6.0

Hana Heřmánková: Filmy a seriály

Hana Heřmánková, herečka, se narodila 1. března 1963 v Praze, Československo. Pochází z herecké rodiny; její sestra Dana Vávrová byla známou dětskou herečkou, známou jako Leontýnka z filmu "Ať žijí duchové". Po maturitě se přihlásila do konkurzu na moderátorku a hlasatelku, který vyhrála. Kromě práce v Československé televizi také uváděla koncerty a různé společenské akce. V roce 1992 získala Hana Heřmánková televizní cenu TýTý za nejpopulárnější hlasatelku.

Počátky filmové kariéry

V roce 1980 debutovala ve filmu "Půl domu bez ženicha" jako kamarádka Oliny. V roce 1981 se objevila ve filmu "Píseň nemilovaného" jako dívka na ulici. V roce 1986 hrála v několika filmech: "Cena medu" jako medička Monika, "Velká filmová loupež" jako filmová hvězda s bílou liškou a "Černá punčocha" jako fotografka Monika Marková.

Televizní a filmové role

V roce 1988 hrála krojovanou selku ve filmu "Na brigádě!". V roce 1989 se objevila jako redaktorka v televizním filmu "Uzavřený okruh". V roce 1996 hrála televizní moderátorku ve filmu "Holčičky na život a na smrt".

Divadelní angažmá

Kromě filmové a televizní tvorby působí Hana Heřmánková i na divadelních scénách. Se svým manželem, hercem Karlem Heřmánkem, vlastní Divadlo Bez zábradlí. Toto soukromé divadlo má v současnosti dvě prestižní scény – v paláci Adria v Praze a v historické budově divadla v Karlových Varech.

Osobní život

Hana Heřmánková je vdaná za herce Karla Heřmánka a mají spolu tři syny. Její sestra Dana Vávrová zemřela v roce 2009 na rakovinu.


  • Lásky mezi kapkami deště
    Lásky mezi kapkami deště (1980)
    FilmRole: Eva
    • Oneplay
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film kromě řady skvělých hereckých výkonů zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    80%
    Žižkov - město ve městě, jehož obyvatelé se vždy považovali spíše za „žižkováky“ než za „pražáky“ - inspiroval řadu režisérů k natočení často autobiograficky laděných filmů, jmenujme např. povídkovou Žižkovskou romanci (1958) režiséra Zdeňka Brynycha. Lásky mezi kapkami deště režiséra Karla Kachyni patří mezi nejvýznamnější „žižkovské“ filmy a současně i mezi nejlepší filmy sedmdesátých let české kinematografie. Děj, situovaný do 30. let minulého století, sleduje na pozadí vrcholící hospodářské krize osudy ševce Bursíka a jeho dvou synů. Film kromě řady skvělých hereckých výkonů zaujme dokonale ztvárněnou atmosférou místa. Do Žižkova se Karel Kachyňa po deseti letech vrátil také svým filmem Blázni a děvčátka (1988).
    1
  • Pražská 5
    Pražská 5 (1989)
    FilmRole: 5. Na brigádě! - žena v kroji
    • Oneplay
    • KVIFF TV
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    73%
    Během osmdesátých let vybujelo z komunistického podzemí svérázné umělecké hnutí. Stmelilo v sobě řadu nekonformních, mladých lidí a definovalo se výmluvným názvem Pražská 5, jako alternativní proud proti umění oficiálnímu. Díky šokujícím scénickým prostředkům, specifickému humoru a tradicí nezatížené poetice se pět souborů: SKLEP, KŘEČ, MIMOZA, VPŘED, KOLOTOČ rázem zařadilo k nejnavštěvovanějším, nejvýraznějším pražským scénám. Řada ocenění na domácích i zahraničních festivalech a nakonec i zcela zaplněný velký sál Lucerny vedly k myšlence zachytit tuto svéráznou poetiku na filmový pás. Pod režií Tomáše Vorla vznikl r. 1988 ve Filmovém studiu Barrandov experiment, který se po půlročním zákazu dostává i do kin. Film Pražská 5 výrazně zasahuje kulturní podvědomí a posiluje předrevoluční náladu roku 1989. Vyprodaná kina s tleskajícími diváky, nadšené recenze a festivalové ceny potvrzují průraznost a sdělnost tohoto uměleckého hnutí osmdesátých let. „Pražská pětka“ se tak stala potenciálem tvůrčích individualit, dodnes působících v nejrůznějších oborech umění. (Vorelfilm)
    2
  • Drsná Planina
    Drsná Planina (1980)
    FilmRole: číšnice
    • Oneplay
    Po účasti v povídkovém filmu Boty plné vody (1976) se začínající režisér Jaroslav Soukup ve svém celovečerním debutu znovu vrátil k povídkové tvorbě spisovatele Rudolfa Kalčíka. Vnucené prorežimní téma se rozhodl obohatit o osobitý stylový pohled. Osudy několika pohraničníků, střežících západní hranice v letech 1946–1949, pojal s civilní až dokumentaristickou autenticitou. Místo hrdinů bez bázně a hany, s přesvědčením hájících státní hranice proti lstivému nepříteli ze Západu, nabídl divákům muže bojující především s hranicemi svých možností v drsné přírodě a neutěšené době plné bídy. K přesvědčivosti snímku přispěli svými výkony i hlavní představitelé Jiří Bartoška, Ivan Vyskočil a Ladislav Potměšil.
    70%
    Po účasti v povídkovém filmu Boty plné vody (1976) se začínající režisér Jaroslav Soukup ve svém celovečerním debutu znovu vrátil k povídkové tvorbě spisovatele Rudolfa Kalčíka. Vnucené prorežimní téma se rozhodl obohatit o osobitý stylový pohled. Osudy několika pohraničníků, střežících západní hranice v letech 1946–1949, pojal s civilní až dokumentaristickou autenticitou. Místo hrdinů bez bázně a hany, s přesvědčením hájících státní hranice proti lstivému nepříteli ze Západu, nabídl divákům muže bojující především s hranicemi svých možností v drsné přírodě a neutěšené době plné bídy. K přesvědčivosti snímku přispěli svými výkony i hlavní představitelé Jiří Bartoška, Ivan Vyskočil a Ladislav Potměšil.
    3
  • Dáma a Král
    Dáma a Král (2017)
    Seriál
    • Oneplay

    Advokátní kancelář přibere do svého týmu soukromého vyšetřovatele, který má za úkol odhalovat skutečné viníky trestných činů, ze kterých jsou obviněni klienti kanceláře. Hlavními hrdiny jsou trochu podivínský vyšetřovatel Prokop Král (Matěj Hádek) a schopná a úspěšná advokátka Lenka Braunová (Tereza Hofová). Společně tvoří protikladnou a jiskřivou dvojici, která však výborně funguje. Pod taktovkou šéfa kanceláře Rudolfa Černého (Miroslav Donutil) a s pomocí začínajícího právníka Jiřího Mladého (Jan Cina) vyšetřují různorodé případy a pomáhají lidem, kteří nemohou nebo nechtějí jít na policii. Žádný zločin, žádná záhada pro ně není neřešitelná. Nejsou policisté, proto musí případy klientů řešit bez kriminalistického zázemí - důvtipem, překvapivou akcí, novým, nečekaným pohledem na zločin nebo jeho pachatele. (TV Nova)

    Žánry:DramaKrimi
    66%

    Advokátní kancelář přibere do svého týmu soukromého vyšetřovatele, který má za úkol odhalovat skutečné viníky trestných činů, ze kterých jsou obviněni klienti kanceláře. Hlavními hrdiny jsou trochu podivínský vyšetřovatel Prokop Král (Matěj Hádek) a schopná a úspěšná advokátka Lenka Braunová (Tereza Hofová). Společně tvoří protikladnou a jiskřivou dvojici, která však výborně funguje. Pod taktovkou šéfa kanceláře Rudolfa Černého (Miroslav Donutil) a s pomocí začínajícího právníka Jiřího Mladého (Jan Cina) vyšetřují různorodé případy a pomáhají lidem, kteří nemohou nebo nechtějí jít na policii. Žádný zločin, žádná záhada pro ně není neřešitelná. Nejsou policisté, proto musí případy klientů řešit bez kriminalistického zázemí - důvtipem, překvapivou akcí, novým, nečekaným pohledem na zločin nebo jeho pachatele. (TV Nova)

    Žánry:DramaKrimi
    4
  • Ranč U Zelené sedmy I.
    Ranč U Zelené sedmy I. (1998)
    Seriál
    • iVysílání
    Donedávna byli Kudrnovi rodina jako každá jiná. Žili ve městě, maminka (Milena Steinmasslová) optička, tatínek (Miro Noga) počítačový programátor, děti typické oběti konzumní společnosti. Jediným disharmonickým bodem jejich životů bylo soužití se sarkastickou babičkou (Jana Štěpánková), upoutanou na kolečkové křeslo a nešetřící jízlivými poznámkami. Pak se to ale stalo - jistý notář jim telefonicky oznámil, že Kudrnovův strýc Hubert (o kterém slyšeli poprvé) zemřel a odkázal jim statek. Maminka, nadšená zastánkyně zdravého života, to uvítala s nadšením, ostatní s rozpaky. Přesto se Kudrnovi na ranč přestěhovali a začala tím velká zemědělská sága, kdy se pošetilí městští lidé naivně pouštějí do sžití s přírodou. Nad některými nápady jejich nejbližší soused, starousedlík Jeřábek (Lubomír Kostelka), jen kroutí hlavou.
    Žánry:Komedie
    66%
    Donedávna byli Kudrnovi rodina jako každá jiná. Žili ve městě, maminka (Milena Steinmasslová) optička, tatínek (Miro Noga) počítačový programátor, děti typické oběti konzumní společnosti. Jediným disharmonickým bodem jejich životů bylo soužití se sarkastickou babičkou (Jana Štěpánková), upoutanou na kolečkové křeslo a nešetřící jízlivými poznámkami. Pak se to ale stalo - jistý notář jim telefonicky oznámil, že Kudrnovův strýc Hubert (o kterém slyšeli poprvé) zemřel a odkázal jim statek. Maminka, nadšená zastánkyně zdravého života, to uvítala s nadšením, ostatní s rozpaky. Přesto se Kudrnovi na ranč přestěhovali a začala tím velká zemědělská sága, kdy se pošetilí městští lidé naivně pouštějí do sžití s přírodou. Nad některými nápady jejich nejbližší soused, starousedlík Jeřábek (Lubomír Kostelka), jen kroutí hlavou.
    Žánry:Komedie
    5
  • Půl domu bez ženicha
    Půl domu bez ženicha (1981)
    FilmRole: Olinina kamarádka
    • Oneplay
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    61%
    Poněkud hořká komedie o tom, že sny rodičů a dětí jsou jen málokdy stejné. Hrdinou příběhu je Franc, otec Oliny a Jiřiny, který se rozhodl, že jim jako svatební dar postaví ohromnou a luxusní vilu. Názor jeho dcer na budoucí život ho ani v nejmenším nezajímá. Energický muž na stavbě zaměstná nejen celou rodinu, ale i Jiřinina snoubence a chlapce, s nímž Olina chodila do tanečních. Navíc o něm začne uvažovat jako o druhém potenciálním ženichovi. Dívky však nesdílejí otcovo nadšení a už vůbec se jim nelíbí, že se jich nikdo na nic neptá. Jak se blíží onen slavný den, kdy by si oba páry měly říci své ano a Franc by jim měl s velkou slávou předat klíče od domu, situace se stále více komplikuje. Franc odmítá pochopit, že dívky mají vlastní představu o životě, a tak není divu, že se mu situace začne vymykat z rukou právě v okamžiku, kdy se blíží naplnění jeho velkého snu...
    Žánry:Komedie
    6
  • Cena medu
    Cena medu (1987)
    FilmRole: Monika
    • Oneplay
    57%
    7
  • Uzavřený okruh
    Uzavřený okruh (1989)
    Film
    54%
    8
  • Velká filmová loupež
    Velká filmová loupež (1987)
    FilmRole: filmová hvězda s bílou liškou
    • Oneplay
    53%
    9
  • Černá punčocha
    Černá punčocha (1987)
    FilmRole: Monika
    • Oneplay
    52%
    10
  • 11
  • Holčičky na život a na smrt
    Holčičky na život a na smrt (1996)
    FilmRole: TV moderátorka
    Monika je v nejlepších letech mezi třicítkou a čtyřicítkou, má úspěch nejen v reklamní agentuře, kde pracuje, ale i v manželství se sklářským výtvarníkem Petrem, navíc má chytrou a zdravou dceru Lucii, se kterou jsou jen běžné starosti. Krátce poté, co se Moničina fotografie objeví v novinách i v televizi díky ceně za nejlepší reklamní spot, začnou se v jejím životě dít zpočátku drobné a nenápadné, posléze tragické události. Jakoby náhodou se potká s kamarádkou z domu, kde v dětství bydlela. Neviděly se strašně dlouho, tvář si Monika docela přesně nevybaví. Připomenou se jí ale holčičí hry na střeše domu, vzpomínky, které dávno raději zapomněla, ale jejichž stín začne víc a víc vstupovat do jejího života. Tehdy si tři malé holky hrály na střeše, honily se a hádaly o deníček, až Eva před očima Táni a Moniky spadla... Táňa po letech budí dojem skromné, oddané a nenáročné ženy, která chce své dávné kamarádce pomáhat. Plánovaně si ale získává přízeň Lucie, svede Petra, stane se jeho milenkou a ničí postupně Monice všechny jistoty. Když Petr zjistí, že Monika je těhotná, nechce se už s Táňou scházet. Urychlí tak její odhodlání se pomstít. Jako rukojmí si zvolí Lucii... Monika zatím hledá důkazy o tom, kdo je vlastně Táňa, aby našla překvapivé svědectví o své i její minulosti...
    Žánry:DramaThriller
    44%
    Monika je v nejlepších letech mezi třicítkou a čtyřicítkou, má úspěch nejen v reklamní agentuře, kde pracuje, ale i v manželství se sklářským výtvarníkem Petrem, navíc má chytrou a zdravou dceru Lucii, se kterou jsou jen běžné starosti. Krátce poté, co se Moničina fotografie objeví v novinách i v televizi díky ceně za nejlepší reklamní spot, začnou se v jejím životě dít zpočátku drobné a nenápadné, posléze tragické události. Jakoby náhodou se potká s kamarádkou z domu, kde v dětství bydlela. Neviděly se strašně dlouho, tvář si Monika docela přesně nevybaví. Připomenou se jí ale holčičí hry na střeše domu, vzpomínky, které dávno raději zapomněla, ale jejichž stín začne víc a víc vstupovat do jejího života. Tehdy si tři malé holky hrály na střeše, honily se a hádaly o deníček, až Eva před očima Táni a Moniky spadla... Táňa po letech budí dojem skromné, oddané a nenáročné ženy, která chce své dávné kamarádce pomáhat. Plánovaně si ale získává přízeň Lucie, svede Petra, stane se jeho milenkou a ničí postupně Monice všechny jistoty. Když Petr zjistí, že Monika je těhotná, nechce se už s Táňou scházet. Urychlí tak její odhodlání se pomstít. Jako rukojmí si zvolí Lucii... Monika zatím hledá důkazy o tom, kdo je vlastně Táňa, aby našla překvapivé svědectví o své i její minulosti...
    Žánry:DramaThriller
    12
  • Ještě větší blbec, než jsme doufali
    Ještě větší blbec, než jsme doufali (1994)
    Film
    Česká bláznivá komedie připomínající pohádku o hloupém Honzovi, který všechny zlé přechytračil a získal všechno, co takovým hrdinům přináleží. Honza se tu ovšem jmenuje Vít Dolejší, všeobecně přezdívaný Vitoušek. V podzemí Národního divadla hlídá stav spodních vod a když dostane padáka, protože divadlo připadne jeptiškám, nezbývá hrdinovi než zdědit po dědečkovi z Ameriky karlovarský hotel Richmond a pět milionů dolarů, vázaných na jeho rychlou rekonstrukci. V tom okamžiku se ovšem hrdina ocitá v síti intrik zbohatlého veksláka zvaného Boss, ředitele hotelu a bývalého estébáka Křiváčka a vychytralého advokáta Wágnera. Ve hře jsou však nejen velké peníze, ale také půvab notorické hráčky Alice, do níž se Vitoušek zamiluje a pak všem ukáže, že vůbec není takový blbec, jak si všichni mysleli.
    Žánry:Komedie
    Režie:Vít Olmer
    22%
    Česká bláznivá komedie připomínající pohádku o hloupém Honzovi, který všechny zlé přechytračil a získal všechno, co takovým hrdinům přináleží. Honza se tu ovšem jmenuje Vít Dolejší, všeobecně přezdívaný Vitoušek. V podzemí Národního divadla hlídá stav spodních vod a když dostane padáka, protože divadlo připadne jeptiškám, nezbývá hrdinovi než zdědit po dědečkovi z Ameriky karlovarský hotel Richmond a pět milionů dolarů, vázaných na jeho rychlou rekonstrukci. V tom okamžiku se ovšem hrdina ocitá v síti intrik zbohatlého veksláka zvaného Boss, ředitele hotelu a bývalého estébáka Křiváčka a vychytralého advokáta Wágnera. Ve hře jsou však nejen velké peníze, ale také půvab notorické hráčky Alice, do níž se Vitoušek zamiluje a pak všem ukáže, že vůbec není takový blbec, jak si všichni mysleli.
    Žánry:Komedie
    Režie:Vít Olmer
    13

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.