Ivan Vyskočil: Nejlepší filmy a seriály

6.6

Ivan Vyskočil: Filmy a seriály

  • Wallenstein
    Wallenstein (1978)
    Seriál
    82%
    1
  • Faunovo velmi pozdní odpoledne
    Faunovo velmi pozdní odpoledne (1984)
    FilmRole: Tonda, kolega
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který se ze strachu před stářím a smrtí zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž by příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    73%
    Komediálně laděný film V. Chytilové Faunovo velmi pozdní odpoledne lze označit jako groteskní moralitu. Zachycuje výjevy ze života stárnoucího elegána a svůdce mladých dívek, který se ze strachu před stářím a smrtí zoufale snaží urvat, co se ještě dá. Postupně si však uvědomuje, že jeho počínání je marné a bláhové, že ve svém životě spíše ztrácel než získával. A tak se z Fauna, na první pohled šarmantního a úspěšného muže, stává tragikomická figura zbytečného člověka. Člověka se slabošským charakterem, který po celý život chtěl jen brát a dostávat, aniž by příliš riskoval. Jeho životní styl, úzkostlivě uzavřený do soukromí, je zdánlivě přitažlivý, ale jak sám hrdina zjišťuje, ústí do samoty a prázdnoty. Autorka scénáře V. Chytilová usilovala o jakousi moderní commedii dell'arte. Vrstvením komediálních i vážných situací odkrývá hlubší jádro příběhu, jímž je právě téma stáří a zmarněného života. Snímku dominuje obrazové zachycení Prahy a vynikající herecký výkon L. Suchařípy. (CS Film)
    Žánry:KomedieSatira
    2
  • O slavnosti a hostech
    O slavnosti a hostech (1966)
    FilmRole: hostitel
    • DaFilms
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přesto dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevycházejí za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouštějí. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jejichž zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    73%
    Oproti naturalismem napěchovaným Démantům noci se Němec ve svém druhém celovečerním počinu zcela oddává imaginativní a alegorické podívané, která je svým umístěním a popřením časoprostoru odtržená od reality, ačkoliv ji i přesto dokáže trefně reflektovat. V centru snímku O slavnosti a hostech stojí vlastnostmi pestrobarevná skupina individuí, která se jde účastnit slavnosti v lese. Všichni poslušně dbají pokynů hostitele, dodržují pravidla, nevycházejí za hranice vyznačeného území a slepě následují pokyny, až na jednoho (Evald Schorm), který nechce z donucení slavit a jednoduše odejde. Na jeho osobu je pak kvůli opuštění kolektivu uspořádán hon, do kterého se všichni bezmyšlenkovitě pouštějí. Němec očividně pálí do totalitních režimů, jejichž zpodobnění představitelé jsou na veřejnost zprvu velmi vlídní a vstřícní, ovšem pouze do chvíle, dokud hraje hru dle jejich pravidel. Fatálnost režimem udržovaného obrazu ideálního světa je umocněna prázdnými a stylizovanými dialogy o ničem.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Jan Němec
    3
  • Kytice
    Kytice (2000)
    FilmRole: kouzelný dědeček (Zlatý kolovrat)
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejen technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    72%
    Sbírka baladických příběhů slavného českého básníka 19. století K. J. Erbena je i po více než sto letech stále živá. Proto se také tvůrci filmu rozhodli vybrat sedm z balad a dát jim filmovou podobu za využití mnoha nejen technických novinek. Ve výsledku jde o poetickou kompozici obrazu, hudby, fascinující krajiny a architektury. Úvodní báseň “Kytice” je emotivním vstupem do celého vyprávění. Pod vodou natáčený “Vodník” je filmovou epopejí o spojení a nepochopení dvou rozdílných světů: pozemského a vodního. Příběh “Svatební košile” je filmovou řečí pojat jako romantický horor, v němž se pozemský život utkává se záhrobním. “Dceřina kletba” představuje zoufalé nedorozumění dvou generací. “Polednice” je vyprávěním o zoufalé, unavené matce a nenasytné staré polednici. “Zlatý kolovrat” je vystavěn na obludnosti duše, kde tvář zůstává stejná a povaha se mění. Poslední balada “Štědrý den” uzavírá kruh lidských vášní a tragédií postavou staré ženy, která přijímá svůj osud s pokorou a smířením. (J&J JAKUBISKO FILM)
    4
  • Akumulátor 1
    Akumulátor 1 (1994)
    FilmRole: Dr. Stach
    • Netflix
    • HBO Max
    • Oneplay
    • +3
    71%
    5
  • Perličky na dně
    Perličky na dně (1966)
    FilmRole: úředník (Dům radosti)
    • KVIFF TV
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jimž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    70%
    Kolektivní dílo nastupující filmařské generace Perličky na dně bývá nazýváno manifestem československé nové vlny. Spíše je ale dokladem různorodosti rukopisů jednotlivých autorských osobností. Každý z pětice filmů ostatně vznikal odděleně, aniž by filmaři viděli práci ostatních, jakkoli na všech spolupracoval stejný kameraman – Jaroslav Kučera. Mladé tvůrce, kteří do povídkového filmu přispěli, spojoval především obdiv k Bohumilu Hrabalovi. Obrazový i interpretační klíč, který každý z nich pro svou povídku zvolil, se nápadně liší. Podkladem filmu byla Hrabalova povídková sbírka Perlička na dně, poprvé vydaná v roce 1963, a navazující Pábitelé. V obou případech jde o tragikomické příběhy ze všedního života, jimž dominuje autenticky znějící přímá řeč, jednoduché vyprávění a jemný humor. Náměty Hrabalových povídek nejsou dramatické. Těžiště představuje pozorná kresba určitého prostředí a výrazných lidských typů. Čtyři režiséři a jedna režisérka tak stáli před výzvou, jak pro jazykově bohatý vyprávěcí styl nalézt adekvátní ekvivalenty ve filmové řeči. Cena FIPRESCI a Zvláštní uznání poroty mladých, které Perličky obdržely na festivalu v Locarnu, nasvědčují, že se jim to podařilo. Film otevírá Smrt pana Baltazara od Jiřího Menzela, pokračuje Podvodníky Jana Němce, Domem radosti Evalda Schorma, Automatem svět Věry Chytilové a uzavírá jej Romance Jaromila Jireše. Kvůli stopáži nebylo do filmu začleněno Fádní odpoledne Ivana Passera a Sběrné surovosti Juraje Herze, uváděné samostatně. (Národní filmový archiv)
    6
  • Něžný barbar
    Něžný barbar (1990)
    FilmRole: ŠTAMGAST
    Přepis Hrabalovy autobiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžené na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav (byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmenováni) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    68%
    Přepis Hrabalovy autobiograficky laděné předlohy sice naznačuje určitou poetičnost, hájí naivismus jako životní princip, avšak zasazení do libeňské periferie 50. let je příliš povrchní, zúžené na neškodné bohémství. Ani postižení skutečných postav (byť pánové Hrabal, Bondy a Boudník nejsou přímo jmenováni) není nijak oslnivé, jakkoli žijí tak říkajíc mimo reálný časoprostor, oddávajíce se svérázným diskuzím o umění a životě.
    Žánry:Komedie
    7
  • Kam, pánové, kam jdete?
    Kam, pánové, kam jdete? (1987)
    FilmRole: stařec
    • Oneplay
    • Canal+
    Příběh komediálního filmu režiséra Karla Kachyni se odehrává v průběhu dálkového pochodu, jehož se účastní malý sociologický vzorek společnosti 80. let: čtyřicetiletý architekt Jan, jeho mladší kolega Robert s milenkou Eliškou a jejich šéf Crha, doprovázený rovněž svou milenkou. Cílem, k němuž dámy a pánové směřují, je meta sto kilometrů. Pro hlavního hrdinu však cesta znamená víc. Každé zastavení symbolizuje určitou etapu jeho života a zároveň klade nejednu všeobecnou otázku. Je kolem nás v oblasti mravní všechno v pořádku? Má poctivý, čestný a talentovaný člověk šanci uspět? A proto se Jan také na 85. kilometru vzbouří a odmítne se dále přetvařovat. Vtipná alegorie odráží situaci v české společnosti 80. let, unavené tehdejší realitou, a zřetelně napovídá, jak ji řešit. V hlavní roli uvidíme Karla Heřmánka. Vyprávění rámuje vystoupení tehdy oblíbené rockové skupiny Tango. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    68%
    Příběh komediálního filmu režiséra Karla Kachyni se odehrává v průběhu dálkového pochodu, jehož se účastní malý sociologický vzorek společnosti 80. let: čtyřicetiletý architekt Jan, jeho mladší kolega Robert s milenkou Eliškou a jejich šéf Crha, doprovázený rovněž svou milenkou. Cílem, k němuž dámy a pánové směřují, je meta sto kilometrů. Pro hlavního hrdinu však cesta znamená víc. Každé zastavení symbolizuje určitou etapu jeho života a zároveň klade nejednu všeobecnou otázku. Je kolem nás v oblasti mravní všechno v pořádku? Má poctivý, čestný a talentovaný člověk šanci uspět? A proto se Jan také na 85. kilometru vzbouří a odmítne se dále přetvařovat. Vtipná alegorie odráží situaci v české společnosti 80. let, unavené tehdejší realitou, a zřetelně napovídá, jak ji řešit. V hlavní roli uvidíme Karla Heřmánka. Vyprávění rámuje vystoupení tehdy oblíbené rockové skupiny Tango. (Česká televize)
    Žánry:DramaKomedie
    8
  • Kamarád do deště
    Kamarád do deště (1988)
    FilmRole: Syriste
    • Oneplay
    • Prima Plus
    • Filmbox+
    Číšník Michal měl po zavření podniku odvést tržbu do banky. Cestou ho přepadl maskovaný lupič a peníze mu sebral. Michal si to netroufl ohlásit, byl totiž v podmínce a obával se, že mu nikdo nebude věřit. Místo toho se obrátil na svého nejlepšího kamaráda taxikáře Tomáše. Ten potřebný obnos obstaral - ovšem na lichvářský úrok, a navíc ještě musí dluh do týdne splatit.
    67%
    Číšník Michal měl po zavření podniku odvést tržbu do banky. Cestou ho přepadl maskovaný lupič a peníze mu sebral. Michal si to netroufl ohlásit, byl totiž v podmínce a obával se, že mu nikdo nebude věřit. Místo toho se obrátil na svého nejlepšího kamaráda taxikáře Tomáše. Ten potřebný obnos obstaral - ovšem na lichvářský úrok, a navíc ještě musí dluh do týdne splatit.
    9
  • Mazaný Filip
    Mazaný Filip (2003)
    Film
    • Magenta TV
    Podle vlastní divadelní hry zrežíroval po deseti letech Václav Marhoul i film, jenž je parodií na Chandlerovky a detektiva Phila Marlowa. Než o příběh (Marlow má vypátrat zmizelého muže, bratra-dvojče svého klienta a narazí na mafiánského šéfa L.A. a ženu vamp, jež hraje v hollywoodských filmech) jde o sled scének, vtipů lepších i horších, muzikálových čísel a velkého množství parodických citací (např. Batman, Limonádový Joe, Helzapoppin, Přelet nad kukaččím hnízdem, South Park aj.).
    Žánry:KomedieKrimiParodie
    66%
    Podle vlastní divadelní hry zrežíroval po deseti letech Václav Marhoul i film, jenž je parodií na Chandlerovky a detektiva Phila Marlowa. Než o příběh (Marlow má vypátrat zmizelého muže, bratra-dvojče svého klienta a narazí na mafiánského šéfa L.A. a ženu vamp, jež hraje v hollywoodských filmech) jde o sled scének, vtipů lepších i horších, muzikálových čísel a velkého množství parodických citací (např. Batman, Limonádový Joe, Helzapoppin, Přelet nad kukaččím hnízdem, South Park aj.).
    Žánry:KomedieKrimiParodie
    10
  • Prodavač humoru
    Prodavač humoru (1984)
    FilmRole: Kandrt
    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející lidovou zábavu. Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.
    Žánry:Komedie
    65%
    Jiří Krejčík natočil hořce výsměšný pohled do zákulisí zábavního průmyslu, bez velké nadsázky vylíčil poměry, jaké panují v jedné agentuře nabízející lidovou zábavu. Snadno si všimneme až chytilovsky agresivního útoku na mravně zdevastované prostředí, které ponižuje každého, kdo se mu nehodlá zcela přizpůsobit. Július Satinský tu zpola dojemně, zpola v karikatuře vytvořil člověka, který ještě balancuje na hraně mezi svědomím a jeho zaprodáním.
    Žánry:Komedie
    11
  • Jak se krade milión
    Jak se krade milión (1967)
    FilmRole: Jonik
    Nenápadný účetní, vždy vyhodnocovaný jako nejsvědomitější pracovník, náhodně přijde na způsob, jak zpronevěřovat peníze tak, aby si toho nikdo nevšiml. Ani podrobná kontrola nic závadného v účtech nezjistí, jenže běžný občan, zvyklý žít skromně, vůbec neví, co si má s nakradenými penězi počít. Snímek kolísá na hraně mezi rozvernou podvodnickou komedií a mravoličným zamyšlením. V hlavní roli exceluje Rudolf Hrušínský s příznačně nehnutým výrazem obličeje.
    Žánry:KomedieKrimi
    63%
    Nenápadný účetní, vždy vyhodnocovaný jako nejsvědomitější pracovník, náhodně přijde na způsob, jak zpronevěřovat peníze tak, aby si toho nikdo nevšiml. Ani podrobná kontrola nic závadného v účtech nezjistí, jenže běžný občan, zvyklý žít skromně, vůbec neví, co si má s nakradenými penězi počít. Snímek kolísá na hraně mezi rozvernou podvodnickou komedií a mravoličným zamyšlením. V hlavní roli exceluje Rudolf Hrušínský s příznačně nehnutým výrazem obličeje.
    Žánry:KomedieKrimi
    12
  • Přezůvky štěstí
    Přezůvky štěstí (1987)
    Film
    • DaFilms
    59%
    13
  • Ta naše písnička česká
    Ta naše písnička česká (1967)
    Film
    • Oneplay
    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světě znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám. (oficiální text distributora)
    59%
    Hašlerovské pražské písničky, tak oblíbené koncem devatenáctého a začátkem dvacátého století, nestárnou. Zpívají je stále v hospodách i na stavbách, zkrátka všude. Mají své místo i v milostných příbězích ze staré Prahy, které tak pěkně vypráví panna Veronika. Jejich hrdinkou je panna Stázi, která nejprve neměla štěstí v lásce se studentem Tadeášem. Ale potom se zamilovala do tří pánů najednou. Do nesmělého pana Aloise, do veselého pana France a do pana Johanese, který ji svedl za Koňskou branou. Nakonec však dala přednost starému, leč bohatému domácímu. Tři opuštění páni si pod Kamenným mostem málem vzali život. Ale smutek přebolel a pánové zakotvili v manželstvích, bohatě požehnaných roztomilými dítky. A panna Stázi? Ta utekla od starého muže a vrátila se k panu Francovi, když přišel domů z vojny. A to všechno se událo v malostranském domě v Praze, které Hašler vyznal lásku písní: To je má krásná, princezna bílá. Jediná, kterou na světě znám. To je má láska, to je má milá, které už nikdy nezanechám. (oficiální text distributora)
    14
  • Král Ubu
    Král Ubu (1996)
    FilmRole: Car Nikolaj
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek se Král Ubu filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno, moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost. V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Král Ubu je režijním debutem Františka A. Brabce a je krásnou skládankou jednotlivých uměleckých výkonů - výtvarných, hudebních, slovních i hereckých. Problém je ovšem ten, že jako celek se Král Ubu filmu jen sporadicky podobá. Výkladem skandální hry Alfreda Jarryho a jeho textu se vulgaritou snaží o směšné a děsivé podání, ale upřímně řečeno, moc se mu to nedaří. Divák sleduje film a nachází ilustrace různě sestavených situací, které ovšem do sebe moc nezapadají. V hlavní roli jako Krále Ubu uvidíte Mariána Labudu, jako jeho ženu Matku Ubu pak Lucii Bílou, jejíž roli můžeme charakterizovat jako nespoutanou živočišnou erotičnost. V roli kapitána Obruby se představí špičkový Karel Roden, který zazářil snad mnohem více než hlavní představitel. Pak snad už jen zbývá upozornit na roli žalářníka Lou Fanánka Hagena, který je však spíše jen perličkou pro zasvěcence. Součástí filmu jsou i klasické výjevy na ruské téma, které mají však blíže k parodii.
    Žánry:DramaKomedie
    15
  • Kto odchádza v daždi
    Kto odchádza v daždi (1975)
    FilmRole: Družko
    58%
    16
  • Krejčík z Ulmu
    Krejčík z Ulmu (1978)
    FilmRole: Herr von Besserer
    Film režiséra Edgara Reitze z roku 1978. Krejčík - Albrecht Ludvík Berblinger, vešel do německých pověstí a lidových popěvků jako blázen a fantasta, letec. Příběh muže, který se v roce 1811 pokusil přeletět Dunaj a zřítil se do řeky. Ve filmu jsou všechny balony a stroje kopie starých modelů, nejsou použity žádné triky.Na filmu se v době vzniku významně podílelo Studio Barrandov.
    Žánry:Drama
    58%
    Film režiséra Edgara Reitze z roku 1978. Krejčík - Albrecht Ludvík Berblinger, vešel do německých pověstí a lidových popěvků jako blázen a fantasta, letec. Příběh muže, který se v roce 1811 pokusil přeletět Dunaj a zřítil se do řeky. Ve filmu jsou všechny balony a stroje kopie starých modelů, nejsou použity žádné triky.Na filmu se v době vzniku významně podílelo Studio Barrandov.
    Žánry:Drama
    17
  • Aeiou
    Aeiou (1979)
    Film
    Přípravy snímku O básničky nikdo nestojí podle námětu Vladimíra Poštulky začaly počátkem roku 1978. Po dvou letech nenápadné realizace byl v březnu 1980 dokončen pod změněným názvem AEIOU a na FAMU nastaly zmatky a nefalšovaný strach v profesorském sboru. Proč? Co bylo příčinou? (Letní filmová škola Uherské Hradiště) Středoškolák přivede spolužačku do jiného stavu. Před následky uteče do Prahy. Chce se stát básníkem, ale skončí jako příslušník VB někde v pohraničí. Montáž normalizačních nepatřičností vznikla podle stejného námětu jako jiný neoficiální studentský projekt Evžen mezi námi. Do distribuce byl uveden společně s jiným proslulým famáckým skandálem - Nezvaným hostem V. Venclíka.
    Žánry:Drama
    57%
    Přípravy snímku O básničky nikdo nestojí podle námětu Vladimíra Poštulky začaly počátkem roku 1978. Po dvou letech nenápadné realizace byl v březnu 1980 dokončen pod změněným názvem AEIOU a na FAMU nastaly zmatky a nefalšovaný strach v profesorském sboru. Proč? Co bylo příčinou? (Letní filmová škola Uherské Hradiště) Středoškolák přivede spolužačku do jiného stavu. Před následky uteče do Prahy. Chce se stát básníkem, ale skončí jako příslušník VB někde v pohraničí. Montáž normalizačních nepatřičností vznikla podle stejného námětu jako jiný neoficiální studentský projekt Evžen mezi námi. Do distribuce byl uveden společně s jiným proslulým famáckým skandálem - Nezvaným hostem V. Venclíka.
    Žánry:Drama
    18
  • Černá punčocha
    Černá punčocha (1987)
    FilmRole: Vinklárek
    • Oneplay
    52%
    19
  • Lupič Legenda
    Lupič Legenda (1973)
    FilmRole: básník
    51%
    20
  • Hezké chvilky bez záruky
    Hezké chvilky bez záruky (2006)
    Film
    • DaFilms
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze, v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emocionálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velké zodpovědnosti, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    50%
    Tragikomedie, jak si nelze dělat iluze, v jejímž středu stojí postava psycholožky Hany, která se snaží řešit nejrůznější životní situace svých klientů, mladých i starých, bohatých i chudých, i duchem, do jejichž spletitých osudů se zapojuje také její vlastní životní příběh. Ve výrazných epizodách, v útržkovitém zachycení jednotlivých emocionálních příběhů lásky opětované i neopětované, žárlivé i posesivní, zvrácené i altruistické - všech těch touhou po lásce řízených osudů, které na sebe narážejí a vzájemně se proplétají i s životním příběhem samotné psycholožky - všech, které trápí potíže spojené se zaměstnáním, kteří trpí pocitem strachu, že neobstojí, díky nejrůznějším tlakům, příliš velké zodpovědnosti, konflikty s kolegy, nejistotou pracovního místa, depresemi z pocitu přetížení i jednotvárností a nudou. Autoři chtějí postihnout celý rejstřík současné problematiky tak, aby v jejich spletité kumulaci vynikla směšnost i hrůza žabomyší existence mnohých z nás.
    Žánry:DramaKomedie
    21
  • Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba
    Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba (2000)
    Film
    • DaFilms

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů, nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    44%

    Psychologické drama režisérky a scénáristky Drahomíry Vihanové pojednávající o vině a trestu zavede diváky na slovenskou vesničku a až do vyumělkovaného studentského prostředí. Dvojici kamarádů, studentovi práva Petrovi a studentovi filozofie Jakubovi zkříží jejich prázdninový výlet mladý Rom Imro a ovlivní tím výrazně jejich dosavadní hodnotový život. Imro totiž zabije svou dívku, která porušila slib věrnosti. A slib pro Imra znamená zákon. Imro bude muset stanout jak před soudem své komunity, tak před soudem klasickým. Jeho čin rozdmýchá diskuzi mezi Petrem a Jakubem, kteří se ve svých názorech na celou věc rozcházejí. Petr, jakožto budoucí právník, zastává názor, že okolnosti nic nemění na tom, že to byla vražda, zatímco Jakub vidí celou záležitost v širších souvislostech a ne tak jednoznačně. Zničí tato nenadálá událost přátelství obou mladých mužů, nebo to ustojí?

    Žánry:Drama
    22
  • Atrakce švédského zájezdu
    Atrakce švédského zájezdu (1989)
    Film
    40%
    23

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.