?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mauro Gavazzi: Filmy a seriály

  • Soumrak bohů
    Soumrak bohů (1969)
    Film
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    74%
    Moc a bohatství rodu von Essenbeck zůstalo nedotčeno, i když Německo prohrálo válku a následovala deprese. Teď je rok 1934 a baron svolal svou rodinu na večeři. Tato příležitost přinese do jeho domu i sestřenici, která právě vstupuje do nacistické strany. Doprovází ji manažer baronovy společnosti. Dvě malé dívky v salonu recitují verše a pak si se sestřenicí Martin hrají na schovávanou. Náhle se ozve výkřik. Baron byl zastřelen pistolí jejich otce a otec prchá... V tomto světě neexistuje nikdo pozitivní. Pochmurné v dějinách, když už ani peníze neznamenají moc a nemohou lidi ochránit před krutostí německého fašismu. Ve filmu Soumrak bohů se režisér Luchino Visconti věnuje jedné z ústředních témat své tvorby: morálnímu úpadku vyšších společenských vrstev a rozkladu rodiny. V předvečer 2. světové války musí rodina ocelářských velkoprůmyslníků von Essenbecků čelit nové společenské situaci. Jejich bohatství a vliv už bez správné politické orientace nic neznamenají. Barón Joachim von Essenbeck svolá při příležitosti oslav svých narozenin celou rodinu. Chce oznámit, že navzdory jeho antipatii vůči národnímu socialismu je pro dobro rodinného podniku nutné s novou mocí spolupracovat. Proto zbaví levicového demokrata Herberta vedení podniku a na jeho místo jmenuje svého staršího syna Konstantina, člena SA. Ctižádostivá dcera Sophia také vycítí příležitost a doufá, že v nové době se jí spolu se snoubencem Friedrichem podaří vyšvihnout na čelo podniku. V tu samou noc Friedricha přemluví, aby starého barona zastřelil tak, že podezření padne na odvolaného Herberta. Tím se uvnitř vážené a vlivné rodiny začíná nelítostný boj o moc, který předznamenává strmý pád všech jejích členů. Soumrak bohů je brilantní historickou studií o vzestupu nacismu za podpory elity, zároveň je však i nadčasovým obrazem zhoubných lidských vášní: ctižádosti, touhy po moci, žárlivosti, panovačnosti a krutosti. Film je prvním dílem volné, tzv. německé trilogie (Soumrak bohů, Smrt v Benátkách, Ludwig), která patří k jedněm z posledních vrcholů Viscontiho filmografie.
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Ostrov v ohni
    Ostrov v ohni (1969)
    Film
    72%
    2
  • Smrt v Benátkách
    Smrt v Benátkách (1971)
    Film
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    70%
    Hudební skladatel Gustav von Aschenbach, zotavující se po srdečním záchvatu v Benátkách, se již nikdy zdraví ani uspokojení nedočká, stihne se jen platonicky zamilovat do andělsky půvabného polského chlapce Tadzia (s nímž nikdy nepromluví, ani se jej nedotkne). Ale více než o znenadání probuzenou erotickou vášeň, i když je ta přítomna též, jde o uchvácení krásou, která si člověka podmaní a ovládne - ostatně v retrospektivách podloženou bouřlivou diskusí Gustava s přítelem o kráse (zda krásu lze umělecky stvořit či zda ji jen můžeme našimi smysly vnímat, skladatel odmítá přijmout názor, že morálka nemá s tvorbou nic společného). Vizuální ztvárnění filmu, zasazeného do období odeznívající secese, koresponduje s emotivním laděním filmu, do ještě starosvětského hotelu ještě nepronikly znepokojivé zprávy, k nimž se dostane hrdina vyprávění - hrozí epidemie cholery. Vzhled dezinfikovaného města, v jehož šedých, nehostinných uličkách se povalují haldy odpadků, tak dotváří apokalyptické zarámování melancholického příběhu, který jen předznamenává konečný zánik starého světa a jeho jistot. Roku 1911 přichází do Benátek vyčerpaný hudební skladatel Gustav von Aschenbach. V prostředí honosného italského letoviska se chce zotavit, načerpat novou životní sílu i inspiraci. Ta přichází v nečekané formě a bere na sebe podobu efébsky krásného polského mladíka Tadzia. Aschenbach postupně přichází na to, že jeho fascinace chlapcem se mění na platonickou lásku k ideálu krásy, který se celý život snažil hledat v hudbě. Situace v Benátkách však přestává být bezpečná nejen pro Aschenbachovy city, ale i pro jeho zdraví. Zákeřné scirocco přiválo do stojatých vod benátských kanálů choleru. Benátčané žijící z turistů se snaží informace o epidemii za každou cenu co nejdéle udržet v tajnosti. Smrt v Benátkách, která patří k vrcholům tvorby režiséra Luchina Viscontiho, je druhým dílem tzv. německé trilogie. Film je dokonalou evokací atmosféry pozdní secese, belle époque i starého světa, který po 1. světové válce zanikl. Předobrazem postavy Gustava von Aschenbacha byl hudební skladatel Gustav Mahler. Proto ve své adaptaci Visconti změnil Aschenbachovu profesi ze spisovatele na hudebního skladatele. S pomocí dokonalé scénografie a hudby Mahlera, Lehára a Musorgského vytvořil z předlohy, která bývala považována za nesfilmovatelnou, reflexi o podstatě umělecké tvorby, krásy a o dvou silách řídících život člověka: síle lásky a síle smrti.
    3
  • Zlomyslnost
    Zlomyslnost (1973)
    Film
    68%
    4
  • Bellissimo novembre, Un
    Bellissimo novembre, Un (1969)
    Film
    Pokrytecká morálka a erotické dusno pod žhavým sicilským sluncem... Zámožná sicilská rodina tráví většinu času ve svém venkovském sídle, kde se rozehrává i žhavé drama podle románu Ercola Pattiho. Po smrti otce nemůže sedmnáctiletý Nino vystát nového matčina milence a upne své city na krásnou tetu Cettinu. Cettina, černá ovce rodiny, však svým provokativním chováním posouvá Ninovu náklonnost směrem, který se pro tetičku a synovce příliš nehodí…
    Žánry:DramaRomantický
    61%
    Pokrytecká morálka a erotické dusno pod žhavým sicilským sluncem... Zámožná sicilská rodina tráví většinu času ve svém venkovském sídle, kde se rozehrává i žhavé drama podle románu Ercola Pattiho. Po smrti otce nemůže sedmnáctiletý Nino vystát nového matčina milence a upne své city na krásnou tetu Cettinu. Cettina, černá ovce rodiny, však svým provokativním chováním posouvá Ninovu náklonnost směrem, který se pro tetičku a synovce příliš nehodí…
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Addio, fratello crudele
    Addio, fratello crudele (1971)
    Film
    61%
    6
  • Gatto dagli occhi di giada, Il
    Gatto dagli occhi di giada, Il (1977)
    Film
    59%
    7
  • Soukromé neřesti, veřejné ctnosti
    Soukromé neřesti, veřejné ctnosti (1976)
    Film
    56%
    8
  • Malabimba
    Malabimba (1979)
    Film
    55%
    9
  • Noci hrůzy
    Noci hrůzy (1981)
    Film
    Ve starých etruských spisech objevil podivínský vědec, žijící na osamělém panském sídle, formuli k oživení mrtvých. Po použití formule začali všichni mrtví odpočívající v pokoji na starobylém hřbitově ožívat a, jak už je u zombie zvykem, k přežití potřebovali čerstvé lidské maso. Bohužel, právě v tuto dobu navštívili vědce jeho přátelé, kteří se postupně stávají potravou pro zombie a sami se zařazují do jejich řad. Zombií přibývá, není se kam schovat.
    54%
    Ve starých etruských spisech objevil podivínský vědec, žijící na osamělém panském sídle, formuli k oživení mrtvých. Po použití formule začali všichni mrtví odpočívající v pokoji na starobylém hřbitově ožívat a, jak už je u zombie zvykem, k přežití potřebovali čerstvé lidské maso. Bohužel, právě v tuto dobu navštívili vědce jeho přátelé, kteří se postupně stávají potravou pro zombie a sami se zařazují do jejich řad. Zombií přibývá, není se kam schovat.
    10
  • Giallo a Venezia
    Giallo a Venezia (1979)
    Film
    U řeky ve městě Vezia policie nalezla mrtvý pár. Muž je ubodán neznámým předmětem a žena utopena, ovšem leží vedle něj na zemi. Nevysvětlitelná okolnost těchto vražd vede k vyšetřování, ovšem brutálních vražd začíná přibývat. Jsou vražděny ženy i muži a to velice krutými způsoby. Je jasné, že měli se smrtí těch dvou milenců něco společného, ale kdo je vrah a jak se co přesně událo – to už musí objasnit detektiv.
    53%
    U řeky ve městě Vezia policie nalezla mrtvý pár. Muž je ubodán neznámým předmětem a žena utopena, ovšem leží vedle něj na zemi. Nevysvětlitelná okolnost těchto vražd vede k vyšetřování, ovšem brutálních vražd začíná přibývat. Jsou vražděny ženy i muži a to velice krutými způsoby. Je jasné, že měli se smrtí těch dvou milenců něco společného, ale kdo je vrah a jak se co přesně událo – to už musí objasnit detektiv.
    11

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.