Valerio Isidori (19. ledna 1942, Sanremo, Itálie – 3. dubna 2014, Řím, Itálie) byl italský herec, který se proslavil především jako charakterní herec v komediálních i dramatických rolích. Jeho výrazná tvář s neobvyklými rysy z něj učinila nezaměnitelnou osobnost italské kinematografie.
Isidori se během své osmnáctileté herecké kariéry etabloval jako vyhledávaný charakterní herec, který často ztvárňoval výstřední nebo podivínské postavy. Byl známý především jako komediální herec, který působil jako herecká "spalla" (podpora) mnoha významným italským komikům. Spolupracoval s osobnostmi jako Lino Banfi, Pippo Franco, Alvaro Vitali, Tomas Milian a později také s Alberto Sordi, Enrico Montesano, Paolo Villaggio, Antonio Albanese a Giorgio Panariello.
Přestože byl primárně spojován s komediálními rolemi, dokázal Isidori přesvědčivě ztvárnit i dramatické postavy v mezinárodních produkcích. Mezi jeho nejvýznamnější filmové role patří účinkování v oceňovaném historickém dramatu The Name of the Rose (1986) režiséra Jean-Jacques Annauda, kde ztvárnil postavu mnicha po boku Seana Conneryho. Dalším významným mezinárodním projektem byl biblický epos The Passion of the Christ (2004) režiséra Mela Gibsona, kde se objevil jako dvořan krále Heroda.
V roce 1999 si zahrál roli Mistra Antonia v romantické komedii A Midsummer Night's Dream režiséra Michaela Hoffmana, adaptaci Shakespearovy hry s hvězdným obsazením včetně Michelle Pfeiffer, Kevina Klinea a Ruperta Everetta. Z italských filmů stojí za zmínku jeho účinkování v komediích jako Mia moglie è una bestia (1988), kde ztvárnil asistenta profesora po boku Massima Boldiho a Evy Grimaldi, Ricky & Barabba (1992) režiséra Christiana De Sicy, kde hrál hotelového nosiče, a Uomo d'acqua dolce (1996) režiséra Antonia Albanese. Jeho filmografie zahrnuje také snímky jako L'avaro (1990), Ci hai rotto papà (1993) a Fantozzi 2000 - La clonazione (1999).
Valerio Isidori byl typickým představitelem italských charakterních herců, kteří dokázali obohatit film svou jedinečnou přítomností a výrazem. Jeho schopnost přizpůsobit se různým žánrům a spolupracovat s režiséry různých stylů z něj učinila respektovaného profesionála, jehož tvář zůstává zapsána v historii italské i mezinárodní kinematografie.