7.2

Maria Heiskanen: Filmy a seriály

  • Tusenbröder
    Tusenbröder (2002)
    Seriál
    79%
    1
  • Karaoke Blues
    Karaoke Blues (2023)
    FilmRole: Ylihoitaja
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Autorský tvůrce a legenda finské kinematografie Aki Kaurismäki se opět vrací na festivalovou scénu se svým osobitým černým humorem. Jeho v pořadí dvacátý snímek se soustředí na osamělou dvojici, která během jedné noci nalezne svou první a poslední lásku. Melancholickou tragikomedií vzdává hold Bressonovi, Chaplinovi a Ozuovi a ohledává pevné životní hodnoty, jakými jsou láska, solidarita a respekt. Snímek je součástí soutěžní sekce festivalu v Cannes 2023.
    Žánry:DramaKomedie
    77%
    Autorský tvůrce a legenda finské kinematografie Aki Kaurismäki se opět vrací na festivalovou scénu se svým osobitým černým humorem. Jeho v pořadí dvacátý snímek se soustředí na osamělou dvojici, která během jedné noci nalezne svou první a poslední lásku. Melancholickou tragikomedií vzdává hold Bressonovi, Chaplinovi a Ozuovi a ohledává pevné životní hodnoty, jakými jsou láska, solidarita a respekt. Snímek je součástí soutěžní sekce festivalu v Cannes 2023.
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Skuteční lidé
    Skuteční lidé (2012)
    Seriál
    Nadčasový klenot, který obstojí v konkurenci těch nejlepších seriálových sci-fi, připomíná velkorozpočtové seriálové blockbustery, jako je Westworld. Skuteční lidé vznikli z nesrovnatelně menšího rozpočtu, přesto se před deseti lety ve Švédsku povedlo díky elegantnímu designu, skvělému scénáři i hereckým výkonům natočit velmi uvěřitelný seriál o komplikovaném vztahu lidí a robotů, který se o něco více než filozofickým otázkám o povaze lidskosti věnuje otázkám sociálním. V první sezoně sledujeme pokus o robotí vzpouru i život několika švédských rodin, jejichž vnitřní dynamiku koupě domácího robota změnila. Skuteční lidé se věnují tématu nahrazování lidské práce technologiemi, možnostem využívání pro péči a všechno to, co lidem mnohdy chybí – lecjaké prázdno může zaplnit právě přítomnost robotů. (Serial Killer)
    Žánry:DramaSci-fiThriller
    76%
    Nadčasový klenot, který obstojí v konkurenci těch nejlepších seriálových sci-fi, připomíná velkorozpočtové seriálové blockbustery, jako je Westworld. Skuteční lidé vznikli z nesrovnatelně menšího rozpočtu, přesto se před deseti lety ve Švédsku povedlo díky elegantnímu designu, skvělému scénáři i hereckým výkonům natočit velmi uvěřitelný seriál o komplikovaném vztahu lidí a robotů, který se o něco více než filozofickým otázkám o povaze lidskosti věnuje otázkám sociálním. V první sezoně sledujeme pokus o robotí vzpouru i život několika švédských rodin, jejichž vnitřní dynamiku koupě domácího robota změnila. Skuteční lidé se věnují tématu nahrazování lidské práce technologiemi, možnostem využívání pro péči a všechno to, co lidem mnohdy chybí – lecjaké prázdno může zaplnit právě přítomnost robotů. (Serial Killer)
    Žánry:DramaSci-fiThriller
    3
  • Solsidan
    Solsidan (2010)
    Seriál
    74%
    4
  • Věčné okamžiky
    Věčné okamžiky (2008)
    FilmRole: Maria Larssonová
    • Filmbox+
    Prostá, ale přirozeně inteligentní Maria žije spolu se svým manželem Sigfridem a rozrůstajícím se potomstvem v předválečném Švédsku. Oč strastiplnější je život její rodiny, o to větším klidem ho přijímá. Smířlivost však neznamená rezignaci a Maria postupně propadá fotografování, jež pro ni představuje možnost kouzlit v dobách, které magii nepřejí. Snímek, rozvážný stejně jako jeho protagonistka, umožňuje pozvolné naladění na dnes již nemyslitelný životní rytmus. Troell své postavy pozoruje se shovívavou láskou, nepřiživuje jejich bolest a radost dávkuje opatrně. Neblahé události, které se postavám v letech kolem první světové války dějí, vycházejí ze zlých úmyslů méně, než by nám současná zkušenost kázala. Zatímco Sigfridovu agresi chápat nelze, s jeho zlobou se ztotožnit můžeme. Snímek překvapuje i tím, jak se vzpouzí tradičním melodramatickým schématům a postavy nechává jednat v souladu s jejich náturou, a nikoli žánrovými pravidly. [44. MFFKV 2009]
    Režie:Jan Troell
    74%
    Prostá, ale přirozeně inteligentní Maria žije spolu se svým manželem Sigfridem a rozrůstajícím se potomstvem v předválečném Švédsku. Oč strastiplnější je život její rodiny, o to větším klidem ho přijímá. Smířlivost však neznamená rezignaci a Maria postupně propadá fotografování, jež pro ni představuje možnost kouzlit v dobách, které magii nepřejí. Snímek, rozvážný stejně jako jeho protagonistka, umožňuje pozvolné naladění na dnes již nemyslitelný životní rytmus. Troell své postavy pozoruje se shovívavou láskou, nepřiživuje jejich bolest a radost dávkuje opatrně. Neblahé události, které se postavám v letech kolem první světové války dějí, vycházejí ze zlých úmyslů méně, než by nám současná zkušenost kázala. Zatímco Sigfridovu agresi chápat nelze, s jeho zlobou se ztotožnit můžeme. Snímek překvapuje i tím, jak se vzpouzí tradičním melodramatickým schématům a postavy nechává jednat v souladu s jejich náturou, a nikoli žánrovými pravidly. [44. MFFKV 2009]
    Režie:Jan Troell
    5
  • Transport
    Transport (2022)
    SeriálRole: Inkeri Aho
    Novinářka sleduje stopu mikročipu nalezeného v dětské výživě. Chyba bankovního manažera ji zaplete do mnohem většího schématu. Rodina se rozpadá poté, co zmizí otec. Pojišťovací inspektor vyšetřuje, co se stalo s veterinářem pohraniční kontroly. Toto napínavé severské krimi drama vstupuje do světa mezinárodního praní špinavých peněz skrze příběhy obyčejných lidí zapletených do zločinů.
    Žánry:Drama
    69%
    Novinářka sleduje stopu mikročipu nalezeného v dětské výživě. Chyba bankovního manažera ji zaplete do mnohem většího schématu. Rodina se rozpadá poté, co zmizí otec. Pojišťovací inspektor vyšetřuje, co se stalo s veterinářem pohraniční kontroly. Toto napínavé severské krimi drama vstupuje do světa mezinárodního praní špinavých peněz skrze příběhy obyčejných lidí zapletených do zločinů.
    Žánry:Drama
    6
  • Havrani
    Havrani (2017)
    FilmRole: Gärd
    Agne se snaží udržet při životě state, kde jeho rodina téměř sto let hospodařila. Jeho konzervativní názory však narážejí na nastupující modernizaci a na představy jeho nejstaršího syna o vlastní budoucnosti. Fotograf a režisér Jens Assur zasadil svůj debut do Švédska sedmdesátých let a dodal příběhu o tradicích, přesvědčeních a čirém šílenství drsné kulisy. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    Režie:Jens Assur
    66%
    Agne se snaží udržet při životě state, kde jeho rodina téměř sto let hospodařila. Jeho konzervativní názory však narážejí na nastupující modernizaci a na představy jeho nejstaršího syna o vlastní budoucnosti. Fotograf a režisér Jens Assur zasadil svůj debut do Švédska sedmdesátých let a dodal příběhu o tradicích, přesvědčeních a čirém šílenství drsné kulisy. (Febiofest)
    Žánry:Drama
    Režie:Jens Assur
    7
  • Åsa Larssons Rebecka Martinsson
    Åsa Larssons Rebecka Martinsson (2017)
    Seriál
    Kriminální série televizních filmů se odehrává v těžko přístupném a mrazivě úchvatném prostředí severního Švédska. Hlavní hrdinkou je právnička Rebecka Martinsson, která navzdory velkolepé kariéře ve významné advokátní firmě ve Stockholmu a solidnímu vztahu s atraktivním přítelem nemá klid. Všechno se změní, když nečekaně umírá její blízká kamarádka z dětství. Rebecka se váhavě vrací za severní polární kruh do městečka Kiruna, kde vyrůstala. Tam zjišťuje, že kamarádčina smrt nebyla žádná nehoda. Ve skutečnosti jde o vraždu. Hned je jí jasné, že nemůže odjet, dokud neodhalí pravdu. Rebecka kontaktuje svou známou Annu Marii Mella, jež pracuje u policie, a zamotá se do vyšetřování. Rychle se ocitá uprostřed vzrušujícího, ale nebezpečného honu na vraha, který může zabíjet znovu. Čím blíže je šokujícímu odhalení, tím více se musí vyrovnávat se strašlivými, traumatickými zážitky z vlastní minulosti...
    Žánry:Krimi
    65%
    Kriminální série televizních filmů se odehrává v těžko přístupném a mrazivě úchvatném prostředí severního Švédska. Hlavní hrdinkou je právnička Rebecka Martinsson, která navzdory velkolepé kariéře ve významné advokátní firmě ve Stockholmu a solidnímu vztahu s atraktivním přítelem nemá klid. Všechno se změní, když nečekaně umírá její blízká kamarádka z dětství. Rebecka se váhavě vrací za severní polární kruh do městečka Kiruna, kde vyrůstala. Tam zjišťuje, že kamarádčina smrt nebyla žádná nehoda. Ve skutečnosti jde o vraždu. Hned je jí jasné, že nemůže odjet, dokud neodhalí pravdu. Rebecka kontaktuje svou známou Annu Marii Mella, jež pracuje u policie, a zamotá se do vyšetřování. Rychle se ocitá uprostřed vzrušujícího, ale nebezpečného honu na vraha, který může zabíjet znovu. Čím blíže je šokujícímu odhalení, tím více se musí vyrovnávat se strašlivými, traumatickými zážitky z vlastní minulosti...
    Žánry:Krimi
    8
  • Capitano, Il
    Capitano, Il (1991)
    FilmRole: Minna
    65%
    9
  • Miehen työ
    Miehen työ (2007)
    FilmRole: Katja
    Juha před dvěma měsíci ztratil práci, ale jeho rodina to stále neví. Každý den předstírá odchod do práce, aby pak zoufale hledal nové zaměstnání. Při první řemeslnické zakázce u postarší ženy ho zaskočí neobvyklá nabídka – když ji bude celou hodinu česat nahý, obdrží 1000 eur. Snadnost výdělku přivede Juhu na nápad, že se stane gigolem pro zralé ženy, jež touží po mužském dotyku. S taxikářem Ollim pomalu rozjíždějí relativně úspěšnou akci, která se ale před Juhovou rodinou nedá tajit do nekonečna. Rodinné drama není v rukách scenáristy a režiséra Aleksiho Salmenperäho pouze temně depresivním příběhem muže, jenž se rozhodl se prodávat, ale i jemně humorným pohledem na svět gigola-amatéra, ztvárněný bez laciných motivů.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    64%
    Juha před dvěma měsíci ztratil práci, ale jeho rodina to stále neví. Každý den předstírá odchod do práce, aby pak zoufale hledal nové zaměstnání. Při první řemeslnické zakázce u postarší ženy ho zaskočí neobvyklá nabídka – když ji bude celou hodinu česat nahý, obdrží 1000 eur. Snadnost výdělku přivede Juhu na nápad, že se stane gigolem pro zralé ženy, jež touží po mužském dotyku. S taxikářem Ollim pomalu rozjíždějí relativně úspěšnou akci, která se ale před Juhovou rodinou nedá tajit do nekonečna. Rodinné drama není v rukách scenáristy a režiséra Aleksiho Salmenperäho pouze temně depresivním příběhem muže, jenž se rozhodl se prodávat, ale i jemně humorným pohledem na svět gigola-amatéra, ztvárněný bez laciných motivů.
    [Zdroj: Febiofest 2008]
    Žánry:Drama
    10
  • Kerron sinulle kaiken
    Kerron sinulle kaiken (2013)
    FilmRole: Silva
    64%
    11
  • Světla v soumraku
    Světla v soumraku (2006)
    FilmRole: Aila
    • MUBI
    Svůj nový autorský projekt označuje scenárista a režisér Aki Kaurismäki za třetí část volné trilogie o ztroskotancích: zatímco snímek Mraky odtáhly vyprávěl o nezaměstnanosti a Muž bez minulosti o bezdomovectví, příběh Světel v soumraku se úzce dotýká tématu osamělosti. Hrdinou vyprávění je muž jménem Koistinen, který se nechá zaměstnat jako noční hlídač u helsinské bezpečnostní agentury. Sám se však ocitá v ohrožení: bezpečnou každodenní rutinu zamlklého muže totiž drasticky naruší krásná, ale ledově chladná blondýnka Mirja, která mu zlomí srdce a zatáhne ho do „velkého“ světa zločinu. Další ženou v Koistinenově životě je nenápadná Aila, která se mu pokouší pomoci… Melancholické vyprávění o tiché tragédii lidské samoty je natočeno v ryzím kaurismäkiovském stylu. Z autorových cinefilských inspirací se v podobě bezcitné plavovlásky Mirji do popředí zájmu prodralo i Hitchcockovo Vertigo.
    Žánry:Drama
    63%
    Svůj nový autorský projekt označuje scenárista a režisér Aki Kaurismäki za třetí část volné trilogie o ztroskotancích: zatímco snímek Mraky odtáhly vyprávěl o nezaměstnanosti a Muž bez minulosti o bezdomovectví, příběh Světel v soumraku se úzce dotýká tématu osamělosti. Hrdinou vyprávění je muž jménem Koistinen, který se nechá zaměstnat jako noční hlídač u helsinské bezpečnostní agentury. Sám se však ocitá v ohrožení: bezpečnou každodenní rutinu zamlklého muže totiž drasticky naruší krásná, ale ledově chladná blondýnka Mirja, která mu zlomí srdce a zatáhne ho do „velkého“ světa zločinu. Další ženou v Koistinenově životě je nenápadná Aila, která se mu pokouší pomoci… Melancholické vyprávění o tiché tragédii lidské samoty je natočeno v ryzím kaurismäkiovském stylu. Z autorových cinefilských inspirací se v podobě bezcitné plavovlásky Mirji do popředí zájmu prodralo i Hitchcockovo Vertigo.
    Žánry:Drama
    12
  • Jako bílý sníh
    Jako bílý sníh (2001)
    FilmRole: Merja
    • Netflix
    Zkušený švédský režisér Jan Troell (1931) se našim divákům představil např. životopisným snímkem Hamsun (1996). Tentokrát se inspiroval životními osudy první švédské pilotky Elsy Anderssonové, která byla krátce před vypuknutím první světové války ve věku 22 let jedinou studentkou a absolventkou nové letecké školy v Ljungbyhed. Odvážná a krásná pilotka fascinovala všechny muže, kterým zkřížila cestu. I její velká láska patřila k milovanému prostředí letadel, které v té době zdaleka nebylo bezpečným koníčkem, natož způsobem obživy. Elsa, která měla v srdci stále temné místo po smrti maminky v raném dětství, se snaží překonat další krizi bujarým společenským životem na večírcích a v nočních klubech. Přítelkyně v Berlíně ji zláká k další nebezpečné zálibě - parašutismu. I ten byl tehdy teprve v plenkách a seskoky padákem představovaly velkou společenskou podívanou. Elsa se brzy stala i slavnou parašutistkou. Hlavní roli ve dvoudílném historickém snímku ztvárnila půvabná švédská herečka Amanda Oomsová.
    Žánry:Drama
    Režie:Jan Troell
    63%
    Zkušený švédský režisér Jan Troell (1931) se našim divákům představil např. životopisným snímkem Hamsun (1996). Tentokrát se inspiroval životními osudy první švédské pilotky Elsy Anderssonové, která byla krátce před vypuknutím první světové války ve věku 22 let jedinou studentkou a absolventkou nové letecké školy v Ljungbyhed. Odvážná a krásná pilotka fascinovala všechny muže, kterým zkřížila cestu. I její velká láska patřila k milovanému prostředí letadel, které v té době zdaleka nebylo bezpečným koníčkem, natož způsobem obživy. Elsa, která měla v srdci stále temné místo po smrti maminky v raném dětství, se snaží překonat další krizi bujarým společenským životem na večírcích a v nočních klubech. Přítelkyně v Berlíně ji zláká k další nebezpečné zálibě - parašutismu. I ten byl tehdy teprve v plenkách a seskoky padákem představovaly velkou společenskou podívanou. Elsa se brzy stala i slavnou parašutistkou. Hlavní roli ve dvoudílném historickém snímku ztvárnila půvabná švédská herečka Amanda Oomsová.
    Žánry:Drama
    Režie:Jan Troell
    13
  • Poslední věta
    Poslední věta (2012)
    FilmRole: Pirjo
    • Netflix
    • Filmbox+

    Hlavní postavou intimního životopisného snímku je švédský univerzitní profesor a žurnalista Torgny Segerstedt. Muž, který byl pozoruhodný nejen svými protihitlerovskými postoji v průběhu druhé světové války, ale i svým osobním životem a inspirativním způsobem myšlení. Snímek režiséra Jana Troella využívá i původních dokumentárních záběrů, nicméně jeho hlavním cílem je představit Segerstedta jako muže zmítaného milostnou vášní k manželce svého přítele, stejně tak jako autora snažícího se prosadit své myšlenky ve velice složité době nastupujícího nacismu. Skvěle obsazené psychologické drama, v hlavních rolích s Jesperem Christensenem a Pernillou Augustovou, se úzce dotýká základních lidských témat: lásky, svobody nebo smrti. Film byl uveden na řadě světových festivalů, například v Chicagu, Stockholmu nebo Montrealu.(Febiofest)

    Režie:Jan Troell
    61%

    Hlavní postavou intimního životopisného snímku je švédský univerzitní profesor a žurnalista Torgny Segerstedt. Muž, který byl pozoruhodný nejen svými protihitlerovskými postoji v průběhu druhé světové války, ale i svým osobním životem a inspirativním způsobem myšlení. Snímek režiséra Jana Troella využívá i původních dokumentárních záběrů, nicméně jeho hlavním cílem je představit Segerstedta jako muže zmítaného milostnou vášní k manželce svého přítele, stejně tak jako autora snažícího se prosadit své myšlenky ve velice složité době nastupujícího nacismu. Skvěle obsazené psychologické drama, v hlavních rolích s Jesperem Christensenem a Pernillou Augustovou, se úzce dotýká základních lidských témat: lásky, svobody nebo smrti. Film byl uveden na řadě světových festivalů, například v Chicagu, Stockholmu nebo Montrealu.(Febiofest)

    Režie:Jan Troell
    14
  • Rööperi
    Rööperi (2009)
    FilmRole: Marja
    61%
    15
  • Det viktigste er forbi
    Det viktigste er forbi (2012)
    FilmRole: Ragnhild
    • Netflix
    61%
    16
  • Brandbilen som försvann
    Brandbilen som försvann (1993)
    FilmRole: Carla
    55%
    17
  • Nahoru dolů
    Nahoru dolů (2014)
    FilmRole: Katri
    55%
    18
  • 19
  • Hella W
    Hella W (2011)
    FilmRole: Kerttu Nuorteva, "Elina Sigrid Hämäläinen"
    52%
    20
  • Gomorron
    Gomorron (1992)
    Seriál
    44%
    21

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.