Jean-Luc Godard: Nejlepší filmy a seriály

6.8

Jean-Luc Godard: Filmy a seriály

  • Nikdo mne nemá rád
    Nikdo mne nemá rád (1959)
    FilmRole: (hlas)(uncredited)
    • MUBI

    Autobiograficky laděný debut Francoise Truffauta sleduje dospívajícího Antoina Doilea. Ten má problém s prospěchem ve škole a dopouští se rošťáren, za které je následně kárán svým učitelem, který mu za každý prohřešek uděluje vyšší a vyšší tresty. Zároveň má Antoine problémy s nevlastním otcem a matkou, která má k synovi chladný vztah, vzhledem k tomu, že jej porodila za svobodna. Během svých záškoláckých toulek, které podniká s kamarádem Reném, je Antoine svědkem toho, jak jeho matka randí s cizím mužem. Nevlastnímu otci je to však jedno, jelikož je zbabělý se ženě ozvat, čímž Antoine naprosto pohrdá. Antoine se tak po drobných útěcích z domova rozhodne utéct definitivně. S Reném udělájí plán, k jehož uskutečnění potřebují sehnat peníze. Antoine se tak rozhodne ukrást psací stroj, při čemž je však chycen a musí strávit noc na policejní stanici, na kterou ho zavede sám otčím. Následně je poslán do ústavu pro mladistvé, kde panuje tvrdý režim a Antoine opět zatouží po útěku. Ten se mu nakonec povede a Antoine se ocitá na pláži před rozlehlým mořem. Netušící a bezradný se otáčí směrem k divákovi.

    Žánry:DramaKrimiDětský
    81%

    Autobiograficky laděný debut Francoise Truffauta sleduje dospívajícího Antoina Doilea. Ten má problém s prospěchem ve škole a dopouští se rošťáren, za které je následně kárán svým učitelem, který mu za každý prohřešek uděluje vyšší a vyšší tresty. Zároveň má Antoine problémy s nevlastním otcem a matkou, která má k synovi chladný vztah, vzhledem k tomu, že jej porodila za svobodna. Během svých záškoláckých toulek, které podniká s kamarádem Reném, je Antoine svědkem toho, jak jeho matka randí s cizím mužem. Nevlastnímu otci je to však jedno, jelikož je zbabělý se ženě ozvat, čímž Antoine naprosto pohrdá. Antoine se tak po drobných útěcích z domova rozhodne utéct definitivně. S Reném udělájí plán, k jehož uskutečnění potřebují sehnat peníze. Antoine se tak rozhodne ukrást psací stroj, při čemž je však chycen a musí strávit noc na policejní stanici, na kterou ho zavede sám otčím. Následně je poslán do ústavu pro mladistvé, kde panuje tvrdý režim a Antoine opět zatouží po útěku. Ten se mu nakonec povede a Antoine se ocitá na pláži před rozlehlým mořem. Netušící a bezradný se otáčí směrem k divákovi.

    Žánry:DramaKrimiDětský
    1
  • Cléo od pěti do sedmi
    Cléo od pěti do sedmi (1962)
    FilmRole: The Man with Black Glasses / Actor in Silent Film
    • MUBI
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    78%
    Slavný film Vardové s takřka absolutní chronologickou přesností (charakterizuje ho rovnováha mezi fiktivním a reálným časem) zachycuje dvě hodiny ze života mladé pařížské šansoniérky, která se obává, že má rakovinu. Každý krok, dělící ji od chvíle, kdy se má v nemocnici dozvědět výsledek vyšetření, je tápáním ze životní osamělosti a úzkosti. Poutem, které si náhodně najde, je voják Antoine, se kterým se setkává v parku. I on je jakýmsi odsouzencem večer se vrací k jednotce do Alžíru, která je v bojovém nasazení. Možná proto, že je první, který s ní hovoří o všem a o ničem, i o věcech vážných s přízvukem opravdovosti v hlase, věnuje mu svou důvěru a dá mu nahlédnut do svého nitra. Všechny dějové fragmenty jsou přesně odpozorované, mezititulky zaznamenávají plynutí času a vytvářejí odstup od událostí. Jemnými filmovými prostředky se režisérce podařilo stmelit střízlivý dokumentární způsob vyprávění a subjektivnost pohledu, uměleckou stylizaci dosahuje metodou "cinéma-vérité".
    2
  • Masculin, féminin: 15 faits précis
    Masculin, féminin: 15 faits précis (1966)
    Film
    • MUBI
    Mladí Pařížané 60. let, „děti Marxe a Coca-Coly“, jsou konfrontováni s problémy doby, ve které žijí. Utvářejí si vlastní pohled na svět a vlastní hodnotový žebříček - do něj však jen pramálo zapadá válka ve Vietnamu, rasismus a každodenní násilí, kterého jsou nezřídka svědky. Na jedné straně mladý aktivista a začínající novinář Paul (Jean-Pierre Léaud) a na straně druhé jeho vyvolená dívka Madeleine (Chantal Goya), užívající si plnými doušky všeho, co jí tehdejší konzumní společnost nabízí.
    Žánry:AkčníDrama
    74%
    Mladí Pařížané 60. let, „děti Marxe a Coca-Coly“, jsou konfrontováni s problémy doby, ve které žijí. Utvářejí si vlastní pohled na svět a vlastní hodnotový žebříček - do něj však jen pramálo zapadá válka ve Vietnamu, rasismus a každodenní násilí, kterého jsou nezřídka svědky. Na jedné straně mladý aktivista a začínající novinář Paul (Jean-Pierre Léaud) a na straně druhé jeho vyvolená dívka Madeleine (Chantal Goya), užívající si plnými doušky všeho, co jí tehdejší konzumní společnost nabízí.
    Žánry:AkčníDrama
    3
  • Žít svůj život
    Žít svůj život (1962)
    FilmRole: The Lover Reading Poe (hlas) (uncredited)
    74%
    4
  • Dans le noir du temps
    Dans le noir du temps (2002)
    Film
    „V temnotě času“, koncipovaný jako reflexe tématu času na přelomu tisíciletí, funguje jako Pandořina skříňka, která skrývá všechny hrůzy světa: poslední chvíle mládí, slávy, myšlenek, paměti, lásky, ticha, historie, strachu, věčnosti a samozřejmě i filmu.
    Žánry:Drama
    74%
    „V temnotě času“, koncipovaný jako reflexe tématu času na přelomu tisíciletí, funguje jako Pandořina skříňka, která skrývá všechny hrůzy světa: poslední chvíle mládí, slávy, myšlenek, paměti, lásky, ticha, historie, strachu, věčnosti a samozřejmě i filmu.
    Žánry:Drama
    5
  • Pohrdání
    Pohrdání (1963)
    FilmRole: Lang's Assistant Director
    73%
    6
  • Žena je žena
    Žena je žena (1961)
    Film
    73%
    7
  • Znamení lva
    Znamení lva (1962)
    FilmRole: Le Mélomane (uncredited)
    „Je to nejušlechtilejší ze všech znamení zvěrokruhu, znamení dobyvatelů,“ prohlašuje o svém slunečním znamení lva hlavní hrdina filmu Pierre Wesselrin, opojený „šťastnou zprávou“ o úmrtí zámožné tetičky, které z něj, povaleče na pokraji osobního i finančního debaklu, udělalo během chvilky doživotního boháče. Ráno po oslavně propité noci ale zjišťuje, že byl vynechán ze závěti a všechny dědičné statky připadnou jeho bratranci, se kterým se nevídá. Najednou nemá ani na zaplacení nájmu, přátele znalé jeho povahy už nebaví mu donekonečna půjčovat a Pierre je blíže životu na ulici než kdy předtím. Nic ale není jisté, osud každého z nás je ve hvězdách. (Letní filmová škola)
    Žánry:Drama
    73%
    „Je to nejušlechtilejší ze všech znamení zvěrokruhu, znamení dobyvatelů,“ prohlašuje o svém slunečním znamení lva hlavní hrdina filmu Pierre Wesselrin, opojený „šťastnou zprávou“ o úmrtí zámožné tetičky, které z něj, povaleče na pokraji osobního i finančního debaklu, udělalo během chvilky doživotního boháče. Ráno po oslavně propité noci ale zjišťuje, že byl vynechán ze závěti a všechny dědičné statky připadnou jeho bratranci, se kterým se nevídá. Najednou nemá ani na zaplacení nájmu, přátele znalé jeho povahy už nebaví mu donekonečna půjčovat a Pierre je blíže životu na ulici než kdy předtím. Nic ale není jisté, osud každého z nás je ve hvězdách. (Letní filmová škola)
    Žánry:Drama
    8
  • Banda pro sebe
    Banda pro sebe (1964)
    FilmRole: Narrator (voice) (uncredited)

    Francouzský režisér Jean-Luc Godard je i pro Českou televizi otevřenou kapitolou. Znovu se vracíme k tomuto velkému tvůrci třemi filmy, které doposud nebyly vysílány: Banda pro sebe, Zachraň si, kdo můžeš (život) a Pěstuj si pravačku. Ten, kdo si nedávno pustil Bertolucciho Snílky, uvidí tedy slavnou citovanou scénu: běh Louvrem v originále. Louis Aragon o tomto filmu řekl: Nikdo nedokáže vykreslit lépe řád zmatku než Godard. Zmatek našeho světa je jeho látkou, tam, kde končí velká města zářící neónem, v předměstských čtvrtích či v zastrčených dvorcích, to, co nikdy nikdo nevidí očima umění, zborcené trámy, rezavé mašiny, odpadky, plechovky od konzerv, ocelové dráty, brlohy našeho života, bez kterých bychom nemohli žít, jenže to vždycky nějak zařídíme, abychom je neviděli. A z toho všeho a také z vraždy jakoby náhodou udělá krásu.

    Franz a Arthur připravují na pařížském předměstí vloupání do vily, kde bydlí rodiče jejich přítelkyně Odily. Gangsteři - amatéři najdou jenom část z kýžené velké částky. Z banální loupeže je tragédie, která rozhodně nedopadne podle jejich představ.

    73%

    Francouzský režisér Jean-Luc Godard je i pro Českou televizi otevřenou kapitolou. Znovu se vracíme k tomuto velkému tvůrci třemi filmy, které doposud nebyly vysílány: Banda pro sebe, Zachraň si, kdo můžeš (život) a Pěstuj si pravačku. Ten, kdo si nedávno pustil Bertolucciho Snílky, uvidí tedy slavnou citovanou scénu: běh Louvrem v originále. Louis Aragon o tomto filmu řekl: Nikdo nedokáže vykreslit lépe řád zmatku než Godard. Zmatek našeho světa je jeho látkou, tam, kde končí velká města zářící neónem, v předměstských čtvrtích či v zastrčených dvorcích, to, co nikdy nikdo nevidí očima umění, zborcené trámy, rezavé mašiny, odpadky, plechovky od konzerv, ocelové dráty, brlohy našeho života, bez kterých bychom nemohli žít, jenže to vždycky nějak zařídíme, abychom je neviděli. A z toho všeho a také z vraždy jakoby náhodou udělá krásu.

    Franz a Arthur připravují na pařížském předměstí vloupání do vily, kde bydlí rodiče jejich přítelkyně Odily. Gangsteři - amatéři najdou jenom část z kýžené velké částky. Z banální loupeže je tragédie, která rozhodně nedopadne podle jejich představ.

    9
  • U konce s dechem
    U konce s dechem (1960)
    FilmRole: The Snitch
    • iTunes
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    72%
    Legendární nestárnoucí debut klasika francouzské Nouvelle vague. Pastiš filmových žánrů v originální filmové koláži-dekonstrukci. Neúnavný rebel a experimentátor Jean-Luc Godard s pomocí svého dvorního kameramana Raoula Coutarda posílá vycházející hvězdu Belmonda na osudnou štafetu v ulicích Paříže. Jednoduchý příběh o krádeži auta, následné vraždě a útěku překvapuje formální vytříbeností a bezprostředním vyprávěním a fragmentárností. Téměř závratné tempo příběhu o přitažlivém rebelovi, okouzlujícím a ležérním vrahu na útěku představuje odvetu mladé filmařské generace úzkoprsé společnosti. Režisér si nenuceně pohrává s žánrovými klišé a hlásí se k anarchistickému okouzlení zločinem, sexem, násilím. Přitom znovu objevuje krásu filmové interpunkce, jak ji definoval Griffith nebo Feuilladův Fantomas. Nevyhýbá se kontrapunktnímu srovnání, hýří širokou paletou nástrojů, od klasického Mozarta, až po odvazový jazz. Snímek má i příznačné poslání bezstarostné jízdy a volného pádu, tak typické pro divoké mládí a bezohlednou upřímnost. Sotva se totiž Godardův hrdina nadechne, pokud mu to závratné tempo a těkající kamera umožní, již chcípá na bílé laině ulice. Vzkřísení filmové řeči a nastartování nových vyjadřovacích možností, které U konce s dechem signalizuje, má i dodnes nesmírný vliv, který je možno najít i u tak rozdílného režiséra, jako je Quentin Tarrantino. Přitom jeden z nejvlivnějších a stále svěžích snímků světové kultury není jen dílem jednotlivce. Ďábelský koktejl a manifest Nové vlny o rychlé jízdě, vraždě, bezstarostné mládeži, pop-ikonách západní kultury totiž pomáhali namíchat tehdy ještě nepříliš známé osobnosti jako režiséři François Truffaut, Claude Chabrol nebo Jean-Pierre Melville. "Osobnost poněkud odlišná od Wellese, Buňuela, Bergmana, Claira. Oproti jejich dlouhé tvorbě má za sebou teprve sedm let režijní práce, na rozdíl od nich nemá vyhlídky stát se klasikem sedmého umění. Jeho filmy poznamenává spontánní, živelné hledání nových možností, zkoušení nosnosti výrazových prostředků, neukončenost tvaru, kvas myšlenky, určitá nekázeň, což všechno se špatně slučuje s požadavky, jež bývají zpravidla kladeny na zralá, mistrovská díla." (Ljubomír Oliva)
    10
  • Vojáček
    Vojáček (1963)
    FilmRole: Man at Railway Station (uncredited)
    72%
    11
  • Vdaná žena
    Vdaná žena (1964)
    FilmRole: The Narrator (voice) (uncredited)
    72%
    12
  • Číňanka
    Číňanka (1967)
    Film
    71%
    13
  • RoGoPaG
    RoGoPaG (1963)
    FilmRole: povídka "Nový svět"
    71%
    14
  • Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s'appellent Patrick
    Charlotte et Véronique, ou Tous les garçons s'appellent Patrick (1959)
    Film
    71%
    15
  • Karabiniéři
    Karabiniéři (1963)
    Film
    • Netflix
    70%
    16
  • Week End
    Week End (1967)
    Film
    70%
    17
  • Bláznivý Petříček
    Bláznivý Petříček (1965)
    Film
    69%
    18
  • Paříž očima...
    Paříž očima... (1965)
    Film

    V šedesátých letech minulého století vzniklo šest krátkých příběhů sledujících metropolitní život ve Městě Světel. Uvidíte mimo jiné dílka Erica Rohmera, Jean-Luca Godarda a Clauda Chabrola.

    Mladý producent Barbet Schroeder dostal nápad dát šestnáctimilimetrovou kameru s barevným filmem svým šesti kamarádům - filmařům a požádal je, aby natočili krátký film o Paříži. Snímky, které následně vznikly, jsou jednoduché, originální, zbavené veškerých technických a ekonomických omezení, natočené spontánně a narychlo, plné improvizace a se živým zvukem. Dohromady tvoří těchto šest příběhů pestrobarevnou mozaiku Paříže, coby pulzujícího, hlučného a zářícího města, kde je možné všechno… V ulici St. Denis si osamělý umývač nádobí přivádí domů pouličním životem znavenou prostitutku. Snaží se oddálit samotný akt lásky tak dlouho, dokud ho k akci nepřiměje výpadek proudu. V Rohmerově Náměstí Etoile je plachý prodavač přesvědčený, že spáchal vraždu. Jean-Luc Godard ukazuje ženu, která se obává, že omylem zaměnila dopisy pro své dva milence. A v příběhu Clauda Chabrola nachází mladý muž konečně způsob, jak ignorovat své otravné rodiče.

    Žánry:DramaKomedie
    69%

    V šedesátých letech minulého století vzniklo šest krátkých příběhů sledujících metropolitní život ve Městě Světel. Uvidíte mimo jiné dílka Erica Rohmera, Jean-Luca Godarda a Clauda Chabrola.

    Mladý producent Barbet Schroeder dostal nápad dát šestnáctimilimetrovou kameru s barevným filmem svým šesti kamarádům - filmařům a požádal je, aby natočili krátký film o Paříži. Snímky, které následně vznikly, jsou jednoduché, originální, zbavené veškerých technických a ekonomických omezení, natočené spontánně a narychlo, plné improvizace a se živým zvukem. Dohromady tvoří těchto šest příběhů pestrobarevnou mozaiku Paříže, coby pulzujícího, hlučného a zářícího města, kde je možné všechno… V ulici St. Denis si osamělý umývač nádobí přivádí domů pouličním životem znavenou prostitutku. Snaží se oddálit samotný akt lásky tak dlouho, dokud ho k akci nepřiměje výpadek proudu. V Rohmerově Náměstí Etoile je plachý prodavač přesvědčený, že spáchal vraždu. Jean-Luc Godard ukazuje ženu, která se obává, že omylem zaměnila dopisy pro své dva milence. A v příběhu Clauda Chabrola nachází mladý muž konečně způsob, jak ignorovat své otravné rodiče.

    Žánry:DramaKomedie
    19
  • Charlotta a její Jules
    Charlotta a její Jules (1960)
    FilmRole: Jules (hlas) (uncredited)
    V tomto krátkém filmu navštíví muže jeho bývalá láska. Jakmile dorazí, muž spustí neustálý proud slov; žena toho moc nenamluví. Jen se mu posmívá a předstírá, že neposlouchá. Dělá na něj obličeje a dovádí; zatímco se muž snaží, seč může, aby ji dostal zpět do svého života, a v další větě říká, že ji nenávidí.
    68%
    V tomto krátkém filmu navštíví muže jeho bývalá láska. Jakmile dorazí, muž spustí neustálý proud slov; žena toho moc nenamluví. Jen se mu posmívá a předstírá, že neposlouchá. Dělá na něj obličeje a dovádí; zatímco se muž snaží, seč může, aby ji dostal zpět do svého života, a v další větě říká, že ji nenávidí.
    20
  • Sept péchés capitaux, Les
    Sept péchés capitaux, Les (1962)
    Film
    Sedm režisérů dramatizuje v krátkých filmech každý jeden ze sedmi smrtelných hříchů. V "Hněvu" domácí hádka kvůli mouše v nedělní polévce eskaluje v jadernou válku. V "Lenosti" by filmová hvězda raději zaplatila někomu, aby jí zavázal botu, než aby se sama ohnula, a nemůže se obtěžovat přijmout sexuální laskavosti starletky. V "Obžerství" se rolnická rodina cestou na pohřeb příbuzného, který zemřel na zažívací potíže, pravidelně zastavuje, aby se najedla a napila, a dorazí právě včas, aby se zase najedla. V "Chamtivosti" prostitutka z vyšší třídy vrací cenu kadetovy loterijní vstupenky. V "Pýše" nevěrná manželka nachází důvod k nápravě. A tak dále, přes chtíč a závist.
    Žánry:Komedie
    68%
    Sedm režisérů dramatizuje v krátkých filmech každý jeden ze sedmi smrtelných hříchů. V "Hněvu" domácí hádka kvůli mouše v nedělní polévce eskaluje v jadernou válku. V "Lenosti" by filmová hvězda raději zaplatila někomu, aby jí zavázal botu, než aby se sama ohnula, a nemůže se obtěžovat přijmout sexuální laskavosti starletky. V "Obžerství" se rolnická rodina cestou na pohřeb příbuzného, který zemřel na zažívací potíže, pravidelně zastavuje, aby se najedla a napila, a dorazí právě včas, aby se zase najedla. V "Chamtivosti" prostitutka z vyšší třídy vrací cenu kadetovy loterijní vstupenky. V "Pýše" nevěrná manželka nachází důvod k nápravě. A tak dále, přes chtíč a závist.
    Žánry:Komedie
    21
  • Alphaville
    Alphaville (1965)
    Film
    Tajný agent Lemmy Caution přijíždí do města Alphaville a vydává se za reportéra. Alphaville je národ řízený počítačem Alpha 60. Ve městě mohou existovat pouze jedinci prokazující logické jednání. Agent se například setká s mužem, jehož manželka byla odsouzena k smrti za nelogické jednání. Ve městě jsou také zakázána abstraktní slova a obyvatelé města se nesmějí ptát proč. Lemmy Caution je pověřen misí zničit toto město a zároveň se pokusí zachránit Natašu - dceru profesora von Brauna. Godard sám se v 70. letech odstěhoval mimo město, protože ho začal nenávidět. V tomto filmu myslí konkrétně na Paříž, když chce ukázat, jak tato metropole ztrácí své kouzlo a přitažlivost i pro filmaře. Do hlavních rolí obsadil své oblíbené herce - Eddieho Constantina (Lemmy Caution) a Annu Karinu (Nataša).
    67%
    Tajný agent Lemmy Caution přijíždí do města Alphaville a vydává se za reportéra. Alphaville je národ řízený počítačem Alpha 60. Ve městě mohou existovat pouze jedinci prokazující logické jednání. Agent se například setká s mužem, jehož manželka byla odsouzena k smrti za nelogické jednání. Ve městě jsou také zakázána abstraktní slova a obyvatelé města se nesmějí ptát proč. Lemmy Caution je pověřen misí zničit toto město a zároveň se pokusí zachránit Natašu - dceru profesora von Brauna. Godard sám se v 70. letech odstěhoval mimo město, protože ho začal nenávidět. V tomto filmu myslí konkrétně na Paříž, když chce ukázat, jak tato metropole ztrácí své kouzlo a přitažlivost i pro filmaře. Do hlavních rolí obsadil své oblíbené herce - Eddieho Constantina (Lemmy Caution) a Annu Karinu (Nataša).
    22
  • Aprčs la réconciliation
    Aprčs la réconciliation (2000)
    FilmRole: Robert
    67%
    23
  • Paříž patří nám
    Paříž patří nám (1961)
    FilmRole: Hans Lucas
    • MUBI
    67%
    24
  • Nová vlna
    Nová vlna (1990)
    Film
    66%
    25
  • Éloge de l'amour
    Éloge de l'amour (2001)
    Film
    Někdo, koho slyšíme mluvit, ale nevidíme ho, hovoří o projektu, který popisuje čtyři klíčové momenty lásky: setkání, fyzickou vášeň, hádky/rozchod a usmíření. Tento projekt má být vyprávěn prostřednictvím tří párů: mladého, dospělého a starého. Nevíme, zda je projekt určen pro hru, film, román nebo operu. Autor projektu je vždy doprovázen jakýmsi sluhou. Mezitím, o dva roky dříve, se americký státní úředník setkává se starším francouzským párem, který bojoval v odboji během druhé světové války, a zprostředkovává dohodu s hollywoodským režisérem o koupi práv na vyprávění jejich příběhu. Členové rodiny starého páru vášnivě diskutují o otázkách národa, paměti a historie.
    66%
    Někdo, koho slyšíme mluvit, ale nevidíme ho, hovoří o projektu, který popisuje čtyři klíčové momenty lásky: setkání, fyzickou vášeň, hádky/rozchod a usmíření. Tento projekt má být vyprávěn prostřednictvím tří párů: mladého, dospělého a starého. Nevíme, zda je projekt určen pro hru, film, román nebo operu. Autor projektu je vždy doprovázen jakýmsi sluhou. Mezitím, o dva roky dříve, se americký státní úředník setkává se starším francouzským párem, který bojoval v odboji během druhé světové války, a zprostředkovává dohodu s hollywoodským režisérem o koupi práv na vyprávění jejich příběhu. Členové rodiny starého páru vášnivě diskutují o otázkách národa, paměti a historie.
    26
  • Příběh vody
    Příběh vody (1961)
    FilmRole: Vypravěč
    66%
    27
  • Le rapport Darty
    Le rapport Darty (1989)
    FilmRole: Nathanael, the 2000 year-old robot
    66%
    28
  • Německo rok 90 devět nula
    Německo rok 90 devět nula (1991)
    Film
    65%
    29
  • Paparazzi
    Paparazzi (1964)
    FilmRole: Sám sebe
    Paparazzi zkoumá vztah mezi Brigitte Bardot a skupinami vlezlých fotografů, kteří se ji snaží vyfotografovat během natáčení filmu Pohrdání (Le Mépris) Jeana-Luca Godarda. Prostřednictvím videozáznamů Bardot, rozhovorů s paparazzi a statických fotografií Bardot z obálek časopisů a dalších zdrojů, režisér Rozier zkoumá některé důsledky mezinárodní filmové hvězdy, konkrétně ztrátu soukromí v důsledku paparazzi. Film vysvětluje natáčení filmu na ostrově Capri a statečné, až pošetile nebezpečné pokusy fotografů získat fotografii Bardot.
    65%
    Paparazzi zkoumá vztah mezi Brigitte Bardot a skupinami vlezlých fotografů, kteří se ji snaží vyfotografovat během natáčení filmu Pohrdání (Le Mépris) Jeana-Luca Godarda. Prostřednictvím videozáznamů Bardot, rozhovorů s paparazzi a statických fotografií Bardot z obálek časopisů a dalších zdrojů, režisér Rozier zkoumá některé důsledky mezinárodní filmové hvězdy, konkrétně ztrátu soukromí v důsledku paparazzi. Film vysvětluje natáčení filmu na ostrově Capri a statečné, až pošetile nebezpečné pokusy fotografů získat fotografii Bardot.
    30
  • Soft and Hard
    Soft and Hard (1985)
    FilmRole: Sám sebe
    64%
    31
  • Tribute to Éric Rohmer
    Tribute to Éric Rohmer (2010)
    FilmRole: Self (uncredited)
    Stručné, útržkovité vzpomínky na Rohmera pronášené Godardem, zatímco se na obrazovce objevují různé názvy článků, které Rohmer napsal pro Cahiers du Cinema.
    64%
    Stručné, útržkovité vzpomínky na Rohmera pronášené Godardem, zatímco se na obrazovce objevují různé názvy článků, které Rohmer napsal pro Cahiers du Cinema.
    32
  • Bohužel pro mě
    Bohužel pro mě (1993)
    Film
    • Netflix
    63%
    33
  • Prénom Carmen
    Prénom Carmen (1983)
    FilmRole: Uncle Jeannot
    • Netflix
    63%
    34
  • Org
    Org (1979)
    FilmRole: Archivní záběry
    63%
    35
  • Zachraň si, kdo můžeš
    Zachraň si, kdo můžeš (1980)
    Film
    Slavný J.-L. Godard patří mezi nejvýznamnější inovátory v dějinách kinematografie. Dokazuje to i tragigroteskně-satirickým snímkem Zachraň si, kdo můžeš (život), který je v jeho tvůrčí dráze velice významný (on sám jej označuje za svůj druhý první film). Vypráví v něm příběh televizního režiséra Paula Godarda a jeho komplikovaných vztahů k ex-manželce, milence Denise a prostitutce. Jednou z podstatných intencí této filmové básně o strachu, fantazii, hudbě, obchodu a smrti je vize prostituce jako hnací síly života vyspělé liberální společnosti. Snímek budí dodnes skandální pohoršení: vadí například sekvence, v níž Isabelle Huppertová v úloze prostitutky ochotně aranžuje své tělo i celkový ráz svého chování přesně dle infantilně zvrhlých pokynů svého zákazníka-byznysmana, a mnozí diváci bývají šokováni rovněž obdobně rituální sekvencí hromadné sexuální orgie prostitutek s magnátem a jeho tajemníkem.

    Ačkoli veškeré tzv. nahé scény pojímá Godard vizuálně cudně, ve zvukové stopě slyšíme autentické dotazy a výrazy, které jakoby se do civilní lidské mluvy dostaly z pornobranže (obhroublým instrukcím k orálnímu sexu na povel předchází dotaz adeptky nejstaršího povolání světa, zda by měla zákazníkovo sperma polykat). Ke svému oblíbenému tématu protestu proti zmechanizované lidské existenci a prostituci tvorby v novodobé zkomercializované společnosti J.-L. Godard podotýká: Já sám jsem jenom děvka, bojující proti kuplířství ve filmu. Spíše než u intelektuálů vzbudil tento snímek sympatie u punkové mládeže.
    Žánry:Drama
    63%
    Slavný J.-L. Godard patří mezi nejvýznamnější inovátory v dějinách kinematografie. Dokazuje to i tragigroteskně-satirickým snímkem Zachraň si, kdo můžeš (život), který je v jeho tvůrčí dráze velice významný (on sám jej označuje za svůj druhý první film). Vypráví v něm příběh televizního režiséra Paula Godarda a jeho komplikovaných vztahů k ex-manželce, milence Denise a prostitutce. Jednou z podstatných intencí této filmové básně o strachu, fantazii, hudbě, obchodu a smrti je vize prostituce jako hnací síly života vyspělé liberální společnosti. Snímek budí dodnes skandální pohoršení: vadí například sekvence, v níž Isabelle Huppertová v úloze prostitutky ochotně aranžuje své tělo i celkový ráz svého chování přesně dle infantilně zvrhlých pokynů svého zákazníka-byznysmana, a mnozí diváci bývají šokováni rovněž obdobně rituální sekvencí hromadné sexuální orgie prostitutek s magnátem a jeho tajemníkem.

    Ačkoli veškeré tzv. nahé scény pojímá Godard vizuálně cudně, ve zvukové stopě slyšíme autentické dotazy a výrazy, které jakoby se do civilní lidské mluvy dostaly z pornobranže (obhroublým instrukcím k orálnímu sexu na povel předchází dotaz adeptky nejstaršího povolání světa, zda by měla zákazníkovo sperma polykat). Ke svému oblíbenému tématu protestu proti zmechanizované lidské existenci a prostituci tvorby v novodobé zkomercializované společnosti J.-L. Godard podotýká: Já sám jsem jenom děvka, bojující proti kuplířství ve filmu. Spíše než u intelektuálů vzbudil tento snímek sympatie u punkové mládeže.
    Žánry:Drama
    36
  • Une Femme Coquette
    Une Femme Coquette (1955)
    FilmRole: The Man Who Looks at the Balcony (uncredited)
    63%
    37
  • For Ever Mozart
    For Ever Mozart (1996)
    FilmRole: Man pretending to play soccer (uncredited)
    63%
    38
  • La sonate à Kreutzer
    La sonate à Kreutzer (1956)
    FilmRole: Ami Journaliste
    62%
    39
  • Gai savoir, Le
    Gai savoir, Le (1969)
    FilmRole: Narrator (hlas) (uncredited)
    Noc co noc, krátce před úsvitem, se dva mladí lidé, Patricia a Emile, setkávají v nahrávacím studiu, aby diskutovali o učení, rozpravě a cestě k revoluci. Scény z pařížské studentské vzpoury, vietnamské války a dalších událostí konce 60. let, spolu s plakáty, fotografiemi a karikaturami, tvoří pozadí jejich slov. Samotná slova jsou často předmětem Patricie a Emila, stejně jako obrazy, zvuky a protiklady.
    Žánry:Drama
    61%
    Noc co noc, krátce před úsvitem, se dva mladí lidé, Patricia a Emile, setkávají v nahrávacím studiu, aby diskutovali o učení, rozpravě a cestě k revoluci. Scény z pařížské studentské vzpoury, vietnamské války a dalších událostí konce 60. let, spolu s plakáty, fotografiemi a karikaturami, tvoří pozadí jejich slov. Samotná slova jsou často předmětem Patricie a Emila, stejně jako obrazy, zvuky a protiklady.
    Žánry:Drama
    40
  • Trailer na film, který nikdy nevznikne: Směšné války
    Trailer na film, který nikdy nevznikne: Směšné války (2023)
    FilmRole: Self/Narrator
    • MUBI
    Oznámení o úmrtí Jeana-Luca Godarda v září 2022 přišlo jako blesk z čistého nebe, protože, stejně jako v případě takového Davida Bowieho, jsme výjimečného umělce považovali za nesmrtelného. Desítky let trvající a nikdy neutuchající hledání nových definic tvorby i výbušná a zároveň hluboce intelektuální polemika se světem i sebou samým vibrují i skrz dvacetiminutový snímek, jednu z posledních kreativních erupcí JLG před dobrovolným odchodem ze světa. (KVIFF)
    61%
    Oznámení o úmrtí Jeana-Luca Godarda v září 2022 přišlo jako blesk z čistého nebe, protože, stejně jako v případě takového Davida Bowieho, jsme výjimečného umělce považovali za nesmrtelného. Desítky let trvající a nikdy neutuchající hledání nových definic tvorby i výbušná a zároveň hluboce intelektuální polemika se světem i sebou samým vibrují i skrz dvacetiminutový snímek, jednu z posledních kreativních erupcí JLG před dobrovolným odchodem ze světa. (KVIFF)
    41
  • Vent d'est, Le
    Vent d'est, Le (1970)
    FilmRole: Self (uncredited)
    60%
    42
  • Nejkrásnější podvody světa
    Nejkrásnější podvody světa (1964)
    FilmRole: Man in Fez / Narrator (segment "Le Grand escroc") (uncredited)
    60%
    43
  • Sbohem jazyku
    Sbohem jazyku (2014)
    FilmRole: vypravěč (mluví)

    Pilíř francouzské nové vlny Jean-Luc Godard byl pravděpodobně nejvlivnějším filmařem poválečného období. Jeho průkopnická léta začala v roce 1959 jeho celovečerním hraným debutem Na konci s dechem (Bout de Souffle). Godard tehdy způsobil doslova revoluci v tehdejších filmových postupech, uvolnil filmové médium z pout a „přepsáním“ dlouho uznávaného filmového jazyka zavedl nová pravidla filmového vyprávění, práce se zvukem a s kamerou. I ve svých pozdějších filmech intenzivně a s šokem narušoval kontinuitu filmového děje a nabourával do té doby zaužívaný systém filmové výroby, distribuce a exhibice, který podléhal konvencím hollywoodské továrny na sny. Vytvořil úplně nový vzorec filmové tvorby.

    Jean-Luc Godard se o svém nejnovějším filmu s lingvistickým názvem Sbohem jazyku vyjádřil: „Je to o muži a jeho ženě, kteří si již navzájem nerozumějí, protože nehovoří stejným jazykem.“ Film je natočený i v 3D technologii. (Film Europe)

     

    Žánry:Drama
    60%

    Pilíř francouzské nové vlny Jean-Luc Godard byl pravděpodobně nejvlivnějším filmařem poválečného období. Jeho průkopnická léta začala v roce 1959 jeho celovečerním hraným debutem Na konci s dechem (Bout de Souffle). Godard tehdy způsobil doslova revoluci v tehdejších filmových postupech, uvolnil filmové médium z pout a „přepsáním“ dlouho uznávaného filmového jazyka zavedl nová pravidla filmového vyprávění, práce se zvukem a s kamerou. I ve svých pozdějších filmech intenzivně a s šokem narušoval kontinuitu filmového děje a nabourával do té doby zaužívaný systém filmové výroby, distribuce a exhibice, který podléhal konvencím hollywoodské továrny na sny. Vytvořil úplně nový vzorec filmové tvorby.

    Jean-Luc Godard se o svém nejnovějším filmu s lingvistickým názvem Sbohem jazyku vyjádřil: „Je to o muži a jeho ženě, kteří si již navzájem nerozumějí, protože nehovoří stejným jazykem.“ Film je natočený i v 3D technologii. (Film Europe)

     

    Žánry:Drama
    44
  • Numéro deux
    Numéro deux (1975)
    FilmRole: Himself (uncredited)
    60%
    45
  • Le château de verre
    Le château de verre (1950)
    FilmRole: Un voyageur qui sort de la Gare de l'Est (uncredited)
    59%
    46
  • Contre l'oubli
    Contre l'oubli (1991)
    Film
    59%
    47
  • Árie
    Árie (1987)
    Film

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameaua, Gustava Charpentiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segmentov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    58%

    Desať slávnych operných árií v interpretácii desiatich filmových režisérov. Pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Unikátny hudobno-filmový projekt Ária spojil desiatich renomovaných režisérov, ktorí sa podujali na filmovú interpretáciu slávnych operných árií. Derek Jarman, Robert Altman, Jean-Luc Godard, Nicolas Roeg, Julien Temple, Ken Russell a iní vytvorili desať nekonvenčných a vizuálne strhujúcich príbehov k operným melódiám Giacoma Pucciniho, Giuseppeho Verdiho, Jeana-Baptista Lullyho, Ericha Korngolda, Richarda Wagnera, Jeana-Philippa Rameaua, Gustava Charpentiera a Ruggiera Leoncavalla. Vznikla tak pocta trom storočiam dejín opery a nesmrteľným áriám veľkých hudobných skladateľov. Spoločným menovateľom rôznorodých segmentov sú láska, krása, vášeň i nostalgia, ktoré neodmysliteľne patria k svetu opernej hudby.

    48
  • Detektiv
    Detektiv (1985)
    Film
    • Netflix
    58%
    49
  • Vladimir et Rosa
    Vladimir et Rosa (1971)
    FilmRole: Vladimir Lenin (uncredited)
    58%
    50
  • Made in U.S.A.
    Made in U.S.A. (1967)
    FilmRole: Richard Politzer (voice) (uncredited)
    • Netflix
    58%
    51
  • Shéhérazade
    Shéhérazade (1963)
    FilmRole: Handwalker
    57%
    52
  • The Defector
    The Defector (1966)
    FilmRole: Orlovsky's Friend (uncredited)
    57%
    53
  • Pěstuj si pravačku
    Pěstuj si pravačku (1987)
    FilmRole: Idiot / Prince
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám. Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    57%
    Pěstuj si pravačku, jeden z Godardových filmově nejanarchističtějších a nejvtipnějších filmů, v sobě skrývá tři poměrně nezávislé narativní linie: v první z nich se postava filmového tvůrce nazývaná okolními lidmi občas Princ a občas Idiot (hraná značně sebeironicky samotným Godardem) snaží dopravit kotouče s filmem během dvaceti čtyř hodin producentovi; v druhé sledujeme dokumentaristicky zaznamenávané zkoušení písní skupiny Les Rita Mitsouko v hudebním studiu; v poslední linii se pak odehrávají bizarní setkání mezi Individuem a Mužem. Jedním z témat, jež propojují tyto linie, je zkoumání samotného procesu tvorby, který explicitně zobrazují scény se skupinou Les Rita Mitsouko a méně explicitně celý film svou vlastní rozbitou formou, umožňující divákovi, aby si dílo do značné míry skládal dohromady jaksi sám. Pěstuj si pravačku se nesnaží působit jako dokonale vyhotovený a už dávno zakončený výtvor - spíše je čímsi, co se jakoby teprve utváří před našima očima, chaotickým děním smyslu, osvobodivým nabízením všech možných potencialit významů, emocí, filmu. Godard v tomto svém fragmentárním snímku využívá s mistrnou lehkostí typické prvky své nenapodobitelné poetiky (montáž bez ustání vytvářející nečekaná spojení obrazů, zvuků, hudby a slov; statickou, nicméně s kompozicí obrazu a světlem nesmírně jemně a precizně pracující kameru; používání citací z literatury namísto konvenčních dialogů atd.), aby stvořil dech vyrážející dílo plné humoru, myšlenek a poezie.
    Žánry:DramaFantasyKomedie
    54
  • Bardot et Godard
    Bardot et Godard (1964)
    FilmRole: Sám sebe
    57%
    55
  • Dalších deset minut II.
    Dalších deset minut II. (2002)
    Film
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy, ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmusch v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    57%
    Ambiciózny medzinárodný filmársky projekt spojil pätnásť režisérov svetového formátu. Každý z nich nakrútil filmovú poviedku s jednotnou a voľne poňatou témou času. Vznikli tak dva celovečerné filmy, ktoré nesú názvy Trúbka a Čelo. Segment Spikea Leeho sa s režisérovým príznačným politickým radikalizmom volá We Wuz Robbed (Okradli nás) a zachytáva udalosti prehry Al Gorea v amerických prezidentských voľbách s Georgeom Bushom. Werner Herzog nakrútil dokument o prírodnom národe v amazonskej džungli, ktorý od objavenia bielymi ľuďmi čelí vymretiu na civilizačné choroby. Jim Jarmusch v štýlovo čistej poviedke zachytil desaťminútovú pauzu filmovej herečky počas náročného nakrúcania. Wim Wenders zobrazil halucinácie človeka pod vplyvom LSD. Claire Denisová zachytila dialóg francúzskeho filozofa a jeho študenta, v ktorom diskutujú o probléme inakosti. Jean-Luc Godard zostrihom svojich filmov opäť potvrdil sám sebe, že je najväčším filmovým režisérom všetkých čias. Jiří Menzel vyrobil z archívneho materiálu portrét herca Rudolfa Hrušinského od mladosti až po smrť.
    56
  • 57
  • Un film comme les autres
    Un film comme les autres (1968)
    Film
    Analýza společenských nepokojů z května 1968, natočená bezprostředně po dělnických a studentských protestech. Snímek se skládá ze dvou částí, z nichž každá má identickou obrazovou stopu, ale odlišný komentář.
    56%
    Analýza společenských nepokojů z května 1968, natočená bezprostředně po dělnických a studentských protestech. Snímek se skládá ze dvou částí, z nichž každá má identickou obrazovou stopu, ale odlišný komentář.
    58
  • Amore e rabbia
    Amore e rabbia (1969)
    Film
    Pět krátkých povídek z moderního prostředí. V New Yorku jsou lidé lhostejní k bezdomovcům spícím na chodnících, k napadení ženy před činžovním domem i k páru zraněnému při autonehodě. Muž, zbavený své identity, umírá v posteli s herci vyjadřujícími jeho utrpení. Veselý a nevinný mladík, kráčející po městské ulici v době války, platí cenu za svou nevinnost. Pár se baví o filmu, zatímco sleduje jiný pár hovořící o lásce a pravdě v předvečer návratu jedné z postav na Kubu. Stávkující studenti obsadí univerzitní učebnu a následuje hádka o revoluci nebo postupných změnách.
    Žánry:Drama
    54%
    Pět krátkých povídek z moderního prostředí. V New Yorku jsou lidé lhostejní k bezdomovcům spícím na chodnících, k napadení ženy před činžovním domem i k páru zraněnému při autonehodě. Muž, zbavený své identity, umírá v posteli s herci vyjadřujícími jeho utrpení. Veselý a nevinný mladík, kráčející po městské ulici v době války, platí cenu za svou nevinnost. Pár se baví o filmu, zatímco sleduje jiný pár hovořící o lásce a pravdě v předvečer návratu jedné z postav na Kubu. Stávkující studenti obsadí univerzitní učebnu a následuje hádka o revoluci nebo postupných změnách.
    Žánry:Drama
    59
  • Socialismus
    Socialismus (2010)
    Film
    Sourozenci Florine a Lucien se rozhodnou strávit svůj narozeninový den přemýšlením o významu slov Volnost – Rovnost – Bratrství. S dětskou upřímností položená otázka nedovoluje rodičům omezit se na otřepaná klišé, a tak rodiče a s nimi i tvůrci a diváci musejí bilancovat, odkud vzešly a kam dospěly tyto ideály. Během projížďky výletní lodí po Středozemním moři se otevře horizont s množstvím dalších otázek, příběhů, událostí, iluzí, mýtů a lží. Koláž názorů náhodných pasažérů, mezi nimiž jsou válečný zločinec se svou vnučkou, významný francouzský filosof Alain Badiou, legendární americká zpěvačka Patti Smith či moskevský pohlavár, se prolíná s různými obrazovými materiály, které nás přemístí do Egypta, Palestiny, Oděsy, řecké Hellas, Neapole či Barcelony. Jean-Luc Godard, enfant terrible světové kinematografie, natočil opus o nenaplněných ideálech západní společnosti plný kritické sebereflexe, nečekaných spojení, umělecké kreativity a vtipu.
    54%
    Sourozenci Florine a Lucien se rozhodnou strávit svůj narozeninový den přemýšlením o významu slov Volnost – Rovnost – Bratrství. S dětskou upřímností položená otázka nedovoluje rodičům omezit se na otřepaná klišé, a tak rodiče a s nimi i tvůrci a diváci musejí bilancovat, odkud vzešly a kam dospěly tyto ideály. Během projížďky výletní lodí po Středozemním moři se otevře horizont s množstvím dalších otázek, příběhů, událostí, iluzí, mýtů a lží. Koláž názorů náhodných pasažérů, mezi nimiž jsou válečný zločinec se svou vnučkou, významný francouzský filosof Alain Badiou, legendární americká zpěvačka Patti Smith či moskevský pohlavár, se prolíná s různými obrazovými materiály, které nás přemístí do Egypta, Palestiny, Oděsy, řecké Hellas, Neapole či Barcelony. Jean-Luc Godard, enfant terrible světové kinematografie, natočil opus o nenaplněných ideálech západní společnosti plný kritické sebereflexe, nečekaných spojení, umělecké kreativity a vtipu.
    60
  • 'Je vous salue, Marie'
    'Je vous salue, Marie' (1985)
    Film
    21%
    61

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.