Kalle Boman: Nejlepší filmy a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Kalle Boman: Filmy a seriály

  • Kärlekshistoria, En
    Kärlekshistoria, En (1970)
    Film

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    70%

    Režijní debut Roye Anderssona získal svému tvůrci okamžitou pověst zázračného filmařského dítěte a dodnes je domácí kritikou pokládán za jedno z nejzásadnějších děl švédské kinematografie. Příběh milostného vztahu mezi patnáctiletým chlapcem Pärem a třináctiletou dívkou Annikou je zasazen do atmosféry léta lásky. Naivní a průzračný vzájemný cit obou dětí je postaven do kontrastu k pragmatickému cynismu jejich dospělých příbuzných. Na půdorysu generačního střetu Anderssonův snímek předkládá nelichotivý obraz dobové švédské společnosti. Dílo má také dodnes originální dramaturgickou výstavbu, netypický styl založený na dlouhých záběrech a autenticky působící atmosféru podpořenou angažováním neherců.
    [Zdroj: Febiofest 2008]

    1
  • Giliap
    Giliap (1975)
    Film
    Po úspěchu svého debutu Švédská lovestory (1970) byl režisér Roy Andersson veleben jako zázračné filmařské dítě. Dalším filmem se tvůrce chtěl vymanit ze stínu svého debutu a vytvořit radikálně odlišné dílo. Ponurý snímek Giliap však propadl u domácích diváků i kritiky a přivedl Anderssona na mizinu. Dobová zahraniční kritika však dílo přijala pozitivněji. Film vypráví o potulném dělníkovi, jenž přijme práci v krachujícím hotelu Burasewski, který vede misantropický a melancholický vozíčkář. Kafkovské sociálně-kritické drama obsahuje náznaky unikátního stylu pozdějších Anderssonových filmů, který se vyznačuje dlouhými záběry s velkou hloubkou pole. Režisér se po neúspěchu filmu dvacet let věnoval pouze tvorbě reklam. [Zdroj: Febiofest]
    Žánry:DramaKrimi
    64%
    Po úspěchu svého debutu Švédská lovestory (1970) byl režisér Roy Andersson veleben jako zázračné filmařské dítě. Dalším filmem se tvůrce chtěl vymanit ze stínu svého debutu a vytvořit radikálně odlišné dílo. Ponurý snímek Giliap však propadl u domácích diváků i kritiky a přivedl Anderssona na mizinu. Dobová zahraniční kritika však dílo přijala pozitivněji. Film vypráví o potulném dělníkovi, jenž přijme práci v krachujícím hotelu Burasewski, který vede misantropický a melancholický vozíčkář. Kafkovské sociálně-kritické drama obsahuje náznaky unikátního stylu pozdějších Anderssonových filmů, který se vyznačuje dlouhými záběry s velkou hloubkou pole. Režisér se po neúspěchu filmu dvacet let věnoval pouze tvorbě reklam. [Zdroj: Febiofest]
    Žánry:DramaKrimi
    2
  • Elvíra Madiganová
    Elvíra Madiganová (1967)
    Film
    • Edison
    Bo Widerberg v tomto vznešeném snímku vypráví na základě skutečných událostí příběh romantické tragédie z 19. století a dosahuje v něm naprosto nových kvalit vizuální lyriky. Mladá cirkusová provazochodkyně (Pia Degermark, držitelka ceny za nejlepší ženský herecký výkon na festivalu v Cannes) a ženatý poručík (Tommy Berggren) se dvěma dětmi se rozhodují všeho vzdát a kvůli společnému životu utíkají na venkov – jejich milenecká idyla však postupně ustupuje chudobě a zoufalství. Díky záběrům jako z klasických obrazů zalitých sluncem a nezapomenutelné hudbě Mozartova klavírního koncertu č. 21 je tato umělecká senzace 60. let nejúchvatnějším Widerbergovým příspěvkem k jeho oblíbenému tématu – napětí mezi individuální svobodou a společenskou odpovědností. (Film Europe)
    63%
    Bo Widerberg v tomto vznešeném snímku vypráví na základě skutečných událostí příběh romantické tragédie z 19. století a dosahuje v něm naprosto nových kvalit vizuální lyriky. Mladá cirkusová provazochodkyně (Pia Degermark, držitelka ceny za nejlepší ženský herecký výkon na festivalu v Cannes) a ženatý poručík (Tommy Berggren) se dvěma dětmi se rozhodují všeho vzdát a kvůli společnému životu utíkají na venkov – jejich milenecká idyla však postupně ustupuje chudobě a zoufalství. Díky záběrům jako z klasických obrazů zalitých sluncem a nezapomenutelné hudbě Mozartova klavírního koncertu č. 21 je tato umělecká senzace 60. let nejúchvatnějším Widerbergovým příspěvkem k jeho oblíbenému tématu – napětí mezi individuální svobodou a společenskou odpovědností. (Film Europe)
    3
  • Kärlek 65
    Kärlek 65 (1965)
    Film
    • Netflix
    61%
    4
  • Barnförbjudet
    Barnförbjudet (1979)
    Film
    59%
    5
  • Second Thoughts
    Second Thoughts (2022)
    Film
    Když Marii požádá její přítel o ruku před celou svou rodinou, neví, co říct, a uteče na venkov, aby si to v klidu rozmyslela. Její myšlenky ji ale doprovázejí. Sedí kolem ní v podobě živých lidí: její matka ji otravuje jmény pro děti, bývalí přítelové slézají ze stromů a žena v sárí vypráví její život v básních. Její budoucí snoubenec se k ní nakonec přidá a střetne se s ní svými vlastními myšlenkami. Ale co když si navzájem ukážete své myšlenky? Kolik upřímnosti vztah snese? Ve svém prvním celovečerním filmu vypráví režisérka Zora Rux, učednice švédského filmaře Roye Anderssona, surrealistický příběh o hledání vlastního pravého já v poetických obrazech.
    Režie:Zora Rux
    56%
    Když Marii požádá její přítel o ruku před celou svou rodinou, neví, co říct, a uteče na venkov, aby si to v klidu rozmyslela. Její myšlenky ji ale doprovázejí. Sedí kolem ní v podobě živých lidí: její matka ji otravuje jmény pro děti, bývalí přítelové slézají ze stromů a žena v sárí vypráví její život v básních. Její budoucí snoubenec se k ní nakonec přidá a střetne se s ní svými vlastními myšlenkami. Ale co když si navzájem ukážete své myšlenky? Kolik upřímnosti vztah snese? Ve svém prvním celovečerním filmu vypráví režisérka Zora Rux, učednice švédského filmaře Roye Anderssona, surrealistický příběh o hledání vlastního pravého já v poetických obrazech.
    Režie:Zora Rux
    6

Našli jste chybu nebo něco chybí? Napište nám.