Olga Scheinpflugová: Nejlepší filmy a seriály

6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Olga Scheinpflugová: Filmy a seriály

Olga Scheinpflugová, česká herečka a spisovatelka, se narodila 3. prosince 1902 ve Slaném. Pocházela z umělecké rodiny; jejím otcem byl spisovatel Karel Scheinpflug. Herectví studovala u Marie Hübnerové a svou profesionální kariéru zahájila ve Švandově divadle v roce 1920.

Počátky filmové kariéry

Ve filmu debutovala v roce 1922 snímkem "Zlatý klíček", natočeným podle scénáře Karla Čapka. V roce 1931 ztvárnila roli Heleny Leeové ve filmu "Žena, která se směje". Tyto rané role položily základy její filmové kariéry a ukázaly její herecký talent.

Významné filmové role

V roce 1965 se objevila ve filmu "...a pátý jezdec je Strach", kde ztvárnila postavu učitelky hudby. Téhož roku hrála ve snímku "Každý den odvahu". V roce 1967 propůjčila svůj hlas postavě staré ženy ve filmu "Konec srpna v hotelu Ozon". Tyto role ukazují její schopnost přizpůsobit se různým postavám a žánrům.

Scenáristická tvorba

Olga Scheinpflugová se také věnovala scenáristice. Její literární tvorba zahrnuje scénáře k filmům jako "Madla z cihelny" (1933), "Okénko" (1933) a "Švadlenka" (1936). Tyto práce přispěly k obohacení české kinematografie a ukázaly její všestranný talent.

Televizní a pozdní filmové role

V 60. letech 20. století se Olga Scheinpflugová objevila v několika televizních inscenacích a filmech. V roce 1965 hrála ve filmu "Čintamani & podvodník" a v roce 1966 v televizním seriálu "Eliška a její rod".


  • Čintamani & podvodník
    Čintamani & podvodník (1965)
    FilmRole: vetešnice Alžběta Severýnová / svědkyně, majitelka uzenářství
    • Oneplay
    Titulním hrdinou povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat. Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    78%
    Titulním hrdinou povídky Čintamani a ptáci je vzácný orientální koberec, po němž touží posedlý sběratel. Objevil ho v jednom vetešnictví, nemůže ho ale získat, protože si z něj udělal pelech obletovaný pes majitelky obchodu a ona svého miláčka odmítá připravit o pohodlí. Sběratel se tedy rozhodne koberec ukrást. Je ovšem v takovém podnikání dokonalý amatér... Ústředním hrdinou Příběhů sňatkového podvodníka je pán ve středním věku, jemuž ženy podléhají na kývnutí prstem. Je nadán šarmem i působivou výmluvností, a tak z nich dokáže vytáhnout úspory, než se ty chudery stihnou rozkoukat. Právě padl do rukou spravedlnosti, jenomže policista, který ho musí dopravit do vězení, měl původně v úmyslu zajet si za rodinou, která je na letním bytě. Nabízí se řešení: na čestné slovo vezme zatčeného s sebou a budou předstírat, že jsou přátelé. Policista ovšem podcenil situaci - s jeho nejbližšími je totiž na venkově i svobodná švagrová...
    1
  • ...a pátý jezdec je Strach
    ...a pátý jezdec je Strach (1965)
    FilmRole: učitelka hudby
    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun, nachází ve své bídě a ponížení dost sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: strachu. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    68%
    Režisér se vrátil do doby nacistické okupace, ukazuje obludnost systému, který dokázal z rasových důvodů postavit miliony lidí mimo zákon a odsoudit je k smrti. Do doby, kdy začaly první transporty a kdy se mezi pražským židovským obyvatelstvem začala šířit bezmezná hrůza. Hlavní postava příběhu - židovský lékař, docent Braun, nachází ve své bídě a ponížení dost sil vzdorovat nepříteli nejnebezpečnějšímu: strachu. (oficiální text distributora)
    Žánry:Drama
    2
  • Konec srpna v hotelu Ozon
    Konec srpna v hotelu Ozon (1967)
    FilmRole: stará žena
    66%
    3
  • Každý den odvahu
    Každý den odvahu (1965)
    FilmRole: bytná
    • Oneplay
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl na schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stávají předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak švejkování a ležérnost se stávají bezděčným životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    65%
    Mimořádným talentem 60. let se ukázal být Evald Schorm, který hned svou prvotinou Každý den odvahu rozbouřil veřejné mínění. Poprvé se s takovou otevřeností někdo dotkl hroutících se ideálů. Hrdinou je mladý dělník Jarda (Jan Kačer), někdejší svazácký funkcionář, který si zvykl na schematické, černobílé uvažování, jedině v práci viděl smysl svého života. Zastihujeme jej však v situaci, kdy přestává rozumět dění kolem sebe, nechápe, proč jeho víra a nadšenectví se stávají předmětem nepochopení a výsměchu. Nechápe, že kolem něho se změnil svět, zatímco on ustrnul v dávno překonaných frázích. Stále by chtěl jít příkladem, avšak svými snahami provokuje, zůstává nepochopen i svými nejbližšími, na holičkách jej nechávají i někdejší spolustraníci, kteří si z něho udělali výstavní praporek svých úspěchů. Schorm se však dívá nestranně. Shledává, jak švejkování a ležérnost se stávají bezděčným životním stylem, jak opovržlivě projevovaný nesouhlas se zprofanovanými metodami vůbec nemusí vést k hodnotnější nápravě.
    4
  • Eliška a její rod
    Eliška a její rod (1966)
    SeriálRole: Eliška Rabasová
    • iVysílání

    Šedesátá léta, malá pražská hospoda a v ní Eliška Rabasová, její rodina a lidé kolem ní. To je svět jednoho z prvních komediálních seriálů Jaroslava Dietla, významného tvůrce naší televizní seriálové tvorby. Jeho "Eliška a její rod" znamenala v šedesátých letech výrazné vykročení na cestě za původním českým seriálem. Sklidila divácké uznání i proto, že režisér František Filip vyzval ke spolupráci takové herecké osobnosti, jakou byla Olga Scheinpflugová, Josef Kemr, Jiří Sovák, Iva Janžurová a další.

    Jednotlivé díly:

    1) Dcera

    2) Podnájemník

    3) Syn

    4) Hostinský

    5) Monika

    6) Benjamínek

    7) Utopenec

    8) Živelní pohroma (nedochováno)

    9) Staročeši proti Mladočechům (nedochováno)

    Žánry:Komedie
    65%

    Šedesátá léta, malá pražská hospoda a v ní Eliška Rabasová, její rodina a lidé kolem ní. To je svět jednoho z prvních komediálních seriálů Jaroslava Dietla, významného tvůrce naší televizní seriálové tvorby. Jeho "Eliška a její rod" znamenala v šedesátých letech výrazné vykročení na cestě za původním českým seriálem. Sklidila divácké uznání i proto, že režisér František Filip vyzval ke spolupráci takové herecké osobnosti, jakou byla Olga Scheinpflugová, Josef Kemr, Jiří Sovák, Iva Janžurová a další.

    Jednotlivé díly:

    1) Dcera

    2) Podnájemník

    3) Syn

    4) Hostinský

    5) Monika

    6) Benjamínek

    7) Utopenec

    8) Živelní pohroma (nedochováno)

    9) Staročeši proti Mladočechům (nedochováno)

    Žánry:Komedie
    5

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.