?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Gary Fettis: Filmy a seriály

  • Kmotr II
    Kmotr II (1974)
    Film
    • Netflix
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • +2
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    90%
    Jsme větší než U. S. Steel. Al Pacino a Robert De Niro v hlavních rolích pokračování slavné mafiánské ságy, oceněné šesti Oscary. Mimořádný úspěch Kmotra (1972) ve světových kinech logicky vedl k okamžitým úvahám o natočení pokračování, k němuž koneckonců vybízel i relativně otevřený konec originálu. Coppola, který tímto snímkem získal v Hollywoodu nesmírný respekt, ovšem nejdřív svého vlivu využil k realizaci osobního projektu Rozhovor (vyznamenaného mj. Zlatou palmou na MFF v Cannes, ale komerčně neúspěšného). Scénář Kmotra II, jenž je znovu společným dílem autora původní předlohy a režiséra, rozvíjí dvě dějové linie. Další osudy nového kmotra Michaela Corleona (Al Pacino), ovládajícího své impérium z rozsáhlého sídla v nevadském Lake Tahoe. A začátky mladého Vita Corleona (Robert De Niro) v New Yorku 20. let, jež jsou obsaženy i v Puzově původní knize. Michael musí čelit nejen svým konkurentům z podsvětí, zejména Hymanu Rothovi (pozoruhodná kreace slavného hereckého pedagoga Lee Strasberga), který využívá informací zhrzeného Michaelova bratra Freda (John Cazale), ale také zvýšenému zájmu orgánů spravedlnosti, jež v průběhu druhé poloviny 50. let, kdy se Kmotr II odehrává, zintenzivnily svou kampaň proti organizovanému zločinu. Michael své obchodní zájmy uhájí, přes nedobrovolné opuštění hazardních aktivit na revoluční Kubě, ovšem cena je vysoká. Předčasně zestárlý, zahořklý kmotr je ještě nelítostnějším šéfem než jeho otec, ale rodinné vazby, tvořící páteř prvního filmu, zmizely. Michael zůstává osamocený. Bez bratra, kterého nechal zabít, i bez manželky, která od něho odešla. Kmotr II je stejně výjimečným dílem jako originál, na který navazuje. Mnozí dokonce tvrdí, že lepším. Coppola se tu jako režisér představuje ve špičkové formě, navíc posílené neotřesitelným postavením režisérské hvězdy. Už nemusel bojovat o výši rozpočtu jako v případě prvního filmu (který se z finančních důvodů měl původně odehrávat v současnosti), ani o herce, jež hodlal angažovat. Ve všem měl naprosto volnou ruku. Prozřetelným se ukázalo obsazení málo známého Roberta De Nira jako mladého Vita Corleona, jehož elektrizující herectví tu získává na přesvědčivosti také citlivým využitím sicilského dialektu, který v raných scénách nahrazuje angličtinu. Jeho osud v nové zemi, kam musel uprchnout ze sicilské vesničky, jež mu dala jméno, ostře kontrastuje s údělem jeho syna. Vito buduje svoji pozici prakticky z ničeho, dokáže využít každé příležitosti, neštítí se násilných prostředků, pokud je považuje za nutné a efektivní, ale základem je pro něho rodina. Pokračování Kmotra se stalo prvním "sequelem", který získal Cenu Akademie za nejlepší film. Nezůstalo ovšem u jediného Oscara. Kmotr II v tomto ohledu překonal originál celkem se šesti soškami; další cenu mu Akademie udělila za nejlepší režii (ta Coppolovi v prvním případě unikla ve prospěch Boba Fosseho za Kabaret), scénář, výpravu, hudbu (slavný italský skladatel Nino Rota, opominutý u prvního dílu kvůli zařazení již použitých motivů z jiného filmu, tady spolupracoval s režisérovým otcem Carminem Coppolou) a konečně za fenomenální De Nirův výkon ve vedlejší roli. (Česká televize)
    1
  • Apokalypsa
    Apokalypsa (1979)
    Film
    Kapitán Willard si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze, který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. Willard, obklopený zmarem a zneklidněný zprávami o Kurtzově počínání, má dost času na přemýšlení o sobě i o člověku, v němž válka obnažuje jeho sklon k ničení a zlu. Prožité peklo, objevení Kurtzovy říše zla a rozhovory s šíleným plukovníkem, který před Willardem rozvíjí své filozofické vize lidstva a války - to všechno způsobí, že pro kapitána je rozhodování o Kurtzově zabití něčím víc než jen prostým vykonáním rozkazu. Kultovní dílo Francise Forda Coppoly patří mezi nejlepší filmy o americkém traumatu vietnamské války. Mistrovské, myšlenkově i formálně velmi ambiciózní drama, označované za jedno z klíčových děl americké kinematografie 70. let, vzniklo na motivy povídky Josepha Conrada (1857 - 1924) Srdce temnoty (1902). Z osmi nominací na Oscara získal prestižní zlatou sošku Vittorio Storaro za kameru a Walter Murch, Mark Berger, Richard Beggs a Nat Boxer za nejlepší zvuk. Film získal Zlatou palmu na XXXII. MFF v Cannes.
    84%
    Kapitán Willard si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze, který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. Willard, obklopený zmarem a zneklidněný zprávami o Kurtzově počínání, má dost času na přemýšlení o sobě i o člověku, v němž válka obnažuje jeho sklon k ničení a zlu. Prožité peklo, objevení Kurtzovy říše zla a rozhovory s šíleným plukovníkem, který před Willardem rozvíjí své filozofické vize lidstva a války - to všechno způsobí, že pro kapitána je rozhodování o Kurtzově zabití něčím víc než jen prostým vykonáním rozkazu. Kultovní dílo Francise Forda Coppoly patří mezi nejlepší filmy o americkém traumatu vietnamské války. Mistrovské, myšlenkově i formálně velmi ambiciózní drama, označované za jedno z klíčových děl americké kinematografie 70. let, vzniklo na motivy povídky Josepha Conrada (1857 - 1924) Srdce temnoty (1902). Z osmi nominací na Oscara získal prestižní zlatou sošku Vittorio Storaro za kameru a Walter Murch, Mark Berger, Richard Beggs a Nat Boxer za nejlepší zvuk. Film získal Zlatou palmu na XXXII. MFF v Cannes.
    2
  • Kmotr III
    Kmotr III (1990)
    Film
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    83%
    Člověk financí a politiky. Al Pacino v hlavní roli závěrečné části proslulé mafiánské trilogie. Francis Ford Coppola uzavřel svou mafiánskou trilogii snímkem Kmotr III (1990) po více než patnáctileté odmlce. Začátek jejího děje umístil do roku 1979, tedy plná dvě desetiletí od závěru Kmotra II. Michael Corleone (Al Pacino), nyní šedesátiletý, dál ovládá pevnou rukou své obchodní zájmy. Velmi usilovně se však snaží odpoutat od vlastní kriminální minulosti a své obchody legalizovat. Jeho zájem se přesunul od hazardu k nemovitostem a investičním bankám. A stal se z něho zbožný a vůči církvi nesmírně štědrý člověk, neboť přízeň Vatikánu, kde má několik vysoce postavených přátel, má v jeho proměně v bezúhonného byznysmena sehrát rozhodující úlohu. Jako svého nástupce jmenuje Vincenta Manciniho (Andy Garcia), nelegitimního potomka Sonnyho Corleona. Násilí však z vlastního života nelze jen tak jednoduše vymazat a je jen otázkou času, kdy minulost začne promlouvat do přítomnosti. Na rozdíl od prvních dvou částí vznikal Kmotr III až na několik newyorských scén prakticky celý v Itálii (v exteriérech v Římě a jeho okolí, v sicilském Palermu a Taormině a také v dekoracích postavených ve čtyřech největších ateliérech římského studia Cinecitta). Z klíčových členů štábu zůstali jen kameraman Gordon Willis, výtvarník Dean Tavoularis a samozřejmě spoluautor scénáře Mario Puzo. Třetí díl Kmotra je považován za nejslabší, což ve srovnání s oběma předchozími částmi, jež patří k nejlepším snímkům světové kinematografie (momentálně obsazují druhé a třetí místo ve známé internetové databázi IMDb), neznamená, že to je špatný film. Je třeba ho chápat jako důstojné uzavření ambiciózní filmové série o lidském snu, který zhořkl. Možná největším paradoxem je někdejší tvrzení, že komerční filmy ve stylu Kmotra umožňovaly Coppolovi realizaci mnohem osobnějších projektů, jakým byl např. Rozhovor. Dnes je nad slunce jasnější, že právě Kmotr a jeho pokračování tvoří bezesporu Coppolovo nejosobnější dílo. Ve světle tohoto faktu blednou i výtky, jež se na Kmotra III snesly po jeho uvedení a jež se soustředily vedle vatikánské dějové linie zejména na obsazení režisérovy dcery Sofie do klíčové role Michaelovy dcery Mary (v důsledku onemocnění Winony Ryderové těsně před natáčením). Americká akademie film ocenila sedmi oscarovými nominacemi (nejlepší film, režie, kamera, výprava, střih, píseň a herecký výkon ve vedlejší roli - A. Garcia). Všechny nominace však zůstaly neproměněny, neboť rok 1990 se stal rokem Costnerova westernu Tanec s vlky.
    3
  • Všichni prezidentovi muži
    Všichni prezidentovi muži (1976)
    Film
    • iTunes
    V budově Watergate se rozsvěcují světla a čtyři lupiči jsou dopadeni při činu. Té noci začala vlna odhalení, která stála amerického prezidenta úřad. Příběhu se chopili washingtonští reportéři Bob Woodward (Robert Redford) a Carl Bernstein (Dustin Hoffman) a nevzdali se ho ani tváří v tvář pochybnostem, odmítání a zastrašování. Všichni prezidentovi muži jsou jejich příběhem. Film, který natočil Alan J. Pakula podle knihy Woodwarda s Bernsteinem, získal v roce 1976 čtyři Oscary: za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Jason Robards), adaptovaný scénář, výpravu a zvuk. Film je také obrazem novinářské praxe, jejímž cílem je získat příběh – a udělat to dobře. (Oficiální text distributora) Rekapitulace aféry Watergate, která začala v roce 1972 a v roce 1974 vyvrcholila rezignací tehdejšího prezidenta Richarda Nixona. Ve zveřejnění skandálu kolem tajných fondů a diskreditace politických oponentů se angažovali reportéři Robert Woodward a Carl Bernstein, kteří působili v novinách Washington Post. Paradokumentární drama, v němž slavný tandem ztělesnili Robert Redford a Dustin Hoffman, vypráví o novinářské odvaze, trpělivosti a důslednosti. Reportéři skládají svá odhalení z desítek faktů a svědeckých výpovědí. Narážejí na neochotu svědků, jejich strach z eventuálních následků i na tlaky z nejvyšších sfér. Woodward využívá tajemného informátora (Hal Holbrook) z vládních kruhů, který se s ním setkává v podzemních garážích. Další důležitou figurou příběhu je šéfredaktor Bradlee (Jason Robards získal za jeho ztvárnění Oscara), který oběma novinářům fandí a dokáže čelit politickým výhrůžkám. Průhled do jedné z klíčových etap novodobých amerických dějin těží z autentického líčení redakčního zákulisí. Je příkladem vynalézavé práce s napětím, která se obešla bez standardních honiček, přestřelek a nadlidsky disponovaných supermanů.
    77%
    V budově Watergate se rozsvěcují světla a čtyři lupiči jsou dopadeni při činu. Té noci začala vlna odhalení, která stála amerického prezidenta úřad. Příběhu se chopili washingtonští reportéři Bob Woodward (Robert Redford) a Carl Bernstein (Dustin Hoffman) a nevzdali se ho ani tváří v tvář pochybnostem, odmítání a zastrašování. Všichni prezidentovi muži jsou jejich příběhem. Film, který natočil Alan J. Pakula podle knihy Woodwarda s Bernsteinem, získal v roce 1976 čtyři Oscary: za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Jason Robards), adaptovaný scénář, výpravu a zvuk. Film je také obrazem novinářské praxe, jejímž cílem je získat příběh – a udělat to dobře. (Oficiální text distributora) Rekapitulace aféry Watergate, která začala v roce 1972 a v roce 1974 vyvrcholila rezignací tehdejšího prezidenta Richarda Nixona. Ve zveřejnění skandálu kolem tajných fondů a diskreditace politických oponentů se angažovali reportéři Robert Woodward a Carl Bernstein, kteří působili v novinách Washington Post. Paradokumentární drama, v němž slavný tandem ztělesnili Robert Redford a Dustin Hoffman, vypráví o novinářské odvaze, trpělivosti a důslednosti. Reportéři skládají svá odhalení z desítek faktů a svědeckých výpovědí. Narážejí na neochotu svědků, jejich strach z eventuálních následků i na tlaky z nejvyšších sfér. Woodward využívá tajemného informátora (Hal Holbrook) z vládních kruhů, který se s ním setkává v podzemních garážích. Další důležitou figurou příběhu je šéfredaktor Bradlee (Jason Robards získal za jeho ztvárnění Oscara), který oběma novinářům fandí a dokáže čelit politickým výhrůžkám. Průhled do jedné z klíčových etap novodobých amerických dějin těží z autentického líčení redakčního zákulisí. Je příkladem vynalézavé práce s napětím, která se obešla bez standardních honiček, přestřelek a nadlidsky disponovaných supermanů.
    4
  • Den kobylek
    Den kobylek (1975)
    Film
    70%
    5
  • V roli kaskadéra
    V roli kaskadéra (1980)
    Film
    69%
    6
  • Hoffa
    Hoffa (1992)
    Film
    Životopisný film HOFFA zachycuje kariéru legendárního odborářského vůdce, který byl ve třicátých až šedesátých letech výraznou osobností americké politické scény. Vzpurný, nápaditý a charismatický James R. Hoffa vybudoval nesmírně silný odborový svaz, jehož základ tvořili řidiči kamionů. Politický a společenský vzestup Hoffy byl ovšem provázen i temnými, neobjasněnými stránkami, především spojením s podsvětím. Proto byl Hoffa také odsouzen do vězení. Po předčasném návratu z výkonu trestu se pokoušel získat zpět ztracenou moc. 30. července 1975 zmizel za dosud neobjasněných okolností... Scenárista D. Mamet se výrazně odchýlil od reality jednak vytvořením fiktivních postav Hoffova pobočníka Ciara a Carola DX Allesandra, jednak domýšlením konce Hoffova života - to znamená předvedeným atentátem. Vše ostatní je údajně autentické. DeVito se pokusil natočit realistické drama, inspirující se formálními postupy kinematografie 40. a 50. let. Příběh se odvíjí ve velkém časovém rozmezí v rozsáhlých retrospektivách. Jednotlivým sekvencím chybí jasné časové i místní určení, takže se v nich český divák jen těžko orientuje. Obdiv si nesporně zaslouží herecký výkon Jacka Nicholsona v titulní roli, i když nese určité známky přílišné sebestřednosti.
    68%
    Životopisný film HOFFA zachycuje kariéru legendárního odborářského vůdce, který byl ve třicátých až šedesátých letech výraznou osobností americké politické scény. Vzpurný, nápaditý a charismatický James R. Hoffa vybudoval nesmírně silný odborový svaz, jehož základ tvořili řidiči kamionů. Politický a společenský vzestup Hoffy byl ovšem provázen i temnými, neobjasněnými stránkami, především spojením s podsvětím. Proto byl Hoffa také odsouzen do vězení. Po předčasném návratu z výkonu trestu se pokoušel získat zpět ztracenou moc. 30. července 1975 zmizel za dosud neobjasněných okolností... Scenárista D. Mamet se výrazně odchýlil od reality jednak vytvořením fiktivních postav Hoffova pobočníka Ciara a Carola DX Allesandra, jednak domýšlením konce Hoffova života - to znamená předvedeným atentátem. Vše ostatní je údajně autentické. DeVito se pokusil natočit realistické drama, inspirující se formálními postupy kinematografie 40. a 50. let. Příběh se odvíjí ve velkém časovém rozmezí v rozsáhlých retrospektivách. Jednotlivým sekvencím chybí jasné časové i místní určení, takže se v nich český divák jen těžko orientuje. Obdiv si nesporně zaslouží herecký výkon Jacka Nicholsona v titulní roli, i když nese určité známky přílišné sebestřednosti.
    7
  • Cutterova cesta
    Cutterova cesta (1981)
    Film
    • iTunes

    Bone (Jeff Bridges) je trochu smolař. Rozbije se mu auto a stane se svědkem vraždy roztleskávačky, ze které ho pak policie obviní. Se svým dobrým kamarádem Cutterem se rozhodnou, že skutečného vraha vypátrají na vlastní pěst. Cutter je ovšem zmrzačený válečný veterán z Vietnamu a příběh o spravedlnosti se pomalu začne měnit v příběh o pomstě. Vrahem je totiž jeden z prominentních a spořádaných občanů a Cutter by ho rád osobně potrestal jako představitele systému, který ho poslal do války a zničil mu tak život. Čtvrtý americký film Ivana Passera vznikl podle románu Cutter and Bone od Newtona Thornburga a stal se jeho prvním titulem, který se výrazně prosadil mezi diváky a kritiky. (FebioFest 2006)

    67%

    Bone (Jeff Bridges) je trochu smolař. Rozbije se mu auto a stane se svědkem vraždy roztleskávačky, ze které ho pak policie obviní. Se svým dobrým kamarádem Cutterem se rozhodnou, že skutečného vraha vypátrají na vlastní pěst. Cutter je ovšem zmrzačený válečný veterán z Vietnamu a příběh o spravedlnosti se pomalu začne měnit v příběh o pomstě. Vrahem je totiž jeden z prominentních a spořádaných občanů a Cutter by ho rád osobně potrestal jako představitele systému, který ho poslal do války a zničil mu tak život. Čtvrtý americký film Ivana Passera vznikl podle románu Cutter and Bone od Newtona Thornburga a stal se jeho prvním titulem, který se výrazně prosadil mezi diváky a kritiky. (FebioFest 2006)

    8
  • Od dvanácti do tří
    Od dvanácti do tří (1976)
    Film
    • iTunes
    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.
    65%
    Tuto westernovou komedii napsal a režíroval Frank D. Gilroy, který v ní obsadil Charlese Bronsona do role Grahama Dorseyho, pistolníka na útěku před zákonem, který prožije tříhodinové milostné dobrodružství s osamělou Amandou (Jill Ireland). Když je Dorsey prohlášen za mrtvého, Amanda obratně využije jejich známosti a vybuduje o údajně zemřelém psanci celou legendu. Z Dorseyho se brzy stane ikona, opěvovaná v písních, povídačkách a laciných románech. Představte si ale Amandinu rozmrzelost, když se její hrdina objeví živý, zdravý a hlavně hodně naštvaný tím, že je proti své vůli součástí jejího soukromého podnikání. A Dorseymu nakonec nezbude ani jeho vlastní identita. Díky zesměšňování násilí ve prospěch vykreslení postav a spoustě černého humoru nebyl snímek Od dvanácti do tří ve své době kasovním trhákem, ovšem současný divák si na něm jednoznačně pochutná jako na zábavné, avšak nedoceněné lahůdce.
    9
  • Melvin a Howard
    Melvin a Howard (1980)
    Film
    Melvin je nenapravitelný snílek a také smolař. Manželka ho opustí, nemá práci a smůla se mu lepí na paty, ať dělá, co dělá. Jednoho večera najde na opuštěné silnici uprostřed pouště zraněného motocyklistu a poskytne mu pomoc. Ke svému údivu se dozvídá, že ten, komu tak nezištně pomohl, je excentrický milionář Howard Hughes, ale brzy na to zapomene. Po určitém čase se k němu donese zpráva, že Howard Hughes zemřel a Melvina stanovil dědicem více než 100 milionů dolarů. Jeho život to převrátí naruby.
    Žánry:DramaKomedieOscarový
    64%
    Melvin je nenapravitelný snílek a také smolař. Manželka ho opustí, nemá práci a smůla se mu lepí na paty, ať dělá, co dělá. Jednoho večera najde na opuštěné silnici uprostřed pouště zraněného motocyklistu a poskytne mu pomoc. Ke svému údivu se dozvídá, že ten, komu tak nezištně pomohl, je excentrický milionář Howard Hughes, ale brzy na to zapomene. Po určitém čase se k němu donese zpráva, že Howard Hughes zemřel a Melvina stanovil dědicem více než 100 milionů dolarů. Jeho život to převrátí naruby.
    Žánry:DramaKomedieOscarový
    10
  • Get Crazy
    Get Crazy (1983)
    Film
    64%
    11
  • Vyloupení firmy Brink
    Vyloupení firmy Brink (1978)
    Film
    V roku 1950 prepadla v Bostone peňažný transport firmy Brink dobre zorganizovaná banda zlodejov v halloweenových maskách. Mozgom celej operácie bol Tony Pino (PETER FALK), dovtedy drobný kriminálnik. Lúpež pripravil perfektne a jeho banda získala 30-tisíc dolárov. Hoci očakávajú, že správa o lúpeži sa musí objaviť vo všetkých novinách, nestane sa tak. Zvedavému Tonymu to nedá pokoj, dostane sa do ústredia riaditeľstva bezpečnostnej služby a zistí, že zabezpečenie peňažných transportov je veľmi mizerné. Tonymu je jasné, že ďalšia lúpež im môže vyniesť viac peňazí. A tak ju začne čoskoro pripravovať. Prepadnutie sa podarí, zlodejíčkovia sa zrazu topia v peniazoch. Netušia, že FBI na čele s J. Edgarom Hooverom (SHELDON LEONARD) situáciu mapuje a vysiela agentov. Tí ich aj čoskoro dostanú, pretože dvaja z partie nevydržali a rozhadzovaním peňazí priviedli políciu na stopu. Tony si odsedí za mrežami štrnásť rokov...
    63%
    V roku 1950 prepadla v Bostone peňažný transport firmy Brink dobre zorganizovaná banda zlodejov v halloweenových maskách. Mozgom celej operácie bol Tony Pino (PETER FALK), dovtedy drobný kriminálnik. Lúpež pripravil perfektne a jeho banda získala 30-tisíc dolárov. Hoci očakávajú, že správa o lúpeži sa musí objaviť vo všetkých novinách, nestane sa tak. Zvedavému Tonymu to nedá pokoj, dostane sa do ústredia riaditeľstva bezpečnostnej služby a zistí, že zabezpečenie peňažných transportov je veľmi mizerné. Tonymu je jasné, že ďalšia lúpež im môže vyniesť viac peňazí. A tak ju začne čoskoro pripravovať. Prepadnutie sa podarí, zlodejíčkovia sa zrazu topia v peniazoch. Netušia, že FBI na čele s J. Edgarom Hooverom (SHELDON LEONARD) situáciu mapuje a vysiela agentov. Tí ich aj čoskoro dostanú, pretože dvaja z partie nevydržali a rozhadzovaním peňazí priviedli políciu na stopu. Tony si odsedí za mrežami štrnásť rokov...
    12
  • Cesta na tajuplný ostrov 2
    Cesta na tajuplný ostrov 2 (2012)
    Film
    • Oneplay
    • iTunes
    • Rakuten
    V tomto pokračování celosvětově úspěšného filmu „Cesta do středu země,“ z roku 2008 nové rodinné dobrodružství filmu „Cesta na tajuplný ostrov 2“ ve formátu 3D začíná tím, že mladý Sean dostane zakódované tísňové volání ze záhadného ostrova. Z míst, kde by se žádný ostrov nacházet neměl. Je to místo, kde jsou zvláštní formy života, hory ze zlata,  životu nebezpečné sopky a nejedno pozoruhodné tajemství.  Nový nevlastní  Sheanův otec Hank není schopen syna zadržet a tak se s ním  raději vydá na společnou výpravu.  Společně s pilotem helikoptéry a jeho krásnou a rozhodnou dcerou, se vydají hledat tajuplný ostrov. Zachránit opuštěné obyvatele a také uniknout seizmickým vlnám, které tlačí ostrov pod vodu, a tím by všechny  poklady ostrova byly navždy pohřebeny v moři.
    62%
    V tomto pokračování celosvětově úspěšného filmu „Cesta do středu země,“ z roku 2008 nové rodinné dobrodružství filmu „Cesta na tajuplný ostrov 2“ ve formátu 3D začíná tím, že mladý Sean dostane zakódované tísňové volání ze záhadného ostrova. Z míst, kde by se žádný ostrov nacházet neměl. Je to místo, kde jsou zvláštní formy života, hory ze zlata,  životu nebezpečné sopky a nejedno pozoruhodné tajemství.  Nový nevlastní  Sheanův otec Hank není schopen syna zadržet a tak se s ním  raději vydá na společnou výpravu.  Společně s pilotem helikoptéry a jeho krásnou a rozhodnou dcerou, se vydají hledat tajuplný ostrov. Zachránit opuštěné obyvatele a také uniknout seizmickým vlnám, které tlačí ostrov pod vodu, a tím by všechny  poklady ostrova byly navždy pohřebeny v moři.
    13
  • Hammett
    Hammett (1982)
    Film

    Hammett byl natočen jako symbolická pocta stylu pulp fiction a noir filmů v produkci Francise Forda Coppoly a režii Wima Wenderse. Jde o stejnojmenný biografický příběh spisovatele Dashiella Hammetta, založený na stejnojmenném románu Joea Gorese. Film byl uveden na filmovém festivalu v Cannes roku 1982. Film se odehrává v roce 1928; Hammett, u souseda Kita a dalších lidí známý jako Sam, je zalezlý v levném bytě, tvrdě pracuje na svém psacím stroji každý den. Hodně pije, kouří příliš mnoho a trpí záchvaty kašle. Jednoho dne se na něj jeho přítel a rádce z dob působení u Pinkertonů Jimmy Ryan obrátí se žádostí, aby mu Hammett pomohl vypátrat čínskou prostitutku Crystal Ling v Čínské čtvrti v San Francisku - tedy tam, kde se Hammett vyzná mnohem lépe než Ryan. Hammett je brzy vtažen do vícevrstvého spiknutí, ztrácí jedinou kopii svého rukopisu, pak zmizí Ryan. A nakonec promluví zbraně ...

    62%

    Hammett byl natočen jako symbolická pocta stylu pulp fiction a noir filmů v produkci Francise Forda Coppoly a režii Wima Wenderse. Jde o stejnojmenný biografický příběh spisovatele Dashiella Hammetta, založený na stejnojmenném románu Joea Gorese. Film byl uveden na filmovém festivalu v Cannes roku 1982. Film se odehrává v roce 1928; Hammett, u souseda Kita a dalších lidí známý jako Sam, je zalezlý v levném bytě, tvrdě pracuje na svém psacím stroji každý den. Hodně pije, kouří příliš mnoho a trpí záchvaty kašle. Jednoho dne se na něj jeho přítel a rádce z dob působení u Pinkertonů Jimmy Ryan obrátí se žádostí, aby mu Hammett pomohl vypátrat čínskou prostitutku Crystal Ling v Čínské čtvrti v San Francisku - tedy tam, kde se Hammett vyzná mnohem lépe než Ryan. Hammett je brzy vtažen do vícevrstvého spiknutí, ztrácí jedinou kopii svého rukopisu, pak zmizí Ryan. A nakonec promluví zbraně ...

    14
  • Peggy Sue se vdává
    Peggy Sue se vdává (1986)
    Film
    • HBO Max
    • iTunes
    • Rakuten
    Snímek vypráví o ženě, které se právě rozpadlo manželství. Když Peggy Sue dorazí na maturitní setkání po pětadvaceti letech, udělá se jí špatně. Probudí se v nemocnici jako sedmnáctiletá studentka a prvotní udivení nad nečekanou cestou zpátky v čase vystřídá pragmatická touha změnit svůj život tak, aby po čtyřicítce neskončil ztroskotaným manželstvím. Vždyť právě na střední škole potkala svého budoucího manžela Charlieho. Teď má možnost chodit se zakřiknutým jedničkářem Richardem, o němž ví, že se stane významným vědcem, nebo podlehnout kouzlu rebelantského beatnika Michaela. Volba to rozhodně není jednoduchá.
    61%
    Snímek vypráví o ženě, které se právě rozpadlo manželství. Když Peggy Sue dorazí na maturitní setkání po pětadvaceti letech, udělá se jí špatně. Probudí se v nemocnici jako sedmnáctiletá studentka a prvotní udivení nad nečekanou cestou zpátky v čase vystřídá pragmatická touha změnit svůj život tak, aby po čtyřicítce neskončil ztroskotaným manželstvím. Vždyť právě na střední škole potkala svého budoucího manžela Charlieho. Teď má možnost chodit se zakřiknutým jedničkářem Richardem, o němž ví, že se stane významným vědcem, nebo podlehnout kouzlu rebelantského beatnika Michaela. Volba to rozhodně není jednoduchá.
    15
  • Sedm neohrožených
    Sedm neohrožených (1983)
    Film
    • iTunes
    Plukovník Jason Rhodes (Gene Hackman) má už 10 let noční můry. Jméno jeho syna je zaneseno v archívech z Vietnamské války pod nápisem Ztracený v akci. Po několika neúspěšných apelech na vládu se plukovník Rhodes rozhodne vzít věci do vlastních rukou. S finanční podporou texaského naftového magnáta (Robert Stack) a s pomocí pěti mariňáků, přátel svého zmizelého syna, se Rhodes připravuje k uskutečnění své mise. Po měsících tvrdého výcviku sedm neohrožených veteránů odjíždí do Laosu. Poslední bitva Vietnamské války začíná.
    60%
    Plukovník Jason Rhodes (Gene Hackman) má už 10 let noční můry. Jméno jeho syna je zaneseno v archívech z Vietnamské války pod nápisem Ztracený v akci. Po několika neúspěšných apelech na vládu se plukovník Rhodes rozhodne vzít věci do vlastních rukou. S finanční podporou texaského naftového magnáta (Robert Stack) a s pomocí pěti mariňáků, přátel svého zmizelého syna, se Rhodes připravuje k uskutečnění své mise. Po měsících tvrdého výcviku sedm neohrožených veteránů odjíždí do Laosu. Poslední bitva Vietnamské války začíná.
    16
  • Liščata
    Liščata (1980)
    Film

    Snímek Liščata líčí alkoholové, drogové a sexuální úniky z reality čtyř dospívajících dívek z údolí San Fernando. Jeanie, jež je z dívčí čtveřice relativně nejusedlejší a v partě zastává takřka mateřskou roli, ve filmu řeší vztah ke své životem zdeptané matce, která mimo práce navíc studuje. Annie vodí za nos svého otce, psychotického policistu, a životní prázdnotu vyplňuje náhodným sexem a drogami. Obézní Madga se zoufale snaží zapadnout mezi divočejší kolegyně. A Deirdre se projevuje jako nejistá lhářka, které se životní štěstí spíše vyhýbá.

    59%

    Snímek Liščata líčí alkoholové, drogové a sexuální úniky z reality čtyř dospívajících dívek z údolí San Fernando. Jeanie, jež je z dívčí čtveřice relativně nejusedlejší a v partě zastává takřka mateřskou roli, ve filmu řeší vztah ke své životem zdeptané matce, která mimo práce navíc studuje. Annie vodí za nos svého otce, psychotického policistu, a životní prázdnotu vyplňuje náhodným sexem a drogami. Obézní Madga se zoufale snaží zapadnout mezi divočejší kolegyně. A Deirdre se projevuje jako nejistá lhářka, které se životní štěstí spíše vyhýbá.

    17
  • Dokonalí
    Dokonalí (1985)
    Film
    • iTunes
    53%
    18
  • Holky na obzoru
    Holky na obzoru (1989)
    Film
    27%
    19

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.