5.9

Jiří Ptáčník: Filmy a seriály

Jiří Ptáčník, český herec, televizní hlasatel a rozhlasový moderátor, se narodil 24. listopadu 1948 v Praze, Československo (dnes Česká republika). Po maturitě vystudoval herectví na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze, kterou absolvoval v roce 1970. Po studiích zahájil svou profesionální hereckou kariéru v Krajském divadle v Kolíně, kde působil až do roku 1990, poté pokračoval v kladenském divadle. Začátky filmové kariéry Svůj filmový debut zaznamenal v roce 1969 ve snímku "Utrpení mladého Boháčka", kde ztvárnil roli trampa. Tento film, režírovaný Františkem Filippem, byl satirickou komedií reflektující tehdejší společenské poměry. Významné filmové role v 70. letech V roce 1971 se objevil v pohádce "Princ Bajaja" jako princátko. Následující rok ztvárnil postavu Jana ve filmu "...a pozdravuji vlaštovky" (1972), který vypráví příběh odbojářky Marie Kudeříkové. V roce 1973 si zahrál roli Petra, bývalého přítele hlavní hrdinky, v kriminálním dramatu "Zlá noc". O rok později, v roce 1974, ztvárnil inženýra Havránka ve filmu "Lidé z metra", který se skládá ze tří povídek zasazených do prostředí pražského metra. Televizní tvorba a seriály Jiří Ptáčník se objevil také v několika televizních seriálech. V roce 1982 ztvárnil postavu Pavla v rodinném seriálu "Dynastie Nováků", který sledoval osudy tří generací jedné rodiny. V roce 1995 se představil jako vévoda d'Angoulême v historické minisérii "Muž v pozadí", která se zabývala politickými intrikami na francouzském dvoře. Pozdější filmové projekty V roce 1994 se objevil ve filmu "Akumulátor 1" režiséra Jana Svěráka, kde ztvárnil roli televizního reportéra. Tento sci-fi snímek se zabývá tématem energie a vlivu médií na lidský život. Kromě herectví se Jiří Ptáčník věnoval i práci televizního hlasatele a rozhlasového moderátora. V letech 1976 až 1981 a znovu od roku 1991 působil jako programový hlasatel v Československé televizi. Spolupracoval také s Českým rozhlasem na stanici ČRo 2 Praha. Jeho hlas je známý i z dabingu a komentářů k dokumentárním filmům.

  • Dobrodružství kriminalistiky
    Dobrodružství kriminalistiky (1989)
    SeriálRole: obhájce (2/Mechanoskopie)
    • iVysílání
    85%
    1
  • Utrpení mladého Boháčka
    Utrpení mladého Boháčka (1969)
    FilmRole: tramp
    • Oneplay
    Všemu je na vině paní Boháčková, kterou velmi trápí, že její dospělý syn Tonda se nechce ženit, protože je přesvědčen, že ženské nejsou pro něj a on není na ženské. Vyzkoušela to i s inzeráty a jeden z nich dokonce vypadal slibně. Návštěva u Janičky Pazderkové v Úvalech, ke které byl Tonda dohnán matčinými slzami, však dopadla pro oba trapně. Celou situaci ještě zkomplikuje stopařka Květa, kterou Tonda přemluví, aby před jeho maminkou hrála nevěstu Janičku. Všechno vychází k plné spokojenosti Tondy, společně trávené okamžiky dokonce dvojici sblíží, ale pak se najednou ve dveřích objeví skutečná Janička, která si všechno promyslela a přijela, aby se s Tondou udobřila.
    Žánry:Komedie
    80%
    Všemu je na vině paní Boháčková, kterou velmi trápí, že její dospělý syn Tonda se nechce ženit, protože je přesvědčen, že ženské nejsou pro něj a on není na ženské. Vyzkoušela to i s inzeráty a jeden z nich dokonce vypadal slibně. Návštěva u Janičky Pazderkové v Úvalech, ke které byl Tonda dohnán matčinými slzami, však dopadla pro oba trapně. Celou situaci ještě zkomplikuje stopařka Květa, kterou Tonda přemluví, aby před jeho maminkou hrála nevěstu Janičku. Všechno vychází k plné spokojenosti Tondy, společně trávené okamžiky dokonce dvojici sblíží, ale pak se najednou ve dveřích objeví skutečná Janička, která si všechno promyslela a přijela, aby se s Tondou udobřila.
    Žánry:Komedie
    2
  • Bakaláři
    Bakaláři (1972)
    Seriál
    • iVysílání
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    72%
    Ke svému názvu přišli Bakaláři až o něco později. První pořad se jmenoval Kufr za dveřmi. O příběhy na toto téma tvůrci požádali psychiatra Miroslava Plzáka, Jaroslava Dietla a Vladimíra Menšíka. Vladimír Menšík tehdy napsal povídku o manželovi, který při banální hádce rozkopl dvířka od kredence a kufr, do něhož je jeho žena uložila, aby je odnesl opravit, považoval za vyhazov. Diváci byli nadšeni, psali a přáli si pokračování. Jaroslav Dietl svolil, že bude pro nově vznikající pořad psát scénáře, ale kde neustále brát témata? Další nápad si poradil i s tímto problémem: výzva, aby diváci psali své příběhy, vyvolala až nečekanou reakci. Dopisy, které během následujících let přišly do televize, by se daly počítat na desetitisíce. Pořad dostal název Bakaláři vědy manželské. „Bakalář byl ve středověku učitel, člověk, který předával zkušenosti. Řekli jsme si, že našimi bakaláři budou právě diváci. Ať se o své zkušenosti dělí, ať je předávají druhým,“ prohlásila Libuše Pospíšilová. Témata, která přicházela, však měla daleko širší okruh. Lidé psali i věci, které dosud nikomu nesvěřili. Jeden z dopisů dokonce začínal slovy: „To bych neřekla ani panu faráři...“ A tak nakonec zůstali jednoduše jen Bakaláři. (oficiální text distributora)
    3
  • Akumulátor 1
    Akumulátor 1 (1994)
    Film
    • Netflix
    • HBO Max
    • Oneplay
    • +3
    71%
    4
  • ...a pozdravuji vlaštovky
    ...a pozdravuji vlaštovky (1972)
    FilmRole: Jan
    63%
    5
  • Princ Bajaja
    Princ Bajaja (1971)
    FilmRole: princátko
    • Oneplay
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    59%
    Hrdinou je mladý princ, který se po smrti rodičů vydává do světa. Při svém putování se seznámí s kouzelným mluvícím koněm a zamiluje se do krásné princezny Slavěny. Na radu svého koně si zaváže jedno oko, předstírá němotu a vstoupí do služeb zámeckého zahradníka. Podle zvuků, které vydává, mu začnou přezdívat Bajaja. Když se však objeví drak a žádá princeznu, jinak zničí celé království, oblékne Bajaja zbroj a na svém koni princeznu zachrání. Splní však slib, který koni dal a odjíždí z místa boje nepoznán. Toho využije podlý Černý rytíř a pod hrozbou si vynutí princezninu přísahu, že to byl on, kdo ji zachránil. Ale jak už to v pohádkách bývá, nakonec všechno dobře dopadne.
    6
  • Zlá noc
    Zlá noc (1973)
    FilmRole: Petr
    59%
    7
  • Podezření
    Podezření (1973)
    FilmRole: hudebník
    57%
    8
  • Půlnoční kolona
    Půlnoční kolona (1973)
    Film
    Příběhy z vojenského prostředí často přesvědčovaly, jak právě toto prostředí prospívá lidskému zušlechtění, jak je inspirativní i zábavné. Půlnoční kolona vypráví o tom, co dělá voják, když má nečekaně volno. Protagonisté mají zajišťovat hladký noční průběh vojenské kolony Prahou, jenže ledacos dopadne jinak. Výřeční mladíci přesvědčí dobráckého velitele, aby jim podepsal dovolenku, hlavní hrdina pak osamí uprostřed panelového sídliště. Podívaná je to však velice umolousaná, svědčící jedině o tom, k jakým trapnostem se byli ochotni snížit i talentovaní herci.
    Režie:Ivo Novák
    44%
    Příběhy z vojenského prostředí často přesvědčovaly, jak právě toto prostředí prospívá lidskému zušlechtění, jak je inspirativní i zábavné. Půlnoční kolona vypráví o tom, co dělá voják, když má nečekaně volno. Protagonisté mají zajišťovat hladký noční průběh vojenské kolony Prahou, jenže ledacos dopadne jinak. Výřeční mladíci přesvědčí dobráckého velitele, aby jim podepsal dovolenku, hlavní hrdina pak osamí uprostřed panelového sídliště. Podívaná je to však velice umolousaná, svědčící jedině o tom, k jakým trapnostem se byli ochotni snížit i talentovaní herci.
    Režie:Ivo Novák
    9
  • Lidé z metra
    Lidé z metra (1974)
    FilmRole: Balada o Bulfasovi - inž. Havránek
    Trojice banálních, námětově i realizačně rozpačitých povídek se odehrává kolem výstavby pražského metra a svým budovatelským laděním spadá do okruhu typicky normalizačních látek, jimiž si někdejší příslušníci nové vlny museli vykupovat svou pomýlenost. Velice mělce zachycuje privátní osudy lidí na pozadí velké stavby, ať již je to milenecká dvojice zvažující pokračování svého vztahu, zlepšovatelský nápad, který pomůže dohnat zpoždění, nebo nález středověkých mincí. Režisér Jaromil Jireš těmito třemi historkami z budování první linky pražského metra splnil povinné normalizační pokání. (oficiální text distributora)
    44%
    Trojice banálních, námětově i realizačně rozpačitých povídek se odehrává kolem výstavby pražského metra a svým budovatelským laděním spadá do okruhu typicky normalizačních látek, jimiž si někdejší příslušníci nové vlny museli vykupovat svou pomýlenost. Velice mělce zachycuje privátní osudy lidí na pozadí velké stavby, ať již je to milenecká dvojice zvažující pokračování svého vztahu, zlepšovatelský nápad, který pomůže dohnat zpoždění, nebo nález středověkých mincí. Režisér Jaromil Jireš těmito třemi historkami z budování první linky pražského metra splnil povinné normalizační pokání. (oficiální text distributora)
    10
  • Dynastie Nováků
    Dynastie Nováků (1982)
    Seriál
    • iVysílání
    41%
    11
  • Ošklivka Katka
    Ošklivka Katka (2008)
    Seriál
    Všichni máme jistě rádi pohádky a vůbec při tom nezáleží na věku. V případě „Ošklivky Katky“ jde o moderní variaci pohádky O Popelce s tím, že děj se odehrává v módní firmě. Naše hrdinka se jmenuje Katka, pochází z pražské periferie a sociálně velmi skromných poměrů. Rodiče dali chytrou a nadanou dceru studovat, ona se jim odvděčila vynikajícími studijními výsledky, dokonce získala stipendium na zahraniční univerzitě. Potud by bylo všechno v pořádku. Jenže teď se Katka nachází v situaci, kdy by ráda našla místo odpovídající jejímu vzdělání a odborné erudici. Jenže to je problém. V dnešní době mají totiž šanci nejen chytří a studovaní lidé, ale také fyzicky přitažliví. A mezi ně Katka rozhodně nepatří. Navíc vkusně se obléknout a mít zájem o módu je něco, co ji absolutně míjí. Se svými starými brýlemi, nemožným účesem, rovnátky a nevkusným oblečením se nemůže divit, že ji všichni nazývají „ošklivkou“. Katku to netrápí, jenže o jedno místo kvůli svému vzhledu přišla (klienti v bance si stěžovali), dalšími přijímacími pohovory neprošla. Táta je bez práce, mamince její krámek s potravinami moc nevydělává... Co s tím? Když Katka objeví v novinách inzerát na místo sekretářky největší módní firmy v zemi, vůbec neváhá. A tady začíná její neuvěřitelný příběh, který popisuje život každého člověka, který se rozhodne poprat se svými handicapy a nepřátelským prostředím. Na své cestě potká velké množství lidí, které musí přesvědčit o svých kvalitách a vnitřní kráse. A samozřejmě se setká hned v prvním díle se svým vysněným princem v podobě prezidenta módního domu. Jeho srdce nakonec získá, cesta za vysněným cílem je však dlouhá a trnitá...
    11%
    Všichni máme jistě rádi pohádky a vůbec při tom nezáleží na věku. V případě „Ošklivky Katky“ jde o moderní variaci pohádky O Popelce s tím, že děj se odehrává v módní firmě. Naše hrdinka se jmenuje Katka, pochází z pražské periferie a sociálně velmi skromných poměrů. Rodiče dali chytrou a nadanou dceru studovat, ona se jim odvděčila vynikajícími studijními výsledky, dokonce získala stipendium na zahraniční univerzitě. Potud by bylo všechno v pořádku. Jenže teď se Katka nachází v situaci, kdy by ráda našla místo odpovídající jejímu vzdělání a odborné erudici. Jenže to je problém. V dnešní době mají totiž šanci nejen chytří a studovaní lidé, ale také fyzicky přitažliví. A mezi ně Katka rozhodně nepatří. Navíc vkusně se obléknout a mít zájem o módu je něco, co ji absolutně míjí. Se svými starými brýlemi, nemožným účesem, rovnátky a nevkusným oblečením se nemůže divit, že ji všichni nazývají „ošklivkou“. Katku to netrápí, jenže o jedno místo kvůli svému vzhledu přišla (klienti v bance si stěžovali), dalšími přijímacími pohovory neprošla. Táta je bez práce, mamince její krámek s potravinami moc nevydělává... Co s tím? Když Katka objeví v novinách inzerát na místo sekretářky největší módní firmy v zemi, vůbec neváhá. A tady začíná její neuvěřitelný příběh, který popisuje život každého člověka, který se rozhodne poprat se svými handicapy a nepřátelským prostředím. Na své cestě potká velké množství lidí, které musí přesvědčit o svých kvalitách a vnitřní kráse. A samozřejmě se setká hned v prvním díle se svým vysněným princem v podobě prezidenta módního domu. Jeho srdce nakonec získá, cesta za vysněným cílem je však dlouhá a trnitá...
    12

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.