. let, kdy tento film vznikl, plně vychutnat, neboť žádnou bondovku tehdy neznali, avšak stejně se pobavili mimořádným mumrajem kolem zkázonosné přítomnosti všech možných agentů všech možných světových velmocí, kteří se zajímají o zdánlivě obyčejnou slánku. Teprve úplně obyčejný český účetní spolu se svým psem udělá všem velezkušeným profesionálům čáru přes rozpočet. Režisér Václav Vorlíček dospěl k důležitému rozhodnutí: směšní nejsou jednotliví protagonisté, nýbrž situace, v nichž se ocitají. Proto k sobě dokonale ladí i tak protikladné typy jako Jiří Sovák a Jan Kačer.
    5
  • Slavné historky zbojnické
    Slavné historky zbojnické (1986)
    Seriál
    • iVysílání
    74%
    6
  • Pěnička a Paraplíčko
    Pěnička a Paraplíčko (1971)
    FilmRole: tanečnice
    • Oneplay
    Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan, je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: To je přece táta! Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy Panoptikum hříšných lidí. I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul kasařská balada ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou zločineckou galérku. Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    72%
    Jednou z největších postav, které vytvořil Jaroslav Marvan, je vrchní kriminální rada Vacátko. Spisovatel Jiří Marek, autor literární předlohy, napsal tuto postavu podle čtyř skutečných pražských kriminalistů z období první republiky, ale teprve až když jí Marvan vdechl život, zajásal syn jednoho z oněch čtyř pánů radů: To je přece táta! Film Pěnička a Paraplíčko bezprostředně navazuje na oblíbený televizní seriál Hříšní lidé Města pražského. Volba padla na povídky z jeho další knihy Panoptikum hříšných lidí. I zde se vedle pana Vacátka objevují jeho podřízení – detektivové pan Bouše a pan Brůžek v podání Josefa Vinkláře a Josefa Bláhy. Film nesoucí podtitul kasařská balada ukazuje s úsměvným nadhledem pražskou zločineckou galérku. Pěnička je kasař a Anča Paraplíčko chudičká šlapka. Jejich příběh málem vyústí v krvavý masakr, kterému zabrání jen moudrost a životní zkušenost rady Vacátka... (Česká televize)
    Žánry:Krimi
    7
  • Ďábelské líbánky
    Ďábelské líbánky (1970)
    FilmRole: zaměstnankyně výzkumného ústavu
    • Oneplay
    • Prima Plus
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:KomedieKrimi
    70%
    Hvězdou výzkumného ústavu chemických závodů je docent Kostohryz (V. Brodský), kterého obdivují jak mužští kolegové, tak především kolegyně. Asistentky Dagmar (J. Brejchová) a Ester (I. Janžurová) jsou do něj dokonce zamilované, a to tak, že navzájem jedna druhou nesnášejí. Rafinovaná Dagmar jednoho dne sprovodí Ester ze světa a přinutí Kostohryze, aby se s ní oženil. Líbánky v hájovně se však zvrtnou v sérii smrtících událostí: Dagmar chystá na manžela nebezpečné léčky, neboť se dovtípí, že Kostohryz spolupracuje s policií na jejím usvědčení. Muži nezbude, než se bránit stejným způsobem. Všemu přihlíží popletený policejní kapitán Libíček (J. Libíček) se svou rázovitou řidičkou Alžbětou (J. Jirásková)... (Česká televize)
    Žánry:KomedieKrimi
    8
  • Rusalka
    Rusalka (1963)
    Film
    70%
    9
  • Muž, který stoupl v ceně
    Muž, který stoupl v ceně (1968)
    Film
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, který se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jehož cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    68%
    Je známou pravdou, že v základu anekdotické nápady se nemají zbytečně protahovat. To platí rovněž pro tento film, který rozvíjí oblíbené schéma (často zužitkovávané, mimo jiné i ve francouzské komedii Tetovaný) - líčí, v jakých obtížích se ocitne člověk, jenž si nechal na záda vytetovat kresbu malíře, který se až po své smrti stal nenadále slavným. Nebožák se tak stává jakýmsi chodícím obrazem, jehož cena neustále stoupá. Navíc se o hrdinu zajímá stále více lidí, jejichž úmyslům lze jen stěží důvěřovat. Režisér Jan Moravec, jenž si napsal i scénář, se opírá zejména o hereckou složku, která vnáší nejvíce spontaneity.
    Žánry:KomedieDrama
    10
  • Pomocník
    Pomocník (1982)
    FilmRole: Agáta
    Příběh rodiny, která se po druhé světové válce přestěhovala na jih Slovenska a získala prosperující řeznictví, jež zanechal maďarský emigrant. Od předchozího majitele rodina zdědila i sebevědomého, chamtivého asistenta, který nedodržuje žádné pevné morální zásady. Pomáhá rodině získat bohatství, ale z dlouhodobého hlediska způsobuje její morální rozklad. Ve svém nejúspěšnějším celovečerním filmu režisér Zoro Záhon skloubil komplexní drama s vynikajícími hereckými výkony, zejména maďarského herce Gábora Koncze v hlavní roli.
    Žánry:Drama
    68%
    Příběh rodiny, která se po druhé světové válce přestěhovala na jih Slovenska a získala prosperující řeznictví, jež zanechal maďarský emigrant. Od předchozího majitele rodina zdědila i sebevědomého, chamtivého asistenta, který nedodržuje žádné pevné morální zásady. Pomáhá rodině získat bohatství, ale z dlouhodobého hlediska způsobuje její morální rozklad. Ve svém nejúspěšnějším celovečerním filmu režisér Zoro Záhon skloubil komplexní drama s vynikajícími hereckými výkony, zejména maďarského herce Gábora Koncze v hlavní roli.
    Žánry:Drama
    11
  • Florenc 13,30
    Florenc 13,30 (1957)
    FilmRole: mladá cestující vedle Tachecího
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího z Prahy směrem na Karlovy Vary, a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    67%
    Komediální příběh s několika fantaskními prvky je situován do prostředí autobusu, jedoucího z Prahy směrem na Karlovy Vary, a točí se kolem širokého spektra postav různého charakteru. Snímek spoléhá na komiku, která jej vzdaluje mnoha agitačním veselohrám z období padesátých let. Komediálnost zde spočívá především v nesouladu situací, mínění či slovních projevů jednotlivých cestujících a doprovodného hlasu vypravěče, který glosuje veškeré dění a mnohdy uvádí dané záležitosti na pravou míru. Z tohoto hlediska potom vypovídá i cosi o lidských vlastnostech a chování.
    Žánry:Komedie
    Režie:Josef Mach
    12
  • Jen si tak trochu písknout
    Jen si tak trochu písknout (1981)
    FilmRole: paní Sempachová
    • Oneplay
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    67%
    Jeden týden života dvou pražských třináctiletých kluků ve filmu Karla Smyczka. Film Karla Smyczka Jen si tak trochu písknout je určen mládeži, ale má co říci i dospělým. Vypráví příběh jednoho týdne v životě dvou třináctiletých pražských kluků, spořádaného Petra z typické měšťácké rodiny a zkušenějšího Pavla, který žije sám se svým otcem, a jejich kamarádů a spolužáků. Chlapci při svých toulkách po Praze ukradnou v opravovaném kostele píšťaly z varhan a Pavel se kvůli tomu dostane do velkých problémů. Okolo hlavní zápletky se kupí řada úsměvných i mírně provokativních epizod citlivě odhalujících svět dospívajících dětí. (oficiální text distributora) Karel Smyczek sice natočil úsměvný dětský film, avšak včlenil do něho výpověď, která se svým dosahem dotýká společenského klimatu ve společnosti. Počínání klukovské party, jakkoli žertovné a neposedné, totiž ledasco prozrazuje o světě dospělých, jejichž zásady, třeba i nevyřčené, děti přebírají. Mládež totiž přestává rozlišovat hranici mezi provokativní klukovinou a mravním selháním.
    Žánry:DramaRodinný
    13
  • Malá mořská víla
    Malá mořská víla (1976)
    FilmRole: matka pozemského prince
    • Oneplay
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho do bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného než na to, jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je proto na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná... Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    66%
    Vládce podmořské říše má spoustu dcer, ale tu nejmladší - malou mořskou vílu - miluje nejvíc ze všech. V den jejích narozenin jí přichystá překvapení - výlet k vodní hladině s potopením korábu. Vše, co je v něm, daruje dceři. Ta si však všimne, že na lodi je krásný princ a okamžitě se do něj zamiluje. Zachrání mu život a odnese ho do bezpečí mořského břehu. Od té chvíle však zamilovaná dívka nemyslí na nic jiného než na to, jak se s krásným princem ještě alespoň jednou setkat. Otec je proto na ni rozezlen, navíc tuto bolestnou situaci už jednou musel prožít - s její matkou, kterou mu malá mořská víla silně připomíná... Ale dívka má tvrdou hlavu - neváhá požádat o pomoc strašnou mořskou čarodějnici. Ani s pomocí jejích kouzel to však nebude mít jednoduché. Čarodějnice od ní za poskytnuté služby žádá mnoho...
    Žánry:Pohádka
    14
  • Křik
    Křik (1964)
    FilmRole: krasavice
    Civilně pojatý snímek Jaromila Jireše diváka situuje do rozpoložení nadcházejícího otce Slávka, jenž právě odvezl svou ženu Irenu do porodnice. Na ploše necelých 80 minut pak společně s nimi prožíváme obavy, starosti a pochybnosti ze zlomového životního bodu, který však oba zažívají odděleně. Každý sám za sebe v retrospektivních segmentech rekapituluje jejich dosavadní vztah a události, které předcházely aktuální situaci. Zatímco Irena je upoutaná na lůžko, Slávek zažívá pracovní den, během kterého i kvůli roztěkané mysli naráží na všemožné interakce, které jej vyvádějí z míry, pro jeho odlišný pohled na svět. Jeho jednání je náhle podmíněno stoupajícím napětím a očekáváním porodu. Metoda snímání upozadňuje přítomnost kamery a soustředí se na dokumentárně pojatý záznam zlomového dne obou aktérů.
    Žánry:Drama
    66%
    Civilně pojatý snímek Jaromila Jireše diváka situuje do rozpoložení nadcházejícího otce Slávka, jenž právě odvezl svou ženu Irenu do porodnice. Na ploše necelých 80 minut pak společně s nimi prožíváme obavy, starosti a pochybnosti ze zlomového životního bodu, který však oba zažívají odděleně. Každý sám za sebe v retrospektivních segmentech rekapituluje jejich dosavadní vztah a události, které předcházely aktuální situaci. Zatímco Irena je upoutaná na lůžko, Slávek zažívá pracovní den, během kterého i kvůli roztěkané mysli naráží na všemožné interakce, které jej vyvádějí z míry, pro jeho odlišný pohled na svět. Jeho jednání je náhle podmíněno stoupajícím napětím a očekáváním porodu. Metoda snímání upozadňuje přítomnost kamery a soustředí se na dokumentárně pojatý záznam zlomového dne obou aktérů.
    Žánry:Drama
    15
  • Jako zajíci
    Jako zajíci (1982)
    FilmRole: paninka
    • Oneplay
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, zamýšlí se nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekreačního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    65%
    Film navazuje na předchozí Smyczkův film Jen si tak trochu písknout, zamýšlí se nad působením velkoměsta na dospívání dětí, které urychluje v kladném i negativním smyslu. Negativní rysy velkoměsta jsou přemístěny do rekreačního prostoru. Kolem příběhu chlapeckého přátelství se rozvíjejí problémy maloměšťáctví, ohrožení a devastace přírody, sobectví dospělých a nekontrolované krutosti dětí.
    Žánry:Rodinný
    16
  • My z konce světa
    My z konce světa (1975)
    Seriál
    64%
    17
  • Vítr v kapse
    Vítr v kapse (1983)
    FilmRole: matka Heleny
    • Oneplay
    64%
    18
  • Tarzanova smrt
    Tarzanova smrt (1963)
    Film
    63%
    19
  • Paleta lásky
    Paleta lásky (1976)
    Film
    62%
    20
  • Všichni musí být v pyžamu
    Všichni musí být v pyžamu (1985)
    FilmRole: Lída
    • Oneplay
    Šetřit zdraví lze různými způsoby, avšak hlavní hrdina této hořké komedie příliš pozdě zjišťuje, že si zvolil špatně. Avšak místo zdravotnického kontrolora, jenž objíždí pacienty, aby zjišťoval jejich skutečný stav, mu žádnou úlevu nepřinese. Naopak stupňující se stres a špatná životospráva právě u něho vedou k vážnému zdravotnímu postižení. Vznikl zábavný snímek, který poskytl nejedno hlubší zamyšlení nad lidskou pošetilostí i vychytralostí. Velkou roli tu ukázněně a se smyslem pro paradoxní životní zvraty ztvárnil František Husák.
    Žánry:Komedie
    61%
    Šetřit zdraví lze různými způsoby, avšak hlavní hrdina této hořké komedie příliš pozdě zjišťuje, že si zvolil špatně. Avšak místo zdravotnického kontrolora, jenž objíždí pacienty, aby zjišťoval jejich skutečný stav, mu žádnou úlevu nepřinese. Naopak stupňující se stres a špatná životospráva právě u něho vedou k vážnému zdravotnímu postižení. Vznikl zábavný snímek, který poskytl nejedno hlubší zamyšlení nad lidskou pošetilostí i vychytralostí. Velkou roli tu ukázněně a se smyslem pro paradoxní životní zvraty ztvárnil František Husák.
    Žánry:Komedie
    21
  • 30 případů majora Zemana
    30 případů majora Zemana (1976)
    SeriálRole: Anna Pospíšilová (21/Pán ze Salcburku)
    • iVysílání
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    57%
    Hlavní postavou je příslušník SNB Jan Zeman (Vladimír Brabec), který se postupně vypracuje z řadového čekatele na náčelníka pražské kriminálky v hodnosti majora. Seriál začíná v roce 1945, kdy se mladý Honza Zeman vrací po válce domů z koncentračního tábora. Netuší, že Smrt u jezera potká jeho otce, kterého někdo zastřelil. Poté, co s Janovou pomocí příslušníci SNB vraha dopadnou, dostane Jan nabídku, aby se přidal k vyšetřovatelům SNB, kterým šéfuje Vašek Kalina, bývalý spoluvězeň z německého lágru. 1946 - jako čekatel SNB začíná Zeman působit v Kateřinské Hoře, kde čelí podvodnému pokusu o opuštění republiky bývalými členy Wehrmachtu, alias Vyznavači ohně. 1947 - poetický název "Loupež sladkého i" skrývá šmelinu s inzulínem. V tomtéž roce řeší Zeman případ Rubínových křížů a Vladimír Brabec si zde zahrál dvojroli identických dvojníků a tentokrát jde o církevní zlato. 1948 - Hon na lišku - Zeman se seznamuje s novým velitelem, jistým nadporučíkem Pavlem Bláhou a jsme svědky uvědomělého Zemanova postoje při útoku dělnické třídy na továrnu podnikatele Čadka. 1949 - Bestie je převaděč, který své oběti oloupí a utopí v bažině. Zeman je lákán do Prahy. 1950 - V případu Mědirytina se Zeman seznámí se svou budoucí ženou Lídou a řeší už jako člen pražské kriminálky falešné potravinové lístky. 1951 - Velmi volně na motivy událostí okolo bratrů Mašínových vyšetřuje Zeman přepadení sanitního vozu zrovna když přichází na svět jeho dcera Liduška. Díl nese název Strach. 1952 - Kromě pašování, ve kterém hraje roli Loď do Hamburku, otvírá se opět téma špionáže. Objevuje se postava Pavla Bláhy, který se tajně vrací do republiky a Zemanovi proklouzne. 1953 - V Plánici opakovaně hoří a vyšetřovat přijíždí Zeman. Vzpomíná s kamarádem Mutlem a jeho ženou na události před pěti lety (Hon na lišku). Skupina diverzantů má na svědomí nejen požáry, ale také smrt Mutla a všech soudruhů na místní škole. Farář má špatné svědomí a Vrah se skrývá v poli. 1954 - Zemana a jeho tým přivede do Kráslého Pole vražda místního faráře. Křížová cesta ukrývá obálku s dokumenty pro ukrývaného Bláhu, ale díky okolnostem nic nevychází podle plánu. 1955 - V díle s názvem Kleště pokračuje Bláhova snaha o svou záchranu. Podstoupí plastickou operaci, ale stejně je poznán. Zůstávají za ním mrtvoly. 1956 - Romance o nenápadné paní si bere na paškál socialistickou morálku, zpronevěru a lidskost. Poslední vlastností oplývá především Lída Zemanová. 1957 - Bláha už ví, že v jeho případě se jedná o Konec velké šance, jak se v Československu nejen uplatnit, ale jak se zase vrátit na Západ. Cílem jeho pomsty se nestane Zeman, ale jeho žena Lída. Jirka Hradec potkává svou osudovou ženu Hanku Bízovou. 1958 - Zemana může vytrhnout z těžkého smutku jen opravdu těžký případ, jako třeba Kvadratura ženy. 1959 - Zlatnické družstvo Jupiter přijelo na zámek v Litoňovicích a netuší, že jedna jejich pracovnice má k zámku osobitý vztah. Kateřina von Laubringen, neboli Dáma s erbem na obraze má totiž úplně stejné oči. 1960 - Prokleté dědictví je spousta peněz z šest let starého loupežného přepadení poštovního vozu. Zeman se při vyšetřování na Kladně setkává s plánickou Blankou a málem přijde o život. 1961 - Záškodníci v zahraničí mají mezi sebou špiona a jejich sídlo je v Berlíně, v baru Bílé linky. Zeman a Hradec jdou do nebezpečné akce. Hanka Bízová je Stardust. 1962 - Komediálně laděný díl s názvem Třetí housle je plný záměn, omylů, nedorozumění, psů a čachrů s penězi. Mezitím se Zeman stihne oženit v Karlových Varech s Blankou. 1963 - Oči Hanky Bízové jsou jako Modrá světla, která se snažila prosvítit skrz temnou kontrašpionáž. V hlavní roli zamilovaný Jirka Hradec, který je svědkem Hančiny smrti. 1964 - A zase je tu téma ilegální opuštění republiky, za peníze, které inkasuje Pán ze Salcburku. Zemanovi u toho jde o život a Lidka konečně nazve Blanku oslovením "mami". 1965 - Starý, dosud nevyřešený případ vraždy natáčejí filmaři v Tatrách a Zeman je přizván coby pozorovatel a poradce. Tyto Tatranské pastorále mu nejen zaručí povýšení (stává se po Pavláskovi náčelníkem pražské kriminálky), ale získává nového, mladého slovenského kriminalistu Gajdoše. 1966 - Šťastný a veselý není u Zemanů idylický, protože u Blanky v práci dojde téměř k vraždě. 1967 - Tehdejší kulturní frontě se vymyká básník Pavel Daneš, jehož předobrazem byl skutečný spisovatel Jan Beneš. V díle Klauni vyšetřuje Zemanův tým pokus o vraždu. 1968 - Politická situce houstne a na příslušníky SNB rozpoutají aktéři minulého dílu Štvanici. Zeman čelí obvinění, že je vinen smrtí plánických komunistů a Lidka se rozchází s Petrem. 1969 - Studna je jedním z nejvíce zmiňovaných dílů, podle nějž vznikla v roce 2024 samostatná minisérie. Případ jednoho šíleného otce se sekyrou, který byl neklidný. Zeman už není náčelník pražské kriminálky. 1970 - Jirka Hradec se vydává jako inkognito na lodi do Jižní Ameriky, jenže se z něj stává Rukojmí z Bella Vista. 1971 - Poselství z neznámé země uzavírá případ dobře schovaných nacistů, ale také život Jirky Hradce. 1972 - Mimikry, další nejslavnější díl tohoto seriálu zaznamenává nejen rozšíření toho kapitalistického nešvaru, jako jsou drogy, ale také pokus o únos letadla. 1973 - Před důchodem řeší Zeman mírně odlehčený případ, který se motá kolem starožitností a trochu i kolem špionáže, ale té správné. Růže pro Zemana přináší Michelle Merciérová.
    22
  • Anděl s ďáblem v těle
    Anděl s ďáblem v těle (1984)
    FilmRole: Ilonka
    • Oneplay

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    57%

    Erotická komedie režiséra Václava Matějky z roku 1983 zavede diváky nedaleko Prahy do zámečku a nevěstince s názvem Riviéra. Řád svého podniku tam pevně drží v rukou Gábi Stolařová, tzv. Madam, která dohlíží na spokojenost svých zákazníků, pánů z vyšších kruhů. Do zaběhlé rutiny nevěstince vkročí ďábelsky krásná Renáta, která zde žádá o práci a všem pánům se ihned zalíbí. Je ovšem přitažlivá Renáta pouhým magnetem na muže nebo se pod její andělskou tváří skrývá i něco víc? To se dozvídáme vzápětí, když inspektor Bulis zatkne Madam i s jejími svěřenkyněmi a klientelou.

    Žánry:KomedieErotický
    23
  • Kronika žhavého léta
    Kronika žhavého léta (1973)
    Film
    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitou epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy (s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných idejí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.
    55%
    Na motivy Řezáčova románu Bitva natočil Jiří Sequens široce rozevřenou, avšak krajně ilustrativní a tezovitou epopej, která zachycuje severočeské pohraničí v létě 1947, zobrazuje rejdy reakce, snažení bezvýhradně čestných komunistů i zákonité směřování společnosti ke konečnému vítězství dělnické třídy, vedené komunisty. Jedná se o jeden z výstavních ideologických filmů rané normalizace, který měl zdůvodnit, že jedině komunisté povedou lid ke šťastným zítřkům. Je pozoruhodné, jak postavy (s nimiž jsme se setkali o dvacet let dříve ve Vávrově Nástupu) stále setrvávají v pozici pouhých hlasatelů příslušných idejí, jak vyznívá směšně každá snaha o jejich polidštění třeba skrze váhání či naopak ukvapenost.
    24
  • Neděle ve všední den
    Neděle ve všední den (1962)
    Film
    54%
    25
  • Šílený kankán
    Šílený kankán (1983)
    FilmRole: Hortensie
    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, který se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran v honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se nevymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)
    54%
    Skončila první světová válka, svět se potýká s hmotnou i duchovní krizí a někdejší elity se ocitají v nouzi. Přesně to postihlo bývalého důstojníka, jenž se v poválečné Vídni setkává se svým někdejším sluhou, který se nyní prosadil díky šmelinářským schopnostem. Sociálně akcentovaný snímek, který ilustrativně popisuje ztrátu svědomí i zábran v honbě za pochybnou prosperitou, sice vznikal v koprodukci s Rakouskem, avšak nijak se nevymyká z linie obvyklých vyprávěnek o prohnilosti kapitalismu. (oficiální text distributora)
    26
  • Smrť pána Golužu
    Smrť pána Golužu (1982)
    FilmRole: měšťanka
    54%
    27
  • Valčík pro milión
    Valčík pro milión (1961)
    FilmRole: Vlasta
    53%
    28
  • Černá punčocha
    Černá punčocha (1987)
    FilmRole: Zárubová
    • Oneplay
    52%
    29
  • V každém pokoji žena
    V každém pokoji žena (1974)
    Film

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    52%

    Plejádu hrdinek přebývajících v provizoriu někdejších Ženských domovů spojuje jeden rys - většinou se cítí osaměle. Některé si na tento stav zvykly a rezignovaly, jiné stále věří ve šťastnější budoucnost. Režisér Jaroslav Balík, opírající se o scénář Jana Otčenáška, načrtává různorodé osobnosti odlišující se věkem i povahami, avšak výsledek příliš strhující není. Film je zbytečně zatížen upovídaností a ani vypravěčská nápaditost nepatří k silným stránkám.

    Žánry:Drama
    30
  • Karline manželstvá
    Karline manželstvá (1980)
    FilmRole: Perla Franková
    Dvě manželství titulní hrdinky, citlivé a čestné ženy, jakoby symbolizují různé přístupy dnešních lidí k životu - po smrti svého obětavého muže, prostého, avšak citlivého dělníka, se seznámí s ambiciózním hudebníkem, výmluvným, zábavným společníkem, z něhož se však vyklube pokrytec. Karlu však nesužují jen milostné problémy, prožívá konfliktní vztah i s rodiči, kteří jí i v dospělosti zasahují do života. Poznává, že nejlépe se cítí v dělnickém prostředí, vzdálená jakýchkoli kariéristických a snobských tužeb.
    Žánry:Drama
    52%
    Dvě manželství titulní hrdinky, citlivé a čestné ženy, jakoby symbolizují různé přístupy dnešních lidí k životu - po smrti svého obětavého muže, prostého, avšak citlivého dělníka, se seznámí s ambiciózním hudebníkem, výmluvným, zábavným společníkem, z něhož se však vyklube pokrytec. Karlu však nesužují jen milostné problémy, prožívá konfliktní vztah i s rodiči, kteří jí i v dospělosti zasahují do života. Poznává, že nejlépe se cítí v dělnickém prostředí, vzdálená jakýchkoli kariéristických a snobských tužeb.
    Žánry:Drama
    31
  • Divoká srdce
    Divoká srdce (1990)
    FilmRole: (segment "Dlužný výstřel")
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíše ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    51%
    Historický film tvoří dvě povídky - Dlužný výstřel a Divoký páv. Společným tématem jsou slavné souboje dvou významných historických osobností: Alexandra Sergejeviče Puškina a Giovanniho Giacoma Casanovy. Puškinův tragický duel, který mu předčasně ukončil život, je vylíčen ve spojitosti se vznikem jeho povídky Dlužný výstřel, Casanovova historka je pojata spíše ironicky a humorně. Jde o to, že slavný svůdce vlastně nikdy nesváděl, naopak celý život vedl nepřetržitý souboj se ženskými svody. Proto byl tolik rozhořčen Mozartovou operou Don Giovanni, prý částečně inspirovanou jeho osudy, a střetl se s autorem u manželů Duškových na Bertramce. Vyprávění o skutečném souboji, který svedl s polským maršálem Branickým, je pouhou epizodou z mozaiky jeho bohatého života.
    32
  • Kulhavý ďábel
    Kulhavý ďábel (1968)
    FilmRole: sestra
    Velice volně podle francouzské pitoreskní předlohy Alaina René Lesage vznikla hudební komedie o ďábelském pokoušení. Pekelník Asmodej se tu pokouší zamilovaného jinocha přesvědčit o pošetilosti lásky, ale navzdory vynaloženému úsilí síla citu pokaždé zvítězí. Erotické motivy jsou velice krotké a propojení jednotlivých dějových segmentů podléhá chatrnosti. Nepomohlo ani obsazení zpívajícího Václava Neckáře do ústřední kladné role, postavu úlisně vlezlého ďábla si zahrál režisér filmu Juraj Herz. I když vznikla podívaná se záměrem diváka upoutat výtvarnými nápady a poněkud cynickou nadsázkou, nakonec vyšuměla spíše do ztracena. Herz se teprve chystal na své životní dílo Spalovač mrtvol.
    Režie:Juraj Herz
    51%
    Velice volně podle francouzské pitoreskní předlohy Alaina René Lesage vznikla hudební komedie o ďábelském pokoušení. Pekelník Asmodej se tu pokouší zamilovaného jinocha přesvědčit o pošetilosti lásky, ale navzdory vynaloženému úsilí síla citu pokaždé zvítězí. Erotické motivy jsou velice krotké a propojení jednotlivých dějových segmentů podléhá chatrnosti. Nepomohlo ani obsazení zpívajícího Václava Neckáře do ústřední kladné role, postavu úlisně vlezlého ďábla si zahrál režisér filmu Juraj Herz. I když vznikla podívaná se záměrem diváka upoutat výtvarnými nápady a poněkud cynickou nadsázkou, nakonec vyšuměla spíše do ztracena. Herz se teprve chystal na své životní dílo Spalovač mrtvol.
    Režie:Juraj Herz
    33
  • Zkouška pokračuje
    Zkouška pokračuje (1960)
    FilmRole: členka Mladé scény
    Mladý herec František Lukávec a jeho učitel Vladimír Tůma se stali nepřáteli. František trval na tom, aby byl Tůma propuštěn ze školy jako reakcionář a nepřítel nové vlády. Uplynulo mnoho let a potkali se znovu na jevišti divadla. František má hrát roli Julia Fučíka, Tůma hraje v téže hře gestapáka. Během představení gestapák Fučíka bije. Tůma využije této příležitosti a během generálky zbije svého starého nepřítele. Františkovi teče krev z obličeje, ale i tak bude hrát. Zkouška pokračuje...
    50%
    Mladý herec František Lukávec a jeho učitel Vladimír Tůma se stali nepřáteli. František trval na tom, aby byl Tůma propuštěn ze školy jako reakcionář a nepřítel nové vlády. Uplynulo mnoho let a potkali se znovu na jevišti divadla. František má hrát roli Julia Fučíka, Tůma hraje v téže hře gestapáka. Během představení gestapák Fučíka bije. Tůma využije této příležitosti a během generálky zbije svého starého nepřítele. Františkovi teče krev z obličeje, ale i tak bude hrát. Zkouška pokračuje...
    34
  • Hvězda jede na jih
    Hvězda jede na jih (1964)
    FilmRole: úřednice na letišti
    49%
    35
  • Anděl svádí ďábla
    Anděl svádí ďábla (1988)
    Film
    • Oneplay
    Volné pokračování komedie Anděl s ďáblem v těle dále sleduje andělskou Renátu, provdanou za bankéře, a její souboj s bývalou majitelkou nevěstince Riviéra. Opět můžete nahlédnout do zákulisí zámečku Riviéra na pražské periferii, kde se pod rouškou exkluzivního nočního podniku skrývá nevěstinec pro společenskou smetánku. Děj se odehrává v roce 1930 a přestože od událostí prvního dílu uplynulo již několik let, vášně rozpoutané tehdejšími intrikami stále nevychladly. Opět se můžete setkat s Renátou zvanou Anděl, dříve prostitutkou, nyní manželkou bankéře Justice a majitelkou Riviéry. Elegantní Madame, které podnik patřil předtím a nyní tu pracuje jako pouhá ředitelka, osnuje nové intriky, aby získala zpět vše, co ztratila, a současně zničila Renátu. Nástrojem její pomsty se má stát šarmantní sňatkový podvodník Jaroslav, kterého v podniku uvede jako barona Slawického. Podaří se jí probudit Renátin zájem, a tak se zdá, že past brzy zaklapne. Jenže vše nakonec dopadne jinak.
    Žánry:KomedieErotický
    48%
    Volné pokračování komedie Anděl s ďáblem v těle dále sleduje andělskou Renátu, provdanou za bankéře, a její souboj s bývalou majitelkou nevěstince Riviéra. Opět můžete nahlédnout do zákulisí zámečku Riviéra na pražské periferii, kde se pod rouškou exkluzivního nočního podniku skrývá nevěstinec pro společenskou smetánku. Děj se odehrává v roce 1930 a přestože od událostí prvního dílu uplynulo již několik let, vášně rozpoutané tehdejšími intrikami stále nevychladly. Opět se můžete setkat s Renátou zvanou Anděl, dříve prostitutkou, nyní manželkou bankéře Justice a majitelkou Riviéry. Elegantní Madame, které podnik patřil předtím a nyní tu pracuje jako pouhá ředitelka, osnuje nové intriky, aby získala zpět vše, co ztratila, a současně zničila Renátu. Nástrojem její pomsty se má stát šarmantní sňatkový podvodník Jaroslav, kterého v podniku uvede jako barona Slawického. Podaří se jí probudit Renátin zájem, a tak se zdá, že past brzy zaklapne. Jenže vše nakonec dopadne jinak.
    Žánry:KomedieErotický
    36
  • Postavení mimo hru
    Postavení mimo hru (1979)
    FilmRole: Alena (voice)
    48%
    37
  • Tísňové volání
    Tísňové volání (1986)
    FilmRole: zpěvačka
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    48%
    Dramatický víkend hlídkového vozu v ulicích pražského centra. Poručík VB Josef Kabát (J. Vinklář) denně s kolegy projíždí v hlídkovém voze centrem Prahy. Svůj rajón nade vše miluje a nevyměnil by jej ani za pohodlnější život v kanceláři či na dispečinku. Poté, co někdo z občanů zavolá na tísňovou linku 158, vyjíždí Kabát k různým případům, ať už nehodám, krádežím, výtržnostem či přepadením. V jednom vykradeném bytě najde po pachatelích rozbité dioptrické brýle a utržený kus kožené bundy. Přesně takové věci nosí jeho osmnáctiletý syn Pavel (M. Dlouhý), který shodou okolností ve stejnou dobu zmizel, údajně s kamarády na chatu. Kabát však nemá čas řešit své rodinné problémy: po ulicích Prahy se totiž potlouká příliš mnoho zlodějů a pochybných existencí. Nejhorší z nich je dvojice mladíků, kteří právě znásilnili a zavraždili nevinnou dívku...
    Žánry:Krimi
    38
  • Tichý Američan v Praze
    Tichý Američan v Praze (1978)
    FilmRole: Ann
    V éře normalizace se vrátily i zdánlivě již pohřbené agentské historky. Tato se odehrává v těsně poválečných letech a vypráví o odhalení špionážní sítě, kterou na českém území spřádal americký diplomat. Neuspěl: nejprve mu spáchala sebevraždu blízká spolupracovnice, jíž bylo dokázáno, že za války kolaborovala s nacisty, a poté již zásah bdělé Bezpečnosti. K prchajícím Američanům se však na oplátku připojil československý agent. Naivní dobrodružnou vyprávěnku sotva kdo mohl přijmout vážně.
    47%
    V éře normalizace se vrátily i zdánlivě již pohřbené agentské historky. Tato se odehrává v těsně poválečných letech a vypráví o odhalení špionážní sítě, kterou na českém území spřádal americký diplomat. Neuspěl: nejprve mu spáchala sebevraždu blízká spolupracovnice, jíž bylo dokázáno, že za války kolaborovala s nacisty, a poté již zásah bdělé Bezpečnosti. K prchajícím Američanům se však na oplátku připojil československý agent. Naivní dobrodružnou vyprávěnku sotva kdo mohl přijmout vážně.
    39
  • Zatoulané dělo
    Zatoulané dělo (1959)
    FilmRole: tanečnice
    44%
    40
  • Ordinace v růžové zahradě
    Ordinace v růžové zahradě (2005)
    Seriál
    • Oneplay
    18%
    41

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.