Jakub Vašek, narozen 13. května 1998 ve Frýdku-Místku, je český herec a divadelní režisér. Herecké vzdělání získal v hudebně-dramatickém oddělení na Janáčkově konzervatoři v Ostravě, kde položil základy své umělecké kariéry.
Po absolvování konzervatoře začal Jakub Vašek sbírat profesionální zkušenosti v ostravském Divadle Mír, kde se stal součástí dynamického souboru pod vedením Alberta Čuby. Hostoval také ve Slezském divadle Opava a postupně rozšiřoval své působení na další scény. V současnosti je k vidění na jevišti Národního divadla moravskoslezského v Ostravě, kde se zapojil do repertoáru této významné kulturní instituce. Paralelně s tím založil vlastní divadelní společnost Divadlo Koktejl, kde působí jako režisér, producent i herec. Jak sám říká, název divadla odráží jeho koncept - míchat herce z různých divadel a vytvářet s nimi inscenace napříč republikou. Kromě toho spolupracuje také s Komorní scénou Arté, kterou založil ještě během studií na konzervatoři.
Před filmovými a televizními kamerami začal Jakub Vašek sbírat zkušenosti v dramatickém televizním filmu Dukla 61 z roku 2018. Následně se objevil v populárních českých seriálech jako Ulice, Modrý kód, Místo zločinu Ostrava, ZOO či Stíny v mlze. Tyto role mu pomohly etablovat se na české televizní scéně a získat širší diváckou základnu. Kromě televizní tvorby se představil také v experimentálním filmovém projektu, čímž prokázal svou všestrannost a ochotu zkoušet různé herecké polohy.
V divadelní tvorbě se Jakub Vašek profiluje jako režisér s jasnou vizí. V Komorním divadle Arté režíroval například inscenaci Knoflíkáři podle Petra Zelenky nebo adaptaci knihy Jana Svěráka, kde se představil i jako herec. V Divadle Koktejl uvedl adaptaci románu Michala Viewegha Román pro ženy, kde obsadil známé herce jako Martina Krause, Annu Randárovou a Ivanu Jirešovou. Vašek se netají tím, že jeho ambicí je vytvářet inscenace s přesahem, které mají buď literární předlohu, nebo filmový scénář, a nevyhýbá se ani autorské tvorbě. Pro svou práci považuje za klíčovou tvůrčí svobodu a nezávislost, což se odráží v jeho přístupu k divadelní tvorbě.