Alexander Sass: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Alexander Sass: Filmy a seriály

  • Löwenzahn
    Löwenzahn (1981)
    Seriál
    Každá epizoda, trvající 30 minut, se věnuje samostatnému tématu nebo problému. Skládá se převážně z krátkých reportáží, které vysvětlují, zkoumají a vzdělávají diváky o tom, jak fungují věci každodenního života i složité systémy. Pokrývá širokou škálu témat, od technologií a průmyslu až po tak obyčejné věci, jako je fungování poštovních služeb.
    Žánry:Rodinný
    80%
    Každá epizoda, trvající 30 minut, se věnuje samostatnému tématu nebo problému. Skládá se převážně z krátkých reportáží, které vysvětlují, zkoumají a vzdělávají diváky o tom, jak fungují věci každodenního života i složité systémy. Pokrývá širokou škálu témat, od technologií a průmyslu až po tak obyčejné věci, jako je fungování poštovních služeb.
    Žánry:Rodinný
    1
  • Křížová cesta
    Křížová cesta (2014)
    Film
    Čtrnáctiletá Maria je dospívající dívka s odpovídajícími zájmy a tužbami. Na „správnou cestu“ se ji však snaží nasměrovat jak kněz z katolického spolku, tak její matka, která fundamentálnost své víry chápe jako nezbytnost i přednost. Maria je svazována hned z několika směrů, její mladší bratr navíc trpí zjevně nevratným postižením a rozrušená dívka mezi řečí zmiňuje, že chce pro jeho záchranu podat oběť. Musí hřích opravdu znamenat zatracení? Zajistí varování před hříchem Boží přízeň? A jsou všechny události opravdu tak nevyhnutelné, jak se zdá? V náladě filmu lze cítit vliv Ulricha Seidla či Michaela Hanekeho, jinak jde ale o osobitý a zejména dokonale promyšlený tvar. Snímek s mimořádnou citlivostí balancuje mezi ráznou, skrze humor prosvítající kritikou netolerancí prostoupené víry a chápavým pohledem na vnitřní boj hrdinky. Zatímco její matka vidí jedinou cestu, divák může navzdory strohému stylu snímku zahlédnout odboček mnoho.
    76%
    Čtrnáctiletá Maria je dospívající dívka s odpovídajícími zájmy a tužbami. Na „správnou cestu“ se ji však snaží nasměrovat jak kněz z katolického spolku, tak její matka, která fundamentálnost své víry chápe jako nezbytnost i přednost. Maria je svazována hned z několika směrů, její mladší bratr navíc trpí zjevně nevratným postižením a rozrušená dívka mezi řečí zmiňuje, že chce pro jeho záchranu podat oběť. Musí hřích opravdu znamenat zatracení? Zajistí varování před hříchem Boží přízeň? A jsou všechny události opravdu tak nevyhnutelné, jak se zdá? V náladě filmu lze cítit vliv Ulricha Seidla či Michaela Hanekeho, jinak jde ale o osobitý a zejména dokonale promyšlený tvar. Snímek s mimořádnou citlivostí balancuje mezi ráznou, skrze humor prosvítající kritikou netolerancí prostoupené víry a chápavým pohledem na vnitřní boj hrdinky. Zatímco její matka vidí jedinou cestu, divák může navzdory strohému stylu snímku zahlédnout odboček mnoho.
    2
  • Renn, wenn Du kannst
    Renn, wenn Du kannst (2010)
    Film
    Uteč, dokážeš-li je nezávislá tragikomedie a režijní debut Brüggemanna, který se svou sestrou napsal i strhující scénář. Ben je nucen strávit zbytek života na invalidním vozíku a navzdory svému humoru a živosti je hluboce zoufalý. Když potká Christiana, svého nového asistenta, chová se k němu jako ke každému jinému pomocníkovi, kterého měl. Vše se náhle změní, když se Christian setká s Annikou, "violoncellistkou", kterou Ben už léta pozoruje z okna. Trojice se spřátelí, čímž se Annika ocitne uprostřed emocionálního a tak trochu nebezpečného milostného trojúhelníku. Zatímco dobývání Anniky není pro kariérně zaměřeného Christiana nic vážného, Benova láska k Annice mu připomíná minulost a nutí ho čelit svým největším obavám. Příběh, který se soustředí na postavy, vděčí Uteč, dokážeš-li za svou sílu především hereckým výkonům, zejména vynikajícímu ztvárnění Bena v podání Roberta Gwisdeka.
    Žánry:Drama
    72%
    Uteč, dokážeš-li je nezávislá tragikomedie a režijní debut Brüggemanna, který se svou sestrou napsal i strhující scénář. Ben je nucen strávit zbytek života na invalidním vozíku a navzdory svému humoru a živosti je hluboce zoufalý. Když potká Christiana, svého nového asistenta, chová se k němu jako ke každému jinému pomocníkovi, kterého měl. Vše se náhle změní, když se Christian setká s Annikou, "violoncellistkou", kterou Ben už léta pozoruje z okna. Trojice se spřátelí, čímž se Annika ocitne uprostřed emocionálního a tak trochu nebezpečného milostného trojúhelníku. Zatímco dobývání Anniky není pro kariérně zaměřeného Christiana nic vážného, Benova láska k Annice mu připomíná minulost a nutí ho čelit svým největším obavám. Příběh, který se soustředí na postavy, vděčí Uteč, dokážeš-li za svou sílu především hereckým výkonům, zejména vynikajícímu ztvárnění Bena v podání Roberta Gwisdeka.
    Žánry:Drama
    3
  • Mondscheinkinder
    Mondscheinkinder (2006)
    Film
    69%
    4
  • 3 Zimmer / Küche / Bad
    3 Zimmer / Küche / Bad (2012)
    Film
    Jedenáct stěhování, osm přátel: Filip, Wiebke, Jessica, Maria, Swantje, Michael, Tomáš, Dina – všichni kolem dvaceti a tak nějak osamělí. A neustále něco hledají: nové město, novou práci, vlastní byt, novou, nebo i starou lásku. Hledání nikdy nekončí, a tak se opakovaně setkávají u rituálního shromáždění: stěhování. Krabice se přesouvají z jedné strany Berlína na druhou, nebo po celé délce a šířce Německa, z jednoho obydlí do druhého, jako by se měnil jeden život za druhý. Ve filmu 3+1 režisér Dietrich Brüggemann vykresluje existenci, v níž se vztahy, sociální sítě a kulisy neustále mění; kde nejlepší přátelé jsou jedinou, a proto tou nejcennější konstantou. Humorné skeče o sebepochopení generace, pro kterou se stěhování stalo symbolem života na cestách.
    Žánry:Komedie
    65%
    Jedenáct stěhování, osm přátel: Filip, Wiebke, Jessica, Maria, Swantje, Michael, Tomáš, Dina – všichni kolem dvaceti a tak nějak osamělí. A neustále něco hledají: nové město, novou práci, vlastní byt, novou, nebo i starou lásku. Hledání nikdy nekončí, a tak se opakovaně setkávají u rituálního shromáždění: stěhování. Krabice se přesouvají z jedné strany Berlína na druhou, nebo po celé délce a šířce Německa, z jednoho obydlí do druhého, jako by se měnil jeden život za druhý. Ve filmu 3+1 režisér Dietrich Brüggemann vykresluje existenci, v níž se vztahy, sociální sítě a kulisy neustále mění; kde nejlepší přátelé jsou jedinou, a proto tou nejcennější konstantou. Humorné skeče o sebepochopení generace, pro kterou se stěhování stalo symbolem života na cestách.
    Žánry:Komedie
    5
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Kommissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charismatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charisma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    6
  • Ne!
    Ne! (2021)
    Film

    „Občas přemýšlím nad tím, že bychom se měli rozejít,“ svěřuje se Michael Dině, s níž je šťastných pět let. Není trajektorie partnerského života předem nadefinovaná? Vzít se, mít děti, být jako ostatní… Třináct kapitol mapuje soužití hrdinů poté, co Dina pochybnosti přítele rozežene a rozhodne o budoucnosti vztahu. Dietrich Brüggemann znovu přináší kritiku společenských hodnot a postojů, tentokrát generace třicátníků, která má zdánlivě vše, selhává však v naplnění nastavených ideálů. I přes charakteristický jízlivý tón je nový film provokativního tvůrce svědectvím o lásce a zodpovědnosti, jež se k ní pojí, stejně jako o snaze neztratit ji z očí. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:Drama
    60%

    „Občas přemýšlím nad tím, že bychom se měli rozejít,“ svěřuje se Michael Dině, s níž je šťastných pět let. Není trajektorie partnerského života předem nadefinovaná? Vzít se, mít děti, být jako ostatní… Třináct kapitol mapuje soužití hrdinů poté, co Dina pochybnosti přítele rozežene a rozhodne o budoucnosti vztahu. Dietrich Brüggemann znovu přináší kritiku společenských hodnot a postojů, tentokrát generace třicátníků, která má zdánlivě vše, selhává však v naplnění nastavených ideálů. I přes charakteristický jízlivý tón je nový film provokativního tvůrce svědectvím o lásce a zodpovědnosti, jež se k ní pojí, stejně jako o snaze neztratit ji z očí. (MFF Karlovy Vary)

    Žánry:Drama
    7
  • Heil
    Heil (2015)
    Film
    51%
    8

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.